مرگ برخي معتادان پس از خروج از مراکز ترک
سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر معتادي پيش از ورود به مراکز ترک اعتياد ۱ مثقال ماده مصرف مي‌کرده، پس از خروج و زماني که دوباره به سمت مصرف مي‌رود؛ دوباره‌‌ همان ميزان قبلي را مصرف کند؛ فوري اوردوز کرده و جان خود را از دست مي‌دهد، زيرا اين فرد آگاه نيست که بايد از مقدار کمتري مواد استفاده کند که اين مساله در افزايش مرگ و مير معتادان نقش دارد.
پرويز، سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر افشار ادامه داد: افزايش ناخالصي‌هاي موجود در مواد مخدر و محرک و مسموميت با سرب آمار مرگ و مير حاد و هم مرگ و مير مزمن را افزايش مي‌دهد.

 ارسال لايحه درآمدهاي پايدار به مجلس 
رئيس شوراي عالي استان‌ها از ارسال لايحه درآمد پايدار به مجلس خبر داد. مهدي چمران با اشاره به اينکه در حال حاضر لايحه درآمدهاي پايدار را تصويب و به مجلس ارسال کرده‌ايم، ‌گفت: ‌اميدواريم پس از تصويب برنامه ششم توسعه و بودجه، اين لايحه در دستور کار مجلس قرار گيرد. چمران گفت: درآمد پايدار بسياري از مشکلات شورا‌ها و شهرداري‌ها را حل مي‌کند. وي افزود: شوراهاي فرادست بودجه و اعتبار ندارند در حالي که شوراهاي شهر بودجه خود را زمان تصويب لايحه بودجه شهرداري تامين مي‌کنند. شوراي استان‌ها نيز کمي‌از بودجه دولت دريافت كرده و شوراي عالي استان‌ها نيز با صرفه‌جويي کمک مي‌کند.

نياز کشور به ۴۵ فروند بالگرد امدادي 
رئيس جمعيت هلال احمر، گفت: براي پوشش کامل امداد هوايي نيازمند ۴۵ فروند بالگرد امدادي هستيم. دکتر سيد اميرمحسن ضيايي اظهار كرد: با توجه به تعدادبالگردهايي که در اختيار داريم، مي‌توانيم ۸۰ درصد پوشش امداد هوايي در کشور داشته باشيم که لازم است نسبت به افزايش تعداد بالگردهاي امدادي اقدام کنيم. وي ادامه داد: ظرفيت ۳۰ بالگرد براي امداد هوايي در سراسر کشور خوب است، اما براي پاسخگويي مطلوب در هنگام بروز حوادث و سوانح، نياز داريم ۴۵ فروند بالگرد امدادي داشته باشيم. ضيائي افزود: اگر قرار باشد از امداد و نجات حمايت نشود، نمي‌توان انتظار داشت که اين خدمات به بهترين شکل ارائه شود.


دولت برای مقابله با واحدهای صنعتی‌آلاینده پیگیری می‌کند؛
گروه اجتماعي: واحدهاي توليدي صنعتي، معدني و خدماتي براي توليد خود هزينه‌هايي را متحمل مي‌شوند و با احتساب اين هزينه‌ها در حساب‌هاي مالي خود و پس از کسر هزينه‌ها به سود دست مي‌يابند در کنار هزينه‌هايي که خود براي توليد مي‌کنند، هزينه‌هايي را نيز به جامعه تحميل مي‌کنند که يک هزينه بيروني محسوب مي‌شود و در بسياري از موارد اين هزينه‌ها به حساب نمي‌آيند.
