انکار عملکرد مثبت دولت‌ توسط تندروها
نائب رئيس فراکسيون اميد مجلس گفت:‌ رسم قدرشناسي مي‌طلبد حتي اگر با نگاه انتقادي به عملکرد مديران اجرايي نگريسته مي‌شود، مثبت و منفي عملکردها توأمان مورد توجه قرار گيرد.عبدالکريم حسين‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا گفت:‌ سياه‌نمايي يا چشم‌پوشي و حتي انکار عملکرد مثبت دولت‌ها توسط جريان‌هاي سياسي تندرو رفتاري غيرمنصفانه است. عملکرد دولت در بسياري از حوزه‌ها مثبت بوده و نبايد اين دستاوردها حتي توسط جريان‌هاي تندرو ناديده گرفته شود.نماينده نقده و اشنويه با تاکيد بر اينکه «هدف کارگزاران نظام قاعدتا توسعه کشور و پيشرفت نظام است» روحيه جريان‌هاي سياسي به ويژه جريان‌هاي سياسي تندرو را در آستانه انتخابات ارديبهشت ماه 96 ناديده گرفتن عملکردهاي مثبت دستگاه‌هاي اجرايي دانست.

کمک به عراق و سوريه بر پايه اسلام
رئيس مجلس گفت: جمهوري اسلامي‌اعلام کرد که به دولت و مردم عراق و سوريه براي مقابله با تروريست‌ها کمک مي‌کند چون تفکر ايران بر پايه مکتب استوار است و اين مسئله موجب شد که نتايج و دستاوردهاي بسياري در اين عرصه به وجود آيد.به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني گفت: در چند سال اخير با توجه به بروز درگيري‌ها و بحران‌هاي منطقه‌اي، ائتلاف‌ها و گروه‌هاي بزرگ و کوچکي براي مقابله با اين بحران‌ها ايجاد شد اما هيچ دستاورد و نتيجه‌اي نداشت چون نيروهاي مستعد مکتبي درون آن گروه‌ها نيست، حال ممکن است تسليحات داشته باشند اما افراد در اين عرصه مهم هستند.وي گفت: در مجموعه نظام حرکت‌ها و تفکرات شهادت‌طلبي و مجاهدت يک افتخار است.

الزام به ارايه گزارش حقوق شهروندي
دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور حقوق شهروندي با اشاره به دستور رئيس‌جمهور به تمام دستگاه‌هاي اجرايي براي ارائه گزارش عملکرد سه ساله خود در زمينه حقوق شهروندي، از ارائه گزارش نهايي آن‌ها تا پيش از انتخابات خبرداد. الهام امين‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينکه طبق دستور رئيس‌جمهور همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظفند تا 10 اسفندماه گزارش عملکرد سه ساله خود در زمينه حقوق شهروندي را تحويل دهند، اظهار کرد: پس از آن، اين گزارش‌ها را براي رييس جمهور فرستاده تا آنجا تعارضات، تناقضات و کم‌کاري‌هاي دستگاه‌ها در اين زمينه مشخص شود. وي ادامه داد: اين گزارش‌ها از حدود 30 دستگاه ارسال خواهد شد که بايد روي آن کار کنيم.


رييس‌جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی تشریح کرد؛
رييس‌جمهور گفت: بي‌ثباتي خيلي مشکل درست مي‌کند. درمهر سال ۹۱ در عرض ۲۴ ساعت ۶۲۵ تومان قيمت ارز بالا رفت و در مدت سه روز ۸۲۵ تومان قيمت ارز افزايش يافت وقتي بي‌ثباتي در ارز ۲۴ باشد، اين چنين اتفاقي مي‌افتد. واردکننده و صادرکننده و وام‌دهنده همه دچار سرگيجه مي‌شوند.
