عزم جدی بانک مرکزی بر شفافیت مالی
در حالي که صورتهاي مالي جديد منتشر شده بانک‌ها حاکي از تعديل زيان‌هاي سنگين اين موسسات است، مديرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباري خبر داد بانک مرکزي با چشم پوشي از انجام برخي اصلاحات به بانک‌ها براي شفاف سازي تا پايان سال ۹۵ مهلت داده است.
عباس کمرئي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس با تأکيد بر لزوم رعايت شفافيت در صورت‌هاي مالي بانک‌ها اظهارداشت: بانک مرکزي باتوجه به مفاد مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه و قانون پولي و بانکي کشور از اواخر سال گذشته براي شفافيت بيشتر، جلوگيري از تقسيم سودهاي غيرواقعي، کنترل ريسک و برخورداري بانک‌ها از کفايت لازم بر اخذ ذخاير تأکيد داشته و بر اين اساس اين بانک صورت‌هاي مالي مورد نظر را به شبکه بانکي ابلاغ کرد. وي افزود: با ابلاغ صورت‌هاي مالي از پايان بهمن ماه سال گذشته، بانک‌ها ملزم به تهيه صورت‌هاي مالي سال 94 با رعايت استانداردهاي جديد شدند که در نهايت مقرر شد اين صورت‌ها پس از ارائه به بانک مرکزي و کسب مجوز لازم، در مجامع مورد رسيدگي قرار گيرند.
مديرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباري باک مرکزي با بيان اينکه طرح نظارتي بانک مرکزي در اولين سال اجراي خود به سر مي‌برد، تصريح کرد: اجراي طرح در اولين سال اجرا به رايزني و هماهنگي‌هاي بيشتر با مراجع مربوطه نياز داشت.
وي ادامه داد: بر اين اساس جلسات مشترکي ميان بانک مرکزي، وزارت امور اقتصادي و دارايي، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسي برگزار شده است که نتيجه اين جلسات منجر به برگزاري مجامع برخي بانک‌ها در موعد مقرر شد،البته در اين ميان چند بانک خصوصي شده نيز به دليل وسعت زياد و حجم بالاي عمليات و فعاليت‌هاي خود مدت زمان طولاني‌تري را صرف تهيه صورت‌هاي مالي خود کردند.
کمرئي اضافه کرد: با اين حال برخي بانک‌ها مجامع خود را با صورت‌هاي مالي مورد نظر بانک مرکزي برگزار کردند. ذکر اين نکته ضروري است که بانک مرکزي براي ارتقاي شفافيت بر همکاري هر چه بيشتر بانک‌ها، با سازمان بورس و اوراق بهادار و نيز حسابرسان مستقل تأکيد داشته و خوشبختانه همکاري‌هاي لازم ميان دستگاه‌هاي اجرايي مختلف در سطح نسبتاً مطلوبي قرار دارد.
اين مقام مسئول بانک مرکزي ايجاد شفافيت در صورت‌هاي مالي را پيش نياز برقراري مراودات بين‌المللي عنوان کرد و گفت: ايجاد شفافيت در صورت‌هاي مالي پيش نياز برقراري مراودات بين المللي است چراکه اين صورت‌ها بايد اطلاعات کافي و لازم را به ذي نفعان بانک‌ها ارائه کند.
مدير کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباري افزود: در نهايت اين جلسه منتج به اين تصميم شد که در فرصت محدود باقي مانده تا پايان سال جاري احتمال دارد بانک‌ها و دستگاه اجرايي مربوطه به دليل حجم کاري ناشي از رسيدگي به قانون بودجه سال جاري و برنامه ششم توسعه، نتوانند اقدامات اصلاحي لازم را انجام دهند. وي گفت: همچنين تصميماتي درباره ذخاير مطالبات غيرجاري اتخاذ شد. بر اين اساس مقرر شد در مورد برخي بانک‌ها، بخشي از ذخاير مطالبات تعديل شود به شرطي که ذخايرشان از کفايت نسبي برخوردار و اقدامات بانک موثر واقع شده باشد. کمرئي از لحاظ شدن استانداردهاي IFRS در صورت‌هاي مالي براي شرکت‌هاي فعال در بورس اوراق بهادار خبر داد و گفت: تأکيد همکاران ما در وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان بورس و اوراق بهادار بر اين است که در آينده شرکت‌هاي پذيرفته شده و فعال در بورس اوراق بهادار صورت‌هاي مالي خود را براساس استانداردهاي IFRS تهيه کنند. وي با تاکيد بر اينکه گشايش نماد بانک‌ها در بورس ارتباطي با انطباق صورت‌هاي مالي با استانداردهاي IFRS ندارد، افزود: باز نشدن نمادهاي برخي از بانک‌ها به موارد گوناگوني همچون لزوم ارائه و درج اطلاعات در سامانه کدال و موارد ديگر مربوط مي‌شود.
اين مقام مسئول بانک مرکزي درخصوص نحوه بررسي صورت‌هاي مالي بانک‌ها توسط اين بانک اظهارداشت: بانک‌ها (از اين پس) پس از تهيه صورت‌هاي مالي، نسخه‌اي از آن را به بانک مرکزي ارسال مي‌کنند و بانک مرکزي اين صورت‌ها را در جلسات متعدد کارشناسي و با حضور حسابرسان، مديران عامل و اعضاي هيات مديره بانک‌ها و با تمرکز بر مواردي همچون کفايت ذخاير از بابت پوشش مطالبات غيرجاري و نيز درآمدهاي واقعي بررسي و ارزيابي مي‌کند.

