رييس کل بانک مرکزي:
بانک مرکزي از اين پس مجموعه گزارشگري مالي غيرشفاف را که شامل گزارش حسابرسي نيز مي‌شود، از بانک‌ها نخواهد پذيرفت چرا که‌امروز گزارش‌هاي غيرمقبول در نظام بانکي بين‌المللي اساساً جايگاهي ندارد. ضمن آنکه استقرار موفق IFRS بايد فراتر از ظرفيت توافق سازمان بورس و سازمان حسابرسي و حتي بانک مرکزي ديده شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، ولي اله سيف که صبح امروز در همايش «استانداردهاي بين المللي گزارشگري مالي IFRS و نقش آن در ارتقاي شفافيت بازارهاي مالي» سخن مي‌گفت، پيوستن به نظام گزارشگري مالي بين‌المللي براي ايجاد بستر مناسب تعاملات جهاني ضرورتي اجتناب‌ناپذير خواند و گفت: خوشبختانه ظرف يک‌سال اخير، به‌ويژه پس از برجام در اين‌باره سخن بسيار گفته شده و اجماع فراگيري به‌وجود آمده است. همچنين لازم مي‌دانم از دستور و پيگيري وزير محترم امور اقتصادي و دارايي در ارتباط با تاکيد بر اجرايي‌شدن اين مهم تشکر کنم. از آنجا که اجراي کامل IFRS در نظام بانکي از ملاحظات مهم و الزامات افزوده‌اي نسبت به ساير بنگاه‌هاي اقتصادي برخوردار است، لذا امروز و در اين مجال اندک قصد دارم روند اجرايي اين حرکت را در نظام بانکي ايران تشريح و تبيين کنم.
رييس شوراي پول و اعتبار با بيان اينکه بانک مرکزي از حدود دوسال گذشته، حرکت‌هاي اصلاحي در نظام بانکي را در ابعاد مختلفي آغاز کرده است تصريح کرد: يکي از اين تلاش‌ها حرکت به سمت اجراي IFRSو شفاف‌سازي گزارشگري مالي بانک‌ها بوده است. در اين راستا مطالعات دقيق و کارشناسي با همکاري خبرگان حرفه و دانشگاه از سال 1393 در بانک مرکزي آغاز شد که از جمله نتايج آن تدوين نقشه راه حرکت برنامه‌ريزي‌شده به سمت اجراي کامل IFRS و تشکيل کميته مطالعاتي IFRS صنعت بانکداري در پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي بوده است. سيف گام اول اجرايي در اين زمينه را در سال 1394 با ابلاغ صورت‌هاي مالي همگرا با IFRS به بانک‌ها اعلام کرد و گفت: هدف اصلي در اين مرحله نزديک‌شدن به قالب‌ها و ادبيات نوين گزارشگري مالي بين‌المللي و ارتقاي قابل‌ملاحظه شفافيت در چارچوب استانداردهاي ملي بود. نتيجه اين اقدام تطبيق کامل صورت سود و زيان بانک‌ها با نمونه رايج منطبق با IFRS بود که به ‌مدد طراحي صورت عملکرد سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري صورت گرفت. اين صورت مالي انعکاس‌دهنده عمليات مشاع بانک‌ها بوده، پاسخگويي بانک به صاحبان سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري که رابطه‌اي وکالتي دارند را محقق ساخته و ارائه صورت سود و زيان را به شکل قابل‌‌فهم و رايج در فرم بين‌المللي ميسر ساخته است. وي افزود: به ‌هرحال اين واقعيت برخاسته‌ از مدل کسب و کار متفاوت بانکداري ايران بوده و ضرورتي اجتناب‌ناپذير تلقي مي‌شود؛ زيرا در بانکداري ايران دو رابطه