به گزارش ايلنا، حسن روحاني در پنجاه و ششمين مجمع ساليانه بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه بانک‌ها رسالت سنگيني بر دوش دارند، گفت: اگر اقتصاد کشور بخواهد رونق يابد از بانک‌ها آغاز مي‌شود اگر بانک‌ها نتوانند به‌اندازه کافي در مسائل پولي و مالي فعال باشند، تحرک بخش اقتصاد ما هم پايين مي‌آيد. ممکن است برخي مشکلات بانک‌ها به بيرون از بانک‌ها و برخي به درون آنها مربوط باشد. روحاني ادامه داد: گاهي در جامعه روابط خارجي دچار اختلال مي‌شود و بودجه دچار اختلال مي‌شود و شرايط تحريم به کشور تحميل مي‌شود در آن شرايط مشکلات از بيرون سراغ بانک‌ها مي‌آيد. او گفت: بانک‌ها گاهي تسهيلات را بيش از توان پرداخت مي‌کنند و خود را به منابع بانک مرکزي متکي مي‌کنند و حساب‌ها و سودهايشان دقيق و شفاف نيست.  او گفت: در جامعه‌اي مثل اوايل سال ۹۲ که تورم ۱۲ ماهه ۴۰ درصد است چطور مي‌توان برنامه‌ريزي و کار کرد؟ اگر اين با رشد منفي اقتصادي و نگراني‌هاي سياسي توام شود چطور مي‌توان آينده را ترسيم کرد. شما ديديد که يک‌مرتبه ۱۰۰ سال به عقب برگشتيم و تمام تعاملات ما به ۱۰۰ پيش و صرافي‌ها و زمان قاجار برگشت. کار به جايي رسيد که يکي از آدم‌هاي معروف بانکي در برجام به من پيغام داد اگر همه چيز در برجام حل شود سوييفت محال است حل شود. اين فرد در مسائل بانکي صاحب نام است و نامه هم نوشت براي برخي بزرگان کشور و استدلال کرده بود که اساس تحريم‌ها براي بستن سوييفت بود.
روحاني خاطرنشان کرد: ديديد که چه تبليغاتي هم شد و بانک مرکزي مجبور شد خبرنگاران را دعوت کند تا باور کنند. بزرگترين دستاورد دولت بازگشت ثبات به اقتصاد و بازار است.
رييس‌جمهور با بيان اينکه تا پايان سال تورم ما تک رقمي‌خواهد بود گفت:اينکه در سالي تورم تک رقمي‌و رشد اقتصادي باشد در تاريخ بعد از انقلاب اولين بار است. روحاني با بيان اينکه تا پايان سال رشد اقتصادي بالاي ۶ درصد خواهد بود گفت:در ۶ ماهه اول سال رشد ۷.۴ درصدي داشتيم. وضع ارز هم يک ثبات نسبي داشت البته يک تلاطم موقت به وجود آمد که آقاي سيف اعلام کردند به دليل کريسمس و اربعين است که البته ما اين را قبول نکرديم و بايد لت اين تورم کوتاه‌مدت بررسي شود.
او با تاکيد بر اينکه‌امسال سال شکستن رکود و حرکت به سمت رشد اقتصادي است گفت: در صادرات غيرنفتي يک رکورد جديد را ثبت کرديم براي اولين بار صادرات غيرنفتي ما از واردات غيرنفتي ما پيشي گرفت اين يک دستاورد بزرگ است که بايد حفظ شود.  او با اعلام اينکه يکي از مسائل مهم اقتصاد، رشد پايه پولي است گفت: بانک‌ها بدهي بالا مي‌آورند و به بانک مرکزي فشار مي‌آوردند و اين فشار به بانک مرکزي باعث مي‌شود که پايه پولي افزايش يابد. اينکه بانک‌ها فکر مي‌کنند اگر سپرده‌هاي بيشتري به دست آورند موفق هستند اشتباه است. سود سپرده به مانند آب شور است که خوردن آن رفع عطش نمي‌کند.
رييس‌جمهور افزود: تا اينجا خوشحاليم که تسهيلات بانک‌ها به بخش اقتصادي به ويژه در بخش سرمايه‌ در گردش افزايش داشته و اکنون نسبت به سال گذشته افزايش ۴۳ درصدي دارد که حدود ۶۳ درصد هم براي سرمايه‌ در گردش بوده که حتي در بخش‌هايي تا ۸۵ درصد هم مي‌رسد و ۱۵ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده که براي ۲۲ هزار بنگاه متوسط و کوچک بوده است و اميدواريم تا پايان سال کمي‌بالاتر از اين پرداخت شود.
