مدير دو تابعيتي نداريم
وزير اطلاعات با اشاره به اينکه کسي به ما مديران دو تابعيتي را اعلام نکرده است، گفت: اعلام عمومي‌اين مسئله در حالي که مصاديق آنچناني ندارد درست نيست. به گزارش ايسنا، سيد محمود علوي در واکنش به اينکه چرا وزارت اطلاعات از مديران دو تابعيتي خبر ندارد گفت: اينکه اطلاع نداشته باشيم جرم نيست. احتمال مي‌دهيم که اين مديران وجودندارند که از آن‌ها اطلاعي نداريم.وي افزود:‌حال اگر يک يا دو مورد وجود داشته باشد آيا بايد به صورت علني به آن پرداخته شده و ذهنيت جامعه مشوش شود يا به صورت اداري به اين مسئله رسيدگي شود. مرجع رسمي‌شناخت دو تابعيت‌ها وزارت اطلاعات است و ما در اين زمينه شبکه اطلاع يابي هم داريم.

افتخارات هسته‌اي مديون آيت‌الله‌هاشمي‌
رييس هيات نظارت و بازرسي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: مرحوم آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني از ابتداي انقلاب پيگير تحقيقات علمي‌کشور به ويژه تحقيقات هسته‌اي بودند و افتخارات هسته‌اي امروز مديون حمايت‌ها و هدايت‌هاي ايشان است.به گزارش ايسنا، حسن غفوري فرد با بيان اينکه انرژي‌هاي فسيلي رو به اتمام هستند و طبق تحقيقات حداکثر تا 50سال ديگر عمر خواهند داشت عنوان کرد: ايران ظرفيت ويژه‌اي براي استفاده از انرژي‌هاي خورشيدي و بادي دارد.غفوري‌فرد افزود: کشور ما بيش از 300 روز آفتابي دارد، همچنين در استان‌هاي خراسان رضوي، سيستان و بلوچستان و گيلان ظرفيت‌هاي ارزنده‌اي براي انرژي بادي وجود دارد.

تشديد نظارت بر قيمت‌ها در آستانه نوروز
وزير دادگستري مي‌گويد با توجه به قرار داشتن در آستانه نوروز، همه گشت‌ها بسيج شده‌اند و بر قيمت‌ها نظارت خواهند داشت.به گزارش ايرنا،حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي افزود: آماده باش گشت‌هاي نظارت از بيست وهشتم بهمن ماه آغاز شده و تا پانزدهم فروردين سال آينده به فعاليت خود ادامه خواهند داد.وي ادامه داد: گشت‌هاي آماده باش در محل‌هاي زيارتي، اقامتي، مراکز گردشگري، مسير جاده‌ها با همکاري ديگر نهادها اقدام به نظارت خواهند کرد.وزير دادگستري اضافه کرد: تلاش داريم تا تمامي‌اصناف با توجه به کنترل قيمت‌ها، با رعايت مسايل بهداشتي خدمات مناسبي را به مسافران در ايام نوروز ارائه دهند.



رييس جمهور در مراسم اختتامیه انتفاضه:
رييس جمهوري انتفاضه را مظهر مقاومت و مقاومت را مظهر «وجدان انساني» دانست و از کشورهاي اسلامي‌و بويژه همسايگان خواست تا يک بار و براي هميشه به جنگ و برادرکشي «نه» بگويند و همه توان خود را صرف حل مسئله فلسطين به عنوان مساله اصلي دنياي اسلام کنند.
به گزارش ايسنا ، حجت الاسلام حسن روحاني در اختتاميه ششمين کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، با بيان اينکه موضوع فلسطين،زخمي‌عميق و جانکاه است که بيش از هفتاد سال، وجدان جامعه جهاني و پيکره جهان اسلام را به درد آورده است، گفت: فلسطين مشکل يک قوم و يا يک ملت نيست، بلکه از يک سو نشانه ظلم و ستم و ناديده گرفتن حقوق بين الملل و ناکارآمد بودن سازمان‌هاي بين‌المللي است؛ و از سويي ديگر نماد تلاش‌هاي مجاهدانه و مستمر يک ملت براي احقاق حقوق خود در کنار سرشکستگي جامعه جهاني و شرمساري برخي کشورهاي اسلامي‌است.
رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه "اقدامات تحريک آميز در تداوم غصب سرزمين‌هاي مردم مظلوم و تلاش‌هاي هدفمند براي تغيير هويت تاريخي و تمدني اين سرزمين، به تدريج نتايج ويرانگري براي صلح و امنيت جهاني به بار آورد"، تصريح کرد: ارتکاب اين حجم از جنايات ضد بشري هم حمايت از غاصبان را در جهان غرب به چالش کشيد
و هم در سرزمين‌هاي اسلامي‌، افکار عمومي‌مردم مسلمان را عليه اين حمايت غرب شوراند.
روحاني مهمترين هدف اسراييل در وضعيت کنوني را طبيعي جلوه دادن شرايط موجود ذکر کرد و اظهارداشت: صهيونيست‌ها در پي آنند که جهانيان باور کنند فلسطينيان آوارگاني هستند که بايد بدون تعلق به سرزمين، گذران عمر کنند؛ تبديل عنوان مقاومت به تروريسم و تلاش طولاني براي عادي سازي تسليم و سازش به همين دليل است.
وي تاکيد کرد: در ادبيات امروز ، رژيم صهيونيستي خواستار عادي سازي روابط خود با جهان اسلام است؛ و اين معنايي ندارد مگر فراموشي و ناديده گرفتن تمام جنايات آنان در فلسطين و ديگر سرزمين‌هاي اسلامي.
رييس جمهوري با بيان اينکه "نبايد از خاطر برد که صهيونيسم چنان بر طبل تو خالي قدرت نظامي‌خود مي‌کوبيد، که گويا شکست در آن راهي ندارد و همگان بايد باور کنند که زيستن و تسليم شدن در کنار اين جنايت کاران، سرنوشت محتوم آنان است"، گفت: ايجاد ياس از امکان تغيير آينده منطقه نيز از ديگر راهبردهاي قطعي صهيونيست‌ها در مواجهه با ملت فلسطين و جهان اسلام است.  
روحاني گفت: غصب سرزمين‏ها و اشغالگري، همه راه‌ها را بر مردم فلسطين بسته، و اين ملت نيز دريافته است که اتحاد، وحدت و همدلي، تنها رمز عبور از اين دوره خشم ، وحشت و کشتار است.کم نبودند سرزمينهايي که اشغال شدند و از آنان جز نامي‌در تاريخ باقي نماند؛ اما فلسطينيها ايستادند تا سرزمينشان بماند.
روحاني تاکيد کرد: اينک فلسطين به نمادي براي تمام ملتهاي تحت ستمي‌تبديل شده که براي احقاق حقوق سلب شده، آزاديهاي نقض شده، و حق تعيين سرنوشتِ فراموش شده خود به پا خاسته‌اند. رييس جمهوري، انتفاضه را بيان خشم و خروش نسل جديدي از ملت فلسطين در پاسخ به ناکامي‌هاي نسل‌‌هاي گذشته دانست و افزود: اين ملت فلسطين است که دوباره به ميدان آمده است؛ نسلي که در اردوگاه‌هاي آوارگان ، شهرها و روستاهاي محاصره شده به دنيا آمده‌اند اينک با صداي بلند و بغضي در گلو نشسته خود فرياد مي‌زند که « با سلاح و سرمايه نمي‌توان ستم و ظلم را مستقر کرد، و مقاومت يک ملت را ناديده انگاشت.» روحاني با اشاره به آشوب‌ها و تلاطم‌ها در خاورميانه ، گفت: انديشه‌هاي خشن و افراطي به نام دين، جان انسانها را مي‌گيرد. متأسفانه برخي دولتهاي اسلامي، درگير انواع مشکلات ناشي از بي کفايتي و ناتواني و فساد ساختاري شده‌اند. در حال حاضر تعداد دولتهاي فرومانده در اين منطقه رو به افزايش است؛ و دولتهاي ظاهراً مستقر نيز از تهديد، بي ثباتي و بي آيندگي رنج مي‌برند.
جنگ و درگيري و ترور در يمن، و عراق و سوريه و افغانستان هر روز جان صدها انسان را مي‌گيرد و دولتهاي اسلامي‌به جاي همکاري براي پايان درگيريها و کشتار بي هدف مسلمانان، به اتهام زني عليه يکديگر و فرافکني مي‌پردازند
که سود چنين شرايط اسفباري نصيب رژيم اشغالگر صهيونيستي مي‌شود.
رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه صهيونيستها امروز در جنگها و اختلافات داخلي مسلمانان، براي خود يک فرصت تاريخي مي‌بينند، تاکيد کرد: صهيونيست اکنون از «متحدين جديد» سخن مي‌گويند؛ آنان تلاش مي‌کنند تا با دميدن بر «مقاومت هراسي»، کشورهاي عربي و اسلامي‌حامي‌فلسطين را، از دشمن، به «متحد» خود عليه مقاومت و حامي‌اصلي آنان يعني ايران، تبديل کنند. پروژه‌اي که هوشياري مضاعف و نگاه بلندمدت ما و دولتهاي عربي، بويژه همسايگان ما را مي‌طلبد.
 روحاني افزود: رژيم اشغالگر در تلاش براي عادي سازي وضعيت خويش، براي نخستين بار برخي کشورهاي عربي را، نه دشمن، که «متحد» خود عليه مقاومت مي‏نامد؛ و ادعا مي‌کند اکثر کشورهاي عربي ديگر دشمن صهيونيسم و مخالف اشغالگري نيستند، بلکه در «مقاومت هراسي» با آن شريک اند. کشورهاي منطقه بايد هوشيار باشند و از خود بپرسند که چشم اميد رژيم صهيونيستي به کيست؟ جهان اسلام بايد موضع خود را در برابر اين عادي سازي روشن کند، و نشان دهد که آيا مسئولين آن‌ها رهبران امت اسلام هستند، يا بخشي از روند عادي سازي اشغالگران و ستمگران؟
 رييس جمهوري همچنين اين پرسش‌ها را مطرح کرد که آيا نفس همين واقعيت تلخ، که‌امروز ميان مقاومت هراسي و صهيونيست پذيري همپوشاني به وجود آمده، نبايد نسبت به درستي رويکردهاي منطقه اي برخي کشورها ترديد ايجاد نمود؟ آيا زمان آن نرسيده که همسايگان، يک بار و براي هميشه به جنگ و برادرکشي، «نه» بگويند؟ آيا زمان آن نرسيده که همه قواي خود را صرف حل مسئله اصلي دنياي اسلام نماييم؟
 رييس جمهوري با بيان اينکه " آن دوره‏اي گذشت که قدرت ايستادگي هر فلسطيني، تنها در تکه اي سنگ متبلور بود"، گفت: امروز قدرت فلسطين‌، بر بستر رسانه‌هاي اجتماعي متجلي است تا پيام مظلوميت و ظلم ستيزي را به گوش جهانيان برسانند ؛ اکنون جهانيان در انتفاضه اي
 ديگر به وسعت جغرافياي رسانه‌هاي اجتماعي، که صلح طلبان سراسر جهان در آن مشارکت‌کرده‌اند، به دفاع از فلسطين و مقاومت برخاسته‌اند.
روحاني افزود: در اين راستا، جمهوري اسلامي‌ايران بر اين باور است که برقراري صلح عادلانه و فراگير در خاورميانه، جز از طريق پايان دادن به اشغال سرزمين فلسطين و احقاق حقوق کامل اين ملت از جمله حق تعيين سرنوشت، بازگشت کليه آوارگان به سرزمين آبا و اجدادي خويش و تشکيل دولت يکپارچه فلسطين به پايتختي قدس شريف از طريق برگزاري يک همه پرسي با حضور همه اقوام و ساکنان اصلي اين سرزمين، اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي حاصل نمي‌شود.
جهانگيري در نشست هم انديشي مجمع کارآفرينان ايران تاکید کرد:
معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر اينکه نبايد فضاي کار و فعاليت براي بخش خصوصي ناامن باشد، گفت: هيچ دستگاهي حق ندارد براي بخش خصوصي و فعالان اقتصادي فضاي ناامن ايجاد کند بلکه بخش خصوصي بايد در محيطي فعاليت کند که احساس کند قدر زحمات او شناخته مي‌شود.
به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري در نشست هم انديشي اعضاي مجمع کارآفرينان ايران با بيان اينکه سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي محدوديت‌هاي پيش روي بخش خصوصي را برطرف کرد، افزود: البته اجراي اين سياست‌ها رضايت بخش نبوده است و نه تنها در واگذاري‌ها عملکرد موفقي نداشته‌ايم بلکه در تسهيل ورود بخش خصوصي به فضاي اقتصادي کشور نيز موفق نبوده‌ايم و لازم است که اين عدم توفيق مورد بررسي و آسيب شناسي قرار بگيرد.
