واردات دولتي ۲۵هزار تن پرتقال از مصر تاييد شد
سرما بهانه اي شد تا بار ديگر درگيري بين توليد کننده، واردکننده و مصرف کننده در ايام نوروز بالا بگيرد. پرتقالهاي سرما زده و بي کيفيت باعث شده تا براي مردم واردات توجيه داشته باشد اما همچنان برخي از حاميان توليد داخل تاکيد دارند که نيازي به واردات نداريم.
اما به هر حال واردات پرتقال از مصر انجام شد. در اين رابطه قائم‌مقام معاون بازرگاني و صنايع وزارت جهاد کشاورزي درباره واردات ۲۵هزار تني پرتقال از مصر گفت: توليد پرتقال پيش از سرمازدگي آذر در مازندران بسيار خوب بود اما به‌علت بارش برف و سرما بخشي از مرکبات مازندران به‌طور کامل آسيب ديد و بخش ديگر سرمازده شد بنابراين ماندگاري مرکبات مازندران بسيار کم شد. به گزارش تسنيم، مهدي کاظم‌نژاد با اشاره به اينکه با اين اتفاق تقاضا براي پرتقال و مرکبات جنوب زياد شد، ادامه داد: قيمت‌ها هم افزايش يافت بنابراين چاره‌اي نداشتيم جز اينکه براي حمايت از مصرف کننده، مرکبات جايگزين را تأمين و در صورت ضرورت وارد بازار کنيم.وي با اشاره به اينکه کشورمان در توليد مرکبات جزو رتبه‌هاي اول تا سوم جهان است، افزود: انحصار وجود ندارد اما برخي با اقدامات در بازار مي‌توانند قيمت‌ها را تحت تأثير قرار دهند.وي اضافه کرد: بايد به‌گونه‌اي برنامه ريزي کنيم که توليدکنندگان ضربه نخورند و به مصرف کنندگان هم فشار مضاعف وارد نشود به همين منظور پرتقال سرمازده را کيلويي ۵۰۰ تومان خريديم.کاظم‌نژاد ادامه داد: اگر اکنون هم توليد کننده‌اي وجود داشته باشد که نگران فروش مرکبات خود است دولت آن را خواهد خريد.قائم‌مقام معاون امور بازرگاني و صنايع وزارت جهاد کشاورزي گفت: با توجه به روند افزايش قيمت‌ها بايد کساني که پرتقال در انبارهاي خود دارند آن را به بازار عرضه کنند تا مردم مجبور نشوند پرتقال را گران بخرند.وي تأکيد کرد: دولت آمادگي دارد پرتقال با کيفيت مناسب را بخرد.کاظم‌نژاد گفت: علت اينکه يک شرکت دولتي واردات پرتقال را انجام داد اين است که اگر بخش خصوصي اين کار را انجام مي‌داد ممکن بود دلالان سوء استفاده کنند.
ضربه بزرگ به توليدکننده
از سوي ديگر قائم‌مقام دبير‌کل خانه کشاورز با ابراز "۱۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات در مازندران داريم”، گفت: اين ميزان حدود ۳ ميليون تن نارنگي و مرکبات توليد مي‌کند.عنايت‌الله بياباني افزود: بر اساس اظهارات کارشناسان کشاورزي استان مازندران، ۳۰ درصد اين مرکبات از بين رفته است.وي با بيان اينکه "۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات توليد مي‌کنيم”، افزود: مسئولان وزارت جهاد کشاورزي تا ۱۰ روز پيش واردات مرکبات را انکار مي‌کردند.
بياباني گفت: سازمان تعاون روستايي با نخريدن به‌موقع پرتقال ضربه بزرگي به توليد کنندگان مرکبات زد.قائم‌مقام دبير‌کل خانه کشاورز با اشاره به اينکه باغداران خرد، همه هستي خود را از دست دادند، افزود: انحصارکنندگان پشت‌پرده موجب شدند از اعلام سرمازدگي مرکبات شمال سوء استفاده کنند و پرتقال‌هاي سالم و پرتقال‌هاي جنوب را گران بفروشند و وارد کنندگان هم سوء استفاده کنند.
