کاهش تلفات تصادفات جاده‌اي در سال 95
رئيس پليس راهور ناجا گفت: ميزان تصادفات فوتي سال 95 در مقايسه با سال گذشته کاهش يافته است. سردار تقي مهري اظهار داشت: از ابتداي سال 95 تا پايان آذرماه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 350 تن در تصادفات کمتر کشته شدند. وي در ادامه افزود: طرح ترافيکي زمستانه 20 اسفند به پايان مي‌رسد و تاکنون تصادفات و تلفات در مقايسه با سال گذشته کاهش داشته است.
 وي گفت: براي طرح ترافيکي نوروز 96 تمهيدات بهتري را پيش‌بيني کرديم و قرار است جلسه هماهنگي طرح ترافيکي نوروز با ساير دستگاه‌ها از جمله هلال احمر، وزارت راه و شهرسازي، راهداري و غيره برگزار شود.

نرخ مترو و اتوبوس هنوز تصويب نشده است
رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران گفت: هنوز تصميمي‌براي افزايش قيمت بليت وسايل حمل و نقل عمومي‌گرفته نشده است. عليرضا دبير اظهار داشت: تعيين قيمت بليت مترو و اتوبوس در سال ۹۶ هنوز در مرحله کارشناسي در کميسيون‌هاي مربوطه است و کميسيون برنامه و بودجه هم به بررسي اين موضوع مي‌پردازد. وي افزود: مي‌دانيم که ساخت يک کيلومتر مترو حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ ميليارد تومان خرج دارد، دولت‌ها کمکي به ساخت مترو نمي‌کنند و ثبت سفارش‌ها ماه‌ها به زمان نياز دارد و سرمايه‌گذاري مشکل است، اما بايد تاکيد کرد که حمل و نقل عمومي‌خط قرمز ما در شوراي شهر است.

وضعيت امداد و نجات بحراني است
رئيس جمعيت هلال‌احمر، با اعلام اينکه هفته گذشته مکاتباتي محرمانه با مسئولان عالي‌رتبه کشور داشته، گفت: به رغم تنگناهاي بي‌سابقه و وضعيت بودجه اسفناک هلال‌احمر، هرگز مردم را تنها نگذاشته‌ايم و تاکنون چندين بار و از راه‌هاي مختلف به مسئولان ذي ربط اطلاع داده‌ايم و حوادث چند هفته گذشته نيز، خود گوياي ضرورت تزريق فوري اعتبار براي خدمت‌رساني شايسته به مردم است. سيداميرمحسن ضيائي گفت: درخواست ما از شوراي عالي پرداخت اين مبلغ به‌صورت قرض‌الحسنه است تا در صورت اختصاص اعتبار هلال‌احمر و تامين منابع، مبلغ برداشتي از ذخيره احتياط بازگردانده شود و در صورت عدم تامين اعتبار، اسناد هزينه‌هاي قطعي آن به شوراي عالي ارائه شود.





جعفری دولت‌آبادی بر استمرار نظارت تأکید کرد؛
گروه اجتماعي: دادستان‌ها وظيفه نظارت بر ضابطان قضايي را برعهده دارند، نظارتي كه به اعتقاد كارشناسان حقوقي اگر مديريت مناسبي درباره آن صورت نگيرد، مي‌تواند موفقيت دادستان‌ها را نيز تحت تاثير قرار دهد.
با اين حال آنطور كه عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران مي‌گويد؛ برخي از ضابطان قضايي تمايلي ندارند كه تحت نظر قرار بگيرند. نظارت بر عملكرد ضابطان قضايي در برخي پرونده‌ها اهميت و نمود بيشتري پيدا مي‌كند. پرونده‌هاي اقتصادي و جرايم مربوط به كاركنان دولت نمونه موضوعاتي است كه نياز به نظارت بر عملكرد ضابطان قضايي را به خوبي نشان مي‌دهد.