جهانگيري با تاکيد بر ضرورت نهادينه شدن فرهنگ حمايت از بخش خصوصي در کشور، گفت: بايد اين فرهنگ در کشور ايجاد شود که آحاد جامعه به کساني که نسبت به سرمايه گذاري، توليد و صادرات در کشور مشغول هستند افتخار کرده و به آنان احترام بگذارد. متاسفانه در جامعه ما هنوز اين فرهنگ وجود دارد که کساني که داراي ميزان سرمايه گذاري و صادرات بالا هستند از ابراز توانمندي اقتصادي و رشد درآمدي خود نگراني دارند و به نوعي کتمان مي‌کنند.
معاون اول رييس جمهور با اعلام اينکه دولت تدبير و اميد هيچ محدوديتي براي توسعه فعاليت بخش خصوصي قائل نيست، تصريح کرد: مقام معظم رهبري نيز با ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي اين اطمينان را به جامعه و فعالان اقتصادي دادند که بخش خصوصي مي‌تواند به هر ميزان که قادر است رشد کند و هيچکس حق ندارد مانع رشد و توسعه فعاليت‌هاي بخش خصوصي شود.
وي با يادآوري اينکه ميزان سرمايه گذاري در سالهاي اخير با کاهش مواجه بوده است، گفت: اقتصاد کشور نيازمند افزايش سرمايه گذاري است و يکي از اولويت‌هاي اصلي دولت در سال 96 اين است که موانع پيش روي رشد سرمايه گذاري را برطرف سازد و روند کاهنده سرمايه گذاري در سالهاي اخير را به روند رو به رشد تبديل کند.
جهانگيري با تاکيد بر اينکه نظام بانکي بايد منابع خود را براي سرمايه گذاري در اختيار بخش خصوصي قرار دهد گفت: متاسفانه به دليل وجود معوقات بانکي، فضاسازي نادرستي عليه بخش خصوصي ايجاد شده است اما اين درست نيست که به خاطر حداکثر 500 نفر که بخش بزرگي از آنها به دليل شرايط بد اقتصادي مطالبات معوق بانکي دارند، فعالان اقتصادي و بخش خصوصي نيز از خدمات و برخي امکانات نظام بانکي محروم شود.
وي افزود: برخي افراد که به دنبال رانت خواري هستند و نبايد نام بخش خصوصي روي آنها بگذاريم، همواره تلاش مي‌کنند از رانت استفاده کنند و البته اينکه برخي از مديران که نمي‌توانند اين افراد را از بخش خصوصي واقعي تشخيص دهند، نوعي ضعف مديريتي است.
دکتر جهانگيري خطاب به سرمايه گذاران و کارآفرينان گفت: رشد سرمايه گذاري از مهمترين برنامه‌هاي دولت است و سرمايه گذاران بايد با قاطعيت قدم پيش بگذارند و بدانند که دولت نيز در اين مسير جدي است و از آنان حمايت خواهد کرد. وي افزود: يکي از مهمترين رويکردهاي اقتصاد مقاومتي، مردمي‌کردن اقتصاد است و اين رويکرد يعني بخش خصوصي بايد ميدان دار اصلي اقتصاد کشور باشد. معاون اول رييس جمهور توسعه صادرات غيرنفتي را از مهمترين برنامه‌هاي دولت در سال جاري برشمرد و گفت: رويکرد برون گرايي در اقتصاد مقاومتي نيز به معناي اين است که به دنبال بازار صادراتي باشيم و از کشورهاي ديگر تکنولوژي و منابع مالي در اختيار بگيريم.
دکتر جهانگيري توسعه صادرات غيرنفتي را از مهمترين اولويت‌هاي کشور عنوان کرد و گفت: بايد بازارهاي هدف اصلي صادرات خود را مشخص کنيم و در اين ميان نبايد از بازارهاي اطراف و کشورهاي همسايه غفلت کنيم چرا که اين کشورها بازار بزرگي براي صادرات کالا و خدمات فني و مهندسي ايران هستند.