بياباني گفت: دولت پرتقال درجه يک مازندران را ۸۵۰، درجه دو را ۷۵۰ و پرتقال آبگيري را ۵۰۰ تومان قيمت‌گذاري و با اين کار پرتقال مازندران را تضعيف کرد.وي افزود: اين در حالي است که پرتقال درجه يک جنوب، ۹ هزار و درجه دو ۶ هزار و پرتقال مازندران ۳ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار فروخته مي‌شود.قائم‌مقام دبير‌کل خانه کشاورز گفت: جنوب ايران ۲ ميليون تن مرکبات توليد مي‌کند که سرمازده و آسيب‌ديده نيست و نياز شب عيد هم بيشتر از ۱۰۰ هزار تن نيست پس چرا دولت، مرکبات مورد نياز را از آن تأمين نکرد و وارد کرد؟
بخشي از مرکبات نه همه
رئيس اتحاديه باغداران مرکبات مازندران نيز گفت: بخشي از مرکبات مازندران سرمازده شد و نه همه آن، بايد از توليدکنندگان حمايت کرد و اگر اين کار را انجام ندهيد سال آينده بايد ۵۰۰ تا يک ميليون تن واردات مرکبات انجام دهيم.محمدرضا شعباني با بيان اينکه ۵۰ درصد مرکبات کشور در استان مازندران توليد مي‌شود، گفت: بايد با مديريت خوب و خريد و ذخيره سازي به‌موقع و برنامه ريزي لازم، از باغدار و توليدکننده حمايت کرد.
شعباني افزود: درست است که مرکبات مازندران کمي‌سرمازده شده است اما مردم حمايت کنند و آن را بخرند.وي گفت: مرکبات در انبارهاي مازندران موجود است اما بازار را خراب کردند و محصولات را نمي‌خرند.شعباني افزود: پرتقال‌هاي وارداتي، آفات را وارد کشور مي‌کنند و در آن صورت در سالهاي آينده باغداران مجبورند ميليون‌ها ليتر سم استفاده کنند.رئيس اتحاديه باغداران مرکبات مازندران ادامه داد: سازمان تعاون روستايي بايد حمايت کننده توليدکنندگان داخلي باشد نه‌اينکه خودش تبديل به بازرگان و واردکننده شود.شعباني افزود: چرا اين سازمان، مرکبات داخل را از باغداران نسيه‌اما پرتقال‌هاي وارداتي را نقد مي‌خرد؟وي گفت: ۸ سال در تنظيم بازار مرکبات کشور حضور داشتيم و امسال هم مي‌توانستيم بدون واردات، بازار شب عيد را تنظيم کنيم.شعباني افزود: بسياري از باغداران ما توان نگهداري باغ خود را ندارند زيرا با کاهش قيمت مرکبات، هزينه‌هاي باغ‌هاي آنها تأمين نمي‌شود.

رئيس اتحاديه قنادان نرخ شکر خريداري شده توسط توليدکنندگان شيريني را ۲۸۰۰ تومان اعلام کرد.
به گزارش ايلنا، با توجه به اينکه انواع شيريني‌ در نزديکي سال نو با افزايش تقاضا همراه مي‌شود؛ اما نرخ مصوب اتحاديه براي برخي شيريني‌ها از سال ۹۳ تا به‌امروز دچار تغيير قيمت نشده و اين در حالي است که در برخي قنادي‌هاي درجه يک اين محصولات به قيمتي بالاتر از نرخ مصوب خريد و فروش مي‌شود. توليدکنندگان در رابطه با علت اين کار مي‌گويند که قيمت مواد اوليه درسالهاي اخير با افزايش مواجه شده است؛ بنا بر اين شيريني‌هايي با نرخ مصوب با کمي‌افزايش قيمت عرضه مي‌شود. البته افزايش قيمت در شيريني‌هايي خارج از ليست مصوب اتحاديه نيز در بازار مشاهده مي‌شود که فروشندگان اين مسئله را براي کاهش ضرر ناشي از فروش شيريني با نرخ مصوب سال ۹۳ عنوان مي‌کنند. در اين رابطه رئيس اتحاديه قنادان با اعلام اينکه آخرين مصوبه قيمت مربوط به سال ۹۳ بوده و پس از آن تغيير نکرده است گفت: توليدکنندگان از روي ناچاري مجبور به پذيرش قيمت‌هاي سال ۹۳ هستند. علي بهره مند افزود: مواد اوليه نسبت به سال ۹۳ افزايش قيمت داشته و هزينه‌هاي جانبي مانند دستمزد کارگران نيز افزايش قيمت داشته که در