مسجدجامعي مي‌رود؛حبيب زاده مي‌آيد
نائب رئيس فراکسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر تهران ازموافقت اعضاي شوراي شهر با استعفاي احمد مسجد جامعي ديگرعضو اين شورا خبر داد.محمد سالاري درباره استعفاي احمد مسجدجامعي گفت:به احتمال زياد مساله استعفاي اين عضوشوراي شهردرجلسه علني روز سه‌شنبه شورا مورد بررسي قرار خواهد گرفت.وي ادامه داد: جايگاه پيشنهادي به ايشان ازطرف رئيس‌جمهوربه عنوان رئيس کتابخانه ملي بسيارخوب است وحضور ايشان دراين مجموعه مي‌تواند موجب ارتقاي اقامات فرهنگي شود.سالاري خاطرنشان کرد:به رغم اين موضوع دوستان اطلاح‌طلب شورا قطعا ازاستعفاي وي حمايت خواهند کرد.

اگر بگذارند براي خبرگان کانديدا معرفي مي‌کنيم
دبير کل مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم گفت: تشييع پيکر آيت الله‌هاشمي‌با حضور گسترده مردم براي همه پيام داشت به ويژه براي آنهايي که تندروي مي‌کنند و مي‌خواهند جامعه را برهم بريزند.آيت‌الله سيد حسين موسوي تبريزي در گفت‌وگو با ايلنا در پاسخ به اين سوال که با توجه به درگذشت آيت الله‌هاشمي‌آيا اصلاح‌طلبان کانديدايي براي انتخابات خبرگان معرفي خواهند کرد، گفت: اگر قرار
بر انتخابات خبرگان باشد و بگذارند چرا معرفي نکنيم.او در مورد اينکه چه گزينه‌هايي از سوي اصلاح‌طلبان در حال حاضر مطرح هستند، افزود: اکنون زود است و بايد ببينم سازوکار انتخابات خبرگان چگونه خواهد بود.

نخست‌وزير سوريه به ايران مي‌آيد
ايلنا: نخست‌وزير سوريه که‌امروزبراي ديدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران مي‌شود با نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار خواهد کرد.سفر عماد خميس، نخست‌وزير سوريه به تهران به دنبال سفر هفته گذشته علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان به سوريه و ديدار وي با مقامات عالي اين کشور صورت مي‌گيرد. شمخاني در سفر چند ساعته يکشنبه هفته گذشته به سوريه و در جريان ملاقات با بشاراسد رئيس‌جمهور اين کشور به اين مسئله اشاره کرده بود که مذاکرات سياسي بايد ميان سوري‌ها و با مديريت آنها انجام شود و سازمان ملل و کشورهاي موثر در اين عرصه صرفا بايد نقش تسهيل‌کننده داشته باشند.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تشريح کرد:
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه صحن مجمع تا مشخص شدن رياست جديد از سوي مقام معظم رهبري تشکيل نمي‌شود، گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام دستگاه مستشاري براي نظام است و تعيين رياست آن از اختيارات مقام معظم رهبري است و ما منتظر اعلام ايشان هستيم.
به گزارش ايسنا، محسن رضايي در نشست خبري در مورد برگزاري کميسيون‌هاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: بعد از يک هفته تعطيلي در مجمع و پس از هفت روز از درگذشت ملکوتي آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني جلسات کميسيون‌ها بر اساس آيين‌نامه‌ها برگزار خواهند شد.
محسن رضايي در اين نشست به ارائه کارنامه 20 ساله فعاليت‌هاي آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني در مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره کرد و يادآورشد:‌در طول 20 سال رياست مجمع توسط آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني 1651 جلسه کميسيون تخصصي و دايمي‌تشکيل شده است و آيت‌الله‌هاشمي‌دو کميسيون نظارت و زيربنايي را شخصاً اداره کردند.
