رييس مجمع بايد مورد تاييد همه جناح‌هاي باشد
 عضو شوراي مرکزي مجمع نيروهاي خط امام تاکيد کرد: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد فردي باشد که مورد تأييد همه جناح‌هاي سياسي باشد و در دعواهاي سياسي نبايد برچسب داشته باشد.حجت‌الاسلام والمسلمين‌هادي غفاري در گفت‌وگو با ايلنا درباره گزينه‌هايي که اين روزها بعد از رحلت آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني براي رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح مي‌شوند، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري براي رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام مناسب است. او شخصي است معتدل و از همه مهم‌تر متهم به باندبازي و گروه‌گرايي نيست.او در ادامه افزود: ناطق نوري داراي سوابق انقلابي است.

دوره پسابرجام فرصتي براي ايران و آلباني
رييس جمهوري در ديدار وزير خارجه آلباني گفت: دوره پسابرجام فرصت مناسبي براي توسعه و تعميق همکاري‌هاي تهران – تيرانا در همه حوزه‌ها بويژه اقتصادي و تجاري فراهم کرده است که بايد بخش‌هاي خصوصي دو کشور از اين فرصت به خوبي استفاده کنند.به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز يکشنبه در ديدار ديتمير بوشاتي با قدرداني از ابراز تسليت دولت و ملت آلباني به مناسبت ارتحال آيت الله اکبر‌هاشمي‌رفسنجاني اظهارداشت: رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان شخصيتي نام آشنا براي مردم منطقه و جهان، پيوسته به دنبال صلح و ثبات جهاني و توسعه و رفاه مردم در سراسر گيتي بود.

 به زودي 130 تن اورانيوم وارد کشور مي‌شود
رييس سازمان انرژي اتمي‌گفت: با موافقت اعضاي کميسيون مشترک برجام معادل 130 تن اورانيوم به زودي وارد کشور مي‌شود.علي‌اکبرصالحي درمراسم سالگرد شهيد مصطفي احمدي‌روشن ورضا قشقايي که روزشنبه درسايت غني سازي نطنزبرگزار شد گفت: پيش‌ترهم حدود 220 تن از اين مواد وارد کرده بوديم که درمجموع با 130 تن مورد اشاره حدود 350 تن ازاين مواد را در اختيار داريم که با توجه به اين‌که ذخاير بسيار خوبي محسوب مي‌شود ما را درموقعيت بسيارخوبي قرارمي‌دهد. رييس سازمان انرژي اتمي‌خاطرنشان کرد: البته ما براي صنعتي شدن نياز به منابع بيش‌تري داريم به همين علت هم در داخل کشور کار اکتشاف و استخراج را با اولويت پيگيري مي‌کنيم.

شهربانواماني مطرح کرد:
يک فعال سياسي اصلاح طلب گفت: لطفي نکرده‌اند که به زنان حق نامزد شدن در انتخابات رياست جمهوري را داده‌اند آنان طبق قانون اساسي در گذشته هم مي‌توانستند کانديدا شوند.
شهربانو اماني فعال سياسي اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با ايلنا درباره ثبت نام زنان در انتخابات رياست جمهوري گفت: در قانون اساسي در خصوص ثبتنام زنان و انتخاب شدن آنان هيچ گونه منع قانوني و محدوديتي وجود ندارد.او خاطرنشان کرد: زنان مي‌توانند براي انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شوراي اسلامي، شورا‌ها و رياست جمهوري نامزد شوند، در قانون اساسي گفته شده است رجل سياسي و قيدي از زن و مرد به ميان نيامده است.
او ياد آور شد: طبق اصل ۱۱۵ رييس‌جمهور بايد از ميان رجل مذهبي و سياسي که واجد شرايط باشند انتخاب شوند.طبق قانون کانديداي رييس‌جمهور بايد ايراني ‏الاصل، تابع ايران، مدير و مدبر، داراي حسن سابقه و امانت و تقوي، مومن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي‌ايران و
مذهب رسمي‌کشور باشد.