 ضابط قضايي كيست؟
منظور از ضابط دادگستري ماموري است که موظف به کشف جرم، حفظ آثار و علايم و جمع‌آوري ادله وقوع جرم، شناسايي يافتن و جلوگيري از فرار و مخفي شدن متهم، تحقيقات مقدماتي، ابلاغ اوراق و اجراي تصميمات قضايي است. البته ناگفته نماند که اقدام‌هاي ضابطان دادگستري تحت نظارت و تعليمات دادستان و به موجب قانون انجام مي‌شود. ضابطان دادگستري را مي‌توان بازوي اجرايي دادسرا و دادگاه در انجام وظايفشان معرفي کرد. قانون دادستان را مکلف کرده که به‌طور مستمر دوره‌هاي آموزشي حين خدمت را براي آموزش مهارت‌هاي لازم و ايفاي وظايف قانوني براي ضابطان دادگستري برگزار کند.
 ضابط عام و ضابط خاص
در قانون دو نوع ضابط داريم؛ ضابط عام وضابط خاص. منظور از ضابط عام فرماندهان افسران و درجه‌داران نيروي انتظامي‌هستند که‌اموزش مربوط را ديده باشند. ضابطان خاص هم شامل مقام‌ها و ماموراني مي‌شوند که به موجب قوانين خاص درحدود وظايف محول شده ضابط دادگستري محسوب مي‌شوند از قبيل روسا، معاونان و ماموران زندان نسبت به‌امور مربوط به زندانيان، ماموران وزارت اطلاعات، ماموران نيروي مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌و سازمان اطلاعات سپاه همچنين ساير نيروهاي مسلح در مواردي که به موجب قانون تمام يا برخي از وظايف ضابطان به آنان محول شود ضابط محسوب مي‌شوند. تفاوت اصلي ضابط عام و خاص در اين است که ضابط عام صلاحيت مداخله در تمام جرايم را دارد حتي آن‌هايي که در صلاحيت ضابطان خاص است اما ضابط خاص فقط در امور محدودي که گفته شد صلاحيت مداخله دارد.
 ماموري كه معذور نيست
ضابطان دادگستري اگر چه مامور هستند اما معذور نيستند و بايد در قبال هر اقدام غير قانوني که مرتکب مي‌شوند پاسخگو باشند طبق قانون تمام اعمال ضابطان بايد با ترتيباتي که براي بازرپرس مقرر شده است مطابقت داشته باشد با استناد به اين موضوع مي‌توان بسياري از مشکلات را مرتفع و از خودسري ماموران جلوگيري کرد. رياست و نظارت بر ضابطان دادگستري از حيث وظايفي که به‌عنوان ضابط برعهده دارند با دادستان است ساير مقام‌هايي قضايي نيز در اموري که به ضابطان تلقي نمي‌شود موجب محکويمت انتظامي‌تا درجه چهار است. دادستان مکلف است که به منظور نظارت بر حسن اجراي وظايف ضابطان واحدهاي مربوط را حداقل هر دوم ماه يکبار مورد بازرسي قرار دهد و در هر مورد مراتب را در دفتر مخصوصي که به اين منظور تهيه مي‌شود قيد و دستورهاي لازم را صادر کند. در واقع بازديد سرزده دادستان از کلانتري‌ها مي‌تواند جنبه پيشگيري از جرايم ضابطان عليه متهمان داشته باشد.
 ضابطان قضايي تحت نظر دادستان‌ها
در همين حال روز گذشته و به گزارش روابط عمومي‌دادستاني تهران در سي و يکمين نشست شوراي معاونان دادستاني تهران، عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران با خاطرنشان کردن اينکه يکي از اختيارات مهم دادستان، نظارت بر ضابطان است؛ به گونه‌‌اي که اگر مديريت مناسب اعمال نشود، دادستان موفقي نخواهيم بود، افزود: اين در حالي است که ضابطان معمولاً به خروج از حيطه نظارت تمايل دارند. جعفري دولت‌آبادي با بيان اينکه هرجا قانون‌گذار نظارتي را پيش‌‌بيني کرده، مبتني بر هدفي بوده، به ديگر مصاديق نظارتي در قوه‌قضاييه از جمله نظارت دادگاه‌‌ها بر دادسرا در موارد خاص و يا نظارت ديوان عالي کشور بر مراجع قضايي از حيث حسن اجراي قوانين اظهار داشت: موفقيت دادستان‌ها در پرونده‌هاي قضايي منوط به تحت نظارت بودن ضابطان است و اين ارتباط به ويژه در پرونده‌هاي مهم و پرونده‌هاي اقتصادي و جرايم کارکنان دولت نمود بيشتري دارد.
