معاون نظارتي بانک مرکزي خبر داد:
معاون نظارتي بانک مرکزي از نهايي شدن نظام ارزيابي بانک‌ها در سال‌جاري خبر داد و گفت: ۲۰۰ تعاوني اعتبار در سال‌ جاري مجوز فعاليت دريافت کرده‌اند و ساماندهي ۳ هزار صندوق قرض‌الحسنه هم نهايي خواهد شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پارسينه، فرشاد حيدري با اعلام اينکه از زيرساخت‌هاي اقتصاد مقاومتي داشتن شبکه پولي و مالي مناسب است، گفت: همچنين براي تامين مالي پروژه‌ها و گردش اقتصاد کشور نيز لازم است تا زيرساخت‌هاي مناسبي داشته باشيم. معاون نظارتي بانک مرکزي اظهارداشت: براي اقتصاد رو به رشد، شبکه بانکي مقتدر،‌ سالم و پويا لازم است. يکي از پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي بانک مرکزي در بخش نظارتي رتبه بندي شبکه بانکي کشور است. حيدري ادامه داد: اگر بخواهيم بدانيم که بانک‌ها سلامت هستند، بايد از ابزارهاي ارزيابي بانک‌ها استفاده کنيم. در حال حاضر با استفاده از چند روش استاندارد جهاني،‌ بانک‌ها را رتبه بندي مي‌کنيم که در نهايت منجر به اين مي‌شود که بانک‌ها سالم کار کنند و نظام مالي پايداري داشته باشيم. وي افزود: از سويي در قالب رتبه بندي بانک‌ها، اشکالات کار به صورت زودهنگام شناسايي خواهند شد و بانک‌ها به روز و بر اساس استانداردهاي جهاني اداره مي‌شوند. از سويي بانک‌ها در اين راه مي‌توانند به توليد نيز کمک کنند. اين مقام مسئول در بانک مرکزي بيان داشت: اين کار امسال در بانک مرکزي دنبال شد و از سويي با رتبه بندي، اشکالات کار نيز به هيات مديره‌هاي بانک‌ها ابلاغ شد تا در يک دوره زماني مشخص نسبت به رفع اشکالات اقدام کنند. معاون نظارتي بانک مرکزي درباره ساماندهي بازار غيرمتشکل پولي گفت: در سال جاري مراحل نهايي اين طرح در حال عملياتي شدن است و به دنبال آن هستيم که نظام مالي به صورت کاملا قانونمند و مجاز فعاليت کند که مردم نيز بتوانند به آنها اطمينان کنند؛ در عين حال فعالان اقتصادي نيز بتوانند به مراکز قانوني مراجعه داشته باشند. به گفته حيدري، اقدامات در زمينه ساماندهي بازار غيرمتشکل پولي در مراحل نهايي است و کارها پيشرفت خوبي دارد. در حال حاضر، ليزينگ‌ها، صرافي‌ها، صندوق‌هاي قرض الحسنه، تعاوني‌هاي اعتباري و موسسات مالي اعتباري در بازار پولي کشور فعاليت دارند. وي از نهايي شدن ساماندهي ۳ هزار صندوق قرض‌الحسنه در سال جاري خبر داد و افزود: تاکنون بيش از ۲۰۰ تعاوني اعتباري نيز مجوز فعاليت دريافت کرده است و بقيه نيز بايد در صورتي که بخواهند به فعاليت ادامه دهند بايد مجوز دريافت کنند. اين مقام مسئول در بانک مرکزي همچنين ساماندهي موسسات مالي و اعتباري موجود را از برنامه‌هاي آينده اقتصاد مقاومتي بانک مرکزي برشمرد.

