افزايش مستمري بيمه اجتماعي از دي‌ماه 
مديرکل تعهدات قانوني صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير از افزايش ۱۰ درصدي مستمري مستمري‌بگيران از دي ماه خبر داد. سوگند سهيلي گفت: مستمري تمامي‌بازماندگاني که سرپرست خانوارشان تا آخرين روز سال ۹۴ فوت شده باشد و بيمه‌شدگاني که براساس راي کميسيون پزشکي از کار افتاده کلي شناخته شده باشند، براساس تصميم جديد صندوق، ۱۰ درصد افزايش يافته است. وي درباره اينکه مبناي اين افزايش مستمري از ابتداي سال ۹۵ خواهد بود، افزود: تمامي‌معوقات ۹ ماهه گذشته که به واسطه اين افزايش نرخ مستمري بايد به مستمري‌بگيران پرداخت شود، به صورت يک‌جا در جريان پرداخت دي ماه به حساب مستمري بگيران واريز مي‌شود.

افزايش 3 درصدي بودجه هلال احمر 
رئيس جمعيت هلال احمر، گفت: انجام ماموريت‌هاي هلال احمر با بودجه‌اي که دارد، دشوار و غيرممکن خواهد بود. سيداميرمحسن ضيائي به مشکلات و کمبودهاي بودجه‌اي هلال احمر اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد هلال احمر با اين حجم از ماموريت‌هايي که انجام مي‌دهد، دچار مشکل شود، قطع به يقين همه فعاليت‌هاي امدادي و خدماتي تحت تاثير قرار خواهد گرفت. ضيائي افزود: تدوين دو برنامه ٥ ساله را در دستور کار داريم که تا پايان امسال به تصويب مجمع عمومي‌جمعيت هلال احمر خواهد رسيد. وي گفت: بودجه ‌سال آينده جمعيت هلال احمر فقط ٣‌ درصد افزايش داشته است که کفاف وضعيت عادي را هم نمي‌دهد.

سه مشکل ساختاري در حوزه سلامت 
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به کاهش هزينه‌هاي پرداختي از جيب مردم در قالب اجراي طرح تحول نظام سلامت، گفت: پرداخت از جيب مردم در حوزه سلامت پيش از اجراي طرح تحول نظام سلامت حدود 60 درصد بود که‌امروز به 40 درصد کاهش يافته است.
سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي‌با اشاره به مشکلات ساختاري در حوزه سلامت، ادامه داد: بحث چندپارچگي توليت، موضوع بيمه‌ها و ناپايدار بودن منابع از جمله مشکلات ساختاري در حوزه سلامت هستند که بخشي از اين مسايل در برنامه ششم توسعه حل شده، اما بخش ديگري از آن نياز به زمان دارد که‌اميدواريم در آينده حل شود.


