قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد:
بانک‌هاي هلندي براي همکاري‌ با بانک‌هاي ايران، بلافاصله پس از برجام اقدام کردند که علاقه آن‌ها را براي ايجاد مراودات بانکي نشان مي‌دهد و در ماه مارس سال گذشته در ايران حضور يافتند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، اکبر کميجاني در ديدار با خانم سوسانا ترشتال، سفير هلند و آقاي اريک ليختاد، رايزن و معاون اقتصادي سفارت هلند در ايران، ضمن تاکيد بر اهميت اقدامات عملي متقابل براي برقراري روابط بانکي گفت: خوشبختانه پس از رفع تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران، در چندين مرحله هيئت‌هاي مختلفي از کشور هلند براي بررسي راه‌کارهاي توسعه روابط اقتصادي به ايران سفر کرده‌اند و همچنين روساي بانک‌هاي‌ مرکزي دو کشور در اجلاس صندوق بين‌المللي پول مذاکراتي داشته‌اند و بر همين اساس نيز اقداماتي در قالب تفاهم‌نامه انجام شده است. وي افزود: بنابراين دو کشور بايد بيش از پيش براي بهره برداري از فرصتي که فراهم شده است، در راستاي تسريع روند بهبود و گسترش روابط اقتصادي مشترک اقدام کنند و شايسته نيست تنها به تبادل نظر و گسيل کردن هيئت‌هاي اقتصادي بسنده شود. ضمن آنکه لازم است با همفکري، خلا‌ءهاي موجود را موشکافي و شناسايي کرده و با اقدامات عملي متقابل، براي رفع آنها تلاش شود. قائم‌مقام بانک مرکزي با اشاره به تلاش‌هاي گسترده ايران براي برطرف کردن فاصله پيش آمده با استانداردهاي جهاني به واسطه تحريم‌ها، تصريح کرد: پس از برجام در ايران تحولات با سرعت بسيار زيادي در حال رخ دادن است. از جمله اين تحولات، اقدام براي تاسيس دو اداره تطبيق و مديريت ريسک در بانک مرکزي است که براي رفع مشکلات نظام بانکي، همچون بهبود وضعيت سرمايه بانک‌ها، در حال انجام است. همچنين، با اقداماتي که در جريان است نسبت کفايت سرمايه بانک‌هاي دولتي ايران نيز به زودي به حد نصاب استانداردهاي بازل يک خواهد رسيد و اقداماتي نيز براي اجراي مقررات بازل دو و بازل سه تدابير لازم اتخاذ شده است. وي افزود: همچنين قوانين مبارزه با پولشويي و مبارزه با تامين مالي تروريسم در سال‌هاي گذشته تصويب و به اجرا درآمده‌اند. عنايت به الزامات FATF نيز در زمره اهم برنامه‌هاي دولت و بانک مرکزي قرار دارد. اين مقام مسئول با اشاره به در اولويت بودن گسترش روابط بانکي و تجاري با اروپا پس از برجام، گفت: نمايندگان بانک‌هاي هلندي که پيش از اين به ايران سفر کرده ‌بودند، با ترديدهايي همراه بودند که به نظر مي‌آيد درشرايطي که هيچ‌گونه محدوديتي براي توسعه روابط بانکي با بانک‌هاي ايراني وجود ندارد، لازم است دولت و مقامات اجرايي کشورها براي ترغيب بانک‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. البته گفتني است که برخي بانک‌هاي هلندي نيز موفق شده‌اند که روابط مناسبي را با ايران برقرار کنند. و انتظار بر اين است که در تقويت روابط بانکي، بانک مرکزي هلند حمايت بيشتري را در اين موضوع انجام دهد.