 برخي ضابطان تمايلي ندارند تحت نظر باشند
دادستان تهران با اشاره به تمايل برخي ضابطان به اينکه تحت نظارت نباشند، بلکه براي دادستان نيز نقشه راه و مسير حرکت معين مي‌کنند، اشاره کرد و افزود: اگرچه ضابطان در بسياري از موارد طرح‌ها و برنامه‌هاي مناسبي ارايه و يا اجرا مي‌کنند، اما اين واقعيت نافي ضرورت نظارت دادستان بر آنان نيست و اين نظارت به قوانين ايران محدود نمي‌شود، بلکه در اکثر کشورها اين امر پيش­‌بيني شده است. دولت‌آبادي همچنين معاونان خود را به اعمال سياست «نه خصومت و نه انعطاف محض» در ارتباط با ضابطان توصيه کرد و ضمن انتقاد از عملکرد برخي ضابطان از جمله رسانه‌‌اي و بزرگ کردن اقدامات خود، اظهار داشت: اينکه ضابطان برخي اقدام‌هاي خود را در بوق و کرنا کنند و اقدامات قاضي را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ مخل روند تحقيقات دادسرا است لذا تحقيقات پرونده‌ها بايد از قيد و بند طراحي‌هاي غيرواقعي رها شده و توسط سرپرستان دادسراها مديريت شود؛ اين مطلوب رخ نمي‌دهد مگر آن که دادستان‌ها با اقدامات نظارتي، مديريت پرونده‌هاي کيفري را به دست گيرند.
 نقش تحقيقات در پرونده‌‌هاي قضايي
جعفري دولت‌آبادي همچنين از معاونان دادسرا خواست با رعايت احترام ضابطان و استفاده از تدابير و طرح‌‌هاي مثبت آنها، مراقبت کنند که مديريت پرونده از دست سرپرستان دادسراها خارج نشود و اين انتظار براي ضابط ايجاد نشود که هرچه پيشنهاد کند دادستان و بازپرس براساس آن اقدام مي‌‌کند. وي يکي از مشکلات اصلي در رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي را ضعف تحقيقات دانست و با اشاره به اينکه بنيان پرونده بر تحقيقات بنا مي‌شود، به بازپرسان و سرپرستان دادسرا تاکيد کرد که براي پرونده‌ها وقت بگذارند چراکه نتيجه چنين وضعيتي، مختومه شدن پرونده در دادسرا يا دادگاه است.
اروميه – جباردخت -امروز برق يک موضوع حاکميتي بوده وهرگونه کوتاهي وتعلل دراين صنعت موجب بدبيني مردم وزير سوال رفتن خدمات انجام شده مي‌شود .
 اين مطلب را مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي در نشست اعضاء پدافند غيرعامل شرکت که درسالن اجتماعات ستاد برگرار شد عنوان کرد . مهندس اکبرحسن بگلو درسخنان خود بااشاره به موقعيت جغرافيايي استان آذربايجان غربي وهم مرز بودن اين استان با سه کشور ترکيه ، عراق وآذربايجان تاکيد کردآذربايجان غربي باداشتن 900 کيلومتر طول مرز از حساس تربن مناطق مرزي درکشور بشمار مي‌آيد .  وي گفت بحول قوه الهي امنيت پايدار دراين استان وجود داشته‌اما وجود اين امنيت نبايد موجب شود که ما از بحث پدافند غير عامل دور بمانيم . مهندس حسن بگلو اضافه کرد از سوي شرکت توانير دستورالعمل وپروژه‌هايي درخصوص تامين برق درآذربايجان غربي دردست انجام است که مارا آماده تر از هرزمان ديگر درمقابله با مخاطرات وتهديدات مي‌نمايد . وي بابيان اينکه‌امروز برق يک موضوع حاکميتي بوده و هرگونه کوتاهي و تعلل دراين صنعت موجب بدبيني وزير سوال رفتن خدمات انجام شده مي‌گردد تصريح کرد بايستي فکر اساسي براي شبکه‌ها و بازنگري درخطوط توزيع وفوق توزيع داشته باشيم .