امروزه در ادبيات اقتصادي ثبات متغيرهاي کلان و عدم نوسانات پردامنه ي آن، به نوعي معرف و انديکاتور چيستي و چگونگي فعاليت اقتصادي و جهت حرکت آن محسوب ميشود. در اين ميان شاخص تورم نيز به دليل اثرات ملموس و مستقيمي‌که بر زندگي و حيات اقتصادي آحاد مردم يک جامعه دارد از اهميت و حساسيت به مراتب بيشتري براي سياست گذار اقتصادي برخوردار است.
 تورم بالا به طور طبيعي افت قدرت خريد پول و افزايش هزينه نگهداري آن را به دنبال داشته و در صورت عدم مديريت صحيح ميتواند به پيچيده شدن و ايجاد مشکل براي سيستم بانکي منتهي شود و البته ساير بخشها را از خود متأثر نمايد. نمونه آن بي ثباتي و نوسانات نرخ ارز و تورم از سال 84 به بعد در ساختار اقتصادي ما بود که به تدريج به هيولاي بيرحم ابرتورم تبديل شد و کژکارکردهاي بسياري را از خود بر جاي گذاشت که تبعات آن به رغم اقدامات بسيار هنوز هم ادامه دارد.
به هر روي فارغ از آنچه در گذشته رخ داده، در شرايط فعلي که تورم ما با تلاشهاي بسيار دولت تک رقمي‌شده، اين سؤال مطرح است که تکليف و اولويت سياستگذار اقتصادي در دوگانهي بهبود و رشد اقتصادي که نياز واجب ماست و کاهش بيشتر نرخ تورمي‌که طبق آمار بانک مرکزي در آذرماه به 6/8 درصد رسيده، کدام است؟ البته اين پرسش در صورت متوازن بودن شرايط اقتصادي و اينکه همه چيز در سر جاي خود قرار داشته باشد؛ کمتر مطرح است زيرا در يک اقتصاد پويا کمتر شاهد نرخ تورم بيش از محدوده 2 يا 3 درصدي آن هستيم.  
براي پاسخ به سوال فوق البته نگاهي به قواعد علم اقتصاد در اين زمينه مي‌تواند کمک کننده باشد. بر اساس نظريه مقداري پول، نرخ رشد اقتصادي و سرعت گردش پول در کوتاه مدت و رشد نقدينگي در بلندمدت از جمله عوامل اثرگذار بر نرخ تورم به شمار مي‌روند.  کارشناس نظام بانکي

