نياز بافت‌هاي فرسوده به تامين اعتبار دولت 
رييس شوراي شهر تهران گفت: عدم تامين بودجه لازم در راستاي اعطاي تسهيلات بانکي مهمترين مشکل نوسازي بافت فرسوده است. مهدي چمران با اشاره به موضوع بافت فرسوده گفت: درخصوص اين موضوع همه فکرها و همه راهکارها انديشده شده ولي آنجا که بايد بودجه تامين شود به مشکل برمي‌خوريم. چمران افزود: شهرداري 9 درصد از سود 18 درصدي تسهيلات بانکي را تعهد کرده و اين در حالي است که دولت نيز بايد 5 درصد را تامين اعتبار کند حال آنکه اين 5 درصد تامين اعتبار نشده است. چمران با اشاره به مشکلات منطقه 22 گفت: بلند مرتبه‌سازي‌هايي که در اين منطقه منطبق بر اصول شهرسازي نيست.

رأي کميته اضطرار به تعطيلي کارخانه‌هاي آلاينده 
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش تهران گفت: طبق تصميم کميته اضطرار آلودگي هوا تا روز سه‌شنبه تعطيلي کارخانه‌هاي آلاينده و افزايش محدوده طرح ترافيک و زوج و فرد پيش‌بيني شد بر اين اساس هنوز براي تعطيلي مدارس تصميمي‌گرفته نشده است. حسن محمدي درخصوص وضعيت تعطيلي مدارس با توجه به آلودگي هواي تهران اظهار داشت: تصميمات براي تعطيلي مدارس براساس وضعيت ظاهري هوا اخذ نمي‌شود. وي همچنين خاطرنشان كرد: تصميم نهايي کميته اضطرار آلودگي هوا اين بود که تا روز سه‌شنبه کارخانه‌هاي آلاينده، معادن شن و ماسه تعطيل شوند و افزايش محدوده طرح ترافيک و طرح زوج و فرد را داشته باشيم.

انتقاد از مقابله با تاكسي‌هاي اينترنتي 
عضو شوراي شهر تهران گفت: اين رويه که با هر پديده جديد مقابله شود بايد اصلاح گردد، بايد به دنبال راهکاري بود تا منافع همه در آن حفظ شود. علي صابري با اشاره به اتفاقاتي که به واسطه اپليکيشن حمل و نقل مسافر اينترني در شهر ايجاد شده گفت: برخورد با پديده‌هاي جديد بايد روند ديگري به خود گيرد.
وي ادامه داد: به هر روي اين پديده شکل گرفته و مردم از آن استفاده مي‌کنند و اينکه‌امروز گفته مي‌شود داراي امنيت نيست و سخناني از اين دست درست نيست. صابري افزود: به جاي مقاومت در برابر پديده‌هاي جديد بايد روش‌هاي مسالمت‌آميز را در پيش گرفت.



