انتقاد رييس اتاق اصناف ایران از فرصت طلبی‌ها؛
هشتمين اجلاسيه دوره ششم نمايندگان اتاق اصناف ايران با حضور مسوولان و نمايندگان اصناف برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم رئيس اتاق اصناف ايران با اشاره به نامه‌هايي که براي برگزاري نمايشگاه به معاون اجرايي رئيس جمهور نوشته مي‌شود تاکيد کرد که برگزاري نمايشگاه‌ عرضه کالا بر عهده اتاق اصناف ايران است و هيچ سازمان يا نهاد ديگري حق تصميم‌گيري در مورد آن را ندارند. علي فاضلي گفت: انتزاع تنظيم بازار از وزارت صنعت و واگذاري آن به وزارت جهاد به ما لطمه زيادي وارد کرد. رئيس اتاق اصناف ايران با اشاره به اينکه دولت بدهي خود به اتاق اصناف ايران را براي بازرسي‌هاي کشور پرداخت نکرده، با اشاره به موضوع برگزاري نمايشگاه‌ها، گفت: به عناوين مختلف هر کسي نامه‌اي مي‌نويسد که در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل اجازه بدهيد تا نمايشگاه برگزار کنيم در حالي که موضوع برگزاري نمايشگاه‌هاي عرضه کالا بر عهده اتاق اصناف ايران است و هيچ سازمان يا نهاد ديگري حق تصميم‌گيري در مورد آن را ندارند.وي افزود: عده‌اي براي نمايشگاه‌ها کاسب شده‌اند در حالي که کل خريد از شبکه نظام نمايشگاه‌ها از کشور در نمايشگاه‌هاي بهاره‌ 4.5 درصد است.
بررسي وضعيت ايمني صنوف
در ادامه اين مراسم سرپرست معاونت امور اقتصاد و بازرگاني وزارت صنعت و معدن گفت: در پي حادثه ريزش و آتش سوزي ساختمان پلاسکو، بحث ايمني واحدهاي صنفي به صورت جدي در دستور کار قرار گرفته است و در قالب بخش نامه اي به اتاق‌هاي اصناف کشور ارسال شده است. يدالله صادقي گفت: دستوالعمل شناسايي واحدهاي صنفي و مجتمع‌هاي تجاري ناايمن و فرسوده در دستور کار قرار گرفته و براي اجراي اين دستور العمل، هماهنگي‌هاي لازم با اتاق اصناف ايران انجام شده است.وي به مبحث تنظيم بازار شب عيد اشاره کرد و گفت: فرآيند تنظيم بازار به معناي رصد بازار و تنظيم عرضه و تقاضا به منظور تامين نيازهاي ضروري مردم يک تکليف است که با همکاري اتاق‌هاي اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت بايد به نحو مطلوب اجرايي شود.وي تصريح کرد: امسال براي کنترل قيمت کالاهايي که بيشتر از نرخ تورم افزايش قيمت داشته‌اند، تصميمات جدي گرفته شده و اصلاح نرخ تعرفه ارزي نيز در دستور واقع شده است.
تشکيل کارگروه بررسي مسائل صنفي
از سوي ديگر رئيس ستاد تنظيم بازار گفت: کارگروهي از مجموعه مسئولان دولتي ذي ربط درباره بررسي موضوعات قوانين نظام صنفي، تشکيل خواهم داد تا اين بخش بتواند در دولت آينده در شرايط مطلوب تري اداره شود.محمد شريعتمداري افزود: تا پيش از شروع فعاليت دولت دوازدهم، هر لحظه قيمت‌ها در بازار تغيير مي‌کرد که متهم رديف اول آن را اصناف و بازار مي‌دانستند در حاليکه اين گونه نبود. وي با بيان اينکه‌امروز در بازار کشور ثبات و آرامش حاکم است، ادامه داد: نقش سياست گذاري‌ها مي‌تواند ثبات و آرامش را در مجموعه نظام صنفي به دنبال داشته باشد. معاون اجرايي رئيس جمهور با اعلام اينکه کاهش تعرفه‌ ۸ کالاي اساسي با پيشنهاد وزارت جهاد کشاورزي تصويب شد، گفت: وزراي صنعت و کشاورزي هر دو در خصوص تنظيم بازار مسئوليت دارند. محمد شريعتمداري افزود: مسئولين تنظيم بازار شب عيد مجموعه نظام صنفي هستند و در بخش‌هاي مختلف وزراي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي مسئوليت امور را برعهده دارند. وي گفت: در عموم کالاها شرايط مطلوبي براي تأمين نياز شب عيد وجود دارد و آرامش در بازار حکم فرماست. وي تصريح کرد: کميسيون نظارت با رياست فرمانداران در استان‌ها درحال برگزاري است و مسئله بازار را در همه مناطق تحت نظر دارند.شريعتمداري گفت: ايجاد نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم کالا براي عرضه کالاها با قيمت کمتر نيز در دستور کار قرار دارد.وي افزود: در برخي اقلام نيز احساس کرديم براي تنظيم بازار نيازمند اقدامات ويژه اي هستيم به همين منظور کاهش تعرفه‌ها اعمال شد و همچنين اقدامات ذخيره سازي با کمک بخش خصوصي صورت پذيرفت تا کمبودهاي احتمالي نيز رفع شود.معاون اجرايي رئيس جمهور در پاسخ به اين که چرا در چند ماه مانده به شب عيد و انتخابات رياست جمهوري بدون جلب رضايت وزارت جهاد کشاورزي به يک باره تعرفه واردات ۸ کالاي اساسي و حساس کاهش يافت، گفت: هر تغييري در نظام تعرفه بايد به پيشنهاد وزارتخانه ذي ربط صورت گيرد تا قابليت طرح در دولت داشته باشد.
وي افزود: تعرفه‌ها اگر قرار است تغيير کند قانونگذار اعلام کرده که با پيشنهاد وزارت جهاد کشاورزي باشد و کميسيون ماده يک نيز موضوع تعرفه‌ها را در کشور ساماندهي مي‌کند و در نهايت بايد اذعان داشت که تغيير در نظام تعرفه‌ها با طي شدن اين مراحل صورت مي‌گيرد. رئيس ستاد تنظيم بازار ادامه داد: براي برخي از اقلام نيز تمهيدات فصلي داريم و تعرفه‌ها را کاهش مي‌دهيم تا در زمان برداشت محصول حمايتي از توليدکنندگان صورت گيرد و بعد از فصل برداشت که بايد کالا در اختيار مصرف کنندگان قرار گيرد اجحافي در حق آنها انجام نشود.

