تبادل‌نامه همکاري‌هاي نظارت بانکي با هدف تسهيل شرايط حضور بانک‌هاي معتبر ژاپني در ايران و متقابلاً حضور بانک‌هاي کشورمان در ژاپن و همچنين انتقال تجربيات نظارتي و بهره‌مندي از برنامه‌ها و خدمات آموزشي نظارت بانکي طرفين، ميان بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و آژانس خدمات مالي ژاپن (JFSA) به‌امضاء رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، در مراسم امضاي تبادل‌نامه (EOL) نظارتي که با حضور حيدري معاون نظارت بانک مرکزي، مديران‌کل و جمعي از مديران و کارشناسان آن معاونت و نمايندگان آژانس خدمات مالي ژاپن برگزار شد، حيدري با اشاره به سابقه تاريخي مراودات ميان دو کشور گفت: روابط ديرينه‌ ميان ايران و ژاپن منجر به اين شده است که ايرانيان نگاه ويژه‌اي به کشور ژاپن و فرهنگ غني آن کشور داشته باشند.  لذا بايد با توجه به سابقه مراودات ايران و ژاپن و متناسب با توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي دو کشور، حجم بازرگاني و مبادلات دو کشور گسترش يابد. حيدري توسعه روابط تجاري مشترک را مستلزم گسترش روابط بانکي دانست و افزود: سال گذشته کشور ژاپن درخصوص آموزش‌هاي نظارت بانکي با نظام بانکي ايران همکاري‌هاي مناسبي داشته است که‌اميد مي‌رود اين همکاري‌ها تداوم و ارتقاء يابد تا استانداردهاي بانکي ايران به سطوح جهاني مدنظر برسد و همزمان، بانکداران ژاپن نيز براي بسط و توسعه روابط خود با نظام بانکي ايران، با اصول بانکداري بدون ربا به حد کافي آشنا شوند. معاون نظارتي بانک مرکزي با بيان اينکه ايران از اولين کشورهايي است که در آن بانکداري اسلامي‌آغاز شده است، تصريح کرد: بانکداري اسلامي‌در ايران قدمتي 33 ساله دارد و پس از ايران، کشورهاي اسلامي‌ديگر نيز بانکداري اسلامي‌را آغاز کردند. امروزه در بسياري از کشورهاي اروپايي نيز خدمات بانکي اسلامي‌به مسلمانان ارايه مي‌شود و ايران آمادگي دارد تجربيات خود را در اين زمينه به ديگر کشورها و به ويژه ژاپن منتقل کند. وي افزود: حضور بانک‌هاي ژاپني در خاک ايران، نه تنها زمينه را براي دسترسي ژاپن به بازار 80 ميليوني ايران فراهم مي‌‌کند، بلکه مي‌تواند شرايط حضور پررنگ‌تر ژاپن در آسياي ميانه و قفقاز را نيز مهيا ‌کند. در اين نشست، ماساتو کاندا، مديرکل بين‌الملل آژانس خدمات مالي ژاپن، ضمن ابراز خرسندي از حضور در ايران، امضاي تبادل‌نامه نظارتي ميان ايران و ژاپن را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: امضاي اين تبادل‌نامه، مقدمه‌اي براي تبادل‌ دانش و تجربيات بانکي و امضاي تفاهم‌نامه نظارتي (MoU) خواهد بود و با توجه به‌امادگي بانک‌هاي ژاپني براي حضور در ايران، سرآغازي براي تحقق هدف توسعه همکاري‌هاي بانکي به شمار مي‌رود. در انتهاي اين نشست، توافق‌نامه نظارتي توسط مديران‌کل حوزه نظارت بانک مرکزي و ماساتو کاندا، مدير‌کل بين‌الملل آژانس خدمات مالي ژاپن به‌امضا رسيد.