مباشرتي برقرار است. رابطه اول؛ مشابه بانکداري متعارف دنيا بين بانک و سهامداران و  رابطه دوم؛ متأثر از قانون عمليات بانکي بدون‌ربا، بين بانک و سپرده‌گذاران برقرار است و به استناد چارچوب نظري گزارشگري مالي که حاکم بر استانداردهاي حسابداري است، منطقاً بايد درجاي خود لحاظ شود. به‌خصوص اينکه دو تحول عمده مورد ادعاي IFRS ، اصول‌محوري (به‌جاي قاعده‌محوري) و توجه به مدل کسب و کار واحدهاي گزارشگر است. به‌علاوه در مجموعه جديد صورت‌هاي مالي، 100 مورد تغيير درجهت ارتقاي افشا و شفافيت مورد تأکيد IFRS و 53 مورد تغيير خاص در جهت‌ تطبيق با IFRS انجام شده است که ازجمله مهم‌ترين آنها افشاي ريسک‌هاي چهارگانه صنعت بانکداري است. رييس کل بانک مرکزي در بخش ديگري از سخنان خود با برشمردن برخي ملاحظات و تفاوت‌ها بين بانک و ساير بنگاه‌هاي اقتصادي گفت: اما بنا به‌ دلايلي که اشاره خواهم کرد، گام بعدي درعين سرعت، بايد از دقت و درايت کافي برخوردار باشد. اولين ملاحظه، تفاوت‌هاي بانک با ساير بنگاه‌هاي اقتصادي است که اهم آن عبارتند از: بانک صرفاً يک بنگاه اقتصادي نيست، منابع عمده بانک متعلق به سپرده‌گذاران و نه سهامداران است. سپرده‌گذاران در تصميمات بانک‌ها دخالتي ندارند و لذا بانک مرکزي نماينده قهري اين سرمايه‌گذاران غايب در تصميم‌گيري‌هاست. بانک‌ها سيستم پرداخت کشور را شکل مي‌دهند. ريسک شيوع که درصورت وقوع، به‌راحتي تن به کنترل و مديريت نمي‌دهد، مختص بانک‌هاست و نهايتاً اينکه؛ اعتماد عمومي‌به نظام بانکي يکي از سرمايه‌هاي مهم کشور است که درصورت واردشدن خدشه به آن، خسارت غيرقابل‌جبراني به‌بار خواهد آمد.
سيف اصلاحات ساختاري در نظام بانکي با تعمق، برنامه‌ريزي و درايت همه‌جانبه را اصلي لازم و اساسي برشمرد و تصريح کرد: يکي از اين اصلاحات، نظام گزارشگري مالي است و همانگونه که اشاره شد اکنون بايد گام دوم آن برداشته شود.
عالي‌ترين مقام بانک مرکزي در ادامه، الزامات و ملاحظات مهمي‌که از نظر بانک مرکزي در بحث نظام گزارشگري مالي بايد مورد توجه قرار گيرد را در 9 طبقه دسته بندي کرد و اصل نخست را اينگونه بيان کرد: استقرار زيرساخت‌هاي لازم در بانک‌ها که اصلي‌ترين آن عبارت است از ارتقاي نرم‌افزارهاي بانکداري به ‌نحوي که بتواند پاسخگوي اطلاعات موردنياز صورت‌هاي مالي جديد به‌ويژه اطلاعات مرتبط با ارزش منصفانه و يادداشت‌هاي مرتبط با تشريح ريسک‌هاي بانک باشد و نيز امکان ارزيابي و راستي‌آزمايي آن براي مقام ناظر بانکي و حسابرسان مستقل، وجود داشته باشد.
گفتني است، در همايش «استانداردهاي بين المللي گزارشگري مالي IFRS و نقش آن در ارتقاي شفافيت بازارهاي مالي»که به همت سازمان بورس و اوراق بهادار در مرکز همايش‌هاي بين المللي صداوسيما برگزار شد ، وزير امور اقتصادي و دارايي، رييس کل بانک مرکزي، مديرعامل سازمان حسابرسي و رييس کل بيمه مرکزي حضور داشتند.