روحاني با بيان اينکه سود سپرده نبايد به آن رقمي‌که اعلام و ابلاغ شده است، باقي بماند گفت: درست است که سرمايه‌گذاري، پول‌آوري و ريسک و مشکلات دارد اما بايد سود تسهيلات را پايين بياوريم که اولين قدم سود بهينه بانکي است که از ۳۰ به ۱۸ الي ۱۹ درصد رسيد.
او افزود: بانک‌ها بايد طبقه‌بندي شوند که بانک مرکزي بايد اين رتبه‌بندي بانک‌ها را بر عهده گيرد و اعلام کند.
او با اشاره به برجام گفت: بعد از برجام و اجرايي شدن توافق به غير از مسائل بانکي در ديگر موارد صد در صد شاهد اجرايي شدن برجام بوديم اما در بحث بانک‌ها تاخير کندي داريم که اين به دليل تخلفات و عدم اجراي دقيق توسط آمريکا و ديگر طرفين است اما يک طرف هم طرف ما است که موضوع جاذبه مطرح است و تنها با بزک نمي‌توانيم جاذبه درست کنيم لذا زيبايي خدادادي مي‌خواهد و صورت مالي جاذبه ندارد.
رييس‌جمهور در ادامه بيان کرد:‌ بانک‌ها بايد قدرتمند و قوي شوند و سهامداران از پول خود بدهند و دولت هم مي‌تواند بخشي از سهام خود را به فروش بگذارد و سرمايه‌گذاري خارجي و صندوق توسعه ملي هم کمک‌کننده است و اگر مي‌خواهيم بانک‌ها پررونق شوند بايد جاذبه ايجاد کنيم لذا دنيا به دنبال پول و سود است و اگر ببينند بانکي کار درستي انجام مي‌دهد به سمت آن مي‌آيند. روحاني با اشاره به اينکه دولت بخشي از پرداخت بدهي به بانک‌ها را تقبل کرده است گفت: ياد ندارم هيچ دولتي داوطلب شده باشد که بگويد مي‌خواهيم بدهي خود را به بانک پرداخت کنيم.
وي با اشاره به قيمت نفت گفت: در سال ۹۴ قيمت نفت به ۲۶ دلار رسيد که فشار زيادي را متحمل شديم و بر ارزش پولي ملي همه کشورهاي صادرکننده نفت اثر گذاشت اما به حمدلله ما توانستيم عبور کنيم. او با بيان اينکه بعد از برجام صنعت نفت کار بسيار بزرگي انجام داد گفت: برجام ۲۶ ديماه اجرايي شد و تقريبا شرکت نفت در بهمن و اسفند تا تيرماه توانست به شرايط گذشته باز گردد و اينکه توانستيم در عرض شش ماه يک ميليون بشکه اضافه کنيم يک افتخار است.  روحاني بيان کرد: اگر برجام اجرايي نمي‌شد در سال جاري فروش نفت ما به نصف مي‌رسيد و به جاي ۲ ميليون و ۳۰۰ بشکه نفت در روز به ۲۰۰ بشکه مي‌رسيد.
وي با بيان اينکه برخي از سر سيري حرف مي‌زنند،‌ گفت: بيماري در حالت مريضي رفته و مداوا شده است و اکنون مي‌تواند راه برود اما برخي مي‌گويند او بايد بدود همه دنيا مي‌گويند برجام افتخار جمهوي اسلامي‌است و حتي دشمنان ما مانند رژيم صهيونيستي مي‌گويند ايرانيان کلاه سر طرف مقابل گذاشتند اما نمي‌دانم چند نفري چگونه فکر مي‌کنند مقاله مي‌نويسند و تيتر مي‌زنند. اين دروغ گفتن مثل آب شور است هيچ جناحي با آب شور پيشرفت نکرده است عطش شما با آب شور بيشتر مي‌شود و بعد بيشتر داد مي‌زنيد.