قيمت شيريني اعمال نشده است. وي در رابطه با مواد اوليه براي تهيه شيريني تاکيد کرد که هيچ کمبودي در اين رابطه وجود ندارد؛ اما توليدکنندگان مجبور به خريد آزاد هستند؛ يعني شکر و ديگر مواد مورد نياز به صورت دولتي به آنها تعلق مي‌گيرد و همين مسئله از سود توليدکنندگان کاسته است. رئيس اتحاديه قنادان، نرخ شکر خريداري شده توسط توليدکنندگان اين حوزه را ۲۸۰۰ تومان اعلام کرد. بر اساس قيمت مصوب سال ۹۳ هر کيلوگرم شيريني تر در قنادي‌هاي درجه يک به قيمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شيريني زبان و پاپيون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شيريني گل محمدي (دانمارکي) ۹۶۰۰ تومان است؛ همچنين هر کيلوگرم کيک يزدي ۸۰۰۰ تومان و شيريني برنجي ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان قيمتگذاري شده است؛ اين در حالي است که در بازار متوسط قيمت هر کيلوگرم شيريني دانمارکي ( گل محمدي) ۱۲ هزار تومان، زبان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، پاپيون ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان،کيک يزدي ۹۰۰۰ تومان،شيريني برنجي ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و شيريني تر ۱۵ هزار تومان است.
رئيس اتحاديه آجيل و خشکبار تهران با تاکيد بر اينکه آجيل و خشکبار شب عيد و ايام نوروز تامين است، گفت: قيمت برخي اقلام آجيل و خشکبار حدود ۱۰درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.
مصطفي احمدي در گفت وگو با ايرنا، علت کاهش نسبي نرخ آجيل و خشکبار در سالجاري را افزايش بارندگي‌ها دانست و افزود: در برخي اقلام آجيل و خشکبار همچون انواع تخمه، کشمش و انجير افزايش توليد داشته‌ايم که اين امر سبب کاهش نسبي قيمت آنها شده است.
به گفته وي، سال گذشته به دليل برخي حوادث طبيعي، کم آبي و آفات در برخي مناطق با مشکل کمبود انواع تخمه و انجير مواجه شديم که‌امسال اين موضوع مرتفع شده است و هيچ مشکلي در اين زمينه نداريم. وي اضافه کرد: امسال حجم توليد و کيفيت آجيل و خشکبار عرضه شده در بازار به مراتب بهتر از سال گذشته است.
 اين مقام مسئول در اتحاديه آجيل و خشکبار تهران درباره نرخ پسته تصريح کرد: امسال ۲۱۰ هزارتن پسته در کشور توليد شده که نسبت به پارسال افزايش دارد اما به دليل صادراتي بودن اين محصول نرخ آن ثابت مانده و کاهش قيمت نداشته است.
 رئيس اتحاديه آجيل و خشکبار تهران درباره عرضه آجيل و خشکبار توسط دست فروشان و وانتي‌ها در سطح شهرها افزود: سال گذشته بخشي از آجيل و خشکبار فرآوري شده به فروش نرفت که متاسفانه اين محصولات توسط برخي خريداري شده و به شکل دست فروشي در سطح شهرها با قيمت‌هاي پايين عرضه مي‌شود. به گفته وي، مدت زمان مناسب نگهداري آجيل و خشکبار بين چهار تا پنج ماه است و با گذشت اين زمان بايد محصول از چرخه مصرف انساني خارج شود. احمدي با بيان اينکه آجيل و خشکبار تاريخ مصرف گذشته غيربهداشتي و مضر است، به شهروندان توصيه کرد، تا حد امکان از خريد و مصرف آجيل و خشکباري که خارج از واحدهاي صنفي عرضه مي‌شوند، خودداري کنند.
وي از شهروندان خواست تا آجيل و خشکبار مصرفي خود را از فروشگاه‌هاي معتبر به شکل باز و يا بسته بندي داراي پروانه بهداشتي خريداري کنند. احمدي گفت: بادام هندي مورد نياز شب عيد تامين است و کمبودي در اين زمينه نداريم.
