رييس کل بانک مرکزي تاکید کرد؛
صيانت از ارزش پول ملي و ثبات در بازار ارز در حالي حاصل شد که در سال گذشته به دليل افت شديد قيمت نفت، درآمدهاي ارزي کشور به شدت محدود شده بود و بسياري از کشورهاي صادرکننده نفت با تورم و کاهش ارزش پول ملي مواجه شدند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي ، ولي اله سيف با بيان اينکه صيانت از ارزش پول ملي و ثبات بازار ارز در کشور در عين صيانت از ذخاير بانک مرکزي به نحو مطلوب حاصل شده که گوياي افزايش مقاومت‌پذيري اقتصاد کشور در مقابل شوک‌هاي بيروني است افزود: بي‌ترديد سال‌هاي آغازين دهه 1390 را مي‌توان به عنوان يکي از دوره‌هاي پرنوسان اقتصاد ايران قلمداد کرد نرخ‌ تورم بالا، تلاطم در بازار ارز همراه با افت شديد رشد اقتصادي و سرمايه‌گذاري از ويژگي‌هاي بارز اقتصاد ايران در اين دوره به شمار مي‌روند که در مجموع زمينه‌ساز افزايش نااطميناني در ميان فعالين اقتصادي شده بود. در مواجهه با شرايط پيچيده ياد شده، اعاده ثبات به اقتصاد در راس اولويت‌هاي اقتصادي دولت يازدهم قرار گرفت و مجموعه سياست‌گذاري کشور بر اين مهم متمرکز شد. رييس شوراي پول و اعتبار توفيقات چشم‌گيري براي اقتصاد کشور را مرهون بانک مرکزي به عنوان نهاد سياست‌گذار پولي و ارزي خواند و گفت: بانک مرکزي رويکردها و اقدامات‌ سياستي خود را در همين راستا تنظيم و اجرا کرد که در نتيجه آن دستاوردهاي قابل توجهي حاصل شد. متناسب با جهت‌گيري‌ اتخاذ شده و با توجه به شرايط و اقتضائات ويژه اقتصاد کلان کشور، کنترل نرخ تورم و هدايت مناسب منابع بانکي به سمت توليد و تقويت تامين مالي واحدهاي توليدي محور اصلي سياست‌هاي بانک مرکزي قرار گرفت.
سيف به روند کاهشي نرخ تورم در سال‌هاي فعاليت دولت يازدهم اشاره کرد و گفت: در ادامه روند آغاز شده از نيمه دوم سال 1392، در سال 1393 نرخ تورم با کاهش 19.1 درصدي واحد درصدي از 34.7 به 15.6 درصد کاهش يافت، ولي در عين حال همراه با اين کاهش قابل ملاحظه نرخ تورم، نرخ‌هاي سود بانکي به دليل مشکل تنگناي اعتباري بانک‌ها نتوانست کاهش يابد. رييس شوراي پول و اعتبار به تصميات بانک مرکزي در شرايط نوسانات اقتصادي متاثر از کاهش قيمت نفت پرداخت و گفت: با استمرار کاهش نرخ تورم و لزوم تقويت و حمايت از توليد در کشور پس از بروز آثار منفي شوک کاهش قيمت نفت، شوراي پول و اعتبار در جهت حمايت از سرمايه‌گذاري و توليد و همسوسازي تحولات نرخ سود بانکي با اقتضائات کلان اقتصادي کشور، به‌ويژه کاهش نرخ تورم، مصوباتي در زمينه کاهش نرخ‌هاي سود بانکي و کاهش نسبت سپرده قانوني بانک‌ها داشت. رييس کل بانک مرکزي در خصوص هماهنگ کردن نرخ‌هاي سود بانکي با شرايط اقتصادي در سال 1394 گفت: بانک مرکزي در جهت تجديد ساختار نرخ‌هاي سود بانکي و متناسب کردن آن با اقتضائات کلان اقتصادي، ساماندهي بدهي بانک‌ها به بانک مرکزي از طريق تبديل اضافه برداشت بانک‌ها به خطوط اعتباري با نرخ‌‌هاي سود مناسب و تعميق بازار بين‌بانکي از طريق تمديد و افزايش سپرده‌گذاري در اين بازار را در دستور کار قرارداد. وي در بخش ديگري از سخنان خود به سامانه الکترونيکي چکاوک اشاره و تصريح کرد: هم‌زمان با اين اقدامات، با هدف مديريت و مهار رفتار پرمخاطره بانک‌ها، درگاه ارتباطي ميان بانک مرکزي و بانک‌ها از طريق راه‌اندازي سامانه الکترونيکي چکاوک کنترل و علاوه بر شفاف‌سازي و ايجاد شرايط نظارت متمرکز بر فرايند تبادل چک‌هاي اشخاص، ابلاغ سريع چک‌هاي برگشتي به سامانه متمرکز چک برگشتي و اتصال برخط به اطلاعات و سوابق مشتريان، کمک شاياني به سامان‌دهي بدهي بانک‌ها به بانک مرکزي شد.
