قدرت نيروهاي مسلح، دليل امنيت کشور
رييس دفتر مقام معظم رهبري گفت: اگر توانايي نيروهاي مسلح ما نبود، امروز دشمنان ريز و درشت ما که اطراف ما حلقه زده‌اند، مگر مي‌گذاشتند ما زندگي کنيم؟ اگر نمي‌توانند به ما نگاه چپ کنند، به خاطر همين هيبت و قدرت نيروهاي مسلح ما است.به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام‌ محمد محمدي گلپايگاني با بيان اين‌ که جنبش عظيم انقلاب اسلامي‌به رهبري حضرت امام (ره) زلزله فرهنگي در جهان بشري بوده است، اظهار کرد: اين جنبش عظيم به‌صورت دفعتي به وجود نيامده است. بر اين اساس مي‌توان گفت اين جريان ثمره تلاش‌هاي طاقت‌فرساي علما و دانشمندان بزرگ شيعه است. اين در حالي است که‌امام راحل (ره) اين وجود را براي جهانيان به عرصه ظهور آرمان‌هاي اسلامي‌بدل کرد.

برگزاري جلسه تفحص از شهرداري تهران
سخنگوي کميسيون عمران از برگزاري جلسه اين کميسيون به‌منظور ادامه بررسي تفحص از شهرداري تهران بلافاصله پس از اتمام تعطيلات دو هفته‌اي مجلس خبر داد. صديف بدري در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: اين جلسه مساله تاثيري در روند بررسي ندارد و کميسيون عمران زمان فوق‌العاده‌اي براي برگزاري جلسه با حضور قاليباف درنظر مي‌گيرد. وي با تاکيد بر اين‌که مشکلي که درخصوص امکان تفحص از بخش‌هايي از اين پرونده که همزمان ازسوي قوه قضاييه نيز درحال پيگيري است، مرتفع شده، در واکنش به اظهارنظر متقاضيان تفحص درباره قانع کننده نبودن توضيحات قاليباف در جلسات پيشين، گفت: نظر کميسيون عمران آن‌چنان تاثيري در روند انجام تفحص ندارد و شهرداري بايد نمايندگان متقاضي تفحص را قانع کند.

ادامه تحريمها به بهانه حقوق بشر
نائب رئيس جامعه مدرسين با تاکيد بر اينکه‌امروز پاسخ به شبهات ضرورت دارد، اظهار داشت: گفته مي‌شود بعد از به ثمر رساندن برجام، فشار دشمن برداشته نمي‌شود و تحريم‌ها را به بهانه حقوق بشر و تضييع حقوق زنان ادامه خواهند داد.به گزارش ايلنا، آيت‌الله مرتضي مقتدايي در مراسم توديع و معارفه مدير جامعه الزاهرا(س) با قدرداني از تلاش‌هاي حجت الاسلام والمسلمين‌هاشميان مدير سابق جامعه الزهرا (س)، اظهار داشت: ايشان در طول مديريت کوتاه خود از نظر برنامه‌ها و رفع نيازهاي زيرساختي تحول آفرين بود. با تاکيد بر اينکه دشمنان و مجامع بين المللي در کمال بي‌انصافي مدعي تضييع حقوق زنان در ايران هستند، گفت: خواهران بايد به ميدان بيايند و عظمت نظام و جايگاه زن در ايران را ابراز کنند.
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد؛
خطيبان نماز جمعه سراسر کشور با بيان اينکه آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني از استوانه‌هاي مهم کشور بود اظهار داشتند : خدمات وي در نظام اسلامي‌درخشنده و ماندگار است.
به گزارش ايرنا امامان جمعه در خطبه‌هاي اين هفته نماز عبادي و سياسي جمعه با بيان اينکه اسلام ، انقلاب و وحدت آحاد ملت دغدغه آيت الله‌هاشمي‌بود، خاطر نشان کردند : اين شخصيت بزرگ انقلاب اسلامي‌همواره در کنار رهبري و براي صيانت از آرمان‌هاي امام راحل و ولايت فقيه تلاش کرد. خطيبان نمازجمعه سراسر کشوربا اشاره به نقش آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشتند : ايشان همواره با پيروي از رهبري ، ولايت فقيه را تنها راه حفظ نظام اسلامي‌مي‌دانست.
آنان همچنين با اشاره به اينکه ايجاد تفرقه و نفاق ميان مردم و مسئولان نظام جمهوري اسلامي‌از هدف‌هاي اصلي جهان استکبار است ؛ افزودند : جهان استکبار همواره در پي تفرقه افکني بوده و يکي از ابزارهاي آن نيز ايجاد اختلاف بين شيعه و اهل تسنن است.