رييس اتحاديه صادرکنندگان سرب و روي ايران مي‌گويد، امروز از ظرفيت 450 هزارتني ذوب روي کشور به ميزان 150 هزار تن ( 33 درصد ) شمش روي توليد مي‌شود. حسن حسينقلي به ايرنا گفت: بخش فرآوري و ذوب سرب و روي صد در صد خصوصي است، اما در بخش معدن، دولت معدن انگوران ( زنجان ) را در اختيار دارد که تامين کننده بخشي از مواد اوليه کارخانه‌هاي ذوب روي و فلوتاسيون ( آماده سازي کانيها با مواد شيميايي ) سرب و روي است .
وي تصريح کرد: دولت‌هاي نهم و دهم به بخش اکتشافات و استخراج سرب و روي توجه کافي و لازم نداشت، بنابراين واحدهاي ذوب روي و فلوتاسيون با ظرفيت 30 درصد کار مي‌کنند و يا تعطيل شده‌اند. حسينقلي افزود: اکنون تعدادي از معادن سرب و روي بخش خصوصي فعاليت دارند، در عين حال شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران بدون نظرخواهي از همه تشکل‌هاي مربوطه و مصرف کنندگان، سهميه براي واحدهاي فلوتاسيون و ذوب تعيين مي‌کند که براساس توليد واقعي و امکانات توليد آنان نيست . رييس کميته سرب و روي خانه معدن ايران معتقد است: وزارت صنعت، معدن وتجارت اکنون کمک و مساعدت به واحد‌هاي سرب و روي مي‌کند، اما آنان نيازمند کمک‌هاي بيشتري هستند، درعين حال از طرف بانک‌ها بايد نقدينگي لازم براي واردات خاک سرب و روي از خارج با بهره پايين تامين شود . حسينقلي افزود: قيمت دلار بايد متناسب با اختلاف تورم داخلي و خارجي افزايش يابد، تا توليدکننده و صادرکننده بتواند در بازارهاي فروش با رقباي خود که از همه گونه کمک‌هاي بانکي و مالي، جوايز و غيره بهره مند هستند، رقابت و بازارهاي خود را حفظ کند. رييس اتحاديه صادرکنندگان سرب و روي ايران افزود: دولت گذشته به بخش اکتشاف توجهي نداشت و از سوي مجلس شوراي اسلامي‌نيز بودجه لازم براي اين منظور در اختيار سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني کشور قرار نگرفت و پيشرفتي در اين زمينه انجام نشد . حسينقلي معتقد است: دولت يازدهم فعاليت در زمينه اکتشاف را مورد توجه قرار داد و سازمان توسعه معادن وصنايع معدني ايران ( ايميدرو ) به همراه شرکتهاي خصولتي پيشرفت‌هايي داشته‌اند.