اماني در ادامه با بيان اينکه تفسير شوراي نگهبان از رجل در واقع رجال شده و به اشتباه اين امر صورت گرفته است، عنوان کرد: اين شورا بحث جنسيتي را مطرح مي‌کند. در تفسير آنان گفته مي‌شود رجال يعني مردان، در صورتي در قانون رجل سياسي است نه رجال سياسي.او در ادامه افزود: در بحث رجل سياسي که در قانون آمده، با توجه به اين مساله مي‌توان گفت زنان در همه انتخابات‌ها مي‌توانند شرکت کنند و بحث زن و مرد هم مطرح نيست.اين فعال اصلاح‌طلب گفت: سخنگوي شوراي نگهبان مي‌گويد خانم‌ها مي‌توانند نامزد انتخابات رياست جمهوري شوند، بايد گفت آن‌ها در گذشته هم مي‌توانستند در انتخابات کانديدا شوند ولي به صرف زن بودن رد صلاحيت مي‌شدند.او در ادامه با اشاره به اينکه در دنياي امروز زنان نشان داده‌اند از عهده مسؤليت‌هاي اجتماعي و سياسي به خوبي برمي‌آيند، اظهار کرد: نزديک به ۴۰ دهه از انقلاب اسلامي‌مي‌گذرد و زنان تجارب مختلفي در اين دوران به دست آورده‌اند، آنان به خوبي نشان داده‌اند در مقاطع مختلف هر زمان به آن‌ها اعتماد شد توانستند از عهده مسوليت قانوني خود بر آيند.
اين عضو حزب کارگزارن در پاسخ به اين سوال که آيا امکان دارد زنان تأئيد صلاحيت شوند و در کارزار انتخابات شرکت کنند گفت: بله اين امکان وجود دارد، اما ذکر نکته ضروري است که عده‌اي از روند به وجود آمده در کشور و رأيي که مردم در سال ۹۲ به صندوق انداختند راضي نيستند، مي‌خواهند روحاني رئيس جمهور يک دوره‌اي در تاريخ ايران باشند.
او تأکيد کرد: کاسبان تحريم و کساني که از رانت‌هاي سياسي استفاده مي‌کنند شايد از اين موقعيت سوءاستفاده کنند.او در ادامه گفت: لطفي نکرده‌اند که به زنان اجازه داده‌اند نامزد رياست جمهوري شوند، اگر آقايان در چارچوب قانون براي حقوق نيمي‌از جمعيت کشور که زنان باشند مانع ايجاد نکنند و بستر‌هاي لازم را به وجود بياورند، شرايط توسعه پايه دار به خوبي پيش مي‌رود و همه مشکلاتي که در جامعه است با سهولت بيشتري رفع مي‌شود.اماني در پايان تاکيد کرد: زنان توانايي ويژه‌اي در طي اين سال‌ها کسب کرده‌اند و مي‌توان به حکمراني آنان اعتماد کرد.
وحيددستجردي:رکود،بيکاري وحقوق‌هاي نجومي‌ازمعضلات کشوراست
سخنگوي جبهه مردمي‌نيروهاي انقلاب اسلامي‌گفت: رکود بي سابقه، بيکاري، مشکلات اقتصادي، حقوق‌هاي نجومي‌و گرفتاري‌هاي سيستم بانکي از معضلات کشور است.
مرضيه وحيد دستجردي، سخنگوي جبهه مردمي‌نيروهاي انقلاب اسلامي‌بعد از ظهر روزگذشته در نخستين نشست خبري خود با رسانه‌ها ضمن تسليت فقدان آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني، گفت: اميدواريم که رحلت واسعه شامل حال ايشان شود. وي در پاسخ به سوالي درباره اينکه مهمترين مسئله حال حاضر انقلاب اسلامي‌چيست و مهترين ويژگي کانديد جبهه چه بايد باشد، اظهارداشت: امروز معضلاتي را در نظام اجرايي کشور داريم که قابل چشم پوشي نيست.وحيددستجردي ادامه داد: رکود بي سابقه، بيکاري، مشکلات اقتصادي، حقوق‌هاي نجومي‌و گرفتاري‌هاي سيستم بانکي از معضلات کشور است.وي افزود: برنامه ما اين است که در وهله نخست وحدت ايجاد کرده تا اين وحدت بين نيروهاي انقلابي حفظ شود و دوم اينکه کانديدايي داشته باشيم که اين وحدت را حفظ کند.دستجردي گفت: ۷ بهمن با حضوردوهزارنفرمجمع عمومي‌جبهه برگزارمي‌شود که ازسراسر استان‌ها درآن حضورخواهند داشت؛ بهمن، اسفند وارديبهشت مجمع عمومي‌را برگزار خواهيم کرد. البته در بين اين مجامع هزاران جلسه خواهيم داشت.دراستان‌ها نيزچند روزپيش مجامع استاني داشتيم که مهمانان آن۳۰۰ نفرازهراستان بود.وي تصريح کرد:جلسات کميته‌هاي مختلف ازجمله بانوان و ورزشکاران نيزدراواخرهفته وهفته‌هاي آتي برگزار خواهد شد.دستجردي اظهار داشت: جبهه مردمي‌دست هر گروهي را که در جهت گفتمان مردمسالاري حرکت کند، مي‌فشارد؛ مذاکرات مختلفي در اين باره صورت گرفته و ادامه دارد.وي افزود:اين جبهه با حضورتشکل‌هايي که حامي‌انقلاب هستند،شکل گرفته و ممکن است در اين ميان برخي سوء‌تفاهمات وجود داشته باشد، اما تلاش مي‌کنيم براي وحدت آنها را جلب کنيم.سخنگوي جبهه مردمي‌نيروهاي انقلاب اسلامي‌گفت: نظرجبهه،«نه» قاطع به وضع اجرايي موجود درکشوراست.آنچه را که درسيستم اجرايي کشور مي‌بينيم در شأن ملت نمي‌بينيم. بنابراين براي اصلاح اين وضع تلاش مي‌کنيم.اين تلاش به معناي آري يا نه گفتن به کسي نيست بلکه به معناي آري گفتن به اصلاح وضع موجود است.ما درجهت وحدت معتقدان به مرامنامه جبهه تلاش مي‌کنيم. همه نظرات پيشنهادي و نقدها براي ما قابل پذيرش است.وي افزود:ما به يک کانديدا خواهيم رسيد که ازپايين به بالاي جبهه معرفي خواهد شد، به طوري که تا به‌امروزشاهد چنين دموکراسي درکشورنبوديم.