در اين رابطه آيت‌الله محمد امامي‌کاشاني نماز جمعه تهران، حادثه سنگين و غمبار رحلت آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني، رکن انقلاب اسلامي‌را به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامي، مراجع معظم، حوزه‌هاي علميه، مردم قدرشناس و وقت شناس ايران و بيت ايشان تسليت گفت.وي با اشاره به اينکه اين روزها پيرامون شخصيت جناب آقاي‌هاشمي، سخن زياد گفته شده و پيام‌هاي مراجع معظم مخصوصا پيام پرمحتوا و پرمهر و سراسر عاطفه و علاقه رهبر معظم انقلاب، مويد عظمت شخصيت ايشان است گفت: باور محکم و صبر قوي بود که هم در دوران زندان و هم در سختي‌هاي ميدان سياست به کمک آيت الله‌هاشمي‌آمد و او که به اسلام، انقلاب و کشور باور داشت و استکبار و استعمار مسلط بر کشور را مي‌شناخت، بر اين باور بود که عزت در سايه اسلام و کمک کردن به‌امام راحل است.امامي‌کاشاني ضمن تاکيد بر ضرورت حفظ وحدت تبلور يافته در مراسم تشييع پيکر آيت الله‌هاشمي، گفت: بايد بدون توجه به خناس‌ها، اين وحدت را حفظ کنيم چراکه در داخل کشور، کساني دشمن انقلاب هستند و بيرون کشور هم دشمنان زيادي دورادور ايران را گرفته‌اند.
 همچنين امام جمعه بوشهر گفت: ايجاد تفرقه و نفاق ميان مردم و مسئولان نظام جمهوري اسلامي‌از هدفهاي اصلي جهان استکبار است. آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري افزود: جهان استکبار همواره در پي تفرقه افکني بوده و يکي از ابزارهاي آن نيز ايجاد اختلاف بين شيعه و اهل تسنن است. از سوي ديگر امام جمعه تبريز با تاکيد بر شخصيت بي مانند مرحوم‌هاشمي‌رفسنجاني در سال‌هاي قبل و بعد از انقلاب، گفت: وي همواره ذوب در ولايت بود.آيت الله محسن مجتهد شبستري افزود: ارتحال اين مرد مجاهد نستوه بسيار تکان دهنده و تاسف بار براي ملت ايران و مقام معظم رهبري بود که اسباب ناراحتي آحاد مردم را باعث شد. امام جمعه مشهد نيز گفت: امام(ره) براي تداوم انقلاب اسلامي، مقام معظم رهبري را انتخاب کردند و بر همين اساس همه بايد چشممان دنبال راي و نظر رهبري باشد و از بحث‌هاي حاشيه اي دوري کنيم.آيت الله سيداحمد علم الهدي افزود: دغدغه اصلي امام(ره) بعد از پيروزي انقلاب اسلامي‌تداوم آن بود و اين مهم را در دست با کفايت مقام معظم رهبري مي‌ديدند. در همين رابطه‌امام جمعه مراغه نيز با اشاره به اينکه اسلام، انقلاب و وحدت آحاد ملت دغدغه آيت الله‌هاشمي‌بود، گفت: اين شخصيت بزرگ انقلاب اسلامي‌همواره در کنار رهبري و براي صيانت از آرمان‌هاي امام راحل و ولايت فقيه تلاش کرد. آيت الله محمدتقي پورمحمدي افزود: يار ديرين امام و رهبري در تمامي‌سال‌ها، آحاد مردم را به حفظ و ايجاد وحدت بين صفوف ملت سفارش مي‌کرد و در اين راه نيز تلاش‌هاي بسياري انجام داد. امام جمعه يزد نيز در اين خصوص گفت: ملت ايران براي رهايي از وابستگي خيز برداشته و بايد با حفظ عزت ملي تلاش کنيم تا دشمنان از ضربه زدن به کشورمان نااميد شوند. آيت الله محمدرضا ناصري افزود: شناخت دشمن و اهداف آن براي براي نااميد کردن دشمنان ضروري است و با تقويت عناصر اقتدار از جمله‌ايمان ديني جوانان مي‌توانيم به اين مهم دست يابيم. وي با تاکيد بر لزوم قويتر شدن مباني ديني در ايران ادامه داد: بايد هويت ديني را در بين جوانان کشورمان تقويت کنيم تا از فساد در جامعه جلوگيري شود.