بانک قرض الحسنه مهر ايران به منظور ارائه خدمات و تسهيلات بانکي به اقشار نيازمند جامعه وحمايت از بسيجيان کشور با سازمان بسيج مستضعفين تفاهم نامه همکاري امضاء کرد.
به گزارش اداره روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، اين تفاهم نامه با هدف توسعه همکاري و به منظور ارائه خدمات بانکي به بسيجيان و نيازمندان واقعي جامعه، با امضاي مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران و سردار سرتيپ دوم پاسدار غلامرضا نوشادي معاون هماهنگ کننده سازمان بسيج مستضعفين منعقد شد.
سردار نعمان غلامي‌رئيس سازمان بسيج سازندگي، سردار کارگر قائم مقام بنياد تعاون بسيج و جمعي از مديران ارشد بانک قرض الحسنه مهر ايران در اين نشست که در دفتر مرتضي اکبري برگزار شد، حضور داشتند.
بر اساس اين تفاهمنامه سطح همکاري‌هاي متقابل و مراودات بانکي آغاز شد و انواع خدمات ويژه بانکي در چارچوب ضوابط و مقررات جاري بانک به سازمان بسيج مستضعفين ارائه خواهد شد. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در مراسم امضاء و تبادل اين تفاهمنامه بيان داشت: تقويت تعاملات بانکي با سازمان بسيج مستضعفين نشانه اي از ارائه خدمات مطلوب اين بانک به اقشار مختلف جامعه مي‌باشد و همکاران ما در شعب سراسر کشور، با افتخار براي اجراي مفاد اين تفاهمنامه تلاش مي‌نمايند.
وي ضمن تاکيد به پتانسيل و ظرفيت‌هاي بانک اظهارداشت: نيروي انساني در اين بانک ترکيبي جوان، پويا و متخصص دارد و براي ارتقاء کيفيت خدمات و جايگاه بانک تمامي‌تلاش خود را به کار گرفته‌اند. مرتضي اکبري تصريح کرد: سازمان بسيج مستضعفين نيز در راستاي ارائه خدمات به اقشار محروم و نيازمند جامعه عملکرد مطلوب و شايسته اي ارائه نموده است و از اين منظر با ماموريت‌هاي اين بانک هم سو مي‌باشد.
در ادامه اين جلسه، سردار غلامرضا نوشادي معاون هماهنگ کننده سازمان بسيج مستضعفين اظهارداشت: اميدوارم امضاي
 اين تفاهمنامه گامي‌بلند و موثر در راستاي ترويج و اشاعه فرهنگ الهي قرض الحسنه
در کشور باشد.
با همكاري بانک مسکن و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مسوولان تعاوني مسكن‌هاي استان فارس ، همايش بزرگ نظارت بر تعاوني‌هاي مسكن برگزار شد.
