اتحاديه اروپا پيش بيني خود درباره رشد اقتصادي منطقه يورو در سال 2017 را افزايش داد.به گزارش وال استريت ژورنال برطبق اين پيش بيني اتحاديه اروپا حتي با وجود رشد پوپوليسم و راستي‌هاي افراطي در سياست با رشد اقتصادي روبروست.
اين اولين پيش بيني اقتصادي پس از روي کار آمدن دونالد ترامپ است که مخالفت با جهاني سازي را اعلام کرده بود. کميسيون اروپا با انتشار گزارشي، ميزان رشد اقتصادي در منطقه يورو را به سياست‌هاي رئيس جمهوري تازه کار آمريکا و مذاکرات درباره نحوه خروج کامل انگليس از اتحاديه اروپا منوط کرد. بر اساس گزارش جديد کميسيون اروپا، پيش بيني مي‌شود رشد اقتصادي در منطقه يورو در سال جاري ميلادي 1.6 دهم درصد و در سال 2018 نيز 1.8 دهم درصد افزايش يابد. همچنين در اين گزارش، انتخابات فرانسه، آلمان و هلند، از جمله رويدادهايي اعلام شده‌اند که نتيجه آن مي‌تواند بطور مستقيم در اين پيش بيني تاثير گذار باشند.
 در اين ميان يونان گام‌هاي موثري براي رشد اقتصادي برداشته و سال گذشته شاهد رشد اقتصادي بوده است. يونان در سال گذشته ميلادي سه دهم درصد رشد داشته است. پيش بيني مي‌شود رشد اقتصادي اين کشور در سال جاري و سال آينده، دو و هفت دهم درصد و سه درصد باشد. اين ميزان رشد، يونان را در بين کشورهاي پيشگام اروپا قرار مي‌دهد از سويي ديگر، نرخ تورم در ماه فوريه در منطقه يورو در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، سه دهم درصد افزايش داشته است.
گزارش‌ها حاکيست افزايش قيمت‌ها در بخش اجاره خانه، دخانيات و رستوران‌ها، سهم بسيار زيادي در افزايش سه دهم درصد نرخ تورم در فوريه داشته است.  بانک مرکزي اروپا بيم آن را دارد، بهاي کنوني قيمت نفت در بازارهاي جهاني و کندي آهنگ رشد اقتصادي چين در تداوم روند نزولي نرخ تورم در منطقه و در نتيجه گرفتاري به تورم منفي تاثير مستقيمي‌گذارد.

وزارت خارجه قزاقستان اعلام‌ کرد: در نشست دو روز آتي آستانه درباره سوريه راه‌هاي نظارت‌ بر آتش بس بررسي شده و در مورد نحوه برخورد با طرف ناقض آتش‌بس گفتگو خواهد شد.
به گزارش روزنامه اليوم السابع ، غيرت عبدالرحمانف، وزير خارجه قزاقستان با اشاره به ورود هيئت روسيه و هيئت دولت سوريه به شهر آستانه گفت: منتظر ورود دو هيئت ايراني و اردني هم هستيم.عبد الرحمانف تاکيد کرد: در نشست آستانه درباره سوريه همکاري در زمينه کنترل و نظارت بر آتش‌بس و مجازات طرف‌هاي ناقض آن بررسي خواهد شد.وزير خارجه قزاقستان افزود: ما از ترکيه انتظار داريم که به زودي مشارکت هيئتي از مخالفان سوري را در نشست‌هاي آستانه تاييد کند.عبدالرحمانف تاکيد کرد: هنوز تعيين نشده که آيا پيش‌نويس قانون اساسي سوريه در دستور کار مذاکرات سوريه در آستانه قرار خواهد گرفت يا نه. اميد است توافقنامه سه جانبه‌اي بين کشورهاي تضمين کننده آتش‌بس در زمينه تشکيل تيم نظارت بر آتش‌بس امضا شود.در اين راستا صباح الرافعي، سخنگوي وزارت خارجه اردن در گفتگو با خبرگزاري اسپوتنيک روسيه اظهار داشت: اردن دعوت‌نامه‌اي رسمي‌از قزاقستان براي مشارکت در نشست‌هاي صلح سوريه در شهر آستانه در روزهاي پانزدهم و شانزدهم ماه جاري ميلادي به عنوان عضوي ناظر دريافت کرد.شهر آستانه پايتخت قزاقستان اواخر ماه ژانويه ميزبان مذاکرت ميان دو هيئت دمشق و مخالفان سوري با حضور سه کشور ايران، روسيه و ترکيه به عنوان ميانجي بود.