دستجردي درباره انتخابات شوراي شهر گفت: با توجه به اينکه چمران عضو هيأت مؤسس جبهه مردمي‌است،برنامه‌هايي داريم که البته اين برنامه‌ها در حاشيه برنامه اصلي جبهه در انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.سخنگوي جبهه مردمي‌نيروهاي انقلاب اسلامي‌ادامه داد: ساز و کار جبهه از مجامع پايين، استاني و تشکل‌ها است، ۲۲ صنف براي شرکت در مجمع ملي نمايندگان خود را معرفي مي‌کنند؛ از اين رو چون کار ملي است، مقبوليت عمومي‌خواهد داشت.
معاون فرهنگي قوه قضاييه ضمن تسليت درگذشت يار ديرين امام و رهبري آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني پيرامون شبهات پيش آمده مطالبي را در جمع نمازگزاران ستاد قوه قضاييه مطرح کرد.
به گزارش معاونت فرهنگي قوه قضاييه، حجت الاسلام و المسلمين دکتر‌هادي صادقي با اشاره به فرمايش امام علي (ع) که مي‌فرمايند "خير الاخوان اقلّهم مصانعة في النّصيحة"، گفت: درس‌هاي عبرت آموزي بايد از دو يار ديرين با صداقت ياد گرفت که بهترين دوستان آناني هستند که هنگام خيرخواهي، دچار تصنع و ظاهرسازي نشوند و حقيقت را آنطور که هست منتقل کنند و از غلو و کم گذاشتن دوري کنند.صادقي با اشاره به اينکه اختلاف نظرها از دوران پس ازحوادث سال 88 بيشترعيان شد، گفت:آسيب بزرگ جريان فتنه روي خيلي از خوب‌ها نيز اثر گذاشت و همين باعث شد در اين دوستي طولاني تاثيراتي گذاشته شود.معاون قوه قضاييه با اشاره به پيام تسليت مقام معظم رهبري اظهار کرد: ايشان صادقانه مي‌فرمايند تمام مسائل دوران‌هاي اخير موجب گسست اين دوستي قديمي‌نشد و نتوانست آن را به کلي قطع کند که بايد گفت متن اين پيام بسيار دقيق و صادقانه نگاشته شده است.معاون فرهنگي دستگاه قضا با بيان اينکه استفاده ابزاري ازفوت آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني در مساله اصل مرگ، رفت و آمدها، محل دفن، امام جماعت و ... مشهود بود، گفت: شاهد بوديد که در نمازي که برگزار شد يک جماعت قليلي از جمعيت ميليوني، قصد داشتند استفاده ابزاري کنند که بايد گفت به هر جهت وقتي صد نفر فرياد بزنند صدايشان شنيده مي‌شود. معاون قوه قضاييه بيان کرد:آن فرد کينه توزي که تا مي‌تواند از هر چيزي دشمني مي‌آفريند و به نماز رهبري شبهه وارد کرده و مي‌گويد چرا ايشان برخي ازاذکار مستحبي را درنماز قرائت نفرمودند وبجايش جملات ديگري خواندند بداند که رهبري جمله "انا لانعلم منه الا خيرا" را بدان جهت نخواندند که ازسرصداقتي که دارند و احتمالا اطلاعاتي که در اختيار دارند، آگاهي داشته که خير نيست اين جمله در نماز ميت قرائت شود و در صورت اطلاع و خواندن اين جمله دروغ گفته‌اند و رهبر عادل نبايد دروغ بگويند چونان که بسياري از بزرگان و مراجع عظام تقليد نيز هنگامي‌که به فردي شناخت داشته و اطلاعي از وي داشتند اين جمله را بيان نمي‌کردند، در عوض طلب غفران فراوان مي‌نمودند.وي اضافه کرد: ايراد ديگري که وارد مي‌کنند آن است که چرا چندين بار طلب مغفرت نمودند؟ زيرا که به خاطر دوستي و رفاقت، علاقه مند هستند تا عفو و غفران خداوند شامل وي شود، آيا از اين بهتر چيزي هست؟ رفاقت درست يعني همين.