مديرعامل بانک ملت با بيان اين نکته که رشد و توسعه اقتصادي به نظام تامين مالي کارآمد و اثر بخش وابسته است، گفت: نظام بانکي پاسخگوي تامين مالي کوتاه مدت بنگاه‌ها و بورس تامين کننده نيازهاي بلند مدت اقتصادي است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار در هشتمين همايش توسعه نظام تامين مالي و سرمايه گذاري در ايران افزود: توسعه اقتصادي دغدغه عموم سياستگزاران کشور و رشد و توسعه اقتصادي کشور به نظام تامين مالي کارآمد و اثر بخش وابسته است و بهره برداري از ابزارهاي نوين تامين مالي يکي از مهم‌ترين ارکان اين امر مهم است.
مديرعامل بانک ملت ادامه داد: سهم تامين مالي بازار پول و سرمايه متفاوت است. نظام بانکي پاسخگوي نياز تامين مالي کوتاه مدت بنگاه‌ها و بورس تامين کننده نياز‌هاي بلندمدت اقتصادي است. دکتر اخلاقي با بيان اينکه بانک‌ها بيشترين سهم تامين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: اين روند از يک سو باعث ناکارآمدي نظام بانکي در تامين مالي است و از سوي ديگر مشکلاتي را به بنگاه‌هاي اقتصادي تحميل مي‌نمايد. وي افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه و همچنين سياستهاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي ادامه روند مذکور امکان پذير نيست و توسعه بازار سرمايه و تقويت بورس نياز امروز اقتصاد کشور است.

در راستاي تداوم حمايت‌هاي بانک انصار از انجمن ديابت ايران و بيماران ديابتي کشور، مبتني بر انجام و توسعه فعاليت‌هاي مربوط به مسئوليت‌هاي اجتماعي ، نهمين سمينار جلوه‌هايي از زندگي با ديابت با حمايت بانک انصار از سوي انجمن ديابت ايران برگزار شد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و تبليغات ، اين سمينار، با (( شعار چنيين کنند سالمندان موفق ديابتي)) آغاز شد و به موضوعاتي از قبيل، نحوه و زمان تأسيس انجمن، فعاليت‌هاي آموزشي، پژوهشي ، چيستي و آمار بيماري ديابت در جهان، ديابت و تغذيه، اختلالات روماتولوژيک و ديابت، ديابت و روانشناسي، و توانمند سازي مبتلايان به اين بيماري پرداخته شد . مديرعامل بانک انصار دکتر ابراهيمي‌طي سالهاي گذشته در پيام‌هاي متعددي از اهميت سلامت و حمايت از جامعه پزشکي پرداخته ونقش آموزشي و پيشگيري را مطرح کرده‌اند وي در پيامي‌ اذعان داشت : برخورداري از جامعه اي شاداب، سالم و اميدوار، نيازمند تلاش همگاني، آموزش مطلوب، اجراي راه کارهاي پيشگيرانه و خودمراقبتي در رويارويي با بيماري‌هاست. در اين راستا لازم است علاوه بر سازمان‌هاي مسئول و انجمن‌هاي مربوطه، افراد ديابتي گرامي‌نيز همچون آموزگاراني مجرب با انتقال تجربيات خود به مهار پديده ديابت ياري رسانند .

مدير امور بين الملل بانک تجارت برنامه‌هاي اين بانک براي توسعه خدمات ارزي و روابط کارگزاري با بانکهاي خارجي را تشريح کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، علي مهرپور مدير امور بين الملل اين بانک ، روز سه شنبه بيست و ششم بهمن ماه با اشاره به اينکه با گذشت يک سال از اجراي توافق برجام، بانک تجارت روابط کارگزاري با 70بانک معتبر بين المللي را آغاز کرده است ،گفت: طي دو ماه گذشته جلسات متعدد مذاکره با نمايندگان برخي از مهمترين بانکهاي خارجي برگزار گرديده است که از جمله مهمترين اين جلسات مي‌توان به جلسه با نمايندگان بانکHalk Bank ترکيه درخصوص بسط و توسعه همکاريهاي مشترک ، همکاري درخصوص بازاريابي در مناطقي همچون امارات متحده عربي و چين، فراهم ساختن شرايط مناسب براي جابجايي و انتقال منابع و وجوهات ارزي و پذيرش اعتبارات اسنادي مدت دار صادره توسط بانک تجارت و تنزيل اين دسته از اعتبارات اسنادي اشاره کرد. مهرپور در ادامه با اشاره به جلسه با مشاور و مسئولين دفتر اتاق صنايع و بازرگاني فرانسه گفت: در اين جلسه‌امادگي بانک تجارت براي مساعدت به شرکت‌هاي فرانسوي جهت گشايش اعتبارات از طريق شعبه پاريس و افزايش نقش شعبه پاريس در تعاملات شرکت‌هاي ايراني و فرانسوي اعلام شد.

