اختلافات داخلي اعتماد ملي حل شد
قائم مقام حزب اعتمادملي پس از يک هفته سکوت گفت: بنده هيچ استعفانامه‌اي ننوشته بودم و خبر استعفا از سمت قائم مقامي‌حزب اعتماد ملي را تکذيب مي‌کنم. به گزارش ايسنا، رسول منتجب‌نيا گفت: مشکلات و اختلافات درون حزب حل شده و شوراي مرکزي به انسجام و اتحاد قبلي خود بازگشته است. در هر تشکلي يکسري اختلاف ديدگاه وجود دارد و اين يک امر طبيعي است. وي گفت: استعفاي کروبي نيز به هيچ عنوان مورد تأييد اعضاي شوراي مرکزي نيست. منتجب نيا درباره اختلاف اعتماد ملي با شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت: در شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان افراد حقيقي به احزاب ترجيح داده شده‌اند و ادامه اين روند منجر به نابودي و از کار افتادگي احزاب اصلاح طلب مي‌شود.

تلگرام انحصار رسانه ملي را شکست
عباس عبدي با تاکيد بر اينکه خوشبختانه اينترنت و شبکه‌هاي اجتماعي نظير تلگرام بنيان فيلتر صدا و سيما را با سوال مواجه کردند گفت: چون ساخت رسمي‌قدرت عادت به اين ارتباطات فيلتر نشده ندارد، در مقابل آن به شدت مقاومت مي‌کند اما نکته اينجاست که هر چه مقاومت ساخت رسمي‌در مقابل اين شبکه‌ها بيشتر مي‌شود، اثرگذاري يا رجوع به آنها نيز فزوني مي‌يابد، يعني جواب عکس مي‌دهد.وي در گفت وگو با ايرنا افزود: ما از رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي مجازي استقبال مي‌کنيم تا انحصار رسانه رسمي‌شکسته شود و اين رسانه مجبور شود کارکرد واقعي خود را پيدا کند. متاسفانه استقبال شديد از اين شبکه‌ها، محصول انحصار رسانه رسمي‌است.

صيانت از آراي مردم جاي اشکال نمي‌گذارد
استاندار تهران گفت: ما به عنوان مجريان مي‌خواهيم که انتخابات سالم ، قانونمند، با امنيت بالا ، شکوهمند و با حضور حداکثري مردم که خواست رهبري است برگزار شود و ما بتوانيم از آراي مردم که حق الناس است صيانت کنيم. نام هر کس که از صندوق بيرون آمد حق مردم است، ما فقط بستر را آماده مي‌کنيم. نتيجه هرچه بود مورد تاييد همه خواهد بود.به گزارش ايسنا، سيدحسين‌ هاشمي‌ گفت: برگزاري انتخابات سال گذشته نشان داد که اگر به عواملي همچون اجراي قانون، نگاه به فرامين رهبري، حضور حداکثري مردمي، امنيت انتخابات، سلامت انتخابات، صيانت از آراي مردم که حق الناس توجه شود، ديگر جايي براي بحث‌هاي اشکال نيست.



