انتقاد از روند لاک‌پشتي تخريب علاءالدين 
عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران گفت: تخريب طبقه هفتم پاساژ علاءالدين قرار بود تا پايان مهرماه اتفاق بيفتد ولي اين موضوع هنوز عملياتي نشده است. ابوالفضل قناعتي اظهار داشت: با حکم دادستاني مقرر شد شهرداري از اول آذرماه شروع به تخريب اين تخلف غيرقانوني کند و تاکنون تجهيز کارگاه نيز صورت گرفته است. قناعتي ادامه داد: تقاضا مي‌شود تا 20 روز ديگر همراه با اعضاي شوراي شهر و خبرنگاران از روند تخريب اين تخلف غيرقانوني بازديد شود. عضو شوراي شهر تهران افزود: سه سال است که تخريب اين طبقه غيرقانوني را دنبال مي‌کنيم و دستگاه‌هاي ذي‌صلاح نيز دراين خصوص احکام لازم را صادر کرده‌‌اند.

بحران آنفولانزاي پرندگان در ۱۰ استان 
مرتضي اکبرپور؛ معاون امور آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران کشور درباره آخرين وضعيت شيوع آنفولانزاي پرندگان در کشور اظهار داشت: آمار تلفات پرندگان بيش از ۱۰۰۰ مورد است. در تالاب‌ها تعداد زيادي پرنده در حال منهدم شدن هستند و نبايد به اين آمار‌ استناد کرد. خوشبختانه هيچ نوع گزارشي از سرايت آنفولانزاي پرندگان به انسان نداشتيم. وي با اشاره به اينکه در حال حاضر استان‌هاي مازندران، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، تهران، قزوين قم و مرکزي از جمله استان‌هاي درگير آنفولانزاي پرندگان هستند، گفت: ۱۰ استان‌هاي ما با اين رخداد مواجه هستند که براي مقابله با اين بحران، ساز و کار مناسب تعريف شده است.

نبايد هر پديده اجتماعي را امنيتي کنيم 
رئيس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به اينکه نيروي انتظامي‌به سبب حاکميت ارزش‌هاي اسلامي‌در اين سازمان، اعتماد مردم را به دست آورده گفت: نيروي انتظامي‌کارکرد و عملکرد خود را در ساختار سازماني و تربيت نيروي انساني براساس ارزش‌هاي اسلامي‌حاکم، طراحي و سازماندهي کرده است. سردار محمد شرفي تصريح کرد: رفتار دشمن براساس رخدادها و واقعيت‌هاي جامعه ما ترسيم مي‌شود و به دنبال سوءاستفاده از اشتباهات ماست. رئيس پليس پيشگيري ناجا با تأکيد بر پرهيز از افراط و تفريط در مسائل اجتماعي، سياسي و امنيتي گفت: نبايد هر پديده اجتماعي را امنيتي کنيم و به خاطر مسائل ساده جامعه را به التهاب بکشانيم.


کارگران معترض در مقابل خانه ملت فرياد زدند؛
گروه اجتماعي: روز گذشته گروهي از كارگران مخالف ادغام تامين اجتماعي براي بار دوم طي هفته‌هاي اخير جلوي مجلس شوراي اسلامي‌دست به تجمعي چندساعته زدند. کارگران تجمع کننده در پايان يادآور شدند، نمايندگان مجلس در صورت تصويب ادغام درمان تامين اجتماعي بايد منتظر واکنش‌هاي منفي گروه‌هاي مختلف کارگري باشند.
كارگران تجمع کننده روز گذشته ضمن تاکيد بر حفظ استقلال تمامي‌ارکان سازمان تامين اجتماعي، يادآورشدند: پيشنهاد ادغام صندوق درمان سازمان تامين اجتماعي تبعات ناگواري را براي عموم جامعه بيمه شدگان اين سازمان به دنبال خواهد داشت و به همين دليل نمايندگان مجلس بايد درصورت تصويب اين پيشنهاد غلط، منتظر واکنش‌هاي منفي از سوي آحاد گروه‌هاي صنفي کارگري باشند. هدف تجمع کنندگان ديروز که از کارگران شاغل و بازنشسته تحت پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعي بودند، اعتراض به تلاش‌هايي است که در ماه‌هاي گذشته در جهت گنجانده شدن موضوع ادغام درمان سازمان تامين اجتماعي در طرح تحول سلامت صورت گرفته است.