حسن روحاني با اشاره به اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصاد مقاومتي يعني اينکه ما بتوانيم توليد گاز خود را در پارس جنوبي افزايش بدهيم ما در آينده نزديک و تا پايان دولت براي اولين بار استخراج گاز از پارس جنوبي را به ميزاني افزايش مي‌دهيم که از کشور قطر پيشي بگيريم اگر ما بتوانيم صادرات خود را افزايش بدهيم توليد داخلي خود را زياد کنيم و بانک‌هاي قوي داشته باشيم يعني به اقتصاد مقاومتي عمل کرده‌ايم ما بايد سود تسهيلات را پايين بياوريم اقتصاد مقاومتي يعني اينکه يک نوساني در قيمت نفت صورت گرفت تکانه آن باعث آسيب ديدن اقتصاد ما نشود.

صالحي اميري عنوان کرد:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌گفت: تخريب کنندگان دولت، عامل نفاق و تفرقه و مخالفان برقراري وفاق و انسجام در کشور هستند. به گزارش ايرنا، سيدرضا صالحي اميري در جلسه شوراي اداري گلستان در گرگان اظهار کرد: قواي سه گانه ، نيروهاي مسلح ، روحانيون و ديگر بخش‌هاي جامعه از ارکان و بخشي از بدنه کشور هستند که تخريب هر کدام از آنها، تخريب و تضعيف نظام است.
وي بيان کرد: نان و نام برخي‌ها در تخريب دولت است، برخي مي‌کوشند از آب گل آلود براي رسيدن به منافع شخصي استفاده کنند.وزير ارشاد افزود: دولت تدبير و اميد؛ کشور را با کاهش فراوان درآمدي در مقايسه با دولت قبل تحويل گرفت ،اما موفقيت‌هاي فراواني مانند مهار تورم ،کاهش گراني ،توسعه چتر بيمه اي و درماني و عبور از بحران‌هاي بين المللي کسب کرد.
صالحي اميري ادامه داد: تمرکز و هدف اصلي دولت در سال آينده، اتکاي بيشتر به نيروي جوانان براي حل مسائل داخلي و بهبود وضعيت اقتصادي و معيشتي است.
وي اظهار کرد: مدعي بدون مشکل بودن کشور نيستيم ،اما کساني که گمان مي‌کنند مي‌توانند از کمبودها براي انتقاد و تخريب دولت استفاده کنند ، سخت در اشتباه هستند.
صالحي اميري به مشکلات اخير استان خوزستان ناشي از هجوم ريزگردها نيز اشاره کرد و گفت: خوزستان پاره تن ايران است و دولت از همه توان براي رفع مشکلات آن استفاده مي‌کند ،اما نبايد حوادث طبيعي به انتقام جويي‌هاي سياسي و متهم کردن دولت منجر شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌يکي از راه‌هاي برطرف شدن مشکلات اقتصادي کشور را تلاش براي جذب سرمايه گذاري‌هاي خارجي دانست و گفت: دولت تدبير و اميد موفق به جذب بيش از 11 ميليارد دلار سرمايه خارجي شد، اما رسيدن به رشد 8 درصدي مورد نظر کشور به 100 ميليارد دلار سرمايه خارجي احتياج دارد.
صالحي اميري بيان کرد: يکي از شاخصه‌هاي جذب سرمايه‌هاي خارجي، برقراري فضاي آرام و بدون تنش در کشور است و در فضاي پرمناقشه‌امکان جلب نظر سرمايه گذاران خارجي وجود ندارد. وي؛ يکي از نيازهاي جدي کشور در مسير رسيدن به توسعه را طراحي و بهره گيري ازالگوي بومي‌مبتني بر آموزه‌هاي ايراني اسلامي‌دانست و گفت: به دليل نبود الگوي واحد و متناسب با شرايط فرهنگي کشور، دچار تعارض در انتخاب الگو هستيم که به اين الگوي بومي‌براي رسيدن به توسعه احتياج فراوان داريم. صالحي اميري افزود: شرايط فرهنگي و اجتماعي ايران به گونه اي است که نمي‌توانيم از الگوي کشورهاي ديگر استفاده کنيم و به همين دليل نيازمند الگوي بومي‌با مقتضيات زمان و مکان و ساخت فرهنگي جامعه ايران هستيم. وي افزود: از ساليان گذشته مسير رسيدن به توسعه را از نفت انتخاب کرديم، اما حالا که به ناکارآمدي اين راه پي برده‌ايم بايد مسيرهاي ديگري را براي رسيدن به توسعه انتخاب کنيم. به گفته وي؛ لازمه رسيدن به توسعه پايدار در کشور استفاده حداکثري از توان نيروي انساني است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌وفاق ،اتحاد و همدلي را يکي از نيازمندي‌هاي ضروري کشور براي رسيدن به توسعه دانست و بر اجراي آن تاکيد کرد.