وي افزود: رئيس کل بانک مرکزي نيز در ديدار با رئيس‌کل بانک مرکزي ايتاليا به توافق رسيدند که هيئت‌هاي متشکل از بانکداران ايراني و ايتاليايي با يکديگر ديدار کنند که نتيجه آن ديدار، تبديل برخي بانک‌هاي ايتاليايي به شرکاي تجاري و اقتصادي بانک مرکزي و شرکت ملي نفت بوده است و هم‌اکنون نيز بخشي از تسويه بدهي‌هاي نفتي از طريق اين بانک‌ها انجام مي‌شود. کميجاني با تاکيد بر اينکه گسترش مراودات بانکي لازمه توسعه مبادلات تجاري است، پيشنهاد کرد هيئت‌هاي بانکي و اقتصادي هلند براي ديدار با همتايان ايراني خود و مذاکره براي گسترش روابط بانکي اقدام کنند. وي افزود: هر ارتباط بانکي، روابط اقتصادي ميان دو کشور را تقويت مي‌کند و در شرايطي که حجم مبادلات تجاري ايران با کشور هلند هر روز در حال افزايش است، لازم است اين مسئله مورد توجه طرفين قرار گيرد. همچنين در اين نشست،‌ خانم ترشتال، ضمن ابراز اشتياق بانک‌هاي هلندي براي حضور در عرصه اقتصاد ايران، گفت: در ماه مارس گذشته بانک‌هاي هلندي براي همکاري‌ با بانک‌هاي ايران، بلافاصله پس از برجام اقدام کردند که علاقه آن‌ها را براي ايجاد مراودات بانکي نشان مي‌دهد. همچنين هلند آمادگي دارد که تجربيات خود را در مديريت بحران که در طي بحران اقتصادي سال 2008 بدست آورده است را به ايران انتقال دهد.
در پانزدهمين اجلاس سران و مديران معتبرترين شرکت‌ها و سازمان‌هاي عالي‌رتبه ايراني حجت‌الله مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون به دليل حمايت از توليد و خدمات ملي نشان استقامت ملي را دريافت نمود.
شايان‌ذکراست در اين اجلاس نشان عالي برترين روابط عمومي‌خلاق و دانش‌محور به داوود طالبي رئيس اداره روابط عمومي‌اهداء شد و لوح تقدير نشان ملي مبارزه با پول‌شويي در صنعت بانکداري نيز به بانک توسعه تعاون و پانبردان رئيس اداره مبارزه با پول‌شويي بانک توسعه تعاون اعطاء شد. گفتني است پانزدهمين اجلاس مديران شرکت‌ها و سازمان‌ها با موضوع "اجلاس استقامت ملي در توليد و خدمات ” اسفندماه سال جاري در مرکز همايش‌هاي.  بين‌المللي صداوسيما با حضور مقام عالي وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون وزير و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران برگزار شد. لازم به ذکر است يکي از محورهاي اصلي همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي مي‌باشد.
دکتر غلامحسن تقي نتاج مديرعامل بانک قوامين: سند اقتصاد مقاومتي يک مدل کلان است ولي در حال حاضر الگويي تفضيلي براي آن نداريم. نگاه‌ها بايد در اين خصوص تغيير کند.
 تا نگاه‌ها تغيير نکند کاري انجام نمي‌شود. در همين رابطه مي‌توان گفت کاهش نرخ تورم نشانه رونق اقتصادي نيست. مديرعامل بانک قوامين در بيست و دومين همايش سراسري معاونين و مديران کل بانک که سه شنبه سوم اسفند ماه با شعار "مديريت تحول راهبردي و نقش آن در اقتصاد مقاومتي" ، با حضور مديران کل استان‌ها، معاونين و مديران ادارات مرکزي بانک آغاز شد، با بيان مطلب فوق گفت: ما در بانک فرصتي براي آزمون و خطا نداريم ، بنابراين مديران بانک بايد تمام تلاش خود را در جهت ارائه بهترين تصميم به کار ببرند. دکتر تقي نتاج ادامه داد: در رابطه با رونق اقتصادي بايد مدل قابل اجرايي داشته باشيم. در غير اين صورت با رکود مواجه مي‌شويم. مقام معظم رهبريي (مدظله العالي) فرمودند: بنگاه‌هاي اقتصادي تا درصد خاصي فعالند. اين مسئله به اين معني است که ظرفيت خالي است و ظرفيت‌هاي ايجاد شده در اين بخش مفيد نبوده است که اين امر منجر به کاهش عمرکالاها و فناوري شده است. وي تصريح کرد: بانک‌هايي که خود را درگير مسئله تسهيلات کلان کرده‌اند، در حال حاضر به علت کندي وصول مطالبات مشکلات بيشتري نسبت به ديگر بانک‌ها دارند. اين مسائل در کليت اقتصاد کشور است و فقط مربوط به بانک قوامين نمي‌باشد. وي گفت: با گفتن شعار نه غربي نه شرقي به دنبال الگوي جديد اقتصادي هستيم. بنابراين بايد به نسل‌هاي آينده در رابطه با محقق شدن اين الگو جوابگو باشيم. به همين دليل بانک قوامين نيز بايد اين الگو را عملياتي کند.