در اين نشست مشاور مدير عامل و دبير کميته پدافند غيرعامل شرکت توانير نيز بااشاره به اهميت نقش پدافند غير عامل در ايجاد آمادگي درمقابل مخاطرات وآسيب پذيري گفت طرح پدافند غيرعامل ازسال 82 در شرکت توانير براي کاهش آسيب پذيري وتداوم کارکردهاي ضروري وبازدارندگي دربخش دفاعي دربرابر تهديدات نظامي‌دشمن کليد خورد. مهندس خادم المله درسخنان خود به مشکل پيش آمده دراستان خوزستان اشاره کرد وافزود دراين بحران از چهارهزار پست برق خوزستان 3 هزار پست دچار آسيب ديدگي شد .
مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه خراسان جنوبي از ثبت رتبه ممتاز و درجه يک براي ۸۳ درصد از جايگاه‌هاي استان خبرداد.
علي اصغر اصغري در گفت و گو با خبرنگار تجارت در بيرجند، ۶۱ درصد از جايگاه‌هاي استان را ممتاز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به کنترل‌ها، نظارت‌ها و بازديدهاي انجام شده، جايگاه‌ها از لحاظ کمي‌و کيفي وضعيت قابل قبولي دارند.وي تصريح کرد: طبق آخرين درجه بندي انجام شده از ۵۱ جايگاه موجود در سطح استان، ۳۱ جايگاه حائز رتبه ممتاز و ۱۱ جايگاه درجه يک را به خود اختصاص داده است.اين مقام مسئول به ارتقاء درجه بندي جايگاه‌ها نسبت به چند سال اخير اشاره کرد و گفت: در اين راستا تمامي‌جايگاه‌هاي ناحيه نهبندان به عنوان ممتاز معرفي شده است.اصغري در پايان يادآور شد: با پيگيري‌هاي مستمر و تلاش جايگاه داران عزيز اميدواريم در آينده نزديک بتوانيم تمامي‌جايگاه‌ها را در سطح ممتاز و درجه يک ببينيم.

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي، جلسه کميته عفاف و حجاب و ستاد صيانت از حقوق شهروندي اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي با حضور علي اکبر احمدي سرپرست اداره کل و اعضاي کميته برگزار شد.
احمدي در اين جلسه گفت: اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي در راستاي دستور العمل ابلاغي ستاد صيانت حجاب و عفاف و حقوق شهروندي استانداري مرکزي اقداماتي در اين حوزه‌ها به انجام رسانيده که‌اميدواريم باعث تحول در فضاي کتابخانه‌ها و همچنين اثرپذيري براي همکاران و خانواده‌هاي آنها و همچنين اعضاء و مراجعين به کتابخانه‌هاي عمومي‌شود.
در اين جلسه که سعيد صحتي کارشناس امور کتابخانه‌ها، روح الله پورمسيبي کارشناس فرهنگي، اعظم نوري کارشناس انجمن‌ها، محمدحسن بيات کارشناس منابع و سعيد براتي مسئول روابط عمومي‌و بسيج اداره کل نيز حضور داشتند، در خصوص نحوه اجراي برنامه‌هاي ستاد صيانت و عفاف و حجاب در کتابخانه‌هاي عمومي‌بحث و تبادل نظر شد و مقرر گرديد فعاليت‌هايي نظير برگزاري نشست‌هاي کتاب‌خوان با محوريت عفاف و حجاب، برگزاري نمايشگاه عکس و پوستر، مسابقات کتابخواني در راستاي ترويج فرهنگ عفاف، توزيع بروشورهاي جذاب و پرمحتوا درباره حجاب و ... بيش از گذشته در سطح کتابخانه‌هاي عمومي‌به اجرا درآيد.

مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر:
بوشهر- خبرنگار تجارت : مديرکل کميته استان بوشهر از آموزش و باسواد شدن 244 مددجوي تحت حمايت اين نهاد طي طرح " محو بيسوادي" از ابتداي سال 94 تا کنون خبر داد.