معاون حقوقي و بين‌الملل وزيرامور خارجه گفت: تمام موانعي که به برجام مربوط مي‌شد، برداشته شده است. به گزارش ايسنا، سيدعباس عراقچي در نشست "الزامات ديپلماسي جمهوري اسلامي‌ايران در عرصه بين‌الملل"، گفت: اگر مردم انتقادي دارند اين انتقاد را در صندوق راي مشخص مي‌کنند، اين مشروعيت، ثبات و استمرار حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف عامل ديگري از توانايي ملي و قدرت جمهوري اسلامي‌است، همين مردمي‌که در مقابل فشارهاي اقتصادي مقاومت کردند و با مقاومت خود تحريم‌هاي اقتصادي را بي‌نتيجه کردند.
 معاون حقوقي و بين‌المللي وزارت امور خارجه با اشاره به اين که اين اواخر غرب براي ايجاد فشار به تحريم‌هاي به تعبير خودشان فلج کننده روي آوردند که به خاطر قدرت مقاومت مردم کارايي نداشت، تصريح کرد: من نمي‌گويم اين تحريم‌ها براي کشور هزينه نداشت و مردم را اذيت نکرد، اما دست تسليم را به سمت غرب بالا نبرد، آنها اگر اميد داشتند ادامه تحريم‌ها باعث مي‌شود که ما دست‌هايمان را به نشانه تسليم بالا ببريم پشت ميز مذاکره حاضر نمي‌شدند. معاون ظريف با بيان اينکه جمهوري اسلامي‌ايران بعد از چهار دهه به اين توانايي رسيده که در عرصه بين‌الملل در برابر همه قدرت‌هاي بزرگ با قدرت مذاکره کند، گفت: بايد بدانيم مذاکرات نتيجه ده سال مقاومت مردم بود مقاومت در برابر اينکه ما مي‌گفتيم مي‌خواهيم غني‌سازي کنيم و آنان مي‌گفتند نبايد اين کار را انجام دهيم ما ده سال مقاومت کرديم نه به خاطر صرفا غني‌سازي بلکه به خاطر هدفي بالاتر، اينکه زير بار حرف زور و سلطه نرويم. عراقچي با اشاره به اينکه غني سازي در صنعت هسته‌اي بر اثر مذاکره نه تنها تعطيل نشد بلکه غني سازي صنعتي براي ايران به رسميت شناخته شد، بيان کرد: با يک برنامه ده ساله که خودمان طراحي کرديم به سمت غني سازي صنعتي پيش خواهيم رفت، به سمت همان 190 هزار سو که مقام معظم رهبري فرمودند، برنامه آن هم نوشته و توسط شوراي عالي امنيت ملي تصويب شد، در اين مسير هم از ماشين‌هاي پيشرفته استفاده خواهيم کرد. وي با طرح اين سوال که برجام در حوزه تحريم‌ها قرار بوده چه کار کند، خاطرنشان کرد: برجام قرار بوده موانع تحريم‌هاي هسته‌اي را از سر راه اقتصاد ايران بردارد، تحريم‌هاي ديگري نيز وجود داشته‌اما دقت کنيد که موضوع مذاکرات هسته‌اي فقط در رابطه با تحريم‌هاي هسته‌اي بوده است.  معاون حقوقي و بين‌المللي وزارت امور خارجه با تاکيد بر اينکه تحريم‌هاي اوليه‌امريکا که ناشي از روابط ايران و آمريکا است اصلا موضوع مذاکره نبوده است، بيان کرد: به ضرس قاطع مي‌توان گفت در موضوع هسته‌اي تمام موانعي که به خاطر موضوع هسته اي بر سر راه اقتصاد ايران بوده برداشته شده است.  عراقچي ادامه داد: مثلا در رابطه با خريد هواپيما موانعي که وجود داشته برداشته شده است، اما اينکه آيا دولت هواپيما زياد خريد کرده يا کم يا بايد چه نوع هواپيمايي مي‌خريده به برجام مربوط نيست، مهم اين مانعي است که برداشته شده، عملکرد دولت با وظيفه‌اي که بر عهده برجام بوده دو مساله مجزا است، مثلا وظيفه برجام اين بوده که تحريم‌هاي نفتي را بردارد، کاملا مشخص است که بعد از برجام فروش نفت ما بالاتر رفته، حالا اينکه بعد از برداشته شدن اين مانع وزارت نفت چگونه عمل کرده است مربوط به عملکرد اين وزارت‌خانه است که البته الحق که به خوبي عمل کرده است.