مراسم توديع و تکريم تيمور غفاري عضو سابق هيات مديره و معارفه سليمان توکلي عضو جديد هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران با حضور مديران ارشد بانک و فلاح مدير انفورماتيک بانک کشاورزي در محل سالن اجتماعات ساختمان ادارات مرکزي برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، در اين مراسم از زحمات و تلاش‌هاي غفاري عضو سابق هيات مديره بانک تقدير به عمل آمد و طي حکمي‌از سوي مرتضي اکبري به عنوان مشاور مديرعامل منصوب شد. همچنين سليمان توکلي که پيش از اين در سمت مدير امور استان‌هاي بانک قرض الحسنه مهرايران خدمت نموده است به عنوان عضو جديد هيات مديره بانک معرفي شد. مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران ضمن خيرمقدم به حاضرين بيان داشت: ايجاد تغيير و تحولات، لازمه پيشرفت و بهسازي سيستم مديريتي کشور است تا با بهره مندي از تجربيات مختلف، شاهد رشد و شکوفايي در تمامي‌عرصه‌ها باشيم. وي افزود: امروز آحاد جامعه به ماموريت و چارچوب فعاليت‌هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران اشراف کامل دارند و نوع خدمت و عملکرد مطلوب اين بانک هميشه مورد تاييد مسئولين نظام و شبکه بانکي کشور بوده است. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران با اشاره به نقاط قوت و اقدامات مثبت صورت گرفته اظهار داشت: هرچند تجميع سپرده‌ها و جذب منابع قرض الحسنه در شرايط اقتصاد کنوني کشور کار سختي است اما خوشبختانه اين بانک مسير رشد و توسعه خود را پيدا نموده و مسئوليتي را که بر عهده آن نهاده شده را به خوبي انجام مي‌دهد به نحوي که در سال گذشته و همچنين طي 11 ماه سال جاري نيز توانسته است قريب 30درصد جذب منابع قرض الحسنه داشته باشد. مرتضي اکبري در ادامه مراسم توديع و معارفه اعضاي جديد هيات مديره بانک گفت: آقاي غفاري طي 2 سال در سمت عضو هيات مديره اين بانک منشاء خير و برکات زيادي بوده است.

مديرکل دفتر رياست و همکاريهاي بين المللي مرکز آمار با ارسال نامه اي از مشاور مديرعامل و رئيس اداره کل روابط عمومي‌بانک سپه به دليل مشارکت گسترده کارکنان بانک سپه در طرح سرشماري از طريق اينترنت تقدير کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، در نامه علي اکبر محزون خطاب به سيد علي جلالي نظري آمده است: مرکز آمار ايران با مشارکت مثال زدني آحاد ملت، در مسير رشد و تعالي ايران اسلامي‌و با عزم ملي و حمايت موثر تمامي‌دستگاههاي اجرايي اعم از وزارتخانه‌ها، موسسات دولتي و نهادها، رخداد بزرگ سرشماري اينترنتي و حضوري نفوس و مسکن 1395 را با رکوردي جهاني به اتمام رساند و خانواده بزرگ روابط عمومي‌از ارکان مهم اين دستاورد بوده است.