وي افزود: 429 جلسه عمومي‌و صحن مجمع داشتيم که آيت‌الله‌هاشمي‌خودشان اين جلسات را اداره کردند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني در طول 20 سال با عشق و علاقه در مسئوليتي که مقام معظم رهبري به ايشان سپرده بودند با پرکاري و دلسوزي فعاليت کردند، خاطرنشان کرد: در طول 20 سال، 35 موضوع مهم کشور سياست‌گذاري شد از جمله سياست‌هاي اصل 44، اقتصاد مقاومتي، چشم‌انداز آينده ايران و... .
وي با بيان اينکه مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان دستگاه مستشاري عالي نظام به حساب مي‌آيد، گفت: 166 طرح و لايحه اختلافي بين مجمع و شوراي نگهبان و حدود 400 ماده اختلافي بين مجلس و شوراي نگهبان در طول 20 سال گذشته در مجمع حل و فصل و گره‌گشايي شده است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه در طول 20 سال رياست حضرت آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني در مجمع تشخيص مصلحت نظام هشت معضل کشور آسيب‌شناسي و حل شدند، گفت: يکي از هشت معضل مهم کشور موضوع ثبات مديريت بانک مرکزي و سياست پولي کشور بوده است که در مجمع تشخيص با رياست آيت‌الله‌هاشمي‌حل‌وفصل شده است. وي با اشاره به اينکه آيين‌نامه نظارت طي سال‌هاي اخير به مجمع سپرده شده بود و دو مورد نظارتي در اين سال‌ها از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شده است، تصريح کرد: در اين مدت به 20 سوال استفساريه پاسخ داده شده است و پنج برنامه توسعه اقتصادي سياست‌گذاري شده و برنامه ششم در دستور کار دولت و مجلس است که سياست‌هاي کلان آن در مجمع بررسي و خدمت مقام معظم رهبري پيشنهاد شده بود. محسن رضايي افزود: در طول 20 سال گذشته دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با برگزاري 11 هزار جلسه کارشناسي و کميسيون پشتيباني با مجمع تشخيص همراهي و همکاري داشته‌اند.
وي خاطرنشان کرد: کارنامه 20 ساله سياست‌گذاري مستقلانه مجمع تشخيص مصلحت نظام که بعد از انقلاب براي اولين بار در ايران بدون دخالت آمريکا و انگليس سياست‌هاي کلان کشور تنظيم شده کاملاً روشن است و مجموعه سياست‌هاي کلان راهنماي خوبي براي مجلس‌ها و دولت‌هاي آينده است که در چارچوب آن براي کشور برنامه‌ريزي کنند.
به گزارش ايسنا، محسن رضايي در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي درباره رياست جديد مجمع و برگزاري صحن مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: هنوز تصميمي‌براي رياست مجمع گرفته نشده است و تعيين رياست مجمع تشخيص به عنوان دستگاه مستشاري براي نظام از اختيارات مقام معظم رهبري است و منتظر اعلام ايشان هستيم. بنابراين صحن مجمع تا تعيين رياست جديد آن تشکيل نمي‌شود.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد احتمال برگزاري صحن مجمع تشخيص مصلحت نظام قبل از تعيين رياست جديد، گفت:‌در حال حاضر موضوع و دستورالعمل فوري مطرح نيست که بخواهيم صحن داشته باشيم و حتماً جلسه تشکيل دهيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در پاسخ به سوالي در مورد آخرين جلسه مجمع با حضور آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني و موضوعات مطرح شده در آن جلسه، گفت: روز يکشنبه که خدمت ايشان بوديم موضوعات مهمي‌مطرح شد که محرمانه هستند اما جمع‌بندي جلسه اين بود که اگر بخواهيم کار بزرگي در کشور انجام دهيم همه مسئولين کشور بايد هماهنگ با هم و همراه با سياست‌هاي کلي ابلاغي از سوي رهبري حرکت کنند تا پشتيباني مردم و رهبري را داشته باشيم. يعني بدون پشتيباني مردم و رهبري نمي‌توان کارهاي بزرگي در کشور انجام داد.
