رئيس کل بانک مرکزي با انتقاد از نظام بانکی:
رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به شرايط پسابرجامي‌در بانک‌ها گفت: بايد زمينه را براي برگشت نظام مالي از صرافي‌ها به بانک‌ها فراهم کنيم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري صدا و سيما ، سيف رئيس بانک مرکزي، با حضور در برنامه تيتر امشب شبکه خبرادامه داد : يکي از دستاوردهاي ما آرامش در بازار ارزي است که دولت توانسته نوسانات ارز را کنترل کند، تنها در طي سه سال گذشته اتفاقاتي افتاد که مي‌توانست آرامش را از بازار ارز بگيرد، يکي از اين حوادث کاهش قيمت شديد نفت بود که در برخي از کشورهاي منطقه تورم را به سه رقم افزايش داد که ايران هيچ شوکي را در بازار ارزي تجربه نکرد و ما توانستيم شرايط را کنترل کنيم
سيف افزود: پس از برجام نيز شاهد چالش‌هايي در عرصه بازار بوديم، گشايش بانکي به کندي صورت گرفته‌اما آنچه مهم واقع شده توانسته فضاي اقتصاد را بهبود ببخشد، ما هم اکنون مي‌توانيم با سوئيف ارتباطات برون بانکي در عرصه بين الملل داشته باشيم که اتفاق فرخنده است.
او در تشريح نمودار ارزي بين سالهاي 92 تا 95 نيز گفت: سال 92 قيمت ارز روند متفاوتي داشت که متاثر از فضاي انتخاباتي و نگاه مثبت جامعه نسبت به آينده بود، منحني زرد رنگ مربوط به سال 92 است که در اوايل سال 92 به بالاي 3650 تومان رسيد، که در نيمه 92 روند نزولي داشت ودر آخر سال به 3011 تومان رسيده است. آبي رنگ نمودار سال 93 است که از رقم 3050 تومان شروع شده و به 3392 تومان رسيده است. در نمودار قرمز به رقم 3472 تومان در پايان سال رسيده است که در نهايت منحني سبز رنگ است که از 3455 تومان در ابتداي سال شروع شده و به 3145 تومان در پايان سال رسيده است که از دوشنبه هفته قبل نيز روند نزولي شروع شده است.
وي افزود: در سال‌هاي 92، 94 و 95 شاهد رشد دلار بوديم که يکي از دليل آن مسافرتهاي پايان سال، مسافرت‌هاي مذهبي اربعين و تسويه حساب‌هاي پايان سال بوده است اما عمدتا در سه ماهه پاياني سال به دليل تسويه حساب شرکت‌ها در بورس دلار کاهش مي‌يابد.
سيف ادامه داد : با ثبات‌ترين وضعيت ارز 8 ماهه نخست امسال بوده است که البته برخي از اخبار سياسي توانست بر آرامش بازار ارز تاثير گذارد اما آنچه بيشترين تاثير را داشته نظرات کارشناسي در داخل بوده که التهاب زا بوده است، بويژه اخبار رسانه‌هاي معاند که فضا را متشنج کرده است، اين افراد و رسانه‌ها به دنبال ايجاد ياس در جامعه‌اند اما آنچه صادق است کنترل بازار است و روند نزولي دلار ادامه مي‌يابد. وي افزود: بانک مرکزي وضعيت عرضه ارز را براي رسيدن به وضعيت و شرايط مطلوب و قابل قبول فراهم مي‌کند.
رييس بانک مرکزي گفت: از مرداد 92 تا آذر 95 قيمت يورو نسبت به ريال ارزان تر شده است و کاهش ارزش ريال نسبت به يورو کمتر بوده است، شرکاي تجاري ما در دنيا با دلار تجارت نمي‌کنند، تنها موردي که دلار در تجارت ما موثر است تجارت با امارات است که واحد درهم اين کشور تحت تاثير دلار است.
او افزود: من از صاحب نظران مي‌خواهم که گمانه زني‌هايشان علمي‌باشد، اينکه دولت بخواهد براي تامين کسري بودجه خود نرخ دلار را افزايش دهد درست نيست زيرا با اين اقدام تورم به شدت رشد مي‌کند در حالي که در کشور ما تورم مهار شده است.