بانک حکمت ايرانيان با هدف ايجاد روحيه نشاط و شادابي در جامعه و گسترش فعاليت‌هاي ورزش در سطح جامعه ، بعنوان تنها حامي‌رسمي‌ورزش همگاني از برپايي دومين همايش بين المللي ورزش همگاني که با حضور وزير ورزش ، رييس فدراسيون بين المللي ورزش همگاني ، کميته‌ها و انجمن‌هاي ورزشي و ميهمانان خارجي در محل سالن همايش غدير برگزار شد ، حمايت کرد و در حاشيه اين همايش ، با برپايي غرفه خود پذيراي ميهمانان و شرکت کنندگان در اين همايش بود .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، در مراسم افتتاحيه اين همايش ، دکتر مجدآرا رياست فدراسيون ورزش‌هاي همگاني به پيشرو بودن ايران در ورزش همگاني با عضويت در هيات رئيسه آسيايي و جهاني تاکيد کرد . در ادامه اين مراسم دکتر جوهو چانگ رياست فدراسيون بين المللي ورزشهاي همگاني نيز در سخنان خود بر جنبش ورزش همگاني و اهميت توجه سازمانهاي جهاني مانند يونسکو و کميته بين امللي المپيک به ورزش همگاني تاکيد کرد . در ادامه دکتر چانگ با اهدا لوح به دکتر مجدآرا و دکتر سلطاني فر از ايشان تقدير کرد. در بخش ديگري از اين مراسم نيز دکتر سلطاني فر وزير ورزش و جوانان بر توجه ويژه ايران به ورزش همگاني اشاره کرد و توسعه ورزش همگاني را يکي از اهداف راهبردي اين وزارتخانه دانست. سپس دکتر سلطاني فر با اهدا لوح به جيوواني مرلو رئيس انجمن ورزشي نويسان جهان از وي تقدير کرد . بر اساس اين گزارش ، در پايان اين مراسم دکتر عسکرزاده مديرعامل بانک حکمت ايرانيان نيز پشت تريبون آمد و با اشاره به حرکت بانک حکمت ايرانيان با توجه به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود ، حمايت از ورزش همگاني را نيز در همين راستا دانست و بر گسترش روحيه ورزش همگاني در سطح خانواده‌هاي ايراني تاکيد کرد .

رييس شعبه بانک توسعه صادرات استان همدان گفت: اجرايي شدن برجام موجب ايجاد امکان در گشابش اعتبار اسنادي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، آقاي صفر قره داغي در گفت و گو با ايرنا افزود: با تلاش جهادي دولت تدبير و اميد در ايجاد و برقراري روابط کارگزاري بين الملل پس از برجام و برقراري ارتباط مجدد با سيستم سوئيفت، مقدمات نقل و انتقالات ارزي و گشايش اعتبار اسنادي در بانک توسعه صادرات فراهم شد.
وي اضافه کرد: در راستاي گشايشهاي ايجاد شده پس از برجام و براي تسهيل انجام امور بانکي مشتريان در حوزه بين الملل، در حال حاضر اين بانک در بيش از 40 کشور با بيش از 100 بانک در قاره‌هاي آسيا، اروپا، آفريقا و آمريکاي جنوبي روابط بانکي و کارگزاري برقرار کرده است.
وي بيان کرد: بانک توسعه صادرات شعبه همدان نيز با اتصال به شبکه سوئيفت، توانايي و آمادگي لازم براي نقل و انتقالات ارزي مشتريان در کوتاه‌ترين زمان و با امنيت
 کامل را دارد.
رييس شعبه بانک توسعه صادرات استان همدان افزود: همچنين امکان گشايش انواع اعتباراسنادي براي کالاهاي مجاز بر اساس شرايط و ضوابط اعلام شده توسط بانک مرکزي ، در بانک توسعه صادرات استان همدان وجود دارد.