مديرکل دفتر امور ميوه‌هاي سردسيري و خشک وزارت جهاد کشاورزي گفت:افزايش عملکرد توليد بادام از ۱۳۰۰ کيلوگرم به ۲۵۰۰ کيلوگرم در هکتار در يک برنامه ده ساله پيش بيني شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران رمضان رويين تن گفت: در اين برنامه اصلاح باغات موجود، جايگزيني ارقام برتر، مديريت تغذيه، کنترل آفات، آبياري و جمع آوري آب باران، افزايش مکانيزاسيون و صنايع فرآوري و افزايش بهره وري مد نظرقرار گرفته است. وي افزود: براي احداث باغات جديد بادام در سطح ۵۰ هزار هکتار به ويژه در اراضي شيبدار و نقاط پر باران با استفاده از آب سبز و ارقام سازگار، پر محصول و با کيفيت برنامه داريم.  رويين تن، با بيان اين که سطح باغات بادام کشوربه علت خشکسالي‌ها به ۱۶۰ هزار هکتار رسيده، اظهار داشت: از اين سطح سالانه ۱۶۰ هزار تن بادام شيرين توليد مي‌شود. وي متوسط عملکرد بادام کشور را ۱۱۰۰ کيلوگرم در هکتار عنوان و خاطر نشان کرد که عملکرد توليد در اراضي آبي ۱۳۰۰ کيلوگرم و اراضي ديم ۵۰۰ کيلوگرم در هکتار است. مدير کل دفتر امور ميوه‌هاي سردسيري و خشک معاونت امر باغباني، سرانه توليد بادام در ايران را دو کيلو گرم معادل ۵ برابر توليد سرانه جهاني عنوان کرد. وي در عين حال ارزش ۱۶۰ هزار تن توليد بادام ايران را نزديک به يک ميليارد دلار تخمين زد. رويين تن، استان‌هاي فارس، چهارمحال بختياري، خراسان رضوي، همدان، مرکزي، آذربايجان شرقي، اصفهان، خراسان جنوبي، يزد، کرمانشاه، آذربايجان غربي، قزوين و لرستان را از استان‌هاي مهم بادام خيز کشور نام برد. وي با اشاره به اين که ميزان صادرات بادام ايران در سال‌هاي اخير بين ۴ تا ۵ هزار تن به ارزش ۲۵ ميليون دلار بوده است، گفت: هر کيلوگرم بادام با پوست خشک در بازارهاي جهاني با قيمت ۶.۵ دلار به فروش مي‌رسد. رويين تن با بيان اين که ايران براي صادرات بادام خود در بازارهاي جهاني مشکلي ندارد، اذعان داشت: از ۷۰۰ هزار تن صادرات جهاني بادام، ايران يک درصد آن را به خود اختصاص داده و اين صادرات به ۲۶ کشور جهان مانند ترکي، کشور‌هاي حوزه خليج فارس، هند و آلمان صورت مي‌گيرد.
صد درصد مبلغ جريمه موتورسيكلت‌هاي فاقد بيمه نامه شخص ثالث، بخشيده شد
 ۱۰۰ درصد مبلغ جريمه موضوع بند (ب) ماده ۲۴ قانون بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه مصوب سال ۱۳۹۵ براي موتورسيكلت‌هاي فاقد بيمه نامه شخص ثالث، بخشيده شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مركزي، شركت‌هاي بيمه مكلف شده‌اند كه از تاريخ ۱۳۹۵.۱۲.۰۱ لغايت ۱۳۹۵.۱۲.۳۰ نسبت به اعطاي بخشودگي معادل ۱۰۰ درصد مبلغ جريمه موضوع بند (ب) ماده ۲۴ قانون بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه مصوب سال ۱۳۹۵ به بيمه نامه شخص ثالث براي موتورسيكلت‌هاي فاقد بيمه نامه اقدام كنند.  گفتني است، درماده ۲۴ قانون بيمه اجباري شيوه تامين منابع مالي صندوق تامين خسارتهاي بدني تعيين شده است كه بر اساس بند ب اين ماده:«مبلغي معادل حداكثر يك سال حق بيمه اجباري كه از دارندگان وسيله نقليه اي كه از انجام بيمه موضوع اين قانون خودداري كنند وصول مي‌شود».