رئيس کل بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه، زمان يکسان سازي نرخ 6 ماه پس از تامين پيش نيازهاست، گفت: در حال حاضر سرعت عمل و تعامل بانک‌هاي ايران با بانکهاي جهاني شتاب لازم را ندارد، در حال حاضر نمي‌توان زماني را براي يکسان سازي نرخ ارز مشخص کرد، اما دو ماه بعد از تامين پيش نيازها مي‌تواند اين کار صورت گيرد که بخشي از برنامه مورد نياز براي يکسان سازي نرخ ارز عملياتي شده است.
سيف گفت: 3600 تومان مي‌تواند نرخ واقعي ارز باشد اگرچه نمي‌تواند قيمت دقيق ارز را به قطعيت اعلام کرد اما رقم اعلام شده با توجه به شرايط کنوني کشور رقم درستي است.
او افزود: تا پيش از اعمال تحريم‌ها، کل واردات ما از طرق نظام بانکي يا همان ال سي صورت مي‌گرفت که بعد از اعمال تحريم‌ها نظام‌هاي مالي به سمت صرافي‌ها رفت، اما در شرايط کنوني اين نظام مالي بايد به بانک‌ها بازگردد، ما بايد زمينه را ايجاد کنيم تا نظام مالي را به بانک‌ها باز گردانيم و اختيارات صرافي‌ها را هم به تدريج محدود کنيم، اين دو کار هم زمان در حال اجراست. او در پايان گفت: تا زماني که تسويه حساب‌هاي تجارت خارجي توسط صرافي‌ها صورت مي‌گرد نمي‌توانيم به شرايط عادي قبل از تحريم‌ها برسيم.

رئيس اداره بانکداري نوين بانک صنعت و معدن گفت: بانک مرکزي يک مرجع سياستگذار و حاکميتي بوده و بهتر است از توان و تخصص بانک‌هاي کشور در زمينه بانکداري الکترونيک استفاده کند و خود نقش نظارتي بر عملکرد آن‌ها را داشته باشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهکشده پولي و بانکي، بهادر شاه منصوري‌، افزود: تاکنون بانکداري الکترونيک در ايران به شکل جزيره‌اي اجرا شده است و هر چند توانسته نياز کشور را به خوبي تامين کند اما نکات و مشکلاتي وجود دارد که اگر بانک مرکزي براي رفع آن‌ها از مشورت بانک‌ها استفاده کند نتايج بهتري حاصل مي‌شود. ما در اين راه با مشکلاتي مواجه شده‌ايم که يکي از اين مشکلات اتصال به شبکه‌هاي بين المللي است و براي تحقق آن، خصوصا استفاده از کارت‌هاي اعتباري معتبر دنيا راه سختي در پيش داريم. وي گفت: به نظر من بانک مرکزي با استفاده از متخصصين حوزه‌هاي مختلف در بانک‌ها و کميسيون‌هاي تخصصي مي‌تواند به وظايف حاکميتي و نظارتي خود بپردازد و با خرد جمعي، خدمات بهتري را براي کشور ترسيم کند. به عنوان مثال در سال ۹۴ در زمينه کارت مرابحه ۴ بخشنامه به سيستم بانکي ارسال شد که در حوزه اجرا با مشکلاتي مواجه بود و يا در اواخر سال ۹۲ دستورالعملي براي بن‌کارت و کارت هديه به سيستم بانکي ابلاغ شد که مشکلات اجرايي زيادي براي بانک‌ها داشت و در نهايت با پيگيري‌هاي بانک‌ها، شوراي هماهنگي بانک‌ها و کميسيون کارت، بانک مرکزي در سال بعد اصلاحاتي در آن ايجاد کرد. وي ادامه داد:‌اگر بانک مرکزي پس از تعيين سياست‌هاي کلان در يک حوزه، موضوع را به کارگروه‌ها و کميسيون‌هاي تخصصي مثل کميسيون کارت واگذار کند تا روش‌هاي اجرايي را تهيه کنند مي‌تواند دستورالعمل اجرايي مربوطه را به بانک‌ها ابلاغ کند و بانک‌ها براي اجراي آن با مشکلات کمتري مواجه خواهند شد و نيازي به تغيير دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در فواصل زماني کوتاه نيست. رئيس اداره بانکداري نوين بانک صنعت و