مديرکل فناوري اطلاعات بانک مرکزي:
مديرکل فناوري اطلاعات بانک مرکزي در مورد فعاليت فين تک‌ها در کشور گفت: با توجه به اينکه فعاليت فين‌تک‌ها ارزش افزوده در جامعه ايجاد مي‌کند،تلاش ما اين است که فضاي فعاليت آنها را مهيا و تسهيل کنيم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، مديرکل فناوري اطلاعات اين بانک در ميزگرد تخصصي «فين‌تک، زيرساخت‌ها، الزامات و چالش‌ها» با اشاره به محدود کنندگي مقررات گذاري و رگولاتوري حاکميت بر فعاليت فين تک‌ها، اظهارداشت: اگرچه فين‌تک‌ها نياز به حمايت دولت ندارند و فعاليت آنها به خودي خود در کشور ما ارزش آفرين است اما با اين وجود حاکميت و بانک مرکزي به دنبال حمايت همه جانبه از فعاليت اين کسب و کار است.
وي افزود: بهتر است فين‌تک‌ها خواهان حمايت حاکميت نباشند و پارادايم فکري خود را نسبت به اين موضوع تغيير دهند چراکه حمايت دولت براي فين تک‌ها هم براي دولت و هم براي فين تک‌ها هزينه آور خواهد بود. همچنين بايد شناخت خود از عرصه فعاليت فين تک‌ها بالا برده و ابهامات اين حوزه بررسي شود تا بتوان به شکل موفقي از آنها حمايت کرد.
مديرکل فناوري اطلاعات بانک مرکزي با بيان اينکه فين تک‌ها ارايه دهنده خدمات به مردم هستند و خدمات آنها شامل دولت نمي‌شود، گفت: در حال حاضر فين تک‌هاي موفق به سيستم پرداخت متصل هستند. فعاليت آنها با ريسک زيادي مواجه است و خوشبختانه کشور ما کشوري است که ريسک کننده‌ها رشد مي‌کنند.
وي با اشاره به اينکه دولت نمي‌تواند براي ريسک‌پذيرها تصميم‌گيري کند، افزود: برخي فين‌تک‌ها چند ميليون‌ها تومان درآمد دارند، بدون آنکه کسي از آنها حمايتي کند.
حکيمي‌در خصوص حمايت فين تک‌ها گفت: در کشورهاي ديگر حمايت از فين‌تک‌ها در امتداد حمايت از مشتري صورت مي‌گيرد و قاعده بر اين است که بايد فضاي رقابتي براي اين گروه فراهم شود.
نسل جديد استارت‌آپ‌ها با هدف نفوذ به قلب صنعت مالي و بانکداري در حال شکل گرفتن هستند. به اين ترتيب شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هاي «فين‌تک» (FinTech) به سرعت در حال شکل‌گيري و رشد هستند.
شرکت‌هاي فين‌تک قرار نيست بانک‌ها و موسسات مالي سنتي و قديمي‌را از بين ببرند. اين استارت‌آپ‌ها هنوز نوپا و کوچک هستند و نتوانسته‌اند تمام مشتريان قديمي‌و وفادار بانک‌ها را به خودشان جلب کنند. استارت‌آپ‌هاي فين‌تک با سه روش اساسي صنعت مالي و بانکداري را متحول کرده و دوباره شکل مي‌دهند. روش اول اين است که بازيگران عرصه فين‌تک هزينه‌ها را کاهش داده و در عين حال کيفيت ارائه سرويس‌هاي مالي را افزايش مي‌دهند.
اين شرکت‌هاي کوچک مجبور به رعايت همه قوانين سخت و دست و پا گير سيستم‌هاي قانون‌گذاري و شبکه شعبات موسسات و بانک‌ها نبوده و الزامي‌براي محافظت از تجارت‌هاي موجود ندارند. به عنوان مثال بيش از نيمي‌از درخواست وام‌ها از استارت‌آپ‌ وام‌دهنده Funding Circle در خارج از ساعت کاري عادي و اغلب از سوي کسب‌وکارهاي کوچک مي‌آيد. استارت‌آپ TransferWise هم هزينه جابه‌جايي و انتقال پول به خارج از مرزها را تا نصف بانک‌هاي سنتي کاهش داده است.