تهران دوقطبي شده است
گروه اجتماعي: مدت‌هاست جامعه‌شناسان شهري نسبت به دو پاره شدن فضاهاي شهري در پايتخت هشدار مي‌دهند. اين روزها ديگر فصله فاصله و اختلاف طبقاتي در گوشه و كنار شهر ديده مي‌شود. حالا وضعيت به گونه‌اي شده که فقرا جرات پا گذاشتن به مناطق عيان‌نشين را ندارند. حقيقت اين است كه اين روزها نگاه سرمايه‌داري در اداره پايتخت بيداد مي‌كند.
 اين در حالي است كه به اعتقاد كارشناسان مساله نابرابري بيش از هر چيز به سياست‌هاي شهري مرتبط است. به اين ترتيب يكي از مهمترين بحث‌هاي امروز بررسي دقيق و آسيب‌شناسانه سياست‌هاي مديريت شهري است.
به نظر مي‌رسد؛ شهرداري و تمام دستگاه‌هايي که وارد کارهاي پولي شده‌اند، متوجه نبوده‌اند که با در پيش گرفتن برخي سياست‌هاي اقتصادي ممكن است چه اتفاقاتي در سطح خيابان‌هاي شهر رخ دهد و چه پيامدهايي به دنبال خواهند داشت. به اعتقاد حسيني ايماني جاجرمي، رئيس موسسه مطالعات و تحقيقات اجتماعي دانشگاه تهران پيامد سياست‌هاي در پيش گرفته شده از سوي شهرداري و ديگر نهادهاي مربوط به حوزه شهري، نابرابري طبقاتي و دوقطبي شدن فضاهاي شهر است، چنانکه در حال حاضر از يک‌طرف در مناطق شمالي شهر ثروت زيادي در تهران قابل مشاهده است که طعنه به مراکز مصرف جهاني مي‌زند و همان خودروها، رفتارها و ولخرجي‌هايي را که در بالاي شهر پاريس، نيويورک و لندن مشاهده مي‌کنيد در داخل کشور نيز مي‌بيند.
چند سالي است؛ دولت و شهرداري‌ها رويکرد خود را از مساله رفاه و خدمات‌رساني تغيير داده و بنا به دلايلي مثل مشکلات اقتصادي يا افزايش رشد اقتصادي به دنبال درآمدزدايي و جذب سرمايه‌گذاري هستند. به اعتقاد كارشناسان آنچه در اين ميان ناديده گرفته شده اثرات اقتصادي و اجتماعي اين اقدامات در جامعه بود. حالا شرابط به نحوي است كه در بسياري از شهرها پيامدهايي که اين قبيل سياست‌ها از ابعاد مختلف معماري، کالبدي، هويتي، اجتماعي، فرهنگي بر زندگي شهري داشته‌اند را مورد توجه قرار نداديم و اين پيامدها اکنون آشکارشده است.
ايماني جاجرمي‌مي‌گويد: با يک بررسي ساده متوجه مي‌شويم که در مکان‌يابي اين اماکن خطا وجود داشته است. اين جامعه‌شناس شهري ادامه داد: از آنجايي که اين موارد در کشور جنبه نمايشي بيشتري دارد؛ اغراق‌آميزتر است به‌عبارت ديگر ممکن است؛ رفتارهاي عجيب مصرفي را در کشورهاي اصل سرمايه‌داري نبينيد، اما در اينجا نمايش قدرت و ثروت خيلي مهم است.
جاجرمي‌با تاکيد براينکه سياست‌ها بايد جامع و چند بعدي باشد و نمي‌توان از ابعاد اجتماعي تصميم‌ها غفلت کرد، گفت: عدم توجه به ابعاد اجتماعي باعث دوقطبي شدن فضاي شهري مي‌شود؛ يعني بخش‌هايي از شهر متعلق به گروه‌هاي ثروتمند و دارا مي‌شود که فقرا درآن راه ندارند و بخش عمده‌اي از فضاي شهري به افراد فقير تعلق مي‌گيرد که افراد ثروتمند را آنجا پيدا نخواهيد کرد.
وجود فقر گسترده‌ در مناطق محروم
ايماني جاجرمي‌با اشاره به وجود فقر گسترده‌ در مناطق محروم و کمتر توسعه‌يافته، عنوان کرد: فکر مي‌کنم ما ابعاد و پيامدهاي اجتماعي سياست‌هايي را که دنبال مي‌کنيم که يا نديديم يا درک نکرديم يا به آن بي‌توجهي کرده‌ايم و دچار وضعيتي شديم که نابرابري کاملا به چشم مي‌آيد؛ و با گشتي در شهر وجود تفاوت در فضاها کاملا قابل مشاهده است. اين مدرس دانشگاه با تاکيد براينکه اين نابرابري از دهه 40 شکل گرفته؛ ولي به نظر مي‌آيد در تهران تشديد شده، گفت: اين اتفاقات به ضرر مناطق شمالي تمام شده؛ يعني با ساخت برج‌هاي مسکوني گران‌قيمت کيفيت زندگي در آنجا کاهش يافته است و به نظر مي‌رسد؛ وارد بازي‌ شده‌ايم که همه در آن مي‌بازند. ايماني جاجرمي‌خاطرنشان کرد: افرادي که مسئول مديريت شهري و ساير دستگاه‌ها هستند؛ نبايد با مسائل مطروحه برخورد حذفي کنند، زيرا طرح اين مباحث از سرعلاقه به وضعيت کشور و شهر و نوعي هشدار است و ضروري است اين دستگاه‌ها نيز وارد گفتگو شوند.