معدن درباره رواج اين نوع بانکداري ميان مردم، توضيح داد: خوشبختانه طي ده سال گذشته با فعاليت‌هاي انجام شده از جمله در حوزه پايانه‌هاي فروش خصوصا ايجاد شرکت شاپرک و تنظيم مقررات هماهنگ، همراه بانک، کارت‌هاي بانکي، تلفنبانک و ساير درگاه‌هاي خدمت رساني بانکي، بسياري از پرداخت‌هاي خرد مردم از حالت نقد به الکترونيکي تبديل شد و گسترش آن‌ها منجر به ايجاد رفاه بيشتر براي هموطنان و کمک به ايجاد شهر و دولت الکترونيکي خواهد شد.  شاه منصوري با اشاره به اينکه پيش بيني آينده در زمينه بانکداري الکترونيک بسيار سخت است، گفت: پيشرفت تکنولوژي سرعت قابل توجهي دارد که مي‌تواند منجر به ايجاد تغييرات اساسي در سيستم بانکي شود و بانک مرکزي هم اقداماتي در اين زمينه انجام داده است ليکن همزمان با تغيير و پيشرفت تکنولوژي لازم است بصورت ويژه دستورالعمل‌ها، بخش‌نامه‌ها و نگاه بانک‌ها براي تسهيل در ارائه خدمات بانکي تغيير کند. در اين راستا لزوم توجه ويژه به فناوري اطلاعات بعنوان پيشران در ارائه خدمات بانکي بيش از پيش احساس مي‌شود. در گذشته فناوري اطلاعات ابزاري براي تحقق اهداف و برنامه‌هاي بانک‌ها بود ولي امروزه در بانک‌هاي پيشرو نقش تعيين سياست‌هاي کسب و کار را به عهده دارد.
قدرداني از تلاش‌هاي همکار گروه اقتصادنوين عضو تيم ملي فوتبال ايران در مسابقات پارالمپيک ريوطي مراسمي‌با حضور مديرعامل بانک اقتصادنوين، از افتخار آفريني‌هاشم رستگاري عضو تيم ملي فوتبال هفت نفره جمهوري اسلامي‌ايران که در بازي‌هاي پارالمپيک ريو 2016 نايب قهرمان شده بود، قدرداني شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در اين مراسم که با حضور ابراهيم جليليان مديرعامل شرکت خدمات مالي و اعتباري راه اقتصادنوين برگزار شد، علي اصغر سفري با اهداي لوح تقدير از حضور موثر عضو خانواده اقتصادنوين در کسب اين مقام ارزشمند قدرداني کرد.
وي در اين ديدار ضمن تبريک به اعضاي تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي‌ايران در مسابقات پارالمپيک ابراز اميدواري کرد اين موفقيت‌ها با تلاش و کوشش بيشتر استمرار داشته باشد.
هاشم رستگاري همکار شرکت مالي و اعتباري راه اقتصادنوين کاپيتان تيم فوتبال هفت نفره ايران در بازي‌هاي پارالمپيک ريو بود. اين تيم موفق شد در اين مسابقات با شکست رقيبان قدرتمند از جمله تيم برزيل که ميزباني اين مسابقات را بر عهده داشت به ديدار نهايي راه يابد و در نهايت نايب قهرماني اين مسابقات را از آن خود کند.
رستگاري کارشناس اعتبارسنجي اشخاص حقيقي و حقوقي شرکت خدمات مالي و اعتباري راه اقتصادنوين به عنوان مدافع تيم فوتبال پارالمپيک در کسب اين
مقام نقش موثري داشت.

به‌ موازات برگزاري چهارمين همايش کشوري فرماندهان بسيج دستگاه‌هاي تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در شهر مشهد مقدس، طي مراسمي‌در افتتاح پايگاه مقاومت بسيج بانک توسعه تعاون، حکم مسئوليت محمدي مدير استان خراسان رضوي به‌عنوان فرمانده پايگاه مقاومت بسيج بانک توسعه تعاون استان اهدا شد.
فتاحي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در افتتاحيه پايگاه مقاومت بسيج مديريت شعب استان خراسان رضوي بر تبعيت کامل و بهره‌گيري از تمامي‌رهنمودهاي مقام معظم رهبري تأکيد نمود.
