قائم مقام بانک مرکزي تشریح کرد؛
نتيجه اصلي برجام اين بود که همه تحريم‌هاي سازمان ملل در عرصه نفتي و بانکي لغو شد. تحريم‌هاي سازمان ملل شرايط سختي را براي اقتصاد ايران فراهم کرده بود که يکي از آنها هزينه بالاي نقل و انتقال وجوه بانکي بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، اکبر کميجاني که در نشست تخصصي اقتصاد مقاومتي و برجام با محوريت بازار پول در «کنفرانس ملي برجام، آثار و پيامدها در فضاي پس از تحريم و اقتصاد مقاومتي» سخن مي‌گفت به سابقه وضع تحريم‌ها عليه کشورمان پرداخت و گفت: جمهوري اسلامي‌ايران، از همان سال‌هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي،‌ در معرض تحريم‌ها و محدوديت‌هاي وضع شده توسط ايالات متحده‌امريکا قرار گرفت. با اين حال، اين تحريم‌ها و محدوديت‌ها در اغلب موارد با مخالفت ساير کشورها روبرو مي‌شد و ايالات متحده‌امريکا به سختي مي‌توانست همکاري ساير بازيگران بين‌المللي را براي اجراي تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران جلب کند.
قائم مقام بانک مرکزي با بيان اينکه پس از ارجاع پرونده هسته‌اي ايران از سوي شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي به شوراي امنيت سازمان ملل متحد، روند تصويب تحريم‌ها و اقدامات محدود کننده‌امريکا عليه ايران شدت گرفت، افزود: علاوه بر اين اقدامات، سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا نيز تحريم‌هاي متعددي را عليه جمهوري اسلامي‌ايران وضع کردند. اگرچه تحريم‌هاي وضع شده عليه کشور، هيچگاه نتوانست ملت ايران را از عزم خود در دستيابي به اهداف تعيين شده در سطح ملي بازدارند،‌ اما اين واقعيت نيز قابل چشم پوشي نبود که هزينه‌هاي متعددي در اثر تحريم‌ها بر نظام مالي و اقتصادي کشور و بالاخص نظام بانکي تحميل شد.
 کميجاني تحريم‌هاي ايالات متحده‌امريکا در سال‌هاي اخير عليه جمهوري اسلامي‌ايران را در دو حوزه «نفت و گاز و صنايع آنها» و «بانکداري بين‌المللي» عنوان کرد و گفت: طراحان تحريم‌هاي ياد شده،‌ با علم به اتکاي بخش قابل توجهي از درآمدهاي دولت به صنعت نفت و گاز، در پي آن بودند که منابع درآمدي دولت را با کاهش مواجه کنند و از سوي ديگر، با تلاش در جهت قطع روابط بانکي و مالي کشور، در پي آن برآمدند که اعمال فشار بر دولت و ملت ايران را به حداکثر ممکن برسانند.
اين مقام مسئول بانک مرکزي، فرايند اعمال تحريم‌ها را مورد اشاره قرارداد و در توصيف مکانيزم آن تاکيد کرد: تحريم‌ها به اين صورت تعريف شده بود که اولاً: خريداران نفت ايران مکلف شده بودند هر 6 ماه مقدار قابل توجهي يعني حدود 20 درصد از خريد نفت خود از ايران را کاهش دهند و ثانياً: انتقال عوايد حاصل از فروش نفت ايران از کشور خريدار به کشورهاي ثالث منع شده بود و به اين ترتيب، منابع مالي ايران در کشورهاي ياد شده، عملاً به صورت بلوکه شده در آمده بود.با اين حال، در سايه تدابير رهبري و دولت و در پرتو صبر و استقامت ملت ايران، در رسيدن به اين هدف ناکام ماندند.
 کميجاني تحريم‌هاي ايالات متحده‌امريکا عليه ايران را يک حرکت تدريجي خواند و تصريح کرد: در وضع تحريم‌ها مي‌توان حرکت و سير تدريجي را مشاهده کرد،‌ بر اين مبنا رفع تحريم‌ها نيز به يکباره و يک شبه ممکن نخواهد بود و لازم است اولاً: گام‌هاي متعددي از سوي طرف مقابل در جهت رفع تحريم‌ها برداشته شود؛ ثانياً: بازگشت اعتماد به بانک‌هاي خارجي،‌ فرايندي است که مستلزم گذشت زمان است.