تجمعات خود را ادامه مي‌دهيم
عليرضا محجوب، رئيس فراکسيون کارگري مجلس که در تجمع ديروز کارگران و بازنشستگان در مقابل مجلس، گفت: طرح ادغام صندوق درمان تامين اجتماعي در شرايطي مطرح مي‌شود که بودجه عمومي‌کشور صرف افزايش هزينه‌هاي پزشکي در بيمه سلامت شده است. وي افزود: در چنين شرايطي تصويب ادغام درمان تامين اجتماعي، موجب مي‌شود که بسياري از بيمه شدگان نتوانند از خدمات بيمه سلامت استفاده کنند. محجوب يادآور شد: در اين شرايط طرح دوباره ادغام صندوق درمان تامين اجتماعي که يک بار در کميسيون تلفيق مجلس رد شده بود، اين پرسش را در اذهان کارگران مطرح کرده که چرا بايد براي تصويب چنين موضوع خطرناک و غيرقانوني اين همه اصرار وجود داشته باشد. دبيرکل خانه کارگر با اشاره به مساله همسان‌سازي حقوق بازنشستگان گفت: در راستاي اجراي عدالت در حق بازنشستگان، ضروري است تا همسان سازي حقوق بازنشستگان پيگيري و به سرانجام برسد. محجوب تاکيد کرد: جامعه کارگري منتظر است که هر چه سريعتر مساله ادغام صندوق درمان تامين اجتماعي به دست فراموشي سپرده شود چرا که اگر باز هم به اين ماسله دامن زده شود جامعه کارگري آن را تحمل نخواهد کرد و تجمعات خود را ادامه خواهد داد.
نمي‌گذاريم پول کارگران به جيب پورشه‌سواران برود
حسن صادقي، رئيس اتحاديه پيشکسوتان جامعه کارگري کشور نيز روز گذشته گفت: ادغام صندوق درمان تامين اجتماعي جامعه کارگري را مقابل دولت قرار مي‌دهد لذا به دولت و وزارت بهداشت توصيه مي‌کنيم که از بازي با روح و روان جامعه کارگري دست بردارند. صادقي افزود: جامعه کارگري کشور اجازه نخواهد داد که عده‌اي بخواهند با لابي‌کردن و فشار بر مجلس منابع درمان آنها را تصاحب و به جيب ثروتمندان و پورشه‌سواران بريزند. صادقي گفت: قطعا شوراي نگهبان که به لحاظ قانوني بر طرح‌ها و لوايح مجلس نظارت مي‌کند با ادغام صندوق درمان تامين اجتماعي مخالفت خواهد کرد.
ادغام درمان تامين اجتماعي بازي با آتش است
همچنين سهيلا جلودارزاده، عضو کميسيون اجتماعي مجلس پس از حضور در تجمع روز گذشته گفت: حتي اگر ادغام صندوق درمان تامين اجتماعي خيانت نباشد بايد آنرا نزديک شدن به آتش دانشت و براي همين کارگران از حاميان آن مي‌خواهند که ديگر با آتش بازي نکنند. جلودارزاده با بيان اينکه کارگران مرغي هستند که در عزا و عروسي سر آنها بريده مي‌شود، تصريح کرد: منابع درمان کارگران تنها متعلق به خود آنهاست و از طرفي دولت براي ارائه خدمات مطلوب به بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي موظف است که بدهي خود را بازگرداند اما تاکنون علاوه بر اينکه اين بدهي پرداخت نشده است با طرح مساله ادغام به کارگران و خانواده‌هاي آنها فشار رواني وارد شده است. وي ادامه داد: اينکه مديران تامين اجتماعي نتوانستند صندوق را به خوبي اداره کنند دليل موجهي براي واگذاري بخش درمان تامين اجتماعي به وزارت بهداشت نيست. از اين رو ما با الحاق دارايي‌هاي کارگران به بيمه سلامت مخالفيم.