بيمه رازي، موفق به دريافت تنديس طلايي حمايت از حقوق مصرف کنندگان شد
بيمه رازي، براي سومين سال متوالي و به عنوان تنها شرکت بيمه اي موفق به دريافت تنديس طلايي حمايت از حقوق مصرف کنندگان شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و تبليغات، بيمه رازي در شانزدهمين همايش ملي حمايت از حقوق مصرف کنندگان که نهم اسفندماه سال جاري مصادف با روز ملي حمايت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد، تنديس طلايي حقوق مصرف کنندگان را دريافت کرد.  اين مراسم با حضور جناب آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، جناب آقاي نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان حمايت و جمع کثيري از مديران و صاحب نظران بخش‌هاي توليدي، خدماتي و اقتصادي کشور در مرکز همايش‌هاي بين المللي صدا وسيما جمهوري اسلامي‌ايران برگزار شد.  هر سال، در روز ملي حمايت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان، بر اساس آيين نامه ارزيابي عملکرد واحد‌هاي اقتصادي، بنگاه‌هاي اقتصادي را شناسايي و پس از ارزيابي‌هاي لازم طي مراسمي‌به شرکت‌هاي برتر اهداء تنديس و گواهينامه دارد. گفتني است تنديس فوق توسط جناب آقاي فرهاد خالقي، قائم مقام و سرپرست بيمه رازي دريافت شد و جناب آقاي بهمن يزدخواستي، رئيس هيئت مديره بيمه رازي نيز در اين مراسم حضور داشتند. گفتني است حضور بيمه رازي در اين همايش به سال 89 بازميگردد. بيمه رازي سال‌هاي 89 و 90 موفق به دريافت گواهينامه، سال‌هاي 91 و 92 موفق به کسب تنديس برنز و سال‌هاي 93 و 94 به عنوان اولين و تنها شرکت بيمه اي موفق به دريافت تنديس طلايي شد.  امسال نيز براي سومين سال متوالي و با حمايت مشتريان هميشه رازي، بيمه رازي تنديس طلايي حمايت از حقوق مصرف کنندگان وتوليدکنندگان را در صنعت بيمه کشور دريافت کرد.

حضور بيمه "ما" در اجلاس مديريت پسماند و حفظ محيط زيست ايران و آلمان
شرکت سهامي‌بيمه "ما" در اجلاس حفظ محيط زيست و مديريت پسماند ايران و آلمان حضور يافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما" ، اجلاس مديريت پسماند ايران و آلمان با حضور معاون رئيس جمهور و رياست محترم سازمان حفاظت محيط زيست ايران ، معاون وزير محيط زيست و انرژي آلمان، مقامات وزرات محيط زيست و آژانس محيط زيست آلمان و تعدادي از صاحبان صنايع پتروشيمي‌و زيست محيطي در مرکز همايش‌هاي سازمان محيط زيست برگزار شد.
بر اساس اين گزارش ، در اين همايش و گردهمايي پس از سخنراني معاون محترم رئيس جمهور و معاون محترم وزير محيط زيست و انرژي آلمان، آقاي مهندس صفدري مديرعامل بيمه "ما" ايراد سخنراني نمودند و در رابطه با اثرگذاري صنعت بيمه و نقش آن در حفظ محيط زيست پرداختند و به رسالت اجتماعي سازمان‌هاي اقتصادي اشاره نمودند و يادآور شدند که صنعت بيمه با ارائه بيمه نامه مسئوليت مدني پلنگ ايراني در حفظ محيط زيست کشور و جانداران اکوسيستم نقش اثرگذاري دارد تا آرامش و امنيت و صيانت از سرمايه‌هاي ملي را انجام دهد.
وي افزود: صنعت بيمه ايران با ظرفيت‌هاي مادي و انساني و دانش بروز و خوبي که دارد آماده است تا در کنار سازمان محيط زيست در جامعه اقدام اجرايي نمايد و بيمه "ما" توانست با عرضه بيمه نامه مسئوليت مدني پلنگ ايراني، فرهنگ بيمه را در بين شهرهاي کشور گسترش و به حفظ اموال روستائيان کشور کمک نمايد.
اين گزارش مي‌افزايد: در حاشيه اين همايش و گردهمايي بيمه "ما" با برگزاري غرفه اي به نمايش محصولات بيمه اي و دستاوردهاي جديد بيمه گري در ايران پرداخت و مورد تحسين بازديدکنندگان و کارشناسان آلماني قرار گرفت.