به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر ؛ طي حکمي‌از سوي دکتر عيسي رضايي مدير عامل موسسه اعتباري کوثر، رئيس مرکز تحول استراتژيک منصوب شد. براساس اين گزارش؛ طي مراسمي‌مصطفي امجديان به عنوان رئيس جديد مرکز تحول استراتژيک منصوب و از تلاش‌هاي غلامرضا قبادي تشکر و قدرداني شد.
دبير شوراي مشاوران در امور ايثارگران از مديرعامل بانک کشاورزي قدرداني کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، رضا رحيمي‌نسب با ارسال لوح سپاس، از دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مدير عامل اين بانک به عنوان بانک برتر در خدمت‌رساني به ايثارگران تشکر و قدرداني کرد.
در پي متن اين لوح را مشاهده مي‌فرماييد. برادر ارجمند جناب آقاي دکتر مرتضي شهيد زاده، مدير عامل محترم بانک کشاورزي، با سلام و تحيات الهي؛ براستي چه زيباست عطش زلال معرفت ايثار و شهادت‌طلبي را با خدمت‌رساني به عزيزترين قشر جامعه سيراب کردن و عاشقانه در اين عرصه قدم برداشتن.
همت بلند و ارائه مستحکم در پاسداشت و اکرام عشق به ايثار که زيباترين جلوه خلقت است ارزنده‌ترين آرايه‌اي است که تنها زيبنده پرورش يافتگان مکتب عاشورايي است. تلاش و جديت جنابعالي در خور تحسين و خدمات بي‌شائبه آن برادر ارجمند در خدمت‌رساني به يادگاران هشت سال دفاع مقدس و اسطوره‌هاي ملت ايران موجب مباهات و شايسته تقدير مي‌باشد.
اينجانب به مصداق آيه «من لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق» مراتب تقدير و تشکر خويش را از خدمات ارزشمند جنابعالي در بانک کشاورزي که به عنوان بانک برتر در خدمات‌رساني به ايثارگران بوده عرض نموده و از خداوند متعال توفيق روزافزونتان را مسئلت مي‌نمايم. رضا رحيمي‌نسب: دبير شوراي مشاوران در امور ايثارگران

رييس اداره تامين مالي و سرمايه گذاري بانک توسعه صادرات گفت: عملکرد سالهاي اخير در بخش اعتبار خريدار رقمي‌نزديک به ۲ ميليارد دلار مي‌رسد که بيانگر قدرت مالي و شعاع عملياتي ابزار اعتبار خريدار در نفوذ به بازارهاي هدف صادراتي در کشور در راستاي توسعه صادرات غير نفتي است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات آقاي کامران رضواني در گفتگو با اگزيم نيوز با ذکر اينکه بانک توسعه صادرات ايران در واقع نقشي مشابه ساير اگزيم بانکهاي جهان را در مباحث توسعه اي ايفا مي‌کند گفت: اگزيم بانکها علاوه بر نقش‌هاي توسعه اي در ايجاد فضاي مناسب براي گسترش تعاملات تجاري و اقتصادي با ساير کشورهاي جهان نقش پر رنگي ايفا مي‌کنند و براي دستيابي به چنين اهدافي از طريق تجميع ابزارهاي تامين مالي و پوشش بيمه اي (ريسکهاي تجاري و سياسي) در راستاي صادرات کالا و خدمات اقدام مي‌کنند.
کامران رضواني افزود: اعتبار خريدار به عنوان ابزار تامين مالي منحصر بفرد از جايگاه ويژه اي در ادبيات اگزيم بانکهاي جهان برخوردار است. در حال حاضر صرفاً بانک توسعه صادرات در کشور چنين خدماتي را به فعالان اقتصادي کشور ارائه مي‌کند.
به گفته وي اعتبار خريدار به لحاظ عملياتي برايند طيف گسترده اي از خدمامت بانکي شامل اعتبارات اسنادي، بروات وصولي، حواله، نقل و انتقالات مالي و تعاملات بانکي است و دقيقاً به خاطر چنين عملکردي است که فصل مشترک ابزار تامين مالي بعد از حمل (Post Shipment) تمامي‌اگزيم بانکهاي جهان محسوب مي‌شود.

دومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي پاسارگاد، به ابتکار بانک‌پاسارگاد، در سه محور اصلي و يک بخش جنبي برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط‌ عمومي‌بانک‌پاسارگاد، دکتر حسن بلخاري دبير علمي‌جشنواره ضمن بيان توضيحاتي در خصوص نخستين دوره از اين جشنواره گفت: سال گذشته، نخستين دوره از جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي پاسارگاد، بسيار موفق برگزار شد. استقبال وسيعي از اين جشنواره به‌عمل آمد. به‌طوري‌که نزديک به 1900 اثر به همراه 500 ايده براي دبيرخانه ارسال شد. مراسم اختتاميه نيز در سالن‌ همايش‌هاي برج ميلاد و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد وقت، رياست سازمان حفاظت از محيط‌زيست، مديرعامل بانک‌پاسارگاد و ساير مديران و جمعي از هنرمندان بنام و همچنين اصحاب رسانه برگزار شد. وي ادامه داد: اين استقبال وسيع سبب شد که مديران بانک تصميم بگيرند که اين جشنواره به‌طور دائمي، هر دو سال يک بار، برگزار شده و موضوعات بنيادين و مهمي‌که به نحوي مبتلابه کشور است، در معرض ايده‌پردازي خلاقانه و هنري جوانان و هنرمندان مملکت قرار بگيرد. مشاور مديرعامل بانک‌پاسارگاد افزود: ما در سال گذشته 3 محور را براي اين جشنواره درنظر گرفته‌بوديم. در اين دوره نيز سه محور را اعلام کرده‌ايم، با اين تفاوت که به جاي ايده‌هايي که در خصوص خدمات بانک مطرح شده‌بود، موضوع مهم و اساسي اهداي عضو را جايگزين کرده‌ايم. در نتيجه سه محور حفظ محيط‌زيست و منابع طبيعي، تکريم خانواده و حقوق اجتماعي و اهداي عضو محورهاي اصلي دومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي پاسارگاد را تشکيل مي‌دهند. دکتر بلخاري خاطرنشان کرد: ما در مسائل اجتماعي جهان به‌صورت عمومي‌و فرهنگ غربي به‌صورت خاص، با استحاله مفهوم خانواده روبرو هستيم. به هرحال براي ما خانواده به‌عنوان هسته اجتماعي، فوق‌العاده مهم است و جايگاه خاص خود را دارد. دبير علمي‌جشنواره در توضيح محور اهداي عضو ادامه داد: معتقد هستيم که در نظرگرفتن محور اهداي عضو به عنوان يکي از محورهاي اصلي جشنواره، به دليل اهميت آن و تأثيري که در نجات جان انسان‌ها دارد، در راستاي رسالت‌هاي بانک‌پاسارگاد است.
در اين جلسه همچنين خسرو رفيعي دبير اجرايي اين جشنواره، ضمن توضيح در خصوص اهداف برگزاري اين جشنواره گفت: دومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي پاسارگاد، به ابتکار بانک‌پاسارگاد و به منظور ايجاد فرصت براي ارائه‌ايده‌ها و نگاه‌هاي مختلف به حفظ ‌محيط‌زيست و منابع طبيعي، تکريم خانواده و حقوق اجتماعي و همچنين اهداي عضو برگزار مي‌شود. اين جشنواره يک بخش جنبي براي ارسال ايده‌هايي که‌امکان ساخت پيدا نکرده‌اند نيز دارد.
وي ادامه داد: براي بانک‌پاسارگاد بسيار مهم است که بتواند رسالت‌هاي اجتماعي خود را در خصوص ترويج فرهنگ ارتقاي سلامت، تکريم بزرگان، همياري در جامعه، اهداي عضو و ... ايفا کند. بي‌شک ارگان‌هاي اقتصادي يک وظيفه ملي نيز دارند که بايد به آن اهميت داده‌شود. هدف اين جشنواره نيز جلب افکار عمومي‌به موضوعات فوق و مشارکت اقشار مختلف مردم در جشنواره است. ما بايد به عنوان وظيفه‌ ملي خود فرهنگ عمومي‌را هدف قرار دهيم. سلامت فکري و هدايت جامعه را از طريق خلق آثار هنري افزايش دهيم. امروز محيط زيست، موقعيت آب و هوايي کشور و حقوق اجتماعي نياز به همراهي و همدلي اقشار مختلف جامعه به ويژه هنرمندان کشور دارد.