گروه اجتماعي: روز گذشته جلسه علني شوراي شهر پايتخت با حواشي همراه بود. در روزي كه رحمت‌الله حافظي به انتقاد از ادبيات شهردار پرداخت، ديگر عضو شوراي شهر از احتمال قطع 260 قطعه درخت در شهر تهران توسط شهرداري گلايه كرد.
روز گذشته و در سيصد و هجدهمين جلسه علني شوراي شهر تهران محمد حقاني، رييس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: يکي از بانک‌ها براي خريد فضاي سبز نزديک به 50 هکتاري (اردوگاه باهنر) با آموزش و پرورش وارد مذاکره شده است. وي از نامه مسيل گيشا- نصر به مسجد جامعي خبر داد، نامه‌اي كه به گفته حقاني در آن به ساخت پارکينگ در قسمت شرقي اين مسيل اشاره شده است و اين اقدام اشتباه و حقوق شهروندي را مورد سوال قرار مي‌دهد. حقاني افزود: قطع 260 درخت در اين محل توسط شهرداري تهران اقدام درستي نبوده است و مردم از ما چه انتظاري مي‌توانند داشته باشند.  رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: اطلاع پيدا کرده‌ام باغ 47 هکتاري منظريه با نام اردوگاه شهيد باهنر با مشکلاتي مواجه شده است. حقاني در ادامه گفت: يکي از بانک‌ها مکاتباتي با شهرداري منطقه يک و آموزش و پرورش درخصوص اين اردوگاه داشته و شهرداري پاسخ داده هرگونه ساخت و ساز در اين اردوگاه غيرقانوني است و در پهنه فضاي سبز قرار دارد. عضو شوراي شهر تهران افزود: بانک‌ها در شهر محيط زيست را تخريب کردند و اين نيز آخرين فضاي سبز موجود است. حقاني افزود: آموزش و پرورش و شهرداري درخواست مي‌شود نسبت به اين موضوع وارد عمل شوند و اجازه ندهند اين پهنه حدوداً 50 هکتاري فضاي سبز تخريب شود. روز گذشته همچنين رييس کميسيون سلامت شوراي شهر تهران به سخنان قاليباف، شهردار تهران در مورد ترافيک ساختگي واکنش نشان داد. رحمت‌الله حافظي با بيان اينکه در واقع اعضاي شورا در برابر تخلف و انحراف شهرداري تنها نظاره‌گر هستند و آن را تأييد مي‌کنند، تصريح کرد: حدود يک سال و نيم قبل مدير روابط عمومي‌شهرداري تهران به يکي از اعضا توهين کرد و واکنشي از شورا ديده نشد و نتيجه اين عدم واکنش اين شد که بعد از مدتي رييس اين فرد يعني شهردار به برخي از اعضا توهين مي‌کند. حافظي در ادامه سخنانش شهرار تهران را خطاب قرار داد و با اشاره به سخنان قاليباف در مورد ترافيک ساختگي صحبت کرده بود، گفت: آقاي شهردار حق با شماست. برخي از اعضاي شوراي شهر انسان نيستند چراکه هيچ انساني نمي‌تواند اجحاف به مردم و انحرافات از مصوبات شورا را ببيند و استمرار حضور شما در اين مسند را تحمل کند. وي افزود: اگر ما به‌عنوان نماينده مردم در صيانت از حقوق مردم درست رفتار مي‌کرديم شاهد اين اتفاق نبوديم و بايد بگويم ادب مرد به ز دولت اوست.

مدير امور حقوقي و قراردادهاي سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طي يک سال گذشته 15 ميليون مترمربع زمين با پيگيري‌هاي صورت گرفته درون محدوده اين منطقه آزاد سازي شده است.