دومين راه موثر اين استارت‌آپ‌ها توانايي هوشمندانه آنها در ارزيابي خطرها و ريسک‌هاي احتمالي است. اين شرکت‌هاي کوچک همه چيز را از بررسي‌هاي مطرح شده در رسانه- شبکه‌هاي اجتماعي گرفته تا اطلاعات منتشر شده در زمينه‌هاي مختلف ارزيابي مي‌کنند تا متوجه شوند که کسب‌وکارهاي کوچک دقيقا چه اهدافي دارند و چه اقداماتي براي رسيدن به آنها انجام مي‌دهند تا به اين ترتيب بتوانند در اين مسير به خوبي و درستي قرار بگيرند.
سومين روش اين شرکت‌هاي نوپا و کوچک براي تنفس در صنعت بانکداري ايجاد ديدگاهي متنوع، با ثبات و معتبر براي مشتريانشان است. يکي از مهم‌ترين ابزارهايي که اين شرکت‌هاي نوپا در اين مورد در اختيار دارند اينترنت است. استارت‌آپ‌هاي فين‌تک که اغلب مبتني بر اينترنت هستند، ديگر کمتر تحت‌تاثير محدوديت‌هاي اعمال شده در مرزهاي جغرافيايي قرار مي‌گيرند و به اين دليل مي‌توانند آزادانه به فعاليت در کشورها و شهرهاي مختلف جهان بپردازند.

سيد امين جوادي مديرعامل موسسه اعتباري ملل(عسکريه)، به مناسبت فرارسیدن سالروز تولد امام حسن عسکری پیام تبریک را خطاب به همکاران و مردم ایران صادر کرد. متن پیام به این شرح است: سالروز ولادت با سعادت امام يازدهم حضرت امام حسن عسكرى(ع) که مصادف است با سالگرد تاسيس موسسه اعتباري ملل، براي مشتريان، همان ولي نعمتان موسسه، سهامداران و همکاران، روز فرخنده‌اي‌ است.
موسسه اعتباري ملل در حالي سي امين سالگرد فعاليت خود را جشن مي‌گيرد که با بکارگيري آخرين فناوري‌ها و تکنولوژي‌هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي و با تکيه بر نيروهاي مجرب و کارآموزده و پياده سازي سياست‌هاي راهبردي و توسعه اي با ارائه متنوع‌ترين خدمات بانکداري، يکي از موسسات موثر در عرصه بانکداري کشور محسوب مي‌شود. موسسه اعتباري ملل از بدو تاسيس در کنار بارگاه ملکوتي ثامن الحجج(ع) تا کنون، عليرغم مشکلات اقتصادي و رکود تورمي‌حاکم بر اقتصاد کشور، مجدانه و با تلاش مستمر و بي‌وقفه همکاران، در صدد ايجاد تحرک در فضاي اقتصادي بوده است و همواره سعي و تلاشش بر اين بوده است تا به ياري خداوند متعال و با تأسي از قرآن و اهل بيت(ع)و تکيه بر فرمايشات مقام معظم رهبري، در سالي که مزين به نام اقتصاد مقاومتي اقدام وعمل و در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي که نجات دهنده کشور است و براي سربلندي کشور عزيزمان که مرهون ايثار، فداکاري و از خودگذشتگي شهدا و ايثارگراني است که با نثار جان خود عزت و سربلندي را براي کشور به ارمغان آوردند،گام بردارد. همه بايد هوشيار باشيم، زيرا استکبار به رهبري آمريکا و نقشه‌هاي مرموزانه استعمار پير انگليس هيچ گاه دست از دشمني با ملت ايران برنداشته و برنمي‌دارند. ما تلاش مي‌کنيم با ايجاد يک فرهنگ سازماني منسجم، با الهام از ارزش‌هاي ديني و مذهبي، در چهار چوب ضوابط و قوانين بانکداري اسلامي، با افزايش دانش علمي‌و تخصصي، به منظور ارائه خدمات مطلوب تر گام برداريم و براي رفع مشکلات، تنگناها و محدوديت‌ها بي وقفه بکوشيم و تهديدها و فرصت‌ها را به خوبي شناسايي و نوآوري و خلاقيت را در برنامه کاري موسسه قرار دهيم.  همه دست به دست هم، با پايبندي به اصول و باورهاي حرفه‌اي، رعايت اصول مشتري مداري، برخورداري از اخلاق حرفه‌اي و آراستگي، افتخاري ديگر بيافرينيم و برگ زريني را به مجموعه افتخارات موسسه اعتباري ملل بيافزاييم و در تحقق اهداف عالي و برنامه‌هاي تدوين شده موسسه با سرعت گام برداريم تا انشاء الله پر افتخارتر از گذشته در نظام بانکي کشور بدرخشيم.

