تاريخ پربار شرکت ژاپني توشيبا پس ازسياست‌هاي نادرست سرمايه گذاري در بخش هسته اي با عقب نشيني گسترده روبرو شده است.
به نظر مي‌رسد جاه طلبي مديران اين شرکت منجر به فروش فن آوري پيشگام اين شرکت گردد. ضرر بالاي شرکت توشيبا باعث شده تا اين شرکت نيازمند سريع پول باشد و براي جذب سرمايه به فروش تجارت چيپ‌هاي کامپيوتري روي خواهد آورد که هسته اصلي شرکت است. سهام توشيبا در آخرين معاملات بورس کاهش 8 درصدي داشت. رئيس هيات‌مديره شرکت توشيبا ساعاتي پس از افشاي جزئيات مربوط به زيان چند ميليارد دلاري اين شرکت ژاپني، از سمت خود استعفا کرد. به گزارش فايننشال تايمز، توشيبا سرمايه‌گذاري قابل توجهي در زمينه انرژي هسته‌اي کرده است، ولي در پي مشکلاتي که براي شرکت وستينگهاوس (از شرکت‌هاي تابعش) در آمريکا و نيز در نيروگاه فوکوشيما پيش آمد، اين استراتژي زير سوال رفته است.توشيبا به تازگي اعلام کرد که در سال مالي منتهي به مارس ۲۰۱۷ ميلادي، حدود ۳۹۰ ميليارد ين (معادل سه ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار) ضرر کرده است. طبق اعلام اين شرکت، شيگه‌نوري شيگا، رئيس هيات‌مديره توشيبا، با به عهده گرفتن "مسئوليت مديريتي مربوط به اين ضرر" از سمت خود کنار مي‌رود. پيش از اين، با در نظر داشتن تجارت مشکل‌دار توشيبا در زمينه انرژي هسته‌اي، گروهي از تحليلگران هشدار داده بودند که آينده اين شرکت در خطر است و پيش‌بيني کردند که توشيبا به زودي از ضرر چند ميليارد دلاري خود خبر مي‌دهد. شرکت وستينگهاوس در سال ۲۰۱۵ ميلادي، يک واحد هسته‌اي و بخش خدماتي مربوط به آن را در آمريکا خريد، ولي بعدا گفته شد که دارايي‌هاي خريداري‌شده، به احتمال زياد ارزشي کمتر از برآوردهاي اوليه دارد.اين شرکت اعلام کرده است که به منظور تامين بخشي از نياز مالي خود، در پي فروش قسمتي از تجارت سودآورش در زمينه توليد کارت (تراشه‌) حافظه است.  اين شرکت بعد از سامسونگ، دومين توليدکننده بزرگ کارت حافظه در دنيا به شمار مي‌رود.پيش از اين، در سال ۲۰۱۵ ميلادي، گزارش شد که توشيبا براي هفت سال ميزان سود خود را بيش از ميزان واقعي برآورد و اعلام کرده است. در پي انتشار اين گزارش، مدير اجرايي اين شرکت استعفا کرد.

کشته شدن برادر ناتني رهبر کره شمالي با سم
کيم جونگ نام، برادر ناتني کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي در مالزي به قتل رسيد. پليس مالزي ضمن تائيد مرگ کيم جونگ نام مي‌گويد تحقيق در اين مورد آغاز شده است. پيش از اين يک شبکه تلويزيوني کره جنوبي از قتل برادر ناتني رهبر کره شمالي به دست دو زن با سوزن‌هاي زهرآلود در فرودگاه کوالالامپور خبر داده بود.خبر قتل کيم جونگ نام، ۴۵ ساله، را در ابتدا خبرگزاري يونهاپ کره جنوبي و برخي ديگر از رسانه‌هاي اين کشور به نقل از منابع دولتي منتشر کردند. کيم جونگ نام پسر ارشد کيم جونگ ايل، رهبر فقيد کره شمالي بود.کيم جونگ نام از منتقدان حکومت کره شمالي و هوادار اصلاحات در اين کشور بود. وي در گذشته در مصاحبه با يک روزنامه ژاپني از انتقال موروثي قدرت در کره شمالي انتقاد کرده بود. بنا به اعلام پليس مالزي کيم جونگ نام قصد داشت به منطقه ماکائو در جنوب چين سفر کند. به گزارش رسانه‌هاي کره جنوبي در سال ۲۰۱۲ يک از جاسوسان کره جنوبي اعتراف کرده بود، رهبر کره شمالي دستور داده است که برادر ناتني او به کشورش برگردانده يا کشته شود.اما برادر ناتني رهبر کره شمالي پس از کشته شدن جانگ سونگ-تائک،‌شوهر عمه‌اش در ۲۰۱۳ احساس ناامني کرد و از ماکائو و چين به مالزي کوچ کرد. در پي مرگ مشکوک کيم جونگ نام، برادر ناتني رهبر کرۀ شمالي در کوآلالامپور، شوراي امنيت ملي کرۀ جنوبي صبح روز چهارشنبه يک نشست اضطراري برگزار کرد.