سيف مجموعه اين اقدامات را موجب شرايط بهتر براي استفاده از ظرفيت‌هاي بازار بين بانکي براي تامين مالي کوتاه‌مدت و مديريت نقدينگي بانک‌ها عنوان کرد و افزود: اين اقدامات سبب شد تا ميانگين نرخ سود معاملات بازار بين بانکي از حدود 29 درصد در اوايل سال 1394 به 18.8 درصد در اسفند ماه اين سال کاهش يابد. سيف با اشاره به اينکه ، اقدام عاجل پيش‌روي سياستگذار براي سالم‌سازي فضاي بازارهاي پولي و مالي، ورود به فرايند اصلاح بخش مالي و در نتيجه تجديد ساختار بازار پول و بازنگري اساسي در ساختار ترازنامه‌اي بانک‌هاي کشور و سالم‌سازي ترکيب آن است تصريح کرد: اين مهم در ابلاغيه رئيس جمهور محترم خطاب به معاون اول محترم، طي نامه شماره 43849 مورخ 1394/4/8 تجلي يافته و در آن رئوس کلي برنامه جامع اصلاح نظام بانکي، توسعه بازار اوليه سرمايه و سامان بخشيدن به بدهي‌هاي دولت مورد تاکيد واقع شده است. در عمل به دستور ابلاغي مذکور، مطالعات گسترده‌اي در دستور کار بانک مرکزي قرار گرفت که نتايج آن در قالب طرح اصلاح نظام بانکي با 10 برنامه عملياتي شامل مواردي از قبيل مديريت فعالانه بازار بين بانکي، تجهيز و تخصيص منابع شبکه بانکي، دسته‌بندي‌ بانک‌ها، انتظام بخشي بازار پول با ساماندهي موسسات غيرمجاز، افزايش سرمايه بانک‌ها، حل ‌و فصل مطالبات غيرجاري بانک‌ها و تقويت نظارت بر فعاليت بانک‌ها طراحي، ابلاغ و به مرحله اجرا درآمد.