به گزارش روابط عمومي‌منطقه آزاد قشم، محمد جواديان زاده روز يکشنبه با اعلام اين مطلب، گفت: ارزش اين زمين‌ها به رقمي‌معادل 13 هزار ميليارد ريال مي‌رسد که با همکاري دستگاه قضا و حقوقي سازمان منطقه آزاد قشم در قالب 13 پرونده تعيين تکليف و زمين‌ها به اين سازمان بازگردانده شد.وي افزود: زمين‌هاي آزادسازي شده که 90 درصد آن مربوط به دولت گذشته مي‌باشد در اختيار سرمايه گذاران بد عهد قرار گرفته بود که تعهدات مالي را در مهلت قانوني انجام نداده بودند و يا در زمينه عمليات اجرايي اقدامي‌روي زمين‌ها صورت نگرفته بود و اين موارد جدا از پيگيري‌هايي مي‌باشد که به فسخ قرارداد، خلع يد حقوقي و رفع تصرف‌هاي عدواني منجر شده است.مدير امور حقوقي و قراردادهاي سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: زمين‌هاي آزاد سازي شده مربوط به پروژه‌هاي عمراني، مسکوني، تجاري و صنعتي است که از سال‌هاي گذشته به سرمايه گذاران اسمي‌واگذار شده بود.وي ادامه داد: يکي از زمين‌ها به وسعت يک هزار و 32 هکتار مربوط به يک شخص حقوقي است که از زمان دريافت تا کنون که بيش از 10 سال از آن مي‌گذرد هيچ اقدامي‌براي ساخت و ساز بر روي آن انجام نداده بود که با همکاري دستگاه قضاي شهرستان قشم اين زمين به سازمان بازگردانده شد.جواديان زاده در ادامه به بيش از 400 پرونده حقوقي جاري در امور حقوقي سازمان منطقه آزاد قشم اشاره و تشريح کرد: 900 پرونده کيفري نيز وجود دارد که بيش از 95 درصد آنها به تصرف عدواني مربوط مي‌شود و در مجموعه قضايي در جريان رسيدگي قرار دارد.وي با بيان اينکه 93 درصد اين قراردادها در دولت گذشته منعقد شده عنوان کرد: همه قراردادهايي که در گذشته و امروز بسته مي‌شود تحت نظارت و پيگيري بوده و در صورت دم اجراي مناسب يا عمل نکردن به تعهدات سرمايه گذاران، با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد. وي گفت: هيچ زميني پيش از دريافت پايان کار و تسويه کامل قابل انتقال به ديگري نيست و اين بند در همه قراردادها درج شده و شامل هرگونه صلح، وکالت، اجاره و فروش نيز مي‌شود. وي افزود: زمين‌هاي واگذار شده از سوي سازمان منطقه آزاد قشم به اشخاص تا قبل از دريافت پايان کار و تسويه حساب قابل انتقال به غير نيست و صرفا خريدار اوليه زمين تا زمان دريافت پايان کار و معرفي براي صدور سند رسمي‌از نظر سازمان منطقه آزاد قشم اصيل قرارداد محسوب مي‌شود.جواديان زاده عنوان کرد: دفاتر معاملات ملکي نيز بايد به اين مهم توجه داشته باشند و از فروش زمين به افراد ديگر خودداري کنند.

ايلام - مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان ايلام با اشاره به اهميت مجتمع‌هاي آبرساني در جهت تامين آب شرب سالم و بهداشتي روستاها گفت: براي احداث يک مجتمع آبرساني و انتقال آب به روستاهاي جابر، موسي، خوشقدم و تلخاب بالا در شهرستان بدره 40 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
نورالله تيموري در حاشيه بازديد از مراحل ساخت اين مجتمع آبرساني اظهار کرد: هزينه‌هاي انجام اين طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي و رديف مجتمع‌هاي اولويت دار ملي تامين شده است.وي افزود: اين پروژه به منظور آبرساني به چهار روستاي شهرستان بدره به انضمام روستاهاي پاکل و چنارباشي در محدوده شهرستان ايلام در سه فاز عملياتي شده است.تيموري تاکيد کرد: براي اين مجتمع آبرساني روستايي در مجموع 40 کيلومتر خط انتقال، يک مخزن با ظرفيت 850 متر مکعب و 2 کيلومتر خط انتقال برق انجام مي‌شود.مديرعامل آب و فاضلاب روستايي ايلام يادآور شد: 2 ايستگاه پمپاژ، حفر و تجهيز يک حلقه چاه عميق و تجهيز2 حلقه چاهک به انضمام ديوارکشي محوطه‌ها نيز در اين طرح عملياتي خواهد شد.وي در مورد پيشرفت فيزيکي طرح گفت: طرح اوليه براساس سه فاز تعريف شده که فاز نخست به پايان رسيده و فاز دوم با پيشرفت 70 درصدي در حال انجام است و پيش بيني مي‌شود تا پايان سال 96 به صورت کامل به بهره برداري برسد
بوشهر- خبرنگار تجارت : بيلان عملکرد درآمد هزينه شش ماهه نخست سال 1395 شهرداري جم منتشر شد. به گزارش روابط عمومي‌ شهرداري جم و در اجراي ماده ۷۱ قانون شهرداري‌ها، شهرداري جم بيلان درآمد هزينه شش ماهه اول سال ۹5 را که به تصويب شوراي اسلامي‌شهررسيده بود منتشر کرد.
