سازمان تعزیرات در پی شناسايي فروشگاه‌هاي اينترنتي نامعتبر
فضاي مجازي محلي بي در و پيکر براي هر کار قانوني و غير قانوني است. امروزه انواع اقدامات تجاري در فضاي مجازي انجام مي‌شود و به‌اندازه اي گسترده شده که حتي مي‌توان با يک جستجوي معمولي، هر آنچه که به سادگي امکان دست يابي به آن وجود ندارد را تهيه کرد.
 وضعيت به‌اندازه اي جالب و در برخي موارد اسفبار شده که نيازي نيست تا از خانه بيرون بياييم بلکه با يک پيامک يا تماس تلفني يا ايميل مي‌توانيم کالاي مورد نظر را سفارش بدهيم و پس از آنکه در خانه تحويل گرفتيم و از سلامت آن مطمئن شديم، مبلغ مورد نظر را پرداخت کنيم. اما اشکال اينجاست که هيچ نظارتي بر اين کالاها وجود ندارد. کسب و کار اينترنتي نه تنها رونق فروشگاههاي سطح شهر را دچار بحران کرده بلکه فضاي امني براي متخلفاني شده که کالاهايشان را نمي‌توانند از طريق قانوني عرضه کنند و با تبليغ ساده اي در فضاي مجازي، آن را به فروش مي‌رسانند. امروزه مواد نيروزا، قرصهاي روانگردان، داروهاي تقويت قواي جنسي، داروي ترک اعتياد، مواد آرايشي، پوشاک و خلاصه هر آنچه نياز به آن وجود دارد اما به دست آوردن آن نيازمند داشتن ارتباط است را مي‌تواند در فضاي مجازي بدون مشکل و محدوديت به دست آورد. اما سوال اينجاست که آيا مي‌توان با اين پديده مقابله کرد. البته منظور آن نيست که با اين پديده مقابله فيزيکي شود بلکه منظور هدايت و هدفمند کردن آن است.
ايجاد ساز و کار مقابله
در اين رابطه مديرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزيرات حکومتي با بيان اين که سازو کار شناسايي فروشگاه‌هاي اينترنتي در دستور کار ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق در حال بررسي است، مطرح کرد: براي مبارزه جدي با فروشگاه‌هاي اينترنتي فاقد شناسنامه نيازمند يک برنامه‌ريزي و ساز و کار مناسب هستيم.سيدعبدالمجيد اجتهادي در گفت‌وگو با ايسنا، در رابطه با نظارت سازمان تعزيرات حکومتي بر مبادي عرضه مجازي گفت: ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق در حال ايجاد اداره کل مبارزه در اين حوزه است، البته ساز و کار اين امر بايد مشخص شود، يعني ما بايد متوجه شويم اين شخصي که در حال عرضه کالاي مجازي است جا و مکان مشخصي دارد يا خير.وي با بيان اينکه تاکنون به صورت جدي در اين حوزه ورود نشده است، تصريح کرد: اگر اين موارد شناسايي شوند، امکان برخورد وجود دارد. تاکنون به ياد ندارم برخوردي در اين‌ خصوص شکل گرفته باشد. سايت‌هاي بزرگي هستند که به صورت مشخص شناسايي شده و در حال فعاليت هستند، اما سايت‌هاي متفرقه‌اي وجود دارند و يا در تلگرام يا بعضي از مجلات هستند که اگر شناسنامه دار نباشند، مشکل ايجاد مي‌کند. قطعا براي اينکه بتوانيم در اين‌ خصوص مبارزه جدي داشته باشيم بايد يک برنامه‌ريزي درباره تخلفات اين چنيني داشته باشيم.مديرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزيرات حکومتي تاکيد کرد: اين موضوع در دستور کار ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق است و کارشناسان دنبال راهکار مناسبي در اين‌باره هستند.