  به گزارش روابط عمومي‌بانک مسکن ، در اين همايش علاوه بر تجزيه و تحليل عملكرد تعاوني‌ها و نقش آنها در اقتصاد كشور به بررسي راهكارهاي همكاري پرداخته شد و فعاليت‌ها و خدمات بانك مسكن براي حمايت از رونق بخش مسكن تشريح شد. علي كمالي، مدير شعب بانک مسکن استان فارس در اين همايش طي سخناني به سه رويكرد نوين بانك مسكن در توانمندسازي و حمايت از توليد كنندگان، مصرف كنندگان و مخاطبان صنعت مسكن و ساختمان اشاره كرد . كمالي اولين رويكرد نوين بانك مسکن را كمك به افزايش توان خانوارها براي خريد خانه و رويكرد دوم را حمايت از انبوه سازان براي توليد خانه‌هايي با توجه به نيازها و ارتقاي سطح توان خانوارها بويژه خانه اولي‌ها ذکر كرد. وي درباره ماهيت و نوع خدمات‌رساني از طريق صندوق پس انداز مسكن يكم توضيح داد و به مديران تعاوني‌ها پيشنهاد كرد تا فعاليت‌هاي خود را به سوي بافت‌هاي فرسوده شهري سوق دهند. بر اساس اين گزارش،کمالي با بيان اينكه بانك مسكن از تكنولوژي‌هاي جديد و توليدات ناب در ساخت پروژه‌هاي مسكوني استقبال مي‌كند پرداخت وام ۱۵۰ ميليون توماني براي احداث هر واحد را نمونه‌اي از خدمات بانك مسكن براي تشويق انبوه‌سازان به استفاده از فناوري‌هاي نوين ذكر كرد. وي ايجاد بانك‌ها و موسسات محلي را سومين وجديدترين رويكرد بانك مسكن برشمرد و در اين رابطه گفت:با موافقت شوراي پول و اعتبار با راه‌اندازي موسسات محلي براي اولين‌بار؛ از اين پس موسسه مالي تحت پوشش بانك مسكن مي‌توانند علاوه بر تأمين مالي براي بهبود بخش مسكن و ساختمان تسهيلات ارائه کند.

جلسه معارفه مدير امور منابع انساني و آموزش بانك ايران زمين با حضور مديرعامل، رئيس هيئت مديره، عضو هيئت مديره ، اعضاي هيات عامل و مديران ستادي در ساختمان مركزي اين بانك برگزار شد.
  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك ايران زمين: عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل اين بانك در مراسم معارفه منوچهر ثقفي ضمن تشكر از زحمات‌هادي قديمي‌عضو هيات مديره و معاون منابع انساني و آموزش، ابراهيم جليل پور و اصغر امير شكري به عنوان مديران منابع انساني و آموزش گفت: با توجه به تغيير در نمودار و چارچوب سازماني بانك دو اداره سرمايه انساني و آموزش ادغام شدند و مديريتي با نام مديريت امور سرمايه انساني و آموزش شكل گرفت كه منوچهر ثقفي به عنوان مديريت اين مجموعه فعاليت خود را در بانك ايران زمين از امروز آغاز مي‌كند. پورسعيد در ادامه افزود: منابع انساني و آموزش به عنوان يكي از مهم‌ترين و حياتي‌ترين بخش‌ها در راستاي نيل به اهداف توسعه اي بانك هرگز نبايد فراموش شود و بايد هم راستا با ساير مديريت‌ها تلاش كند تا به اهداف كلان مشخص شده سازماني دست يابد. در اين جلسه مجيد شايسته رئيس هيات مديره بانك ايران زمين نيز ضمن خير مقدم به مديريت جديد امور منابع انساني و آموزش گفت: امروزه حتي در مباحث حسابداري هم منابع انساني موضوعي بسيار مهم تلقي مي‌شود اگرچه هر سازماني روش‌هاي مديريتي و آموزشي مربوط به خود را دارد اما با درنظر گرفتن اهداف بانك و و در نظر گرفتن سازمان و كارمندان به صورت همزمان مي‌توان به تعالي بانك دست يافت. منوچهر ثقفي نيز در مراسم معارفه خود به عنوان مدير امور منابع انساني و آموزش با تاكيد براين كه بايد با مردم با زبان خوش صحبت كرد، افزود: من هميشه‌اماده شنيدن نظرات همكاران خود خواهم بود.