 يکي از اين هزينه‌ها، ميزان آلايندگي هر واحد توليدي است که هزينه‌هاي متعددي را به جامعه تحميل مي‌کند. وقتي اين هزينه‌ها به حساب نمي‌آيند چون هزينه محسوب نمي‌شوند کسي نيز درصدد کاستن و به حداقل رساندن آن نيست و اصولا رابطه توليدکننده با آن رابطه با ديگر هزينه‌هاي داخلي نيست. بر اين اساس هيات وزيران در ادامه بررسي لايحه ماليات بر ارزش افزوده که اين روزها در دستور کار دولت قرار دارد اين هزينه خارجي را نيز به هزينه‌هاي داخلي افزود و مالياتي را به‌عنوان ماليات سبز تعيين کرد تا واحدهائي که حد مجاز و استاندارد محيط زيست را رعايت نمي‌کنند. براساس معيارهايي نظير شدت، مدت، نوع و مکان آلايندگي با نرخ‌هاي نيم، يک و يک و نيم در صد به ماخذ فروش يا درآمد ارائه خدمات حسب مورد مشمول ماليات سبز شوند. اين تصميم علاوه بر اينکه محيط زيست ما را پاکتر و قابل زيست‌تر مي‌کند به ارتقاي استاندارد واحدهاي توليدي ما نيز کمک خواهد کرد و انگيزه بيشتري به توليد کنندگان براي بهبود محيط زيست مي‌دهد.
پيام ابتكار در شبكه‌هاي مجازي
در همين حال رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در حساب کاربري توييتري خود نوشت: «سازمان حفاظت محيط زيست طي دو سال اخير با وزارت اقتصاد و دارايي و کميسيون اقتصاد دولت ساعت‌ها کار کارشناسي و توجيهي داشته تا ماليات سبز در دستور کار دولت قرار گرفت.» معصومه ابتکار، و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در حساب کاربري توييتري خود نوشت: «ماليات سبز يکي از مؤلفه‌هاي اقتصاد سبز است. همين طور بانکداري سبز، سبزشدن حساب‌هاي ملي و صندوق ملي محيط زيست و توجه به ارزيابي زيست محيطي در پروژه‌ها.» معاون رئيس‌جمهور در ادامه يادداشت خود آورده است كه: «هر کدام ازابعاد اقتصاد سبز در دولت يازدهم پيشرفت‌هاي خوبي داشته و اينها گام‌هاي استوار در جهت وعده رئيس‌جمهور براي تحقق دولت محيط زيست است.» به گفته ابتكار «ماليات سبز» براي جبران ايجاد آلاينده‌ها است، رأي دولت به ابقاي ماليات سبز در لايحه ارزش افزوده است.
ماليات سبز چيست؟
اصلاحات مالياتي زيست محيطي که با نام «ماليات سبز» از آنها ياد مي‌شود، يکي از راه‌هاي ايجاد چنين انگيزه‌هاي اقتصادي در براي حفظ محيط زيست براي نسل‌هاي آينده است. «ماليات سبز»، زيرمجموعه طيف وسيعي از اصلاحات ساختار مالي با عنوان «اصلاحات زيست محيطي نظام مالي» است. اين نوع حسابرسي به معني نگاه کامل به يک سيستم اقتصادي در کنار آسيب‌ها و فايده‌هاي آن سيستم براي محيط زيست است. عموما «ماليات سبز» به صورت تشويق فعاليت‌هاي دوستدار محيط زيست يا تنبيه فعاليت‌هاي مضر براي محيط زيست اعمال مي‌شود. يکي از راه‌هاي تشويق، قرار دادن تخفيف‌هاي مالياتي صنايع دوستدار محيط زيست است، از طرف ديگر پيش‌بيني جريمه‌هاي مالياتي و افزايش پلكاني ماليات صنايع و واحدهاي توليدي آلاينده نيز شيوه ديگر انجام سياست‌هاي ماليات سبز خواهد بود.
مسير آينده ماليات سبز در ايران
در حال حاضر بسياري از فعالان و دوست‌داران محيط زيست ايران در دستور كار قرار گرفتن موضوع «ماليات سبز» در دولت يازدهم را گامي‌بلند و اجرايي براي تضمين آينده زيست محيطي كشور و كاهش سطح آلودگي‌هوا توسط واحدهاي توليدي و صنعتي آلاينده قلمداد مي‌كنند. با اين حال برخي كارشناسان معتقدند كه هنوز زيرساخت‌هاي مورد نياز براي اجرايي شدن اين تصميم در كشور وجود ندارد و اخذ اين نوع ماليات‌هاي مي‌تواند تا اندازه‌اي به كاهش توليد برخي واحدهاي صنعتي بزرگ فعال در كشور منتهي شود. در كنار اين موضوع بايد در نظر داشت كه هنوز بسياري از صنايع كشور براي تبديل شدن به صنايع سبز در كشور بايد مسيري طولاني را طي كنند.