فروشگاه‌هاي اينترنتي بدون ناظر
در اين رابطه رئيس اتحاديه فناوران رايانه گفت: علي رغم رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌هاي اينترنتي که در تمام صنوف رخنه کرده‌اند نظارتي بر فعاليت آنها نيست و کالاي تقلبي، قاچاق و بدون منبع موثق به معضل برخي از اين فروشگاه‌ها تبديل شده‌‌اند.مهدي ميرمهدي در گفت‌وگو با فارس، از تغيير مرجع مجوزدهي به سايت‌هاي خريد و فروش اينترنتي از ابتداي سال 95 خبر داد.وي گفت: پيش از اين صدور مجوز و نظارت بر فروشگاه‌هاي اينترنتي بر عهده اتحاديه فناورانه يارانه تهران بود که از سال 95 اين تکليف به اتاق اصناف سپرده شد.رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران گفت: زماني که اتحاديه فناوران عهده‌دار اين تکليف بود با توجه به ايرادات آيين‌‌نامه مجوزدهي به فروشگاه‌هاي اينترنتي، پيشنهاداتي را ارائه داديم که شايد به دليل همين پيشنهادات مسئوليت صدور مجوز و نظارت بر فروشگاه‌هاي اينترنتي از اتحاديه فناوران سلب و به اتاق اصناف سپرده شد.وي با اشاره به ايرادات شيوه کار سابق، گفت‌: فروشگاه‌هاي اينترنتي در رسته‌هاي مختلف فعاليت مي‌کنند و معتقديم هر فروشگاه براي ارائه هر نوع محصول بايد از اتحاديه مربوط به همان صنف مجوز بگيرد و نظارت نيز به عهده همان اتحاديه باشد؛ زيرا منطقي است براي مثال اتحاديه فناوران نمي‌تواند مانند اتحاديه پوشاک بر کالاهاي اين صنف نظارت کند يا فروش کالاي لوازم بهداشتي تحت نظارت اتحاديه مربوطه بي‌اشکال‌تر خواهد بود.به گفته وي، عليرغم ايرادات آيين‌نامه، در گذشته اتحاديه فناوران رايانه هر 15روز تمامي‌فروشگاه‌هاي اينترنتي را بررسي و با تخلف‌ها برخورد مي‌کرد و در صورت نياز پلمب انجام مي‌شدند.ميرمهدي با بيان اينکه تعداد فروشگاه‌هاي اينترنتي هر روز بيشتر مي‌شود و در تمام صنوف رخنه کرده‌اند، گفت: عليرغم رشد قارچ‌گونه سايت‌هاي خريد و فروش اينترنتي،‌ نظارتي بر فعاليت اين واحدها وجود ندارد. اين در حالي است که فعاليت فعلي فروشگاه‌هاي اينترنتي با مشکلات زيادي درگير است و بسياري از اين فروشگاه‌ها منبع موثقي براي کالاهايشان ندارند و در اجناس آنها کالاي تقلبي و قاچاق نيز ديده مي‌شود.
رئيس اتحاديه صنف آسانسور و توليدکنندگان و تعميرکنندگان وسايل الکترومکانيکي گفت: بيش از ۹۰ درصد آسانسورهاي جديد که در منازل نصب شده‌اند، استاندارد هستند و آسانسورهاي غير استاندارد مربوط به اداره‌ها و سازمان‌هاي دولتي مي‌شود که بايد با اقدام کارشناسي و تشخيص معايب، تعمير شوند.
علي اکبر ايلخاني درگفت‌وگو با ايسنا، گفت: آمارهايي که در خصوص آسانسورهاي غير استاندارد از سوي سازمان استاندارد عنوان شده مبني اينکه ۹۹ درصد آسانسورها غير استاندارد هستند، به اداره‌ها وارگان‌هاي دولتي مربوط مي‌شود که شامل آسانسورهاي قديمي‌است. وي افزود: آسانسورهاي جديدتر که بعد از سال ۱۳۸۰ نصب شده‌اند آسانسورهايي هستند که سازمان استاندارد روي آن‌ها نظارت داشته و بدون نظارت نمي‌توانستند پايان کار دريافت کنند. در آمار آسانسورهاي غير استاندارد، آسانسورهاي جديد لحاظ نشده است.   
رئيس اتحاديه صنف آسانسور ادامه داد: بخشي از آسانسورهاي قديمي‌غير استاندارد از رده خارج شده است و بخش ديگر بايد تعمير شوند و به طور کلي اينگونه نيست که همه آسانسورها غير استاندارد باشند.  
 ايلخاني درباره وضعيت آسانسورهاي منازل گفت: حدود ۹۰ درصد آسانسورهاي منازل استاندارد هستند، مگر آنکه بازرسي مجدد نشده باشند، چراکه به صورت دوره‌اي نياز به نظارت و سرويس دارند.