در پي انجام ارزيابي عملکرد و رتبه‌بندي سازمان‌هاي مرتبط با وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعي از طريق شاخص‌هاي عملکردي، بانک توسعه تعاون با کسب 97 امتياز از بين 7 سازمان زيرمجموعه اين وزارتخانه حائز رتبه نخست شد.
حسن شريفي مديرامور طرح و برنامه با اعلام اين خبر اظهار داشت: بر اساس معيارهاي تعيين‌شده از سوي مديريت عملکرد وزارتخانه متبوع و طراحي شاخص‌هاي ارزيابي در محورهايي چون ارزيابي عملکرد، کميته مديريت عملکرد، کميته سلامت اداري، ارتباطات مردمي‌و پاسخگويي به شکايات و نظارت و بازرسي و همچنين از طريق اعزام بازرس به سازمان‌هاي مختلف مبادرت به انتخاب بهترين سازمان ازلحاظ عملکردي در بين سازمان‌هاي تابعه نموده است.

استاندار هرمزگان با ارسال نامه اي به دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، خواستار قدرداني از بانک کشاورزي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، «جاسم جادري» در اين نامه ضمن اشاره به مشارکت و هم افزايي شبکه بانکي در اجراي مطلوب و تحقق اهداف محوري دولت به ويژه شکوفايي اقتصادي و پايداري اشتغال، عملکرد بانک کشاورزي را در تأمين مالي واحد‌هاي توليدي در بخش‌هاي کشاورزي وصنعتي اين استان مطلوب دانست. وي با بيان اينکه، بانک کشاورزي علي رغم محدوديت‌هاي فراوان با تحقق 145 درصدي پرداخت تسهيلات و اعتبارات ابلاغي در زمينه تأمين واحدهاي توليدي در بخش‌هاي کشاورزي و صنعتي راکد و نيمه فعال استان هرمزگان و همسو با سياست‌هاي دولت تدبير و اميد گام برداشته و با کسب رتبه برتر در اين زمينه ايفاي نقش کرده است، خواستار قدرداني شايسته از دکتر مرتضي شهيد زاده رئيس هيئت مديره مديرعامل بانک کشاورزي و همکاران ايشان در اين استان شد.

با توجه به رويکرد مشتري مداري بانک و در راستاي حمايت از توليد ملي و اقتصاد مقاومتي، همگام با مصوبات شوراي هماهنگي بانک‌هاي خصوصي و دولتي، طرح فجر بهمن (بخشش 6 درصد وجه التزام) به شعب بانک قوامين ابلاغ شد.
مسلم ميرزائي معاون حقوقي بانک قوامين در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک با بيان خبر فوق گفت: افزايش بي رويه مطالبات معوق يکي از چالش‌هاي پيش روي بانک‌ها است. چرا که بخشي از منابع بانک به جاي مولد بودن در حوزه اعطاي تسهيلات در بخش مطالبات معوق محبوس شده است و فرصت پرداخت و ارائه تسهيلات به مردم را از بانک سلب مي‌کند.
وي در رابطه با طرح فجر بهمن افزود: مشتريان بانک در صورت تسويه نقدي و يا به روز رساني اقساط معوق با مساعدت هيات مديره بانک با مراجعه به کليه شعب مي‌توانند از مزاياي اين طرح بهره مند شوند و از اين فرصت براي تسويه بدهي خود
اقدام کنند.

همراه بانک سينا قابليت‌هاي کاملي را جهت انجام خدمات بانکي مورد نياز هموطنان داراست که در کمترين زمان ممکن قابل انجام است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، نرم افزار همراه بانک سينا با قابليت پشتيباني از سيستم‌هاي عامل اندرويد و ios عرضه شده است و کاربران با نصب آن در تلفن همراه خود مي‌توانند انواع خدمات بانکي مورد نياز را در اسرع وقت و در تمام ساعات شبانه روز به انجام برسانند. با استفاده از اين سامانه، کاربران مي‌توانند به اطلاعات حساب بانکي خود دسترسي داشته باشند، انتقال وجه کارت به کارت شتابي و ديگر انواع انتقال وجه را انجام دهند و هزينه قبوض خدمات شهري مثل آب، برق، تلفن و جرايم راهنمايي و رانندگي را پرداخت نمايند و نسبت به خريد شارژ اقدام کنند. از ديگر امکانات همراه بانک سينا، مي‌توان به مشاهده گردش حساب‌ها، تغيير رمز دوم (خريد اينترنتي)، مسدود نمودن کارت، مشاهده وضعيت تسهيلات و پرداخت اقساط تسهيلات اشاره کرد.