طرح جديد بيمه نامه شخص ثالث بيمه ايران رونمايي شد
بيمه ايران ازطرح جديد بيمه نامه شخص ثالث اين شرکت به مناسبت ايام ا... دهه فجر رونمايي کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران،محمد حيدري عضو هيات مديره ومعاون فني بيمه ايران در آيين رونمايي از اين طرح اعلام کرد :بيمه ايران در راستاي انجام تکاليف قانوني وحمايت از حقوق بيمه گزاران واطلاع رساني شفاف وکامل در اين حوزه ،مديريت بيمه‌هاي اتومبيل را مکلف کرده تادر طرح جديد بيمه نامه شخص ثالث ،اطلاعات مورد نياز بيمه گزار را به طور شفاف وکامل درج نمايد. حيدري افزود :فردي که بيمه نامه شخص ثالث را خريداري مي‌کند بايد به وضوح ميزان حق بيمه پرداختي به شرکت بيمه ، تعهدات بيمه نامه ومراحل دريافت خسارت را در اختيار داشته باشد . معاون فني بيمه ايران با اشاره به ظرفيت بالاي بيمه ايران در ارائه طرح‌هاي نوين گفت : ويژگي‌هاي نسخه جديد ، استفاده از نوآوري نوين گرافيکي ،منطبق شدن طراحي بر اساس قانون جديد شخص ثالث ،درج اطلاعات فردي بيمه گزار ، درج مشخصات خودرو ، نحوه محاسبه حق بيمه وميزان تخفيفات اعمال شده در حق بيمه براي عدم خسارت به طور مستقل است. عباس فراشياني مدير بيمه اتومبيل بيمه ايران نيز در اين مراسم با اشاره به اقدامات خوب وتاثير گذار بيمه ايران در تسهيل فرآيند پرداخت خسارت به زيان ديدگان گفت :بيمه ايران در جهت کوتاه وساده سازي اعلام وپرداخت خسارت‌هاي جاني ومالي رانندگان وسائط نقليه اقدام به حذف مدارک غير ضروري از پرونده‌هاي خسارتي نموده است . وي همچنين گفت در بيمه ايران در بيش از 50درصد مواقع ، احراز هويت زيان ديدگان براي دريافت خسارت به وسيله کارت شناسايي انجام مي‌شود و ارائه سند مالکيت خودرو براي دريافت خسارت ضرورت ندارد.

«معاون اداري و مالي» شرکت بيمه حافظ منصوب شد
با حکم عبدالرسول عطايي، «معاون اداري و مالي » شرکت بيمه حافظ منصوب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه حافظ، طي حکمي‌از سوي آقاي عبدالرسول عطايي مديرعامل شرکت بيمه حافظ، «محمد رضا مجد رضايي» به سمت «معاون اداري و مالي» شرکت بيمه حافظ منصوب شد. ايشان پيش از اين سرپرست ارشد در موسسات حسابرسي و در شرکتهاي بيمه کوثر، دي و تجارت نو در سمتهاي مديرمالي و معاون مالي و اقتصادي فعاليت داشته است.