وزير راه و شهرسازي فرود اولين فروند هواپيماي ايرباس بر باند فرودگاه مهرآباد را نماد آغاز يک دوران جديد در صنعت هوايي ايران خواند
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از تصوير روز عباس آخوندي در مراسم تحويل اولين هواپيماي ايرباس در فرودگاه مهرآباد با بيان اين مطلب افزود: اين اتفاق آغاز بازگشت به صحنه رقابت بين‌المللي و بازپس‌گيري سهم خود از بازار جهاني و گامي‌موثر در توسعه و پايداري امنيت ايران و منطقه و جهان است. وي اظهارداشت: بي‌ترديد، امروز يک روز تاريخي براي صنعت هوايي ايران و براي ملت بزرگ ايران است. بي‌گمان، اجراي سياست نوسازي ناوگان هوايي ايران در کنار نوسازي ساير ناوگان‌هاي ريلي، جاده‌اي و دريايي ظرفيت اثرگذاري جدي برصنعت حمل ونقل، گردشگري، توسعه ملي و بهبود جايگاه ايران درسطح اقتصاد جهاني دارد. فزون‌تر آنکه اين تدبير گامي‌مؤثر در توسعه و پايداري امنيت ايران وهم‌چنين منطقه وجهان است. بازسازي سرمايه‌هاي مادي و انساني "هما”، وي افزود: درآينده‌ي نزديک، به منظور افزايش کارايي و بهره‌وري ازسرمايه‌هاي مادي و انساني "هما”، ما آن را از حيث حقوقي و مالي نيز بازسازي ساختاري نموده و سهم آن را در بازار بورس اوراق بهادار ايران و يا حتي بازارهاي بين‌المللي درصورت اخذ مجوزهاي قانوني عرضه خواهيم کرد. تقدير از مدير عامل بانک صنعت و معدن، وزير راه و شهرسازي در ادامه اين مراسم ضمن تقدير از مدير عامل بانک صنعت و معدن تصريح کرد: لازم مي‌دانم از مسئوليت‌پذيري جناب آقاي مهندس افخمي‌مديرعامل بانک صنعت معدن که در اين خصوص همت والايي داشتند تشکر کنم.

معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و فناوري اطلاعات بانک شهر با اشاره به محدوديت منابع در مديريت شهري، از حمايت 130 هزار ميليارد ريالي بانک شهر از پروژه‌هاي عمراني کلانشهرها در چند سال اخير خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات وروابط عمومي‌بانک شهر، غلامحسين تابش‌فر با اشاره به اين‌که بانک شهر در چند سال گذشته 130 هزار ميليارد ريال در حوزه توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقلي در کلانشهرها به ويژه تهران سرمايه گذاري کرده است، گفت: توسعه ناوگان اتوبوسراني ، آماده سازي زيرساخت‌هاي شهري و اجراي پروژه‌هاي عمراني در کلانشهرها از پروژه‌هايي است که طي سال‌هاي گذشته به دليل محدوديت‌هاي دولت در حمايت از آن، موجب ورود نظام بانکي به اين موضوع شد و بانک شهر به طور ويژه اين موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
وي با بيان اين‌که در کشورهاي در حال توسعه بانک‌ها نقش موتورمحرک اقتصادي جوامع را ايفا مي‌کنند، تصريح کرد: در اين شرايط، بانک شهر با توسعه سيستم بانکداري الکترونيک در راستاي شعار نوآوري در خدمت تلاش کرد تا رضايت شهروندان به ويزه نسل جوان را به دست آورد و در اين زمينه پرچم دار ساير بانک‌ها باشد.
به گفته اين معاون بانک شهر، يکي از دستاوردهاي ناخوشايند نظام بانکداري سنتي، ترافيک شهرهاست که توسعه بانکداري الکترونيک، نقش مهمي‌در کاهش اين مشکل ايفا مي‌کند.