آيين باشكوه اهداي جوايز برندگان قرعه‌كشي حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز مديريت شعب غرب تهران با حضور مديران و جمعي از مشتريان آن مديريت و رئيس اداره كل روابط‌عمومي‌بانك صادرات ايران برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در اين مراسم جايزه ٥٠٠ ميليون ريالي كمك‌هزينه خريد خانه به ٥٣ نفر از برندگان خوش اقبال حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز مديريت شعب غرب تهران اهدا شد.
اسدي، مديرشعب غرب تهران در سخناني با قدرداني از همراهي و همدلي مشتريان با اشاره به توانمندي‌هاي بانك صادرات ايران گفت:‌ اين بانک، قدمتي ٦٤ ساله دارد و با داشتن بيش از سه هزار شعبه و واحد بانكي و ٥٠ هزار كارمند شاغل و بازنشسته و با بزرگترين شبكه بانكي در داخل و خارج از كشور در خدمت مشتريان است. وي افزود: بانک صادرات ايران با سرمايه ٥٧هزار و ٨٠٠ ميليارد ريال، بزرگترين بانك بورسي است. منابع اين بانک بيش از يك هزار و ٢٠٠ تريليون ريال و مصارف آن نيز ٧٠٠هزار ميليارد ريال است که از اين لحاظ نيز جز بانک‌هاي برتر کشور است. اسدي با اعلام وجود بيش از ٣ ميليون حساب قرض‌الحسنه در بانک صادرات ايران گفت: با اقدام خيرخواهانه مردم، منابع سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز صرف پرداخت تسهيلات به افراد زيادي در قالب تسهيلات قرض‌الحسنه با سرفصل‌هايي همچون؛ تأمين هزينه‌هاي ازدواج، تهيه جهيزيه، کمک به راه‌اندازي کارگاه‌هاي توليدي کوچک، تأمين هزينه درمان بيماري، هزينه تحصيلي، حمايت از تعاوني‌هاي توليدي و عمراني، ساخت مدارس روستايي، کمک به ساخت راه و مسکن روستايي و... شده است كه اين اقدامات نقش بسزايي در پاسخگويي به نيازهاي آحاد جامعه به ويژه اقشار كم‌درآمد داشته و دارد. جهاني، رئيس اداره كل روابط‌عمومي‌بانك صادرات ايران نيز در اين آيين با اعلام رويکردهاي مديران عالي بانک گفت: سه نهاد مهم در جامعه بشري، بالاترين اثر را براي فراهم آوردن آسايش، رفاه، رشد و توسعه آن ايفاي نقش مي‌كنند كه اين سه نهاد شامل عوامل امنيتي، بهداشتي و پولي هستند كه در طول تاريخ زندگي بشر، اين سه عامل همواره به عنوان سه پايه اساسي رشد و توسعه اجتماعي زندگي بشر بوده‌اند. وي ادامه داد: نهادهاي پولي و مالي در كنار دو عامل امنيتي و بهداشتي، ضلع مهمي‌از يك جامعه پيشرفته هستند. در جامعه، انسان‌ها با تلاش و کار شبانه روزي خود به طور روزمره به دنبال كسب درآمد و سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي اقتصادي هستند و وجود نهادهاي مالي مدرن متناسب با جامعه از اين جهت ضروري است که‌اندوخته‌هاي آن‌ها را در فضايي پاک و ايمن نگهداري و در امور مهم سرمايه‌گذاري مي‌کند.  رئيس اداره كل روابط‌عمومي‌بانك صادرات ايران با اشاره به اهميت حساب قرض الحسنه پس‌انداز در بانك‌ها گفت: مردم عزيز كشورمان با نيت خير و دلي پاك، پول و سرمايه خود را در اين نوع حساب‌ها مي‌سپارند تا هموطنان نيازمند از اين منابع استفاده كنند و بدون دغدغه صرف امور ازدواج، درمان و اشتغال و کسب و کارهاي کوچک خود كنند. ضروري است كه با تلاش و نيت خير شما، جامعه را از گرايش به سمت حساب‌هاي سپرده‌اي سوددار به سمت حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز سوق دهيم تا همه از خير و بركت اين كار الهي و دستور قرآني بهره‌مند شويم. جهاني در پايان اظهار داشت: هديه‌اي كه‌امروز تقديم شما شد، ناچيزترين و ناقابل‌ترين پاداشي است كه براي اين كار خير به شما تعلق گرفت و حال آنکه پاداش اصلي، نزد خداوند متعال است. چرا كه با سپرده‌هاي شما، چه بسيار بيماراني كه درمان شده‌اند و چه بسيار زوج‌هاي جواني كه با شادماني به خانه بخت رفته‌اند.