استانداري در تلاش براي اقناع‌سازي جهت عقيم‌كردن زنان كارتن‌خواب
گروه اجتماعي: چند سالي مي‌شود كه بارداري زنان کارتن‌خواب تبديل به يک معضل براي آنها تبديل شده است، زناني که خود را از بسياري خدمات حمايتي و درماني محروم کرده‌اند. در روزهايي كه خانواده‌هاي معمولي به سختي از پس هزينه‌هاي بزرگ كردن چند بچه برمي‌آيند و اكثر آنها تبديل به خانواده‌هاي تك يا دو فرزند شده‌اند، برخي زنان كارتن‌خواب ديده مي‌شوند كه چندين فرزند دارند.
 حق داشتن فرزند، يكي از حقوق انساني است كه براساس قوانين نمي‌توان كسي را از چنين حقي منع كرد. اما اين روزها صحبت از زنان كارتن‌خوابي مطرح است كه علاوه بر توزيع و مصرف مواد مخدر به اشاعه فحشا مي‌پردازند و در اثر ناتواني تامين هزينه‌ها، بچه‌هاي خود را مي‌فروشند.
مشاهدات فعالان مقابله با اعتياد حکايت از آن دارد که گروهي از زنان كارتن‌خواب، نه تنها پيش از بارداري، به دليل شرايط زيستي خود در معرض آسيب‌هاي جسمي‌بي‌شماري هستند، بلکه وقتي در مسير تامين مواد مصرفي‌شان، باردار مي‌شوند هم، از ترس عواقب قضايي، نه‌تنها به مراکز درماني مراجعه نمي‌کنند بلکه بيشتر و بيشتر سعي در پنهان شدن و پنهان ماندن دارند و در حالي که هيچ اطلاعي از احتمال آلودگي خود به اچ‌‌آي‌وي ايدز ندارند، در پنهاني‌ترين گوشه‌هاي شهر، نوزاد معتاد خود را به دنيا مي‌آورند در حالي که زايمان طبيعي – درصورت ابتلاي اين زنان به‌ايدز – سريع‌ترين راه انتقال ويروس و آلودگي نوزاد به‌ايدز خواهد بود.
 دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت، از سه سال قبل و در راستاي اجراي سياست‌هاي افزايش جمعيت، کاهش باروري را از فهرست برنامه‌هاي خود خارج کرده است. مسوولان اين دفتر علاقه‌اي ندارند که حتي در مورد محدودسازي باروري در افراد با رفتارهاي پرخطر - زنان و مردان معتاد و با روابط جنسي غير ايمن و کارتن‌خواب - حرفي بزنند و حمايت مستقيمي‌از محدودسازي فرزندآوري در اين افراد ندارند. سازمان بهزيستي کشور هم در مخالفت با عقيم‌سازي زنان کارتن‌خواب، نگاهي همسو با وزارت بهداشت دارد.
بنابر آماره ارائه شده از سوي مسئولان و از ميان 20 هزار بي‌خانماني که در تهران زندگي مي‌کنند، جمعيت زنان بي‌خانماني که در فضاي باز شهر تهران ناچارند شب را به صبح برسانند، نزديک 3 هزار تن است. افراد آسيب ديده‌اي که با شرايط کنوني سرنوشت نامعلوم خود را در آينده‌اي تاريک دنبال مي‌کنند و از اين سو برخي افراد مثل معاون رئيس‌جمهور در امور زنان نيز راه حل کنترل جمعيتشان را، عقيم کردن آنها مي‌دانند. جدا از اعلام نظر چند ماه گذشته «شهيندخت مولاوردي» معاون رئيس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده که در مورد عقيم کردن زنان بي‌خانمان گفته بود، اين طرح بايد بررسي شود و براساس رضايت زنان کارتن خواب عقيم شدن صورت بگيرد.
در همين حال مديرکل اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران مي‌گويد بايد با پروژه قانع کردن زنان کارتن‌خواب، عقيم‌سازي صورت گيرد تا جلوي بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي گرفته شود. سياوش شهريور؛ مديرکل اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران در گفتگو با ايلنا، درباره «عقيم‌سازي کارتن خواب‌ها» که اين روزها انتقادهاي زيادي را به دنبال داشته، گفت: چند موضوع را بايد به‌عنوان پيش زمينه اين اقدام در نظر گرفت؛ نخست آنکه براساس قوانين کشور و به لحاظ حقوقي هيچ‌کس اجازه ندارد؛ اين کار را انجام دهد.