از سوي ديگر امام جمعه کرمانشاه گفت: آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني يار ديرين امام و رهبري بود و درگذشت ايشان مصيبت بزرگي براي انقلاب اسلامي‌ايران است. آيت الله مصطفي علما افزود: آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني از ابتدا همراه انقلاب بود و همراه‌امام و رهبري گام بر مي‌داشت. وي با اشاره به خدمات شايسته آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني به ايران اسلامي‌افزود: وي به‌امام و رهبري عشق مي‌ورزيد.
وي عنوان کرد: آيت الله‌هاشمي‌به ما آموخت که فصل الختام کارها ولايت فقيه است و همه بايد پيرو ولايت فقيه باشيم. امام جمعه ياسوج نيز با تسليت ارتحال آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني، گفت: اين روحاني مبارز خدمات ارزنده اي را قبل و پس از پيروزي انقلاب اسلامي‌به کشور و ملت ايران ارائه کرد. حجت الاسلام سيدعلي اصغر حسيني گفت: درگذشت يار ديرين امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب ضايعه‌اي دردناک براي ملت ايران بود به طوري که هرگز فراموش نخواهد شد. وي گفت: ملت حق شناس ايران هيچ‌گاه تلاش‌هاي چشمگير آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني براي اعتلاي نظام، انقلاب و کشور در دوران‌هاي مختلف را فراموش نمي‌کنند. همچنين امام جمعه زاهدان گفت: آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني سکاندار نظام جمهوري اسلامي‌در کنار حضرت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي‌بوده و تا آخرين لحظه زندگي نيز بر اين موضع ثابت قدم و استوار بودند. آيت الله عباسعلي سليماني گفت: آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني يکي از موثرترين شخصيت‌هاي جمهوري اسلامي‌است که در کنار امام خميني(ره) و بعد از رحلت امام نيز در کنار رهبر انقلاب اسلامي‌ماندند. نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و کرمان افزود: آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني قبل از پيروزي انقلاب اسلامي‌تمام اموال و سرمايه خودشان را صرف مبارزان و انقلاب اسلامي‌مي‌کرد. امام جمعه اصفهان نيز با اشاره به تشييع با شکوه پيکر آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني، گفت: اين مراسم با شکوه تمام برگزار شد و چشم دشمنان اسلام و انقلاب را کور کرد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه در فقدان آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني خللي در کار مجمع تشخيص ايجاد نخواهد شد، در مورد رياست جلسات مجمع تا پايان اين دوره توضيحاتي ارائه کرد.
 آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي در گفت‌وگو با ايلنا درباره مديريت رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تلاش آيت‌الله در مجمع همواره اين بود تا جايگاه مجمع را با تجربه، تدبير و دانش خود بسيار خوب حفظ کند. به طوري که مجمع، جايگاهي فراجناحي داشته باشد و وارد بازي‌هاي جناحي و اختلافات نشود. او در پاسخ به اين که آيا جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در غياب آيت الله‌هاشمي‌تشکيل خواهد شد، گفت: هنوز در اين خصوص اطلاعي به ما داده نشده است. هفته قبل جلسه کميسيون با حضور آيت الله‌هاشمي‌برگزار شد بنابراين با توجه به اينکه مجمع در هفته گذشته تشکيل جلسه نداده است طبق روال عادي اين جلسه بايد فردا تشکيل مي‌شد.  عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين که در غياب آيت الله‌هاشمي‌رياست مجمع به عهده کدام يک از اعضا خواهد بود، تصريح کرد: در ادوار گذشته آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني با حکم رهبر انقلاب رياست جلسه را بر عهده داشتند. نماينده ولي فقيه در استان مرکزي افزود: با توجه به اينکه دوره اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام در اسفندماه‌امسال پايان مي‌يابد اين مساله در صلاحديد مقام معظم رهبري است که براي اين چند جلسه باقيمانده فردي را براي رياست معرفي يا اينکه مديريت جلسه را برعهده اعضا بگذارند چرا که وظايف هر يک از آقايان طبق قانون مشخص است. او اظهار کرد: مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنان با قوت به کار خود ادامه خواهد داد و انشالله فقدان حضور آيت الله‌هاشمي‌خللي در کار مجمع ايجاد نخواهد کرد. آيت‌الله دري نجف‌آبادي در پاسخ به اينکه طبق آيين نامه داخلي مجمع تشخيص مصلحت در سال ۶۸ رياست مجمع بر عهده رييس‌جمهور بود، آيا اکنون نيز رييس جمهور عهده‌دار رياست جلسه مي‌شود گفت: تا جايي که به ياد دارم آيين نامه تغيير کرده است.