گروه اجتماعي: صبح روز گذشته زمين لرزه 5.1 ريشتري مناطقي از استان فارس را لرزاند، زلزله‌اي كه تا زمان تنظيم اين گزارش، چهار فوتي داشته است.
 براساس اين گزارش سالعت 6:03 دقيقه صبح روز جمعه زمين لرزه‌اي به بزرگي ٥.١ در مقياس ريشتر در عمق ٤ کيلومتري استان فارس، ٣٣ کيلومتري افزرو، ٣٥ کيلومتري خنج و ٣٥ کيلومتري محمله را لرزاند. براساس گزارش‌ها در اين زلزله يک باب واحد مسکوني در فاصله تقريبا يک کيلومتري روستاي سيف‌آباد وجود داشته که تخريب شده و ۴ نفر فوتي از زير آوار بيرون کشيده شده و يک نفر هم خوشبختانه زنده از زير آوار نجات پيدا کرده که به مراکز درماني انتقال داده شده است. بر اين اساس 4 روستاي تخته، سيف‌آباد، چاه‌طلا و خيرآباد، تحت تاثير زلزله قرار گرفتند. حسن فياض‌پور، مديرکل بحران استان فارس در گفتگو با ايسنا اظهار داشت: در مجموع 4 روستا در پي اين زمين لرزه تحت تاثير قرار گرفتند. روستاهاي تخته، سيف‌آباد، خيرآباد و چاه‌طلا جزو اين روستاها هستند که حدود 3000 نفر در آنها سکونت دارند. وي با بيان اينکه اين زمين لرزه در شيراز احساس نشده، ادامه داد:‌ بلافاصله تيم‌هاي ارزياب از هلال‌احمر و ساير نهادها به محل حادثه اعزام شده و گزارش‌هاي تکميلي حاکي از اين است که 5 تن که در يک اتاق نگهباني در يک باغي حضور داشتند به دليل ريزش ديواره‌هاي اين اتاق دچار حادثه شده که 4 نفرشان جان خود را از دست داده و يک تن نيز به مراکز درماني منتقل شده است. به گفته فياض‌پور تمامي‌اين افراد از اتباع کشور افغانستان و مرد بودند. وي همچنين از مصدوميت 3 تن ديگر در روستاي چاه‌طلا خبر داد و گفت: اين افراد دچار آسيب‌ديدگي سطحي شدند که به شکل سرپايي خدمات درماني را از مرکز اورژانس دريافت کرده‌اند. فياض‌پور با بيان اينکه در حال حاضر تمامي‌دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي در حالت آماده باش هستند، درباره خسارات ناشي از اين زمين لرزه نيز گفت: گزارش‌ها حاکي از اين است که در ديوار اماکن مسکوني قديمي‌ترک‌خوردگي رخ داده و برخي از ديوارهاي خشتي و قديمي‌نيز ريزش کرده‌اند. مديرکل بحران استان فارس شمار نهايي جانباختگان اين حادثه را 4 تن که از اتباع افغانستان بودند اعلام کرد و گفت: 4 تن ديگر نيز در اين زمينه مصدوم شده که يک نفر از آنها از اتباع کشور افغانستان و سه نفر ديگرشان نيز از اتباع کشور خودمان بودند که به اين افراد نيز خدمات درماني ارائه شد.

بررسي لايحه حمايت از محيط‌بانان در دولت
معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست کشور، گفت: لايحه حمايت از محيط‌بانان ضمن تکميل، هفته آينده در دولت بررسي مي‌شود. به گزارش مهر، سيد محمد مجابي معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت از محيط زيست اظهار داشت: دولت يازدهم همواره توجه خاصي به مسئله محيط زيست دارد و شخص رييس‌جمهور رسيدگي به مسائل محيط زيست کشور را در اولويت کار دولت از همان آغاز دولت تدبير و اميد قرار داده است که از اقدامات مهم در اين خصوص ابلاغ حقوق شهروندي که چندين بند آن به مسئله محيط زيست پرداخته شده، است. وي از ديگر اقدامات سازمان را تبديل وضعيت ۵۰۰ نفراز محيط بان سازمان حفاظت محيط زيست از قراردادي به پيماني ذکر کرد و افزايش سختي کار محيط بانان را از ديگر اقدامات دولت عنوان کرد. مجابي افزود: لايحه حمايت از محيط بانان ضمن تکميل، در هفته آينده تقديم صحن دولت مي‌شود.