 وي درباره ضوابط مربوط به نظارت و سرويس آسانسورها توضيح داد: کليه آسانسورهايي که نصب مي‌شوند توسط شرکتي که نصب مي‌شوند بايد تا يکسال گارانتي شوند. يکي از اقداماتي که در حال حاضر به دنبال آن هستيم اين است که تمامي‌آسانسورهايي که نصب مي‌شوند سالي يکبار سرويس و استاندارد شوند و اين کار بايد از طرف کساني باشد که دوره‌ها و آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند. رئيس اتحاديه صنف آسانسور اضافه کرد: اين اتحاديه‌اموزش‌هاي لازم را ارائه مي‌دهد و دانش‌نامه سازمان فني و حرفه‌اي به افرادي که اين دوره‌ها را مي‌گذرانند و قبول مي‌شوند،
داده مي‌شود.
در مرحله بعد هم مجوزي از طرف اداره‌اماکن براي اين افراد صادر مي‌شود تا با کارت به منازل ورود و اقدام به تعمير آسانسورها کنند، چون اين افراد هم بايد تخصص داشته باشند و هم صلاحيت ورود به منازل را داشته باشند.
ايلخاني عنوان کرد: تمامي‌آسانسورهاي تهران که به اتحاديه مربوط مي‌شود و در اختيار ماست کارشناسي‌شان انجام مي‌شود تا معايب‌شان مشخص و بر طرف شود، اما اقدامات مربوط به نظارت و استاندارد بر عهده سازمان ملي استاندارد است.

رئيس اتحاديه فروشندگان تهيه و توزيع گوشت گوسفندي به افزايش 30 تا 40 هزار ريالي قيمت هر کيلوگرم گوشت قرمز در هفته‌هاي اخير اشاره و اعلام کرد که با اقدامات ستاد تنظيم بازار، قيمت هر کيلوگرم گوشت قرمز به 390 هزار ريال کاهش يافته است.
علي اصغر ملکي افزود: ستاد تنظيم بازار، گوشت قرمز را با قيمت 315 هزار ريال وارد بازار کرد و موجب شد تا قيمت گوشت نسبت به هفته پيش 10 تا 20 هزار ريال کاهش يابد.
وي درباره اينکه گفته مي‌شود گوشت قرمز با قيمت 315 هزار ريال در هر کيلو در بازار مشاهده نمي‌شود نيز گفت: گوشت قرمز با اين قيمت در هر فروشگاه و ميداني توزيع شود و تاثير خود را در بازار نشان مي‌دهد.
ملکي افزود: در صورت تداوم اين سياست و تزريق گوشت به بازار، تاثير بيشتري روي کاهش قيمت گوشت قرمز مشاهده خواهيم کرد.
رئيس اتحاديه فروشندگان تهيه و توزيع گوشت گوسفندي در مورد دلايل افزايش غيرمنطقي گوشت قرمز در بازار نيز گفت: افزايش قيمت گوشت دلايل متفاوتي دارد که موضوع‌هاي از جمله صادرات گوشت قرمز، واردات گوشت از آسيانه ميانه، خريد بيشتر در اوايل فصل سرما، وضعيت نامناسب حمل و نقل، کمبود دام در ميادين، برگزاري مراسم عيد قربان، محرم و ورود زوار کربلا روي قيمت گوشت تاثير گذاشت.
ملکي تصريح کرد: بارها درخواست کرديم شرکت پشتيباني امور دام از ذخاير خود استفاده و به بازار گوشت ترزيق کند تا تنش‌هاي موجود در بازار از بين
 برود.
وي همچنين درباره اينکه اعضاي اتحاديه گوشت گوسفندي، گوشت مورد نياز براي واحد صنفي خود را از کجا تامين مي‌کنند، گفت: گوشت از مراکز مختلف تهيه و خريداري مي‌شود و اتحاديه گوشت گوسفندي با رصد و کنترل بازار، قيمت کنوني را برآورد مي‌کند.
به گزارش ايرنا، در چند ماه گذشته قيمت گوشت قرمز گوسفندي از 280 هزار تا 310 هزار ريال به يکباره به 450 هزار تا 650 هزار ريال افزايش يافت و نگراني‌هايي را براي توليدکنندگان و مصرف کنندگان نهايي پديد
 آورد.
اما با اجراي طرح متعادل سازي بازار گوشت قرمز در سطح ملي، کاهش صادرات دام زنده و افزايش عرضه گوشت گوسفندي گرم همراه با تشديد نظارت‌ها، افت قيمت اين محصول پروتئيني را کليد زد که اين روند کاهشي همچنان
ادامه دارد.

