حرف و حدیث‌های یک اردوی ضروری اما بی‌اثر
تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی راهی امارات متحده عربی شده است، اردویی که از همان آغاز با حرف و حدیث همراه شد. نخستین ایراد اساسی به این اردو از سوی سرمربی پرسپولیس مطرح شد.
 برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای توفانی به کی‌روش، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تاخت، اما اکنون فارغ از مسائل و اختلافات مربیان بر سر چرایی برگزاری اردو، پرسش این است که آیا برگزاری اردوی تیم ملی در کشور امارات صحیح بوده یا خیر؟ در برگزاری اصل اردوی تیم ملی حرفی نیست، به هر حال تیم ملی ایران خود را برای دور برگشت دیدارهای انتخابی جام جهانی 2018 آماده می‌کند. کی‌روش هم به عنوان یک مربی حرفه‌ای تشخیص داده که در این مقطع از سال، تیم ملی به اردو نیاز دارد، همان‌گونه که سایر رقبای ایران هم اکنون در اردو به سرمی‌برند. اما اکنون پرسش اصلی پیرامون شرایط و مکان برگزاری این اردو است که باید فدراسیون فوتبال درباره آن پاسخگو باشد. تیم ملی فوتبال به جز اردو، به انجام بازی‌های تدارکاتی هم نیاز دارد. قرار بود تیم ملی ایران در امارات با ساحل عاج یا مراکش دیدار کند اما هر دو بازی لغو شدند تا این سوال مطرح شود که با لغو بازی تدارکاتی، چرا تیم ملی به امارات رفت؟ آیا نمی‌شد اردوی تیم ملی در ایران و مثلا در جزیره کیش برگزار شود؟ نکته بسیار مهم این است که امارات از اساس با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد و بارها در امور فوتبالی ایران نیز کارشکنی کرده است. نمونه بارزش این که هرگاه عربستان سعودی علیه ایران موضع گرفته، برادران اماراتی‌اش همواره کنارشان قرار گرفته‌اند و چشم بسته آن مواضع را تکرار کرده‌اند. فراموش نکنیم که بازی تدارکاتی تیم ملی با مراکش در امارات نیز به دلیل دخالت‌های آشکار اماراتی‌ها و تعیین تکلیف درباره تماشاگران دیدار دوستانه تیم ملی ایران لغو شد. آیا فدراسیون ایران نتیجه‌گیری دیگری از مواضع ضد ایرانی امارات دارد؟ دعوای سیاسی بین دو کشور به عنوان مانع برگزاری اردوهای ورزشی در امارات وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم وزارت امور خارجه نیز بارها در تذکرهایی مکرر، تیم‌های ایرانی را از برگزاری اردوی غیرضروری در امارات بازداشته‌ است. اکنون باید از مهدی تاج به عنوان رئیس باتجربه فدراسیون فوتبال پرسید که چرا با وجود اطلاع قبلی از لغو بازی تدارکاتی تیم ملی در امارات و علیرغم هشدارهای وزارت امور خارجه، باید چنین اردویی در امارات برگزار شود؟ واقعیت این است، تاج گلی که این روزها فوتبال ایران برای اماراتی‌ها می‌فرستد در آینده سودی برای ما نخواهد داشت، چنان که در گذشته هم چنین اتفاقی نیفتاده است. دشمنی اماراتی‌ها با فوتبال ایران – در نگاه کلان‌تر با کشور ایران – روز به روز بیشتر می‌شود و شاید این خلیفه‌نشین کوچک کرانه خلیج فارس نتواند و جرات نکند در عرصه ملی و سیاسی با ایران درافتد اما تا جایی که می‌تواند، ضعف اقتدار سیاسی‌اش را در روابط فوتبالی بر ایران دیکته می‌کند و متاسفانه ما نیز بدون توجه به تحقیرهای صورت گرفته، همیشه فراموشکار می‌شویم و با لبخند فوتبال ایران را در موضع ضعف قرار می‌دهیم.
برانکو ایوانکوویچ:
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید از یک ماه قبل مخالف برنامه تیم ملی بوده است. به‌ گزارش ‌ایسنا، برانکو ایوانکوویچ درباره تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، گفت‌: من هیچ وقت با هیچ کسی مشکلی نداشته‌ام و همیشه حمایت کاملم را از تیم‌ ‌ملی اعلام کرده‌ام. سعی کرده‌ایم بازیکنان‌مان را آماده کنیم تا در خدمت تیم‌ ‌ملی باشند.
