اختصاص 115 ريال سود به‌ازاي هرسهم «خاهن»
شرکت آهنگري تراکتورسازي ايران در سه ماهه سوم سال مالي منتهي به 30 اسفند 95، معادل 84 ميليارد و 234 ميلييون ريال سود خالص بدست آورد و بر اين اساس مبلغ 115 ريال سود به ازاي هر سهم کنار گذاشت؛ که در دوره مشابه در سال گذشته معادل 58 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.به گزارش سنا، شرکت آهنگري تراکتورسازي ايران در سه ماهه سوم سال مالي منتهي به 30 اسفند 95، مبلغ 672 ميليارد و 777 ميليون ريال درآمدهاي عملياتي کسب کرد.از درآمدهاي عملياتي اين شرکت بهاي تمام ‌شده درآمدهاي عملياتي کسر شد و سود ناخالص دوره به مبلغ 148 ميليارد و 804 ميليون ريال رسيد.

تهاتر بدهي ۴ شرکت با طلب 2 سازمان
بر اساس مصوبه هيئت دولت،۲۴۰ ميليارد تومان از بدهي ۴ شرکت با طلب سازمان مالياتي و خصوصي سازي تهاتر شد. به گزارش سنا و به نقل ازهيأت دولت؛ با تصميم اخير هيات دولت، بدهي 240 ميليارد توماني 4 شرکت دولتي با طلب سازمان‌هاي مالياتي و خصوصي سازي از 4 شرکت پيمانکار خصوصي تهاتر شد.بر اساس اين مصوبه، 149 ميليارد از طلب شرکت توليد نيروي جنوب از شرکت مديريت برق ايران با بدهي اين شرکت به سازمان خصوصي سازي و 36 ميليارد تومان از طلب شرکت توليد برق پرند از شرکت شبکه برق ايران با طلب سازمان خصوصي سازي از اين شرکت تهاتر شد.

شاخص کل بورس 15 واحد رشد کرد
شاخص کل بورس ديروز (دوشنبه) با 15 واحد رشد در جايگاه 77 هزار و 590 واحدي قرار گرفت.به نقل از ايرنا، حجم معاملات ديروز بورس کاهش قابل توجهي داشت که ريشه در توقف گسترده نمادها و احتياط فعالان بازار سرمايه است. طبق روند حرکت ساليانه بورس، شاخص کل به طور معمول از هفته دوم اسفندماه بتدريج، روندي صعودي يافته و ارزش و حجم معاملات رو به افزايش مي‌گذاشت اما امسال چنين صعودي هنوز رخ نداده و همه در انتظار تحول و خبري مثبت هستند. در اين ميان، توقف نمادهاي شرکت‌ها همزمان با اعلام گزارش‌هاي پيش بيني سال 3196 نيز وضعيت رکود در بورس را دوچندان کرده است.

فدراسيون جهاني بورس‌ها براي ۲۰۱۶ منتشر کرد:
فرابورس ايران در رقابت با 74 عضو فدراسيون جهاني بورس‌‌ها، رتبه هشتم از نظر بازده شاخص در جهان و رتبه سوم در بين بورس‌هاي منطقه خاورميانه عضو اين فدراسيون را به دست آورد. فرابورس ايران در رتبه‌بندي WFE در سال 2016 موفق به کسب رتبه هشتم از نظر بازده شاخص در جهان و رتبه سوم در بين بورس‌هاي منطقه خاورميانه عضو اين فدراسيون شد.
به نقل از فرابورس ايران، کسب اين مقام‌ها توسط فرابورس در رقابت با 74 عضو فدراسيون جهاني بورس‌‌ها (World Federation of Exchanges) در دنيا و 11 عضو خاورميانه‌اي اين فدراسيون بوده است. بر اساس اين نتايج که با تطبيق داده‌هاي فرابورس ايران و گزارش سالانه WFE توسط اداره‌امار و تحليل اطلاعات فرابورس ايران استخراج شده است، در سال 2015 تعداد 12 بورس خاورميانه‌اي و 75 بورس در جهان در رتبه‌بندي WFE حضور داشتند و در اين ميان، جايگاه فرابورس در بين بورس‌هاي منطقه خاورميانه از نظر بازده شاخص، هفتم و در جهان در رده 59 بود. بدين ترتيب در طول يکسال رتبه آيفکس در جهان 51 و در خاورميانه 4 پله صعود کرده است؛ ضمن آنکه بورس‌هاي مصر، ليما، بوينس‌آيرس، برمودا، برزيل، کازابلانکا و بورس اوراق بهادار تهران در رتبه‌هاي نخست تا هفتم جهان از نظر بازده شاخص قرار گرفتند. نگاهي به رتبه بورس‌هاي مطرح دنيا نيز حاکي از آن است که بورس لندن در اين رده‌بندي در جايگاه دهم، بورس نيويورک در رده بيست‌وهفتم و بورس‌هاي استانبول، نزدک و آمستردام به ‌ترتيب در جايگاه‌هاي 28، 30 و سي‌ويکم قرار گرفته‌اند.