آنفولانزاي پرندگان قابل سرايت به حيوانات خانگي‌
رئيس جامعه دامپزشکي حيوانات کوچک گفت: نيروي انتظامي‌به سگ صاحب‌دار در خيابان حساس است؛ اما به افرادي که گوشه خيابان اقدام به فروش حيوانات کوچک مي‌کنند؛ توجهي ندارد. جاويد آل داود در گفت‌و‌گو با ايلنا، در رابطه با شيوع آنفولانزاي پرندگان و اين که آيا ممکن است آنفولانزاي پرندگان به حيوانات نيز سرايت کند؟ ، بيان داشت: آنفولانزا ويروسي است که سريع تغيير شکل مي‌دهد و از خصوصيات آن اين است که به حيوانات و از جمله حيوانات خانگي نيز سرايت مي‌کند.او گفت: در کشور تعريف دقيقي نسبت به حيوان آزاري وجود ندارد همين که افراد مجبورند بدليل وجود محدوديت در جامعه حيوانات خود را در خانه نگه دارند اين حيوان آزاري است.برخي نيز دچار مشکلات روحي هستند و اقدام به حيوان آزاري و انتشار فيلم‌هاي آن مي‌کنند. بايد براي جلوگيري از ترويج اين کار در برابر پخش اين فيلم‌ها مقاومت کرد چراکه افراد حيوان آزار براي خودنمايي اين کار را مي‌کنند و با انتشار اين فيلم‌ها به آن‌ها بها داده‌ايم.

خروج ۱۰۰ ميليون يورو براي واردات گياهان زينتي
رئيس انجمن کشت بافت گفت: سالانه 50 ميليون اصل نهال وارد کشور مي‌شد که اگر ارزش هرکدام را 2 يورو برآورد کنيم چيزي حدود 100 ميليون يورو مي‌شود که اين فقط در مورد گياهان زينتي و با احتساب گياهان ميوه و ساير موارد رقم بيشتري مي‌شود مضاف بر اينکه از مبادي غيررسمي‌هم واردات انجام مي‌شود. به گزارش فارس، ايرج رستگارگفت: اکنون 60 تا 70 شرکت داخلي در اين زمينه فعاليت مي‌کنند و 40 ميليون پايه در سال به روش کشت بافت توليد مي‌شود که براي تکثير انبوه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.وي يکي از مزاياي کشت بافت را توليد ميليون‌ها گياه از يک گياه پايه عنوان کرد و افزود: بسياري از پايه‌هاي گياهاني که از اروپا وارد ايران شده آلوده بوده تا حدي که مجبور به آتش زدن آنها شده‌ايم، در حالي که بنيان کار ما در داخل، ابتدا سالم‌سازي گياه است. رئيس انجمن کشت بافت اظهار داشت: اکنون نوعي پايه پسته مقاوم به کم‌آبي و شوري توليد کرده‌ايم چرا که عمق چاه‌هاي ما از 40 متر به 180 متر رسيده و موقعيت آب هم در اين منطقه چندان مطلوب نيست. در همين راستا قرارداد مشترکي با پژوهشکده پسته منعقد کرده‌ايم تا باغداران بتوانند از اين پايه‌ها استفاده کنند.

توقيف ۱۵۰ تن موز قاچاق در مرز بازرگان
معاون وزير جهاد کشاورزي در امور باغباني گفت: برخي از واردکنندگان ميوه در گمرک کم‌اظهاري مي‌کنند که اين بار گمرک با هوشياري توانست جلوي آنها را بگيرد و ۱۵۰ تن موز قاچاق در مرز بازرگان متوقف شد. به گزارش فارس، محمدعلي طهماسبي درباره آخرين وضعيت قاچاق ميوه به کشور گفت: با همکاري ستاد قاچاق مبارزه با کالا و ارز و سازمان تعزيرات حکومتي در مورد پيشگيري قاچاق ميوه به کشور کارهاي خوبي انجام شده تا حدي که حجم قاچاق ميوه به شدت کاهش يافته است و ديگر ميوه به راحتي به کشور قاچاق نمي‌شود. طهماسبي فرايند مبارزه با قاچاق ميوه را مثبت ارزيابي کرد و گفت: با وجود اينکه اين محصولات دوباره به کشور وارد شده‌اما روند رو به رشدي ندارد و رسانه‌ها در اين زمينه حضور گسترده‌اي داشتند که سبب ناامن شدن محيط براي قاچاقچيان شد.