نشست تخصصي – مشاوره‌اي بانکداري شرکتي بانک اقتصادنوين با موضوع "آشنايي با ابعاد حقوقي بيمه‌نامه‌ها" با حضور مشتريان منتخب بانکداري شرکتي و همکاري شرکت بيمه نوين برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، گروه خدمات مشاوره‌اي بانکداري شرکتي ضمن بررسي مسائل و نيازسنجي از مشتريان، سلسله نشست‌هاي تخصصي با حضور مشاوران خبره و نخبه بانکي و مالي را برنامه‌ريزي و به مرحله اجرا گذاشته است. در همين راستا پس از برگزاري دوره آشنايي با "اوراق مشارکت و خزانه اسلامي" با حضور 150 شرکت فعال در حوزه پيمانکاري و ساختماني، در دومين جلسه مشاوره موضوع "ابعاد حقوقي بيمه‌نامه‌ها" براي شرکت‌هاي منتخب بانکداري شرکتي در دستور کار قرار گرفت.  در اين نشست، مديران بيمه باربري و آتش‌سوزي شرکت بيمه نوين به عنوان مشاوران خبره ضمن بررسي مسائل و مشکلات، الزامات قانوني و مورد کاوي، راهکارهاي استفاده و بهره‌برداري موثر از اين دو خدمت اصلي و مهم بيمه‌اي را به لحاظ حقوقي و قانوني براي شرکت‌ها تشريح کردند. در اين جلسه مشتريان بانکداري شرکتي مسائل و ابهامات خود را خصوص مسايل مطرح و پاسخ‌هاي لازم را دريافت کردند.

بانک شهر به انتخاب مردم، در ميان 5 بانک محبوب کشور قرار گرفت.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، در سومين جشنواره "بانک محبوب من" که از 23 آذر تا پنجم بهمن‌ماه برگزار شد، بانک شهر به انتخاب شهروندان به عنوان يکي از 5 بانک‌ محبوب کشور معرفي شد.
بر اين اساس، در اين جشنواره با حضور تمامي‌بانک‌ها برگزار شد، بانک شهر در رديف 5 بانکي قرار گرفت که شهروندان بيشترين علاقه را به افتتاح حساب در اين بانک نشان دادند.
اين جشنواره همه ساله، باهدف تعيين محبوب‌ترين بانک‌ها ازنظر مشتريان شبکه بانکي برگزار مي‌شود و طي آن مشتريان با امتيازدهي به بانک موردعلاقه‌شان، بانک‌هاي محبوب را انتخاب مي‌کنند.

بانک آينده به­‌منظور معرفي خدمات نوين، محصولات متمايز و خدمات ويژه بانکداري الکترونيکي و هم­چنين ارائه خدمات توسط پايانه­‌هاي فروش خود، در نهمين نمايشگاه بين­‌المللي طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنايع وابسته، در محل دائمي‌نمايشگاه‌­هاي بين‌المللي تهران، سالن ۸، حضوري فعال خواهد داشت.
اين نمايشگاه روز پنج­شنبه، مورخ ۲۸ بهمن ماه سال­‌جاري افتتاح و تا پايان روز يکشنبه، اول اسفند ماه ادامه دارد.
عرضه خدمات بانکي نظير: افتتاح حساب آنلاين، صدور کارت نقدي و ايران کارت، معرفي محصولات ممتاز بانک و همچنين ارائه خدمات ۸۰ دستگاه POS به پذيرندگان پايانه­‌هاي فروش متصل به حساب­‌هاي بانک آينده از برنامه­‌هاي ويژه غرفه بانک آينده در اين
نمايشگاه است.