سيد مسعود همايونفر مدير عامل شرکت ملي انفورماتيک در روز دوم ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت ارايه‌اي با عنوان مسئوليت اجتماعي در بانکداري را در سالن اصلي همايش داشتند.
وي با بيان اين نکته که از حدود سال‌هاي ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ برخي از بانک‌هاي کشور به موضوع مسئوليت اجتماعي توجه کرده و گزارشاتي را در اين خصوص ارايه دادند، افزود: امروزه حداقل ۶ تا ۷ بانک از مجموعه بانک‌هاي کشور در اين زمينه به ارايه گزارش مي‌پردازند. البته مسئوليت اجتماعي در صنعت بانکداري يک پارادايم جديد با پنج تا شش دهه عمر است از دهه ۱۹۵۰ ميلادي به بعد در اين صنعت مطرح شده است و چارچوب‌هاي مديريتي بانک‌ها سعي در پاسخگويي در اين حوزه داشته‌اند.
.او با بيان اينکه بانک مرکزي نقش هدايت‌گري و راهبردي در اين بحث دارد افزود: صنعت نرم‌افزاري هم مي‌تواند در همه اين محورها نقش موثر ايفا نمايد.
مدير عامل شرکت ملي انفورماتيک در ادامه افزود: مدل‌هاي اقتصادي نتوانستند فقر و شکاف طبقاتي را در جامعه حل کند؛ از اين جهت حرکت به سمت مدل‌هاي قانوني در دستور قرار گرفت اما اين مدل‌ها نيز به‌علت سوءاستفاده شرکت‌ها از خلاهاي قانوني نتوانستند جوابگوي رفع چالش‌هاي پيش‌گفته باشند.
 مدل‌هاي سوم که همان مدل‌هاي اجتماعي هستند پس از دو مدل قبلي مطرح شدند. اين مدل‌ها تلاش دارند تا با استفاده از ظرفيت و تمايل شرکت‌ها، مسئوليت‌هاي اجتماعي را در راستاي حل معضلات اجتماعي
به کار گيرد.
همايونفر با ذکر اين نکته که ابعاد مسئوليت‌‌هاي اجتماعي شرکت‌ها و موسسات در سه بعد اقتصادي، اجتماعي و زيست‌محيطي پياده مي‌شوند بيان کرد: روند مسئوليت‌پذيري شرکت‌ها در ابتدا يک رويکرد تدافعي و انفعالي با پذيرش کمترين سطح از مسئوليت‌هاي اجتماعي بود که اين رويکرد به مرور زمان تبديل به رويکرد فعال و نوآورانه شده است. در اين رويکرد اهداف از وضعيت حداکثرسازي سود به وضعيت بهينه‌سازي سود حرکت کرده و به جاي توجه صرف به بخش سهامداران، کليه ذينفعان را مدنظر قرار
دادند.