محدوديت قانون براي پرداخت خسارت به خودروهاي گران‌قيمت
رئيس کل بيمه مرکزي گفت: از نظر قانون خودروي گران قيمت متعارف 126 ميليون تومان است بنابراين اگر کسي با اين نوع خودروها تصادف کند متناظر با 126 ميليون تومان بايد خسارت پرداخت کند.
رئيس کل بيمه مرکزي: اگر خودرويي معمولي به خودروي گران قيمت خسارت وارد کند حداکثر سقف تعهد مقصر حادثه متناظر با 126 ميليون تومان است.
عبدالناصر همتي گفت: طبق قانون جديد بيمه شخص ثالث حداکثر مسئوليت مردم در قبال تصادف با خودروهاي گران قيمت معادل 50 درصد بيمه ماه‌هاي حرام است.
وي با بيان اينکه‌امسال ديه در ماه‌هاي حرام 254 ميليون تومان تعيين شده است گفت: بنابراين 50 درصد اين مبلغ يعني 126 ميليون تومان حداکثر سقف پرداخت خسارت به خودروي گران قيمت از نظر قانون است.
همتي افزود: از نظر قانون خودروي گران قيمت متعارف 126 ميليون تومان است بنابراين اگر کسي با اين نوع خودروها تصادف کند متناظر با 126 ميليون تومان بايد خسارت پرداخت کند. رئيس کل بيمه مرکزي افزود: به طور مثال اگر خودرويي 500 ميليون تومان قيمت داشته باشد و در تصادف به آن 40 ميليون تومان خسارت واقع شود از نظر اين قانون چون 126 ميليون تومان يک چهارم 500 ميليون تومان محاسبه مي‌شود بنابراين تعهد و مسئوليت مقصر در قبال اين خسارت تنها 10 ميليون يعني يک چهارم 40 ميليون تومان است.
همتي تصريح کرد: بنابراين شرکت‌هاي بيمه و فرد مقصر در قبال اين خودروها در حد متناظر 126 ميليون تومان نسبت به پرداخت خسارت مسئوليت دارد.
همتي با بيان اينکه به همه دارندگان خودرو در کشور توصيه مي‌کنيم حتما بيمه بدنه داشته باشند گفت: به خصوص به دارندگان خودروهاي گران قيمت يعني خودروهاي بالاي 126 ميليون تومان توصيه مي‌کنيم حتما بيمه بدنه کامل داشته باشند تا بتوانند مابقي خسارت وارد شده به خودروي خود را از طريق بيمه بدنه جبران کنند.
وي گفت: بر اساس اين قانون ارزيابان خسارت و کارشناسان رسمي‌دادگستري موظفند بر مبناي قاعده متناظر خسارت را محاسبه کنند يعني يک کارشناس رسمي‌دادگستري يا ارزياب خسارت در قبال خسارت 40 ميليون توماني به يک خودروي 500 ميليون توماني حداکثر در گزارش خود مي‌تواند 10 ميليون تومان را بنويسد و صاحب خودروي گرانقيمت مابقي خسارت به خودروي خود را بايد از طريق بيمه بدنه جبران کند.
رئيس کل بيمه مرکزي با اشاره به اينکه قوه قضائيه هر سال نرخ ديه را اعلام مي‌کند، گفت: اگر نرخ ديه در سال‌هاي آينده افزايش يابد طبعا مبناي تعيين قيمت خودروهاي متعارف گران قيمت نيز تغيير خواهد کرد.
وي گفت: اين قانون هم اينک در حال اجراست در حالي که خيلي از مردم از آن خبر ندارند.
‌پذيرش دانشجو مرکز علمي- کاربردي بيمه ايران در 6 رشته
مرکز علمي-کاربردي بيمه ايران وابسته به شرکت سهامي‌بيمه ايران براي بهمن ماه 95 در 6 رشته دانشجو مي‌پذيرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌مرکز علمي-کاربردي بيمه ايران، اين شش رشته شامل حقوق بيمه (مقطع کارشناسي)، مديريت بازاريابي بيمه (مقطع کارشناسي)، حسابداري شرکت‌هاي بيمه (مقطع کارداني)، حسابداري دولتي (مقطع کارداني)، حسابداري مالي (مقطع کارداني) و مديريت کسب و کار (مقطع کارداني) است. ظرفيت پذيرش دانشجو در هريک از اين رشته‌ها 75 نفر بدون محدوديت جنسيتي اعلام شده است.