برگزاري دادگاه روزنامه‌هاي "شروع"و"شرق"
سخنگوي هيات‌منصفه مطبوعات استان تهران از رسيدگي به اتهامات ۴ رسانه خبر داد و گفت: روزنامه شرق به اتهام نشر مطالب خلاف واقع، با اکثريت آرا مجرم شناخته شد.علي اکبر کساييان در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به جلسه‌امروز دادگاه مطبوعات استان تهران عنوان کرد: در اين جلسه سايت صراط‌نيوز سه اتهام داشت؛ يکي نشر مطالب محرمانه که در اين مورد با اکثريت آرا مجرم شناخته شد. دومين اتهام انتشار مطالب خلاف واقع بود که با اکثريت آرا مجرم شناخته شد در مورد اتهام سوم که توهين بود با اکثريت آرا مجرم شناخته نشد و ضمنا هيات منصفه مطبوعات استان تهران به اتفاق آرا متهم را مستحق تخفيف ندانست.او افزود: همچنين سايت شهداي ايران به اتهام نشر مطالب خلاف واقع، با اکثريت آرا مجرم شناخته نشد.سخنگوي هيات‌منصفه مطبوعات استان تهران يادآور شد: روزنامه شرق دو اتهام داشت؛ يکي افترا بود که در اين مورد با اکثريت آرا مجرم شناخته نشد و در اتهام بعدي که نشر مطالب خلاف واقع بود، با اکثريت آرا مجرم شناخته شد. ضمنا هيات منصفه مطبوعات استان تهران با اکثريت آرا متهم را مستحق تخفيف دانست.

نشست خبري رييس‌جمهوردرروزسه‌شنبه
نشست خبري رييس‌جمهور با حضور رسانه‌هاي داخلي و خارجي روز سه‌شنبه در نهاد رياست‌جمهوري برگزار مي‌شود.به گزارش ايلنا، نشست خبري حسن روحاني با حضور رسانه‌هاي داخلي و خارجي روز سه‌شنبه در نهاد رياست‌جمهوري برگزار مي‌شود.رييس‌جمهور در اين نشست پاسخگوي سوالات نمايندگان رسانه‌هاي داخلي و خارجي بود.

ابراهيم جعفري حامل پيام‌ ايران و عربستان
وزير امور خارجۀ عراق، از ميانجي‌گري اين کشور در روابط ايران و عربستان خبر داد و گفت: «اين اقدامات از سال گذشته ادامه دارد و من پيام‌هايي ميان دو کشور رد وبدل کرده‌ام.»به گزارش ايسنا، ابراهيم جعفري درباره روابط عراق و عربستان گفت: تلاش مي‌کنيم روابط دو کشور بهبود يابد.وي افزود: روابط ما با کشورهاي همسايه بر اساس واقعيت‌هاي منطقه و احترام به حاکميت ملي و عدم مداخله در امور داخلي يکديگر تعريف شده است و اميدواريم اين روابط با احترام به حقوق يکديگر گسترش يابد.وزير امور خارجه عراق همچنين با بيان اينکه کشورش ميانجي‌گري‌هايي را بين ايران و عربستان انجام داده است، اظهار داشت: اين اقدامات از سال گذشته ادامه دارد و من پيام‌هايي ميان دو کشور رد و بدل کرده‌ام زيرا عربستان و ايران در غرب و شرق عراق قرار دارند و هرگونه بحران در روابط ايران و عربستان، عراق را هم تحت تأثير قرار خواهد داد و نزديکي روابط اين کشورها به نفع عراق نيز خواهد بود.جعفري در مورد اينکه آيا در اين سفر حامل پيامي‌از جانب دولت عربستان بوده است يا خير گفت: «پيام کتبي، خير؛ اما من پيام‌هايي شفاهي را طي ماه‌هاي اخير ميان مسئولان اين کشورها رد و بدل کرده‌ام و تلاش خواهيم کرد مواضع آن‌ها را به هم نزديک کنيم.