بازديد مديرعامل شرکت بيمه سرمد از نمايشگاه «صندوق‌هاي بازنشستگي پيشران توسعه ملي»
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌شرکت بيمه سرمد، اسماعيل دلفراز مديرعامل اين شرکت، ظهر امروز از غرفه بيمه سرمد در نمايشگاه «صندوق‌هاي بازنشستگي پيشران توسعه ملي» بازديد کرد. اين نمايشگاه که مي‌توان آن را بزرگترين رويداد صندوق‌هاي بازنشستگي دانست، به همت معاونت اقتصادي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درحال برگزاري است. اسماعيل دلفراز در جريان بازديد از نمايشگاه «صندوق‌هاي بازنشستگي پيشران توسعه ملي»، شرکت بيمه سرمد را شرکتي جوان، پويا و چابک معرفي و نسبت به اعتلاي بيشتر اين شرکت در صنعت بيمه ابراز اميدواري کرد.
وي ضمن اشاره به توانايي بيمه سرمد در حفظ توانگري اين شرکت در سطح يک از ابتداي تاسيس تا کنون، اين شرکت را استراتژي محور و نه پرتفوي محور توصيف کرد. دلفراز در پايان افزود:«فروش بيمه‌هاي عمر از جمله استراتژي‌هاي شرکت بيمه سرمد است. ما بر اين باوريم که بيمه‌هاي عمر بايد در کشور جايگاه ويژه‌اي را پيدا کنند و با الگوگيري از کشورهايي که در اين زمينه موفق عمل کرده‌اند، مي‌توانيم اين روند را تسريع کنيم.» او با تاکيد بر لزوم توجه به نوآوري، از نرخ‌شکني برخي از شرکت‌هاي بيمه انتقاد کرد و اقداماتي از اين دست را دليل ايجاد چالش‌هاي پيش روي اين صنعت دانست.

"طرح پرنيان"، محصولي جديد از بيمه "ما" و بانک ملت
طرح پرنيان بيمه "ما" و بانک ملت با حضور مهندس مجيد صفدري و دکتر‌هادي اخلاقي رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، طي مراسمي‌با حضور مديران عامل و اعضاي هيات مديره بانک و بيمه از طرح پرنيان رونمايي شد. اين گزارش مي‌افزايد: طرح پرنيان يک بيمه نامه عمر و سرمايه گذاري و بيمه درمان تکميلي است که به صورت همزمان به مشتريان بانک ملت در سراسر کشور ارائه مي‌شود.  بر اساس اين گزارش، در راستاي مدل بانک بيمه و ايجاد ارزش در سوپرمارکت‌هاي مالي و توجه به اصل نوآوري، اين طرح نوين در سيستم بانکداري و صنعت بيمه جهت خدمات رساني به بانوان کشور ارائه شده است. در اين طرح که ماحصل ساعت‌ها تلاش کارشناسان بانک و بيمه مي‌باشد به بانواني که حداقل 100 ميليون ريال سپرده يک تا پنج ساله داشته باشند بيمه نامه عمر و سرمايه گذاري و درمان تکميلي اهدا مي‌شود که داراي پوشش‌هاي درماني، سرمايه فوت و حق بيمه مناسبي است.

استقبال بيمه معلم از بخشش جريمه موتورسيکلت‌هاي فاقد بيمه نامه شخص ثالث
مدير بيمه‌هاي اتومبيل شرکت بيمه معلم با ابراز خرسندي از بخشش صد درصد مبلغ جريمه موتورسيکلت‌هاي فاقد بيمه نامه شخص ثالث گفت: اين اقدام باعث خريد بيشتر بيمه نامه شخص ثالث از سوي موتورسواران خواهد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه معلم، سياوش کمندي افزود: متاسفانه بخش زيادي از موتور سيکلت‌ها بيمه نامه شخص ثالث ندارند و اين مي‌تواند خطرهاي بسيار زيادي را ايجاد کند. او ادامه داد: در اين شرايط، اعمال هر گونه بخشش جريمه مي‌تواند تشويقي براي موتورسواران در جهت خريد بيمه نامه شخص ثالث باشد.
کمندي اظهار کرد: از سوي ديگر افزايش خريد بيمه نامه به افزايش پرتفوي شرکت‌هاي بيمه نيز مي‌انجامد و اقدام بيمه مرکزي در اين زمينه قابل تقدير است.

همايش تجليل از برگزيدگان شاخص حمايتگري
با حمايت مالي و معنوي شرکت بيمه دي ،مراسم پانزدهمين سالگرد تأسيس موسسه فرهنگي دارالاکرام برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دي؛ مراسم گراميداشت پانزدهمين سالگرد تأسيس موسسه فرهنگي دارالاکرام با حضور نيکوکاران، فرهيختگان، هنرمندان و ورزشکاران در محل همايش‌هاي بين المللي نيايش تهران برگزار شد. در اين همايش که با هدف تجليل از برگزيدگان شاخص حمايتگري در حوزه بانيان، حاميان، همياران و مددکاران برگزار شد مهندس بختياري مديرعامل شرکت بيمه دي به معرفي شرکت بيمه دي و اهداف خيرخواهانه و عام المنفعه اين شرکت (حمايت از محيط زيست و...) پرداخت.