قره داغي اظهار کرد: پيش از اجرايي شدن برجام هيچگونه نقل و انتقالي انجام نمي‌شد ولي هم اينک ارز به راحتي دريافت شده و در صورت صادرات اگر ارز را در کشورهاي مورد نظر به حساب اين بانک واريز کنند با نرخ آزاد و به روز ريال دريافت مي‌کنند. وي حمايت از صادرکنندگان
کالا و خدمات فني و مهندسي را از اولويت‌هاي اين شعبه دانست و گفت: به منظور واردات ماشين آلات 2 واحد توليدي در اين استان، 14 ميليارد ريال گشايش اعتبار اسنادي صورت گرفته است.
رييس شعبه بانک توسعه صادرات استان همدان گفت: براي حمايت از فعالان اقتصادي و صادرکنندگان اين استان، اين بانک آمادگي بخشش جرائم تأخير مشترياني که بدهي خود را تا پايان سال جاري تسويه مي‌نمايند، را دارد.
حجم پرداخت تسهيلات ساخت مسکن مهر بانک مسکن در سراسر کشور از مرز ۴۷هزار ميليارد تومان گذشت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن، اين بانک از ابتداي اجراي طرح مسکن مهر تا ۲۱ بهمن ماه سال جاري، رقمي‌معادل ۴۷ هزار و ۴۰۸ ميليارد تومان براي ساخت ۲ ميليون و ۳۵۹ هزار و ۴۸۰ واحد مسکوني مهر پرداخت کرد. اين ميزان پشتيباني مالي بانک مسکن از طرح مسکن مهر باعث شده پروژه‌هاي اين طرح در کل کشور ۸۶ درصد پيشرفت فيزيکي پيدا کند به طوري که کار ساخت يک ميليون و ۹۰۰ هزار واحد مسکوني مهر به پايان رسيده و بيش از يک ميليون و ۳۰۰ هزار واحد مسکوني نيز به متقاضيان واگذار شده است. بر اساس اين گزارش،بانک مسکن در دولت يازدهم نه تنها مسير پرداخت تسهيلات ساخت مسکن را تسهيل کرد و نياز مالي اين پروژه‌ها را پاسخ داد بلکه در وصول به موقع تسهيلات از مالکان واحدهاي مسکوني مهر نيز توانست در مقايسه با سال‌هاي قبل از ۹۲، پيشرفت قابل ملاحظه پيدا کند. در اين خصوص، آمارها حکايت از آن دارد که در دوره دولت دهم، براي ۲۶ درصد از واحدهاي مسکوني مهر ساخته شده در زمين‌هاي ۹۹ساله، کارت قسط صادر شد و واحدها به مرحله فروش اقساطي (شروع بازپرداخت تسهيلات مسکن مهر از طريق پرداخت اقساط ماهانه) رسيدند اما در سال‌هاي گذشته از فعاليت دولت يازدهم، براي ۳۶ درصد اين واحدها، کارت قسط صادر شده است. اين گزارش حاکي است،بانک مسکن در دولت يازدهم توانست با نظم بخشي به دخل و خرج مسکن مهر، از يک سو امکان بازپرداخت –بازگشت- تسهيلات مسکن مهر را با صدور کارت قسط براي پروژه‌هاي آماده واگذاري،‌ فراهم کند و از سوي ديگر موفق شد با استفاده مجدد از منابع وصولي حاصل از پرداخت اقساط مسکن مهر، امکان تامين مالي پروژه‌هاي باقي مانده مسکن را بوجود بياورد. کارشناسان مسکن معتقدند: بانک عامل بخش مسکن در استفاده از خط اعتباري بانک مسکن براي مسکن مهر، نقشه پربازده و کم هزينه را در دستور کار قرار داده است. در قالب اين نقشه، منابع مالي اختصاص داده شده به پروژه‌هاي مسکن مهر، در مسير بازگشت، مجدداً براي پرداخت تسهيلات، بکار گرفته مي‌شود که اين موضوع نياز طرح مسکن مهر به شارژ مجدد خط اعتباري مسکن مهر که فوق العاده پرهزينه و تورم زا محسوب مي‌شود را برطرف کرده است.
