فضاي فرهنگي تبديل به درگيري نشود 
وزير ارشاد گفت: از برنامه‌ريزي و پيگيري ايجاد يک فضاي ثبات و آرامش در فضاي فرهنگي خبر داد و گفت: فضاي فرهنگي؛ فضايي ايجابي است نه سلبي. نبايد فضاي فرهنگي تبديل به محيطي مناقشه‌آميز و درگيري شود. به گزارش ايلنا، سيدرضا صالحي اميري گفت: نکته ديگر نشاط اجتماعي و فرهنگي است. جامعه نيازمند محصولات خوب فرهنگي است و بايد تلاش کنيم مصرف فرهنگي در جامعه افزايش پيدا کند. و نکته سوم هم توجه به اقتصاد مقاومتي بود که تلاش کرديم گفتمان‌سازي اقتصاد مقاومتي را در سطح فرهنگ و گستره ملي پيگيري کنيم. در همه استان‌ها تلاش کرديم برنامه‌ها به شکلي اجرا شود که مردم احساس نياز به اقتصاد مقاومتي کنند.

اصولگرايان رقيبي در برابر روحاني ندارند 
دبيرکل جمعيت فدائيان انقلاب اسلامي‌معتقد است شرايط اصولگرايان در انتخابات 96 به گونه اي است که نمي‌توانند رقيبي را در برابر رئيس جمهوري فعلي معرفي کنند. محمدمهدي عبدخدائي در گفت و گو با ايرنا افزود: اين که روحاني توانسته در طيف و وفاق جهاني عليه ايران اختلاف ايجاد کند، مورد قبول جامعه است. نکته مثبت ديگر اين است که توانسته تورم را يک رقمي‌کند.وي به علاقمندي جامعه به روحانيت اشاره کرد و گفت: مردم در انتخابات بايد به تشخيص خودشان عمل کنند. متاسفانه نوع انتخابات در ايران ليستي شده است و مردم با تشخيص ليست‌ها و نه با تشخيص شخصي خود به کانديدا يا کانديداها راي مي‌دهند.

براي خريد کالاي ايراني انگيزه ايجاد کنيم  
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي‌با تاکيد بر اين که پايه اقتصاد مقاومتي تاکيد بر توليدات داخلي است، گفت: ما بايد براي خريد کالاي ايراني در بين مردم انگيزه ايجاد کنيم.مصطفي کواکبيان در گفت وگو با ايرنا افزود: بسياري تصور مي‌کنند که اقتصاد مقاومتي به معناي درگير شدن با خارج از کشور است، در حالي که مفهوم اقتصاد مقاومتي يعني در جاهايي که کالاي توليد داخلي داريم براي چه بايد از خارج وارد کنيم.وي يادآور شد: البته ممکن است خريد يک کالاي خارجي به صرفه تر باشد ولي رويکرد کلي بايد خريد کالاي توليدکننده ايراني باشد، البته کالاي داخلي نيز بايد از لحاظ کيفيت و استانداردسازي قابل قبول باشد.




رهبر انقلاب همزمان با غرس دو اصله نهال ميوه :
در هفته منابع طبيعي، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌دو اصله نهال ميوه، غرس کردند
.به گزارش ايسنا، حضرت آيت الله خامنه‌اي سپس در سخناني با اشاره به اهميت فضاي سبز و پوشش گياهي افزودند: بسياري از عوارض ناشي از ريزگردها و آلودگي هوا و ناسالم بودن هواي شهرها به‌دليل کمبود پوشش گياهي است و با توجه به موقعيت اقليمي‌و گستردگي مناطق کويري در کشور، حفظ پوشش گياهي اهميت مضاعفي دارد.
رهبر انقلاب اسلامي، وجود سبزه‌گاههاي برخوردار از گياهان متنوع دارويي و همچنين جنگل‌هاي شمال را از جمله‌امتيازات فضاي سبز ايران برشمردند و افزودند: جنگل‌هاي ارزشمند شمال جزو کم‌نظيرترين جنگل‌هاي دنياست، اما عده‌اي سوداگر بدون توجه به منافع ملي، به جان جنگلها و منابع کشور مي‌افتند و بايد اين جنگلها را از دست اندازي حفظ کرد.
ايشان تأکيد کردند: مسئولان بخش جنگلها، مراتع و زمينهاي کشاورزي بايد اهميت زيادي براي کار خود قائل باشند و در حفظ اين ثروت عظيم ملي تلاش کنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به ويژگي‌هاي ممتاز ميوه‌هاي ايراني و با ابراز تأسف از واردات ميوه، گفتند: واردات ميوه جزو کارهاي غلط است و مسئولان جز در موارد ضروري، بايد از اين کار جلوگيري کنند.
رهبر انقلاب اسلامي‌، مراسم درختکاري را نماد احترام مردم به طبيعت سرسبز ايران عزيز خواندند و افزودند: همه بايد قدردان اين موهبت الهي باشند.