افزايش سرمايه بانک‌هاي توسعه اي بر روند توليد و اشتغال تاثيرگذار است
جهانگيري معاون اول رييس جمهور گفت : با توجه به رسالت بانكهاي توسعه اي و نقش آنها در توسعه پايدار افزايش سرمايه بانكهاي توسعه اي مورد توجه و تاكيد دولت است .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، جهانگيري در ديدار علي اشرف افخمي‌مديرعامل بانك صنعت و معدن با بيان اين مطلب افزود : بانک‌هاي توسعه اي در دستيابي به توسعه صنعتي و اقتصادي نقش موثر ، مثبت و سازنده اي را ايفا مي‌كنند بنابراين افزايش سرمايه آنها به عنوان عاملي مهم در راستاي برنامه‌هاي توسعه اقتصادي مورد توجه قرار مي‌گيرد . وي با تقدير از عملكرد بانك صنعت و معدن در تامين مالي پروژ‌هاي صنعتي و زيرساخت در كشور تصريح كرد : خوشبختانه بانك صنعت و معدن توانسته است تامين منابع مالي و فني پروژه‌هاي صنعتي را به خوبي انجام دهد كه قطعا اين تامين مالي در روند رو به رشد توسعه اقتصادي ، گسترش امکانات زير بنائي و صنعتي در راستاي ايجاد اشتغال و خروج از ركود بسيار تاثير گذار است . مديرعامل بانك صنعت و معدن اعطاي وام به واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط در طرح رونق توليد و تحقق اقتصاد مقاومتي را مثبت خواند. در ابتداي اين ديدار علي اشرف افخمي، رئيس هيات‏مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن به تبيين نقش اين بانك در طرح رونق اقتصادي و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي پرداخت و گفت : اين بانك با توجه به تعداد شعب محدود و حجم كم سرمايه قادر بوده بيشترين اثرگذاري در طرح رونق توليد در شبكه بانكي را داشته باشد. اقدامات بانك در تحقق سياست-هاي اقتصاد مقاومتي و طرح رونق توليد طي سالجاري، از عزم راسخ بانك صنعت و معدن در بكارگيري تمام توان خود براي كمك به طرح رونق توليد حكايت ميكند. وي خاطرنشان كرد اين بانك از بانك‌هاي سپرده پذير نبوده وليكن با تأمين مالي سرمايه در گردش حدود١٢٠٠ واحد توليدي كوچك و متوسط به ميزان ١٧٥٠ ميليارد تومان، رتبه سوم را درميان كليه بانك¬هاي كشور بدست آورده است.
افخمي‌تصريح كرد : بانك صنعت و معدن بعنوان تنها بانك توسعه اي در حوزة صنعت، معدن و زيرساخت، طي ٣ سال دولت تدبير و اميد موفق شده است با تأمين مالي ٥ نيروگاه ٥٠٠ مگاواتي و حدود ٤٠ نيروگاه كوچك مقياس، قريب به ٣٠٠٠ مگاوات برق را به شبكه كشور اضافه نمايد. وي افزود: تأمين مالي ده‌ها طرح ديگر در سراسر كشور موجبات تحرك اقتصادي، افزايش صادرات و اشتغال نيروي كار را فراهم آورده است.

انتصاب در بانك ايران زمين
محسن ملكي طي حكمي‌از سوي مديرعامل بانك ايران زمين به عنوان معاون مدير شعب استان‌هاي اين بانك منصوب شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: طي حكمي‌از سوي عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانك ايران زمين محسن ملكي به عنوان معاون مدير شعب استانها منصوب شد. در بخشي از اين حكم آمده است:" توفيق روزافزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران و اعتلاي نام بانك ايران زمين از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايم."

تاکيد استاندار هرمزگان بر نقش آفريني بيشتر بانک صادرات
استاندار هرمزگان گفت : بانک صادرات ايران با توجه به بهره مندي از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي انساني و مالي مناسب و تيم مديريتي خلاق مي‌تواند در عرصه اقتصاد ملي نقش برجسته تري ايفا کند. به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران دکتر جاسم جادري در همايش تبين سياست‌هاي اعتباري و حقوقي شبکه بانک صادرات ايران که در بندر عباس برگزار شد افزود: با توجه به بانک محور بودن اقتصاد کشور و جايگاه ارزشمند بانک صادرات ايران انتظار و اطمينان داريم اين بانک در بالندگي اقتصادي ايران اسلامي‌سهم بيشتري خواهد داشت.  زراعتي مدير عامل بانک صادرات ايران نيز گفت: افزايش رونق اقتصادي و توانمندسازي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط که مورد تأکيد بانک مرکزي نيز مي‌باشد از اولويت‌هاي بانک صادرات ايران مي‌باشد و در اين زمينه در چند ماه اخير کارنامه درخشاني را از خود بجاي گذاشته است.  مدير عامل بانک صادرات به ظرفيت و توانمندي‌هاي بانک صادرات ايران و اهميت سوپرمارکت مالي در شعب تأکيد کرد: افزايش درآمدها و کاهش هزينه‌هاي بانک از اولويت‌هاي استراتژيک است.