قائم مقام بانک مرکزي با اشاره به اينکه همانطور که مقام معظم رهبري بارها در بيانات خويش تذکر داده‌اند،‌ ايالات متحده‌امريکا سابقه مناسبي در پايبندي به تعهدات بين‌المللي خود ندارد، تاکيد کرد: از اين رو، ضروري است که از هر گونه اعتماد به آن دولت پرهيز شده و به نحو دقيق، اجراي تعهدات توسط آمريکا رصد شود و در صورت هر گونه کوتاهي در پايبندي به تعهدات، واکنش مناسب در مقابل آن نشان داده شود.
کميجاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتي پرداخت و عنوان کرد: در حالي روزهاي پاياني سال جاري را سپري مي‌کنيم که اين سال از سوي مقام معظم رهبري با عنوان «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» نام نهاده شده است. همانطور که در فرمايشات مقام معظم رهبري بارها تاکيد شده، هدف از «اقتصاد مقاوتي» افزايش توان اقتصاد ملي در مقابل تحولات بيروني، همراه با حفظ رشد اقتصادي است. به عبارت ديگر، اجراي اقتصاد مقاوتي از دو مسير «رشد اقتصادي» و «کاهش نوسانات اقتصادي» موجب افزايش رفاه آحاد جامعه خواهد شد؛ هدفي که همه اقتصادهاي دنيا اعم از صنعتي و در حال توسعه براي دستيابي به آن تلاش مي‌کنند.
محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت در حاشيه سفر رئيس جمهور به استان سيستان و بلوچستان از دو واحد صنعتي صنايع غذايي مينو شرق و پليمر پاکت پرند زاهدان كه ازتسهيلات بانك صنعت و معدن بهره مند شده‌اند بازديد كرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن در اين بازديد‌ها نعمت زاده فعاليت‌هاي اين بانك را به ويژه در مناطق كمتر توسعه يافته كشورمان مورد قدرداني قرار داده وتاكيد كرد: من از عملكرد بانك صنعت و معدن در توسعه صنعت و رونق توليد بسيار راضي هستم ، اين بانك از پيشگامان عرصه‌ توسعة صنعتي كشور است. وي حمايت بانك صنعت و معدن را از صنايع كوچك و متوسط را نشان دهنده استراتژي دانش محور اين بانك براي توسعه صنعتي كشور برشمرد و ابراز اميدواري كرد كه رشد اين صنايع موجب افزايش ميزان اشتغال در مناطق مختلف كشور شود.
نعمت زاده توان كارشناسي بانك صنعت و معدن در اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي صنعتي را عاملي دانست كه جايگاه ويژه‌اي به آن در نظام بانكي كشور مي‌بخشد و سبب مي‌شود تا نقش خود را به عنوان يك بانك توسعه اي به خوبي ايفا كند. بنا به اين گزارش شركت صنايع غذايي مينوشرق ، توليد كننده انواع بيسکوئيت ، کراکر ، پفک و تافي شکلاتي ، مبلغ ٧٠ ميليارد ريال تسهيلات سرمايه درگردش از بانك صنعت و معدن دريافت كرده و براي ٢٥٠ نفر اشتغال مستقيم ايجاد كرده است. شركت پليمر پاكت پرند زاهدان نيز كه با ميزان ٦٠ ميليارد ريال تسهيلات سرمايه ثابت از محل منابع بانک صنعت و معدن و ٤ ميليون و ٢٠٠ هزار يورو تسهيلات ارزي از محل منابع صندوق توسعه ملي با قرارداد عامليت اين بانک ، پاکت پلي پروپيلن لمينت شده توليد خواهد كرد به زودي راه‌اندازي مي‌شود و زمينه اشتغال مستقيم براي ١٦٠ نفر را فراهم خواهد ساخت.