 اگر خانم مولاوردي هم چنين بحثي را مطرح کرده که با رضايت زنان کارتن خواب اين کار صورت بگيرد، به اين دليل است که در شهر تهران زناني وجود دارند که معتاد، کارتن‌خواب و تن‌فروش هستند. مديرکل اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران با اشاره به اينکه اين زنان علاوه بر توزيع مواد مخدر، خودشان هم مصرف مي‌کنند و به سکس ورکري هم مشغول هستند، افزود: بالاي ۲۰ درصد اين زنان ايدز دارند و انواع و اقسام بيماري را گسترش مي‌دهند.
شهريور ادامه داد: برخي از اين زنان علاوه بر اعتياد و کارتن‌خوابي و توسعه فحشا، عين ماشين جوجه‌کشي بچه توليد مي‌کنند و چون بچه‌ها سرپرست ندارند، به فروش مي‌رسند. وي گفت: يک پروژه، واقعيت و نظري وجود دارد که بسياري از سازمان‌هاي مردم نهاد و نخبگان اجتماعي نيز با آن موافق هستند؛ مبني بر اينکه اگر زني بيماري دارد، سکس ورکر هم هست و جا هم ندارد، با رضايت خودش عقيم شود نه اينکه به زور اين کار انجام شود. وي با بيان اينکه هيچ کسي در ايران (مديران ملي) با اين گزاره ضدحقوقي (عقيم‌سازي زنان کارتن خواب) موافق نيست، تصريح کرد: اگر زني باشد که جانش به لبش رسيده باشد، نتواند بچه‌اش را بزرگ کند و مجبور باشد آن را بفروشد، اگر بگويد که حاضرم عقيم شوم، اين کار انجام شود؛ بهتر است، چرا که حداقل شاهد بچه‌اي مريض، داراي فقر غذايي، بحران‌زده و فاقد سرپرست نخواهيم بود.
مديرکل اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران با بيان اين مطلب که بخشي از واقعيت جامعه را نمي‌توان به صورت علني گفت، تصريح كرد: چه اتفاقي در زير پوست اين شهر در حال رخ دادن است؟ اين زنان، بسياري از دختران ما به ورطه هلاکت مي‌کشانند و به آنها آموزش ترويج فشاد و فحشا مي‌دهند. ما متاسفانه نتوانستيم توليد اميد و اشتغال کنيم. وي ادامه داد: جواني که نا‌اميد و بيکار است و سنش ۴۰ سال شده و شريک جنسي ندارد، بايد از يک سو به فرد آموزش دهيم که از وسايل پيشگيري استفاده شود که حداقل مريض نشود. شهريور در خاتمه تاکيد کرد: بايد با پروژه قانع کردن زنان کارتن خواب، عقيم‌سازي صورت گيرد تا جلوي بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي گرفته شود.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: سازمان‌هاي بيمه‌گر بايد مطابق قانون به علت تاخير پرداخت مطالبات بيمارستان‌ها، معادل نرخ بهره بانکي جريمه بدهند.
 سيدحسن‌هاشمي‌افزود: براساس قانون بيمه بايد بلافاصله بعد از دريافت اسناد مالي مراکز درماني 60 درصد مطالبات را پرداخت کنند و 40 درصد ديگر را نيز ظرف سه ماه بايد بپردازند و اگر اين پرداخت بيش از سه ماه تاخير داشت بايد معادل نرخ بهره، جريمه پرداخت کنند.‌هاشمي‌افزود: بيمه‌ها حدود 10 هزار ميليارد تومان به مراکز درماني و بيمارستان‌ها و بدهکارند بايد دولت و مجلس ماده‌اي را تصويب کنند که براساس آن اگر بيمه‌ها تاخيري در پرداخت داشتند، بتوانيم جريمه ديرکرد را از حسابشان برداشت کنيم.‌
هاشمي‌ادامه داد: سهم پرداخت از جيب مردم براي سلامت با اجراي طرح تحول سلامت به 40 درصد کاهش يافته البته از نظر وزارت بهداشت اين ميزان زياد است و سهم مردم بايد به زير 30 درصد برسد.