شوراي امنيت سازمان ملل به شدت آزمايش موشک بالستيک کره شمالي را محکوم و اين کشور را به اتخاذ تدابير جدي‌تر تهديد کرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، به دنبال آزمايش موشکي جديد کره شمالي که واکنش‌هاي زيادي را به دنبال داشت، شوراي امنيت سازمان ملل در بيانيه‌اي اين اقدام کره شمالي را به شدت محکوم کرد.اين شورا که تاکنون تحريم‌هايي را عليه اين کشور به خاطر آزمايش‌هاي موشکي اعمال کرده در جديدترين بيانيه خود پيونگ يانگ را به اقدامات جدي‌تر تهديد کرده است.همچنين مقامات نظامي‌سه کشور آمريکا، ژاپن و کره‌ جنوبي با برگزاري تله کنفرانسي، اقدام کره شمالي در پرتاب موشک جديد بالستيک را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.پنتاگون با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: مقامات سه کشور با محکوميت آزمايش اخير موشک بالستيک توسط کره شمالي تاکيد کردند، اين آزمايش نقض آشکار قطعنامه‌هاي چندجانبه شوراي امنيت سازمان ملل است.آمريکا در اين مذاکرات بار ديگر بر تعهدات امنيتي‌اش با کره‌ جنوبي و ژاپن عليه پيونگ يانگ تاکيد کرد.همچنين دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا وعده داد که با کره شمالي به طور قاطع برخورد کند.وي بدون اشاره به آزمايش اخير موشک بالستيک و بيان جزئيات درباره واکنش موردنظر آمريکا اعلام کرد: "پيونگ يانگ يک مشکل بسيار بزرگ است."همچنين يک سخنگوي پنتاگون اعلام کرد: پيشرفت‌هاي تکنيکي در برنامه موشکي بالستيک کره‌ شمالي نشان دهنده تهديد بزرگ و آشکار عليه‌امنيت آمريکا است.

روسيه چهارشنبه ميزبان کنفرانسي در مسکو با حضور افغانستان، پاکستان، چين،‌هند و ايران براي گفت‌وگو درباره راه حل احتمالي در جنگ افغانستان است.
 به گزارش خبرگزاري آسيا، اين کنفرانس بخشي از تلاش‌هاي روسيه براي عهده گيري نقش فعال‌تر در مساله افغانستان پس از حمله به اين کشور در سال 1979 است.مسکو آخرين بار در ماه دسامبر ميزبان کنفرانسي درباره افغانستان با حضور مقامات از چين و پاکستان بود که باعث بروز اعتراضي شديد از سوي دولت افغانستان شد. در کنفرانس طرفين منطقه‌اي حضور دارند اما مقامي‌از آمريکا يا ناتو که بر اين باورند روسيه به دنبال زيرسوال بردن مديريت آمريکا در حل مشکلات منطقه‌اي است، دعوت نشده است.در همين راستا سناتور جان مک‌کين، رئيس کميته خدمات مسلح سناي آمريکا به تازگي اعلام کرد: روسيه با حمايت از طالبان نقش آمريکا در افغانستان را زيرسوال مي‌برد.اگرچه برخي از تحليلگران به تلاش روسيه براي حل مساله افغانستان و دعوت نکردن از آمريکا در اين کنفرانس بدبين هستند اما در مقابل برخي از کارشناسان منطقه‌اي نگاه خوش بينانه تري نسبت به اقدامات مسکو دارند.آنها بر اين باورند که اين کنفرانس با حضور همه بازيگران منطقه‌اي دخيل در مساله افغانستان برگزار مي‌شود. در اين نشست در مسکو هيچ نماينده‌اي از کشورهاي غربي که سربازان شان بعد از سال ۲۰۰۱ در افغانستان مستقر اند، شرکت ندارند.