وي همچنين بر عملي نمودن شعار سال 1395 (اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل) در بانک توسعه تعاون تأکيد نمود و بسيج را ظرفيت بسيار عظيمي‌دانست که مي‌تواند در عملي نمودن اين شعار کمک شاياني داشته باشد
وي اظهار داشت: ما درزمينه پيروزي و صدور انقلاب هزينه‌هاي زيادي را متحمل شده‌ايم و در شرايط کنوني اين هزينه‌ها به نتيجه رسيده و در تمام نقاط مختلف دنيا به‌خوبي خودش را نشان مي‌دهد. لذا انقلاب اسلامي‌تمام معادلات دشمنان را برهم زد و اين انقلاب و نهضت امام خميني (ره) با ارائه يک مدل جديدي با عنوان حکومت اسلامي‌مبتني بر مردم‌سالاري ديني به نتيجه مطلوب رسيد. در ادامه، مسئول سازمان بسيج کارمندان سپاه‌امام رضا (ع) ضمن گراميداشت ايام به وظيفه حساس کنوني بسيج يعني حفظ و حراست از دستاوردهاي انقلاب و اهداف والاي امام خميني (ره) اشاره‌کرده و گفت: امروز بسيجيان ادارات و ارگان‌ها با حضور و احياي امربه‌معروف و نهي از منکر بايد جلوي بسياري از انحرافات و تخلفات را بگيرند.
مديرعامل بانک قوامين از تلاش براي کسب مجوزهاي لازم از سهامداران اين بانک براي تاسيس شرکت بيمه خبر داد و گفت: به دنبال کسب مجوزهاي لازم از بيمه مرکزي براي ثبت شرکت عام بيمه اي هستيم.
دکتر غلامحسن تقي نتاج در گفت و گو با شبکه خبري ايبِنا با اعلام اين خبر افزود: هنوز نامي‌براي شرکت بيمه بانک قوامين نهايي نکرده‌ايم ولي بايد به هر حال قاعده ذي نفع واحد و سهامداري که در بيمه مرکزي نيز مطرح است را رعايت کنيم. وي خاطرنشان کرد: پس از کسب مجوز از سهامداران بانک قوامين، اقدامات اداري لازم براي کسب مجوز از بيمه مرکزي فعال تر مي‌شود تا اين شرکت بيمه هرچه سريعتر فعاليت خود را آغاز کند اما زمان آغاز فعاليت رسمي‌اين شرکت بيمه اي هنوز مشخص نيست. دکتر نتاج درباره اينکه آيا اين شرکت بيمه در يک رشته مشخص بيمه اي فعاليت خواهد کرد يا فعاليت آن عام است، اظهارداشت: در حال حاضر به جز يک شرکت، تمامي‌شرکت‌ها در همه رشته‌هاي بيمه اي در حال فعاليت هستند و طبيعتا شرکت بيمه اي که به بانک مرتبط باشد نيز در تمامي‌بيمه‌هاي اعتباري فعاليت خواهد کرد. وي با بيان اينکه اين شرکت بيمه طبيعتا به دنبال فعاليت در تمامي‌رشته‌هاي بيمه اي خواهد بود، گفت: بانک‌هاي کشور نيز قرار است تخصصي باشند ولي در همه زمينه‌ها فعاليت بانکي انجام مي‌دهند. مديرعامل بانک قوامين درباره اينکه آيا تاسيس شرکت بيمه اين بانک، سهم بيمه کوثر را در بازار نخواهد گرفت، اظهارداشت: تصور نمي‌کنم اين اتفاق روي دهد. فعاليت شرکت بيمه مربوط به بانک قوامين در زمينه بيمه‌هاي اعتباري خواهد بود و نبايد تاثير معناداري نيز در جذب سهم بازار بيمه کوثر داشته باشد.
کارگزاري بانک توسعه صادرات به عنوان يکي از هفت عضو هيات مديره کانون کارگزاران بورس به مدت دو سال انتخاب شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، در پي اتمام دوره دو ساله هيات مديره کانون کارگزاران بورس، مجمع عادي بطور فوق ¬العاده برگزار شد و طي آن 7 عضو جديد هيات مديره کانون کارگزاران مشخص شدند.
براساس اين گزارش، در اين مجمع که با حضور مديران و نمايندگان 107 کارگزار بورس ايران تشکيل شده بود،17 شرکت کارگزاري بانک توسعه صادرات، آپادانا، آتيه، آفتاب درخشان خاورميانه، ايساتيس پويا، بانک انصار، بانک آينده، بانک سامان، بانک کارآفرين، بانک مسکن، برهان سهند، بورس ابراز، پارسيان، سهم آشنا ، کارآمد، مشاوران سهام و نوانديشان بازار سرمايه نامزد حضور در ترکيب هيات مديره کانون شدند.