علي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: مسير توسعه کشور امروز از بخش توليد مي‌گذرد و اگر اين حوزه موفق بوده و صحيح عمل کنيم،موفق خواهيم بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن وي در نشست ستاد تسهيلات رونق توليد استان قزوين كه با حضوراستاندار،معاونين و مديران اجرايي و جمعي از صنعتگران استان قزوين سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب افزود: علاقه داريم تا با پائين‌ترين نرخ به ارايه تسهيلات بپردازيم و از اين طريق کمک بيشتري به بخش توليد کنيم اما وضعيت مالي کشور براي تحقق چنين موضوعي بايد آماده باشد تا بانک‌ها نيز در اين زمينه از شرايط لازم براي همراهي و مشارکت لازم برخوردار باشند. وي با بيان اينکه بانک صنعت و معدن نهايت توان خود را براي تزريق منابع مالي به بخش توليد از طريق ارايه تسهيلات به کار گرفته است تا شاهد رونق هرچه بيشتر صنايع در کشور باشيم، اظهار کرد:تحقق اين موضوع به سود اقتصاد کشور از جمله بانک‌ها است. مديرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: بايد با تقويت توليد زمينه اشتغال زايي را براي جوانان خود فراهم کنيم چرا که مساله بيکاري يکي از دغدغه‌هاي مهم و اصلي در جامعه محسوب مي‌شود. افخمي‌در ادامه گفت: فعالان حوزه صنعت و توليد قدم در راه دشواري گذاشته و پاسداران جبهه اقتصادي به شمار مي‌روند. مديرعامل بانک صنعت و معدن کشور در ادامه به اهميت صادرات در رونق توليد و توسعه صادرات اشاره کرد و با بيان اينکه بايد با تبديل نفت به فرآورده‌ها، ارزش افزوده بيشتري به مواد خام خود ببخشيم و ميزان ارز اوري براي کشور را افزايش دهيم،در پايان گفت: محصولات حوزه پتروشيمي‌نزديک به نيمي‌از صادرات داخل را به خود اختصاص داده‌اند.
استاندار قزوين نيز در اين نشست به ارايه گزارشي از وضعيت اجراي طرح رونق توليد در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش بانک‌ها، وعده ما به رئيس جمهوري براي ساماندهي به وضعيت يک هزار طرح و واحد توليدي قزوين محقق شد.
به منظور تسهيل در خدمت رساني مشترکين موسسه اعتباري ثامن، از اين پس مي‌توانند از خدمات همبانک ثامن با استفاده از کد #778* استفاده کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن در راستاي تغيير و کوتاه شدن کدهاي دستوري گذشته، کد دستوري #778* به منظور سهولت مشتريان با خدمات بيشتر راه‌اندازي شد. کد دستوري #778* براي دارندگان سيم کارت همراه اول ، ايرانسل و رايتل فعال شده است. اين سرويس جزء خدمات ارزش افزوده تلفن همراه به‌حساب مي‌آيد، که بدون هزينه خاصي قابل افزودن به تمام شبکه‌هاي GSM است. سامانه همبانک موسسه اعتباري ثامن بدون نصب نرم افزار خاص براي تمامي‌مدل‌هاي گوشي قابل استفاده است و سهولت دسترسي براي کاربران را فراهم مي‌آورد. امنيت، سرعت بالا و همچنين رايگان بودن از جمله مزيت‌هاي اين سامانه است. از اين پس مشتريان موسسه اعتباري ثامن و دارندگان ثامن کارت مي‌توانند با استفاده از "همبانک ثامن" در هر زمان و مکان، حتي در خارج از ايران بدون هزينه رومينگ از خدمات، پرداخت قبوض، خريد شارژ تلفن همراه، دسترسي به اطلاعات گردش حساب‌ها، اعلام موجودي حساب، انتقال وجه، پرداخت اقساط تسهيلات و بسياري خدمات ديگر بهره مند شوند. يکي از امکاناتي که بانکداري الکترونيک در اختيار ما قرار داده استفاده از کدهاي USSD بر روي تلفن همراه است که از اين طريق فاصله ما تا بانک و يا موسسه بدون نصب هيچ گونه نرم افزاري بر روي گوشي تلفن همراه تنها گرفتن چند عدد است. کدهاي USSD به معناي شماره‌هايي مثل#778* است.

تلاش وسيع و گسترده در راستاي بهبودعملکرد، توسعه توانمندي‌هاي حوزه مالي و اقتصادي، شفافيت اطلاعاتي، همکاري با بانک مرکزي و نهادهاي مالي ناظر، توسعه منابع انساني و تأکيد بر روندهاي حرفه‌اي‌، به عنوان ره توشه و مزيتي رقابتي، بارديگر موجب شد تا بانک انصار در يک رقابت تنگاتنگ با ديگر بنگاه‌هاي بانکي و اعتباري در فضاي کسب و کار کشور و به ويژه بانکداري خصوصي، به دستاوردي ارزشمند نائل شود و تنديس سيمين هفتمين دوره جايزه مديريت مالي کشور را به دست آورده و برگي زرين را به کارنامه موفقيت‌هاي حرفه‌اي خود اضافه کند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌وتبليغات به نقل از معاونت مالي، موفقيت جديد بانک‌انصار در دريافت تنديس سيمين که مکمل زنجيره موفقيت‌هاي مالي بانک به شمارمي‌آيد، پيامد رويکردهاي علمي‌وتحولي اين بانک در پي اجراي طرح تحول است که به رشد بهره‌وري سازماني و افزايش کارايي کارکنان انجاميده است.