بانک تجارت از اپليکيشن " سبزپرداز" جهت پرداخت موبايلي قبوض با رويکرد زيست محيطي رونمايي کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت در آيين رونمايي از" سبزپرداز" ، خواجه حق وردي قائم مقام مدير عامل، اين محصول را يک خدمت الکترونيک نوآورانه با رويکرد زيست محيطي عنوان کرد و گفت: فراگيري اين خدمات علاوه بر کاهش قابل توجه مصرف کاغذ و سفرهاي درون شهري، با فراهم آوردن امکان مديريت پرداخت هزينه‌هاي قبوض ، ارزش افزوده بيشتري براي مشتريان بانک ايجاد مي‌کند. وي در ادامه ياد آور شد: اين محصول در قالب يک اپليکيشن موبايلي امکان دريافت اطلاعات مربوط به هريک از قبوض مصرفي را به صورت پيامک براي مشتري ارسال مي‌کند و کاربر مي‌تواند با استفاده از امکانات مختلف اين اپليکيشن علاوه بر پرداخت آسان تر قبوض، هزينه‌هاي قبوض خانوار را از طريق مقايسه مصرف خود با ديگر کاربران اين اپليکيشن بهتر مديريت کرده و کاهش دهد.هدف نهايي اين محصول کمک به مصرف بهينه انرژي در کشور است و پيش بيني مي‌کنيم استفاده فراگير و مستمر از اين اپليکيشن بتواند تا سه سال آينده موجب کاهش ده درصدي هزينه‌هاي پرداختي قبوض مصرفي خانوارهايي ايراني شود. وي با اشاره به برنامه ي اين بانک براي رونمايي هفتگي از ده خدمت نوين تا ارديبهشت سال آتي گفت: رونمايي از سبزپرداز و محصولات آتي ، نشان دهنده ي اراده ي بانک تجارت براي افزايش تنوع سبد محصولات خود بر اساس نيازهاي رو به تغيير مشتريان و ايجاد تحول در مدل کسب و کار بانک است.

نشست هم انديشي براي اختصاص کمک‌هاي مردمي‌جمع آوري شده توسط بانک سينا در مناطق محروم با حضور رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، مديرعامل بانک سينا، نماينده دادستان، قائم مقام شبکه 5 سيما و مسئولاني از سازمان بسيج برگزار شد. نشست هم انديشي براي اختصاص کمک‌هاي مردمي‌جمع آوري شده توسط بانک سينا در مناطق محروم با حضور رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، مديرعامل بانک سينا، نماينده دادستان، قائم مقام شبکه 5 سيما و مسئولاني از سازمان بسيج برگزار شد. در ابتداي اين نشست، مهندس پيشرو مديرعامل بانک سينا ضمن اشاره به رسالت‌هاي اجتماعي بانک سينا، گفت: اين بانک در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي و به منظور کمک به بهبود وضعيت خدمات بهداشتي مناطق کمتر توسعه يافته کشور، از محل عدم چاپ تقويم و سررسيد و حذف تبليغات محيطي، تعداد 25 دستگاه‌امبولانس خريداري و به مناطق کمتر توسعه يافته کشور اهدا مي‌کند. پيشتر نيز اين بانک از محل کمک همکاران خير و نوعدوست خود نسبت به ايجاد يک باب مدرسه در منطقه قلعه گنج کرمان و اهداي دو دستگاه‌امبولانس جهت اين منطقه و همچنين منطقه راز و جرگلان در خراسان شمالي اقدام کرده بود. وي با بيان اينکه در انجام کار خير، هميشه رقابت خوب است، خاطرنشان کرد: اين اقدام بانک سينا بازخورد خوبي در جامعه داشت و خوشبختانه ساير سازمانها و بانک‌ها نيز در انجام اين فعاليت‌ها ورود کردند که گام مثبت و موثري در زمينه کمک به محروميت زدايي در کشور خواهد بود.  مديرعامل بانک سينا ماموريت اين بانک را حمايت از طرح‌هاي کوچک و متوسط در مناطق محروم و روستايي دانست و افزود: از طريق تفاهم نامه‌هايي که با بنياد مستضفعان، بنياد علوي، معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري و استانداري‌هاي کشور به‌امضا رسانده‌ايم، نسبت به اعطاي تسهيلات با نرخ سود 8 درصد اقدام مي‌شود که تاکنون 190 طرح مورد بهره برداري قرار گرفته و با توجه به کوچک بودن طرح‌ها، تعدادي از آنها به مرحله توليد رسيده است.