اولين همايش ملي حسابرسي و نظارت مالي ايران با حضور پور ابراهيمي‌رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، معاونان ديوان محاسبات كشور، نمايندگان بانکها و موسسات اعتباري، اعضاي هيئت علمي‌اين رشته ، مسئولان شركت‌هاي حسابداري و جمعي از حسابداران، در تالار اجتماعات دانشكده علوم اداري و اقتصاد دانشگاه فردوسي مشهد برگزارشد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، چقازردي رئيس اداره بازرسي و حسابداري داخلي بانک قرض الحسنه مهر ايران از حضور حسن موسوي، مسعود عليزاده و‌هاشم محمودي به عنوان نمايندگان بانک در اين همايش خبر داد. ايجاد بستري براي تبادل نظر، همفکري و هم انديشي حرفه و دانشگاه درباره موضوعات روز و آشناسازي اعضاي حرفه‎اي و دانشگاهي با جديدترين مفاهيم و پژوهش‎هاي مرتبط با حسابرسي از هدف اصلي همايش مذکور بود، تا با بررسي مشکلات حرفه حسابداري و حسابرسي و چالش‎هاي پيش رو، راهکارهايي براي بهبود عملکرد حرفه ارايه شود. حسابرسي و اقتصاد مقاومتي، حسابرسي در دوران پسابرجام، حسابرسي مالي (مستقل)، حسابرسي بخش عمومي، نظارت مالي و حسابرسي رعايت، حسابرسي داخلي، حسابرسي مستمر، حسابرسي سيستم‎هاي کامپيوتري، حسابرسي عملياتي/عملکرد و آموزش و پژوهش در حسابرسي و نظارت مالي از محورهاي اصلي اولين همايش ملي حسابرسي و نظارت مالي ايران بود. همچنين،کيفيت و نحوه حسابرسي، رقابت در بازار حسابرسي، نقش نهادهاي حرفه اي و نظارتي‎، نقش استانداردها و قوانين و مقررات، آموزش و پژوهش، ‎بين المللي شدن بازار حسابرسي، تعامل حرفه و دانشگاه، بازاريابي در حسابرسي، مهارتهاي ارتباطي و اجتماعي ، مسئوليت اجتماعي و غيره از جمله محورهاي تخصصي اين همايش به شمار مي‌آيد.

معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد در جشنواره خانوادگي عترت کارکنان استان اصفهان با تاکيد بر گسترش مهر و محبت در کانون خانواده، اظهار داشت: برنامه‌هاي فرهنگي بانک بايد به گونه اي طراحي شود که صميميت و استحکام را در مهم‌ترين رکن اجتماع استمرار بخشد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان اصفهان؛ جواد حاجي مزداراني معاون امور مناطق بانک در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي استان، اظهار داشت: استان اصفهان در دوران دفاع مقدس
 طلايه دار ايثار و مقاومت در دفاع از اين مرز و بوم بود و 23 هزار شهيد گلگون کفن، گوياي رشادت‌هاي مردم غيور و با عزت اين استان است. حاجي مزداراني با تقدير از تلاش بي وقفه کارکنان در رسيدن به جايگاه کنوني و کسب اعتماد عموم مردم بيان کرد: موفقيت‌هاي به دست آمده در بانک مهر اقتصاد حاصل همراهي و پشتيباني خانواده همکاران است چراکه به واسطه حجم بالاي فعاليت کارکنان، بخش عمده اي از وظايف زندگي به عهده همسران مي‌باشد.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: بانک مهر اقتصاد در سال جاري با افزايش بهره وري و کاهش هزينه‌ها، تلاش کرد با ايجاد ساز و کار مناسب براي جبران بخشي اززحمات همکاران، سطح معيشت آنها را بهبود بخشد.
معاون امور مناطق با اشاره به برخي از روايات اسلامي‌درباره ضرورت گسترش مهر و محبت خطاب به حاضرين در جلسه بيان کرد: توجه بيش از پيش نسبت به کانون خانواده از اهميت ويژه اي برخوردار است از سوي ديگر برنامه ريزي‌هاي فرهنگي بانک نيز بايد به گونه اي صورت پذيرد که با آموزش‌هاي مداوم و موثر، صميميت و استحکام را در مهم‌ترين رکن اجتماع استمرار بخشد.