توافق شاه بحرين با اردوغان براي تبعيد شيخ عيسي قاسم
برخي منابع از توافق پادشاه بحرين با رئيس‌جمهوري ترکيه براي تبعيد شيخ عيسي قاسم به ترکيه‏، خبر مي‌دهند. پانوراما الشرق‌الاوسط، «رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهوري ترکيه، که روز يکشنبه گذشته در چارچوب سفرهاي منطقه‌اي خود وارد بحرين شد، در گفت وگو با مقام‌هاي اين کشور پادشاهي، درباره تبعيد «شيخ عيسي قاسم» به ترکيه به توافق رسيده است.طبق اين گزارش، اردوغان و «حمد بن‌عيسي آل‌خليفه» پادشاه بحرين در نشستي درباره آيت‌الله شيخ عيسي قاسم، رهبر معنوي انقلاب اين جزيره گفت‌وگو و بر سر تبعيد اين روحاني شيعه به ترکيه به توافقي دست پيدا کرده‌اند.منامه نيز متعهد شده است که در قبال تبعيد شيخ عيسي قاسم به ترکيه، اقدام به سرمايه‌گذاري در اين کشور جهت مرتفع کردن مشکلات مالي ترکيه نمايد.انقلابيون بحريني به رژيم آل‌خليفه درباره هرگونه تعرضي به شخصيت شيخ عيسي قاسم هشدار داده و تأکيد کرده‌اند تا آخرين لحظه، از رهبر معنوي انقلاب‌شان دفاع خواهند کرد. قابل ذکر است کميسيونر حقوق بشر اروپا اعلام کرد وضعيت آزادي بيان در ترکيه نگران کننده است.

کرملين متهم به دخالت در انتخابات رياست جمهوري فرانسه
«امانوئل ماکرون» وزير سابق اقتصاد و نامزد انتخابات 2017 رياست جمهوري فرانسه، کرملين را به دخالت در انتخابات پيش روي اين کشور متهم کرد. اين نامزد 39 ساله انتخابات رياست جمهوري، کرملين را به انجام حمله‌هاي سايبري و تبليغات رسانه اي نامزدهاي هوادار روسيه با هدف نفوذ در انتخابات رياست جمهوري اين کشور، متهم کرد.در حالي که کرملين اين موضوع را به شدت تکذيب مي‌کند، ماکرون مدعي شده است که «روسيه» جايگاه نامزدي وي را تخريب و از «فرانسوا فيون» محافظه کار و «مارين لوپن» رئيس حزب راست افراطي که هر دو از حاميان بهبود رابطه با مسکو هستند، حمايت مي‌کند. کرملين همچون دو رسانه راشاتودي و اسپوتنيک، اين اتهام‌ها را پوچ خواند.بر اساس اين گزارش، «ديميتري پسکوف» سخنگوي کاخ کرملين در واکنش به اين اظهارات، به خبرنگاران تاکيد کرد که «ما هرگز قصد دخالت در امور داخلي يک کشور همچون انتخابات را نداشته‌ايم و مسکو به صورت رسمي‌هرگز آن کار را نکرده است و در آينده نيز نخواهد کرد.»به گزارش خبرگزاري فرانسه، در شرايطي که تيم امانوئل ماکرون در نظرسنجي‌هاي مربوط به انتخابات پيش روي رياست جمهوري فرانسه جايگاه خوبي کسب کرده، شاهد حملات بسياري عليه تارنماي کارزار انتخاباتي خود است.