شهردار زاهدان با اشاره به همکاري گسترده بانک شهر در حمايت از پروژه‌هاي عمراني اين شهر، حمايت اين بانک را راهگشاي مشکلات شهري در زاهدان دانست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، محمد خاشي با بيان اين مطلب گفت: وضعيت نامطلوب درآمدي و اقتصادي مردم اين منطقه باعث شده تا شهرداري با مشکلاتي روبرو شود، کما اين‌که عدم وجود ساير منابع مالي پايدار براي شهرداري بر اين مشکلات افزوده و موجب عدم اجراي بسياري از برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها شده است.
وي با اشاره به اين‌که زاهدان و استان سيستان و بلوچستان رتبه اول حاشيه نشيني در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، تصريح کرد: جمعيت پذيري زاهدان در مدت کوتاهي، گسترش بي رويه شهر را به دنبال داشته و مديران شهري را در راستاي ارائه خدمات با مشکلاتي روبرو ساخته و از طرف ديگر وضعيت بد اقتصادي مردم مزيد بر علت شده است.
وي درآمدهاي کم و منابع مالي محدود را از عوامل اصلي در عدم اداره مطلوب شهر و توسعه همه جانبه آن دانست و افزود: عدم تحقق کامل بودجه پيش بيني شده موجب شد تا اهداف مورد نظر محق نشود، از اين رو کمک گرفتن از بانک‌ها را به عنوان پشتوانه مالي در دستور کار قرار داديم تا بتوانيم با استفاده از تسهيلات بانکي پروژه‌هاي بزرگ و شاخص را عملياتي کنيم.

بانک ملي ايران به عنوان بانک حامي‌محيط زيست به مناسبت شانزدهمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست، در طرح کاشت نهال با نام و يادبود کشورهاي جهاني در باغ ملل پارک پرديسان مشارکت کرد .
به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران ، در مراسمي‌با حضور معصومه ابتکار رئيس سازمان محيط زيست ، برات کريمي‌عضو هيات مديره بانک ملي ايران، اريک سولهايم معاون دبير کل سازمان ملل و تني چند از وزرا و مسئولان کشورهاي اتحاديه اروپا ،ايتاليا ، آلمان ، فرانسه و هلند تعدادي نهال به عنوان نمادهايي از کشورهاي جهان کاشته شد.
 در اين مراسم ابتکار طي سخناني ضمن قدرداني از بانک ملي ايران و همچنين حضور نمايندگان کشورهاي مختلف گفت : بانک ملي ايران از دير باز حامي‌خوبي براي سازمان محيط زيست بوده و اين بانک هميشه از طرح‌هاي توسعه فضاي سبز و بهبود محيط زيست حمايت کرده است .
همچنين جيان لوکا گالتي وزير محيط زيست ايتاليا با ابراز اميدواري از توسعه طرح‌هاي محيط زيستي در ايران گفت : درختان نشانه حيات هستند و هر چه اين درختان قوام بيشتري داشته باشند، نشانگر تقويت روابط ما با کشور ايران خواهد بود .  در ادامه معاون دبير کل سازمان ملل و معاون وزير محيط زيست آلمان و ديگر مسئولان سخناني در تاثير اين چنين طرح‌هايي در روابط بين الملل و توسعه محيط زيست ارائه کردند.
در اين مراسم نهال‌هايي به رسم يادبود به نام بانک ملي ايران و هر يک از کشورهاي فوق‌الذکر در باغ ملل کاشته شد .