معرفي پروژه ‌های دهه فجر بانک توسعه صادرات
بانک توسعه صادرات در راستاي اهداف عمراني و توسعه اي به نيروگاه سيکل ترکيبي 968 مگاواتي پره سر گيلان تسهيلات 250 ميليون يورويي اختصاص داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، اين نيروگاه در پره سر استان گيلان و 120 کيلومتري شمال غرب شهرستان رشت با هزينه 614 ميليون يورو احداث شد و بانک توسعه صادرات نيز تامين مالي 250 ميليون يورويي آن را به عهده گرفت. محل پرداخت تسهيلات منابع بانک بوده و نوع عقود اسلامي‌به کار گرفته شده نيز مشارکت مدني و فروش اقساطي است. ابعاد صادراتي طرح نيز صادرات برق بين کشورهاي هم مرز و داراي مرز خشکي است و ميزان ارزآوري يا جلوگيري از خروج ارز نيز معادل سالانه پنجاه ميليون يورو است. اشتغال زايي مستقيم و غيرمستقيم اين طرح بيش از هزار نفر بطور مستقيم و بيش از 10 هزار نفر بطور غير مستقيم است. اين طرح براي تأمين برق مورد نياز کشور و برق مورد نياز شهري و صنعتي استان‌هاي شمالي کشور(پاسخگويي به ميانگين رشد تقاضاي 10درصد برق در استان گيلان) اجرايي شد و صادرات برق بين کشورهاي هم مرز و داراي مرز خشکي از مزاياي آن به شمار مي‌رود.

افتتاح نيروگاه سيکل ترکيبي کرمانيان با تسهيلات بانک صنعت و معدن
نيروگاه سيكل تركيبي كرمانيان كه با تسهيلات بانك صنعت و معدن به مرحله بهره برداري رسيده در هفته جاري و طي مراسمي‌باحضور رئيس جمهور افتتاح خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن اين شركت كه ٢٠٠ ميليون يورو تسهيلات از بانك ياد شده دريافت كرده در سال اول بهره برداري ٤٨٤ مگاوات انرژي الكتريكي توليد خواهد كرد. نيروگاه كرمانيان در كيلومتر ١٠ جاده سيرجان به كرمان ايجاد شده و براي ١٢٢ نفر در اين منطقه كمتر توسعه كشورمان اشتغال مستقيم ايجاد مي‌كند. گفتني است بانك صنعت و معدن با تامين مالي ٣ ميليارد و ١٣١ ميليون دلاري براي ١٣ طرح بزرگ و ٢٢ طرح مقياس كوچك مصوب ، جاري و به بهره برداري رسيده طرح‌هاي نيروگاهي نقش راهبري در اعطاي تسهيلات به اين بخش از صنايع زيربنايي كشورمان داشته است.

ارائه خدمات قرض الحسنه به کانون صنفي بازنشستگان نهاد رياست جمهوري
بانک قرض الحسنه رسالت و کانون صنفي بازنشستگان نهاد رياست جمهوري همکاري دو جانبه خود را با امضاي تفاهم نامه گسترش دادند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت به نقل از بهروز رضايي دونچالي مديرگروه دوم بانکداري اجتماعي، محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت وبهزاد هوشمند رئيس هيات مديره، غلامرضا فتحيان نايب رئيس هيات مديره و ناصر بختياري عضو هيات مديره و خزانه دار کانون صنفي بازنشستگان نهاد رياست جمهوري تفاهم نامه همکاري بين دو نهاد را به‌امضا رساندند. موضوع اين تفاهم نامه افتتاح حساب توسط کانون صنفي بازنشستگان نهاد رياست جمهوري نزد بانک قرض الحسنه رسالت و ارائه خدمات بانکي از جمله اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به افراد معرفي شده از طرف اين نهاد براساس مفاد تفاهم نامه و ضوابط و مقررات بانک است.