رشد اقتصاد ژاپن پس از سه سال
ژاپن، صاحب سومين اقتصاد قدرتمند در دنيا سال ۲۰۱۶ را با ميانگين رشد اقتصادي معادل ۱ درصد به پايان رسانده است. اقتصاد اين کشور براي اولين بار از سال ۲۰۱۳ چهار فصل متوالي با رشد همراه بوده است.پايين آمدن ارزش ين در برابر دلار آمريکا، افزايش روند رشد بخش صادرات ژاپن را درپي داشته است. حجم سرمايه گذاري شرکتها نيز در اين کشور روندي صعودي داشته است. در سه ماهه آخر سال گذشته اين سرمايه گذاري‌ها رشد ۰.۹ درصدي بخود ديده است. اما مصرف داخلي که همواره بيش از ۶۰ درصد توليد ناخالص داخلي ژاپن را تامين مي‌کرده با رشد چنداني گزارش نشده است.سياستهاي اقتصادي حمايت گرايي دونالد ترامپ، رييس جمهوري آمريکا و نرخ تورم منفي در ژاپن، عواملي هستند که به ترديد شرکتها و سرمايه گذاران دامن زده‌اند. بانک مرکزي ژاپن براي مقابله با اين روند اجراي برنامه وسيع تسهيل کمي‌را در دستور کار خود قرار داده است.

مرکل ديدار خود با نتانياهو را لغو کرد
دولت آلمان اعلام کرده است که نشست صدراعظم اين کشور با نخست‌وزير رژيم صهيونيستي را لغو کرده است. به گزارش روزنامه‌هاآرتص، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تصميم گرفته است تا نشست مشترک خود با «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي را که قرار بود در دهم ماه مي‌در بيت‌المقدس انجام گيرد را ملغي کند. دفتر مرکل، دليل اين تصميم را انتخابات آلمان در ماه سپتامبر عنوان کرده است. البته منابع آلماني و رژيم‌صهونيستي مي‌گويند مرکل اين ديدار را به دليل نشان دادن نارضايتي‌اش از قانون جديد تل‌آويو مبني بر قانون شمردن مصادره اراضي فلسطينيان، لغو کرده است.بنا بر اعلام يک مقام اسرائيلي، وزارت خارجه آلمان و دفتر صدراعظم اين کشور نارضايتي شديد خود را در خصوص قوانين جديد تصويب شده در کنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) اعلام کرده‌اند. رژيم صهيونيستي هفته گذشته قانوني را تصويب کرد که ساخت هزاران خانه قديمي‌را در مناطق متعلق به فلسطيني‌ها در «جوديا و سامريا» قانوني اعلام و از آن‌ها حمايت مي‌کند. اين خانه‌ها با حمايت کابينه اين رژيم و در مناطقي که به فلسطيني‌ها تعلق دارد ساخته شده‌اند.