 علاقمندان به تحصيل در رشته‌هاي ياد شده مي‌توانند با مراجعه به سايت مرکز علمي-کاربردي بيمه ايران در نشاني www.ii-uast.ac.ir حداکثر تا روز 30 ديماه 95 نسبت به ثبت نام اوليه و تکميل فرم پيش ثبت‌نام اقدام کنند.  اطلاعات بيشتر از طريق شماره تلفن‌هاي 88409347 و 88439737 قابل دريافت است.

تاييد صلاحيت اسلامي‌پناه درهيات مديره ايران معين
بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران صلاحيت حرفه اي دکتر حسن اسلامي‌پناه به منظور عضويت درهيات مديره شرکت بيمه ايران معين را تاييد کرد. بنا بر اين گزارش ،اسلامي‌پناه به عنوان نماينده بيمه ايران براي عضويت درهيات مديره شرکت بيمه ايران معين معرفي و امروز(چهارشنبه) صلاحيت وي مطابق آيين نامه شماره 90 شورايعالي بيمه درمشاغل کليدي شرکت‌هاي بيمه ازسوي بيمه مرکزي تاييد و اعلام شد. کارشناسان بيمه مرکزي طبق آيين نامه فوق، سوابق شغلي و تحصيلي نامزدهاي احراز تصدي مشاغل کليدي را درمعاونت‌هاي مختلف و هيات عامل بيمه مرکزي بررسي و درصورت تاييد با آن موافقت مي‌کنند.  اسلامي‌پناه به عنوان کارشناس بيمه درمان بيمه ايران از حدود 20سال پيش کار خود را در صنعت بيمه آغاز کرد وي همچنين مديريت‌هاي مختلف در شرکت سرمايه گذاري صادرات، بيمه دانا و وزارت اموراقتصادي و دارايي را تجربه کرده و در بيمه ايران نيز مشاورمديرعامل و مديربرنامه بودجه بوده است

خدمات دهي سريع باعث اقبال مردم به بيمه مي‌شود
مهندس مرواريد، استاندار ايلام در مراسم تجليل از دست اندرکاران برگزاري اربعين حسيني اقدامات انجام شده توسط شرکت بيمه دانا در ايام پياده روي زائرين اربعين حسيني را قابل تحسين ارزيابي کرد و به همين منظور از دکتر صادق نايب رييس هيات مديره و مديرعامل اين شرکت تقدير کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، استاندار ايلام با بيان اينکه مشارکت بيمه‌ها در آيين پياده روي اربعين باعث آرامش مردم و مسئولان شد، گفت: نقش بيمه‌ها در اين آيين و در زمان حضور ميليوني زائران بايد تقويت شود. مرواريد تاکيد کرد: فرهنگ بيمه نسبت به 2 دهه گذشته بيشتر در بين مردم نهادينه شده‌اما لازم است در خصوص مزاياي آن بيش از پيش اطلاع رساني شود. وي با اشاره به خدمات دهي بيمه دانا چه در داخل کشور عراق و چه در مرزهاي خروجي ايران به کشور عراق گفت: صنعت بيمه در زندگي روزمره ما و بويژه مراسم پياده روي اربعين به عنوان يکي از رويدادهاي مهم کشور از جايگاه بسيار مهمي‌برخوردار است بطوريکه اگر خدمات سريع به آحاد جامعه که بيمه نامه اي در اختيار دارند، رسيدگي و مشکلاتشان حل شود مردم بيش از پيش نسبت به بيمه تمايل پيدا مي‌کنند. مرواريد اضافه کرد: مردم جامعه ما وقتي که مشکلي برايشان حادث مي‌شود تازه به اهميت بيمه در رفع گرفتاري‌هايشان آگاه مي‌شوند. طي سالهاي اخير استان ايلام شاهد حوادث طبيعي سيل و زلزله بوده است که اصولاً افرادي که از نعمت بيمه برخوردار بودند مشکلات کمتري داشتند و توانسته از مزاياي آن استفاده کنند. وي در ادامه با تأکيد بر اينکه در برگزاري مراسم اربعين بايد طوري برنامه ريزي شود که مردم خود متولي اين مراسم شوند، خاطر نشان کرد: دولت بايد زير ساختها را مهيا کند تا مردم اين مراسم بزرگ را همچون تاسوعا و عاشورا مديريت کنند. استاندار ايلام با تشکر از همراهي و هماهنگي نهادهاي استاني تصريح کرد: علي رغم مشکلات زير ساختي بويژه مشکلات جاده اي که در استان وجود دارد، با اين حال امسال در مراسم اربعين يک نفر فوتي در جاده‌هاي استان داشتيم که اين حاصل همراهي و هماهنگي مردم با مسئولين بوده است.