 علیرضا بیرانوند و وحید امیری همیشه در خدمت تیم‌ ‌ملی بوده‌اند. فقط نمی دانم که چرا گاهی برنامه‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال با باشگاه متفاوت است. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره این که در جلسه یک ماه پیش به او اعلام شده که تیم‌ ‌ملی چه برنامه‌هایی دارد و چرا در آن زمان اعتراض خودش را مطرح نکرده، گفت‌: من در همان زمان هم مخالفت خودم را اعلام کردم و گفتم که موافق این برنامه نیستم و حتی گفتم که چرا من را به این جلسه دعوت کرده‌اید. اگر این برنامه را یک ماه قبل تدوین کرده‌اید چرا چند روز پیش به دست ما رسید؟ وی درباره صحبت‌هایش درباره کارلوس کی‌روش گفت‌: بحث انتقام نیست که بخواهم از سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال انتقام بگیرم.
اصغر شرفی:
پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است فدراسیون فوتبال می توانست به جای برگزاری اردوی تیم ملی در امارات مکان دیگری را در نظر بگیرد.
اصغر شرفی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدام فدراسیون فوتبال برای برگزاری این اردو در امارات با وجود کارشکنی مسئولان این کشور اظهار کرد: برگزاری اردو بدون انجام بازی‌های دوستانه هیچ خاصیتی ندارد. می‌توانستند این اردو را در کشوری دیگر یا حتی در جزیره کیش برگزار کنند تا هواداران تیم‌ ‌ملی هم بتوانند از تمرینات ملی دیدن کنند. بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین با بیان این که فدراسیون فوتبال در موارد مختلفی موفق ظاهر نشده، افزود: در حالی که رییس فدراسیون فوتبال باید درباره فوتبال ایران تصمیم گیری کند این روزها می بینم که دو مربی خارجی برای ما تصمیم گیری می‌کنند. چرا جلوی برانکو را نمی‌گیرند که در شرایط فعلی به ضرر فوتبال ملی صحبت نکند؟ او می‌تواند دندان روی جگر بگذارد و بعدا انتقاداتش را مطرح کند. او با اشاره به یک ضرب المثل انگلیسی، گفت‌: در فوتبال ما هم مشخص نیست که چه کسی ریاست می‌کند.
محمود مشحون:
رییس فدراسیون بسکتبال از پیگیری قانونی ماجرای دیرک باوئرمن خبر داد و سرمربی تیم پتروشیمی را جایگزین او معرفی کرد. محمود مشحون در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای بسکتبال کشور پس از رفتن دیرک باوئرمان صحبت کرد.
او رفتار این مربی را غیراخلاقی دانست و تاکید کرد که این اتفاق همه چیز را خراب کرده‌است. او با اشاره به اولین تاثیرات رفتن باوئرمن اظهار کرد: من هنوز که هنوز است شوکه‌ام. این مربی هفته پیش در ایران بود و قرار گذاشتیم بعد از سفرش کلاس‌هایش را شروع کند. اولین جلسه کلاسش نیز قرار بود فردا برگزار شود اما این اتفاق افتاد. ما زمانی که قرارداد با او امضا کردیم قرارمان برنامه‌ریزی چهارساله بود اما حالا همه چیز خراب شده ‌است. اولین ضربه این بود که برنامه آموزش مربیان‌مان که قرار بود آغاز شود تحت تاثیر قرار گرفت. او افزود: او به هر حال طبق قرارداد باید کارش را ادامه می‌داده و اکنون تخلف کرده ‌است و جریمه دارد. من تاکید می‌کنم که تا انتها این موضوع را ادامه می‌دهم و تا پای جریمه و محرومیت او نیز
خواهم ایستاد.
کناره‌گیری مهدوی از بازی‌های ملی در میان مهم‌ترین خدحافظی‌های والیبالیست‌ها در سال 2016 قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، سایت worldvolly در گزارشی به مهم‌ترین خداحافظی‌های والیبالیست‌ها در سال 2016 پرداخت که کناره گیری مهدی مهدوی پاسور تیم ملی ایران نیز جزو این خداحافظی‌ها است. در این گزارش آمده است: در سال 2016 زنان و مردان والیبالیست زیادی از تیم های ملی خود خداحافظی کردند. برخی از این ورزشکاران تنها از بازی‌های ملی کناره گیری کردند و برخی نیز به صورت کلی بازنشستگی خود را اعلام کردند.