ترديد نسبت به آينده يورو
داده‌هاي موسسه‌امار اتحاديه اروپا، يوروستات نشان مي‌دهد رشد اقتصادي حوزه پولي يورو در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ به رقم ۰.۴ درصد رسيده است. ميانگين رشد اقتصادي اين منطقه در سال گذشته نيز ۱.۷ درصد گزارش شده است.در اين بين هلند در سه ماهه چهارم سال گذشته به رشد بالاي ۲.۵ درصدي رسيده است. ميزان رشد اقتصادي فرانسه در اين زمان ۱.۱ درصد و آلمان ۱.۸ درصد ارزيابي شده است. اين ميزان از رشد اندکي پايين تر از پيش بيني کارشناسان بوده است.طي ماههاي آينده در سه کشور مهم حوزه پولي يورو يعني آلمان، صاحب برترين اقتصاد منطقه، فرانسه، دومين قدرت اقتصادي و هلند انتخابات برگزار خواهد شد. در هلند و آلمان انتخابات مجلس و در فرانسه انتخابات رياست جمهوري برگزار مي‌شود.ترديدهاي سياسي مربوط به به اين انتخابات، راه يابي دونالد ترامپ با سياستهاي اقتصادي حمايت گرايي به کاخ سفيد و خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا به ترديدهاي اقتصادي حوزه پولي يورو دامن زده و مي‌تواند تبعات منفي طي ماههاي آينده برروي روند رشد اقتصادي منطقه داشته باشد.

نگراني آلماني‌ها از فروش اوپل به خودروساز فرانسوي
خودروسازي اوپل يک شرکت باسابقه آلماني است که حالا پژو براي خريد آن خيز برداشته است. آلمان نگران قدرت‌يافتن رقيب فرانسوي خود و از دست‌رفتن فرصت‌هاي شغلي در اوپل است. وزير اقتصاد آلمان ضمن انتقاد از شرکت‌هاي خودروسازي جنرال موتورز و ساپ پژو گفت، اين قابل قبول نيست که اين دو شرکت پيش از مذاکره براي يک معامله بزرگ، با شوراهاي کارکنان اوپل، اتحاديه صنايع فلزي آلمان و همچنين دولت آلمان را مطلع نکرده‌اند.در حال حاضر حدود ۳۸ هزار نفر در خطوط توليد اوپل سراسر اروپا مشغول به کار هستند. بيش از نيمي‌از آنان آلماني‌اند، بنابراين براي آلمان فروش اوپل آن هم به رقيبش پژو فقط جنبه اقتصادي ندارد، بلکه يک موضوع سياسي است.اوپل چه سرنوشتي خواهد داشت، هنوز معلوم نيست. اما يک چيز مشخص است و آن اينکه اين شرکت خودروسازي فراز و فرودهاي فراواني را پشت سرگذاشته و مارک شناخته شده‌اي دارد.
بر اساس مطالعه‌ PWC، اقتصاد جهاني در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۶ تا ۲۰۵۰ متوسط نرخ رشد سالانه ۲/۵ درصد را ثبت خواهد کرد.
بر اساس آخرين تحقيقات اقتصاددانان موسسه مشاوره و حسابرسي PWC با عنوان جهان در سال ۲۰۵۰ – چشم انداز بلند مدت: نظم اقتصاد جهاني تا سال ۲۰۵۰ چگونه تغيير مي‌کند؟ محوريت اقتصاد جهاني در طي ۳۳ سال آينده از سيطره کشورهاي توسعه يافته خارج مي‌شود.در همين زمان اقتصادهاي نوظهور با تداوم بخشيدن به افزايش سهمشان از توليد ناخالص داخلي جهان در بلند مدت، چالش‌هايي براي تصميم گيران سياسي در زمينه اطمينان يافتن از رشد پايدار و فراهم سازي فرصت‌هاي جديد براي شرکت‌هايي که در حال سازگاري با شرايط جديد بازار هستند، ايجاد مي‌کنند.براين اساس اقتصاد جهاني در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۶ تا ۲۰۵۰ متوسط نرخ رشد سالانه ۲/۵ درصد را ثبت خواهد کرد. اين ميزان رشد به خصوص توسط کشورهاي در حال توسعه و اقتصادهاي نوظهور تحقق مي‌يابد. کشورهاي E7 هفت اقتصاد نوظهور شامل چين، هند، برزيل، مکزيک، روسيه، اندونزي و ترکيه تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵۰ درصد توليد ناخالص داخلي جهان را در اختيار خواهند گرفت در حالي که سهم کشورهاي G7کانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، انگلستان و ايالات متحده) به ۲۰ درصد کاهش مي‌يابد.در سال ۲۰۵۰ اقتصاد اندونزي و مکزيک، کشورهاي ژاپن، آلمان، انگلستان، آمريکا و فرانسه را پشت سر خواهد گذاشت و اقتصاد ترکيه نيز از ايتاليا عبور خواهد کرد.