شاهين طلايي جشنواره به بانک مسکن رسيد
در مراسم معرفي، تجليل و تقدير از پديدآورندگان آثار منتخب جشنواره ملي تبليغات که با حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌برگزار شد؛، ۵ نشان برتر در حوزه‌هاي مختلف تبليغاتي به روابط عمومي‌بانک مسکن اختصاص يافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن، جشنواره برترين‌هاي تبليغات ايران که عصر روز گذشته (۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۵) در مرکز همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد۸۰ اثر واجد شرايط دريافت «شاهين» و «ديپلم افتخار» معرفي شدند که روابط عمومي‌بانک مسکن به عنوان يکي از برگزيدگان برتر اين جشنواره، موفق شد در حوزه‌هاي تبليغات ديجيتال و کمپين تبليغاتي يکپارچه به ترتيب نشان «شاهين طلايي» و «شاهين نقره اي» را نصيب خود کند. بر اساس اين گزارش، هيات داوران جشنواره برترين‌هاي تبليغات ايران، در حوزه‌هاي تبليغات مستقيم، تحقيقات و اثربخشي تبليغاتي و تيزر رئال نيز سه نشان «شاهين برنزي» به روابط عمومي‌بانک مسکن اعطا کرد. در مراسم اختتاميه جشنواره ملي تبليغات ،‌ مديرکل تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌با بيان اينکه، تبليغات موضوع روز دنيا است که پل ارتباطي ميان اقتصاد و اجتماع به حساب مي‌آيد، گفت: مشکلات اقتصادي در کشور زماني برطرف مي‌شود که بتوانيم از ظرفيت حوزه تبليغات نهايت استفاده را ببريم. محمد حيدري، تاکيد کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌به اعتبار قانون تنها متولي تبليغات در کشور است.  

آغاز احداث مدرسه ابتدايي در استان ايلام با مشارکت بانک  ملي
طي مراسمي‌با حضور فولادي معاون عمراني استاندار ايلام و تعدادي از مسئولان بانک ملي ايران در اين استان، عمليات احداث يک باب مدرسه ابتدايي در بخش چوار ايلام با مشارکت بانک ملي ايران آغاز شد. اعتبار تخصيصي بانک ملي استان ايلام براي ساخت اين مدرسه مبلغ 2 ميليارد ريال است.  در مراسم کلنگ‌زني اين مدرسه 2 کلاسه، معاون عمراني استاندار ايلام با بيان فعاليت‌هاي انجام شده درخصوص محروميت زدايي در اين استان، از تلاش‌هاي بانک ملي ايران در حمايت از سنت حسنه ساخت مدارس قدرداني کرد.  همچنين علي اشرف يوسفي قياسي رئيس اداره‌امور شعب بانک ملي ايران در استان ايلام با تشريح اقدامات اين بانک در طرح‌هاي عام‌المنفعه اظهار داشت: بانک ملي ايران تاکنون 13 ميليارد و 700 ميليون ريال براي توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي استان اختصاص داده است.

توجه به مطالبات مردم از اولويت‌هاي بانک مهر اقتصاد است
معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد در بازديد از شعب شرق استان تهران گفت: توجه به مطالبات مردم و نيازهاي صاحبان مشاغل يكي از مهمترين اولويت‌هاي بانك است كه بايد در تمامي‌بخش‌ها با جديت پيگيري شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران، جواد حاجي مزداراني - معاون امور مناطق - به همراه عليرضا چراغي رئيس اداره‌امور شعب استان در بازديد از شعب سبلان، بهشتي و 17شهريور در شرق تهران بر ارتقاء کيفيت شعب تاکيد کرد و گفت: پرداخت تسهيلات بايد براساس ضوابط، پيگيري و دريافت معوقات و در راستاي افزايش بهره وري بانک در اولويت قرار گيرد. معاون امور مناطق با اشاره به اهميت حمايت از اقتصاد بومي‌کشور، افزود: همه بايد تحقق اقتصاد مقاومتي، حمايت از توليد ملي، کالا و سرمايه ايراني و مشتري مداري را در دستور کار قرار دهيم که در اين ميان نقش تاثير گار بانک‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي بر کسي پوشيده نيست.