رايزني اردوغان با عربستان سعودي
رئيس‌جمهوري ترکيه در سفري رسمي‌وارد عربستان سعودي شود و از سوي پادشاه اين کشور مورد استقبال قرار گرفت.به گزارش واس، «رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهوري ترکيه، عصر دوشنبه در سفري رسمي‌وارد رياض، پايتخت عربستان شد.براين اساس، ديدار اردوغان از عربستان سعودي در ادامه سفرهاي منطقه‌اي او با هدف رايزني در مورد مسائل منطقه از جمله مسئله سوريه، صورت مي‌گيرد. «سلمان بن‌عبدالعزيز» پادشاه عربستان سعودي در راس هياتي از اردوغان در پايگاه هوايي «ملک سلمان» استقبال کرد.اردوغان، روز يکشنبه نيز در بحرين با «حمد بن‌عيسي آل‌خليفه» پادشاه و ديگر مقام‌هاي اين کشور ديدار کرد.در آوريل گذشته، ملک سلمان سفري به ترکيه انجام داد و اردوغان در جريان اين سفر، بالاترين نشان افتخار اين کشور را به پادشاه سعودي داد.از سوي ديگر، «عادل الجبير» وزير خارجه سعودي، هفته گذشته که به آنکارا سفر کرده بود، اعلام کرد، مواضع رياض و آنکارا درباره سوريه «مشابه» است. رئيس‌جمهوري ترکيه، ديروز عربستان را به مقصد قطر ترک کند.

در پی رسوايي مشاور امنيت ملی دولت آمریکا مطرح شد؛
گروه بين الملل- مايکل فلين، مشاور امنيتي جنجالي ترامپ، در پي انتشار گزارش‌هايي درباره تماس تلفني‌اش با سفير روسيه در رابطه با تحريم‌هاي دولت اوباما عليه مسکو، از مقام خود کناره‌گيري کرد. اين اولين عضو دولت دونالد ترامپ بود که به دليل فشارها از سمت خود استعفا کرد.
اتهام مايکل فلين گفت‌وگويي تلفني با سرگئي ايوانوويچ کيسلياک، سفير روسيه در آمريکا، در روز ۲۹ دسامبر سال گذشته ميلادي (۲۰۱۶) در رابطه با تحريم‌هاي وضع‌شده‌ي دولت اوباما عليه مسکو و دادن اطلاعات نادرست در اين رابطه از جمله به مايک پنس، معاون رئيس جمهوري ايالات متحده، بود. فلين در استعفانامه خود گفته که ناخواسته اطلاعاتي گمراه‌کننده ارائه کرده است. او از اين امر ابراز تأسف کرده که در رابطه با تماس مناقشه‌برانگيز خود با سفير روسيه به معاون رئيس جمهوري جديد آمريکا، مايک پنس و "ديگران اطلاعاتي ناقص" داده است مقامات کاخ سفيد مي‌گويند که در جريان محتواي گفتگوهاي او با سفير روسيه نبوده‌اند و آقاي فلين در اين موضوع حتي مايک پنس، معاون دونالد ترامپ را گمراه کرده است..دونالد ترامپ اينک کيت کلاگ، ژنرال پيشين ۷۲ ساله و از کهنه‌سربازان جنگ ويتنام را به عنوان مشاور امنيتي معرفي کرده است. کلاگ در جريان کارزار انتخاباتي ترامپ از مشاوران و اعضاي تيم دوران گذار او بود. گمانه زني‌ها براي انتخاب مشاور امنيت ملي جديد آغاز شده است و احتمال مي‌رود که فرد مورد نظر درنهايت از ميان سه گزينه «کيث کلاگ»، «ديويد پترائوس» و «رابرت‌هاوود» انتخاب شود.دونالد ترامپ اخيرا به شکل محسوسي در رابطه با موضوع فلين سکوت اختيار کرده و همچون گذشته به تمامي‌از او دفاع نکرده بود.در همين خصوص «نانسي پلوسي» رهبر دموکرات‌هاي مجلس نمايندگان آمريکا طي بيانيه‌اي اعلام کرد مطمئن نيست مايکل فلين منافع ولاديمير پوتين را بر منافع آمريکا ارجحيت ندهد.فلين در زمان اوباما و با وضع تحريم عليه روسيه در ديدار سفير مسکو در واشنگتن با دعوت وي به خويشتن‌داري گفته بود دولت ترامپ به موقع اين تحريم‌ها را بررسي مي‌کند.