آيت الله‌املي لاريجاني استفاده از رسانه‌هاي ضد انقلاب در انعکاس اخبار و مطالب مختلف از جمله‌امور انتخاباتي را جرم دانست و بر لزوم رعايت اصول اخلاقي و دشمن شناسي از سوي مردم، نامزدها، مسئولان، مجريان و ناظران انتخابات تاکيد کرد.
آيت الله‌املي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي گفت: هنوز چند ماه تا انتخابات باقي مانده‌اما به دليل پيچيدگي و اهميت بالاي انتخابات از جهات گوناگون لازم است که ابعاد مختلف اين رويداد که به تمام دستگاهها اعم از اجرايي، نظارتي و قضايي باز مي‌گردد مورد توجه و دقت جدي قرار گيرد.
رئيس قوه قضاييه با ذکر دو نکته در اين زمينه گفت: اولين موضوعي که بايد از سوي نامزدها، مردم، مجريان، مسئولان و ناظران انتخابات مورد توجه باشد، تحفظ بر امور اخلاقي و رعايت حدود شرعي و قانوني در جريان انتخابات است، گاهي در گرما گرم رقابت‌ها برخي به گونه اي رفتار مي‌کنند که به نظر مي‌رسد اصل و هدف انتخابات را فراموش کرده‌اند، گاهي نامزدها و هواداران آنها از ياد مي‌برند که انتخابات براي ظهور اراده مردم به منظور تمشيت بهتر امور اجرايي در کشور است و همين امور اجرايي نيز براي استکمال و توسعه و هدف غايي آن سعادت مردم است.
آيت الله‌املي لاريجاني با انتقاد از برخي رفتارهاي نشات گرفته از نوعي ديدگاه‌هاي الحادي ضمن تفسير غلط و کاربرد ابزاري از شعار «هدف، وسيله را توجيه مي‌کند»، خاطر نشان کرد: اصلي‌ترين خطرها دقيقا زماني رخ مي‌دهد که هدف اصلي فراموش مي‌شود و صرفا پيروزي هدف قرار مي‌گيرد. اين امر باعث مي‌شود که بسياري از اقدامات خلاف اصول اخلاقي، مباح و مجاز شمرده شود که اين يک خطر بزرگ است.
رئيس قوه قضاييه، با تاکيد مجدد بر لزوم رعايت اخلاق و انصاف از سوي همه افراد و نهادهاي دخيل در انتخابات، اظهار کرد: قرار نيست اگر در دستگاهي حضور داريم و قدرتي در اختيار داريم، از اين قدرت براي ارضاي خواسته‌هاي خودمان استفاده کنيم و بر خلاف اخلاق، انصاف، شرع و قانون گام برداريم. بر همين اساس همگان بايد در چهارچوب وظايف خود عمل کنند و حدود اخلاقي، شرعي و قانوني را نصب العين قرار دهند.آيت الله‌املي لاريجاني در بيان دومين نکته مدنظر خود بر لزوم هوشياري و دشمن شناسي مردم، نامزدها، مجريان و ناظران انتخابات تاکيد کرد و گفت: دشمنان جمهوري اسلامي‌وقتي نمي‌توانند با رويارويي نظامي‌وارد ميدان شوند راهکارهاي جنگ نرم را در پيش مي‌گيرند تا بر افکار عمومي‌و تصميمات مسئولان اثر بگذارند.رئيس قوه قضاييه دشمني آمريکا و اذناب منطقه اي آن و همچنين جريان ضد انقلاب فراري و حتي برخي افراد در درون کشور را پا برجا دانست و گفت: از ابتدا تا انتهاي روند انتخابات و در جريان رقابت‌ها و تبليغات بايد به دقت حرکات دشمن را رصد کنيم و فراموش نکنيم که دشمن همواره از طريق ايجاد شايعات و مشوه ساختن چهره مسئولان، نظام جمهوري اسلامي‌و اصل انتخابات، اهداف خود را پيش مي‌برد.رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه مردم مثل هميشه بيدار و بصيرند و قطعا «صلاح» و «فساد» را از يکديگر تشخيص مي‌دهند، بر لزوم هوشياري مسئولان، نامزدها، مجريان و ناظران انتخابات نسبت به دخالت نرم دشمن در اين رويداد مهم سياسي تاکيد کرد.

قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملي گفت: از آنجا که‌امام (ره) دموکراسي اسلامي‌را ملاک عمل داشتند ما راهي براي رسيدن به جامعه مدني و پيشرفت نداريم جز تکيه بر تحزب و احزاب هدفمند. قانون اساسي ما همه تشکل‌ها را به رسميت شناخته و نظام را به حمايت از اين نهادهاي مردمي‌مکلف کرده است.
به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام رسول منتجب نيا در جمع دانشجويان دانشکده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي گفت:‌ آيت‌الله‌هاشمي‌در جلسه‌اي که چند ماه قبل از فوت با ايشان داشتيم گفتند که خلاء تحزب در کشور ما احساس مي‌شود و اگر انتخابات سال 96 برگزار شود، من خودم شخصا دست به کار مي‌شوم تا چند حزب قدرتمند را درکشور تشکيل دهيم تا حزب در کشور نهادينه شود. مشاور رئيس‌ دولت اصلاحات گفت:‌ در دوران هشت ساله اصلاحات فعاليت سياسي و حزبي گسترش پيدا کرد و بسياري از احزاب در آن دوران پروانه گرفتند و حتي به آن‌ها يارانه اي بر اساس نوع و ميزان فعاليت شان تعلق مي‌گرفت که متاسفانه به همان دوران محدود شد و بعد از سال 84 اين مسئله بسيار محدود شد و مطبوعات و احزاب و تريبون‌ها محدود شدند و رئيس دولت قبل رسما گفت که ما نيازي به احزاب نداريم.
وي افزود: در سال 92 با ظهور آقاي روحاني و بر اساس شعارها و آرمان‌هايي که ايشان مطرح کردند انتظار مي‌رفت تا فضاي آزادي سياسي در کشور احساس شود اما متاسفانه در اين دولت بدعت‌هايي گذاشته شد که در دولت احمدي نژاد نيز وجود نداشت. شما اگر بخواهيد جلسه اي برگزار کنيد از چندين لحاظ امنيتي و دولتي بايد مجوز بگيريد که هرکدام به قصد قربت هزار جور محدوديت ايجاد مي‌کند. انتظارات از آقاي روحاني اين بود که فضاي سياسي آزاد احساس شود اما متاسفانه اين گونه نشد و حتي علاوه بر محدوديت‌هاي قبلي بدعت‌هايي نيز گذاشته شد.
صوي گفت: امروز در کشور ما يک فرماندار به خود اجازه مي‌دهد که جلوي سخنراني نوه‌امام (ره) را در يک دانشگاه بگيرد و يک امام جمعه شخصا تصميم مي‌گيرد که در شهر خود مانع برگزاري کنسرت‌ها شود به بهانه اين که در آن شهر حرم يک امام معصوم وجود دارد. منتجب نيا با اشاره به شعارها و آرمان‌هاي سه گانه انقلاب اسلامي‌با عنوان استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي‌اظهار کرد: ما در بعد استقلال سياسي اين شعار موفق شديم اما بايد توجه داشت که استقلال تنها استقلال سياسي نيست بلکه ابعاد علمي‌و تکنولوژيک و اقتصادي استقلال نيز بايد محقق شود هر چند مراودات و گفت‌وگوها غير از بحث وابستگي يا عدم استقلال است.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي‌ايران دو بعد اسلاميت و جمهوريت دارد که البته اسلاميت نظام با وجود رهبري معظم انقلاب و بزرگان انقلاب محقق شده است و جاي هيچ نگراني نيست اما آن چيزي که وجود دارد قرائت‌هاي متحجرانه از انقلاب و اسلام است.