مجمع عمومي‌فوق العاده شرکت سمگا  برگزار شد
مجمع عمومي‌فوق العاده صاحبان سهام شرکت گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران(سمگا) با دستور کار افزايش سرمايه برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل گروه مالي گردشگري، در اين نشست که در ۲۷ دي ماه با حضور ۶۵ درصدي سهامداران برگزار شد، پس از ارائه گزارش هيئت مديره و مدير عامل شرکت، سهامداران سوالات و نظرات خود را در مورد گزارش عملکرد منتشر شده و برنامه‌هاي شرکت بيان کردند. در پايان افزايش سرمايه شرکت سمگا از ۲ هزار ميليارد ريال به ۳ هزار ميليارد ريال به تصويب مجمع عمومي‌فوق العاده رسيد.

آغاز دوره بانکداري بين‌الملل در ثامن
نخستين دوره‌اموزش بانکداري بين‌الملل عمومي‌به‌منظور تربيت و آموزش نيروهاي شعب ارزي ثامن در مرکز آموزش موسسه اعتباري ثامن آغاز شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن؛ معاون بين‌الملل موسسه اعتباري ثامن گفت: با توجه به بروز سيستم تجاري و مناسبات مالي و بين‌المللي، تغيير ساختار ثامن و ايجاد معاونت بين‌الملل؛ يکي از الزامات امروز ايجاد تغيير در ساختار بانکداري ثامن متناسب با تغييرات بانکداري بين‌المللي براي رشد اقتصادي شرکت است. عيسي قهرماني در حاشيه برگزاري نخستين دوره بانکداري بين‌الملل ثامن با تأکيد بر اهميت آموزش نيروي انساني گفت: مهم‌ترين بحث در تعامل نظام بانکداري اسلامي‌با بانک‌‌هاي بين‌المللي ساختار بانک‌هاي داخلي و نقش تعيين‌کننده نيروي انساني متخصص در مراودات بين‌المللي است. وي بابيان اينکه بحث آموزش در موسسه اعتباري ثامن با جهت‌گيري به سمت پرورش نيروهاي باقابليت‌هاي تخصصي چندبعدي با توجه به نيازهاي سازمان تغييريافته، تصريح کرد: موسسه اعتباري ثامن تلاش مي‌کند با آماده کردن کارکنان به دانش جديد بانکي با تجربيات و علوم بانکداري بين‌المللي آشنا شده تا بتوانند در عرصه بانکداري بين‌المللي ايفاي وظيفه کنند.

استاندار اصفهان در هفتاد و پنجمين جلسه شوراي مسکن اين استان از عملکرد بانک مسکن در ارايه طرح‌هاي مختلف به منظور خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه قدرداني کرد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک مسکن، رسول زرگرپور استاندار اصفهان طي سخناني بر لزوم همکاري دستگاه‌هاي مرتبط جهت اطلاع رساني اين طرح‌ها به ويژه تسهيلات بافت فرسوده و صندوق پس انداز مسکن يکم تاکيد کرد. بر اساس اين گزارش،مهدي بلوچي مديرشعب بانک مسکن در استان اصفهان نيز طي سخناني بسته خدمات بانک مسکن همچون مزايا و شرايط ويژه حساب صندوق مسکن يکم، تسهيلات بافت فرسوده ، تضمين معاملات فروش اقساطي مسکن، حساب اماني ويژه پيش فروش ساختمان و همچنين افزايش سقف تسهيلات احداث واحدهاي مسکوني را تشريح کرد. وي افزود : بانک مسکن همواره به عنوان يک بانک تخصصي توسعه اي در بخش مسکن وساختمان با سابقه بيش از نيم قرن فعاليت در عرصه مسکن و تسهيلات دهي به صورت حرفه اي و تخصصي در اين زمينه عمل کرده است و در دولت تدبير و اميد نيز ، اين فعاليت‌هاي تخصصي به صورت کامل و جامع و توسعه اي در ريل اصلي بخش مسکن و ساختمان قرار گرفته است.