رعايت اخلاق و تقوا در فعاليت‌هاي انتخاباتي
سخنگوي وزارت کشور خواستار رعايت اخلاق و تقوا در فعاليت‌هاي انتخاباتي از سوي رسانه‌ها و گروه‌هاي سياسي شد. سيد سلمان ساماني در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به انتشار برخي اخبار مبني بر ابلاغ دستورالعمل انتخاباتي از سوي وزارت کشور خطاب به استانداري‌ها گفت: متاسفانه زمانيکه منافع سياسي بر عقلانيت و رفتار مبتني بر مصالح ملي غلبه کند شاهد بد اخلاقي از سوي برخي هستيم که‌اميدواريم اين رفتار نادرست اصلاح شود و مصالح عمومي‌نيز در مدار ذهني اين رسانه‌ها و فعالان سياسي قرار گيرد.وي افزود: وزارت کشور بر اساس تکليف قانوني و رويه‌اي که در دوره‌هاي پيش نيز معمول بود در مقاطع و مناسبت‌هاي مختلف مانند هفته دولت و دهه فجر به منظور تنوير افکار عمومي‌و برنامه ريزي براي روند پاسخگويي مناسب و گزارش دهي مطلوب به مردم دستورالعملي را صادر و ابلاغ مي‌کرد که اخيرا نيز به مناسبت ايام الله دهه فجر رويه معمول را تکرار کرد.

تلاش براي قرار دادن سپاه در فهرست تروريست
دو سناتور و يک قانون‌گذار جمهوري‌خواه مجلس نمايندگان آمريکا با ارائه طرحي به کنگره خواستار افزوده شدن سپاه پاسداران ايران به فهرست گروه‌هايي شدند که واشنگتن آنها را تروريستي مي‌داند. به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، «تد کروز» و «جيم اينهاف» سناتورهاي جمهوري‌خواه به همراه «مايکل مک کال» قانون‌گذار جمهوري‌خواه مجلس نمايندگان‌ آمريکا با ارائه طرحي از وزير خارجه اين کشور خواسته‌اند که به کنگره گزارش دهد آيا سپاه شاخص‌هاي لازم براي قرار گرفتن در فهرست سازمان‌هاي تروريستي را دارد يا خير.هنوز مشخص نيست اين طرح چه زماني مورد بررسي قرار خواهد گرفت. تد کروز، در جريان مبارزات انتخاباتي خود وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ سفيد، توافق هسته‌اي با ايران را پاره خواهد کرد.

اجازه نمي‌دهيم پرونده برجام دوباره باز شود
معاون اروپا و آمريکا وزارت امور خارجه تاکيد کرد: به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد پرونده برجام دوباره باز شود و اين نه تنها موضع ما بلکه موضع همه اعضاي 1+5 است. به گزارش ايرنا، مجيد تخت روانچي درباره اظهارات تيلرسون گزينه تصدي وزارت خارجه‌امريکا مبني بر اينکه برجام بايد مورد بازبيني قرار گيرد گفت: بارها اعلام کرده‌ايم به هيچ وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد و اجازه نخواهيم داد چنين اتفاقي بيفتد و اين نه تنها موضع ما بلکه موضع همه اعضاي 1+5 است. وي در پاسخ به اين که در نشست کميسيون مشترک برجام در وين تضمين کتبي از آمريکايي‌ها براي اينکه تمديد آيسا بر برجام تاثيرگذار نخواهد بود، گرفته شد؟ گفت: همانطور که مشاهده کرديد اين جلسه‌اي بود که به درخواست ايران تشکيل شد و شکايتي که ما از دولت آمريکا در خصوص تمديد قانون آيسا داشتيم به دليل بدعهدي‌هايي بود که تاکنون در طول يک سال گذشته در اجراي برجام داشته است. وي گفت: در بيانيه اين نشست بر شکايت ايران و نامه وزير امور خارجه کشورمان تاکيد شد مبني بر اينکه برجام بايد به بهترين نحو اجرا شود و در طول جلسه هم تمام اعضا تأکيد داشتند که به هيچ وجه نبايد اجازه داده شود که از وضعيت سوء استفاده شود و برجام بخواهد در اجرايش با مشکلاتي مواجه شود.