فريدون بابائي فرماندار خلخال و ميرعلي رحيمي‌زاد فرماندار مشگين‌شهر در نشست‌هاي جداگانه با شاپور ابري مديرشعب پست‌بانک استان اردبيل ضمن قدرداني از عملکرد مثبت اين بانک در روستاها و مناطق‌محروم از ارتقاء مأموريت آن بعنوان بانک توسعه‌اي و تخصصي حوزه ICT حمايت کردند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: بابائي فرماندار خلخال در اين نشست ،لازمه اشتغالزائي، محروميت‌زدائي و رونق کسب و کارهاي خرد و ملي را حضور و خدمات‌رساني پست‌بانک در روستاها و مناطق محروم عنوان کرد. رحيمي‌زاد فرماندار مشگين شهر نيز در نشست ديگري با مسئولان پست بانک، رضايتمندي روستائيان و اقشار محروم از دريافت خدمات بانکي را نشان از توجه اين بانک به رفاه
 و رفع نيازهاي مالي آنان دانست و خواستار راه‌اندازي و فعال نمودن دفاتر
غيرفعال درمناطق فاقد بانک براساس نياز منطقه و بخشداران ودهياران شد. همچنين ابري در هريک از اين نشست‌ها آمادگي اين بانک براي پرداخت تسهيلات به طرح‌هاي اشتغال‌زاي روستائي در حوزه ICT و حمايت مالي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان و بنگاه‌هاي کوچک و متوسط از محل صندوق توسعه ملي را اعلام نمود.
جلسه مديريت شعب استان‌هاي فارس، بوشهر، كهكيلويه و بويراحمد با حضور مسئولين شركت فن آوا، محمود زارع ملكي معاونت عملياتي شركت، مسعود اشتري مدير بازرسي و نظارت و هوشمند نماينده اين شركت در استان فارس در راستاي تسريع در راه‌اندازي پايانه‌هاي فروشگاهي برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: حسن شاهي مديراستان ضمن خير مقدم به مدعوين جلسه به تشريح سياست‌هاي بانك ايران زمين به ويژه در زمينه ترويج فرهنگ بانكداري الكترونيك و كاهش گردش فيزيكي پول پرداخته، تشخيص و برآورد نياز مشتريان را از اهم مسائل بانك و سيستم بانكداري دانست.
وي ايجاد بستر مناسب، تسهيل در امور پرداخت‌ها و نقل وانتقال وجوه را از ديگر وظايف شاخص بانك برشمرده و گفت: اين اعتماد سازي در گرو تعامل و ايجاد سرويس‌هاي مناسب توسط بانك و شركت psp ميسر خواهد بود.
حسن شاهي ضمن تقدير از خدمات شركت فن آوا به تسهيل و تسريع در ثبت و نصب دستگاه pos اشاره كرده و بيان كرد: از وظايف اصلي كاركنان بانك ايران زمين تكريم ارباب رجوع و انجام سريع درخواست‌هاي آنهاست و به منظور حفظ جايگاه والاي بانك و رضايت مشتريان، رسيدگي سريع به همراه برخورد شايسته مورد انتظار است.  در ادامه هوشمند نماينده شركت فن آوا به شرح فعاليت‌هاي اين شركت پرداخته، وي قول مساعد در به روز رساني دستگاه‌ها و
همچنين نصب دستگاه‌هاي ثبت شده در اسرع وقت داد.

افزايش ساعت کاري شعب بانک کارآفرين  در اسفند ماه
ساعت کار شعب بانک کارآفرين در سراسر کشور در روزهاي پاياني سال افزايش مي‌يابد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين با توجه به نزديک شدن به روزهاي پاياني سال، ساعت کار شعب بانک کارآفرين جهت خدمت‌رساني بيشتر به مشتريان از چهاردهم اسفند ماه افزايش مي‌يابد.
 بر اساس اين گزارش، ساعات کار شعب به شرح زير خواهد بود: شعب تهران، کرج، اصفهان، شيراز، تبريز و مشهد: شنبه تا چهارشنبه (8 الي 17:30) پنجشنبه(8 الي 13:30) شعب ساير شهرستان‌ها: شنبه تا چهارشنبه(7:30 الي 17:30) پنجشنبه (7:30 الي 13:30) اين گزارش حاکي است ساعت کار شعبه کيش بر اساس ساعت اعلامي‌از سوي سازمان مناطق آزاد خواهد بود.

تداوم حمايت بانک سامان از موسسه خيريه بهنام دهش پور
بانک سامان در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و در ادامه سياست حمايت از بيماران مبتلا به سرطان، در تامين هزينه خريد يک دستگاه ضروري براي درمان اين بيماران مشارکت کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، فرشته ضرابيه مسئول امور خيريه بانک سامان با بيان اين مطلب اظهار داشت: بانک سامان که همواره در تهيه تجهيزات مورد نياز درماني براي موسسات خيريه پيشگام بوده است، اين بار نيز ياري‌گر موسسه خيريه بيماران نيازمند مبتلا به سرطان بهنام دهش‌‏پور شد تا قطعه مگنترون دستگاه شتاب‌دهنده بخش راديوتراپي آنکولوژي بيمارستان شهداي تجريش خريداري شود.