بازديد سرزده مديرعامل بيمه سرمد از شعبه سرو
اسماعيل دلفراز، مديرعامل شرکت بيمه سرمد، با همراهي حسين قرباني، مدير بيمه‌هاي اموال، از شعبه سرو اين شرکت در تهران بازديد کرد. در اين ديدار مديرعامل شرکت بيمه سرمد ضمن گفت و گو با سميعي‌منش، رئيس شعبه سرو و کارکنان آن شعبه، بر لزوم بهبود وضعيت رسيدگي به درخواست‌هاي بيمه‌‌شدگان و انجام به‌موقع کارها، تاکيد و از مشکلات و چالش‌هاي پيش روي آنها در مسير انجام کار باخبر شد. دلفراز با اشاره به اينکه شرکت بيمه سرمد از سوي بيمه مرکزي موفق به کسب بالاترين رتبه توانگري مالي در ميان تمامي‌شرکت‌هاي بيمه‌اي در سرزمين اصلي شده است، اعلام کرد که با توجه به رتبه کسب شده، طبيعتا سهامداران و بيمه‌گذاران، انتظارات بسيار بالايي از اين شرکت دارند؛ بنابراين لازم است کارکنان بيمه سرمد، جلب رضايت مشتري را سرلوحه کار خود قرار دهند و در تمامي‌زمينه‌ها از جمله صدور، پشتيباني و پرداخت خسارت، بهترين و سريعترين خدمات را به بيمه‌گذاران ارائه کنند.

بازديد معاون بازاريابي بيمه آرمان از شعب چالوس، بابل و ساري
دکتر‌هادي رئيس الذاکرين عضو هيئت مديره و معاون بازاريابي و فروش بيمه آرمان و هيئت همراه از فعاليت‌هاي بيمه اي اين شرکت در شهرهاي ساري، چالوس و بابل بازديد کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، دکتر‌هادي رئيس الذاکرين در جريان بازديد از فعاليت‌هاي بيمه اي در شعب ساري، چالوس و بابل، با کارکنان آنها نيز ديدار و گفت و گو کرد.  معاون بازاريابي و فروش بيمه آرمان در جمع کارکنان اين شعب بر توسعه سهم بازار اين شرکت در منطقه 2 تأکيد کرد و افزايش تعداد نمايندگان فعال در حوزه‌هاي عمر و سرمايه گذاري و گسترش شبکه فروش در شهرهاي فاقد نمايندگي را از سياست‌ها و برنامه‌هاي اين شرکت برشمرد. دکتر رئيس الذاکرين همچنين ضمن تأکيد بر رعايت اصول مشتري مداري و پايبندي به آيين نامه‌هاي تدوين شده و ابلاغي بيمه مرکزي؛ بهبود مستمر سطح خدمات بويژه خدمات ارايه شده به مشتريان خاص را خواستار شد. کارکنان شعب اين منطقه نيز ضمن ابراز رضايت از برنامه‌هاي آموزشي منسجم در شرکت در حوزه مديريت آموزش و افزايش سطح تعاملات ستاد و شعب، به بيان مسائل و مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند و پيشنهادهاي ايشان مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در اين سفر، سيدحميد موسوي مدير امور شعب و نمايندگان و سعيد فاضلي مدير نظارت بر امور شعب و نمايندگان و پور اسکندري معاون اين مديريت حضور داشتند و معاون بازاريابي و فروش را همراهي مي‌کردند.

توسعه همکاري بيمه معلم و سنديکاي آسانسور و پله برقي
مديرعامل شرکت بيمه معلم در سومين سمينار ايمني در صنعت آسانسور و پله برقي نسبت به توسعه همکاري‌هاي دو جانبه ميان بيمه معلم و سنديکاي آسانسور و پله برقي ابراز اميدواري کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه معلم، محمد ابراهيم تحسيري تاکيد کرد که بيمه معلم به دنبال گسترش نوع همکاري با سنديکاي آسانسور و پله برقي است. همچنين تورج شفايي، عضو هيات مديره سنديکا آسانسور و پله برقي اعلام کرد: خدمات بيمه معلم به سنديکا، نگاه ما را به صنعت بيمه مثبت کرد.