در حالي که تلويزيون سوريه از تاخير در مذاکرات آستانه و موکول شدن آن به ۱۶ فوريه جاري خبر داد، وزارت خارجه قزاقستان نيز در تاييد اين خبر اعلام کرد، نشست آستانه با يک روز تاخير روز پنجشنبه برگزار مي‌شود.
تلويزيون الإخباريه سوريه از تاخير در مذاکرات آستانه با محوريت سوريه به دليل عدم حضور هيئت‌ ترکيه‌اي و هيئت مخالفان مسلح خبر داد، خبري که وزارت خارجه قزاقستان ديروز آن را تاييد کرد.در بيانيه صادره از سوي وزارت خارجه قزاقستان ، نشست در سطح عالي در چارچوب روند آستانه درباره حل بحران سوريه ظهر پنجشنبه برگزار مي‌شود.قرار بود مذاکرات آستانه بين نمايندگان نظام سوريه و مخالفان در تکميل دور اول مذاکرات که ماه گذشته تحت نظارت ترکيه، ايران و روسيه برگزار شد روز چهارشنبه شروع و پنجشنبه نيز ادامه يابد.کارشناسان روسيه، ايران و ترکيه در ششم فوريه طي نشستي شش ساعته بر اتخاذ تدابير ويژه براي ايجاد سازوکار نظارت سه جانبه بر آتش‌بس توافق کردند.روز گذشته غيرت عبدالرحمانف، وزير خارجه قزاقستان از ورود دو هئيت روسيه و سوريه به آستانه خبر داد. او همچنين اعلام کرد، اين دور از نشست پشت درهاي بسته خواهد بود.اما يک منبع عالي‌رتبه در وزارت دفاع روسيه گفت: شرکت‌کنندگان در نشست آستانه ممکن است يک بيانيه پاياني را با حضور تمامي‌گروه‌ها در يک جلسه عمومي‌ارائه کنند.
وزيران دفاع کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو)، ديروز در بروکسل براي بررسي فعاليت‌هاي آينده اين سازمان بخصوص با توجه به تحولات جديد در عرصه بين المللي نشست دو روزه خود را آغاز کرد.
 'ينس استولتنبرگ' دبيرکل ناتو در جلسه اي با حضور خبرنگاران توضيحاتي درباره دستور کار نشست دو روزه وزيران دفاع ناتو ايراد کرد.استولتنبرگ با بيان اينکه وزيران دفاع ناتو، موضوع پاسخ ناتو به جهان چالش برانگيزتر امروز را بررسي خواهند کرد، خاطرنشان کرد: ما بر اهميت تقسيم عادلانه مسئوليت‌ها (در ناتو) و افزايش بودجه دفاعي تاکيد خواهيم کرد.دبير کل ناتو از افزايش 3.8 درصدي بودجه دفاعي در ميان متحدان اروپايي و کانادا در سال 2016 استقبال کرد و آن را بالاتر از حد مورد انتظار دانست. استولتنبرگ همچنين خاطرنشان کرد که وزيران دفاع ناتو بر موضوع مبارزه با تروريسم و تهديدهاي ناشي از منطقه خاورميانه و شمال آفريقا تمرکز خواهند داشت. وزيران دفاع ناتو در حالي در بروکسل گرد هم مي‌آيند که مواضع اخير مقام‌هاي اروپايي حاکي از تلاش براي هماهنگ شدن ناتو با مواضع دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا درباره افزايش بودجه نظامي‌است.ترامپ که در گذشته انتقادهاي زيادي از ناتو مطرح کرده بود، هفته گذشته پس از ديدار از فرماندهي مرکزي ارتش آمريکا گفت: ما با قوت از ناتو حمايت مي‌کنيم، تنها درخواست داريم که تمام اعضاي ناتو کمک‌هاي مالي کامل و مناسبي انجام دهند.

ادامه بي ثباتي در سياست‌هاي دولت جدید آمریکا رقم زد؛
گروه بين الملل -فاطمه مهتدی: مشخص نبودن سياست‌هاي اقتصادي دولت ترامپ باعث شده تا بانک مرکزي آمريکا بزرگترين سازمان تصميم گيرنده درباره رويکرد بانکها دچار نگراني از نبود دستور کار اقتصادي شده است.
جانت يلن، رييس بانک مرکزي ايالات متحده‌امريکا با اشاره به ترديدهاي سياسي اقتصادي موجود از احتمال افزايش نرخ بهره بانک مرکزي و تحول در سياستهاي پولي اين نهاد خبر داد.رييس بانک مرکزي آمريکا گفت: «ايجاد تغييرات در سياستهاي بودجه اي از جمله منشاء ترديدها است.