اين گزارش مي‌افزايد شرکت در فرآيند هفتمين دوره جايزه ملي مديريت مالي، با اهتمام ويژه مديران، کارشناسان و همکاران معاونت مالي بانک انصار و در پي پياده سازي استانداردهاي مالي بين المللي و مقررات و قوانين مربوطه صورت گرفت و بارديگر به نتيجه‌اي درخشان انجاميد و اين معاونت در هفتمين سال متوالي و با رشدي چشمگير نسبت به دوره‌هاي گذشته به اين موفقيت دست يافت.مراسم اهداي اين تنديس ارزشمند در سالن اجلاس سران با حضور وزير راه وشهرسازي ،مشاور اقتصادي رييس جمهور و جمعي از اقتصاددانان و اساتيد حوزه مالي کشور برگزار و آقاي پدرام جانشين معاونت مالي به نمايندگي بانک‌انصار جايزه مذکور را دريافت کرد.
مديرروابط عمومي‌گروه سرمايه گذاري مسکن بانک مسکن با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين المللي املاک و مستغلات از عرضه پروژه‌هاي اين شرکت با شرايط و تسهيلات ويژه در اين نمايشگاه خبرداد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن، مسعود سعادتمند با تشريح جزئيات برگزاري نمايشگاه بين‌المللي املاک و مستغلات گفت: اين نمايشگاه از هشتم(يکشنبه) تا يازدهم(چهارشنبه) اسفندماه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين‎المللي تهران برگزار مي‌شود. وي با بيان اينکه اين نمايشگاه چهارمين دوره خود را تجربه مي‌کند، گفت: گروه سرمايه گذاري مسکن بانک مسکن در سه دوره اين نمايشگاه حضور فعال داشته است و در اين دوره نيز همراه با ۶ شرکت تحت پوشش خود حضور فعالي خواهد داشت. بر اساس اين گزارش،مدير روابط عمومي‌گروه سرمايه‌گذاري مسکن بانک مسکن ، نمايشگاه بين‌المللي املاک و مستغلات را فرصت مناسبي براي فروش محصولات گروه با شرايط و تسهيلات ويژه اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده محصولات گروه سرمايه گذاري در طول برگزاري اين نمايشگاه با شرايط و تسهيلات ويژه به متقاضيان معرفي مي‌شود. وي با بيان اينکه گروه سرمايه گذاري مسکن بالغ بر ۳۰ پروژه ساختماني خود را در نمايشگاه به صورت اقساط عرضه مي‌کند، گفت: اين پروژه‌ها با کاربري‌هاي مختلف مسکوني، تجاري و اداري عرضه خواهد شد. سعادتمند افزود: گروه سرمايه گذاري مسکن بانک مسکن ، در ۲۸ استان کشور در قالب شرکت‌هاي تابعه و منطقه‌اي فعاليت و پروژه‌هاي قابل فروش اين شرکت در نمايشگاه، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور عرضه مي‌شوند. در شمال کشور در شهرهاي رشت، بابلسر و چالوس، در جنوب کشور در کيش، شيراز، اهواز، کرمان و سيرجان، در شرق کشور در زاهدان و مشهد، در غرب کشور در شهرهاي تبريز، اردبيل و کرمانشاه و در مرکز نيز در تهران، شهر جديد پرديس، سمنان، اصفهان، يزد، زنجان، قم، اراک و شهرکرد، پروژه‌هاي مختلف به متقاضيان معرفي مي‌شود.