تابش‌فر خاطر نشان کرد: بانک شهر از ابتداي آغاز به کار تاکنون تلاش کرده که زيرساخت‌هاي هوشمندسازي شهرها را فراهم کند، چراکه معتقد هستيم در شرايط کنوني جامعه، نياز آن است که خدمات بانکي به صورت 24 ساعته به مردم ارائه شود تا محدوديت‌هاي زماني و مکاني حذف شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌در بررسي مواد ارجاعي به کميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم مصوب کردند که تمام حساب‌هاي بانکي دستگاه‌هاي اجرايي اعم از ريالي و ارزي صرفا از طريق خزانه‌داري کل کشور و نزد بانک مرکزي افتتاح مي‌شود.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، به‌منظور افزايش سرعت و کارايي گردش حساب‌هاي درآمدي و هزينه‌اي دولت، شفاف سازي و ايجاد امکان نظارت برخط بر کليه حساب‌هاي دستگاه‌هاي اجرائي و کاهش اثرات منفي عمليات مالي دولت بر نظام بانکي، تمام حساب‌هاي بانکي اعم از ريالي و ارزي براي وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌هاي دولتي و اعتبارات دولتي نهادهاي عمومي‌غيردولتي، صرفاً از طريق خزانه‌داري کل کشور و نزد بانک مرکزي افتتاح مي‌شود. دستگاه‌هاي يادشده موظفند تمام دريافت‌ها و پرداخت‌هاي خود را فقط از طريق حساب‌هاي افتتاح شده نزد بانک مرکزي انجام دهند. همچنين در بند ديگري از اين ماده مصوب شد هرگونه تکليف به بانک‌ها و مؤسسات اعتباري در راستاي استفاده از منابع آنها در طول سال‌هاي برنامه درخصوص تسهيلات با نرخ سود کمتر به جز ساير تکاليف قانوني، مشروط به پيش‌بيني مابه‌التفاوت نرخ سود مصوبه شوراي پول و اعتبار و درج آن در بودجه سالانه است. بانک مرکزي موظف است تمهيدات لازم براي بانکداري متمرکز و نگاهداري حساب‌هاي مورد نياز هريک از دستگاه‌ها و دسترسي بر خط خزانه‌داري کل کشور به اطلاعات حساب‌هاي دستگاههاي مذکور را فراهم نمايد. همچنين طبق تبصره دو ذيل اين ماده، نحوه انتقال حساب‌هاي دستگاه‌هاي مذکور به بانک مرکزي و هزينه کرد آن توسط بانک‌هاي عامل مطابق دستور العملي خواهد بود که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون، به پيشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادي و دارائي، سازمان و بانک مرکزي، به تصويب شوراي پول و اعتبار مي‌رسد.

دکتر رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر گفت:حضرت آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني وزنه اي براي انقلاب اسلامي‌و چکش تعادل نظام بود.
به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دکتر عيسي رضايي در مراسم سوگواري کريمه اهلبيت(ع) حضرت معصومه(س) با اشاره به شخصيت والاي اين بانوي بزرگ و رحلت شخصيت تاثير گذار نظام جمهوري اسلامي‌ايران گفت: شايد بشود گفت کسانيکه انقلاب را به خاطر دارند، انقلاب را با آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني به ياد دارند و از ايشان آموختند و فراگرفتند .
دکتر رضايي با اشاره به حضور آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني در عرصه‌هاي مختلف نظام جمهوري اسلامي‌افزود: آيت الله‌هاشمي‌همواره يکي از پرچمداران اصلي نظام جمهوري اسلامي‌بود و پس از رفتن بني صدر و عدم کفايت وي، شهيد رجايي با انتخاب مردم به عنوان رئيس جمهور منتخب مردم ايران برگزيده شد اما متاسفانه ايشان را هم به شهادت رساندند . در اين اتفاق‌ها آقاي‌هاشمي‌به عنوان پشتيبان انقلاب اسلامي‌حضوري منسجم داشتند و تمام قد از ارزش‌هاي حضرت امام در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامي‌دفاع مي‌کردند.
نايب رئيس هيئت مديره مؤسسه اعتباري کوثر اظهار داشت: در زماني که حضرت آيت الله خامنه اي(حفظه الله) به عنوان رياست جمهوري برگزيده شدند بار سنگين آن روزها با حضور آقاي‌هاشمي‌به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در مدت 8 سال سبک تر شد .
دکتر رضايي با اشاره به شخصيت ويژه آيت الله‌هاشمي‌تصريح کرد: وي مفسر سياسي، ديني و عقيدتي بود. خطبه‌هايي که آقاي‌هاشمي‌در نماز جمعه به عنوان امام جمعه موقت تهران ايراد مي‌کردند بسيار پرمحتوا و گيرا بود. وي تصريح کرد: حضرت آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني در زمان جنگ هم به عنوان جانشين فرماندهي کل قوا بودند که در بسياري از مسايل به ايشان رجوع مي‌شد. اوايل انقلاب داراي تقسيم بندي طيف‌هاي انقلابي و ضد انقلابي بوديم. ضد انقلاب با رهبر معظم انقلاب اسلامي، شهيد بهشتي و مرحوم حضرت آيت الله‌هاشمي‌عناد داشتند. نيروهاي انقلابي عمدتاً محور اصلي شان بعد از حضرت امام خميني(ره) اين سه بزرگوار بودند. وي تاکيد کرد: بعد از دوران جنگ، مسايل مربوط به آن زمان و مشکلاتي که در آن زمان وجود داشت، کشوري جنگ زده و جنگ ديده که با مشکلات عديده اي روبرو بود، در آن زمان هرکسي به عنوان مدير اجرايي کشور قبول مسئوليت مي‌کرد بايد حجم وسيعي از مشکلات و انتقادها را تحمل مي‌کرد و حضرت آيت الله ‌هاشمي‌رفسنجاني با ايثار و از خودگذشتگي اين مسئوليت خطير را پذيرفت و با رأي مردم به عنوان رئيس جمهور ايران 8 سال برگزيده شد . در مدت 8 سال شانه‌هاي خود را زير بار مشکلات و مسايل نظام برد و با تلاش‌هاي فراوان در راه سازندگي و آباداني کشور عزيزمان دوران سخت و سنگيني را پشت سر گذاشت .