او انگيزه‌هاي سازمان‌ها براي پذيرش مسئوليت‌‌هاي اجتماعي را کسب شهرت، مديريت برند، مديريت ريسک، جذب، نگهداري و ايجاد انگيزه در کارکنان، دسترسي بهتر به منابع سرمايه‌اي، نوآوري و يادگيري، صرفه‌جويي در هزينه‌ها و کارايي عمليات، رقابت و نفوذ در بازار، کسب مجوزهاي اجتماعي براي تداوم کار، ارتباط بهتر با مقامات دولتي، بهبود مستمر و ارتقاي سازماني عنوان کرد.
او با اشاره به اهميت استفاده از استانداردهاي بين‌المللي براي ارايه گزارش در خصوص مسئوليت‌پذيري اجتماعي همچون استانداردهاي GRI عنوان کرد: يک گزارش خوب بايد از ويژگي‌هايي برخوردار باشد. از جمله اين ويژگي‌ها مي‌توان تمرکز بر ذينفعان، توجه به موضوعات با اهميت و چالش‌ها و ارايه روش‌هاي حل آن، توجه به ريسک‌ها، فرصت‌ها و استراتژي‌هاي سازمان، هدف‌گذاري براي کل زنجيره ارزش سازمان و شفافيت و متعادل بودن بخش‌هاي گزارش را برشمرد.
همايونفر در پايان خاطر نشان کرد: گزارش‌دهي از وضعيت مسئوليت‌پذيري اجتماعي يکي از اقدامات مهم بانکداري مسئولانه است.

مدير کل دفتر برنامه ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با اعلام رشد دو رقمي‌حجم معاملات خريد و فروش مسکن در شهر تهران، اين وضعيت را در مقايسه با سال گذشته، حرکت از توقفگاه رکود مسکن عنوان کرد و گفت: عزيمت بازار معاملات مسکن به سمت رونق، ناشي از تسهيلات خريد مسکن بوده است.
 به گزارش روابط عمومي‌بانک مسکن، علي چگيني با تشريح تحولات 8 ماه اول امسال در بازار معاملات مسکن، افزود: در 8 ماه اول سال جاري تعداد آپارتمان‌هاي فروش رفته در تهران 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال 94 افزايش يافت. بخش زيادي از اين معاملات ناشي از تحريک تقاضاي مصرفي بخصوص خانه اولي‌ها بوده که پرداخت تسهيلات 80 و 160 ميليون توماني صندوق پس انداز مسکن يکم به آنها توانست قدرت خريد متقاضيان را تا حد توانمند شدن براي خريد و انجام معامله، افزايش دهد و رشد معاملات مسکن را بوجود بياورد. چگيني در عين حال کاهش نرخ سود تسهيلات خريد مسکن را در سبک شدن مبلغ اقساط و در نتيجه جذاب شدن تسهيلات براي دهک‌هاي متوسط رو به پايين جامعه، موثر توصيف کرد. مدير کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه رصد متغيرهاي بازار معاملات مسکن، از خروج تدريجي بازار از رکود حکايت دارد، گفت: روند رشد معاملات خريد مسکن نمايانگر پيش رونق است.
متوسط حجم معاملات خريد مسکن در ماه‌هاي گذشته از سال95 در تهران ، حداقل 13 هزار واحد مسکوني در ماه بوده است. هر چند در تابستان امسال، حجم معاملات در ماه مياني فصل به نزديک 17 هزار فقره قرارداد رسيد اما بعد از آن، با پايان يافتن فصل نقل و انتقال، حجم خريد و فروش تا حدودي کاهش پيدا کرد. مدير کل اقتصاد مسکن افزود: مجموعه شرايط و سياستگذاري‌ها از جمله تسهيلات بانکي و بازارهاي مالي به گونه‌اي است تا به خريدار کمک کند وارد بازار شده و تقاضاي مصرفي خريد مسکن تحريک شود. چگيني تصريح کرد: ابزارهاي تامين مالي سمت تقاضاي مسکن در حال حاضر به تسهيلات بانکي محدود نمي‌شود چرا که بانک مسکن علاوه بر پرداخت تسهيلات خريد بدون سپرده از محل اوراق و همچنين تسهيلات صندوق يکم که به يکسال سپرده گذاري نياز دارد، امکان فروش قسطي مسکن را از طريق طرح تضمين معاملات غير نقد فراهم کرده است. مدير کل اقتصاد مسکن با بيان اينکه بازار تسهيلات رهني در ايران بايد متناسب با حجم توليد ناخالص داخلي کشور رشد کند، گفت: امسال فاز اول بازار رهن ثانويه با انتشار 300 ميليارد تومان اوراق تسهيلات رهني به پشتوانه تسهيلات اوليه پرداخت شده به خريداران مسکن، راه‌اندازي شد. اين بازار قدرت تسهيلات دهي در بخش مسکن را بصورت تصاعدي افزايش مي‌دهد و قرار است در فاز دوم، تا 1000 ميليارد تومان اوراق رهني منتشر شود.  مدير کل اقتصاد مسکن افزود: در سال 95، به موازات تحريک تقاضاي مصرفي خريد مسکن از طريق تسهيلات بانکي،‌ امکان ساخت و ساز با تسهيلات ساخت بدون سپرده نيز براي سازنده‌ها و انبوه سازان فراهم آمد.