پي گيري تكميل پروژه ترمينال بين المللي فرودگاه شهداي ايلام در بازديد معاون امور عمراني استان ، مديركل راه وشهرسازي و مدير فرودگاه شهداي ايلام انجام شد.
به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راه وشهرسازي استان ايلام در اين بازديد مدير كل راه وشهرسازي استان در خصوص احداث ترمينال بين المللي فرودگاه شهداي ايلام گفت: اين پروژه با زيربناي 5788 متر مربع در دو طبقه در حال احداث مي‌باشد فاز اول اين طرح شامل عمليات خاكي، فنداسيون، كرسي چيني واسكلت فلزي است كه در حال حاضر عمليات خاكبرداري و فنداسيون به پايان رسيده و ساخت اسكلت فلزي پروژه در حال انجام مي‌باشد.در اين بازديد مقرر گرديد پيمانكار پروژه برنامه كوتاه مدت مراحل تكميل فاز اول اين پروژه را در كمترين زمان ارائه نموده و نسبت به اجراي آن اقدام نمايد.

شهردار و رئيس شوراي اسلامي‌باقرشهر :
علي کيواني- باقرشهر ؛ شهردار و رئيس شوراي اسلامي‌باقرشهر به مناسبت حماسه 9 دي پيامي‌صادر کردند .سالروز حماسه ۹ دي تجلي وحدت و همبستگي ملت ايران است که از هر قشر و تفکر سياسي با انسجام و همدلي خود حماسه اي ديگر در تاريخ شکوهمند انقلاب اسلامي‌ايران آفريدند و با پيروي از مقام معظم رهبري (مدظله العالي) ارزش‌هاي ديني و اسلامي‌خود را حفظ نمودند و بر ماست هر ساله اين حماسه ملي را ارج نهيم .
۹ دي ماه به گفته رهبر فرزانه انقلاب روز تجلي قدرت خدا و حرکتي ماندگار در تاريخ انقلاب است که با حضور ميليوني مردم با شور عاشورايي صحنه اي ماندگار در مقابل ديدگان جهانيان شد و مردم ولايتمدار ايران باز هم با حضور گسترده بيزاري و حس انزجار خود را نسبت به دشمنان قسم خورده ايران نشان دادند .بدون شک حضور مردم شريف ايران در اين روز تاريخي سبب شد دشمنان اين مرز و بوم هرگز به نيات شيطاني خود نرسند و به جهانيان و استکبارگران نشان دادند که ايرانيان به دور از هر سليقه سياسي و جناحي پاي ايرانيت و اسلاميت اين نظام مقدس ايستادگي خواهند کرد .
مديرعامل شرکت توزيع برق ايلام:
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق ايلام در جلسه هم انديشي و در ديدار صميمانه با پرسنل گفت: توجه به برقراري ارتباط موثر و بلوغ رفتار سازماني براي هر سيستمي‌مي‌تواند نقش تعيين کننده رشد و بالندگي را بازي کند.
مهندس‌هادي شيرخاني در همين باره افزود: شجاعت در ازاي بروز تصميم‌هاي اشتباه و اذعان به آن و نهادينه فرهنگ عذر خواهي در برابر خطاهاي احتمالي در هر سطح از رده‌هاي سيستم مي‌تواند موجبات تعالي سازماني را فراهم آورد.
رئيس هيدت مديره شرکت توزيع برق ايلام تصريح کرد: برقراري اعتماد متقابل و احترام چند سويه در مقابل نقش‌هاي مختلف ما در برابر هم و دربرابر سيستم بسيار مهم است چرا که باعث رشد فرهنگ سازماني شود.
رضايتي مدير دفتر روابط عمومي‌شرکت توزيع برق استان و مجري برگزاري اين جلسات هدف ازبرگزاري آن را تحکيم روابط سازماني و ايجاد هم گرايي در سيستم عنوان کرد و خاطر نشان شد: اين جلسات به صورت ماهيانه برگزار خواهد شد.

مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه سبزوار از توزيع بيش از 311 ميليون ليتر انواع فرآورده‌هاي نفتي شامل بنزين، بنزين سوپر، نفتگاز، نفت سفيد و نفت کوره در سطح منطقه سبزوار خبرداد.
عيسي افتخاري با بيان آمادگي اين منطقه براي تامين مطلوب سوخت زمستاني در گفت و گو با خبرنگار تجارت در خراسان رضوي گفت: در 9 ماهه سال ۹۵ مقدار ۳۱۱ ميليون و ۶۳۸ هزار ليتر انواع فرآورده‌هاي نفتي در سطح منطقه توزيع و مصرف شده است که نسبت به دوره مشابه مقدار دو مميز هشت درصد افزايش داشته‌ايم.
وي اظهارداشت: 33 ميليون و ۶۶۵ هزار ليتر نفت سفيد در مناطق فاقد گاز شهري و روستاها و تابع شهرستانهاي سبزوار، بردسکن، خوشاب، جوين، جغتاي و داروزن توزيع شده که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۴ تغيير محسوسي نداشته‌ايم.
اين مقام مسئول بابيان اينکه ۳۶ باب جايگاه در اين منطقه بطور ۲۴ ساعته مسوليت توزيع بنزين و نفت گاز را به عهده دارند تصريح کرد: در سه فصل اول سال جاري مقدار ۲۷۵ ميليون و ۹۵۱ هزار ليتر بنزين و نفت گاز توزيع شده که از اين مقدار نزديک به ۱۱۸ ميليون مربوط به توزيع و مصرف بنزين و بنزين سوپر مي‌باشد.
افتخاري بيان داشت: همچنين حدود ۱۵۸ ميليون ليتر نفت گاز در بخش‌هاي حمل و نقل، کشاورزي و صنعت توزيع شده که نسبت به دوره مشابه سال قبلي به ترتيب حدود شش و سه درصد افزايش داشته است.
مدير منطقه سبزوار در ادامه گفت: در بخش گاز مايع تا پايان آذر ماه سال جاري مقدار ۹۸۹۹ تن گاز مايع مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود دو درصد رشد داشته است.افتخاري از رشد 10 مميز 45 درصدي گاز طبيعي در اين خبر داد و اضافه کرد: در ۹ ماهه سال ۹۵ بيش از ۵۲ ميليون و ۴۴۹ هزار مترمکعب گاز cng در جايگاههاي سطح منطقه توزيع شده که نسبت به دوره مشابه 10 مميز 45 درصد افزايش داشته‌ايم.
بوشهر- خبرنگار تجارت : با حضور وزير نيرو آب شيرين‌كن ۱۰ هزار مترمكعبي كه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي اجرا شده به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي‌و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب استان بوشهر، تأسيسات آب شيرين‌كن بوشهر با حضور وزير نيرو به بهره‌برداري رسيد.
در مراسم افتتاح آب شيرين‌كن بوشهر وزير نيرو با بيان اينكه دومين تأسيسات آب شيرين‌كن استان بوشهر به بهره‌برداري مي‌رسد، اظهار داشت: براي تأمين آب آشاميدني استان بوشهر طرح‌هاي آب شيرين‌كن در شهرها و روستاهاي اين استان طراحي و در حال اجراست.
حميد چيت‌چيان با بيان اينكه استفاده از آب دريا براي آب آشاميدني از اولويت‌هاي وزارت نيرو است، تصريح كرد: در اين طرح پس از نمك‌زدايي در فرايند توليد قرار مي‌گيرد و آب به شبكه سراسري منتقل مي‌شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر نيز با اشاره به سرمايه‌گذاري ۴۲ ميلياردي توماني در اجراي طرح آب شيرين‌كن بوشهر بيان كرد: اين طرح با مشاركت بخش خصوصي در مدت كمتر از ۲ سال اجرا و به بهره‌برداري
 رسيد.
كيقباد ياكيده با بيان اينكه تأمين آب در شهر بوشهر با كاهش جدي مواجه شده است، افزود: بيش از ۹۰ درصد آب بوشهر از استانهاي همجوار تأمين مي‌شود كه اين موجب مشكلاتي در تأمين آب آشاميدني مردم فراهم كرده است.
وي با اشاره به كاهش تأمين آب از خط انتقال استان بوشهر بيان كرد: براي تأمين آب آشاميدني استان بوشهر تنها راه اجراي آب شيرين‌كن است كه اكنون دومين آب شيرين‌كن استان بوشهر وارد مدار توليد شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در استان بوشهر بيش از ۹۰ هزار مترمكعب طرح آب شيرين‌كن تدوين و در حال اجراست

اهواز- ليلا زرگانيان - تعدادي از بازنشستگان اين شرکت و مردم در چهارمين جلسه ديدار با مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان در سال جاري که با حضور تعدادي از معاونان و مديران اين شرکت برگزار شد به بيان مسايل ، ديدگاهها ، مشکلات و خواسته‌هاي خود پرداختند .
 محمود دشت بزرگ رييس هيئت مديره و مديرعامل شرکت دراين ديدارها پس از شنيدن سخنان ملاقات کنندگان و براي رسيدگي به مشکلات ودرخواست‌هاي آنان دستورهاي لازم را به معاونان و مديران شرکت دادند .همچنين درنشست صميمي‌مديرعامل با بازنشستگان اين شرکت موضوع‌هايي مانند بيماريهاي خاص ، هزينه‌هاي درمان و بيمه ، شرکت تعاوني بازنشستگان ، دريافت وام و تقويت ارتباط با کانون بازنشستگان مطرح گرديد که مديرعامل ضمن تقديراز اين عزيزان و مهم دانستن جايگاه بازنشستگان به عنوان سرمايه انساني با تجربه و پشتوانه علمي‌وعملي ، گفت : مجموعه اين شرکت حداکثر تلاش خود را در جهت اجراي قوانين و مقررات وزارتي وکشوري مرتبط با بازنشستگان درمحدوده اختيارات بکارخواهد گرفت تا ازهرامکاني براي برآورده ساختن انتظارات به حق شما بهره گيرد و اميدوارم بتوانيم رضايت خاطرشما و خداوند را درمسير خدمت رساني بدست آوريم .برگزاري ديدارهاي مردمي‌يکي از برنامه‌هاي کاري روابط عمومي‌شرکت برق منطقه اي خوزستان است که در راستاي تقويت ارتباطات درون وبرون سازماني ، تکريم ارباب رجوع و دريافت نقطه نظراها و همچنين بيان درخواست‌هاي ملاقات کنندگان بصورت حضوري از مديرعامل بوده است .گفتني است روابط عمومي‌شرکت برق منطقه اي خوزستان روزانه پاسخگوي تعدادي از مراجعه کنندگان درون وبرون شرکتي است و در برنامه ملاقات عمومي‌يادشده مواردي که در حوزه روابط عمومي‌نباشد با برگزاري نشست ملاقات عمومي‌متقاضيان با مديرعامل پيگيري مي‌شود .