به گزارش سايت خبري کميته‌امداد، احمد لطفي مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر، با اشاره به تلاشهاي اين نهاد به منظور ريشه کردن کردن بيسوادي ازمددجويان تحت حمايت، اظهار کرد: طي طرح" محو بيسوادي" تفاهم نامه اي ميان اداره کل کميته‌امداد و نهضت سواد آموزي بسته شد، که با تاييد نهضت سواد آموزي 244 نفر مددجو براي فراگيري سواد آموزي معرفي شدند.وي افزود: از اين تعداد مددجو که از ابتداي سال 94 معرفي شده‌اند، 171 نفر آن دوره‌هاي آموزشي را گذرانده و کارنامه قبولي دريافت کرده‌اند و 73 مددجوي ديگر در حال گذراندن دوره‌هاي سواد آموزي هستند.لطفي با اشاره به تشويق مددجويان براي گرايش به‌امر سواد آموزي اظهار کرد: اين افراد پس از گذراندن دوره‌هاي سواد آموزي و دريافت کارنامه، حدود 3 ميليون ريال به عنوان تشويقي دريافت کرده و همچنين به اردوهاي زيارتي مشهد مقدس نيز اعزام مي‌شوند.وي خاطرنشان کرد: اين نهاد از سال گذشته براي ارائه‌اموزش‌هاي سوادآموزي به مددجويان از تجربه علمي‌و تخصصي دانشجويان و فارغ التحصيل تحت حمايت اين نهاد به عنوان آموزش يار استفاده کرده است.لذا ازتوجه ويژه اين نهاد حمايتي به‌امر سوادآموزي به مددجويان خبرداد و افزود: سوادآموزي امري است که از اهميت ملي برخوردار بوده و بر سطح زندگي افراد نيز تاثيردارد، لذا ما در اين نهاد حمايتي آن را مورد توجه قرار داده‌ايم.لطفي در پايان خاطر نشان کرد: سوادآموزي امري است که از اهميت ملي برخوردار بوده و بر سطح زندگي افراد نيز تاثيردارد و لذا کميته‌امداد به اين امر توجه ويژه اي دارد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: ۹۵ درصد آب مصرفي استان گلستان از زير زمين تامين مي‌شود.
 محمدهادي رحمتي ، اظهار کرد: در سال‌هاي گذشته با کاهش بارندگي و خشکسالي رو به رو بوديم، اما نخستين اولويت وزارت نيرو تامين آب شرب و سپس تامين آب صنعتي و کشاورزي است.وي افزود: متاسفانه در گلستان بر خلاف بسياري از استان‌ها، ۹۵ درصد آب مصرفي تحت الارض بوده و از لايه‌هاي مختلف به سطح زمين مي‌رسد و فقط پنج درصد آن از آب چشمه‌ها تامين مي‌شود.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در خصوص سد شصت کلا، گفت: مطالعات اين سد به پايان رسيده و هدف ما تامين آب شرب گرگان از اين منطقه است و با نظر مثبت وزارت نيرو اميدواريم عمليات اجرايي سد شصت کلا زودتر شروع شود.رحمتي ادامه داد: تمام سعي شرکت آب و فاضلاب گلستان بر اين بوده تا با کنترل فشار آب در هيچ کدام از شهرها قطعي آب نداشته باشيم و اگر قطعي آب رخ داده به طور قطع دليل آن مشکلات داخلي شبکه و تعميرات بوده است.وي با اشاره به پروژه‌هاي شرکت آب و فاضلاب گلستان در دهه فجر خاطرنشان کرد: در دهه فجر پروژه‌هاي بزرگي با مبلغ ۷۰ ميليارد تومان افتتاح شد که آبرساني به شهرهاي گاليکش، مينودشت و علي آباد کتول مهم‌ترين آنها بود.وي با بيان اينکه کمبود مخزن آب در گلستان يکي از مشکلات است، گفت: بايد به ازاي هر مشترک، يک متر مکعب مخزن داشته باشيم، اما در حال حاضر ۲۰۷ هزار متر مکعب مخزن داريم که ۹۴ هزار متر مکعب کمتر از مخزن مورد نياز است.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بيان اينکه دستگاه‌هاي خدمات رسان بايد در تامين، انتقال و ذخيره آب سرمايه گذاري کنند، اظهار کرد: پروژه آب شيرين کن تنها پروژه سرمايه گذاري است که با هزينه ۳۹ ميليارد توماني در بندرترکمن و گميشان انجام شده و ۹۵ درصد آن پايان يافته است.رحمتي در خصوص آب استفاده شده توسط کارواش‌ها يادآور شد: تمامي‌کارواش‌ها بايد از آب قنات‌ها و چاه‌هاي سطحي استفاده کنند و اجازه استفاده از آب شرب را ندارند و در صورت مشاهده با آنها برخورد قانوني و پلمپ خواهند شد.