با برگزاري انتخابات، مديران عامل شرکت‌هاي کارگزاري (به ترتيب آرا) بانک سامان، بانک آينده، آتيه، بانک کارآفرين، آفتاب درخشان، بانک توسعه
صادرات و کارآمد به هيات مديره اين نهاد مهم بازار سرمايه راه يافتند.
دو کارگزاري بانک انصار و مشاوران سهام نيز به عنوان اعضا علي البدل هيات مديره کانون کارگزاران انتخاب شدند.
در پي ارتقاء کيفيت خدمات سامانه همبانک صادرات ايران و استقبال مشتريان و کاربران تعداد تراکنش‌هاي اين سامانه در پايان آبان ماه سالجاري نسبت به مقطع زماني مشابه در سال قبل ٦٧ درصد رشد را به ثبت رساند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، گزارش‌هاي بدست آمده در خصوص عملکرد سامانه همبانک صادرات ايران نشان دهنده انجام حدود١٠ ميليون تراكنش است كه اين ميزان بيانگر رشد ٦٧درصدي تعداد تراکنش‌هاي اين سامانه در بازه زماني ياد شده نسبت به مقطع زماني مشابه در سال قبل مي‌باشد.  اين سامانه بدون نصب نرم افزار خاص براي تمامي‌مدل‌هاي گوشي قابل استفاده است و سهولت دسترسي براي کاربران را فراهم مي‌آورد. امنيت، سرعت بالا و همچنين رايگان بودن از جمله مزيت‌هاي اين سامانه است. اين بانک براي تعميم و گسترش خدمات بانكداري نوين و با هدف كاهش هزينه‌ها و افزايش دسترسي مشتريان به خدمات نوين به تازگي امکان پرداخت قبوض خاص شرکت‌ها و موسسات گوناگون نظير بيمه سرمد، ليزينگ واسپاري سپهر با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت از طريق سرويس پرداخت قبوض در گزينه پرداخت،خريد شارژ مستقيم (Top up) براي سيم کارت‌هاي ترابرد شده در سامانه مزبور امکان پذيرشده است. شايان توجه است از طريق سامانه #٧١٩* مي‌توان به راحتي انتقال وجه بين حسابهاي سپهري متصل به يک کارت، پرداخت قبوض خدمات همگاني و ... در بانک را انجام داد.

با حضور معاونين امور مناطق، پشتيباني و مهندسي، حقوقي و وصول مطالبات، مالي، طرح و توسعه، اعتبارات و بين الملل، ارتباطات و فن آوري اطلاعات، مدير کل بازرسي و حسابرسي و مدير کل اداره مديريت ريسک، کميسيون عالي وصول مطالبات در استان خراسان رضوي برگزار شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان خراسان رضوي، جواد حاجي مزداراني – معاون امور مناطق بانک – در کميسيون عالي وصول مطالبات استان بر ضرورت پيگيري مطالبات غير جاري و نحوه وصول آن تاکيد کرد و گفت: در سال‌هاي اخير پديده مطالبات معوق همواره يکي از موضوعات مهم و مورد چالش در شبکه بانکي کشور بوده است. مزداراني تضعيف توان اعتبار دهي بانک‌ها را ناشي از رشد مطالبات غير جاري دانست و افزود: عدم بازگشت بخش قابل ملاحظه اي از منابع تخصيصي، کاهش کيفيت دارائي‌ها و نيز افزايش ريسک نقدينگي و ريسک اعتباري در بانک از جمله عواملي است که رشد مطالبات غير جاري را در پي دارد که در صورت عدم اتخاذ تدابير پيشگيرانه و موثر، آثار جبران ناپذيري را به دنبال خواهد داشت.  وي ضمن تشکر از تدابير معاونت حقوقي، کميسيون عالي وصول مطالبات را در راستاي تحقق هر چه بهتر طرح مديريت و کنترل مطالبات غير جاري عنوان نمود و تصريح کرد: تمامي‌همکاران بايد با خلق ارزش‌هاي پايدار و متوازن با بهترين کيفيت، کمترين هزينه، حداقل زمان، کنترل و پايش، مراقبت و ديده باني مستمر در راستاي استيفاي حقوق و مصالح و منافع بانک اقدام عاجل به عمل آورند.