دولت اوباما سي نفر از ديپلمات‌هاي روس را به دليل دخالت در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا از اين کشور اخراج کرد که متقابلا رئيس‌جمهور روسيه اعلام کرد مقابله به مثل نخواهد کرد.اين موضع گيري پوتين باعث پديد آمدن اين گمان شد که مايکل فلين با مقام‌هاي روسيه تماس برقرار کرده است. مايکل فلين از ابتدا به خاطر روابط تنگاتنگ با روسيه چهره‌اي به غايت مناقشه‌برانگيز بود. اين رئيس پيشين بخش امنيتي ارتش آمريکا، بارها بر صفحه‌ي "راشا تودي"، فرستنده‌ي تلويزيوني دولتي روسيه، ظاهر شده بود. او از اين فرستنده از جمله براي شرکت در مراسمي‌در مسکو پول گرفته بود؛ مراسمي‌که او در آن در کنار ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه، نشست. مايکل فلين همچنين به خاطر پراکندن نظريه‌هايي که از آنها به عنوان "تئوري توطئه" ياد مي‌شود، همواره چهره‌اي مناقشه‌برانگيز بوده است. علاوه بر اين او طرفدار سرسخت نبرد بي‌امان با افراطي‌گري اسلامي‌است. فلين حتي يک بار ترس از مسلمانان را "معقول" ناميده بود.
خوشبيني موقت به رشد اقتصادي آمريکا
رئيس صندوق بين‌المللي پول درباره سياست‌هاي پولي رئيس‌ جمهوري آمريکا در آينده هشدار داد. به گزارش يورونيوز، کريستين لاگارد، مدير کل صندوق بين المللي پول مي‌گويد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا فقط در کوتاه مدت براي اقتصاد اين کشور خوب است.کريستين لاگارد که براي شرکت در نشست جهاني دولت‌ها در دبي شرکت کرده بود نشستي که در آن تصميم گيرندگان اقتصادي از سراسر جهان شرکت مي‌کنند و امسال حدود چهار هزار نفر به ويژه افراد سرشناسي مانند رئيس بانک جهاني و خود کريستين لاگارد شرکت کرده بودند در سخناني به بررسي چشم انداز اقتصاد آمريکا در زمان رياست جمهوري آمريکا پرداخت و گفت بر اساس آنچه که ما مي‌دانيم آمريکا رشد اقتصادي خوبي خواهد داشت. احتمال دارد در نظام مالياتي آمريکا اصلاحاتي انجام گيرد، ممکن است در بخش‌هاي زير ساختي سرمايه گذاري‌هاي بيشتري انجام گيرد.در نتيجه بسيار محتمل به نظر مي‌رسد که رشد اقتصادي آمريکا رو به افزايش باشد.اما مدير کل صندوق بين المللي به اين حقيقت نيز اشاره مي‌کند که رشد اقتصادي آمريکا نمي‌تواند در دراز مدت ادامه يابد. وي در همين خصوص درباره سياست حمايت گرايي اقتصادي(حمايت از ‏‏صنايع و توليدات داخلي ‏از ‏طريق ‏افزايش تعرفه‌هاي گمرکي ‏بر ‏کالا، تجهيزات و خدمات ‏وارداتي)‏ که دولت دونالد ترامپ در پيش گرفته است هشدار داد و گفت اين سياست براي اقتصاد جهان به ويژه در زمينه تامين مالي پيامدهاي ناگواري دارد.وي در توجيه اين هشدار خود افزود وجود دلاري قوي به همراه افزايش نرخ سود بانکي در آمريکا و به طور خلاصه سياست محدود سازي عرضه پول در آمريکا چيزي است که بايد اقتصاد جهان منتظر آن باشد. کريستين لاگارد در ادامه سخنان خود درباره انتخاباتي که قرار است امسال در برخي از کشورهاي اروپايي از جمله فرانسه ، آلمان وهلند برگزار شود ونتايج آن هشدار داد. شتاب گيري آهنگ رشد اقتصادي آمريکا الزاما تاثيرات مثبتي برروي رشد جهاني اقتصاد نخواهد داشت. به اعتقاد خانم لاگارد افزايش ارزش دلار مي‌تواند بالارفتن نرخ بهره بانک مرکزي آمريکا را درپي داشته باشد که اين تحول، تاثير مثبتي برروي آهنگ رشد جهاني اقتصاد د ندارد.