نشست کارشناسي ايران و آمريکا برگزار مي‌شود
بدعهدي آمريکا همواره دردسر ساز بوده است. از روزي که برجام به تصويب رسيد، قرار بود تمامي‌تحريمها برداشته شود و ايران نيز برخي تعهدات خود را اجرايي کند. ايران بنا بر اعتراف گزارشهاي آژانس به تعهدات خود پايبند ماند.
 اما نه تنها تحريمها يک باره برداشته نشد، بلکه قانون داماتو و تحريمهاي آن که مدتش به سر آمده بود و مي‌بايست لغو شود، با راي اعضاي کنگره و تاييد سناي آمريکا براي 10 سال ديگر تمديد شد. البته اين رفتار آمريکا مورد انتقاد شديد مسوولان کشورمان قرار گرفت و جالب تر اينکه اروپاييان نيز نسبت به اين رفتار آمريکا واکنش نشان داده و تاکيد کردند که در اين نقض آشکار برجام با ايالات متحده‌امريکا همراه نخواهند شد. از سوي ديگر جمهوري اسلامي‌ايران به سرعت اقدامات قانوني را در پيش گرفت و در نامه‌هايي رسمي‌تقاضاي برگزاري کميسيون مشترک برجام را درخواست کرد که با موافقت اعضاي آن رو به رو شد. نتيجه اين شد که ششمين نشست کميسيون مشترک ايران و 1+5 قرار است 21 دي‌ماه به منظور بررسي مسائل مطرح شده در نامه مورخ 26 آذر (١٦ دسامبر) وزير خارجه کشورمان به فدريکا موگريني در پي تمديد قانون تحريم‌هاي ايران (ايسا) توسط کنگره‌امريکا تشکيل شود. پيش از برگزاري کميسيون مشترک برجام در سطح معاونان در روز 20 دي‌ماه، علاوه بر نشست کارشناسي ايران و 1+5 و جلسه گروه کاري تحريم‌ها، نشست کارشناسي ميان هيات ايراني و آمريکايي برگزار مي‌شود. گزارش نشست‌هاي کارشناسي به نشست معاونان وزيران خارجه ارايه مي‌شود.
محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان در 26 آذر با ارسال نامه رسمي‌به فدريکا موگريني هماهنگ‌کننده کميسيون مشترک برجام، خواستار برگزاري جلسه کميسيون مشترک برجام جهت رسيدگي به اقدام اخير آمريکا در تمديد قانون تحريم‌هاي ايران شد. ظريف در اين نامه با اشاره به پايبندي کامل ايران به تعهدات خود طي يک سال و نيم گذشته، ماهيت "متقابل" تعهدات مندرج در برجام و خصوصيت "چندجانبه بودن" اين سند را يادآور گرديده و تصريح کرد: حفظ تماميت و انسجام برجام و پايداري آن مستلزم توجه همه طرف‌هاي برجام نسبت به تداوم اجراي مفاد آن از سوي همه اعضا مي‌باشد. وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به تکرار بدعهدي و اهمال آمريکا در اجراي تعهدات خود، از مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپايي که مسئوليت هماهنگي کميسيون مشترک را بر عهده دارد، درخواست کرد که ضمن اطلاع رساني لازم به کليه طرف‌هاي برجام، تمهيدات لازم براي برگزاري نشست کميسيون مشترک برجام و نيز کارگروه تحريم‌هاي کميسيون مشترک جهت رسيدگي به اقدام اخير آمريکا را اتخاذ نمايد.
بر اساس اين گزارش، حسن روحاني رئيس‌جمهور کشورمان در نامه‌اي در تاريخ ۲۳ آذر 95، وزارت امور خارجه را موظف به پيگيري موضوع بدعهدي آمريکا با استفاده از سازوکارهاي پيش‌بيني شده در برجام کرد. احتمالا اين آخرين نشست از کميسيون مشترک برجام است که تيم سياست خارجي دولت باراک اوباما در آن شرکت خواهد کرد. برخي از منابع نزديک به مذاکرات معتقدند با وجود روي کار آمدن دونالد ترامپ، احتمالا در بدنه فني و کارشناسي تيم آمريکا در گروه 1+5 شاهد تغييرات زيادي نباشيم. آخرين نشست مشترک برجام در سطح معاونان شهريورماه سال جاري در نيويورک و در حاشيه مجمع عمومي‌سالانه سازمان ملل متحد برگزار شد. هم‌چنين بعد از اين نشست براي اولين بار نشست وزيران خارجه ايران و 1+5 در نيويورک نيز براي بررسي موانع ايجاد شده بر سر برداشته شدن تحريم‌ها به ويژه از سوي آمريکا برگزار شد.

توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) با بيان اينکه روحانيت درباري و وابسته خطري بزرگ براي اسلام است افزود: روحانيون درباري با عنوان وعاظ السلاطين در جهت منافع جريان قدرت عمل کرده و توجيه کننده جنايات و خيانت‌هاي آنان است.
 به گزارش ايرنا، آيت الله محمد محمدي ري شهري در ديدار با جمعي از روحانيون شهرستان ري گفت: وعاظ السلاطين خائن به اسلام، قرآن و ارزش‌هاي ديني هستند و امروز شاهديم که اقدامات تروريستي، جنگ و خونريزي در کشورهاي اسلامي‌از جمله عراق، سوريه و يمن با مجوز و توجيه آنان شکل گرفته است. آيت الله محمدي ري شهري روحانيت متحجر را خطر ديگري براي جهان اسلام دانست و افزود: همانطور که‌امام راحل(ره) فرمودند روحانيت متحجر فاقد بينش و بصيرت کافي بوده و به دليل تعصب و خود بزرگ بيني با هر حرکت اصلاحي مخالف هستند. وي گفت: گروه‌هاي متحجر با ژست‌هاي مقدس مابانه ضربه مهلکي به ريشه دين و باورهاي ارزشي اسلام زده‌اند که طلاب و حوزه‌هاي علميه بايد مراقب اين مارهاي خوش خط و خال و مروجان اصلي اسلام آمريکايي باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبري، روحانيون بي تفاوت را از ديگر مشکلات کنون جهان اسلام ذکر کرد و افزود: اين گروه با انفعال و جمود خود هيچ نفعي براي روحانيت نداشته و بود و نبود آنان نيز به حال جامعه اسلامي‌تفاوتي نمي‌کند چرا که احساس مسئوليت نکرده و درکي از موقعيت و نيازها ندارند. آيت الله محمدي ري شهري اضافه کرد: همانطور که‌امام راحل(ره) تاکيد فرمودند امروز جامعه اسلامي‌نياز به روحانيت پيشرو و اصيل دارد که علاوه بر جامعيت علمي، تک بعدي نبوده و دين را با دانش و درايت کافي حفاظت کنند.
وي گفت: روحانيت اصيل علاوه بر توجه به تقويت علمي‌و اعتقادي به پرورش روحي خود نيز توجه کرده و به خوبي واقفند که زماني مي‌توان مفيد و موثر بود که احاطه کامل به دين و ابعاد آن داشته و با تزويرها و جريانات حاکم بر جهان آشنا شد.
آيت الله محمدي ري شهري گفت: وظيفه روحانيت فقط به خاطر سپردن يک سري مفاهيم و الفاظ نيست بلکه حفظ اسلام و احکام آن از مهمترين وظايف روحانيت به شمار مي‌رود.