نائب رئيس هيئت مديره موسسه اعتباري کوثر افزود: دوراني که ما از وجود حضرت امام خميني (ره) محروم بوديم و حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر انقلاب اسلامي‌معرفي شده بودند فشارها، اختلاف‌ها و مشکلاتي که پيرامون رحلت امام خميني و حواشي بعد از آن بوجود آمده بود ، آقاي‌هاشمي‌نقش بي بديلي را ايفا کردند و تمام قد از انتخاب مقام معظم رهبري به عنوان رهبر انقلاب اسلامي‌حمايت کردند .
وي بيان کرد: مرحوم حضرت آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني استوانه و اسطوره اي براي نظام جمهوري اسلامي‌بودند ، ببينيد پيام‌هاي کشورهاي ديگر را و پيام‌ها و تعابيري که در درگذشت اين شخصيت برجسته نظام به کار بردند.
دکتر رضايي تصريح کرد: زماني که آقاي‌هاشمي‌به عنوان رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام از طرف رهبر معظم انقلاب منصوب شدند، به اعتقاد بنده همراه‌ترين و نزديک‌ترين فرد در مباحث کلان کشور به رهبري بودند . کما اينکه در پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي، ايشان آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني را يار ديرين و هم رزم خود طي دوره 59 ساله اعلام کردند.
استاد دانشگاه شهيد بهشتي افزود:حضرت آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني وزنه اي براي انقلاب بود. بنده مي‌خواهم براي ايشان عبارت چکش تعادل نظام را بکار ببرم؛ بسياري از آنهايي که به هردليلي از نظام کمي‌فاصله مي‌گرفتند ، ايشان با درايت آنها را زير چتر نظام حفظ مي‌کرد و سعي مي‌کرد آنها را نگه دارد. همچنين احتمالا در جلسات پيوسته اي که با رهبر معظم انقلاب اسلامي‌داشتند همواره پيشنهادات سازنده اي براي کشور ارائه مي‌کردند .

دومين نمايشگاه توانمندي روستاييان با شعار روستا، کانون توليد و ارزش آفريني در عرصه اقتصاد مقاومتي از تاريخ 15 تا 18 ديماه 1395 با حضور بانک کشاورزي در محل دايمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌مديريت امور شعب بانک کشاورزي در تهران بزرگ، دومين نمايشگاه توانمندي روستاييان با هدف آشنايي بازديد کنندگان از وجود استعدادها ، قابليت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در مناطق روستايي و در سه بخش استانداري‌هاي سراسر کشور، ارگان‌هاي دولتي مرتبط و مشارکت کنندگان عام برگزار شد.
 براساس اين گزارش از ديگر اهداف برگزاري اين نمايشگاه مي‌توان به معرفي جاذبه‌هاي فرهنگي ( از قبيل آداب و رسوم ، بازي‌هاي بومي‌، پوشش‌هاي محلي ، غذاها و ...) ، جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري، معرفي مشاهير و استعدادهاي جوان ، کارآفرينان و ... در عرصه روستايي، ايجاد ارتباط دو سويه شهرنشينان با روستائيان، برقراري ارتباط تجاري في ما بين توليدکنندگان و مصرف کنندگان با ايجاد تقاضاهاي جديد و شناسايي بازارهاي مصرف براي خريد محصولات و توليدات روستاييان، تقويت روحيه خودباوري و توانمندي در جامعه روستايي نام
 برد.