ديدگاه وزير بهداشت درباره مصوبه ممنوعيت دو شغله بودن پزشکان
سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت در آخرين يادداشت خود نوشت: به صراحت تاکيد مي‌کنم تا زماني که با کمبود پزشک و فراهم نبودن زيرساخت‌هاي لازم مواجه هستيم، مصوبه ممنوعيت دو شغله بودن پزشکان، به نفع نظام سلامت نخواهد بود و قطعاً گرهي بر گره‌هاي ناگشوده زندگي مردم محروم و مظلوم اضافه خواهد کرد. به گزارش تسنيم، وزير بهداشت در جديدترين يادداشت خود، عدم موافقت با انتقال شوراي عالي بيمه سلامت را امري نامطلوب عنوان کرد و نوشت: اگرچه هنوز در مورد راي‌گيري، بحث‌هايي مطرح است ولي چون وظيفه ذاتي اين شورا، سياست‌گذاري محض است، باور داريم که توليت آن بايد در اختيار متولي سلامت يعني وزارت بهداشت باشد.‌هاشمي‌در اين يادداشت، با توجه به بررسي بخش سلامت برنامه ششم توسعه در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اشکالات برخي از نمايندگان مبني بر اشتغال همزمان پزشکان، رفع اين مشکل را مستلزم وجود زيرساخت‌هاي لازم دانسته و تصريح کرده است: اين موضوع بيش از قوانين مطروحه در برنامه پنجم است؛ همان مواردي که به دليل عدم وجود زيرساخت‌هاي لازم، نه در دولت دهم و نه در دولت يازدهم اجرايي نشد.
 
در حوزه آب با مشکلات جدي مواجه هستيم
سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: به دليل کامل نبودن زيرساخت‌ها با مشکلات جدي درخصوص آب روبه رو هستيم. رضا تقي‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينکه در حوزه آب هم آلودگي‌هايي وجود دارد، اظهار داشت:در حوزه آب هدر رفت زيادي داريم چراکه مردم در اين زمينه از آب استفاده بهينه نمي‌کنند. سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران با تاکيد بر اينکه در بحث آلاينده بودن آب و آسيب‌هاي آن برآورد دقيق نداريم، گفت: اما بدون شک اين مشکلات وجود دارد و بايد در راستاي حل آن تلاش کرد. تقي‌پور با بيان اينکه در بحث خاک هم مشکلات زيادي داريم، تصريح کرد: اتفاقاتي در بحث مواد زايد و همچنين پسماندهاي غيرمجاز که مرتب در خاک تزريق مي‌شود باعث خواهد شد در آينده با مشکلات زيادي در اين زمينه مواجه شويم.