مديرعامل ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران گفت: تنها ۲۰۰ موتورسيکلت برگه معاينه فني دارند.
سيدنواب حسيني منش در گفتگو با مهر درباره‌امكان‌پذير بودن اجراي طرح ساماندهي موتورسيکلت‌ها و صدور مجوز آرم طرح ترافيک آنها، تصريح كرد: در شهر تهران ۱۰ خط معاينه فني موتورسيکلت در ۵ مرکز وجود دارد بنابراين مراکز معاينه فني قابليت صدور معاينه فني براي موتورسيکلت‌هاي شهر را دارند. وي ادامه داد: معاينه فني به‌عنوان يکي از ارکان اجرايي اين طرح توانايي انجام مسئوليت‌هاي خود را دارد. هرخط مکانيزه موتورسيکلت مي‌تواند در يک شيفت کاري در يک ماه ۲۰۰ هزار موتورسيکلت را پوشش دهد. حسيني‌منش همچنين خاطرنشان كرد: براي ۲۰۰ موتورسيکلت تاکنون برگه معاينه فني صادر شده است. اما همه موتورسيکلت‌ها که در تهران تردد مي‌کنند قرار نيست وارد محدوده طرح ترافيک شوند و شايد الزام به معاينه فني براي ورود به محدوده طرح ترافيک ۵۰ تا ۶۰ هزار موتورسيکلت را مشمول اين قانون کند.

سرپرست سازمان حج و زيارت گفت: پاسخ دعوتنامه عربستان سعودي را با ذکر موارد داراي اهميت ارسال کرديم.
حميد محمدي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: براساس روال عادي، وزارت حج عربستان سعودي مطابق هرسال براي تمامي‌مسئولان کشورهاي داراي حجاج، دعوتنامه ارسال مي‌کند که در سال‌جاري، ارسال اين دعوت‌نامه براي ايران با تأخير انجام شد. وي تصريح کرد: در پاسخ به دعوتنامه، موارد پراهميتي که در 5 اسفند ماه سال 96 براي مذاکره لازم مي‌دانستيم را قيد و ارسال کرديم. محمدي ادامه داد: اگر با موارد قيد شده و سازو کارهاي مورد نياز براي حفظ کرامت و عزت حجاج ايراني از سوي عربستان سعودي حفظ و تأمين شود، راه مسدود شده باز خواهد شد.
وي گفت: حفظ عزت و کرامت زائران ايراني يکي از مهمترين خواسته کشور است که با موافقت عربستان به‌طور حتم در زمان مذاکره به چگونگي راهکارهاي اجرايي و تأامين امنيت حجاج خواهيم پرداخت.

فراخوان سومين جشنواره بيمه در رسانه
سومين جشنواره بيمه دررسانه با هدف توسعه فرهنگ بيمه و توليد و انتشار آثار و مطالب بيمه در رسانه‌هاي سراسري برگزارمي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از كل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مركزي، خبرنگاران و نويسندگان علاقمند به شركت درسومين جشنواره بيمه در رسانه مي‌توانند با مراجعه به نشاني اينترنتي   https://sanhabportal.centinsur.ir/conference  نسبت به ثبت آثار منتشر/ منعكس شده خود براي شركت در جشنواره اقدام نمايند. آثار ارسالي بايد در فاصله زماني مهر ۱۳۹۴الي بهمن ۱۳۹۵ در رسانه‌هاي معتبر انتشار يافته باشند. براساس اين فراخوان مهلت ارسال و ثبت آثار تا ۱۰بهمن۱۳۹۵ خواهد بود وپس از ارزيابي آٍثار توسط هيات داوران به صاحبان آثاربرگزيده در مراسم اختتاميه جوايز ارزنده‌اي اهدا مي‌شود.