تاييد وزير خزانه داري
سناي آمريکا گزينه پيشنهادي رئيس‌جمهوري اين کشور براي تصدي سمت وزارت خزانه‌داري را تاييد کرد.به گزارش رويترز، سناي آمريکا با ۵۳ راي موافق در برابر ۴۷ راي مخالف، انتخاب «استيون منوچين» به عنوان وزير خزانه‌داري اين کشور را تاييد کرد.دموکرات‌ها با اين انتخاب به شدت مخالف بودند و «جو مانچين» سناتور ايالت ويرجينياي غربي تنها دموکراتي بود که به منوچين راي مثبت داد.بازنگري در ماليات‌ها و تجديدنظر در قوانين مالي، از جمله برنامه‌هاي کاري منوچين است.اين نخستين بار طي هشت سال گذشته و از زمان بحران اقتصادي در آمريکا است که يک فعال کهنه‌کار وال استريت به عنوان وزير خزانه‌داري منصوب مي‌شود.
نخستين سفر اروپايي وزير دفاع
وزير دفاع آمريکا در اولين سفر اروپايي خود راهي بروکسل ‌شده و از مقر سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) بازديد کرد.به گزارش اسپوتنيک، انتظار مي‌رود ژنرال جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا با همتايان خود از کشورهاي عضو ناتو ديدار کند و ميزبان نشستي با مقام‌هاي ارشد در ائتلاف بين‌المللي تحت امر آمريکا عليه داعش باشد.طبق بيانيه وزارت دفاع آمريکا، ماتيس در سفر به بروکسل بر تعهد آمريکا در قبال ناتو و نيز شکست تروريست‌هاي داعش تاکيد خواهد کرد.پس از آن رئيس پنتاگون براي شرکت در کنفرانس امنيتي سالانه مونيخ راهي آلمان مي‌شود. اين نشست ۱۷ تا ۱۹ فوريه (۲۹ بهمن تا اول اسفند) برگزار مي‌شود و ژنرال ماتيس با اکثر وزراي دفاع کشورهاي حاضر ديدار خواهد داشت. سفر ماتيس در حالي انجام مي‌شود که بسياري از شرکاي اروپايي آمريکا نگران اظهارنظرهاي ترامپ هستند. رئيس‌جمهوري آمريکا در کمپين‌هاي انتخاباتي مکررا از ناتو انتقاد کرد و آن را "منسوخ" خواند و به صورت کلي تعهد آمريکا را زير سوال برد.او تاکيد داشت، شرکايي مهم همانند آلمان بايد سهم بيشتري از هزينه‌ها را در دفاع از اروپا پرداخت کنند و بايد نقش نظامي‌پر رنگ‌تري هم در دفاع از اين قاره بر عهده داشته باشند.در مقابل رهبران اروپايي هم تلاش دارند تا به ترامپ و ماتيس اين اطمينان را بدهند که آنها مايل هستند تا مشارکت مالي بيشتري در ناتو داشته باشند اما تاکنون تعهد قاطعي نداده‌اند.جمعه گذشته اورسلا فون درلاين، وزير دفاع آلمان با ماتيس در پنتاگون ديدار کرد و پس از آن گفت که درخواست‌هاي آمريکا از اعضاي ناتو براي افزايش هزينه‌ها "قانوني" است.اظهارات علني وزير دفاع آمريکا درباره ناتو و کنفرانس مونيخ با دقت زير ذره‌بين قرار مي‌گيرد تا مشخص شود که آيا آمريکا به راستي به ناتو متعهد است يا خير.