تيم فوتسال بسيج بانک مهر اقتصاد در رقابت‌هاي دوستانه فوتسال ميان پايگاه‌هاي مقاومت ادارات حوزه شهيد باهنر، عنوان نخست را کسب کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، در اين دوره از رقابت‌ها 10 تيم منتخب از ادارات مختلف شهر تهران حضور داشتند که تيم پايگاه مقاومت بسيج حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) بانک مهر اقتصاد موفق شد پس از شکست تمامي‌رقيبان خود به مرحله پاياني راه يافته و در بازي نهايي در مقابل تيم قدرتمند شرکت رايان سايپا به پيروزي 4 بر صفر دست يابد و عنوان قهرماني را نصيب خود نمايد.
حسين عباسي- فرمانده پايگاه مقاومت بسيج حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)- در اين خصوص، گفت: تيم‌هاي حاضر در اين دور از رقابت‌ها از آمادگي فني و شرايط فيزيکي مطلوبي برخوردار بودند و بازي‌ها نيز در سطح بالايي برگزار شد که در اين ميان تيم منتخب بانک مهر اقتصاد با هماهنگي و تلاش بازيکنان خود توانست بدون شکست در جايگاه نخست اين رقابت‌ها قرار گيرد. عباسي اين نتيجه را مرهون حمايت‌هاي بي دريغ مدير عامل محترم بانک، معاونت سرمايه انساني، تلاش و کوشش خستگي ناپذير اعضاي تيم فوتسال و مربيان و سرپرستان تيم دانست و ابراز اميدواري کرد با ادامه اين روند در آينده شاهد حضور هر چه پررنگتر تيم بسيج بانک مهر اقتصاد در اين قبيل مسابقات باشيم.

رئيس اداره خدمات نوين بانک از راه‌اندازي سامانه تبلت بانک قوامين طي دو ماه آينده خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ، محمدرضا تهراني با اعلام اين خبر گفت : بانک قوامين به عنوان دومين بانک کشور راه‌اندازي اين سامانه را در دستور کار خود قرار داده که بزودي فعاليت خود را آغاز مي‌کند و در دسترس مشتريان عزيز قرار مي‌گيرد .
 وي با بيان اينکه اين سامانه در دو فاز راه‌اندازي مي‌شود ، خاطر نشان کرد: در فاز نخست اين سامانه‌امکانات ويژه اي براي نمايش نمودار تراکنش‌ها وگردش‌هاي حساب مشتريان در نظر گرفته شده است .  تهراني در خصوص سرويس نمايش نمودار اطلاعات حساب اين سامانه تشريح کرد: کليه مشتريان مي‌توانند نمودار جامع اطلاعات مورد نياز در خصوص تراکنش‌ها و گردش‌هاي حساب خود را در بازه زماني دلخواه تعيين و مشاهده کنند.  رئيس اداره خدمات نوين بانک با اشاره به سرويس هشدار قبل از سررسيد چک براي صاحبان جي بي چک‌هاي قوامين به عنوان خدمات متمايز اين سامانه نسبت به سامانه‌هاي ديگر بانک ، افزود: در خصوص خدمات کارت و خدمات سپرده‌امکانات بسياري بر روي تبلت بانک در نظر گرفته شده است که از جمله آنها مي‌توان به انتقال وجه به شماره کارت يا شماره موبايل ، افزودن وحذف کارت ، انتقال وجه داخلي ، انتقال وجه پايا، گزارش وضعيت دسته چک و... اشاره کرد.  تهراني هم چنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازي فاز سوم جي بي تل (موبايل بانک قوامين) گفت : فاز سوم جي بي تل بزودي با ارائه‌امکاناتي همچون انتقال وجه از طريق شماره موبايل و خريد شارژ مستقيم تلفن همراه (Top Up) براي هر سه اپراتور تلفن همراه در کشور فعال مي‌شود.

بانک اقتصادنوين همسو و همراه با رشد و توسعه بازارهاي مالي به ويژه بازار سرمايه و در راستاي حمايت از رشد شرکت‌هاي کارگزاري بورس اوراق بهادار، از بسته ويژه اين شرکت‌ها رونمايي کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، بسته ويژه اعتباري ويژه شرکت‌هاي کارگزاري بورس اوراق بهادار با هدف ايجاد ظرفيت‌هاي جديد معاملاتي و کمک به توسعه بازار سرمايه طراحي و در اختيار متقاضيان قرار گرفته است. در اين بسته تسهيلاتي به صورت کوتاه‌مدت و متناسب با ظرفيت و نياز مشتريان اعطا مي‌گردد.