ايرباس‌هاي جديد بعدي هم پس از ورود، تحت پوشش بيمه ايران قرار خواهند گرفت
رئيس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران با اشاره به بيمه نخستين هواپيماي جديد خريداري شده پس از انقلاب ، تصريح کرد شرکت هواپيمايي "هما" همواره مشتري ثابت بيمه ايران بوده است و ايرباس‌هاي بعدي هم پس از ورود، تحت پوشش بيمه ايران قرار خواهند گرفت.
" آقاي پورکياني" که در گفتگويي رسانه اي شرکت کرده بود درباره اعلام شاخص توانگري شرکت‌هاي بيمه اي از سوي بيمه مرکزي هم گفت که رقم اعلامي‌مربوط به شاخص توانگري سال 94 بوده و ربطي به شاخص اين شرکت درسال 95 ندارد.
رئيس هيات مديره بيمه ايران به عوامل تاثيرگذار برکاهش شاخص توانگري مالي در اين شرکت اشاره و خاظرنشان کرد شرکت‌هاي بيمه اي بخش خصوصي به سادگي قابليت افزايش سرمايه خود را دارند، حال آنکه افزايش سرمايه بيمه ايران به دليل دولتي بودن، تابع شرايط خاصي است و افزود بيمه ايران مجبور است به برخي از مشتريان بدهکار خود ، سرويس ارايه کند.
به گفته وي، شرکت‌هاي بيمه اي خصوصي قابليت شکايت از مشتريان بدهکار خود را دارند در حاليکه نيمي‌از بدهکاران بيمه ايران، شرکت‌هاي دولتي بوده‌اند و شرکت‌هاي دولتي نمي‌توانند عليه يکديگر شکايت کنند.
آقاي پورکياني، درعين حال پيش بيني کرد با اقدامات مناسب انجام شده در شرکت بيمه ايران، شاخص توانگري مالي بيمه ايران در سال 96 به مراتب بهبود يابد وگفت که البته شاخص توانگري فعلي هم به معني آن نيست که شرکت بيمه ايران در عمل به تعهدات خويش ناتوان است، بلکه اين شرکت با تمام قوا به تعهدات خويش عمل کرده است.
مديرعامل بيمه ايران، با اشاره به دريافت مطالبات معوق اين شرکت از بنياد شهيد و امور ايثارگران، اضافه کرد که در حال حاضر حدود 500 ميليارد تومان از اين مطالبات دريافت شده و طبق مذاکرات انجام شده مقرر شده بابت هزار ميليارد تومان ديگر هم بزودي اوراق خزانه دريافت شود.

حمايت مالي و معنوي شرکت بيمه حافظ از همايش فرصتهاي سرمايه گذاري مکران
مدير عامل شرکت بيمه حافظ از حمايت مالي و معنوي اين شرکت از «همايش بين المللي معرفي فرصتهاي سرمايه گذاري و توسعه پايدار در سواحل مکران» خبر داد.
عبدالرسول عطايي با اعلام خبر حضور شرکت بيمه حافظ در «همايش بين المللي معرفي فرصتهاي سرمايه گذاري و توسعه پايدار در سواحل مکران» اظهار داشت: از آنجا که شرکت بيمه حافظ نخستين شرکت بيمه خصوصي در مناطق آزاد مي‌باشد لذا در صدد هستيم تا حمايت‌هاي مادي و معنوي خود را در اين منطقه ژئوپولتيک گسترش دهيم.
وي افزود: در حال حاضر شرکت بيمه حافظ با حمايت مالي خود از اين همايش تلاش مي‌کند تا سازمان منطقه آزاد چابهار را به اهداف اصلي اين منطقه که همان گسترش تجارت درون منطقه اي، فرامنطقه اي، حذف موانع تجاري و افزايش سطح زندگي و رفاه مردم مي‌باشد ياري کند و اميد است بتوانيم گام‌هاي موثري در خصوص ارايه خدمات گسترده بيمه اي به هموطنانمان در اين منطقه آزاد که توانسته است با ارتقا زير ساختهاي لازم، جايگاه منطقه اي، ملي و بين المللي خود را شکوفا کند برداريم.
مديرعامل شرکت بيمه حافظ بيان داشت: در اين همايش علاوه بر حمايت مالي، برگزار کنندگان اين همايش نيز تحت پوشش بيمه مسووليت بيمه حافظ در قبال شرکت کنندگان قرار گرفتند. وي افزود: حضور در همايش، برپايي غرفه و جلسه با مسوولين مناطق آزاد و فعالان اقتصادي، بازديد از شعبه چابهار و جلسه با نمايندگان اين شعبه در دستور کار اين بازديد (سفر) استاني مي‌باشد. لازم به ذکر است همايش بين المللي فرصت‌هاي سرمايه گذاري و توسعه سواحل مکران طي روزهاي 4 و 5 بهمن ماه در منطقه آزاد چابهار و با حضور مسوولين کشوري و لشگري برگزار خواهد شد.