اعضاي هيات مديره بانک سپه با ارسال نامه اي از مديرعامل به دليل افتتاح موزه بانک سپه تقدير کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، در نامه اعضاي هيات مديره خطاب به چقازردي مديرعامل بانک سپه‌امده است:
موزه، گذري است به تاريخ، تاريخ پرفراز و نشيب و آميخته با غرور و افتخار ملي. هر نسل وارث گنجينه اي از منابع مادي و معنوي است که حافظه جمعي را مي‌سازد و احساس هويت و تعلق اجتماعي را تقويت مي‌کند. اين منابع، وديعه اي گرانبها براي جامعه بشري هستند که در حال حاضر جوامع بشري به نحوي فزاينده براي حفظ و احياي اين منابع سرمايه گذاري مي‌کنند. در بخش ديگري از اين نامه‌امده است: با سپاس به پيشگاه خداوند متعال، در سالي که به فرموده مقام عظماي ولايت سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است باعث بسي مباهات است تاکيدات و مجاهدت‌هاي حضرتعالي با افتتاح موزه بزرگ بانک سپه در محيطي بسيار بزرگ و زيبا متبلور شد. لذا ضمن تبريک به همه همکاران معزز، اين اقدام ارزشي و معنوي را ارج نهاده و از پيگيري آن مقام عالي و کليه دست اندرکاران اين پروژه بزرگ قدرداني و تشکر مي‌نماييم. توفيق روزافزون همه عزيزان را در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران و اعتلاي اهداف عاليه بانک سپه از خداوند مسئلت مي‌نمايم.
قائم مقام سازمان بازرسي شهرداري تهران با تاکيد بر ضرورت توجه به نظرات و ديدگاه‌هاي شهروندان در پيشبرد اهداف سازماني،گفت:خوشبختانه بانک شهر توانسته، طي چند سال گذشته صداي مشتريان خود را بشنود و درجهت توجه به نيازهاي آنان گام‌هاي اساسي بردارد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکزارتباطات و روابط‌عمومي‌بانک شهر ،نادر نوروزي با اشاره به فعاليت سامانه نظارت و ارتباطات مردمي‌اين بانک گفت: خوشبختانه نقش و عملکرد اين سامانه در بانک شهر به درستي درک شده است . وي با بيان اين‌که اين سامانه بايد بيش از پيش قدرت حل مشکلات را در عمل داشته باشد، تصريح کرد:توجه به خواست و نياز مشتريان در رضايتمندي آنان بسيار تاثيرگذار است که خوشبختانه‌امروز اين توجه در ميان مديران بانک شهر کاملا مشهود است. نه نظارت و ارتباطات مردمي‌بانک شهر نيز همانند خود اين بانک در چند سال اخير پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته است. وي با اشاره به اين‌که بانک شهر امروز صاحب سرمايه اجتماعي قوي شده است، ادامه داد: اين نشان از عملکرد خوب مديرعامل و تمامي‌مديران اين مجموعه دارد، چراکه .هم اکنون حرف مشتريان در بانک شهر شنيده و به نظرات آنان توجه مي‌شود. قائم مقام سازمان بازرسي شهرداري تهران با تاکيد بر اين‌که بخشي از نظارت همگاني، شنيدن درخواست‌هاي مردم و عمل به آنان است، عنوان کرد: خوشحاال هستيم که توجه به نياز مشتري و مشتري مداري در مجموعه بانک شهر قابل لمس است. نوروزي تصريح کرد: اگر بانک شهر مشتري مدار نبود و نمي‌توانست نواقص خود را برطرف کند؛ امروز نيز نمي‌توانست خود را به عنوان بانکي مطرح در شهرهاي مختلف کشور معرفي کند.

اولين همايش معرفي فرصت‌هاي سرمايه گذاري و کارآفريني اداري و مرکز مجتمع تجاري اداري برليان با حضور مديرعامل موسسه اعتباري ملل، استاندار و اعضاي شوراي شهر کرمان برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت ، در اين همايش جوادي مدير عامل موسسه اعتباري ملل حضور و سخنراني داشت.