بيمۀ آرمان گواهينامۀ رعايت حقوق مصرف کنندگان را دريافت کرد
بيمۀ آرمان در شانزدهمين همايش ملي حمايت از حقوق مصرف کنندگان، موفق به دريافت گواهينامۀ رعايت حقوق مصرف کنندگان شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، در شانزدهمين همايش روز ملي حمايت از حقوق مصرف کنندگان که‌امروز با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير صنعت، معدن و تجارت و جمع کثيري از مديران و صاحب نظران بخش‌هاي اقتصادي و خدماتي کشور برگزار شد، شرکت بيمه آرمان موفق به کسب گواهينامه در حوزۀ خدمات شد و عليرضا بيانيان مدير عامل اين شرکت اين جايزه را دريافت کرد. سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليد کنندگان بر اساس بررسي و ارزيابي شاخص‌هاي عملکردي شرکت بيمه آرمان در سال 1394، اين گواهينامه را در راستاي رعايت حقوق  بيمه گذاران و ذي نفعان، تکريم ارباب رجوع و خدمات رساني مطلوب به اين شرکت اهدا کرد.

نمايشگاه آثار سوگواره "با اربعينيان" در موزه هنرهاي معاصر فلسطين
شرکت بيمه دانا با همکاري موزه هنرهاي معاصر فلسطين، بهترين آثار جمعي هنرمندان عکاس در زمينه مراسم" با اربعينيان" را به نمايش مي‌گذارد . به گزارش روابط عمومي‌بيمه دانا، پس از اعلام فراخوان اين شرکت در خصوص برگزاري سوگواره" با اربعينيان"، آثار متعددي از سوي هنرمندان عکاس به دبيرخانه ارسال شد که پس از بازبيني آنها توسط هيات داوران، در نهايت 55 اثر به عنوان بهترين آثار معرفي شدند . بيمه دانا به منظور تجليل و قدرداني از آثار برگزيده اين سوگواره، روز سه شنبه دهم اسفند ماه جاري ساعت 16 بعد از ظهر با همکاري موزه هنرهاي معاصر فلسطين، نمايشگاهي از آثار هنرمندان عکاس در زمينه مراسم با شکوه اربعين را برگزار مي‌کند . از کليه علاقه مندان براي بازديد از اين آثار دعوت مي‌شود به نشاني تهران،ميدان فلسطين، خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، موزه هنرهاي معاصر فلسطين مراجعه کنند .

افتتاح دومين شعبه شرکت بيمه ملت در شهر شيراز
دومين شعبه بيمه ملت صبح امروز يکشنبه مورخ 95/12/08 در شهر شيراز با حضور مديرعامل، اعضاي شوراي شهر شيراز، مديران بيمه ملت، رئيس دفنر هماهنگي و نظارت جنوب و جمعي از نمايندگان استان فارس افتتاح شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ملت، در مراسم افتتاح اولين شعبه خارج از استان تهران که به منظور افزايش كيفيت خدمات به بيمه گذاران انجام گرفت آقايان حق دل و محمديان رئيس و معاون عمراني شوراي شهر شيراز ضمن ابراز خرسندي از حضور در اين مراسم به حادثه آتش سوزي اخير در ساختمان پلاسکو اشاره و بر ضرورت بهره مندي از محصولات بيمه اي در همه جنبه‌هاي زندگي تاکيد و از محصولات انحصاري و متمايز بيمه ملت بويژه کارت اعتباري استقبال کردند.  در ادامه دکترابراهيم پور نيز در مراسم افتتاح شعبه استان فارس، ضمن تاکيد اين نکته که افتتاح شعبات كاملا هدفمند و در راستاي نظارت دقيق تر بر شبكه فروش، ارائه خدمات مناسب تر به مشتريان و رفاه حال بيمه گذاران محترم در دستور کار بيمه ملت قرار گرفته است اظهار اميدواري کرد، احداث شعبه در راستاي دستيابي به اهداف و استراتژي‌هاي بيمه ملت، باعث رفع مشکلات نمايندگان اين استان شود. مديرعامل بيمه ملت افزود، بازاريابي بهتر، نرخ دهي آسان تر، تسريع در پرداخت خسارت و پاسخگويي به مشتريان از اهداف اصلي ايجاد شعبه است.