 مشتري مدارترين شرکت‌هاي پايانه‌دار در بندر شهيد رجايي انتخاب و تجليل مي‌شوند
مديرکل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان از اجراي طرحي به منظور ارزيابي وضعيت شرکت‌هاي پايانه‌دار بندر شهيد رجايي و معرفي شرکت‌هاي برتر با توجه به شاخص مشتري مداري تا پايان سال 95 خبر داد."اله‌مراد عفيفي‌پور" در اين رابطه اظهار داشت: با توجه به اهميت مباحث مربوط به مشتري‌مداري در دنياي امروز صنعت حمل‌ونقل دريايي جهان و همچنين با توجه به اينکه حدود 90 درصد فعاليت‌هاي عمليات تخليه، بارگيري، انبارداري کالا و کانتينر در بندر شهيد رجايي به شرکت‌هاي بخش خصوصي فعال واگذار شده، ضرورت مانيتورينگ و ارزيابي اين شرکت‌ها از منظر مشتري‌مداري (CRM) بيش از پيش احساس مي‌شود. وي هدف از اجراي اين طرح را ارتقاء سطح کيفي و کمي‌خدمات ارائه شده از طرف شرکت‌هاي فعال در بندر شهيد رجايي به صاحبان کالا، شرکت‌هاي کشتيراني، رانندگان، شرکت‌هاي لجستيکي و فورواردري، مشتريان و ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: با کاهش هزينه‌ها و افزايش سرعت کار، شاهد رضايت‌مندي و رفاه بيشتر مشتريان و ارباب رجوع در بندر شهيد رجايي باشيم.عفيفي‌پور ضمن بيان اين مطلب که ارزيابي شرکت‌ها در 5 شاخص کلي انجام مي‌شود، افزود: خدمات رفاهي و بهداشتي، چگونگي اخذ و پاسخگويي به نظرات، پيشنهادها و انتقادات مشتريان، چگونگي اطلاع‌رساني قوانين و مقررات، فرايندهاي کاري و شفاف‌سازي، ارايه‌اموزش‌ به کارکنان شرکت در خصوص نحوه تعامل با مشتريان و اصلاح سيستم‌ و فرآيندها به نحوي که حداقل مراحل بروکراسي و کاغذبازي اداري را داشته باشد، از جمله اين شاخص‌ها محسوب مي‌شود.مديرکل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در اين راستا فهرست استانداردي تهيه شده و کارگروهي از کارشناسان و مسئولين بندر، شرکت‌هاي ترمينال‌اپراتور بندر را ارزيابي مي‌کنند. وي اضافه کرد: تا پايان سال 1395، طي مراسمي‌سه شرکت برتر معيار مشتري‌مداري معرفي و به آن‌ها لوح تقدير اعطا‌ء مي‌شود.عفيفي‌پور در پايان ابراز اميداوري کرد، اين طرح پس از کسب تجربه لازم در بزرگترين بندر تجاري ايران و با هماهنگي سازمان بنادر و دريانوردي در ساير بنادر ايران نيز اجرا شود.

خروج دام ‌هاي غيرمجاز ازمراتع گلستان
300واحد دامي‌غيرمجاز در مراتع آق قلا با حکم قضايي و با همراهي نيروهاي انتظامي‌، توسط مامورين يگان حفاظت اداره منابع طبيعي وآبخيزداري شهرستان آق قلا خارج گرديدند. در پي گزارش مامورين حفاظتي واحدمنابع طبيعي انبارالوم وقرقبان شرکت تعاوني مرتعداري چمنزارآلاگل مبني بر ورود غيرمجاز300واحددامي‌ازنوع گوسفند به مرتع اينچه شوره زار ، مسئول و دست اندرکاران حقوقي و حفاظتي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آق قلا به محض وصول گزارش تقاضاي صدورخروج دام غيرمجازازمرتع را ازدستگاه قضايي بعمل آوردند که با اخذ دستور قضايي مبني بر خروج دام غيرمجاز از مرتع ، در تاريخ هفتم دي ماه 1395 ، فرمانده يگان حفاظت اداره به همراه کليه نيروهاي حفاظتي وکارشناسان واحدمرتع و حقوقي با نظارت ومديريت معاونت اداره وباهمراهي نيروهاي يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي ونيروي انتظامي‌انبارالوم حکم قضايي خروج دام غيرمجاز از مرتع اجرا ، دامها از مرتع خارج وکليه تاسيسات دامداري ازقبيل چپر و آلاچيق وغيره جمع آوري ومرتع به حالت اول برگردانده شد.
گيلان _ محمدپور؛ مديريت شهري و پيشکسوتان ورزش کشتي شهرستان لاهيجان از خانه کشتي در حال ساخت شهرداري لاهيجان و ساير پروژه‌هاي ورزشي شهرداري لاهيجان ، بازديد کردند و از نزديک در جريان روند اجراي عملياتي پروژه‌ها قرارگرفتند.