وي افزود:‌در بعد جمعيت نظام نيز همه مقامات و نهادهاي انقلابي نظام با راي مستقيم مردم انتخاب مي‌شوند. قانون اساسي بخش زيادي را به مردم و انتخاب مردم اختصاص داده‌اما بحث اين است که اين انتخابات چگونه برگزار مي‌شود. در کشور ما متاسفانه شوراي نگهبان با ايجاد نظارت استصوابي به خود حق مي‌دهد که هر کسي را از جمله مقامات اجرايي کشور رد صلاحيت کند و خود را به هيچ وجه مستلزم کسب نظر از مراجعه چهارگانه نمي‌دانند و به همين دليل در هر دوره انتخابات هزاران نفر از مردم کشور را رد صلاحيت مي‌کنند.
رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام قرهي را تسليت گفتند
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در پيامي‌درگذشت عالم متقي و فاضل حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ حسن قرهي را تسليت گفتند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي‌بدين شرح است: جناب مستطاب حجة‌الاسلام و المسلمين آقاي حاج سيد‌هاشم رسولي محلاتي دامت برکاته. درگذشت عالم متقي و فاضل جناب حجة‌الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ حسن قرهي رحمة‌الله‌عليه را به جنابعالي و خاندان مکرّم ايشان بويژه همسر محترمه و فرزندان آن مرحوم تسليت عرض مي‌کنم و رحمت و مغفرت الهي و علوّ درجات ايشان را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.

مبارزه با مواد مخدر نبايد سياست زده شود
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي‌ايران ضمن اعلام آمادگي ايران براي هر گونه همکاري با دفتر مقابله با مواد مخدر وجرم ملل متحد گفت: ناکامي‌غرب در جلوگيري از حمل و قاچاق مواد مخدر مساله مهمي‌است ولي نبايد موضوع مبارزه با مواد مخدر سياست زده شود.
به گزارش ايرنا، محمد جواد ظريف در ديدار يوري فدوتوف معاون دبيرکل سازمان ملل متحد و مدير اجرايي دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد به هزينه‌هاي فراواني که ايران براي جلوگيري از قاچاق مواد مخدر تقبل مي‌کند، اشاره کرد و افزود: جوانان و سربازان ما در اين راه جان خود را از دست مي‌هند و هزينه‌هاي انساني و اجتماعي فراواني در اين زمينه مي‌کنيم و اين با هزينه اي که ديگر کشورها مي‌دهند برابر نيست.
وزير امورخارجه تاکيد کرد: لازم است آنها مسئوليت بيشتري در قبال امنيتي که به دست مي‌آورند، تقبل کنند و همگان هزينه‌هاي برابري بپردازند.فدوتوف نيز ضمن قدرداني از نقش برجسته جمهوري اسلامي‌ايران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزود: حدود 75 درصد از کشف و ضبط مواد مخدر جهان توسط ايران انجام مي‌شود و ما به اهميت و دشواري‌هاي اين موضوع آگاه هستيم.‌
وي تصريح کرد: برنامه و دفتر مقابله با مواد خدر و جرم ملل متحد در ايران يکي از پايدار‌ترين در منطقه است، ايران در اين زمينه همواره پيشرو بوده و ما هم بايد کمک و همکاري بيشتري در اين زمينه با ايران داشته باشيم تا با اين جرايم مقابله شود.معاون دبيرکل سازمان ملل متحد کمک به برقراري ثبات و امنيت در افغانستان را براي مقابله با جرايم مواد مخدر و پولشويي ضروري خواند.