برداشتن ابرو، خالکوبي، تاتو و سولاريوم ممنوع
رييس اتحاديه آرايشگران مردانه تهران درباره‌ خدماتي که در آرايشگاه‌هاي مردانه ارائه مي‌شود، گفت: برداشتن ابرو، خالکوبي، تاتو، سولاريوم و مدل‌هاي موي نامتعارف و شيطان‌پرستي در آرايشگاه‌ها ممنوع است، اما رنگ کردن مو غير قانوني نيست.مصطفي گواهي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: اتحاديه ۳۳ مدل مو در قالب ژورنال به آرايشگران ابلاغ کرده که براي اصلاح موي سر بايد از آن‌ها استفاده شود و مدل‌هايي که خارج از فرهنگ و شئونات کشور است در آرايشگاه‌ها ممنوع است. وي با اشاره به آرايشگاه‌هاي غيرمجاز در تهران گفت: حدود ۲۴۰۰ آرايشگر در تهران مجوز دارند و ۷۰۰ مورد ديگر نيز در دست اقدام براي دريافت مجوز هستند. اما ۱۹۵۰ آرايشگري بدون جواز نيز در سطح شهر فعاليت مي‌کنند که مشتري هنگام ورود به مغازه بايد مجوز و نرخ نامه را روي ديوار ببيند.رييس اتحاديه آرايشگران مردانه تهران درباره مشکلات آرايشگران براي دريافت مجوز تصريح کرد: مجوز براي يک پلاک خاص صادر مي‌شود و اگر مستاجر اقدام به جابجايي کند بايد دوباره مجوز دريافت کند که مستلزم طي کردن مراحل دوباره و پرداخت يکي – دو ميليون تومان براي گرفتن دوباره مجوز است.

اصلاح نژاد دام باعث خودکفايي توليد گوشت
مدير عامل اتحاديه دامداران با تاکيد بر اينکه گاوهاي سمينتال مختصات ويژه‌اي از نظر توليد شيرخام و گوشت نسبت به گاوهاي هلشتاين دارند گفت: بايد نسبت به اصلاح نژاد دام در کشور توجه ويژه اي صورت گيرد.عليرضا عزيزاللهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به مشکلات تأمين گوشت قرمز، فراواني توليد شيرخام و عدم جذب آن بهتر است که به سمت و سوي توسعه اين نژاد که در توليد گوشت و شير با کيفيت همراه با هزينه تمام شده پايين است، برويم. عزيزاللهي در پاسخ به اين که توسعه نژادهاي دو منظوره خودکفايي توليد گوشت قرمز را به همراه دارد، گفت: با وجود آنکه ظرفيت توليد شير در بازار اشباع است، بايد افزايش توليد گوشت را در الويت قرار دهيم تا نياز کشور به واردات کاهش يابد.مديرعامل اتحاديه دامداران با بيان اينکه دو کشور آلمان و اتريش صادرکننده اصلي گاوهاي سمينتال هستند، تصريح کرد: تا کنون 1500 رأس گاو سمينتال توسط بخش دولتي و تعدادي توسط بخش خصوصي به کشور وارد شده است.

پرورش80ميليون ماهي زينتي براي عيد
کارشناس تکثير و پرورش ماهيان زينتي سازمان شيلات ايران از پرورش بيش از 200 ميليون قطعه انواع ماهيان زينتي در 9 ماهه‌امسال خبر داد که 80 ميليون قطعه آن ماهي قرمز (گلدفيش) براي نياز شب عيد است.محمدحسن الهي در گفت و گو با ايرنا افزود: از مجموع توليد ماهيان زينتي کشور، 40 درصد مربوط به ماهيان قرمز براي شب عيد است.وي بيشترين حجم توليد را مربوط به استان‌هاي گيلان، مازندران، اصفهان، کاشان و قم اعلام کرد و افزود: توليد انبوه ماهيان قرمز و گلد فيش در استخرهاي خاکي و همراه با ماهيان گرمابي صورت مي‌گيرد.اين مسوول تاکيد کرد اکنون بيش از 6 هزارنفر به طور مستقيم به توليد ماهيان زينتي مشغولند و اين حرفه در مناطق گرم کشور توجيه اقتصادي بيشتري دارد.