رييس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه مساله فلسطين مساله همه جهان اسلام است،‌ گفت: جمهوري اسلامي‌ايران با نداشتن سلاح‌هاي هسته اي مورد تحريم قرار گرفت، اما رژيم صهيونيستي با زرادخانه هسته‌اي مورد ملاطفت قرار مي‌گيرد و اين محکي است براي سنجش حقوق بشر در دنياي امروز که خصوصا ادعاي آمريکاي فضاحتي بيش از اين براي کشورهاي غربي در سر دادن حقوق بشر وجود ندارد.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در دومين روز ششمين کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين گفت: با نگاه عميق مساله فلسطين مساله تقابل ايدئولوژي‌ها است. در فلسطين مساله فقط اشغال محدوده جغرافيايي خاص در مرزهاي محدود نيست، بلکه تقابل دو ايدئولوژي اسلام و توحيد در مقابل يک نوع نگاه رژيم صهيونيستي مبتني بر ايدئولوژي خاص و پشتيباني‌هاي ليبرال دموکراسي غربي و ابزاري ساختن صهيونيست براي پيشرفت در منطقه است؛ لذا در اينجا ديگر سخن از مرز نيست. شواهد و قرائن زيادي اين نگاه را تأييد مي‌کند که مساله فلسطين موضوعي عميق براي تقابل اين دو ايدئولوژي است. وي افزود: واضح‌ترين شواهد آن است که در هيچ کجاي دنيا جهان غرب به خصوص آمريکا اين مقدار هزينه براي دفاع از سرزمين و جمعي محدود نکرده است. حمايت مالي، نظامي‌و سياسي و رسانه‌اي غرب براي رژيم صهيونيستي اين موضوع را نشان مي‌دهد که‌امري بسيار مهم‌تر از اشغال سرزميني کوچک مطرح است و آن همان تقابل ايدئولوژيک است. وي افزود: برخي از انديشمندان دنياي غرب مدعي بودند که پايان تاريخ با ليبرال دموکراسي خواهد بود و آنها اين موضوع را به خصوص بعد از فروپاشي شوروي بيشتر دنبال کردند. در اين شرايط آنها سبک زندگي مسلمانان با تکيه بر توحيد و نظام اسلامي‌و به تعبير ديگر سبک زندگي اسلامي‌را مغاير با ايدئولوژي ليبرال دموکراسي مي‌دانند به همين دليل از اين تقابل به هراس افتاده‌اند. اين خود دليلي است که آنها با شدت و حدت به مسأله دفاع از رژيم صهيونيستي مي‌پردازند. آملي لاريجاني يادآور شد: اخيراً طي قراردادي 10 ساله بين آمريکا و رژيم صهيونيستي، آمريکا قريب به 40 ميليارد دلار سلاح به رژيم صهيونيستي داده است، اين تنها يک نمونه از کمک‌هاي نظامي‌آمريکا است. اين خود نشان مي‌دهد که در پس پرده تقابل با خود اسلام است. بر اين اساس مي‌توان نتيجه گرفت مساله فلسطين مسأله همه ملت‌هاي مسلمان و نه مسأله يک نقطه جغرافيايي خاص است. رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه مساله فلسطين ميزان سنجش دعاوي حقوق بشر غرب است، گفت: مي‌دانيم در مکتوبات، سخنراني و دانشگاهاي شان مساله حقوق بشر را زياد مطرح مي‌کنند. در حالي که در سرزمين فلسطين فجايعي در حال جريان است و اين مساله آزمون بزرگي براي دنياي غرب است. رييس قوه قضاييه بيان کرد: کارهايي که رژيم صهيونيستي نسبت به فلسطين اعمال کرده از مصاديق قطعي جنايت جنگي است. در اساسنامه ديوان بين المللي کيفري که تصويب آن و شروعش در رم بوده و البته مراحل تصويب هم داستان عجيبي دارد و سنگ اندازي‌هاي آمريکا قصه عجيبي است، جنايت جنگي تعريف شده است. رييس قوه قضاييه گفت: در گزارش قاضي گلدستون به شوراي حقوق بشر سازمان ملل رژيم صهيونيستي ناقض قوانين بين المللي شناخته شده و معنايش اين است که مجامع بين المللي قبول کرده‌اند که کار اسرائيل جنايت جنگي است.