بر اساس گزارش آماري دبيرخانه فدراسيون جهاني بورس‌ها، در پايان سال ۲۰۱۶ ميلادي، ارزش شاخص بورس تهران در رقم ۷۹۴۸۷ واحد بسته شد.
اين رقم نسبت به ارزش شاخص در پايان سال ۲۰۱۵ ميلادي رشدي نزديک به ۲۹ درصد را تجربه کرد.
از اين حيث، رشد شاخص بورس تهران در منطقه اروپا-آفريقا-خاورميانه پس از بورس‌هاي مصر (۷۶درصد) و کازابلانکا (۳۰درصد) رتبه سوم را از آن خود کرد.
هم چنين، مجموع ارزش بازار بورس تهران در انتهاي دسامبر سال گذشته ميلادي به بيش از ۱۰۱ ميليارد دلار بالغ گشت که نسبت به ارزش دلاري بازار بورس تهران در پايان سال ۲۰۱۵ حدود ۱۶ درصد افزايش داشته است.
اين در حالي است که رشد ريالي ارزش بازار بورس تهران در اين مدت اندکي بيش از ۲۵ درصد محاسبه شده است.
گفتني است فرابورس ايران در تاريخ 22 ژوئن معادل دوم تيرماه 1395 به ‌عنوان عضو وابسته در فدراسيون جهاني بورس‌‌ها پذيرفته شد و اين عضويت گام نخست براي عضويت عادي و دائم در WFE محسوب مي‌شود؛ به گونه‌اي که با عضويت وابسته در فدراسيون جهاني بورس‌ها اگرچه فرابورس ايران فاقد حق راي است اما امکان انجام همکاري‌هاي مشترک با اعضاي اين مجمع، استفاده از آمارها، گزارش‌ها، پژوهش‌ها و بولتن‌هاي دوره‌اي، حضور در کارگروه‌ها و سمينارها و تبادل دانش و تجربيات براي اين رکن بازار سرمايه ممکن شده است.
فدراسيون جهاني بورس‌ها در واقع سازمان بين‌المللي اوراق بهادار است که وظيفه سازماندهي و ارتباط بين بازارهاي بورس و سهام در کشورهاي مختلف را بر عهده دارد. اين فدراسيون يک نهاد خصوصي بين‎المللي بوده و از بازارهاي پيشرو دنيا که پايبند به بالاترين سطوح کيفيت بازار سرمايه هستند، تشکيل شده است.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در هر کشوري بازارهاي مالي نيازمند اشاعه فرهنگ سرمايه‌گذاري و سهامداري هستند و بر همين مبنا مهمترين هدف ما در نمايشگاه بورس، بانک و بيمه (Finex ۲۰۱۷)موضوع فرهنگ‌سازي است.