چگيني در اين باره اينطور توضيح داد: انبوه سازان براي ساخت پروژه‌هاي مسکوني مي‌توانند بدون نياز به سپرده گذاري و انتظار زماني براي دريافت تسهيلات، در تهران 110 تا 150 ميليون تومان تسهيلات 18 درصدي به ازاي هر واحد مسکوني دريافت کنند. در ساير شهرها نيز متوسط سقف تسهيلات 50 تا 130 ميليون تومان به ازاي هرواحد احداثي است که با احتساب متوسط هزينه ساخت مسکوني که طبق اعلام بانک مرکزي متر مربعي حدود 900 هزار تا يک ميليون تومان است، اين تسهيلات به طور متوسط هزينه احداث 100 متر مربع از يک بناي مسکوني را پوشش مي دهد. چگيني با يادآوري وضعيت تسهيلات بانکي در سال‌هاي گذشته، گفت: در سال‌هاي اخير، سازنده‌ها مشروط به 15 ميليون تومان سپرده گذاري، مي-توانستند 30 ميليون تومان تسهيلات ساخت دريافت کنند. اين شکل تسهيلات دهي چون که زمان مفيد سرمايه گذاري ساختماني را براي سازنده-ها سلب مي‌کرد و بين تصميم گيري براي سرمايه گذاري و شروع ساخت، وقفه بوجود مي‌آورد، کارآيي تسهيلات ساخت را پايين آورده بود. اما در سال جاري، رشد مثبت حجم صدور پروانه‌هاي ساختماني و همچنين رشد حجم پرداخت تسهيلات ساخت، بيانگر واکنش مثبت انبوه سازان به بهبود مسير تسهيلات دهي است.

حسين زاده :
با حضور مديرعامل و جمعي از مديران ارشد بانک،بخش داخلي بيمارستان بانک ملي ايران پس از تجهيز و بازسازي ، افتتاح شد.
محمدرضا حسين‌زاده در اين مراسم با تقدير از مديران و کارکنان بيمارستان بانک، از نحوه بازسازي بخش‌ مذکور تقدير کرد و با تأکيد بر اهميت ارائه خدمات کامل درماني در فضايي مطلوب به منظور رفاه حال همکاران و جلب رضايت حداکثري آنها ، رهنمودهاي لازم را در اين خصوص ارائه کرد.
وي گفت:بازسازي بخش داخلي بيمارستان با توجه به تعداد بالاي مراجعان آن ، اقدامي‌خوب و قابل تقدير است که سطح رفاه و آسايش بيماران را ارتقا مي‌دهد.
حسين زاده افزود: مسائل درماني همکاران و بيمارستان بانک در اولويت تصميم‌گيري‌هاي هيأت مديره بانک قرار دارد چون به طور مستقيم با سلامت روحي و جسمي‌همکاران در ارتباط است.
دکتر سيد نويد ميرنوبهار رييس بيمارستان بانک ملي ايران نيز در اين مراسم با اشاره به قدمت بالا و خدمات گسترده بيمارستان از حمايت‌هاي مدير عامل بانک از طرح‌هاي توسعه‌اي بيمارستان تقدير کرد و گفت: بيمارستان بانک، خانه‌اميد همکاران در سراسر کشور است و ما موظف هستيم بهترين امکانات پزشکي را جهت تامين سلامت آنها فراهم کنيم.