قرار نيست وکلا از ناآگاهي مردم ارتزاق کنند
دستيار رييس جمهور در حقوق شهروندي تاکيد کرد: قرار نيست در اثر ناآگاهي مردم ما، وکلا ارتزاق کنند. لذا اگر مردم بدانند که در هر خريد و فروش و در هر اجازه‌اي با يک وکيل دلسوز و مسوول مشورت کنند آثار قضايي آن کاهش مي‌يابد. ۱۵ ميليون پرونده يعني ۱۵ ضربدر ۴ که خانواده چهار نفره را درگير مي‌کند لذا بياييم با حضور وکلا امنيت اقتصادي جامعه را به عمل آوريم.به گزارش ايلنا، الهام امين‌زاده گفت: امروز تعدادي از وکلاي مسوول و با تقوا و آشنا به وکالت به جامعه معرفي مي‌شوند. خوشحاليم که از قوه قضاييه که بحث تکريم‌شان مطرح مي‌شود. او ادامه داد: لايحه وکالت زماني که در معاونت حقوقي بودم، مطرح بود و پنجاه ساعت آن را بررسي و مطالعه کرديم تا با تمام دغدغه‌هايي که داشتيم لايحه‌اي تنطيم شود که جامع باشد. در جلسات صحن علني هيات دولت تک تک مواد لايحه وکالت مورد بررسي قرار گرفت و مدنظرمان اين بود که با همه دغدغه‌هاي وکلا ولي مصون بمانند و استقلال آنها حفظ شود. دستيار رييس جمهور در حقوق شهروندي افزود: ما اين لايحه را به مجلس فرستاديم. البته قوه قضاييه هم لايحه‌اي را خودش فرستاده بود که در نهايت لايحه دولت روي ميز قرار گرفت و قرار شد که آن را بررسي کنيم اما يکي از آسيب‌ها اين است که لايحه‌اي که مدتي مسکوت مي‌ماند، متوقف مي‌شود و جا دارد اين لايحه که زحمات زيادي هم براي آن کشيديم به نتيجه برسد و جامعه وکالت با قانون به‌روز وکالت کنند.

رونمايي اولين سانتريفيوژ پيشرفته سنگي
رئيس سازمان انرژي اتمي‌گفت که اولين سانتريفيوژ پيشرفته سنگي در روز 20 فروردين رونمايي مي‌شود. به گزارش ايسنا، علي اکبر صالحي در حاشيه جلسه هيات دولت افزود: اين دستگاه مي‌تواند ميزان نفت، آب و گاز چاه‌ها را تشخيص بدهد و بسيار پيشرفته است و تمام داده‌ها را آنلاين گرفته ارزيابي و حتي تصويربرداري مي‌کند.وي افزود: در سفر روحاني به روسيه درباره مسائل مالي توافق دو کشور براي ساخت دو نيروگاه که کار آن آغاز شده است، صحبت‌هايي انجام
مي‌شود.

اعلام شروط ايران براي حج به عربستان
وزير ارشاد با تاکيد براينکه در اين وزارتخانه مدير دوتابعيتي وجود ندارد، گفت:‌ اگر هنرمندان و داوران دو تابعيتي باشند ارتباطي به وزارت ارشاد ندارد. به گزارش ايلنا، سيدرضا صالحي‌اميري در جمع خبرنگاران با بيان اينکه سياست ما اعزام حجاج است، اظهار کرد: عربستان بايد شروط ما را بپذيرد. در نامه به آنها اين شروط را ذکر کردم و اگر آنها شرايط ما را بپذيرند حجاج‌مان را اعزام مي‌کنيم در غير اين صورت مسئوليت اين موضوع با خود آنها است. او درباره داور دو تابعيتي جشنواره فيلم فجر نيز گفت:‌ اقدامات ما قانوني است. ما در وزارت ارشاد دو تابعيتي نداريم اما اگر هنرمندان و داوران دو تابعيتي باشند ارتباطي به وزارت ارشاد ندارد. صالحي اميري با تاکيد براينکه مدافع دو تابعيتي نيستيم، اظهار کرد: ما نمي‌توانيم در تابعيت افراد دخالت کنيم.