به گزارش روابط عمومي‌شوراي شهر لاهيجان ، رئيس شوراي اسلامي‌شهر لاهيجان دراين بازديد با تاکيد بر اينکه سرمايه‌گذاري در ورزش کاهش آسيب‌هاي اجتماعي، افزايش سلامت جامعه و کاهش بيماري و هزينه‌هاي درماني را به دنبال دارد، افزود : در دوره‌هاي مختلف شورا همواره سعي به توسعه‌اماکن ورزشي به جهت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بوده که خوشبختانه در شوراي دور چهارم اين مسئله به اوج خود رسيده است . وي توسعه‌اماکن ورزشي بمنظور ايجاد شور و نشاط در جوانان را از سياستهاي شوراي شهر لاهيجان برشمرد و افزود : بر اين اساس احداث خانه کشتي ، سالن پينگ پنگ - احداث پيست دوچرخه سواري و تجهيززمين فوتبال عاقليه و ايجاد لاين پياده روي مجموعه تفريحي حاجي آباد در دستور کار اين شورا قرار گرفت . ابراهيم مهربان، قهرمان اسبق کشتي و سخنگوي شوراي شهر لاهيجان نيز طي سخناني اظهار داشت : کشتي لاهيجان از سابقه ديرينه اي برخوردار است و قهرمانان زيادي را تقديم کشورمان کرده است . وي گفت : شوراي شهر به عنوان اتاق فکر شهرداري نقش مهمي‌در اتفاقات فرهنگي ورزشي شهر دارد. وي افزود : شواري شهر لاهيجان موضوع رونق ورزش در محلات، توسعه ورزش همگاني و ساخت و سازهاي ورزشي را دنبال مي‌کند. وي تاسيس خانه پينگ پنگ و خانه کشتي و شروع به كار جهت چمن مصنوعى عاقليه را از جمله اقدامات مهم مديريت شهري لاهيجان در عرصه ورزشي عنوان کرد و افزود : بايد در راستاي توسعه ورزشي شهر لاهيجان بيشتر تلاش شود .جواد نجار تميزکار نيز با بيان اينکه مجموعه مديريت شهري لاهيجان ، نگاه ويژه اي به ورزش دارد ، افزود : توجه به مسايل فرهنگي و ورزشي همواره مورد توجه مديريت شهري لاهيجان بوده و نصب ست‌هاي ورزشي و ساخت اماکن ورزشي مصداقي بر اين مدعاست. نائب رئيس شوراي شهر لاهيجان گفت : اگر بنا باشد جامعه‌اي پويا داشته باشيم ، نمي‌توانيم فعاليت‌هاي ورزشي را ناديده بگيريم. وي تصريح کرد: شوراي اسلامي‌شهر در اين رابطه ، اقدامات ارزشمندي را انجام داده است و اميدواريم اين اقدامات نتايج مناسبي به همراه داشته باشد.

دکتر قاسم جان بابايي رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران در گفتگو با خبرنگاران از کسب رتبه‌هاي اول در زمينه‌هاي پژوهش و کميته تحقيقات دانشجويي در جشنواره تحقيقاتي رازي خبر داد و افزود : ساخت برج پژوهشي ، راه‌اندازي تنها پژوهشکده اعتياد کشور در بيمارستان زارع ساري و راه‌انداري پژوهشکده بيماري‌هاي خوني از مهمترين برنامه‌هاي دانشگاه علوم پزشکي مازندران در حوزه پژوهش و تحقيقات است.
 رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران با بيان اينکه ۲۰ مرکز تحقيقات در ۲۰ نقطه مختلف فعاليت مي‌کنند، گفت: براي تجميع اين مراکز تحقيقاتي در دانشگاه پيامبر اعظم برج پژوهشي احداث مي‌شود گفت: تنها پژوهشکده اعتياد کشور در بيمارستان شهيد زارع راه‌اندازي شده که در اين پژوهشکده موضوع اعتياد از همه لحاظ مورد توجه قرار مي‌گيرد. وي افزود : اين پژوهشکده با ۱٫۵ ميليارد تومان در بيمارستان شهيد زارع احداث شد. دکتر جان بابايي به راه‌اندازي پژوهشکده بيماري‌هاي خوني در مازندران نيز اشاره کرد و تصريح کرد: پژوهشکده بيماري‌هاي خوني در مازندران با توجه به بيشترين ميزان بيماري تالاسمي‌در استان در سال ۹۶ فضاي فيزيکي مستقل در بيمارستان بوعلي راه‌اندازي مي‌شود. رئيس بيمارستان دانشگاه علوم پزشکي مازندران يکي از اقدامات زيرساختي در مازندران ساخت مرکز جامع سرطان بود که با حضور وزير بهداشت افتتاح شد و خدمات سرطان و خدمات تحقيقاتي در اين مرکز ارائه مي‌شود و در نظر است سه مرکز تحقيقات در مرکز جامع سرطان مازندران راه‌اندازي ‌شود. وي ايجاد برج پژوهشي و مرکز علم را از مهمترين اقدامات پيش روي دانشگاه علوم پزشکي ياد کرد و گفت: اميدواريم مرکزي در دانشگاه ايجاد شود تا پژوهشگران و مخترعان کنار هم باشند. رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران با بيان اينکه در حوزه زيرساخت‌هاي پژوهشي اقداماتي همچون ثبت بيماري‌ها و ذخيره کردن اطلاعات عنوان کرد و افزود: راه‌اندازي آزمايشگاه جامع شمال کشور در ساري از اقدامات توسعه زيرساخت‌هاي پژوهشي است. دکتر جان بابايي با اعلام اينکه توسعه پژوهشکده‌ها در دستور کار قرار گرفته است، اذعان داشت: سرطان گوارش يکي از مشکلات مهم حوزه سلامت در استان است که بايد مورد بررسي و پيگيري قرار گيرد. وي خاطرنشان کرد: مازندران بعد فارس و آذربايجان در ثبت سرطان جزء سومين استان کشور است که اطلاعات سرطان آن مورد قبول کشور و دنياست. دکتر جان بابايي در پايان يادآور شد: بزودي ثبت حوادث جاده اي در دستور کار قرار خواهد گرفت تا دستگاه‌هاي مرتبط از داده‌هاي ثبت شده استفاده کنند.

فولاد هرمزگان پيشرفته‌ترين کارخانه فولاد کشور مي‌باشد که با توجه به طرح‌هاي موجود ، استان هرمزگان به قطب سوم فوالد کشور تبديل مي‌گردد .
امير مســعود هراتيان از ديگر ويژگيهاي اين شرکت را مجاورت با آبهاي نيلگون خليج فارس براي دسترسي آســان به آبهاي آزاد، نزديکي به مخازن عظيم عسلويه، مجاورت با ذخاير سنگ آهن گل گهر، مجتمع بندري شهيد رجايي و حمل و نقل جادهاي و ريلي عنوان کرد.وي، اســتفاده از سيستم کنترل آلودگي »house dog » براي کنترل و کاهش آلودگي براي نخستين بار در کشور، وجود يکي از پيشــرفتهترين آب شيرينکن‌هاي جنوب کشور براي اســتفاده از آب دريا در فرايند توليد، توليد عريض‌ترين تختال کشور به عرض 2 هزار ميليليتر براي توليد لولههاي انتقال نفت و گاز، توليد سنگينترين تختال کشور به وزن 46 تن، باالترين سرعت ريخته گري تختال در کشور، اســتفاده از سيستم 95 درصد شارژ اسفنجي، توليد فوالدهاي پرکربن براي توليد فوالدهايي با استحکام باال را از ويژگيهاي منحصر به فرد فولاد هرمزگان عنوان کرد. به گفته اين مســئول ، شرکت فولاد هرمزگان داراي 4 واحد توليدي احياي مستقيم، پخت آهک توليد گازهاي صنعتي و آب شيرينکن، فوالدسازي و ريختهگري است. مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه تصريح داشت : اين شرکت داراي ظرفيت اسمي‌5/1 ميليون تن تختال به ضخامت 200 و 250 ميلي متر ، عرض 900 تا 2000 ميلي متر و طول 6000 تا 12000 ميلي متر مي‌باشد .
هراتيان بيان داشت : شرکت فولاد هرمزگان قادر به توليد محصولات مياني از قبيل يک ميليون و 650 هزار تن آهن اسفنجي در ســال، 90 هزار تن آهک در سال، 7 هزار و 500 نرمال متر مکعب اکسيژن بر ساعت، 18 هزار نرمال مترمکعب بر ســاعت نيتروژن و 120 نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون است. گفتني اســت ؛ به مناسبت پنجمين سالروز افتتاح شرکت فولاد هرمزگان همايش پياده روي هزار نفر از کارکنان اين شرکت در بندرعباس برگزار شد.