سامانه اخذ کد فراگير اتباع خارجي در شعب بانک ملي ايران با حضور خاتوني معاون فناوري اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، تني چند از مديران امور، روساي ادارات مرکزي و مسئولان اداره کل مبارزه با پولشويي، بانک مرکزي و بانک ملي ايران در اداره‌امور شعب جنوب تهران راه‌اندازي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در اين مراسم پس از توضيحات مسئولان مربوطه در رابطه با چگونگي اجراي طرح، در شعبه فدک از شعب تحت پوشش اداره‌امور شعب جنوب تهران از سامانه مذکور رونمايي شد. با اجراي اين طرح ارائه خدمات بانکي به اتباع بيگانه تسهيل شده و از امنيت و سرعت بيشتري برخوردار خواهد شد.
گفتني است براساس دستورالعمل بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و به منظور شناسايي اتباع بيگانه، سامانه اخذ کد فراگير براي اتباع خارجي از سال 1391 در دستور کار اداره کل مبارزه با پولشويي بانک ملي ايران قرار گرفت.
تا پيش از اين تاريخ شعب به منظور اخذ کد فراگير براي متقاضيان اتباع بيگانه ابتدا تقاضا‌هاي اينگونه مشتريان را دريافت و فرم‌هاي مربوطه و جدول اطلاعات اشخاص حقيقي را در قالب فايل Excel تکميل و به ادارات امور متبوع ارسال مي‌کردند.  با اجراي اين طرح واحدها مي‌توانند با بالاترين سطح امنيت دسترسي و در کوتاه‌ترين زمان رأساً کدهاي فراگير را اخذ و روند ارائه خدمت بانکي به اين گونه مشتريان را تسهيل نمايند.
تبريک مديرعامل بانک تجارت به مناسبت آغاز سال نو ميلادي
محمد ابراهيم مقدم، مدير عامل بانک تجارت ، طي پيامي‌فرا رسيدن سال نو ميلادي را به هموطنان مسيحي تبريک گفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌، متن پيام مديرعامل اين بانک به شرح ذيل است: زمستان ،نويدبخش ميلاد پيامبري است که سياهي تبعيض و فسردگي روزگارش را، رنگ دوستي و مهر بخشيد. معجزه اي که ظهورش سرآغاز جشن‌هاي سال نو ميلادي براي مسيحيان در سراسر جهان است. به يمن و شکوه آغاز سال 2017 ميلادي فصل مشترک ديگري در فرهنگ ايرانيان رقم مي‌خورد و ما مفتخريم به هم سرزميني با هم وطناني که مذهبشان انساني و آئين شان رحماني است.  فرا رسيدن سال جديد ميلادي و جشن ميلاد عيسي مسيح (ع) پيام آور صلح، برابري و بشردوستي را به همه مسيحيان جهان به ويژه هموطنان مسيحي مان تبريک گفته و آرزو دارم سال 2017، سالي سرشار از موفقيت براي شما باشد.

پيام تبريک مدير عامل بانک رفاه به مناسبت آغاز سال ميلادي
دکتر سهماني طي پيامي‌ميلاد با سعادت حضرت عيسي مسيح (ع) و آغاز سال 2017 ميلادي را تبريک و تهنيت گفت.
متن پيام به شرح زير است: بسمه تعالي، فرا رسيدن ميلاد فرخنده و با سعادت حضرت عيسي مسيح (ع ) پيامبر صلح ، مهرباني و نوعدوستي و آغاز سال 2017 ميلادي را به همه پيروان آن حضرت به ويژه هموطنان مسيحي تبريک عرض مي‌نمايم .  جهان امروز بيش از گذشته به آرامش ، امنيت ، تحمل و زندگي در سايه صلح نياز دارد. حضرت عيسي مسيح (ع) نماد صبر ، شکيبايي و بردباري است و بهره مندي از سلوک و روش پيامبران الهي ، الگوي مناسبي براي انسان معاصر است تا در پرتو تعاليم الهي، در مسيري درست حرکت نمايند.  در سال جديد ميلادي براي هموطنان مسيحي در پرتو عنايات خداوند رحمان سلامتي ، تندرستي و بهروزي مسالت دارم. محمد علي سهماني

مدير‌عامل کارگزاري بانک سامان عضو هيات‌مديره کانون کارگزاران بورس شد
در انتخابات هيات‌مديره کانون کارگزاران بورس، حميدرضا مهرآور مدير‌عامل کارگزاري بانک سامان با کسب بيشترين آرا، منتخب اول شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، با پايان‌گرفتن دوره دو ساله هيات مديره کانون کارگزاران بورس، مجمع عادي به‌طور فوق‌العاده در کارگزاري بانک ملي ايران برگزار شد و 7 عضو جديد هيات مديره کانون کارگزاران براي دو سال مشخص شدند. براساس اين گزارش، در اين مجمع که با حضور مديران و نمايندگان 107 کارگزار بورس ايران تشکيل شده بود ، 17 شرکت کارگزار نامزد حضور در ترکيب هيات مديره 7 نفره کانون بودند که در نتيجه راي‌گيري از مديران‌عامل شرکت‌هاي کارگزاري (به ترتيب آرا) بانک سامان، بانک آينده، آتيه، بانک كارآفرين، آفتاب درخشان، بانک توسعه صادرات و كارآمد به هيات‌مديره اين نهاد مهم بازار سرمايه راه يافتند.