سوال از ظريف درباره ديپلمات‌هاي فرانسوي و انگليسي
عضو هيأت رئيسه مجلس گفت: سوال هشت نفر از نمايندگان از وزير امور خارجه درباره علت حمايت از دو ديپلمات فرانسوي و انگليسي که در حال جاسوسي و عکسبرداري از مراکز نظامي‌بودند اعلام وصول شد. به گزارش ايسنا غلامرضا کاتب افزود: سوال ملي نادر قاضي‌پور و عزيز اکبريان از وزير صنعت درباره علت بالا بودن قيمت تمام شده فولادهاي هفت‌گانه و همچنين سوال ملي نادر قاضي‌پور از وزير صنعت در مورد علت عدم اخذ جواز کسب فروشگاه‌هاي کوروش از اتحاديه شهرستان‌ها اعلام وصول شد.وي افزود: سوال نادر قاضي‌پور و عليرضا محجوب نمايندگان اروميه و تهران از وزير صنعت درباره علت عدم برخورد با مديران صنعت فولاد مبارکه، ذوب آهن، مس و آلمينيوم در رابطه با اخذ حقوق‌هاي نامتعارف، همچنين سوال ملي مجيد ناصري نژاد نماينده شادگان از وزير نيرو درباره علت انتقال آب بين حوزه‌اي با توجه به وضعيت حاد مناطق مختلف کشور اعلام وصول مي‌شود.

حکم اعدام براي کلاهبردار 1000 ميلياردي
راي بدوي پرونده موسوم به جهانگير در دادگاه انقلاب کرج صادر و بر اساس آن متهم رديف اول به اتهام افساد في الارض و تشکيل شبکه کلاهبرداري به اعدام محکوم شد. به گزارش ميزان، احکام پرونده 1000 ميليارد ريالي موسوم به «جهانگير» با 38 متهم و با بيش از 30 عنوان اتهام، با عناويني چون افساد في‌الارض، کلاهبرداري شبکه‌اي، جعل اسناد رسمي‌در شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان کرج صادر شد. رسول کرم‌پور، رئيس شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج در مورد اين پرونده گفت: اين پرونده 180 شاکي و 38 متهم بود داشت که استنادات مربوطه در قالب 120 جلد و 13500 برگ به دادگاه ارائه و در مرحله رسيدگي قرار گرفت. وي افزود: متهم رديف اول اين پرونده، «ج. الف» معروف به جهانگير، داراي بيش از 13 فقره سابقه کيفري بود و با تشکيل شبکه زنجيره‌اي کلاهبرداري به چنان قدرتي دست يافته بود که قادر بود در هر زمان و به هر شکل، املاک مد نظر خود را با اسناد رسمي‌آن بدست آورده و با طرح شکايت و ادعاهاي واهي، بزه ديدگان را محکوم کند.

پشت پرده دلواپسي‌ تندرو‌ها براي گورخواب‌ها
يک استاد دانشگاه تهران درباره اظهارات اخير سعيد جليلي و انتقادهاي او از دولت به خاطر وجود گورخواب‌ها و همچنين نقد به قاليباف براي املاک نجومي‌گفت: سعيد جليلي و اساساً تندور‌ها در ابراز وجود سياسي از تخطئه و نفي ديگران استفاده مي‌کنند، آنان طرف مقابل را زير سؤال مي‌برند و در جهت تخريب آن گام برمي‌دارند. صادق زيباکلام در گفت‌وگو با ايلنا، افزود: اگر به تمامي‌سخنراني‌هاي چندماه اخير سعيد جليلي گوش کنيد، او هيچ‌گاه بر زبان نياورده که به عنوان رييس جمهور چه برنامه‌ و چشم اندازي براي اقتصاد، سياست خارجي، استقلال قوه قضاييه و برنامه هسته‌اي کشور دارد.