بيمه "ما" در يک پرونده عمر و سرمايه گذاري؛ بيش از دو ميليارد ريال خسارت پرداخت کرد
شرکت بيمه "ما" در راستاي تحقق يکي از سياست‌هاي اصلي خود در خصوص مشتري مداري و پرداخت به موقع و دقيق خسارت، در يک پرونده بالغ بر دو ميليارد ريال خسارت پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، اين شرکت مبلغ دو ميليارد ريال خسارت را به خانواده متوفي که بر اثر تصادف جان خود را از دست داده بود پرداخت کرد. بر اساس اين گزارش، طي مراسمي‌ويژه که در دبيرخانه تشخيص مصلحت نظام با حضور نمايندگاني از مديريت بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري بيمه "ما" و ذينفعان برگزار شد، خسارت طي سه فقره چک به بازماندگان آن مرحوم پرداخت شد. بر اساس استراتژي‌ها و اهداف تدوين شده جهت مديريت‌هاي فني و شعب سراسر کشور، پرداحت دقيق و سريع خسارت و ايجاد رضايتمندي جهت مشتريان در تمامي‌رشته‌هاي فني سر لوحه کار قرار دارد و اصل مشتري مداري و رعايت حقوق مشتريان و اتحاد و همفزايي با نمايندگان محترم شبکه فروش و تفکر "ما" بودن از اصول مهم بيمه گري در شرکت سهامي‌بيمه "ما" مي‌باشد.

کسب رتبه نخست پدافند غير عامل توسط بيمه دانا
شرکت بيمه دانا در زمينه پدافند غيرعامل در بين شرکت‌هاي بيمه کشور رتبه نخست را به دست آورد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، سيد اصغر دفين مدير حراست و دبير کميته پدافند غير عامل اين شرکت اعلام کرد: با توجه به فرمايشات و دستورات مقام معظم رهبري درباره ضرورت تشکيل پدافند غير عامل در دستگاه‌هاي اجرايي کشور، با هماهنگي دستگاه‌هاي ذيربط و به منظور آمادگي بيشتر در برابر تهديدات نوين، اقدامات بيمه دانا در چند سال اخير در زمينه پدافند غير عامل در شرکت و فرهنگ سازي در اين خصوص انجام شد . وي با تشکر از حمايت‌ها و تلاش‌هاي صورت گرفته در اين مسير از حجت الله صالحي مشاور وزير و مدير کل حراست وزارت امور اقتصاد و دارايي و دکتر صادق نايب رئيس هيئت مديره و مدير عامل بيمه دانا افزود: با توجه به اينکه هدف و کارکرد اصلي پدافند غير عامل، پيشگيري از نفوذ دشمن با اقدامات غير مسلحانه است، بيمه دانا با انجام اقدامات موثر کوشيد تا در زمينه عمل به منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در راستاي مصون سازي و پايداري بيشتر شرکت بيمه دانا گام‌هاي ارزنده اي بردارد . گفتني است: رئيس سازمان پدافند غير عامل کشور با اهداي لوح تقديري به سيد اصغر دفين، مدير حراست بيمه دانا و دبير کميته پدافند غير عامل، از اقدامات، برنامه‌ها و تلاش‌هاي ارزنده صورت گرفته توسط وي تقدير و تشکر کرد. سرتيب پاسدار دکتر غلامرضا جلالي با اهداي لوح تقدير، به پاس تلاش‌هاي اين کميته در راستاي فرهنگ سازي و تبيين اهداف پدافند غير عامل در بيمه دانا قدرداني کرده است.