همچنين تحولات مربوط به روند بهره وري و توسعه در خارج از کشور». انطباق سياستهاي پولي بانک مرکزي آمريکا با تحولات سياسي و اقتصادي براي رييس اين نهاد اهميت زيادي دارد.
جانت يلن در ادامه گفت: «بدون اينکه بخواهم نظرم را درباره برنامه‌هاي مربوط به مالياتها و مخارج دولتي بيان کنم بايد اين نکته را خاطر نشان کنم که شتاب دادن به آهنگ رشد اقتصادي کشور در بلند مدت اهميت زيادي دارد. همچنين در سياستهايي که با هدف بالابردن نرخ بهره وري تدوين مي‌شود بايد افزايش سطح زندگي مردم در نظر گرفته شود.» دونالد ترامپ، رييس جمهوري آمريکا در نظر دارد در سياستهاي بودجه اي کشور و قوانين ناظر بر بخش مالي تغييراتي ايجاد کند. اين تحولات مي‌تواند تبعات منفي برروي بنيه اقتصادي داشته باشد.جيمز آنجل، دانشيار دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «بيشتر مواقع سياستمداران تمايل دارند بانکهاي مرکزي تصميمات مناسبي در کوتاه مدت اتخاذ کنند.
بعنوان مثال چاپ زياد اسکناس از طرف اين نهادها در کوتاه مدت مانند نوشيدن يک ليوان آب خنک محسوب مي‌شود که حس خوبي مي‌دهد. اما اگر حجم چاپ اسکناسها بالا باشد تبعات آن وحشتناک خواهد بود».پيش از اين بانک مرکزي آمريکا اوضاع اقتصادي را براي قطع برنامه تزريق نقدينگي به پيکره اقتصادي کشور مطلوب ارزيابي کرده بود.
فرو رفتن بيشتر کاخ سفيد در رسوايي فلن
پس از آنکه مشخص شد رئيس جمهور آمريکا به رغم اطلاع از رسوايي مشاور امنيت ملي دولتش، در اخراج وي تعلل کرده، حالا ترامپ تحت فشار است تا درباره روابط با روسيه پاسخگو باشد.به گزارش گاردين ، دونالد ترامپ از تماس تلفني فلن با سفير روسيه اطلاع داشته است. فلن تنها ۲۴ ساعت پس از آن استعفا کرد که مشخص شد او پيش از روي کار آمدن ترامپ به عنوان رئيس‌جمهوري درباره تحريم‌ها با سفير روسيه در واشنگتن صحبت کرده و معاون ترامپ و سايرين را درباره محتويات مکالمات خودش گمراه کرده است. نيويورک تايمز هم گزارش داد، عوامل اف‌بي‌آي اندکي پس از مراسم تحليف ترامپ از فلن بازجويي کردند.پيش از استعفاي فلن گزارش‌هايي منتشر شد که احتمال مي‌داد او هدف اخاذي مسکو قرار بگيرد. ترامپ هم با اين سوال مواجه است که چرا با آن که در جريان بوده که ژنرال فلين به مقام‌هاي آمريکايي در مورد گفت‌وگوهايش با سفير روسيه اطلاعات غلط داده، در برکنار کردن او چند هفته تعلل کرده است.
سخنگوي کاخ سفيد گفته است که دونالد ترامپ از چند هفته پيش از وجود مشکلاتي در ارتباط با تماس‌هاي تلفني مايکل فلين با روسيه آگاه بود با اين حال نتيجه‌گيري کرده بود اقدامات او ناقض هيچ قانوني نيست. مقام‌هاي کاخ سفيد در حالي يک ماه پس از رئيس جمهوري شدن ترامپ درگير رسوايي شدند که گزارش‌هايي از بي‌نظمي‌و اختلال عملکرد در کاخ سفيد منتشر مي‌شود.
 آنها همچنين مورد سوال قرار گرفتند که چرا همان دو هفته پيش که متوجه شدند، اقدامي‌انجام ندادند؛ خصوصا آنکه وزارت دادگستري آمريکا هشدار داده بود ممکن است اين ژنرال بازنشسته هدف اخاذي روس‌ها قرار بگيرد. در همين حال شبکه خبري سي‌ان‌ان گزارش داد، مشاوران عالي‌رتبه نزديک به دونالد ترامپ در طول کمپين‌هاي انتخاباتي مکررا با روس‌هايي که براي مقام‌هاي اطلاعاتي آمريکا شناخته شده بودند، تماس داشتند.