اعلام نامزدي براي انتخابات، تبليغات نيست
رييس ستاد انتخابات کشور با استقبال از فعاليت همه سليقه‌هاي سياسي قانوني براي افزايش مشارکت در انتخابات گفت: اگر کسي اظهار کند در آينده قصد نامزدي براي انتخابات دارد يا برخي گروه‌ها شخصي را براي نامزدي انتخابات معرفي کنند،‌ تبليغات انتخاباتي تلقي نمي‌شود. علي اصغر احمدي در گفت و گو با ايرنا در پاسخ به اين که برخي افراد با انتشار اطلاعيه اي اعلام کرده‌اند در انتخابات رياست جمهوري نامزد مي‌شوند، آيا اين اقدام تبليغات زودهنگام تلقي نمي‌شود؟ افزود: از اينکه عده اي احساس تکليف مي‌کنند در جريان انتخابات رياست جمهوري وجود خود را براي خدمت به ملت بزرگ ايران عرضه کنند في نفسه خوشحال مي‌شوم.وي گفت: تبليغات انتخاباتي اين است که نشستي برگزار کنند و بگويند به من راي دهيد و جلسات سخنراني بگذارند و براي فردي تبليغ کنند يا در فضاي مجازي تبليغات کنند.

نقش جامعه دانشگاهي براي پويايي انتخابات
مصطفي معين درباره تاثير ترامپ بر اوضاع ايران گفت: با انتخاب اين فرد مشکلات آمريکا بيشتر مي‌شود دولت امريکا تضعيف مي‌شود و هيمنه‌امپرياليستي زير سوال مي‌رود، او در اولين روزهاي انتخابش هفت کشور مسلمان را ممنوع الورود کرد و همه را مقابل خود قرار داد براي همين اگر در ايران عقلانيت و تدبير وجود داشته باشد نه تنها براي کشور احساس خطر نمي‌کنيم بلکه به عقيده من اين يک فرصت هم محسوب مي‌شود. وزير اسبق وزارت علوم در جمع دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اهواز افزود: فرهنگ پيشتازي دانشگاه در انتخابات ادامه دارد و ان شاء الله با آگاهي دانشگاهيان و احساس مسئوليت بايد دانشگاه نقش خودش را ايفا کند و به داد مردم برسد.وي با تاکيد بر اين که نقش دانشگاه در انتخابات پيش رو مي‌تواند سرنوشت ساز باشد افزود: دانشگاه و دانشگاهيان خودشان را دست کم نگيرند، دانشگاه و دانشجو در اصل انقلاب، دوره هشت ساله جنگ تحميلي و دوم خرداد 76 نقش پيشتازانه‎اي را ايفا کرد اما در سال 84 با تحريم غلط در انتخابات از سوي دفتر تحکيم موجب ناکامي‌شدند البته در 88 دوباره دانشگاه پيشتاز بود هرچند که با فجايعي رو به رو شد و در سال 92 نيز باز هم دانشگاه نقش اول را از خود نشان داد.

هر خانواده بايد يک وکيل داشته باشد
معاون حقوقي قوه‌قضاييه گفت: معتقدم هر خانواده بايد يک وکيل داشته باشد. وکيل نبايد فقط در دعواي حقوقي و قضايي باشد و بايد به طرف اجباري کردن وکالت در دعاوي قضايي برويم. وکيل بايد مانند پزشک خانواده شود. مي‌گويند ماده ۱۸۷ زمان دار بود و نبايد جذب وکيل ادامه مي‌يافت. با پيش بيني بندي مبني بر اختصاص دادن ۳۰ درصد از جذب خود به خانواده شهدا و ايثارگران به تمام اين حرف‌ها و حديث‌ها پايان داده شد.به گزارش ايلنا، ذبيح الله خداييان در همايش نقش و تاثير مرکز امور وکلا قوه قضائيه گفت:دادرسي منصفانه آن است که حق را تامين کند، ما مي‌گوييم در مرحله تحقيقات مقدماتي متهم بايد يک وکيل داشته باشد و از بازداشت خودسرانه جلوگيري شود.او خاطر نشان کرد: در تمام اين مراحل، دسترسي به وکيل وجود دارد تا حق متهم و بزه ديده تضمين شود و اين موضوع در اسناد ملي و بين المللي مورد تاکيد قرار گرفته است.