در ادامه حسينعلي سخندان مدير داخلي بيمارستان بانک به ارايه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده درخصوص بازسازي بخش داخلي و چند بخش ديگر بيمارستان پرداخت و ابراز اميدواري کرد با تجهيز بخش‌هاي بيمارستان بانک،رضايت همکاران و مراجعان ارتقا يابد.

کارگزاري بانک سامان رئيس هيات‌مديره کانون کارگزاران بورس شد
شرکت کارگزاري بانک سامان به عنوان رئيس هيات‌مديره کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار برگزيده شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، در نخستين جلسه دوره جديد هيات‌مديره کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار که با حضور منتخبان برگزار شد، شرکت کارگزاري بانک سامان با مديرعاملي حميدرضا مهرآور، با کسب بيشترين آرا به سمت رييس هيات‌مديره برگزيده شد. اين گزارش حاکي است، کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار با هدف کمک به ايجاد يک بازار اوراق بهادار عادلانه، رقابتي و کارآ در کشور به منظور جلب اعتماد سرمايه‌گذاران و تنظيم روابط ميان اعضاي کانون با يکديگر و با ساير اشخاص تشکيل شده است. بر اساس قانون بازار اوراق بهادار، انجام فعاليت کارگزاري و بازارگرداني در تمام بورسها و بازارهاي خارج از بورس بدون عضويت در کانون کارگزاران غيرقانوني است. براساس اين گزارش، ترکيب هيات‌مديره کانون در دوره جديد عبارت از شرکت‌هاي کارگزاري بانک سامان، بانک آينده، آتيه، بانک کارآفرين، آفتاب درخشان، بانک توسعه صادرات و کارآمد است که در انتخابات هفته گذشته، شرکت کارگزاري بانک سامان بيشترين آرا را به دست آورد. گفتني است، شرکت کارگزاري بانک سامان (سهامي‌خاص) به‌عنوان يکي از باسابقه‌ترين شرکت‌هاي کارگزاري بورس کشورمان، از شرکت‌هاي عضو گروه مالي سامان به شمار مي‌رود.

تشکيل کميسيون هماهنگي روابط عمومي‌بانک‌ها به ميزباني بانک کشاورزي
کميسيون هماهنگي روابط عمومي‌بانک‌ها روز سه شنبه 14 دي به ميزباني بانک کشاورزي برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي ، در اين جلسه مديران و نمايندگان روابط عمومي‌برخي بانک‌هاي کشور درباره موضوعات مندرج در دستور جلسه از جمله چالش‌هاي فضاي مجازي براي روابط عمومي‌بانک‌ها و راهکارهاي پيش رو، بازنگري در آيين نامه کميسيون روابط عمومي‌بانک‌ها، تشکيل کارگروه‌هاي کارشناسي در بانک‌هاي مختلف و گسترش تعاملات، بحث و تبادل نظر کردند.

 اعتماد سهامداران بانک پاسارگاد به اعضاي هيأت مديره، با اکثريت آراء
مجمع عمومي‌عادي به‌طور فوق‌العاده بانک‌پاسارگاد در تاريخ 14 دي 1395، در محل مجتمع فرهنگي-ورزشي شهيد بهشتي و با حضور بيش از 88 درصد از صاحبان سهام برگزار شد.به گزارش روابط‌ عمومي‌بانک‌ پاسارگاد، در اين مجمع دکتر قاسمي‌به‌عنوان رييس جلسه، علي‌اکبر امين‌تفرشي و رفعت‌نژاد به‌عنوان ناظر و دکتر نعيميان به عنوان منشي انتخاب و هيأت رييسه مجمع را تشکيل دادند. بر اساس اين خبر، در اين مجمع که با دستور جلسه انتخاب اعضاي هيأت‌مديره بانک و ساير مواردي که در صلاحيت مجمع است برگزار شد، سهامداران با اکثريت آراء به اعضاي هيأت‌مديره مورد تأييد بانک‌مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران رأي اعتماد دادند و مهر تأييدي بر روند موفق فعاليت بانک‌پاسارگاد زدند. به اين ترتيب سيدکاظم ميرولد، دکتر مجيد قاسمي، احمد وادي‌دار، ذبيح‌الله خزايي، مصطفي بهشتي‌روي، کامران اختيار و علي‌اکبر امين‌تفرشي به عنوان اعضاي هيأت‌مديره بانک‌پاسارگاد انتخاب شدند.گفتني است در اين جلسه به کليه پرسش‌هاي سهامداران در خصوص روند فعاليت‌ها، به‌صورت کامل پاسخ داده‌شد.