ديدار وزراي خارجه روسيه و آمريکا در مونيخ
وزارت خارجه روسيه از ديدار وزراي خارجه روسيه و آمريکا در روز پنج‌شنبه در آلمان خبر داد. وزارت خارجه روسيه اعلام کرد که «سرگئي لاوروف» وزير خارجه اين کشور قرار است روز پنج‌شنبه در آلمان با «رکس تيلرسون» وزير خارجه‌امريکا ديدار و گفت‌وگو کند. «ميخائيل بوگدانوف» معاون وزير خارجه روسيه روز گذشته اعلام کرده بود که اين ديدار با هدف گفت‌وگو درباره سوريه و تحولات اخير در اين کشور انجام مي‌گيرد. «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه چند روز پيش اعلام کرده بود، «پس از شکست توافقات با آمريکا درباره سوريه، مسکو به دنبال همکاري نزديک‌تر با ترکيه درباره اين موضوع رفت» .
 با اين وجود وي از احتمال ديدار با وزير خارجه‌امريکا در حاشيه اجلاس امنيتي مونيخ و يا نشست گروه 20 و گفت‌وگو درباره سوريه خبر داده بود. ديدار وزراي خارجه‌امريکا و روسيه مي‌تواند رسما جايگاه دو طرف و روابط آتي دو کشور را مشخص کند و به تئوريهاي توطئه پايان دهد يا تاييدي برآنها باشد.درجريان افزايش فشار به کاخ سفيد ، شان اسپايسر سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد ئيس‌جمهوري آمريکا انتظار دارد که مسکو شبه جزيره کريمه را به اوکراين بازگرداند. درمقابل کرملين در پاسخ به سخنان سخنگوي کاخ سفيد در باره تمايل ترامپ براي براي بازگرداندن کريمه به اوکراين تاکيد کرد: کريمه موضوعي نيست که به بحث و مذاکره گذاشته شود.، وزارت خارجه روسيه نيز اعلام داشت که کريمه بخشي از قلمرو فدراسيون روسيه است. پسکوف‌،سخنگوي کرملين نيز اظهار داشت: روسيه تمايلي به بازگرداندن کريمه به کي‌يف ندارد و حاضر به گفتگو و مذاکره دراين باره با هيچ کس از جمله‌امريکا نيست.
ايران ، سوريه و خاورميانه مورد بحث ترامپ و نتانياهو
بنيامين نتانياهو درحالي وارد واشنگتن شده است که بي اعتمادي به سياست‌هاي دولت ترامپ افزايش يافته است. نتانياهو خود متهم به سواستفاده از قدرت و فساد مالي است. به گزارش رويترز، انتظار مي‌رود در ديدار ترامپ و نخست وزير رژيم صهيونيستي، درباره موضوعات مختلف از جمله سوريه، فعاليت‌هاي هسته اي ايران، شهرک سازي رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي و احتمالا مذاکرات صلح خاورميانه صحبت خواهند کرد. يک مسئول عالي‌رتبه دولت جديد آمريکا اعلام کرد که هدف واشنگتن دستيابي به صلح ميان اسرائيلي‌ها و فلسطينيان است چه از طريق راه حل دو کشوري چه از هر طريق ديگر.
به گزارش الجزیره، اين مسئول عالي‌رتبه در کاخ سفيد که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که واشنگتن از اين پس تلاشي براي ديکته کردن شروط در هر توافقي براي حل درگيري بين اسرائيل و فلسطين نخواهد کرد بلکه از هر توافقي که دو طرف به آن دست يابند حمايت خواهد کرد حال اين توافق هر چه مي‌خواهد باشد. دونالد ترامپ، جارد کوشنر، داماد يهودي‌اش را به عنوان مذاکره کننده صلح خاورميانه تعيين کرده است. نخست وزير رژيم صهيونيستي در اولين ديدارهايش با مقامات ارشد جديد آمريکا در واشنگتن، با «رکس تيلرسون» وزير خارجه دولت دونالد ترامپ ديدار کرده است. بنيامين نتانياهو که براي ديدار با مقامات دولت جديد آمريکا شامل دونالد ترامپ از روز دوشنبه در اين کشور حضور دارد، در اولين ديدار با مقام ارشد دولت جديد، با وزير خارجه‌امريکا ديدار کرده و چهارشنبه شب با دونالد ترامپ ديدار کرد.