ريچارد ولف
گاردين
استعفاي مايکل فلين مشاور امنيت ملي ترامپ و رسواي او شگفت انگيز نبود چرا که رئيس جمهور آمريکا قادر به مديريت محرمانه يک حادثه درسازمان امنيت ملي کشور نيست. يک لحظه به چهارماه پيش برگرديد ، زماني که دونالد ترامپ تنها يک نامزد پرسروصداي انتخاباتي بود و مايکل فلين مشاورش بود ترامپ به وي وعده داده بود که رياست سازمان امنيت ملي را به او بسپارد. فلين در بحث‌هاي خود مدعي شده بود که‌امنيت ملي کشور را نمي‌توان به هيلاري کلينتون سپرد زيرا نمي‌توان به خاطر رسوايي ايميل‌ها به اواعتماد کرد. پس از گذشت يک ماه به لطف پروپاگانداهاي دولت ترامپ اين سخنان به فراموشي رفته است. مايکل فلين نسبت به مکالمات تلفني خود به قدري بي احتياط بود و به حدي در اولويت سياست خارجي خود اشتباه کرده بود که پيش از ورود ترامپ به کاخ سفيد با سفير روسيه تماس گرفت. به طور واضح ،فلين هيچ اطلاعي درباره چطور صحبت کردن با طرف مقابل را نداشت. او درباره برداشتن تحريم‌هاي روسيه در زمان رياست جمهوري باراک اوباما صحبت کرد و سپس اين مکالمه را رد کرد و حال متهم به گمراه کردن مايک پنس معاون اول ترامپ و مردم آمريکا است. براساس گزارشات معاون اول ترامپ مي‌توانست باعث به خطر افتادن موضع آمريکا و حتي حق سکوت گرفتن روسيه به دليل اين مکالمه از آمريکاييها شود.
 خوشبختانه سازمان جاسوسي آمريکا به کاخ سفيد نسبت به خطر تبديل شدن فلين به يک هدف حق سکوت براي روسها هشدار داد. اما چرا ترامپ فلين را اخراج نکرد و درمقابل به اجازه داد تا خود استعفا دهد. ترامپ پيشتر دادستان کل سالي ييتز را که به خاطر توقف قانون مهاجرت اخراج کرده بود پس چرا اينکار را با مشاور سابقش نکرد.
 ما نمي‌دانيم در سر ترامپ چه مي‌گذرد فقط بايد به اظهارنظرات او درباره ولاديمير پوتين اتکا کنيم.حتي شايد مشکل اصلي ترامپ با بنياد کلينتون درباره هيلاري کلينتون نبود بلکه حسادت کاري بود. تنها چيزي که ترامپ را از استيضاح حفاظت مي‌کند رفتار اغراق آميز اوست. متاسفانه محبوبيت ترامپ به 40 درصد رسيده است.
ريچارد نيکسون پس از چهارسال به پايين‌ترين سطح محبوبيت رئيس جمهور آمريکا در تاريخ يعني 24 درصد رسيد ، دوره ترامپ هنوز شروع نشده و موضوع سازش خطرناک او با روسيه مطرح است. ترامپ مي‌تواند هرطور که مي‌خواهد در مصاحبه‌هاي تلويزيوني تظاهر کند و درباره هر چيز کوچکي اظهار نظر کند اما ديريا زود رياست جمهوري و قانون اساسي به سراغش مي‌آيند و يک رئيس جمهور نمي‌تواند
 امنيت کشور خود را به خطر بياندازد و انتظار داشته باشد کار خود را حفظ کند.
ترجمه: فاطمه مهتدي