رييس شوراي شهر کرمان گفت: شهر کرمان به صورت يک کارگاه بسيار بزرگ در حال انجام عمليات اجرايي در سراسر آن است و شهرداري به عنوان متولي اين کارها زحمت بسيار زيادي را مي‌کشد. «علي اکبر مشرفي» در اولين همايش معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و کارآفريني اداري و مرکز مجتمع تجاري اداري برليان گفت: در اين شرايط سخت اقتصادي هر چند وضعيت رو به بهبود است اميدواريم در سال‌هاي آينده از وضعيت بهتري برخوردار باشيم. وي افزود: عليرغم کاهش چشمگير درآمد شهرداري رقم سنگيني از پروژه‌ها در سطح شهر کرمان در حال انجام است که خوشبختانه شهرداري تا به الان توانسته است از عهده انجام اين پروژه‌ها بربيايد. مشرفي با بيان اينکه شوراي اسلامي‌شهر کرمان هميشه هماهنگي‌هاي لازم را با شهرداري داشته است، گفت: مصوبات و ارشاداتي که شوراي شهر داشته همواره نشان‌دهنده‌ي اين بوده که در کنار شهردار محترم قرار داشته‌اند. شهردار کرمان نير در اين همايش گفت: در حال حاضر حداقل ۲ هزار ميليارد تومان پروژه سرمايه گذاري در شهر کرمان داريم که حاصل مصوبات خوب شوراي اسلامي‌شهر و سرمايه گذاري خوبي است که بخش زيادي از آن را موسسه ملل انجام مي‌دهد و اميدواريم در آينده نزديک اين تلاش به بار بنشيند. "علي بابايي” افزود: در مجموعه شهرداري هر اتفاقي که مي‌افتد برايند تلاش اعضاي شوراي شهر و حمايت‌هاي مردم است . استاندار کرمان گفت: شايد به تصور بعضي‌ها در مجالسي که صحبت از بازاريابي و فروش است نبايد حضور پيدا کنيم چرا که مقام دولتي استيم اما تکريم سمايه گذار وظيفه هر مقام دولتي است. "عليرضا رزم حسيني”نيز در اين همايش گفت: شايد تصور کنند بعضي‌ها که شايد هم درست باشد که ما در مجالسي که بازاريابي و فروش است نبايد حضور پيدا کنيم چرا که مقام دولتي هستيم اما تکريم سرمايه گذار وظيفه هر مقام دولتي است.
شعبه مرکزي اروميه (کد 7822) استان آذربايجان غربي بانک قرض الحسنه مهر ايران در هفتمين همايش روساي موفق شعب بانک‌هاي کشور که با حضور مديران ارشد نظام بانکي و رؤساي برگزيده شعب 30 بانک و موسسه اعتباري کشور در محل سالن همايشهاي موسسه عالي آموزش بانکداري برگزار گرديد، به عنوان يکي از شعب برتر بانک معرفي شد، از اين رو به منظور ايجاد انگيزه در پرسنل و ارائه طريق براي کسب موفقيت‌هاي بيشتر ساير شعب با بهرام بادپا رئيس شعبه مذکور گفتگو نموديم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، بادپا در رابطه با منابع قرض الحسنه شعبه در سال 95 بيان داشت: اين شعبه‌امسال بالغ بر 280 ميليارد ريال جذب منابع قرض الحسنه داشته است که نسبت به سال گذشته بيش از 85 درصد رشد را نشان مي‌دهد. وي افزود: با عنايت به اينکه از فعاليت و شروع به کار شعبه مرکزي 4 سال ميگذرد واز شعب جوان استان مي‌باشد، در اين مدت اندک عملکرد مثبت و روبه رشدي داشته است  و با تلاش همکاران شعبه به تمامي‌اهداف ابلاغي از جمله به 175درصد اهداف طلايي دست پيدا کرده است.  نسبت مصارف به منابع 83 درصد مي‌باشد که باتوجه به تاثير تسهيلات قرض الحسنه و ارزان قيمت با کارمزد 4 درصد در توانمند سازي جامعه، نقش بسزايي در تحقق اقتصاد مقاومتي ايفا مي‌نمايد.  بادپا رئيس شعبه مرکزي اروميه افزود: بهره مندي از رهنمود‌هاي مدير استان در نحوه مديريت شعبه و جذب منابع و تلاش براي حفظ مشتريان حقوقي و حقيقي ( قديمي‌و فعلي) با تعامل و ارتباط مستمر و برگزاري جلسات دوره اي با مسئولين سازمانها و نهادهاي دولتي و غير دولتي و شرکتها و تلاش براي تقويت و جذب حسابهاي جديد و برنامه بازاريابي به صورت تيمي‌و انفرادي توسط مسئول و همکاران شعبه ، مراجعه حضوري به فروشگاه‌ها، کسبه و صنوف با ارائه دعوت نامه کتبي جهت افتتاح حساب و تاکيد ويژه به معرفي خدمات بانکداري الکترونيک از جمله : اينترنت بانک ، همراه بانک ، تلفن بانک و غيره از ديگر اقدامات بازاريابي شعبه مرکزي اروميه مي‌باشد.