برات کريمي‌عضو هيأت مديره بانک ملي ايران نيز در اين مراسم ضمن خيرمقدم به ميهمانان گفت: افراد تاثيرگذار در بهبود کيفيت و وضعيت محيط زيست براي همه مردم جهان بسيار ارزشمند هستند چرا که تلاش آنها باعث خواهد شد که محيط زيست زنده بماند و همه مي‌دانيم که‌امروزه محيط زيست با اقتصاد جهان و زندگي مردم گره خورده و عجين شده است.  وي افزود: بانک ملي ايران با قدمت حدود 90 سال و داشتن 3300 شعبه در داخل کشور و 17 شعبه در خارج از کشور و همچنين 40 هزار نفر کارمند، به عنوان بزرگترين بانک ايران محسوب مي‌شود.  وي با اشاره به تاريخچه تأسيس بانک ملي ايران و علاقه مردم ايران به اين بانک، به تبيين دستاوردها و خدمات مختلف اين بانک پرداخت و تاکيد کرد: اين بانک وظيفه خود مي‌داند که از سياست‌هاي جهاني محيط زيست حمايت کامل کند.  وزير محيط زيست ايتاليا نيز در اين مراسم ابراز داشت: در کنار هم زيستن و با هم بودن ، توانايي لازم را به ما مي‌دهد که با تغييرات جوي و شرايط مختلف به خوبي مواجه شويم.
توضيحاتي در خصوص خبر مربوط به برگزاري جشن در بانک سرمايه
پيرو اقدام غيراخلاقي برخي پايگاه‌هاي خبري در خصوص انتشار خبر مربوط به جشن تولد مدير عامل بانک سرمايه با هدف تخريب شخصيت ايشان، به اطلاع مشتريان و سهامداران ارجمند مي‌رساند مراسم مذکور به صورت خودجوش و بدون هماهنگي و اطلاع قبلي دکتر محمد رضا خاني و دفتر ايشان، توسط پرسنل يکي از ادارات بانک برگزار شده است. ولي متأسفانه بداخلاقي و غرض ورزي برخي رسانه‌ها، جشن تولد مذکور را که به ابتکار و هزينه شخصي خود پرسنل اداره مذکور برگزار شده، با هدف تخريب شخصيت مدير عامل بانک سرمايه، در تقابل با اهداف و منافع بانک تصوير نموده است.
در اين جا لازم است تا معدود رسانه‌هايي را که از تخريب شخصيت مديران بانک سرمايه حتي به بهاي متوجه ساختن ضرر و زيان به منافع سهامداران ارجمند بانک يعني جامعه معظم تعليم و تربيت هيچ ابايي ندارند، به رعايت اخلاق حرفه اي و رسانه اي دعوت نموده و به طور قاطع اعلام دارد که مديران ارشد بانک سرمايه از هيچ تلاشي در جهت احقاق حقوق سهامداران بزرگوار و ادامه روند شکايت از بدهکارن کلان اين بانک و سرپنجه شدن با مديونين گردن کشي که به سبب ارتباط با اصحاب زر و زور جايگاه خود را مصون و محفوظ مي‌دانند فروگذار نخواهند بود و تخريب و بدنامي‌را در راه اين هدف مقدس به جان خريدار خواهند بود.

ششمين دوره از برنامه توسعه مديران بانک قرض الحسنه رسالت برگزار شد
 ششمين جلسه از برنامه توسعه مديران، با همکاري Coaching Ourselves و با حضور مديران ستادي و استاني بانک قرض الحسنه رسالت برگزار شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، در اين دوره، مباحثي همچون مذاکره و رهبر کاتاليزور محور گفتگو قرار گرفت. آخرين جلسه‌اموزشي مديران ستادي واستاني بانک قرض الحسنه رسالت درسال ۹۵باتعاريفي از رهبران کاتاليزور به پايان رسيد. به چالش کشيدن تفکرات فعلي، شناسايي استراتژي‌هاي خودظهور و فراهم کردن فرصت‌هاي براي ريسک ازجمله ويژگي‌هاي رهبران کاتاليزوري است.