به نقل از ايسنا، شاپور محمدي افزود: در ايران هم با توجه به اين که ۱۰ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر کد سهامداري دارند، مي‌توانند در اين نمايشگاه حضور داشته باشند تا اطلاعات گوناگوني در اختيار آنها قرار بگيرد. وي با بيان اينکه صنعت مالي با برگزاري نمايشگاه بورس، بانک و بيمه به بالندگي مي‌رسد، اظهار کرد: کارگزاري‌ها، شرکت‌هاي سرمايه گذاري، تامين سرمايه‌ها، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و سبدگردان‌ها بايد ضمن حضور در اين نمايشگاه خدمات و ابزارهاي مالي را به متخصصان و عموم مردم عرضه کنند تا سهامداران و سرمايه‌گذاراني که مي‌خواهند بيشتر در بازار مالي فعاليت کنند، از طريق اين آموزشها فعاليت خود را گسترش دهند. محمدي ضمن توصيه به همه فعالان صنعت مالي براي حضور در نمايشگاه بورس، بانک، بيمه (Finex ۲۰۱۷) گفت: براي سازمان بورس و اوراق بهادار اين نمايشگاه فرصت خوبي است که مي‌تواند تعامل بين بيمه‌ها، بانک‌ها و بازار سرمايه را تقويت کند؛ چرا که نهاد ناظر هر يک از اين سه بخش در تعامل با يکديگر در سياست‌گذاري نمايشگاه دخيل هستند. وي در ادامه درباره جنبه بين‌المللي اين نمايشگاه تصريح کرد: براي تقويت بعد بين المللي اين نمايشگاه هم اقدامات گوناگوني انجام شده که افتتاح حساب براي سرمايه گذاران خارجي، نقل و انتقالات منابع پولي و حساب متولي از جمله آنهاست. سخنگوي سازمان بورس با اشاره به دستاوردهاي متعدد دولت در حوزه بازار سرمايه، بيان کرد: حتما درباره دستاوردهايي که سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنين دولت در حوزه شفافيت داشته صحبت خواهيم کرد. افزايش سهم بازار سرمايه در تامين مالي کشور در راستاي اقتصاد مقاومتي و اصلاح ساز و کارهاي بازار با معرفي ابزارهاي جديد مثل اختيار معامله نيز از مباحثي است که در اين نمايشگاه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سود سال ۹۵ سهام عدالت اواخر ۹۶ پرداخت مي‌شود
رئيس کل سازمان خصوصي سازي گفت: مشمولين سهام عدالت، از اواخر سال ۹۶ سود سال مالي ۹۵ خود را دريافت مي‌کنند. به نقل از تسنيم، پوري حسيني گفت: بر اساس قانون از سال 85 سهامي‌تحت عنوان سهام عدالت به مشمولين اختصاص داده شده است که اقساط آن از محل سود ساليانه واريزي به خزانه تسويه مي‌شود. رئيس کل سازمان خصوصي‌سازي با اشاره به پايان يافتن مهلت 10 ساله اجراي طرح توزيع سهام عدالت در کشور در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در اين زمينه براي ساماندهي سهام عدالت گفت: حسب دستور شوراي عالي اجراي اصل 44 قانون اساسي سازمان خصوصي سازي بايد اقدام به ارائه صورتحساب به مشمولين کند تا اين که هر فردي بداند چه ميزان از اقساط سهامش پرداخت شده و چقدر مي‌تواند بابت تسويه نهايي سهام عدالتش واريز کند.
وي اضافه کرد: بر اين اساس تلاش مي‌کنيم تا پايان سال صورتحساب مشمولين را از طريق سامانه رسمي‌سهام عدالت به نشاني www.samanese.ir منتشر کنيم. پوري حسيني افزود: البته در اين مرحله قرار نيست ورقه سهام عدالت به مشمولين داده شود و فقط مشمولين مي‌توانند از صورتحساب سهام خود آگاهي پيدا کنند تا بدين وسيله متوجه شوند که سهام عدالتشان چقدر مي‌ارزد و بر اين اساس در اوايل هفته آينده از سامانه سهام عدالت به صورت رسمي‌رونمايي خواهد شد. رئيس کل سازمان خصوصي سازي در ادامه افزود   در دوم اسفند امسال شوراي عالي اجراي اصل 44 قانون اساسي مصوبه‌اي داشت که بر اساس آن سازمان خصوصي‌سازي موظف شد سود سهام عدالت سال مالي 95 مشمولين را در سال 96 ميان آنها تقسيم کند

افزايش ۱۲۹ ميليارد ريالي ارزش صندوق‌هاي قابل معامله بورسي
شرکت سپرده‌گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) اعلام کرد: ارزش صندوق‌هاي قابل معامله (ETF) در بازار سرمايه بيش از ۱۲۹ ميليارد ريال افزايش يافت. به نقل از روابط عمومي‌سمات، بر اساس جديدترين آمارها، ارزش صندوق‌هاي قابل معامله دربهمن ماه‌امسال با رشدي 129 ميلياردي نسبت به مدت مشابه ماه قبل به رقم 12 هزار و 623 ميليارد ريال رسيد. در حال حاضر 23 صندوق قابل معامله در بازار سرمايه ايران فعال هستند و صندوق اعتماد آفرين پارسيان با ارزشي معادل 5143 ميليارد ريال بزرگترين صندوق ETF است. صندوق‌هاي قابل معامله توسعه يکم با 1293 ميليارد ريال،آرمان آتي کوثر1181، صندوق پايدار سپهر 1107 ميليارد ريال، صندوق امين با 996 مليارد ريال، صندوق کيان با 459 ميليارد ريال و سپهر انديشه نوين با 348 ميليارد ريال به ترتيب در رتبه‌هاي دوم تا ششم بزرگترين صندوق‌هاي ETF بازار سرمايه قرار دارند.