 مسئول امور خيريه بانک سامان تصريح کرد: حمايت بانک سامان از موسسات خيريه در سال‌هاي اخير در ابعاد ديگري همچون سفارش تابلو تسليت اختصاصي و ايجاد فرهنگ‌سازي با ارسال تابلو يادبود به جاي گل براي تهيه دارو و درمان بيماران مبتلا به سرطان، خريد لباس عيد و پرداخت عيدي به کودکان، پرداخت کمک هزينه تحصيل و ازدواج و همچنين مراسم افطاري صورت گرفته است و تداوم دارد.

بخشودگي سود و جرايم تسهيلات کمتراز يکصد ميليون تومان بانک کشاورزي
در اجراي تبصره 35 قانون بودجه سال1395و دستور العمل ابلاغي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران ،جزئيات بخشودگي سود و جرايم مشتريان بانک کشاورزي که بدهي آنان کمتر از يک ميليارد ريال (يکصد ميليون تومان) است اعلام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، مشترياني که تا پايان سال جاري برابر با دستور العمل ابلاغي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران نسبت به تسويه نقدي اصل بدهي خود اقدام کنند ، سود و جريمه بدهي آنان بخشوده خواهد شد. بر اساس اين گزارش ملاک اصلي محاسبه اصل بدهي ، آخرين قرار داد منعقد شده بين بانک و مشتري بوده و فقط يک پرونده تسهيلاتي مشمول استفاده از اين قانون خواهد شد. اين گزارش مي‌افزايد، خسارت ديدگان ناشي از حوادث غير مترقبه، بدهکاراني که از تسهيلات مسکن روستايي استفاده کرده‌اند و همچنين آن دسته از آسيب ديدگان حوادث غير مترقبه که بدهي آنان استمهال شده است در اولويت هستند و ساير بدهکاران بخش کشاورزي مشمول اين قانون در اولويت‌هاي بعدي قرار دارند.

انتشار اوراق گواهي سپرده سرمايه‌گذاري ويژه از سوي بانک رفاه
بانک رفاه اوراق گواهي سپرده مدت دار ويژه سرمايه‌گذاري عام مرحله يازدهم را از تاريخ 7/12/95 لغايت 14/12/95 به مدت 6 روز کاري منتشر مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، سررسيد اين اوراق يک ساله و معاف از ماليات و با نرخ سود علي الحساب 15.5 درصد سالانه است.
نرخ بازخريد اوراق گواهي سپرده سرمايه‌گذاري ويژه بانک رفاه قبل از سررسيد 13.5 درصد سالانه و اوراق ياد شده با نام، الکترونيکي و قابل انتقال به غير با قابليت بازخريد نزد شعب بانک رفاه است. همچنين مقاطع پرداخت سود علي‌الحساب ماهانه و تضمين اصل سرمايه و پرداخت سود ماهانه توسط بانک صورت مي‌گيرد.

بيش از يک ميليون و 300 هزار نفر از بانک ملي تسهيلات گرفتند
از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه، يک ميليون و 331 هزار و 693 نفر از شعب بانک ملي ايران تسهيلات دريافت کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين بانک از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه، بالغ بر 639 هزار ميليارد ريال تسهيلات در بخش‌هاي مختلف اقتصادي نظير کشاورزي، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، خدمات و بازرگاني و صادرات پرداخت کرده است.  بانک ملي ايران در دوره مذکور 61 هزار و 930 فقره تسهيلات به ارزش بيش از 25 هزار ميليارد ريال در بخش کشاورزي و صنايع تبديلي پرداخت کرده است.   همچنين بانک ملي ايران طي مدت مذکور حدود 66 هزار ميليارد ريال به بخش صنعت و معدن، بيش از 9 هزار ميليارد ريال در بخش‌هاي مسکن و ساختمان و نزديک به 537 هزار ميليارد ريال در بخش‌هاي بازرگاني و خدمات پرداخت کرده است.