شهردارجم در اين رابطه گفت: درجهت اطلاع رساني به همشهريان عزيزمان كه مارا بعنوان خدمتگزاران خود پذيرفته‌اند بيلان شش ماهه اول سال جاري جهت اطلاع واگاهي شهروندان از درامدها وهزينه‌هاي شهرداري منتشر تا شهروندان نيز در جريان روند انها قرار گيرند.علمداري خاطر نشان ساخت شايد شهروندان عزيز به علت عدم دسترسي به عملكرد و اطلاعات هزينه كردهاي شهرداري، واقف به اين امر نباشند كه درآمدهاي شهرداري دركجاها هزينه مي‌شود و در واقع اين سوال حقي است كه عموم مردم حوزه يك شهر مي‌توانند داشته باشند لذا در همين راستا ودر جهت اگاهي مردم شهرداري اقدام به انتشار بيلان درامدها وهزينه‌هاي شش ماهه اول سال 95 نموده است تا شهروندان نير اگاهي کامل از درآمدها وهزينه‌هاي شهرداري داشته باشد. قابل ذکر است ارايه گزارش صورت درآمد و هزينه‌ها هر 6 ماه يکبار و ارسال آن به شوراي اسلامي‌شهر و انتشار آن در وب سايت شهرداري جهت اطلاع عموم مردم به صورت منظم و در 3 ماهه اول هر سال از ديگر اقدامات شهرداري در اين زمينه است

قائم مقام وزير بهداشت در استان و رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: با همکاري بيمه سلامت، استان ايلام اولين استان پيشرو در سطح کشور در زمينه پرداخت مطالبات به پزشکان است.دکتر علي دل پيشه در هفتادمين جلسه ستاد اجرايي طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکي ايلام اظهار کرد: مطالبات پزشکان تا پايان سال 94 بصورت کامل پرداخت شده که به پاسداشت خدمات پزشکان متعهد و دلسوز در استان است.
وي ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت به عنوان يکي از شاخص‌ترين و کليدي‌ترين خدمات و اقدامات دولت تدبير و اميد و وزارت بهداشت است که رضايتمندي بالاي مردم در سراسر کشور از آن، نشانگر اهميت و خدمتگزار بودن آن است.
وي در بخشي از سخنان خود به افزايش تعداد بيمه شدگان در اجراي طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اين طرح در ابتدا براي ارائه خدمات به 5 ميليون نفر در کشور به اجرا درآمد اما با تداوم آن، شمار بيمه شدگان به 11 ميليون نفر افزايش يافت که به عنوان يک چالش فراروي اين طرح قرار گرفت و بار مالي سازمان‌هاي بيمه گر را افزايش داد.
دکتر دل پيشه در ادامه با بيان اينکه در موضوعاتي همچون دارو و هتلينگ بيمارستان‌هاي تابعه دانشگاه دستاوردهاي مطلوبي داشته‌ايم، ابراز کرد: علاوه بر تخصيص اعتبارات مناسب براي بخش دارو، اقدامات مطلوبي در بخش هتلينگ بيمارستان‌هاي استان از جمله ارتقاء بخش‌هاي زايماني انجام شده و به بهره برداري رسيده‌اند.
رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام به بهره برداري رسيدن بيمارستان تک تخصصي آيت اله طالقاني را يکي از چشم اندازهاي مهم و ارزشمند در استان عنوان کرد و گفت: احداث 6 اتاق زايمان در اين بيمارستان در دوران قبل و بعد از انقلاب بي نظير بوده و اميدواريم اين بيمارستان تک تخصصي را در آينده نزديک به بهره برداري برسانيم.
وي همچنين از بهره برداري کلينيک تخصصي بيمارستان شهيد مصطفي خميني ايلام در ايام دهه فجر خبر داد که با افتتاح آن بيش از 2500 متر مربع به فضاي درماني و آموزشي آن افزوده خواهد شد.
اهواز- ليلا زرگانيان - با موافقت شرکت برق منطقه اي خوزستان در واگذاري بخشي از زمين مجموعه فرهنگي – ورزشي اين شرکت به شهرداري ، آيين آغازعمليات اجرايي پروژه احداث بلوارنيرودراهواز باحضوراستاندارخوزستان ، مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان ، شهردار و اعضاي شوراي شهر اهواز و ساير مسوولان شهري و استاني برگزارشد .
دراين مراسم غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان با تقدير ويژه از اين همکاري و تعامل ارزشمند شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت : عبور بخشي از مسير رينگ دوم شهر اهواز از مجموعه ورزشي اين شرکت باعث گرديديکي از پروژه‌هاي مهم عمران شهري و درجهت خدمت رساني به مردم شريف اهواز آغاز گردد وبا تکميل جاده ارتباطي غرب به شرق اهواز بعنوان مسير کمربندي
دوم شهراهواز حدفاصل بزرگراه خليج فارس به سمت جاده خرمشهر و نيزافزايش همکاري بين بخشي و سازماني شرکت برق منطقه اي خوزستان باشهرداري اهواز است بسيار خوشحال هستم و خاطر نشان مي‌کنم که انجام اينگونه کارهاي با ارزش وماندني ميتواند الگوي مناسبي براي سايرسازمانها باشد.
وي افزود : همراهي وهماهنگي سازمانها با شهرداري‌ها دراجراي پروژه‌هاي شهري وعمراني مهم است و از شهرداري اهوازانتظار دارم تا به تعهدات خويش درپاسخ به اين همکاري خوب شرکت برق منطقه اي خوزستان پايبند باشد و بايد پيست اسب سواري و زمين فوتبال خوب اين مجموعه ورزشي که بعنوان سرمايه استاني محسوب مي‌گردد حفظ گردد . سيدخلف موسوي شهردار اهوازهم با ابرازخرسندي از آغاز اين پروژه گفت : از استاندار خوزستان بدليل موافقت با احداث اين جاده ارتباطي مهم و همچنين همکاري ارزشمند مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان بسيارقدرداني مي‌کنم واميدوارم اين پروژه ظرف مدت سه ماه به اتمام برسد .
وي در ادمه گفت : اين بلوار به احترام همکاري شرکت برق منطقه اي خوزستان ، به نام بلوار نيرو نامگذاري مي‌گردد و درکنارآن براي حفظ پيست اسب سواري ديوار حايلي احداث خواهد گرديد و همچنين خودمان را ملزم به اجراي کامل توافقات بعمل آمده با شرکت برق منطقه اي خوزستان مي‌دانيم.
همچنين محمود دشت بزرگ رييس هيئت مديره و مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان نيز با حمايت و پشتيباني از اجراي پروژه‌هاي عمراني و شهري براي رفاه حال مردم و رضايت شهروندان اهوازي گفت : پس ازمشورت و بررسي‌هاي لازم در اين خصوص ، تصميم گرفتيم تا براساس توافقي با استانداري خوزستان و شهرداري اهواز اين پروژه مهم وکليدي شهر دربخشي از محدوده زمين ورزشي اين شرکت احداث گرديده تا بتوانيم نقش خود را درتامين رفاه حال مردم شريف اهواز بخوبي ايفا نماييم.