سي و يکمين جشنواره بزرگ حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه کارگران با اعلام جوايز بزرگ اين دوره آغاز شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، 57 فقره کمک هزينه خريد واحد مسکوني 500 ميليون ريالي، 157 فقره کمک هزينه خريد خودرو 350 ميليون ريالي، 257 فقره جايزه نقدي 200 ميليون ريالي و 357 فقره کمک هزينه خريد صنايع دستي 15 ميليون ريالي جوايز بزرگ اين دوره از قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه کارگران است.
بر اساس اين گزارش، تمامي‌خير انديشان، هموطنان و مشتريان گرامي‌براي مشارکت در امر نيک قرض الحسنه و بهره مندي از جوايز ارزنده اين دوره از قرعه کشي فرصت دارند تا پايان اسفند ماه سال 1395 نسبت به افتتاح حساب يا تکميل موجودي اقدام کنند.
ضمناً شرکت در قرعه کشي جوايز قرض الحسنه پس انداز منوط به حفظ حداقل موجودي 500 هزار ريال طي 90 روز متوالي در سال 95 و يا 90 روز پس از آخرين مهلت افتتاح حساب يا تکميل موجودي ، مفتوح بودن حساب در روز قرعه کشي و داشتن حداقل موجودي 500 هزار ريال در روز قرعه کشي است.

با گذشت حدود يک سال از راه‌اندازي سامانه اينترنتي جديد بانک ملي ايران (بام)، تعداد کاربران اين سامانه از مرز 800 هزار نفر گذشت.
به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، امنيت بالا، جامعيت،کاربري بسيار آسان و هوشمندي اين سامانه از مهمترين علل استقبال مشتريان از اين سرويس جديد است. رضايت خاطر مشتريان بانک از اين سامانه به حدي بوده که درمدت حدود يک سال بيش از 800 هزارکاربرجذب اين سامانه شدند.
 بام سامانه بانکداري اينترنتي بانک ملي ايران داراي مزيت‌هاي منحصر به فردي در بانکداري الکترونيک مي‌باشد. مشترياني که عضو سامانه پيامکي بانک ملي ايران (ساپتا) هستند، بدون نياز به مراجعه به شعب مي‌توانند عضويت خود را در سامانه جديد بانکداري اينترنتي اين بانک (بام) ثبت و فعال کنند.  مشتريان عضو سامانه پيامکي اين بانک (ساپتا) با توجه به اينکه قبلا شماره تلفن همراه خود را در اين سامانه ثبت کرده‌اند، مي‌توانند با وارد کردن اطلاعات ملي کارت خود به راحتي و بدون نياز به مراجعه به شعب، عضو سامانه بانکداري اينترنتي بانک ملي ايران (بام) شوند.

بانک پارسيان در ادامه برنامه توسعه‌ شعب خود در تهران، شعبه‌امام خميني(ره)- حسن آباد را افتتاح کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، اين شعبه با حضورآقايان خسرواني معاون اجرايي، افشار رييس اداره‌امور شعب تهران،قاسم پوررئيس منطقه ۵ بانک پارسيان، کسبه و تجار منطقه در تاريخ ۲۶ دي ماه افتتاح شد.
در اين مراسم خسرواني ضمن خير مقدم به مدعوين با بيان اينکه شعار ما در بانک پارسيان ارائه خدمت و سرويس شايسته به مشتريان در قالب تامين منافع مشترک است، گفت : امروزادبيات ارائه خدمت در بانک پارسيان بر مبناي اين است که سود ما جايي است که مشتريانمان سود مي‌کنند.
معاون اجرايي بانک پارسيان خاطر نشان کرد : بانک پارسيان، بانکي با استانداردهاي بالا در سطح کشور است و تنوع ارائه خدمات و محصولات در بانک پارسيان هميشه و همواره مثال زدني بوده و هست و به همين دليل ما خود را کارمند مشتريانمان مي‌دانيم و به اين موضوع افتخار مي‌کنيم.