رونمايي از موشک‌هاي ضدشناور دهلاويه
موشک‌هاي ضدشناور و هدايت ليزري "دهلاويه" براي نخستين بار رونمايي شدند.به گزارش تسنيم، در دومين روز مرحله نهايي رزمايش دريايي «ولايت 95» نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران که از شرق تنگه هرمز تا درياي عمان و شمال اقيانوس هند در حال برگزاري است، تيپ‌هاي تکاوران دريايي و عمليات ويژه نيروي دريايي راهبردي ارتش عمليات‌هاي دفاع از آب‌هاي سرزميني و سواحل مشرف بر دريا را در سواحل مکران با موفقيت اجرا کردند.بر اساس اين گزارش، براي نخستين بار سامانه‌هاي پرتاب موشک‌هاي هوشمند دهلاويه مورد آزمايش قرار گرفت و پس از پرتاب، شناورهاي هدف را منهدم کردند.اين موشک‌ها که به‌دست متخصصان داخلي ساخته شده است، ضدشناور بوده و به‌صورت ليزري هدايت مي‌شوند.

آزمايش موفقيت آميز جديدترين موشک کروز
وزير دفاع گفت: موشک کروز دريايي نصير در رزمايش ولايت ۹۵ نيروي دريايي ارتش رونمايي شد. حسين دهقان گفت: جديدترين موشک کروز دريايي ايران با نام «نصير» در رزمايش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران با موفقيت مورد بهره برداري قرار گرفت. براساس آنچه که وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام کرده است: در جريان رزمايش بزرگ نيروي دريايي ارتش که با نام ولايت95 در آب‌هاي جنوب کشور در حال برگزاري است، جديدترين موشک کروز دريايي ساخت وزارت دفاع با نام «نصير» پرتاپ و با موفقيت به هدف اصابت کرد.

ادامه تلاش براي تحريم‌هاي جديد عليه ايران
در ادامه سياست‌هاي خصمانه واشنگتن عليه تهران، جمهوري‌خواهان کنگره در حال آماده کردن طرحي براي هدف قراردادن ايران و وضع تحريم‌هاي جديد غيرهسته اي هستند.به گزارش ايسنا، جمهوري‌خواهان آمريکا اميدوارند بتوانند در 100 روز آينده قانوني را به تصويب برسانند که ايران را به دليل ‌آنچه اقدامات بي ثبات کننده تهران در خاورميانه مي‌خوانند، هدف قرار مي‌دهد.رهبران جمهوري‌خواه در حال آماده کردن طرحي هستند که در صورت تصويب، سه موضوع را در ارتباط با ايران شامل مي‌شود: فعاليت‌هاي ايران در منطقه، برنامه موشکي بالستيک ايران و حقوق بشر در ايران. آنها قصد دارند به اين بهانه تحريم‌هاي غيرهسته اي جديد عليه تهران وضع کنند.به نوشته اين روزنامه صهيونيستي، طرح جديد جمهوري‌خواهان احتمالا حمايت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا را به دست مي‌آورد.

تفکر و مديريت جهادي، دوبازوي علم
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر ضرورت حل مشکلات اجتماعي با توسعه فرهنگ کار و تقويت روحيه جهادي در فعاليت‌هاي اقتصادي افزود: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنيان که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي‌مي‌باشد و تکيه بر استعدادها و ذهن‌ها به جاي تمرکز صرف بر منابع زيرزميني کليد رفع آسيب‌هاي شکننده چون رکود، بيکاري و توسعه نيافتگي است .
به گزارش ايسنا، علي شمخاني درچهارمين جشنواره جهادگران علم و فناوري عملکرد بسيج در مسير اقدام و عمل به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را قابل قبول عنوان و خاطرنشان کرد: فرهنگ ،تفکر و رفتار بسيجي به همراه مديريت جهادي دو بازوي پرتوان به منظورايجاد جهش در عرصه‌هاي علمي‌و فناوري است و اين رويکرد بايستي به صورت فراگير در سراسر کشور و در ميان تمام اقشار و گروه‌هاي جامعه مفهوم سازي شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه رشد علمي‌و پيشرفت‌هاي مرتبط با آن قدرت ساز و امنيت آفرين هستند تاکيد کرد: مجاهدت يک رزمنده که در صف مقدم دفاع از امنيت کشور تلاش مي‌کند با دانشجو و کارآفريني که در عرصه علم و توليد فعاليت مي‌کند در مسير ايجاد اقتدار و امنيت براي کشور قرار دارد.