 چه اقداماتي به افزايش پرتفوي بيمه عمر بيمه معلم انجاميد؟
معاون فني بيمه اشخاص بيمه معلم اقدامات اين شرکت به منظور افزايش ضريب نفوذ بيمه‌هاي عمر را تشريح کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه معلم، عباس معيني با اشاره به بررسي و تحليل بازارهاي هدف در رشته عمر انفرادي و شناسايي نياز مشتريان از سوي اين شرکت، گفت: تفکيک بازارهاي هدف بر اساس گروه‌هاي سني و مشاغل، فرهنگ سازي بيمه در گروه‌هاي مختلف خصوصا در کودکان و نوجوانان و دانش آموزان و طراحي محصول‌هاي متنوع و بر اساس نيازهاي اساسي مشتريان از مهمترين اقدامات شرکت بيمه معلم است. وي افزود: استفاده از ابزارهاي مختلف مشاوره مالي و بيمه اي و راه‌اندازي نرم افزار زندگي ساز نيز تاثير بسيار مطلوبي بر افزايش پرتفوي بيمه عمر شرکت بيمه معلم داشته است. او همچنين اجراي تبليغات اثر بخش و تاثير گذار در جامعه نوجوانان از جمله راه‌اندازي دو فاز از بازي‌هاي کامپيوتري و ترغيب دانش آموزان به يادگيري مفاهيم بيمه اي و طراحي و چاپ بروشورهاي تفکيک شده بر اساس بازارهاي هدف را از ديگر اقدامات در اين بخش خواند.  معيني همچنين به طراحي محصول بيمه‌هاي مستمري و مکمل بازنشستگي با هدف پوشش دادن هزينه‌هاي خانواده در دوران بازنشستگي اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش مستمر شبکه فروش در يادگيري مفاهيم بيمه‌هاي عمر، تکنيک‌هاي فروش و پايش عملکرد نمايندگان به صورت ماهانه و ايجاد رقابت سالم بين نمايندگان به افزايش فروش بيمه‌هاي عمر و زندگي شرکت بيمه معلم انجاميده است. معاون فني بيمه اشخاص شرکت بيمه معلم اظهار کرد: توسعه شبکه فروش تخصصي بيمه‌هاي عمر و آموزش و کنترل و پايش آنها باعث شده طي ۴ سال از تعداد ۲۰ نماينده به ۵۰۰ نماينده فعال در اين بخش برسيم.

بيمه آسيا هزينه چاپ سررسيد را به تهيه نوشت افزار اختصاص داد
بيمه آسيا ، هزينه چاپ و توزيع سررسيد سال 1396 را به تهيه نوشت افزار براي توزيع درمدارس مناطق محروم کشور اختصاص داد.
روابط عمومي‌بيمه آسيا در گزارشي با اشاره به مسئوليت اجتماعي بنگاه‌هاي اقتصادي، اعلام کرد: بيمه آسيا در تداوم انجام فعاليت‌هاي فرهنگي ـ آموزشي به ويژه در مناطق محروم کشور، هزينه چاپ و توزيع سررسيد سال 1396 را به تهيه نوشت افزار براي توزيع در مدارس مناطق محروم کشور اختصاص داد . بنابراين گزارش ، نوشت افزارهاي اختصاصي بيمه آسيا با رويکرد استفاده بهينه از امکانات تبليغاتي و اطلاع رساني با هدف معرفي بيمه به شکلي ساده براي دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي طراحي شده است .   گفتني است ساخت مدرسه در منطقه سرباز استان سيستان و بلوچستان و تهيه و توزيع توپ‌هاي ورزشي در مدارس مناطق محروم کشور از ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي ـ آموزشي بيمه آسياست که مورد استقبال چشمگير مسوولان آموزشي مناطق محروم کشور قرار گرفته است .

توسعه بيمه‌هاي خرد و نماينده محوري از سياست‌هاي راهبردي بيمه آرمان
هادي رئيس الذاکرين عضو هيئت مديره و معاون بازاريابي و فروش بيمه آرمان در ديدار کارکنان و نمايندگان رشت و بندرانزلي، سياست‌هاي راهبردي اين شرکت را نماينده محوري و توسعه بيمه‌هاي خُرد عنوان کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، دکتر رئيس الذاکرين در اين ديدار که با استقبال گرم و پرشور کارکنان و نمايندگان همراه بود، بر توسعه فعاليت‌هاي اين شرکت در راستاي رعايت اصول بيمه گري، افزايش توان علمي‌و حرفه اي و تکريم مشتريان و بيمه گذاران
 تأکيد کرد. وي سياست و رويکرد جديد اين شرکت را توسعه بيمه‌هاي خُرد بويژه بيمه‌هاي زندگي عنوان و از تلاش نمايندگان در بازاريابي و فروش اين نوع بيمه نامه‌ها قدرداني کرد و خواستار افزايش سهم اين رشته در بازار شد. معاون بازاريابي و فروش بيمه آرمان نقش نمايندگان را نقش اساسي و در خط مقدم و حائز اهميت دانست و گفت: طبيعي است که مسئولان ارشد شرکت بيمه هم متناسب با اين نقش بايد هم جبران مناسب زحمات آنها را بکند و هم امکانات لازم را در اختيار آنها قرار دهد و شرکت را طوري اداره کنند که نمايندگان بتوانند با تکيه بر عملکرد موفق شرکت، بازاريابي نمايند.