رضايي همچنين در مورد رويکرد مجمع در دور بعدي فعاليت آن، تصريح کرد: احکام جديد و رويکردهاي مجمع از سوي مقام معظم رهبري مشخص خواهند شد، بنابراين نمي‌توانيم از طرف خودمان رويکرد خاصي را اعلام کنيم و با توجه به اينکه زمان تمديد عضويت اعضاي مجمع از سوي رهبري نزديک است طبق روال مقام معظم رهبري هر پنج سال رويکردهاي مجمع را مشخص مي‌کند. البته احتمال مي‌دهم مقام معظم رهبري بر موضوع نظارت تأکيد بيشتري داشته باشند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در پاسخ به سوالي در مورد برنامه‌هاي خاصي که آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني براي آينده مجمع تشخيص مدنظر داشتند، گفت:‌ ايشان به من مأموريت دادند طرح صرفه‌جويي ملي را تهيه کنم تا خدمت رهبري ارائه کنيم.
يعني معيارهايي را براي جلوگيري از حيف و ميل در کشور مورد بررسي قرار دهيم و سياست‌هاي کلي مربوط به صرفه‌جويي به ويژه در حوزه انرژي مشخص شود و دستور اين کار را به بنده داده بودند که آن را پيگيري خواهيم کرد.
وي در پاسخ به سوالي در مورد سپهر سياسي ايران بعد از آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني،اظهارکرد: بايد از حضور مردم در مراسم تشييع پيکر رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام پيام و صداي مردم را بشنويم چرا که حضور مردم در اين مراسم نمايش باشکوهي از وحدت ملي ما پيرامون رهبري بود، بنابراين جناح‌هاي سياسي و دولتمردان بايد پيام ملت ايران را بشنوند و آن را در سپهر سياسي ايران تقويت کنند.
محسن رضايي در مورد روي کار ‌آمدن ترامپ و کابينه احتمالي دولت جديد آمريکا و حضور ژنرال‌ها در اين کابينه، تصريح کرد: در مورد دولت ترامپ اگر از الان قضاوتي داشته باشيم عجولانه است چون ما هميشه به رفتار و عملکرد دولت آمريکا نگاه مي‌کنيم و نه به حرف‌ها و وعده‌هايي که عمدتاً از آن تخلف مي‌کنند. وي افزود:‌ در پاسخ به اين گمانه که مطرح مي‌شود اگر ترامپ با کابينه نظامي‌روي کار آيد با ايران درگير خواهد شد، نظرم اين است که در ايران شير صبور و ببر مراقبي حضور دارد که نظاميان آمريکا مي‌فهمند نبايد به اين شير صبور نزديک شوند، بنابراين موضع‌گيري من استقبال از کابينه ترامپ نيست، بلکه تهديدي محترمانه است.

100تفکراعتدال گرايي دولت؛ خواست‌هاشمي‌بود
دبيرکل جمعيت زنان مسلمان نوبا بيان اينکه همه مي‌دانند دولت روحاني چه ارتباط نزديکي با آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني داشته است گفت: تفکري که دردولت تدبيرواميد ازآن به عنوان اعتدال گرايي نام مي‌برند،خواسته ايشان بود.فاطمه راکعي، فعال سياسي اصلاح طلب در گفت و گو با پانا، درباره ويژگي‌هاي شخصيتي آيت الله‌هاشمي‌گفت:مسائل کشورجزبا درايت،تدبير،تفکر،تعقل،دلسوزي، گذشت از خود و انديشيدن جدي به منافع ملي و بين المللي امکان پذيرنخواهد بود. اين مسئله حلم، صبوري و بزرگواري خاصي را مي‌خواهد که همه درزنده ياد آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني جمع بود.دبيرکل جمعيت زنان مسلمان نوانديش تصريح کرد:يادمان باشد که نبايد صرفا حضورداشته باشيم وبا حضورمان سخن بگوييم. حرف‌ها گفته شده، حضورها معني داشته‌اما بايد نهادينه شود و اين اقدام با ادامه راه آيت الله‌هاشمي‌محقق خواهد شد.او تاکيد کرد: دولت، مجلس واحزاب درنهادينه شدن اين مسئله نهايت تلاش را بکنند.فاطمه متذکر شد: ملت انتظار دارند نزديکترين فرد به افکار، شخصيت و دلسوزي آيت الله‌هاشمي‌را در جايگاه ايشان ببيند. همه مي‌دانند دولت روحاني چه ارتباط نزديکي با ايشان داشته است. تفکري که در دولت تدبير و اميد از آن به عنوان اعتدال گرايي نام مي‌برند، خواسته ايشان بود.