برج‌هاي منطقه 1 بدتر از موشک‌هاي صدام است
عضو شوراي شهر تهران از روند ساخت و ساز در منطقه يک گلايه کرد. به گزارش ايسنا، احمد مسجدجامعي با بيان اينکه برج‌هايي که در منطقه يک ساخته شده‌اند، بدتر از موشک‌هاي 9 متري صدام حسين است که در زمان جنگ در پيکر شهر مي‌خورد، با اشاره به وضعيت نامناسب برج‌سازي در منطقه يک گفت: خاطرات و طبيعت شهر را حراج کرديم و اين حراج به چه قيمت است؟ وي با بيان اينکه شميران به دليل کوه‌هايش معروف بود، گفت: متاسفانه اين روزها کارهاي عجيب و غريبي در منطقه يک انجام مي‌شود به گونه‌اي که خود شهرداري نيز مستاصل مي‌شود. مسجدجامعي با اشاره به مرمت خانه جلال و سيمين گفت: اين خانه پاتوق تعداد زيادي از اهالي شعر و هنر بوده‌اما متاسفانه مرمت آن اصولي نيست و اگر در مرمت آن دقت نشود، ديگر خانه‌اي با هويت جلال و سيمين نداريم چراکه خاطرات آنها در حال آسيب ديدن است. اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به نزديکي خانه نيما يوشيج به خانه جلال و سيمين گفت: هيچ شاعري به‌اندازه نيما به گردن ادبيات شعر فارسي حق ندارد، به همين دليل پيشنهاد مي‌شود شهرداري منطقه يک از اين خانه محافظت کند تا در صورت تملک، به خانه شعر بدل شود.

آغاز توزيع «بسته‌امنيت غذايي» توسط بهزيستي
رئيس سازمان بهزيستي کشور ضمن بيان آنکه «عيدي» مستمري بگيران اين سازمان امسال مستقيما از سوي وزارت رفاه پرداخت خواهد شد؛ ضمن اعلام اينکه توزيع بسته‌امنيت غذايي از سوي اين وزارتخانه آغاز شده گفت: هيچ يک از مددجويان بهزيستي از ليست دريافت بسته مذکور حذف نشده‌اند، به اين ترتيب 510 هزار خانوار تحت پوشش آنرا دريافت خواهند کرد. به گزارش ايسنا، انوشيروان محسني بندپي به سقط‌هاي قانوني اشاره کرد و گفت: در دو سال اخير نسبت به سنوات گذشته سقط‌هاي قانوني رشد 35 درصدي داشته‌اند. رئيس سازمان بهزيستي کشور درخصوص برنامه‌هاي مهم سال آتي اين سازمان گفت: افزايش مهارت‌هاي زندگي، افزايش آموزش فرزندپروري و ... از اهداف مهم سال آينده سازمان بهزيستي هستند تا جايي که در سال جاري سامانه «ثبت الکترونيکي طلاق» را در خراسان رضوي راه‌اندازي کرديم. رئيس سازمان بهزيستي کشور تصريح کرد: به موجب اين سامانه افراد قبل از ورود به دادگاه‌ها و ثبت رسمي‌دادخواست طلاق و پيش از آنکه بخواهند وارد چرخه وکلاء شوند از همان ابتدا به چرخه خدمات مددکاري و روانشناسي ورود پيدا مي‌کنند و در جهت حل منازعات زناشويي آنها اقدام خواهد شد.

كاهش تعداد مدارس استعدادهاي درخشان
دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: اعضاي شورا بر ضرورت عدم تفکيک دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر از ساير دانش‌آموزان و تقويت طرح «شهاب»‌ تأکيد کرده و تأسيس مدارس تيزهوشان را با ويژگي‌هاي خاص، در حد ضرورت و حداقلي تعيين کردند. مهدي نويد ادهم در گفتگو با فارس اظهار داشت: بررسي آيين‌نامه مدارس استعدادهاي درخشان به استناد مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش تحت عنوان «کليات نظام استعدادهاي برتر» تدوين شده است. وي افزود: در جمع‌بندي نظرات بر ضرورت عدم تفکيک دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر از ساير دانش‌آموزان و تقويت طرح «شهاب»‌ تأکيد کرده و تأسيس مدارس استعدادهاي درخشان را با ويژگي‌هاي خاص، در حد ضرورت و حداقلي تعيين کردند.