مشارکت گروهي فرصت طلائي ثامن در بازار رقابت
سرپرست مديريت شعب کرمان اظهار داشت: مشارکت گروهي و بهره گيري از خرد جمعي فرصت طلائي براي تبديل طرح‌ها و پيشنهادات به دستورالعمل‌ها و برنامه‌هاي آينده ثامن در بازار رقابت بانکي است. عبدالحسين قوامي‌با اشاره مراحل تصميم گيري سازمان گفت : هدف ما پيشبرد اهداف سازمان و دستيابي به موفقيت‌هاي بيشتر در شرايط فعلي حاکم بر بازار مالي و پولي است. وي در ادامه توجه به نيروهاي جوان را يک اصل دانست و افزود: نظرات و پيشنهادات جوانان مستعد ثامن که به صورت علمي‌و اصولي مطرح مي‌شود ما را در پيشبرد اهداف ابلاغي ياري مي‌کند. قوامي‌با بيان اينکه دواير ستادي به عنوان بازوي پرتوان سرپرستي باعث سريعتر شدن روند کارها مي‌شوند، تصريح کرد: کارکنان ستاد به منظور هم افزايي بيشتر در شبکه بايد از نيرو‌هاي صف حمايت کرده و به حل مشکلات آنان بپردازند. وي در پايان افزود:همکاران بايد مؤسسه را متعلق به خود بدانند و براي آينده مؤسسه و خود تلاش مستمر و پيگير داشته باشند.

عضو هيات مديره بانک ملت: وجود يک نظام هويت ديجيتال در نظام بانکي ضرورت دارد
 عضو هيات مديره و قائم مقام مديرعامل بانک ملت وجود يک نظام هويت ديجيتال به صورت متمرکز و با يک متولي واحد را براي نظام بانکي ضروري دانست.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، علي رضا لگزايي در ميزگرد امضاي همراه و نظام جامع هويت ديجيتالي در ششمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، مشتريان بانک‌ها را به سه دسته مشتريان خرد، مشتريان حقيقي و شرکت‌ها و موسسات متوسط و شرکت‌هاي بزرگتر تقسيم کرد و گفت: مشتريان خرد که سهم کوچکي در گردش مالي و کسب و کار بانک‌ها دارند دغدغه جدي در زمينه هويت ديجيتال ندارند. وي افزود: براي مشتريان حقيقي و شرکت‌ها و موسسات متوسط و همچنين شرکت‌هاي بزرگتر مفهوم هويت ديجيتال از اهميت بالايي برخوردار است. عضو هيات مديره بانک ملت با بيان اين نکته که بانک‌ها در حوزه‌امنيت سرمايه گذاري زيادي کرده‌اند، تاکيد کرد: اين در حالي است که هنوز مشتريان بخصوص مشتريان گروه دوم و سوم اعتماد کافي براي استفاده از ابزارهاي الکترونيک جهت انجام تجارت الکترونيک خود را ندارند. لگزايي با بيان اينکه بحث محرمانگي اطلاعات براي اين دو دسته از مشتريان بسيار مهم است، يادآور شد: خيلي از بانک‌هاي ما به سامانه بانکداري اينترنتي ويژه اشخاص حقوقي از طريق ابزار فيزيکي توکن مجهز هستند ولي دغدغه مشتريان اين دو گروه به ويژه گروه سوم از اين طريق به صورت کامل رفع نمي‌شود. به گفته وي وجود يک نظام هويت ديجيتال به صورت متمرکز و با يک متولي واحد براي هر سه گروه يک الزام است تا به اين ترتيب دغدغه اصلي آنها مبني بر حفظ محرمانگي و احراز هويت منابع اطلاعات رفع شود.