عزيز فيلي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي در نشست شوراي مسکن اين استان از عملکرد مثبت و موجه بانک مسکن در سال‌هاي اخير در بخش مسکن تجليل کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن،در اين نشست با حضور معاون عمراني استاندار، فرمانداران، شهرداران، مديران دستگاه‌هاي اجرايي در بخش مسکن استان و مسوولان بانک مسکن برگزار شد؛ عزيز فيلي طي سخناني تاثير تسهيلات ارزان‌قيمت بانک در فعاليت بخش مسکن استان و حرکت به سوي رونق اقتصادي و نيز همکاري مسوولان و کارکنان مديريت شعب استان مرکزي با مشتريان حقيقي و حقوقي بانک و با مسوولان استان، همگام و همسو با اهداف دولت محترم را ستود. وي گفت: مسوولان استان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي دست‌اندرکار و عضو شوراي مسکن استان، بايد در روند رفع مشکل مسکن مهر در استان مرکزي به عنوان استاني پيشرو و موفق در اعطاي تسهيلات مسکن مهر، پرتلاش ظاهر شده و تا قبل از پايان کار دولت يازدهم، با تشکيل جلسات متعدد شوراي مسکن، مشکلات موجود را که عمدتاً با مذاکره، تعامل و تهاتر، قابل تحليل و رفع هستند را مرتفع کنيم. بر اساس اين گزارش،در ادامه اين نشست مجيد اميري، مدير شعب بانک مسکن استان مرکزي، گزارشي از وضعيت تسهيلات اعطايي به پروژه‌هاي مسکن مهر استان، تسهيلات فروش اقساطي شده و پروژه‌هاي عارضه دار ارايه داد.
شاپور پولادي معاون عمراني استانداري ايلام در نشست مشترک با فردين اميري مديرشعب پست‌بانک استان اظهارداشت: پست‌بانک‌ايران به‌عنوان بانک توسعه‌اي و تخصصي حوزه‌هاي ICT و بزرگترين خرده‌بانکدار کشور، عامل ارتباط خدمات توسعه‌اي دولت به مناطق محروم و کم برخوردار است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: پولادي ضمن بيان مطلب فوق افزود: خدمات‌رساني اين بانک در روستاها و مناطق محروم به جهت توزيع عادلانه خدمات دولت در اين مناطق و در راستاي اشتغال‌زائي، مهاجرت‌زدائي و حمايت از کسب و کارهاي کوچک، نقش اساسي در تحقق اقتصاد مقاومتي داشته است که اين مهم از دستاوردهاي دولت است. وي درادامه درخصوص اعطاي تسهيلات اشتغال‌زائي از محل صندوق توسعه ملي به 6 استان توسعه نيافته و کم‌برخوردار کشور توسط پست‌بانک‌ايران عنوان داشت: اين بانک با تسهيل در روند پرداخت اين تسهيلات، زمينه جذب منابع اختصاص داده شده به روستاهاي کشور را فراهم نموده و توانسته است با ايجاد اشتغال پايدار به تثبيت رونق اقتصادي روستاها کمک کند.
بانک سامانه پايا خودکار را با هدف بهينه سازي نيروي انساني و تسريع در انجام مبادلات بين بانکي راه‌اندازي کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، سامانه پايا خودکار با هدف کاهش هزينه، بهينه سازي نيروي انساني و تسريع در انجام مبادلات بين بانکي در تمامي‌ساعات شبانه روز در بانک سرمايه راه‌اندازي شد.
اين گزارش مي‌افزايد سيستم اتوماتيک پايا به منظور خودکار سازي عمليات ارسال و دريافت فايل‌هاي صادره و وارده پايا و همچنين خودکارسازي پردازش تراکنش‌هاي صادره و وارده طراحي شده است تا از خطاهاي احتمالي در ارسال و دريافت فايل‌هاي صادره و وارده جلوگيري نمايد.
شايان ذکر است با راه‌اندازي سامانه پايا اتوماتيک از تاريخ 95/12/10 در بانک سرمايه مي‌توان دستور پرداخت مشتريان را به صورت انفرادي يا انبوه دريافت و به صورت خودکار پردازش، برداشت و براي انجام به بانک مقصد ارسال نمود.