شايان ذکر است در اين بسته اعتباري خدمات و محصولات متناسب با نياز شرکت‌هاي کارگزاري بورس اوراق بهادار از جمله صدور ضمانت‌نامه، صدور کارت مجازي، برقراري درگاه‌هاي پرداخت الکترونيکي، خدمات ويژه کارکنان شرکت، انواع بيمه‌نامه‌ها و ... نيز براي متقاضيان پيش‌بيني شده
 است.
با توجه به اهميت و جايگاه شرکت‌هاي کارگزاري بورس اوراق بهادار، ارايه خدمات به اين شرکت‌ها از طريق بانکداري شرکتي بانک اقتصادنوين به صورت تخصصي و با محوريت مديران حساب حرفه‌اي و آشنا به بازار سرمايه صورت مي‌گيرد. بدين ترتيب در بسته اعتباري ويژه شرکت‌هاي کارگزاري بورس اوراق بهادار ضمن ارايه خدمات و محصولات خاص، کيفيت، سرعت و دقت مورد انتظار مشتريان از طريق همراهي و مشاوره‌هاي مديران حساب بانکداري شرکتي محقق خواهد
 شد.

سرپرست بانک توسعه تعاون: بخشودگي جرايم مشتريان در بهمن و اسفند
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: اين بانک براي تسهيل شرايط و کمک به مشتريان از اول بهمن تا پايان اسفند بخشودگي جرائم را در دستور کار خود قرار مي‌دهد. مهديان در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيمادر خصوص اعطاي تسهيلات جديد و بخشودگي به کساني که از بانک وام گرفته‌اند افزود: ما امسال طي يک نوبت در شهريور که مصادف با هفته دولت، بانکداري و تعاون بود، جرائم تأخيري همه مشتريان اعم از اتحاديه، شرکت‌هاي تعاوني و ساير مشتريان را مورد بخشش قرارداديم که مورد اقبال قرار گرفت و آن‌ها توقع داشتند که دوباره تکرار شود.  وي گفت: بانک توسعه تعاون نيز براي تسهيل شرايط و کمک به اين بخش از مشتريان تصميم گرفت در دو ماه پاياني سال يعني از ابتداي بهمن تا اسفند همه مشترياني که به بانک مراجعه مي‌کنند و قصد تسويه بدهي خود رادارند جرائم خود را مورد بخشش قرار بدهند.  سرپرست بانک توسعه تعاون بابيان اينکه مجموعه مطالبات غير جاري بانک 440 ميليارد تومان است افزود: بانک اين آمادگي را دارد چنانچه اين مشتري‌ها به تمام شعب ما در سراسر کشور مراجعه کنند، مي‌توانند از صد درصد بخشش جريمه برخوردار شوند.  وي گفت: براي اينکه بروکراسي را کاهش بدهيم و زمان را مديريت کنيم اين اختيار به به‌طور کامل به تمام روساي شعب ما تفويض شده است تا راسا تصميم بگيرند و عمل کنند.  مهديان در خصوص اعطاي وام نيز افزود: کار ما وام دادن به تعاون گران است و ما مکلف هستيم طبق اساسنامه 70 درصد تسهيلات را به بخش تعاون، اتحاديه‌ها و شرکت‌هاي تعاون پرداخت کنيم.  وي بابيان اينکه اين آمادگي همانند گذشته در بانک ما وجود دارد گفت: صد هزار تعاوني فعال در کشور داريم کهان شاء الله به تعاوني ما مراجعه کنند و بانک توسعه تعاون را بانک خودشان بدانند، منابع خود را در اختيار بانک قرار بدهند و متعاقباً نيز توقع تسهيلات داشته باشند که استفاده از تسهيلات توقع بجايي است.