انتقاد آرسن ونگر از بی‌عدالتی
آرسن ونگر به بی‌عدالتی در برنامه لیگ جزیره واکنش نشان داد و عنوان کرد برنامه لیگ برتر به سود چلسی چیده شده است. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، آرسن ونگر گفت: باور نمی کنم اینقدر تبعیض بین تیم‌ها وجود داشته باشد. در طول ۲۰ سال گذشته که این موضوع را تجربه می‌کنم، باید بگویم ناعادلانه‌ترین برنامه ممکن را شاهد هستیم. نمی توانم باور کنم افرادی که این برنامه ها تنظیم کردند، آگاهی کافی از موضوع داشتند یا خیر. حق پخش خودمان را با قیمت های بالا در اختیار تلویزیون قرار دادیم و منتظر هستیم ببینیم آنها چه روزی را برای ما تعیین می‌کنند. بعضی تیم ها در این روش بیش از تیم های دیگر استراحت می کنند و این قابل قبول نیست.

 رفع موقت محرومیت کویت تصویب نشد
کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) درخواست کویت برای برداشته شدن موقت محرومیت این کشور را رد کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا، کویت چندی پیش از IOC درخواست کرد تا به صورت موقت محرومیت ورزش این کشور برداشته شود. با این حال IOC این درخواست را قبول نکرده است. کویت از سوی فدراسیون‌های ورزشی مختلف از جمله فیفا محروم شده است و نمی‌تواند در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیایی ۲۰۱۹ شرکت کند. ورزشکاران  المپیکی کویت تنها می‌توانستند در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ زیر پرچم المپیک در بازی‌ها شرکت کنند. احتمال دارد که کویت در همین شرایط باقی بماند.
 
پاسخ منفی ادینسون کاوانی  به چینی‌ها
ستاره اروگوئه ای پاری ‌سن‌ ژرمن فاش کرد به پیشنهاد نجومی یک باشگاه چینی پاسخ منفی داده است و می‌خواهد در PSG باقی بماند. به‌ گزارش ‌ایسنا، باشگاه‌های چینی به ریخت و پاش خود برای جذب بازیکنان بزرگ فوتبال اروپا ادامه می‌دهند. ادینسون کاوانی که یکی از بازیکنان مورد توجه چینی‌هاست، پیشنهاد ۲۵ میلیون یورویی یک تیم چینی را رد کرد. این بازیکن اروگوئه‌ای تاکید کرد پاری ‌سن‌ ژرمن را ترک نخواهد کرد. او در واکنش به پیشنهاد نجومی لیگ چین گفت‌: پیشنهاد بسیار خوبی داشتم اما می‌خواهم در پاری ‌سن‌ ژرمن باقی بمانم. کاوانی در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در پاری ‌سن‌ ژرمن داشته و بهترین گلزن این تیم بوده است. منچستریونایتد هم از باشگاه‌هایی است که خبرهای درباره علاقه آنها به جذب این بازیکن اروگوئه‌ای به گوش می‌رسد.

 موافقت میلان  با فروش لوییس آدریانو
باشگاه میلان که از عملکرد بازیکن برزیلی خود راضی نیست، با جدایی این بازیکن موافقت کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از میلان نیوز، لوییس آدریانو در سال ۲۰۱۵ بعد از درخشش در شاختار دونتسک اوکراین راهی میلان شد. این بازیکن برزیلی عملکردی ناامیدکننده در میلان داشته و نتوانسته است انتظارات را در این تیم سرشناس ایتالیایی برآورده کند. او فصل قبل تنها ۶ گل با پیراهن روسونری به ثمر رساند و در فصل جاری حتی نتوانسته یک گل هم به ثمر برساند. شبکه تلویزیونی میلان نیوز از موافقت این باشگاه ایتالیایی با فروش آدریانو خبر داد و اعلام کرد به احتمال زیاد او در فصل جابه جایی زمستانی از روسونری جدا شود. اورتون جدی‌ترین مشتری آدریانو به شمار می‌رود و این احتمال زیاد است که او با با جرارد دلوفئو، بازیکن اورتون معاوضه شود.
 
2017؛ سال داگلاس کاستا
هافبک برزیلی بایرن مونیخ از انگیزه بالای خود برای درخشش در سال 2017 میلادی سخن گفت. به گزارش ایسنا و به نقل از اشپیگل، داگلاس کاستا درباره حضور در ترکیب بایرن مونیخ گفت: مطمئن هستم ۲۰۱۷ سال من خواهد بود. نزدیک به ۲ سال است که در بایرن مونیخ هستم و کاملا با فضا خو گرفتم و به شرایط عادت کردم. الان شرایط خیلی خوبی دارم و حس می کنم بتوانم در آینده نیز عملکرد خوبی برای تیم داشته باشم. اوایل که به شاختار رفته بودم نیز دو سال طول کشید تا کاملا در این تیم جا بیفتم و بازی واقعی خودم را نشان دهم و فکر کنم از الان به بعد یک کاستای متفاوت و گلزن را خواهید دید.