بانک‌پاسارگاد ضمن تبريک پيشاپيش به مناسبت فرارسيدن سال نو و آرزوي سلامتي و موفقيت براي کليه هم‌وطنان گرامي، ساعات کار شعبه‌هاي خود در روزهاي پاياني سال 1395 و تعطيلات نوروز سال 1396 اعلام کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک پاسارگاد، با توجه به فرارسيدن ايام پاياني سال 95 و نزديک شدن به آغاز تعطيلات نوروز، جهت رفاه حال مشتريان، شعبه‌هاي بانک‌پاسارگاد در تهران و شهرستان‌ها از روز سه‌شنبه مورخ 17 اسفند لغايت روز شنبه مورخ 28 اسفند به استثناي روز‌هاي پنج‌شنبه مورخ 19 اسفند، جمعه مورخ 20 اسفند
(تعطيل رسمي)، سه‌شنبه مورخ 24 اسفند، پنج‌شنبه مورخ 26 اسفند، جمعه مورخ 27 اسفند (تعطيل رسمي) و يکشنبه مورخ 29 اسفند (تعطيل رسمي) از ساعت 7:30 صبح
 تا ساعت 17:30 آماده ارايه انواع خدمات بانکي به مشتريان گرامي‌هستند.
ساعت کار شعبه‌هاي بانک‌پاسارگاد در روزهاي پنج‌شنبه مورخ 19 اسفند و 26 اسفند از ساعت 7:30 تا ساعت 13 و در روز سه‌شنبه مورخ 24 اسفند 95 ، از ساعت 7:30 تا ساعت 16 است.
کاشت نهال توسط مديرعامل بانک کشاورزي در هفته منابع طبيعي
دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي روز دوشنبه 16 اسفند سال جاري در اقدامي‌نمادين طي مراسمي‌به مناسبت هفته منابع طبيعي و به منظور پاسداشت فرهنگ احترام به طبيعت ، نسبت به کاشت نهال اقدام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، دکتر شهيد زاده هدف از اجراي اين مراسم را که با حضور اعضاي هيات مديره ، مديران امور و جمعي از روساي ادارات برگزار شد، ترويج فرهنگ حفاظت از منابع طبيعي به عنوان سرمايه‌هاي ارزشمند ملي و ترغيب کارکنان بانک به کاشت نهال و احترام به طبيعت اعلام کرد. شايان ذکر است بانک کشاورزي به عنوان بانک سبز و حامي‌محيط زيست ، فعاليت‌هاي فراواني از جمله گسترش بانکداري الکترونيکي، پرداخت تسهيلات براي ايجاد و گسترش باغات و اجراي عمليات آبخيزداري و حمايت از تشکل‌هاي مردم نهاد حامي‌محيط زيست را انجام داده است و هرساله در روز درختکاري با مشارکت کارکنان بانک نسبت به کاشت صدها اصله نهال اقدام مي‌کند.
 
کسب مقام سوم مسابقات فوتسال برندهاي برتر از سوي تيم بانک دي
تيم فوتسال بانک دي موفق به کسب مقام سوم در جام برندهاي برتر سال 95 شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک دي، جام فوتسال برندهاي برتر با حضور 24 تيم از برندهاي مختلف بانکي، بيمه‌اي، نفت و پتروشيمي، دارويي، صنايع غذايي و خودرويي از دي ماه در مجموعه سبز ولنجک برگزار شد و تيم فوتسال بانک دي با اقتدار و سه برد پياپي از مرحله گروهي صعود و وارد مرحله حذفي شد. در مرحله حذفي نيز با پيروزي بر تيم‌هاي بيمه ما و نگين خودرو در ميان چهار تيم برتر مسابقات قرار گرفت و در مرحله نيمه نهايي در برابر تيم قدرتمند گروه صنايع غذايي درنا ايستد. تيم صنايع غذايي درنا که از تعدادي بازيکنان داراي سوابق ملي و ليگ برتر بهره مند بود تا قبل از اين ديدار در برابر کليه رقبا با اختلاف بالا پيروز شده بود و به لحاظ فني بخت نخست قهرماني محسوب مي‌شد. تيم فوتسال بانک دي در برابر تيم درنا عليرغم ارائه بازي جانانه و بسيار نزديک نهايتاً در ضربات پنالتي نتيجه را به حريف واگذار کرد و در عين شايستگي از راهيابي به فينال مسابقات باز ماند.