تقدير شوراي اسلامي‌شهر گرگان از بيمه دي
شوراي اسلامي‌شهر گرگان با ارسال نامه اي از عملکرد بيمه دي استان تقدير کرد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دي؛ شوراي اسلامي‌شهر گرگان با ارسال نامه اي از عملکرد خوب بيمه دي استان گلستان تقدير و تشکرکرد . در اين نامه که به‌امضاي سيد محمد قدس مفيدي رئيس شوراي اسلامي‌شهر گرگان رسيده است ، از عملکرد دلسوزانه بيمه دي در استان گلستان تقدير شده است. همچنين در اين مرقومه‌امده است بيمه دي برنده مناقصه پنج ساله بيمه منازل مسکوني شهروندان استان گلستان بوده و در مواجه با اتفاقات ناگواري که در اين مدت براي شهروندان در حوادث سيل و تگرگ بوجود آمده است، بسيار خوب و سريع و با حسن خلق و تعامل مطلوب عمل کرده است .

نشست مديران ستادي بيمه رازي با نمايندگان شعبه کاشاني
نشست دوره اي مديران ستادي شرکت بيمه رازي با نمايندگان تحت سرپرستي شعبه کاشاني، با حضور دکتر يونس مظلومي، مدير عامل بيمه رازي انجام شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، در ادامه نشست‌هاي دوره اي مديران ستادي و نمايندگان شرکت بيمه رازي با حضور مديرعامل، نشست اين دوره در روز جهارشنبه 22 دي ماه با حضور دکتر يونس مظلومي، مديرعامل و مديران ارشد با نمايندگان شعبه کاشاني صورت گرفت. در اين نشست ابتدا نمايندگان شعبه مطالب مدنظر خور را مطرح و در ادامه مديران ارشد ستادي به بيان پاسخ پرداختند. در نشست فوق دکتر مظلومي، مديرعامل مجموعه و آقايان بخشي، معاون فني بيمه‌هاي اشخاص، اصغري، مدير امور مالي، باباکردي، مدير بيمه‌هاي مسئوليت و مهندسي، جاهد، مدير بيمه‌هاي اتومبيل، رنجبر، مدير بيمه عمر و حوادث و خانم‌ها شرفي مدير بيمه‌هاي باربري، محمدي، مدير روابط عمومي‌و تبليغات به پاسخگويي سؤالات پرداختند.

ارائه طرح آرامش در سفر با بيمه ملت
شرکت بيمه ملت، در راستاي رشد طرح "آرامش در سفر" بيمه‌هاي عمر و حوادث، با شبکه‌هاي فروش تخصصي محصولات گردشگري همکاري و محصولات بيمه اي خود را از اين طريق ارائه مي‌نمايد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ملت، در همين راستا بعنوان اولين شرکت بيمه، اقدام به همکاري با "سيستم گردشگري راتا" نموده است. بر اساس اين گزارش، سيستم مذکور يک سيستم رزرواسيون گردشگري است که کليه خدمات اين حوزه، از قبيل صدور بليط هواپيما، قطار، اتوبوس، رزرو انواع هتل و مراکز گردشگري، صدور ويزاي مسافرتي برخي کشورها و همچنين صدور بيمه مسافرتي، خريد تورهاي گردشگري اجرا کنندگان اصلي و هر آنچه که مربوط به خدمات گردشگري مي‌باشد را بصورت يکجا گردهم آورده و ضمن تسهيل کار آژانس‌ها و افزايش سرعت آنها در تهيه خدمات مسافرتي معتبر براي مشتريان خود از مزاياي بسياري همچون کاهش هزينه‌ها، مديريت فروش، مديريت مالي و همچنين ايجاد CRM(مرکز ارتباط با مشتريان) براي هر يک از آژانس‌هاي عضو، برخوردار مي‌باشد.