فقدان آيت‌الله‌هاشمي‌جبران‌ناپذيراست
نخست وزير سابق پاکستان درتماس تلفني با فاطمه‌هاشمي‌درگذشت آيت الله‌هاشمي‌را تسليت گفت.به گزارش ايلنا، نواز شريف در تماس تلفني با فاطمه‌هاشمي‌ضمن عرض تسليت و ابراز ناراحتي براي خبر ارتحال آيت‌الله‌هاشمي‌گفت: ايشان فردي انقلابي و مجاهد بود که در طول زندگي انقلابي خود خدمات زيادي داشت.محمد نواز شريف نخست وزير سابق پاکستان در يک تماس تلفني با فاطمه‌هاشمي‌درگذشت آيت‌الله‌هاشمي‌را به آن خانواده تسليت گفت و فقدان ايشان را براي کشور و مردم ايران جبران‌ناپذير دانست.

اتحاديه اروپا به حفظ توافق هسته‌اي پايبند است
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا هم‌زمان با نخستين سالگرد اجرايي شدن برجام تاکيد کرد که اين اتحاديه به توافق هسته‌اي با ايران پايبند خواهد بود.به گزارش خبرگزاري فرانسه، فدريکا موگريني پيش ازآغازنخستين نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا در سال جديد ميلادي براجراي دقيق وپايبندي به برجام تاکيد کرد.وي دراين‌باره گفت:«اين موضوع اثبات شده است که ديپلماسي نتيجه مي‌دهد. اتحاديه اروپا براي اجرايي شدن اين توافق که مربوط به‌امنيت ما است،تلاش خواهد کرد.
مصطفي ترک همداني اعلام کرد؛
مصطفي ترک همداني با اشاره به مشکلات محله هرندي گفت: به اتفاق دادورز شوراي حل اختلاف شعبه ۱۲ و ۱۳ پيچ شميران براي تخليه ملکي واقع در ضلع شمال شرقي پارک هرندي ابتداي خيابان عارف اقدام کرديم.
اين وکيل دادگستري افزود: با توجه به اين که دادورز اجراي احکام نماينده دادستان است و مامور نيروي انتظامي‌هم همراه ما بود، با
 مقاومت اراذل و اوباش آن محل مواجه شده و آنها به ما حمله کردند و ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
او افزود: متاسفانه دادورز شورا صدمه جدي ديد و از ناحيه سر دچار شکستگي شد و ۱۵بخيه خورد. بنده و مامور نيرو انتظامي‌هم آسيب بدني ديديم. دادورز اجراي احکام فرد بسيار جسور و پيگير و مسئولي بود و با توجه به صدمه اي که ديده بود ملک مورد اشاره را با کمک مامور نيروي انتظامي‌تخليه و حکم را جرا کرد.همداني با اشاره به اينکه آن محل پاتوق اراذل اوباش و مافياي مواد مخدر است گفت: در ابتداي کار با توجه به اينکه محل نزديک کلانتري محل است گمان مي‌کرديم تخليه بدون درد سر انجام مي‌گيرد اما متاسفانه اين حادثه بوجود آمد.
ما بعد از اين اتفاق شکايت کرده‌ايم اما اقدامات صورت گرفته مناسب نيست و بنده
پيگير مساله هستم.
او افزود: وضعيت اين محله احتياج به رسيدگي فوري دارد زيرا معتادان متجاهر به خريد و فروش مواد مخدر اقدام مي‌کنند.
هرچند در تابستان گذشته يکسري اقدامات تاميني صورت گرفت اما به نظرم کافي نبود.