جمع‎آوري بيش از 37 ميليارد تومان کمک‎هاي مردمي‌در گلستان
مديرکل کميته‌امداد امام خميني (ره) گلستان از تحقق 98 درصدي کمک‎هاي مردمي‌در استان خبر داد و گفت: طي 10 ماه نخست جاري بيش از 37 ميليارد و 500 ميليون تومان جمع‎آوري شد.امان‎الله حسين‎زاده اظهار کرد: برنامه کميته‌امداد امام خميني (ره) گلستان در حوزه کمک‎هاي مردمي‌38 ميليارد تومان پيش‎بيني شده بود که تاکنون 37 ميليارد و 500 ميليون تومان معادل 98 درصد آن محقق شده است.وي تصريح کرد: پيش‎بيني شده کمک‎هاي مردمي‌تا پايان سال جاري به 45 ميليارد تومان افزايش پيدا کند، مردم نيکوکار استان اين اطمينان را داشته باشند که کمک‎هاي مردمي‌صرف هزينه‎هاي تشکيلاتي آب، برق، گاز، تلفن و يا حقوق کامندان نمي‎شود همه اعتبارات کميته‌امداد به صورت دولتي است. مديرکل کميته‌امداد امام خميني (ره) گلستان؛ عملکرد استان در جمع‎آوري زکات طي 10 ماه نخست امسال 21 ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: در اين مدت 4 ميليارد و 240 ميليون تومان از صندوق‎هاي صدقات استان جمع‎آوري شده است.حسين‎زاده با اشاره به برگزاري جشن نيکوکاري در روزهاي 18، 19 و 20 اسفند ابراز کرد: اسفندماه اوج جشن نيکوکاري است رويکرد اين جشن امسال از پايگاه‎محوري به سمت مراجعه‎محوري و استفاده از ظرفيت خيرين تغيير يافته است، از يک الي دو ماه گذشته شناسايي خيرين در بخش پزشکان، وکلا، کسبه، اتحاديه و حاميان طرح اکرام آغاز شده است.

مدير عامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي: فن بازارها حلقه اتصال علم و توليد است
مدير عامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي گفت: مراکز فن بازار حلقه اتصال علم و توليد و گسترش دهنده فرصت‌هاي سرمايه گذاري هستند. به گزارش روابط عمومي‌شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي، مصطفي آمره مدير عامل در جريان بازديد از شرکت‌هاي مستعد دانش بنيان شدن افزود: استفاده از علم و تکنولوژي به روز دنيا در توليد نقش بسزايي در افزايش صادرات مطلوب و دستيابي به بازارهاي بين المللي دارد.وي تاکيد کرد: مراکز و شرکت‌هاي دانش بنيان به عنوان حلقه واسطه بين توليد صادارت محور و با قيمت مناسب قابل رقابت در بازار است.وي با اشاره به ظرفيت بسيار بالاي مراکز فن بازار در بهبود توليد مطلوب و افزايش اشتغال بنگاه‌هاي توليدي اظهار داشت: فن بازار منطقه اي استان مرکزي از مهرماه سال ۹۲ به طور رسمي‌کار خود را براي ارائه خدمات در بخش‌هاي مختلف توليد آغاز کرده و به عنان حلقه واسطه بين بخش‌هاي دانشگاهي، نخبگان، صنعت با ايجاد شبکه فراگير استاني و ملي فعاليت مي‌کند‌.وي افزود: شبکه ارتباطي فن بازا در استان مرکزي به سرعت در حال شکل گيري بوده و الگويي براي ديگر استان‌ها مطرح شده است.وي با اشاره به موقعيت بسيار مناسب فن بازار استان مرکزي در کشور اضافه کرد: طبق ارزيابي‌هاي دقيق صورت گرفته توسط معاونت علمي‌و فناوري رييس جمهوري و پارک فن آوري پرديس،اين فن بازار در کشور رتبه برتر را کسب کرده است.وي از صاحبان صنايع و توليد کنندگان خواست از فن بازار استان مرکزي به عنوان مشاور بسيار قوي و قابل اطمينان در توليد با کيفيت و بهره وري بالا استفاده کنند.گفتني است در جريان اين بازديدها مدير عامل شرکت شهرکهاي صنعتي به گفت و گو با مديران شرکت‌هاي مستعد دانش بنيان شدن پرداخت و با مشکلات آنها از نزديک آشنا شد.