جوايز سي و ششمين جشنواره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک ملت در سال ۱۳۹۵ اعلام شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين دوره از جشنواره حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز و پس از بررسي نتايج تحقيقات بازار و رعايت دستورالعمل‌هاي بانک مرکزي، ۹۳۰ ميليارد ريال جايزه نقدي به سپرده گذاران حساب‌هاي قرض الحسنه تعلق خواهد گرفت. براساس اين گزارش، ۳۰۰ جايزه نقدي هر يک به ارزش ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱ ريال، ۳۰۰۰ جايزه نقدي هر يک به ارزش ۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰۰ ريال و ۰۰۰ر۳۳۰ کمک هزينه خريد صنايع دستي هر يک به ارزش ۰۰۰ر۰۰۰ر۱ ريال، جوايز اين دوره از قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک ملت خواهد بود. اين گزارش حاکي است، آغاز دوره قرعه کشي و احتساب امتياز در سي و ششمين دوره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک ملت از اول تير ماه سال ۹۵ و پايان دوره قرعه کشي يا مهلت افتتاح حساب و تکميل موجودي، ۳۱ خرداد ماه سال ۹۶ است. حداقل موجودي براي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز ريالي ۵۰۰ هزار ريال و براي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز ارزي ۱۰۰ يورو يا معادل آن به ساير ارزها و شرط شرکت در قرعه کشي هم حفظ حداقل موجودي در روز قرعه کشي تعيين شده است. داشتن شماره ملي معتبر براي اشخاص حقيقي،شناسه ملي معتبر براي اشخاص حقوقي و شماره فراگير معتبر ويژه اتباع خارجي صاحب حساب نزد بانک ملت، براي شرکت در قرعه کشي الزامي‌است.
مهندس فلاح‌فر عضو هيأت‌مديره پست‌بانک‌ايران درجلسه شوراي اداري مديريت شعب منطقه دو تهران اظهارداشت:‌ با استقرار نرم‌افزار جديد بانک در شعب و باجه‌هاي نمايندگي خدمات بانکي، ظرفيت فرصت مناسبي براي ارائه خدمات مطلوب به مشتريان و گسترش خدمات ايجاد مي‌شود.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: وي ضمن بيان مطلب فوق به ارزيابي عملکرد بانک در دو بخش ارتقاء‌ مأموريت آن به بانک توسعه‌اي و تخصصي حوزه ICT و ارائه خدمات خرده‌بانکداري در روستاها و مناطق کم‌برخوردار پرداخت و افزود: در راستاي اين مهم امکان ورود بانک در بخش‌هاي مختلف اقتصادي با کمک صندوق توسعه ملي که از نرخ بازدهي بالائي برخوردار است بيش از پيش فراهم مي‌شود. عضو هيأت‌مديره درپايان به تشريح شيوه محاسبه بهر‌ه‌وري پرداخت و تأکيد کرد: براي درآمدزائي بيشتر، مجموعه بانک عزم خود را با همت مضاعف و تلاش جمعي جزم کرده است و قطعاً عملکرد بهتري را شاهد خواهيم بود.  همچنين عباس پيرائي رئيس اداره‌کل پيگيري، نظارت و وصول مطالبات در ادامه اين جلسه ضمن تأکيد بر رعايت نکات اساسي در نحوه پرداخت تسهيلات بر اساس قوانين و مقررات، بهداشت اعتباري و عدم استفاده از ضامنين ذينفع گفت: پس از پرداخت تسهيلات بايد بر روند مصرفي آن نيز نظارت داشته باشيم تا در وصول آن با چالش کمتري مواجه شويم.