مراحل پاياني بازبيني لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت
معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آخرين اقدامات انجام شده در زمينه لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت گفت: يک گروه کارشناسي و پژوهشي اين لايحه را پيگيري و بازبيني کرده‌اند که اکنون تقريبا اين کار به پايان رسيده است. به گزارش ايسنا، شهيندخت مولاوردي افزود: لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت را در دستور کار قرار داده‌ايم؛ البته اين لايحه در دولت دهم آماده و به کميسيون لوايح ارائه شد؛ اما بخش قضايي لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت مورد ايراد کميسيون لوايح قرار گرفت و از دستور کار اين کميسيون خارج شد. وي گفت: از ابتداي دولت يازدهم جلسات مکرري با قوه قضاييه درباره 10 ماده قضايي لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت داشتيم چراکه به نظر کميسيون لوايح اين مواد يا بايد توسط قوه قضاييه يا با موافقت اين قوه ارائه مي‌شد. مولاوردي تصريح کرد: کميسيون لوايح به اين نتيجه رسيد که لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت بايد با سند امنيت اجتماعي زنان و کودکان ادغام شود.

پناه دادن به بي‌خانمان‌ها در حرم امام
رئيس کميته اجتماعي شوراي شهر تهران از وجود ۱۰۰ چادر در حياط حرم امام خميني (ره) براي پناه دادن به بي‌خانمان‌ها خبر داد. به گزارش ايلنا، فاطمه دانشور با اشاره به بي‌خانمان‌هايي که در حرم امام خميني(ره) پناه داده شده‌اند، گفت: حسن خميني اين افراد را که عمدتاً بي‌خانمان‌هاي مهاجر از شهرستان‌ها هستند، پناه داده است. وي گفت: در حياط حرم حدود ۱۰۰ چادر زده بودند و مدت نگهداري اين افراد عموماً سه ماه است. لذا خواهش مي‌کنم اين افراد را از آنجا پراکنده نکنند. دانشور خاطرنشان کرد: اين کار وظيفه مساجد ماست و زمان پيامبر نيز مساجد تنها محل عبادت نبودند. رئيس کميته اجتماعي شوراي شهر تهران با ابراز نگراني از اينکه در شهرستان‌ها زيرساختي براي پناه دادن به بي‌پناهان وجود ندارد، اظهار کرد: درحال حاضر گورخواب‌ها به کمپ‌ها منتقل شدند که کمپ با سرپناه فرق مي‌کند. بايد توجه داشته باشيم که تعداد بي‌خانمان‌ها به دليل مشکلات اقتصادي و عدم توانايي لايه‌هاي پايين اجتماع در مواجهه با تورم رو به افزايش‌ است.

كشف روزانه 2 تن مواد مخدر توسط پليس
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: اميدواريم بعد از برجام و ادعاي رفع تحريم‌ها، اين تجهيزات که پيش از اين جزو اقلام تحريمي‌بوده، را در اختيار ما قرار دهند. تا اين لحظه به جز سگ‌هاي موادياب، هيچ تجهيزاتي در اختيار ما قرار نگرفته است. به گزارش فارس، سردار مسعود زاهديان با اشاره به افزايش تصاعدي توليد موادمخدر در افغانستان، پيش‌بيني توليد 7000 تن در سال‌جاري ميلادي را يک سونامي‌جهاني دانست و افزود: علي‌رغم حضور کشورهاي غربي در افغانستان سازمان UNODC پيش‌بيني کرده که توليد موادمخدر در افغانستان از 3300 تن در سال گذشته به 7000 تن خواهد رسيد. سردار زاهديان با اشاره به کشفيات مواد مخدر طي 1سال اخير اظهار کرد: بيش از 75 درصد از کشفيات مواد مخدر در استان‌هاي شرقي بوده است. در 9 ماهه‌امسال بالغ بر 482 تن 500 کيلوگرم مواد مخدر کشف شده که رکورد بي‌نظيري بوده، يعني در هر روز دو تن کشفيات مواد مخدر را داشته‌ايم. زاهديان افزود: پليس در طول روز متوسط 2تن کشفيات دارد.