خدمت‌رساني پست‌بانک‌ايران مورد توجه استاندار گيلان
محمدعلي نجفي استاندار گيلان درجلسه شوراي اداري شهرستان‌هاي رودسر و شفت و کارگروه اقتصاد مقاومتي و رفع موانع توليد که با حضور دکتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد از خدمات‌رساني گسترده و شايسته پست‌بانک‌ايران بويژه در روستاها و مناطق کم‌برخودار قدرداني کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: در اين جلسه براساس درخواست امام‌جمعه شفت مبني بر نصب دستگاه خودپرداز در امامزاده‌ها مقرر گرديد بررسي‌هاي لازم از سوي پست بانک استان انجام و براي رفع مشکلات مردم اين مهم عملياتي گردد.

تقدير بانک ملي استان گلستان از سردار آزمون
بانک ملي ايران در استان گلستان از سردار آزمون بازيکن سرشناس و با ارزش تيم ملي فوتبال کشورمان و باشگاه روستوف روسيه و يکي از مشتريان ممتاز اين بانک تقدير کرد. خانعلي رشيدي رييس اداره‌امور شعب بانک ملي ايران در استان گلستان در مراسم تقدير از ملي پوش کشورمان که با حضور پدر و مدير برنامه‌هاي اين بازيکن و تعدادي از مسئولان و مشتريان بانک در شعبه گنبد برگزار شد، ضمن قدرداني از تعامل و همکاري سردار آزمون با بانک ملي ايران ، وي را افتخار ورزش کشور بويژه استان گلستان ونماينده شايسته فوتبال ايران در سطح اول فوتبال اروپا عنوان کرد.

رعایت اصول مشتری مداری در  بانک قرض الحسنه مهر ايران
مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران از شعب گلشهر، شهيد بهشتي، محمد شهر و دواير ستادي استان البرز بازديد کرد. به گزارش اداره روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، اکبري در اين بازديدها ضمن بررسي و ارزيابي عملکرد شعب از زحمات همکاران در زمينه رعايت اصول مشتري مداري و پاسخگويي مطلوب به مراجعين تقدير نمود. وي تلاش همکاران براي بازاريابي و افزايش منابع قرض الحسنه به منظور دستيابي به اهداف پايان سال را خواستار شد و بر تخصيص بهينه منابع به نيازمندان واقعي جامعه و پيگيري وصول مطالبات تاکيد کرد. در ادامه، جلسه روساي شعب و دواير ستادي با حضور مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در محل ساختمان سرپرستي برگزار شد. در اين نشست هم انديشي، رهنمودهاي لازم در خصوص مشکلات مطرح شده همکاران، توسط مرتضي اکبري مديرعامل بانک ارائه گرديد. وي ضمن آرزوي سلامتي براي همکاران و خانواده‌هاي آنان، دستيابي به چشم انداز مناسب و مطلوب را منوط به عملکرد مثبت نيروهاي صف و ستاد استان دانست و تدابير لازم براي رفع موانع و مشکلات را خواستار شد.

مدير عامل بانک صادرات به پرسش‌هاي هموطنان پاسخ داد
مدير عامل بانک صادرات ايران با حضور در صداي سپهر به پرسش‌هاي هموطنان و مشتريان در خصوص مسايل بانکي پاسخ داد. به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، سياوش زراعتي روز پنج شنبه با حضور در مرکزصداي سپهر که با کد ٠٩٦٠٢ از سراسر کشور قابل دسترس است، به صورت مستقيم پاسخگوي پرسش‌هاي هموطنان گرامي‌بود. مدير عامل بانک صادرات ايران از بدو انتصاب ضمن تاکيد بر عملياتي شدن شعار محوري مشتري مداري ،ايجاد ساختار منعطف براي تبيين خدمات و رويکردهاي جديد اين بانک مردمي‌و فراهم کردن بستر مناسب براي استفاده از ديدگاه‌هاي مشتريان را در دستور کار قرار داده است.  شايان توجه است: اين بانک به منظور برقراري رابطه تعاملي با ذينفعان و تکريم شأن و مقام آنها، از سال ٨٨ نسبت به راه‌اندازي حوزه صداي سپهر اقدام کرد که در اين مرکز کارشناسان بانک صادرات به صورت شبانه روزي پاسخگوي پرسش‌هاي مردم هستند. و به طور متوسط روزانه پاسخگويي حدودا ٣ هزار تماس مردمي‌مي‌باشند. همچنين مشتريان مي‌توانند ضمن تماس با ٠٩٦٠٢ از خدمات متنوعي نظير، تلفن بانک، پرداخت قبوض، اطلاعات شعب و ... برخوردار شدند.