خبرنامه "جديدترين مناقصه‌هاي بين المللي" با اعلام برخي از آخرين عناوين مناقصه‌هاي کشورهاي قرقيزستان، اندونزي، گرجستان، بوتان، سري لانکا، مراکش، پاکستان، نپال، سنگال، تاجيکستان و قزاقستان به شماره يکصد و پنجاه و چهارم رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات،‌اين بولتن يک صفحه اي براساس آخرين مناقصه‌هاي بين المللي تنظيم مي‌شود و مخاطبان آن شامل گروه‌هاي مختلف صادرکنندگان خدمات فني و مهندسي مي‌شوند .بنابراين گزارش،‌ مناقصه‌هاي منتشره دريکصد و پنجاه و چهارمين شماره "خبرنامه مناقصه‌هاي بين المللي" در بخش‌هاي انتقال نيرو و برق، آب و فاضلاب، احداث نيروگاه گازي، احداث جايگاه جمع آوري زباله، احداث تصفيه خانه آب، ساخت آب شيرين کن و جايگاه انهدام پسماندهاي خطرناک اعلام شده‌ است.صادرکنندگان خدمات فني و مهندسي و ساير علاقه مندان براي اطلاع از متن آگهي حاوي اطلاعات تماس مناقصه گذار به زبان انگليسي و ساير جزييات پروژه‌هاي ذکر شده به وب سايت پيمانکاران بين المللي ايران مراجعه نمايند.براي مشاهده بولتن تک صفحه اي و آگاهي از عنوان و تاريخ انقضاي مناقصه‌ها بخش گالري را در ذيل صفحه مشاهده فرماييد.
اعطاي تنديس بلورين جايزه ملي مديريت مالي ايران به بانک آينده
بانک آينده، بر اساس شاخص هاي مالي تعريف شده، موفق به دريافت تنديس بلورين از هفتمين دوره جايزه ملي مديريت مالي ايران شد. تنديس مزبور طي مراسمي‌در روز شنبه 7 اسفندماه سال‌جاري در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي‌با حضور مسئولان دولتي، نخبگان و سرآمدان حوزه مديريت مالي، به بانک آينده اعطا شد. شايان ذکر است؛ کسب جايزه ملي مديريت مالي ايران به خصوص در سطوح بالاتر به عنوان سند افتخار يک سازمان بوده و صرفا با مديريت و پايش موثر مباني راهبردي در گستره علوم مالي و انجام اقدامات موثر و به موقع دست يافتني است. گفتني است؛ برگزاري جايزه مديريت مالي ايران از سال 1389، بسترساز بهبود و ارتقاي سطح مديريت مالي و اقتصادي در شرکت‌ها و سازمان‌هاي شرکت‌کننده شده ‌است. اين جايزه با اهداف حمايت مديريت مالي حرفه‌اي در مسير دستيابي به جايگاه واقعي در شرکت‌ها و بنگاه‌ها، تشويق و ترغيب شرکت‌ها براي انجام خودارزيابي و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمينه‌هاي بهبود، ايجاد فضاي رقابتي مناسب و حرفه‌اي شرکت‌ها و سازمان‌هاي ايراني، تعريف راهبردي از مديريت ‌مالي و اقتصادي سازمان در جهت دستيابي به اهداف استراتژيک و معرفي و قدرداني از شرکت‌ها و سازمان‌هاي برتر در حوزه‌هاي مالي و اقتصادي برگزار مي‌شود.

بانك صادرات طرح تسهيلات همياران سپهر را روانه بازار كرد
بانک صادرات ايران با هدف افزايش رونق اقتصادي و کمک به افزايش قدرت خريد مصرف کنندگان طرح تسهيلات همياران سپهر را روانه بازار کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک حمايت از توليدات داخلي، افزايش اشتغال و رونق اقتصادي را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داد و در اين زمينه صدور کارت اعتباري سپهر انتخاب بر پايه عقد مرابحه را هدف گذاري کرده است.  بر اساس طرح ياد شده در فاز نخست مشتريان واجد شرايط که متقاضي خريد محصولات گروه صنعتي انتخاب مي‌باشند مي‌توانند از تسهيلات اين بانک بهره مند شوند. براي اين منظور متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به نمايندگي شرکت طرف قرارداد و يا شعب بانک صادرات ايران در سراسر کشور ضمن اطلاع از شرايط صدور کارت اعتباري (سپهر انتخاب) از مزاياي آن برخوردار شوند. شايان توجه است؛ اين کارت‌ها بر روي پايانه‌هاي فروش تعيين شده قابليت خريد داشته و مبلغ حداکثر و حداقل تسهيلات از 20 ميليون ريال تا 200 ميليون ريال ، نرخ 15 درصد، با اقساط ماهانه و حداکثر 36 ماه مي‌باشد، که متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک به نشاني www.bsi.ir و يا تماس با مركز صداي سپهر كه با كد 09602 قابل دسترس است، اطلاعات مربوط به فروشگاه‌هاي مربوط را مشاهده کنند.