شهرداري وظيفه‌اي براي مرمت خانه‌هاي تاريخي ندارد
نايب رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران گفت: شهرداري تهران وظيفه‌اي براي ساماندهي، احيا و مرمت خانه‌هاي تاريخي تهران، ندارد. محمدمهدي تندگويان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ساماندهي خانه‌هاي تاريخي منطقه 12 در شهر تهران اظهار داشت: درخصوص خانه‌هاي تاريخي اين منطقه، شهردار منطقه توافقي با سازمان ميراث فرهنگي استان تهران انجام داده است. وي با بيان اينکه اساسا موضوع احيا و ساماندهي خانه‌هاي تاريخي با مديريت شهري نيست، افزود: سازمان ميراث فرهنگي بايد مدافع اين بناهاي تاريخي باشد. نايب رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران تصريح کرد: هم‌اکنون در سازمان ميراث فرهنگي بخشي از خانه‌هاي کل کشور را داريم که اين خانه‌ها توسط اين سازمان در حال احيا هستند. تندگويان با توجه به اينکه سازمان ميراث فرهنگي هزينه نگهداري، احيا و مرمت خانه‌هاي تاريخي را ندارد، يادآور شد: امروزه اين خانه‌ها به صندوق احيا آمده‌اند و تحت پوشش تعريف کاربري مناسب و همچنين دادن امتياز بهره‌برداري نه به صورت واگذاري ملکي و سندي مانند اجاره بلندمدت با تناسب به ميزان سرمايه‌گذاري احياي آن، کار در حال انجام است.

پرداخت ديون شهرداري از اولويت‌هاي بودجه ۹۶ شهرداري
معاون برنامه‌ريزي توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران گفت: يکي از اولويت‌هاي بودجه سال آينده پرداخت ديون شهرداري تهران است. ناصر اماني در گفتگو با مهر با اشاره به اينکه در تبصره‌هاي بودجه پرداخت ديون شهرداري پيش‌بيني شده، گفت: هرسال شهرداري تهران به شکل تهاتر يا نقدي بخشي از ديون شهرداري را پرداخت مي‌کند. وي ادامه داد: اگر ميزان اعتبار پيش‌بيني شده براي پرداخت ديون در سال ۹۶ از سال ۹۵ بيشتر نباشد، کمتر نيست و شورا نيز در اصلاحيه بودجه که حدود دوماه پيش تصويب شد، دست مديريت شهرداري را براي پرداخت بدهي‌هايش باز گذاشت. معاون شهردار تهران ابراز اميدواري کرد بخش زيادي از ديون شهرداري در سال ۹۶ تسويه شود.

هواي تهران همچنان «ناسالم» است
مرکز پايش آلودگي هواي محيط زيست استان تهران، شاخص آلودگي هواي پايتخت را در روز گذشته ۱۵۳ و در وضعيت «ناسالم » اعلام کرد. به گزارش مهر، محمد رستگاري معاون پايش و نظارت اداره کل محيط زيست استان تهران گفت وضعيت کيفي هواي تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهي به ساعت ۸ صبح مورخ دوازدهم دي ماه ۹۵ (ديروز) در وضعيت ناسالم اعلام کرد. وي افزود: در اين بازه زماني وضعيت آلاينده منواکسيدکربن: پاک(۴۷)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ ميکرون: سالم(۹۸)، ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.٥ ميکرون: ناسالم (۱۵۳) بوده است.