شهرداري تهران پيشروترين سازمان کشور در طراحي و اجرا
رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران از شهرداري تهران به‌عنوان پيشروترين سازمان کشور در طراحي و اجراي پيوست فناوري در قراردادهاي بين‌المللي ياد کرد. به گزارش روابط عمومي‌مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، بابک نگاهداري با اشاره به اين موضوع که مگاپروژه‌هاي شهري به ويژه قراردادهايي که در آن شرکاي بين‌المللي حضور جدي دارند، از منظر حجم قرارداد، پيچيدگي در مديريت و عوامل تأثيرگذار حائز اهميت فوق‌العاده‌اي هستند، گفت: نگاهي به تجارب بين‌المللي موفق حاکي از آن است که کشورهاي تازه صنعتي شده، چنين قراردادهايي را فرصتي بي‌نظير براي اکتساب فناوري و توانمندسازي بومي‌قلمداد کرده و در آرايش تيم‌هاي داخلي براي نيل به اين هدف کوشش نموده‌اند. وي عنوان کرد: در اين راستا شهرداري تهران به‌عنوان يکي از پيشگامان عرصه تحقق اقتصاد مقاومتي، سعي دارد تا از تعاملات بين‌المللي حداکثر استفاده را درخصوص اکتساب دانش و توانمندي نمايد و با هوشمندي وارد تعاملات بين‌المللي گردد.

نامه رئيس کل سازمان نظام پزشکي به دبير شوراي نگهبان
رئيس کل سازمان نظام پزشکي در نامه‌اي خطاب به آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان خواستار رسيدگي به درخواست جمع کثيري از پزشکان در خصوص بند ب ماده 89 برنامه ششم توسعه شد. به گزارش ايرنا از سازمان نظام پزشکي، در متن نامه عليرضا زالي آمده است: با امعان نظر به نگاه مترقي حضرتعالي و اعضاي معزز شوراي نگهبان به جامعه خدوم پزشکي کشور، به پيوست نامه جمع کثيري از همکاران گروه پزشکي خطاب به رياست مجلس دکتر علي لاريجاني در رابطه با بند ب ماده 89 برنامه ششم توسعه، حضورتان تقديم مي‌شود. زالي افزود: همانطور که از متن نامه مستفاد مي‌شود اين مصوبه موجي از نگراني و احساس ناامني شغلي در گروه شاغلان حرف پزشکي ايجاد کرده است. وي ادامه داد: با توجه به آنکه به نظر مي‌رسد اين مصوبه داراي برخي اشکالات حقوقي و فقهي به ويژه در تعارض با پاره‌اي از اصول قانون اساسي است، خواهشمند است ابراز لطف کرده و جهت اجابت درخواست اين همکاران مساعدت‌هاي لازم را مبذول فرماييد.

افزايش آلودگي هواي تهران در 48 ساعت آينده
اداره کل هواشناسي استان تهران اعلام کرد که غلظت آلاينده‌ها و ميزان آلودگي هواي مناطق مختلف استان از جمله پايتخت طي 48 ساعت آينده با توجه به تداوم شرايط پايدار جوي افزايش مي‌يابد. به گزارش اداره کل هواشناسي استان تهران، آسمان استان تهران روز گذشته کمي‌ابري همراه با غبار محلي پيش‌بيني مي‌شود و در روزهاي آينده افزايش غلظت آلاينده‌ها، موجب کاهش کيفيت هوا خواهد شد. دراين گزارش، کمينه و بيشينه دماي شهر تهران در روزهاي دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه به ترتيب (1- و 7)، (0 و 8) و (1 و 8) درجه سانتيگراد پيش‌بيني شده است. براساس اعلام اداره کل هواشناسي استان تهران، ورامين و فيروزکوه به ترتيب با دماي 8 و 10- درجه سانتيگراد، گرمترين و سردترين نقاط استان در 24 ساعت گذشته بودند.