جلسه اي در خصوص زمين خواري ، کوه خواري و مسائل حفاظتي وصيانت از انفال در حوزه اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري ساري با حضور آقاي دکتر عباسعلي نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري کشور ، اقاي دکتر هدايتي مديرکل حراست سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري کشور ، آقاي ميري مدير کل بازرسي استان مازندران ، آقاي دکتر ستار بابايي مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري منطقه ساري و جمعي از مسئولين حفاظتي و امنيتي استان مازندران و معاونين و روساي ستادي و شهرستاني اداره کل منابع منابع طبيعي و آبخيزداري منطقه ساري در اين اداره کل تشکيل شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني و روابط عمومي‌اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري منطقه ساري ، در ابتداي جلسه دکتر بابايي مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري ساري چشم انداز ، مشکلات و موانع ، چالشهاي پيش رو و نقاط ضعف و قوت موضوع جلسه پرداخت. در ادامه آقاي ميري مدير کل بازرسي مازندران در خصوص مسائل زمين خواري ، کوهخواري و دريا خواري در مازندران پرداخت. وي همچنين به وجود قوانين موضوع در حد کفايت پرداخت و گفت: اگر چه ما در تمامي‌موارد قوانين مناسبي داريم بايد در اجراي قوانين و پيگيري‌هاي لازم مجدانه عمل نماييم. سپس تعدادي از کارشناسان مسئول حفاظتي امنيتي استان در خصوص پرونده‌هاي زمين خواري در استان و اعمال قانون در مورد آنها به مواردي اشاره نمودند. در پايان دکتر هدايتي مديرکل حراست سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري کشور به شکل مبسوطي به بيان چالش‌ها و مشکلات پرداخته و در زمينه‌هاي متنوع منابع طبيعي و آبخيزداري و همچنين مباحث فرسايش ، هرزآبها ، آبخيزداري و ... اشاراتي داشتند. النهايه ساير حاضرين در جلسه با طرح سوالات ، نظرات و پيشنهادات در اين بحث و گفتگو شرکت نمودند.
گيلان _ فرحي ؛ مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان با اعلام اين خبر گفت :از آغاز سال تاکنون19231 نفر تحت آموزشهاي طرح خادم قرار گرفته و دوره‌اموزش تسهيل گران اين طرح براي آموزش خانه به خانه به زودي آغاز مي‌شود .
به گزارش روابط عمومي‌جمعيت هلال احمر استان گيلان، مهدي ولي پور مدير عامل‌هال احمر گيلان گفت : طرح ملي خادم با شعار "هر خانواده يک آموزش ديده" مي‌باشد و باتوجه با اينکه مخاطب پايگاه‌اموزش همگاني، عموم مردم هستند ، هدف آن آماده سازي آنان در برابر مخاطرات طبيعي است.وي افزود :آفزايش تاب آوري و مقاومت جامعه با آموزش به روز خانواده مي‌باشد که از ابتداي شروع اين طرح 5994 نفر در دوره‌اموزش حضوري 22 ساعته و 13237 نفر در دوره 8 ساعته غير حضوري شرکت کردند .وي همچنين گفت : کانال آموزشي خادم ويژه جمعيت هلال احمر استان با بيش از 800 عضو مي‌باشد که مباحث آموزشي به روز و ساده در اين کانال در دسترس همگان قرار
مي‌گيرد .
زهرا طورچيان معاون آموزش و پژوهش جمعيت هلال احمر استان گيلان نيز گفت : دوره‌هاي آموزش تسهيل گران با حضور يک رابط آموزشي و 3 نفر تسهيل گر از هر شعبه برگزار مي‌شود و آنان تحت آموزشهاي به روزاين جمعيت قرار گرفته و با مراجعه خانه به خانه در سراسر استان جهت توانمند سازي خانواده‌ها تلاش مي‌کنند .معاون آموزش و پژوهش با اشاره به برگزاري دوره مقدماتي آموزش رابطان آموزش استان گفت : بر اساس طرح خادم در 5 سال آينده تمامي‌خانوارهاي گيلاني بايد تحت آموزش اين طرح قرار
 بگيرند .