موفقيت استان مرکزي در تامين اينترنت پرسرعت
مديرعامل شرکت مخابرات استان مرکزي گفت: از زماني که شرکت مخابرات خصوصي شد ماموريت تامين اينترنت پرسرعت هم به ماموريتهاي شرکت مخابرات استان اضافه شد که تا کنون اين ماموريت هم به خوبي در استان انجام شده است و جزء يکي از استان‌هاي موفق کشور در اين زمينه هستيم.مهندس ملک حسيني اولين ماموريت شرکت مخابرات استان را تامين وتوسعه تلفن‌هاي ثابت عنوان کرد و افزود: بر همين اساس در سال گذشته موفق شديم ۸۰ مرکز سويچ تلفن شهري و ۲۴۰ سايت تلفن همراه را در استان توسعه دهيم. مديرعامل شرکت مخابرات استان مرکزي ادامه داد: علاوه بر اين اقدامات، توسعه و نگهداري شبکه ارتباطات سيار يکي ديگر از وظايفي است که شرکت مخابرات به خوبي از عهده اجراي آن برآمده است. وي با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از ۶0۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان داريم افزود: ضريب نفوذ تلفن ثابت در استان مرکزي ۴۰.۹۶ درصد است،که از ميزان متوسط کشوري بالاتر است. مهندس ملک حسيني با بيان اينکه در خصوص اينترنت پرسرعت ،استان مرکزي وضعيت خوبي دارد، اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۲ هزار مشترک اينترنت پرسرعت در استان داريم که اين ميزان را کافي نمي‌دانيم و در تلاش هستيم اين ميزان را تا دو برابر افزايش دهيم.

دو تن از کارشناسان ملي حفاري پژوهشگربرتر شناخته شدند
اهواز- ليلا زرگانيان - در آيين تجليل از پژوهشگران و فناوران استان خوزستان، دو نفر از کارشناسان شرکت ملي حفاري ايران به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي استان در سال 95، معرفي شدند. پژوهشگران برتر استان در آيين اختتامه هفته پژوهش و فناوري، مورد تقدير قرار گرفتند. اين پژوهشگران توسط کميته علمي‌پژوهش استان براساس آيين نامه کشوري، پس از دريافت فرم‌هاي تکميل شده نفرات پيشنهادي از سوي دانشگاه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي مورد ارزيابي داوران قرار گرفته و انتخاب شدند. در شرکت ملي حفاري ايران نيز متعاقب فراخوان داوطلبان در سامانه مکاتبات اداري، فرم‌هاي مربوط همراه با مستندات لازم به کميته علمي‌استان اعلام گرديد. در ميان پژوهشگران برتر استان که در اين آيين مورد تقدير قرار گرفتند، آقايان علي اکبر پونده نژادان مدير ايمني، بهداشت و محيط زيست و فوريت‌هاي پزشکي شرکت در گروه علوم انساني و مصطفي صداقت زاده دبير شوراي آموزشي مرکز علمي‌کاربردي حفاري در گروه فني مهندسي تقدير شدند. در اين آيين استاندار، معاونان استانداري خوزستان، روساي دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوري استان و قائم مقام مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران حضور داشتند.

قدرداني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌وآموزش وپرورش از پرسنل توزيع برق استان زنجان
به گزارش دفترروابط عمومي‌شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، با ارسال لوح‌هاي تقدير از سوي مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي‌و دبيرشوراي فرهنگ عمومي‌استان ، مدير كل آموزش وپرورش شهرستان ابهر و مدير دبستان علامه حلي زنجان از پرسنل اين شركت قدرداني كردند .ناصرمقدم مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي‌و دبير شوراي فرهنگ عمومي‌استان زنجان با ارسال لوح سپاس به خاطر نقش موثر در تجمع پرافتخار عاشورائيان شهرستان خرمدره از مهندس باقري وند مديريت توزيع برق شهرسان خرمدره قدرداني كرد.مديركل آموزش وپرورش شهرستان ابهر و مدير دبستان علامه حلي شهرستان زنجان نيز با ارسال لوح سپاس جداگانه اي به خاطر مشاركت وهمكاري در برگزاري مطلوب مانور زلزله و حضور سريع و بموقع نيروهاي اينشركت از مهندس بابك محمدي مديريت توزيع برق شهرستان ابهر و پرسنل توزيع برق استان زنجان تقدير كردند .