هشدار بانک ملي ايران نسبت به کلاهبرداري از طريق ارسال پيامک
بانک ملي ايران طي اطلاعيه‌اي درخصوص کلاهبرداري افراد سودجو از طريق ارسال پيامک‌هاي مشکوک با مضامين اعلام شماره کارت بانکي و درخواست واريز مبلغ بدهي هشدار داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران ، در اين روش شيادان با توجه به عدم آگاهي و کنترل اطلاعات دريافتي توسط گيرندگان پيامک ، نسبت به فريب هموطنان اقدام نموده و از مشتريان کلاهبرداري مي‌کنند. بر اين اساس ، بانک ملي ايران تاکيد مي‌کند براي پيشگيري از کلاهبرداري‌هاي احتمالي و متضرر شدن مشتريان هموطنان در صورت دريافت اين گونه پيامک‌هاي مشکوک ، از پاسخ دادن و يا واريز وجه بدون کنترل حساب‌هاي مقصد خودداري کنند .

رونمايي از نسخه جديد همراه بانک سينا
نسخه جديد همراه بانک سينا با باقابليت‌هاي جديد و جلوه‌هاي گرافيکي جذاب براي دارندگان کارت‌هاي شتابي و با امکانات بيشتر براي دارندگان سپرده در بانک سينا به زودي رونمايي مي‌شود.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در اين نسخه از همراه بانک سينا که ويژه گوشي‌هاي اندرويد در حال تهيه است، کاربري نرم افزار جهت مشتريان بسيار آسانتر و دسترسي سريع به قابليت‌هاي نرم افزار براي انجام بهينه خدمات مورد نياز فراهم شده است. در جهت افزايش امنيت، اين نرم افزار کاربردي پس از نصب از طريق پيامک فعال سازي مي‌گردد. ورود به نرم افزار همراه بانک سينا علاوه بر ورود از طريق رمز، با ثبت اثر انگشت نيز مقدور است که‌امنيت بيشتري را براي کاربران فراهم خواهدکرد. بر اساس اين گزارش از جمله مزاياي ديگر نرم افزار جديد همراه بانک سينا، پرداخت آسان قبض از طريق بارکد خوان و بدون نياز به شناسه قبض و پرداخت است. همچنين امکان تعريف و استفاده از کارت بانکهاي مختلف در اين نرم افزار فراهم شده است. تعيين رنگ و نام متفاوت تفکيک کارت‌ها را بسيار ساده نموده است. با کليک بر روي هر کارت، اطلاعات سپرده و شماره شباي آن قابل مشاهده است. جهت کپي شماره شبا، شماره حساب و يا شماره کارت کافي است بر روي کارت يا سپرده مورد نظر کليک نموده و انگشت خود را کمي‌نگهداريد، اطلاعات مورد نياز شما کپي شده و در محل مورد نظر (بخش انتقال وجه و يا ساير خدمات بانکي مورد نياز) قابل الصاق خواهد بود. در نرم افزار جديد همراه بانک سينا، امکان اشتراک گذاري شماره کارت، شماره شبا، شماره حساب و رسيدهاي مربوط به پرداخت قبض يا انتقال وجه با استفاده از ايميل، پيامک يا پيام رسان‌هاي موبايلي فراهم است.