 
منابع و سرفصل‌هاي آزمون‌هاي نمايندگي بيمه اعلام شد
پژوهشکده بيمه منابع و سرفصل‌هاي آزمون‌هاي نمايندگي بيمه موضوع ماده 5 و ماده 17 آئين نامه شماره 75 مصوب شوراي عالي بيمه را به شرح زير اعلام مي‌دارد:   • کتاب جامع آموزش بيمه جلد 1 و جلد 2 انتشارات پژوهشکده بيمه (کتب و جزوات آموزشي ديگر مورد تاييد نمي‌باشد.) • سرفصل‌هاي مرتبط: - مجموعه قوانين و مقررات بيمه‌هاي بازرگاني - اصول، کليات بيمه و ريسک - رشته‌هاي مختلف بيمه اي از جمله ( بيمه‌هاي عمر، حادثه، درمان، آتش سوزي، باربري، اتومبيل، مسئوليت و مهندسي) - حقوق بيمه - قانون بيمه و قانون تاسيس - قانون جديد بيمه اجباري شخص ثالث (از سايت بيمه مرکزي دانلود شود) - بازاريابي بيمه - آئين نامه‌هاي مصوب شوراي عالي بيمه ( از جمله: 71، 83، 54، 75، 81، 84، 79، 74، 68، 53، 21و 92) - اصطلاحات انگليسي بيمه اي - فرآيند صدور بيمه

شرکت اتکايي امين با 253 ريال سود سال مالي 95 را بست
بيمه اتکايي امين صورت مالي سال 95 خود را با سود 253 ريالي بست . اين در حالي است که در سال 94 اين شرکت 250 ريال سود شناسايي کرده بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از بانكداري ايراني ، حق بيمه صادره در سال 330 ميليارد ريال اعلام شده است که در پي اين حق بيمه صادر شده مبلغ 2 ميليارد ريال عايدي براي شرکت در پي داشته است.
بر اساس صورتهاي الي بيمه اتکايي امين ، سود خالص شرکت، در اين دوره 392 ميليارد ريال بوده که نسبت به سال گذشته 1 درصد رشد داشته است . همچنين سود انباشه شرکت در سال مالي گذشته 350 ميليارد ريال بود. بر اين اساس ، سود پيشنهادي شرکت براي هر سهم ، 108 ريال است که نسبت به سال گذشته 17 ريال کاهش داشته است.
بر اساس اين گزارش ، خسارت پرداختي شرکت مبلغ 137 ميليارد ريال بوده که نسبت به سال گذشته با رقم 78 ميليارد ريال حدود 75 درصد رشد را شان مي‌دهد.
دارايي شرکت در بخش نامشهود بيش از 690 درصد رشد داشته و از رقم 49 ميليون ريال به رقم 387 ميليون ريال رسيد . هرچند نقدينگي شرکت در اين دوره 59 درصد کاهش داشته‌اما اسناد دريافتني شرکت بيش از 88 درصد رشد را تجره کرده است .
علاوه بر اين ، نسبت دارايي به بدهي شرکت بيمه اتکايي امين 2.73 درصد است که نشان از وضعيت مناسب نقدينگي شرکت دارد و مي‌تواند در سال‌هاي پيش رو توفيقاتي را براي شرکت در پي داشته باشد.
گفتني است که در ماههاي اخير ، نسبت توانگري مالي شرکت اتکايي امين 1801 درصد بوده که اين شرکت را در سطح يک توانگري قرار گرفته است.
شايان ذکر است که اين شرکت در سالهاي اخير بر خلاف بسياري از شرکتها در نسبت‌هاي مالي رشد يافته و از نسبت 1516 درصدي در 1393 به رقم 1801 در سالهاي اخير رسيد.

پخش مستند بازگشت از سيما به تهيه و توليد بيمه رازي
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و تبليغات بيمه رازي، مجموعه تلويزيوني بازگشت از چهارشنبه هفته جاري، ساعت 19:50 از شبکه دوم سيما پخش خواهد شد. شرکت بيمه رازي به عنوان اولين شرکت بيمه اي در کشور در راستاي فرهنگ سازي بيمه، مستندي را با عنوان "بازگشت" تهيه و توليد کرده است. گفتني است مجموعه تلويزيوني بازگشت از پرونده‌هاي واقعي ساخته شده است و داستان‌هاي اين سريال به صورت مستند مي‌باشد و چهارشنبه هرهفته از شبکه دوم سيما، ساعت 19:50 قبل از خبر 20:30 پخش خواهد شد.