اعلام آمادگي بانک شهر براي اجراي پروژه موتورهاي برقي
معاون مالي و اقتصادي بانک شهر از اعلام آمادگي اين بانک براي اجراي پروژه موتورهاي برقي خبر داد و گفت: حمايت از محيط زيست و کاهش انواع آلاينده‌ها از عمده‌ترين دلايل حمايت از اين پروژه است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حميد شيرواني، با بيان اين‌که حدود دو سال پيش قرارداد ليزينگ موتوربرقي‌هاي شهر تهران با عامليت بانک شهر با شهرداري تهران منعقد شده است، گفت: بانک شهر در زمينه اجراي اين طرح دوستدار محيط زيست که منافع بسياري براي شهر تهران و حذف انواع آلودگي‌ها از چهره پايتخت دارد به دنبال هيچ سودي نبوده است. وي با بيان اين‌که اين طرح قابليت آن را دارد که به صورت يک طرح بزرگ در ابعاد ملي به اجرا درآيد، تصريح کرد: متاسفانه با وجود تمام تلاش‌هاي بانک شهر، اما اين پروژه به دليل محدوديت‌هاي مالي و نقدي متوقف شده است.

حضور مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در نمايشگاه محصولات ارگانيک
محمدحسين حسين زاده به همراه جمعي از مديران بانک قرض الحسنه رسالت با حضور در مراسم افتتاحيه نهمين نمايشگاه محصولات ارگانيک تهران از غرفه‌هاي اين نمايشگاه بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، حسين زاده همچنين از غرفه سبزيجات خشک و گياهان دارويي گلباف کرمان بازديد کرد. بر اساس اين گزارش بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان بزرگترين کسب و کار اجتماعي ايران با هدف ايجاد مشاغل خرد و خانگي معين اقتصاد مقاومتي در گلباف است و با حمايت از مشاغل خرد غرفه محصولات گلباف را در اين نمايشگاه داير کرده است. نهمين نمايشگاه محصولات ارگانيک تهران از 11 تا 17 دي در بوستان گفت و گو برگزار است.

رونمايي از کتاب"شاخص سازي اقتصاد مقاومتي در صنعت بانکداري"
 کتاب"شپاخص سازي اقتصاد مقاومتي در صنعت بانکداري" با حضور معاون وزير اقتصاد، مديرعامل، اعضاي هيات مديره و مديران ارشد بانک ملت رونمايي شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اين کتاب در همايش مديران ارشد اين بانک و با حضور دکتر حسين قضاوي معاون بانک، بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزير امور اقتصادي و دارايي، دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار مديرعامل بانک ملت، رييس و اعضاي هيات مديره و ديگر مديران ارشد اين بانک مورد رونمايي قرار گرفت.

شتاب گرفتن اعطاي تسهيلات توسط بانک صنعت ومعدن
پرداخت تسهيلات توسط بانك صنعت و معدن به طرح‌هاي كوچك و متوسط صنعتي در قالب طرح رونق توليد شتاب گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن اين بانك تا كنون بيش از ١ هزار و هفتصد ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح ياد شده به ١هزار و ١٦٧ طرح صنعتي پرداخته است. استان‌هاي اصفهان ، قم و تهران از نظر ميزان تسهيلات اعطايي در اين مدت به ترتيب رتبه‌هاي نخست را در دريافت تسهيلات بانك صنعت و معدن ، در راستاي اجراي طرح رونق توليد به خود اختصاص داده‌اند.