مرغ‌ها هورمون ندارند
معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشکي کشور وجود هورمون را در مرغ‌هاي توليدي کشور رد کرد و گفت: استفاده از هورمون براي توليد مرغ‌هاي صنعتي کاربرد ندارد.به گزارش ايرنا، مسعود‌هاشم زاده گفت: نگراني برخي از مردم درباره رشد سريع مرغ‌هاي صنعتي با استفاده از هورمون به طور کامل نابجا است و اين که برخي پزشکان به اين موضوع دامن مي‌زنند، جاي تعجب دارد.وي علت اصلي رشد اين نوع مرغ‌ها را اصلاح نژاد، بهبود شرايط تغذيه اي و بهبود شرايط مديريتي نگهداري و پرورش عنوان کرد و گفت: روند اصلاح جوجه و به دنبال آن مرغ، يک روند جهاني است و مختص کشورمان نيست.هاشم زاده افزود: سرانه مصرف مرغ‌هاي اصلاح نژاد شده در همه جهان بيش از ايران است و در اروپا و آمريکا بالاي 50 کيلو مصرف سرانه است. مصرف سرانه اين نوع مرغ در ايران حدود 23 کيلوگرم است اما بحث‌هاي غيرکارشناسي در باره آن بسيار است.وي گفت: اختصاص سهميه غذايي محاسبه شده و استفاده به موقع و بهينه از ويتامين‌ها سبب شده شرايط تغذيه اي اين مرغ‌ها بهتر شده و اين امر به رشد سريع آنها منجر شود.

آدرس لوازم‌خانگي قاچاق را بدهيد
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي گفت: تا ۹۰ درصد لوازم خانگي قاچاق در مغازه‌ها جمع شده است و لوازم خانگي قاچاق در سطح عرضه نداريم. هرکس مدعي است واحدهاي صنفي، کالاي قاچاق دارند و آن‌ را پنهان کرده‌اند به نشاني آن واحد صنفي را به اتحاديه بدهد؛ نه اينکه فقط در مورد آن صحبت کند.محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: در حال حاضر کالاهاي قاچاق در بازار لوازم خانگي در مغازه‌ها و از سطح عرضه تا حدود زيادي جمع آوري يا مرجوع شده است، چون اين کالاها فاکتور ندارند و اتحاديه اعلام کرده بود که همه کالاها بايد فاکتور داشته باشند. وي با بيان اينکه اتحاديه نظارت لازم را در زمينه قاچاق لوازم خانگي دارد، گفت:‌ امروز به جاي عرضه کالاي قاچاق در سطح عرضه، شاهد فروش قاچاق به صورت مجازي و اينترنتي هستيم.

آرايشگران جيب مردم را خالي مي‌کنند
رئيس اتحاديه آرايشگران مردانه گفت: نظارت و پيگيري قانوني بر واحدهاي صنفي به جهت در دست نداشتن نرخي مصوب از سازمان‌هاي مربوطه روند اجرايي را با مشکل مواجه خواهد کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران مصطفي گواهي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران افزود: نرخ نامه اي مصوب از سوي سازمان‌هاي ذيربط براي آرايشگران تا سال 93 ابلاغ شده بود که افراد براساس آن دست به قيچي مي‌شدند اما از سال 94 تا سال جاري قيمت مصوبي براي واحد‌هاي صنفي مشخص نشده است.گواهي با اشاره به نامه نگاري‌هاي بسيار زياد اتحاديه با سازمان‌هاي ذيربط براي تعيين نرخ مصوب اشاره کرد: بي توجهي مسئولان نسبت به تعيين نرخ مصوب سبب بروز مشکل در روند نظارت بر فعاليت واحد‌هاي صنفي در اين دوسال اخير شده‌اند و برخي از واحد‌هاي صنفي بر اساس قيمت مصوب سال‌هاي قبل به اصلاح موي سر مردم پرداخته‌اند.