انتشار اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري بانک کارآفرين
بانک کارآفرين روز پنجشنبه 5 اسفندماه سال جاري، «گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري (عام) يک‌ساله با نام» با نرخ سود علي‌الحساب «15/5 درصد در سال»، معاف از ماليات و «با قابليت بازفروش و بازخريد قبل از سررسيد» را منتشر خواهد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، انتشار و فروش اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري يک‌ساله با نام، در تمامي‌شعب بانک کارآفرين در سراسر کشور، به مدت 6 روز کاري از روز پنجشنبه 5 اسفندماه آغاز مي‌شود و تا پايان روز چهارشنبه 11 اسفندماه ادامه خواهد يافت.
 بر اساس اين گزارش، نرخ سود علي‌الحساب سالانه گواهي سپرده مذکور «15/5 درصد» است که در مقاطع ماهانه قابل پرداخت خواهد بود. گفتني است، بازفروش و بازخريد اوراق «گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري يک‌ساله با نام» بانک کارآفرين «قبل از سررسيد» نيز امکان‌پذير است.

نقش مهم پست بانک در رونق اقتصادي  منطقه ويژه اقتصادي پيام
 سعيد زرندي مديرعامل و رئيس هيأت مديره منطقه ويژه اقتصادي پيام در نشست مشترک با مسعود کمال‌آبادي مديرشعب پست‌بانک استان البرز گفت: با توجه به فعاليت شعبه فرودگاه پيام، نقش اين بانک در رونق اقتصادي منطقه مذکور بسيار مهم است.  به ‌گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌پست‌بانک‌ايران: وي در ادامه با ابراز خرسندي از راه‌انداري پست‌بانک شعبه فرودگاه پيام در منطقه ويژه اقتصادي، اين مهم را نشان از اراده جدي اين بانک در حل مشکلات و معضلات مالي فعالان اقتصادي دانست و خواستار حمايت و همکاري‌هاي متقابل شد. همچنين کمال‌آبادي در اين نشست بر آمادگي پست‌بانک‌ايران براي حمايت مطلوب و سازنده از فعالان
 اقتصادي و حوزه‌هاي‌ ICT و IT تأکيد نمود.  گفتني است: در نشست مذکور عضو هيأت مديره منطقه ويژه اقتصادي پيام، رئيس شعبه فرودگاه پيام و ساير مسئولان پست‌بانک استان نيز حضور داشتند.

ارتقاء علمي‌کارکنان اولويت ثامن
مدير امور اعتبارات مؤسسه اعتباري ثامن گفت: ارتقاء علمي‌کارکنان شبکه با آموزش به‌موقع ميسر مي‌شود. رضا بدرطالعي وي اولويت را پرداختن به‌اموزش کارکنان دانست و اظهار کرد: با برگزاري کلاس‌هاي بازآموزي در کل شبکه فرصت مطلوبي براي بهره‌گيري از پتانسيل‌هاي کارکنان فراهم مي‌شود. وي اهداف مطالباتي را براي شعب مشخص کرد و از همکاران خواست: با تلاش تمامي‌همکاران و با جلوگيري از افزايش مانده مطالبات فعلي در شعب بتوان به اهداف ابلاغي در تاريخ مشخص‌شده دست‌يافت.
 سرپرست مديريت شعب قم نيز در اين جلسه گفت: استان قم در بحث رشد منابع و مصارف جز برترين‌هاي شبکه است. محمدرضا رحماني زاده در بخش مطالبات لزوم تلاش همگاني را خواستار شد و افزود: باوجود پتانسيل مناسب در استان قم همان‌طور که در رشد منابع و مصارف
 رتبه قابل قبولي کسب‌شده بايد در مطالبات نيز اين رتبه کسب شود.
وي اظهار کرد: علل و مشکلات موجود در بحث مطالبات نبودن يک برنامه نرم‌افزاري کامل و جامع در دايره پيگيري و وصول مطالبات، عدم پيگيري مؤثر اقساط از همان اولين قسط، وضعيت نابسامان اقتصادي و رکود خصوصاً در بخش مسکن، عدم همراهي مراجع قضايي است.