راه‌اندازي نسل جديد خودبانک‌هاي شهر
قائم مقام معاونت و مدير امور سازمان و برنامه ريزي بانک شهر از راه‌اندازي نسل جديد خودبانک‌هاي شهر خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، سيد مرتضي صالحي با اشاره به راه‌اندازي نسل جديد دستگاه‌هاي VTM گفت: تفاوت اساسي نسخه جديد دستگاه‌هاي VTM با نسخه قبلي آن در اين است که خدمات در نسخه جديد با صرف زمان کمتري ارايه مي‌شود؛ به اين صورت که در نسخه قديمي‌مشتري با مراجعه به پيشخوان‌هاي شهرنت براي انجام فعاليت بانکي خود بايد فرمي‌را تنظيم و تا اتمام کار خود بايد با تِلر (کارمند شعبه مجازي) در شعبه مجازي ارتباط مستقيم برقرار مي‌کرد، مشکلي که اين شيوه داشت اين بود که در حين انجام اين روند بانکي، احتمال قطع ارتباط شبکه خودبانک وجود داشت و همين موضوع باعث زمان‌بر شدن و نارضايتي مشتري مي‌شد. وي ادامه داد: در نسخه جديد دستگاه‌هاي VTM بخش مربوط به تنظيم فرم توسط مشتري تکميل شده و احراز هويت اوليه به صورت off line صورت مي‌گيرد و هيچ مشکلي متوجه مشتري و راهبر نخواهد بود و اين فرايند در نهايت آرامش انجام مي‌شود.  صالحي خاطر نشان کرد: اين مزيت موجب بالا رفتن سرعت کار، کاهش فشار روحي و رواني راهبر و افزايش رضايتمندي مشتري خواهد شد و همچنين در اين شيوه ارتباط با تلر در شعبه مجازي از زماني برقرار مي‌شود که فرم تنظيم شده است.
سخنگوي بانک تجارت از برنامه اين بانک براي صرف بودجه خريد هداياي تبليغاتي جهت احداث مدرسه و خانه بهداشت در مناطق محروم کشور خبر داد.
 ابراهيم کاظم‌پور روز دوشنبه نهم اسفند ماه با اشاره به اينکه هرسال بانک تجارت با هدف تبريک نوروز باستاني هداياي تبليغاتي براي مشتريان خود تهيه و اهدا مي‌کند، افزود: طي ماه‌هاي اخير بررسي‌ها و تحقيقات بسياري درخصوص استفاده‌ بهينه بودجه خريد هداياي تبليغاتي صورت گرفت و با عنايت به بازخوردهاي دريافت شده از سوي مشتريان و ذينفعان اين بانک و همراهي و حمايت مردمي‌از کمپين‌هاي مسئوليت اجتماعي و زيست محيطي بانک تجارت، مديريت ارشد اين بانک تصميم گرفت اين مبالغ را صرف احداث مدرسه و خانه بهداشت در مناطق کم‌بضاعت کشور گردد.
رئيس اداره روابط عمومي‌بانک تجارت در خصوص دليل اتخاذ اين تصميم گفت: اين بانک طي سال‌هاي اخير تمامي‌برنامه‌ها و اقدامات عملياتي خود را با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و همراستا با دولت محترم قرار داده است و به همين منظور بانک تجارت تصميم گرفت هزينه هداياي تبليغاتي خود را صرف
ساخت مدرسه و خانه بهداشت در مناطق کم‌بضاعت کشور کند تا گامي‌در حد توان و هزينه مورد نظر، در امر سلامت و آموزش کشور برداشته باشد.
سخنگوي بانک تجارت با اشاره به سابقه قديمي‌اين بانک در امر مدرسه‌سازي افزود: بانک تجارت با تطبيق مسئوليت‌هاي اجتماعي خود با «آرمان‌هاي جهاني توسعه پايدار»، دو «آرمان سلامت و رفاه شايسته» و «کيفيت آموزش»، هدف‌هاي سوم و چهارم آرمان‌هاي جهاني توسعه پايدار را در دستور کار خود قرار داده و در همين راستا اين بانک تاکنون 29 مدرسه و 5 خانه بهداشت در سراسر کشور احداث کرده است.