 سردارکامراني صالح :دستگيري باند کلاهبرداري186ميلياردي دراستان البرز
باندکلاهبرداري 186ميليارد ريالي درقالب موسسه سرمايه گذاري دراستان البرز دستگيرشد .سرداربخشعلي کامراني صالح فرماندهي انتظامي‌استان البرزدرنشست خبري با اصحاب رسانه ضمن تشريح اقدامات 9 ماهه ي سال جاري از کشف کلاهبرداري 186ميليارد ريالي خبرداد وگفت : کلاهبرداري مذکور درقالب موسسه سرمايه گذاري صورت گرفته که حدود 20نفرشاکي اين پرونده بودند.وي اظهارداشت : طي يک ماه گذشته قريب 500کيلوگرم مواد مخدرکشف وضبط ودراين راستا باندهاي مربوطه دستگير شدند . سردارکامراني صالح بااشاره به ضرورت فرهنگ سازي درامرترافيک عنوان کرد : با تدابيري که اتخاذ شده باوجود اين که شاهد کاهش 3درصدي تلفات بوديم بازهم آمارتلفات بالاست که بايد اقدامات بيشتري دراين خصوص انجام گيرد.

هفتمين اجلاس عمومي‌کلانشهر اراک در سال ۹۵ برگزار مي‌شود
جمشيد زند رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي، در اين خصوص گفت: اين اجلاس با حضور هيات رئيسه اتاق اصناف مرکز استان مرکزي، روساي اتحاديه‌هاي صنفي اراک روز چهارشنبه ۸ دي ماه ۹۵ ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات سرپرستي بانک صادرات تشکيل مي‌شود.زند اظهار کرد: اجلاس عمومي‌کلانشهر اراک معمولا هر ۴۵ روز يکبار تشکيل، و تصميم گيري در خصوص صنوف، بررسي آيين نامه‌هاي داخلي صنوف و بررسي رسته‌هاي جديد گرفته مي‌شود.وي گفت: اين اجلاس به منظور بررسي آيين نامه‌هاي داخلي صنوف و بررسي مشکلات اصناف تشکيل خواهد شد.رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي اظهار کرد: در اين اجلاس در خصوص آيين نامه جديد نحوه صدور و تمديد جواز کسب مطلبي بيان خواهد شد.

ركوردثبت نظام پيشنهادات در نفت و گاز مارون
اهواز- ليلا زرگانيان - رئيس اداره سيستمها و بهره وري شركت بهره برداري نفت و گاز مارون از ثبت 11 هزار و 112 پيشنهاد از كاركنان اين شركت از سال 81 تا 94 در نظام پيشنهادات خبر داد.جاسم عليزاده، نظام پيشنهادات را از اركان اصلي سيستمها و بهره وري خواند و افزود: 911 پيشنهاد در سال 94 بررسي شد كه نسبت به 851 مورد سال 93، به ميزان 50/7 درصد افزايش يافته است و اين نشان از ايده پردازي فني/تخصصي و تعهد بالاي كاركنان اين شركت دارد.اين عضو و دبير شوراي پيشنهادات به چارچوب و روند ثبت و ارزيابي يك پيشنهاد پرداخت و گفت: پيشنهاد به دبيرخانه تحويل، توسط ارزياب مرتبط بررسي، در شوراي 12 نفره همياري تاييد و توسط شوراي پيشرفت، كه متشكل از اعضاي هيئت مديره و شوراي همياري است ، تصويب نهايي شده و اين كار باعث امكان سنجي فني ، تعيين سود وصرفه ريالي، حصول اطمينان از انطباق طرح با استانداردهاي ايمني، بهداشتي و زيست محيطي و تاييد تاثير آن بر افزايش بهره وري منابع انساني مي‌گردد.عليزاده با اعلام ثبت 535 پيشنهاد سازنده از ابتداي سال 95 تاكنون ابراز اميداواري كرد كه مي‌توان بهترين بهره را از پتانسيل‌هاي علمي‌وفني همكاران برد و آن را در راستاي تحقق اهداف مديريت دانش و مسئوليت اجتماعي شركت، با ديگر شركتهاي همكار در صنعت نفت به اشتراك گذاشت.