جايزه 50 ميليون توماني وين‌کارت سامان به بجنورد رفت
دور هشتم از سري سوم قرعه‌کشي «وين کارت» بانک سامان ويژه ماه بهمن با حضور مديران ارشد بانک انجام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، مرتضي حسيني‌نژاد مدير بازاريابي و توسعه محصول در اين باره گفت: در اين قرعه‌کشي که تنها قرعه‌کشي ماهانه نظام بانکي است، برندگان 251 جايزه به ارزش 5 ميليارد ريال شامل يک جايزه 500 ميليون ريالي، 50 جايزه 50 ميليون ريالي و 200 جايزه 10 ميليون ريالي مشخص شدند. حسيني‌نژاد خبرداد: براساس اين قرعه‌کشي، آنه‌محمد رهنما مشتري 28 ساله شعبه بجنورد برنده جايزه 500 ميليون ريالي دوره بهمن‌ماه «وين‌کارت» بانک سامان شد. مدير بازاريابي و توسعه محصول بانک سامان گفت: هدف از ارائه «وين‌کارت» ترويج استفاده از ابزارهاي الکترونيکي به‌جاي پول نقد است و در تداوم اين هدف، کسب امتياز با تراکنش‌هاي مختلفي همچون انجام خريد‌هاي روزانه با وين‌کارت، خريد شارژ، پرداخت قبض، انتقال وجه داخلي، ساتنا و پايا صورت مي‌گيرد.

ساعت کار شعب بانک ملي ايران تا پايان سال و ايام نوروز
به منظور تسهيل امور بانکي مشتريان در روزهاي پاياني سال، تمامي‌شعب بانک ملي ايران از روز 16 تا 28 اسفند جاري به جز روزهاي جمعه 20 و 27 اسفند ماه تا ساعت 17 فعالند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در عين حال ساعت کار شعب بانک ملي ايران در روز سه‌شنبه 24 اسفند جاري مصادف با آخرين شعب چهارشنبه سال تا ساعت 16 خواهد بود.  همچنين شعب منتخب بانک ملي ايران که اسامي‌آنها از طريق سايت اين بانک قابل مشاهده است، در روزهاي 29 و 30 اسفند ماه 95 و همچنين روزهاي دوم و سوم فروردين ماه 96، از ساعت 9 تا 12 به ارائه خدمات بانکي به مشتريان خواهند پرداخت.

هشدار بانک صادرات در خصوص توجه به نکات امنيتي چک بانک‌ها
بانک صادرات ايران به منظور آگاهي مشتريان و هموطنان گرامي‌در استفاده از چک بانک‌هاي رايج اطلاعيه اي صادر کرد که متن اطلاعيه به شرح زير است. با توجه به انتشار تصوير يک فقره ايران چک 500 هزار ريالي با مهر شعبه فرهنگ
 در شبکه‌هاي اجتماعي و برخي سايت‌ها و خبرگزاري‌ها به اطلاع عموم مي‌رساند: از سال 1386 به بعد فرآيند چاپ هر نوع چک بانک مشابه اسکناس انجام مي‌شود و از طريق بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در اختيار بانکها قرار مي‌گيرد. چک بانکها داراي مشخصات امنيتي خاص مي‌باشند و جعل آنها داراي تبعات کيفري است.
همچنين ايران چک موصوف متعلق به اين بانک نبوده و تاکنون حتي يک برگ از آن به شعب اين بانک واصل نشده است و انتصاب ايران چک موصوف که در شبکه‌هاي اجتماعي انتشار يافته به هيچ وجه مربوط به بانک صادرات ايران نيست.  

افزايش ساعت کار موسسه اعتباري کوثر در اسفندماه
موسسه اعتباري کوثر در راستاي خدمات رساني مطلوب و رفاه حال مشتريان در روزهاي پاياني سال، ساعت کار شعب خود را افزايش داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ در آستانه سال نو و به منظور افزايش سطح خدمات‌رساني و تسهيل امور بانکي مشتريان با توجه به افزايش مراجعات هموطنان ع
زيز به شعب در روزهاي پاياني سال، موسسه اعتباري کوثر به منظور رفاه حال هموطنان از روز يکشنبه 15 اسفندماه ۹۵، ساعت کار 356 شعبه و باجه خود را در سراسر کشور تا ساعت 16:30 افزايش داده است.