رييس جمهور:
رييس‌ جمهور با تأکيد بر اينکه هيچ سلاحي برتر از ايمان، مقاومت و اتحاد مردم وجود ندارد و جنگ امروز در صحنه‌هاي مختلف، جنگ اراده‌ها است، گفت: سلاح قطعا لازم است، اما دشمن بيشتر از موشک، از ايمان و اراده مردم ما مي‌ترسد.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در کنگره بين‌المللي بزرگداشت روز شهيد در مشهد گفت: آنچه ما را در برابر آمريکا، رژيم صهيونيستي، مزدورانش و توطئه‌گران پيروز مي‌کند، تنها سلاح نيست بلکه بالاتر از آن ايمان، اراده، اتحاد و مقاومت مردم است ما در عين حال بايد موشک و هواپيما بسازيم و مي‌سازيم و دولت يازدهم در 3.5 سال گذشته در سلاح‌هاي راهبردي بيش از 10 سال گذشته تجهيزات ساخته است.
وي با تأکيد بر اينکه جنگ، مبارزه و برخورد صحنه رويارويي سلاح نيست، اظهار داشت: جنگ صحنه برخورد هواپيما، موشک، تانک و يا لشکرهاي پياده و زرهي نيست، بلکه واقعيت جنگ، جنگ اراده‌هاست و دو اراده رو در روي هم قرار مي‌گيرند و اين موضوعي است که همواره در طول تاريخ بوده، هست و خواهد بود.
رييس جمهوري گفت: جنگ پايان ندارد و اينکه از صلح سخن مي‌گوييم به مفهوم پايان دادن موقت کارزار نظامي‌است و الا کارزارها در صحنه‌هاي ديگر همچنان باقي است و جنگ اقتصادي در دنيا هيچ‌وقت پايان نمي‌يابد و به تازگي فردي که در آمريکا قدرت را در دست گرفته اولين سخنانش جنگ جديد در ميدان اقتصادي با هم‌پيمانانش است.
وي با اشاره به قدرت برخورداري يک ملت از اراده و ايمان قوي، اظهار داشت: در هر صحنه‌اي که اراده و ايمان قوي وجود داشته باشد، آنجا پيروزي نهايي هم وجود دارد، اما هر کجا که در اراده ما خللي ايجاد شود، دشمن بزرگ جلوه نمايد و قدرت خود را ناديده گرفته و به رخ تاريخ نکشيم، بي‌ترديد در آن ميدان شکست خواهيم خورد.
روحاني اضافه کرد: اگر در ميدان اقتصادي گفته شود که قادر نيستيم، مشکلات اقتصادي را حل کنيم و نيازها و امکانات زندگي مردم را فراهم سازيم و به پيروزي خود در صحنه اقتصادي شک کنيم، بدون ترديد شکست خواهيم خورد.
رييس‌ جمهوري پرسش درباره اينکه "آيا در اقتصاد مقاومتي موفق بوده‌ايم يا نه" را سوالي نامربوط دانست و اظهار داشت: ما قطعاً پيروز اقتصاد مقاومتي هستيم. چرا که يک ملت بزرگ، دولت کارآمد و رهبري فرهيخته و آگاه داريم که هدايتگري مي‌کنند و مردم در صحنه هستند و دولت نيز به وظيفه خود عمل مي‌کند. روحاني با اشاره به ايستادگي ملت ايران در برابر فشارهاي گوناگون دشمنان در 38 سال گذشته، اظهار داشت: امروز هم فشار و تحريم ادامه دارد و ما در شرايط سخت به ايستادگي خود ادامه مي‌دهيم .در دنياي امروز که همه کشورهاي توليدکننده نفت مجبور شدند به ذخاير گذشته خود روي آورند و شاهد افزايش تورم و کاهش ارزش پول ملي‌شان بوديم، تنها جمهوري اسلامي‌ايران است که در چنين شرايط سختي رشد اقتصادي را افزايش داده، تورم را پايين آورده و ارزش پول ملي خود را حفظ کرده است.
رييس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: برخي سوال مي‌کنند که آيا همه تحريم‌ها پايان يافته است؟ البته که پايان نيافته و ما تنها در بخش هسته‌اي آن هم اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه به تعهداتش پايبند بماند، توانسته‌ايم موانع و تحريم‌ها را کنار بگذاريم، اما هنوز در ساير جاده‌ها، موانعي پيش‌روي ما وجود دارد و اينجا اين سوال مطرح است که چرا واقعيت‌ها به روشني به مردم گفته نمي‌شود.
 روحاني با طرح اين سوال که چرا در 8 سال دفاع مقدس توانستيم در برابر تجاوز دشمنان ايستادگي کنيم، گفت: در آن دوران همه ابزار نظامي‌دشمن، قوي‌تر و بيشتر از ايران بود و آنان بر مبناي همين محاسبه غلط به ايران حمله کردند و در طول جنگ 8 ساله هيچ کشوري اعم از شرق و غرب، حتي يک دستگاه تانک و يا يک فروند هواپيما در اختيار ايران قرار نداد و ملت ايران و جوانان ايراني با مظلوميت و تنهاي تنها با اتکال به خداوند توانستند قطعات مورد نياز تجهيزات نظامي‌را توليد کنند و با اين اراده توانستيم روي پاي خود بايستيم، لذا جنگ، جنگ سلاح نيست، بلکه صحنه جنگ اراده‌ است.
روحاني افزود: اتکاء آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها به رژيم صهيونيستي بود و تصور مي‌کردند قدرت نظامي‌اين رژيم غيرقابل شکست است و مي‌توانند با استفاده از آن هر کشوري را به اشغال درآورند و در جنگ 33 روزه اين ابهت ظاهري شکست و با پيروزي حزب‌الله اراده دشمن دچار اخلال شد و حزب‌الله توانست در جنگ اراده‌ها پيروز شود.
رييس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: روزي که تروريست‌ها تا پشت ديوار بغداد پيشروي کرده و موصل سقوط کرد نيز جنگ اراده‌ها جريان داشت، دشمنان تروريست‌ها را تحريک کرده بودند که مي‌توانند پيروز شوند و مردم عراق را ترسانده بودند که قادر نيستند در برابر تروريست‌هاي وحشي و وحشي‌گري آنها ايستادگي کنند، اما امروز به فضل الهي در جنگ اراده‌ها، مردم عراق پيروز شد و در آينده شک نکنيد که سراسر عراق را از وجود تروريست‌ها پاکسازي خواهند کرد.
روحاني خريد سلاح‌ از سوي برخي کشورهاي منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهم نيست که فلان کشور در منطقه چقدر سلاح و تجهيزات پيشرفته نظامي‌خريداري مي‌کند، چرا که اين موجب پيروزي نيست که اگر چنين بود بايد يمن، ماه‌ها پيش به تصرف متجاوزين در مي‌آمد، اما مردم فقير يمن با ايمان و اراده قوي، پيروز نهايي اين نبرد خواهند بود.
رييس‌ جمهوري با تأکيد بر اينکه برخورداري از ايمان و اراده قوي به معناي اين نيست که سلاح و موشک نساخته و تدبير نظامي‌نداشته باشيم، اظهار داشت: بايد سلاح بسازيم و تمرين نظامي‌انجام دهيم و در اين زمينه هدف نهايي، شکست اراده دشمن است. روحاني تصريح کرد: اگر دشمن در محاسبات خود به اين نتيجه برسد که مردم ايران نه تنها از شهادت نمي‌ترسند، بلکه آن را فخر خود و موجب جاودانگي مي‌دانند، در اين صورت ما شکست‌ناپذير خواهيم بود و هيچ سلاحي در برابر قدرت ايمان و اتحاد مردم ايران موفق نخواهد بود.

سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌با بيان اينکه ايران از نظر اقتصادي ظرفيت بسيار زيادي دارد، تاکيد کرد: يکي از بخش‌هاي مديريت، روابط خارجي است و قطعا با درگيري با دنيا نمي‌توانيم ظرفيت‌هاي بالقوه داخلي را شکوفا کنيم.
به گزارش ايلنا، بهروز کمالوندي در نشست اقتصاد مقاومتي در اتاق بازرگاني ايران گفت: بخش خصوصي مي‌تواند در همه زمينه‌هاي صنعت هسته‌اي کشور حتي در چرخه سوخت، منهاي غني‌سازي ورود کند. دولت بايد زمينه را براي ورود بخش خصوصي به صنعت هسته‌اي فراهم کند. فعالان اين بخش حتي مي‌توانند در چرخه سوخت نيز ورود پيدا کنند. او ادامه داد: همه صنايع يک فرايند را طي
مي‌کنند.
 در صنعت هسته‌اي نيز اين فرايند طي شد. ما براي اين صنعت هزينه‌هاي تحقيق و توسعه و هزينه‌هاي سياسي را پرداخت کرده‌ايم. معاون سازمان انرژي اتمي‌با تاکيد بر اينکه بخش خصوصي مي‌تواند علاوه بر حضور در بخش توليد در بخش توزيع نيز حضور داشته باشد، تصريح کرد: اکتشاف، استخراج، مباحث نيروگاهي، کاربردهاي پرتو، سامانه‌هاي پرتو دهي و راديو دارو زمينه‌هايي است که بخش خصوصي مي‌تواند در آن فعاليت داشته باشد.
 او افزود: اگر تعريف اقتصاد مقاومتي اين باشد که کشور در برابر شوک‌ها مقاوم باشد و از ظرفيت‌هاي داخلي استفاده کند، مي‌توانيم اين طور در مورد نقطه اشتراک اقتصاد مقاومتي و برجام صحبت کنيم که براي کاهش تکانه‌ها، بخشي اقدامات داخلي و بخشي مربوط به سياست خارجي است.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌با بيان اينکه کار سياست خارجي اين است که تکانه‌هاي خارجي را به حداقل خود برساند، خاطرنشان کرد: اگرچه نمي‌توانيم بگوييم برجام اين فشارها را به طور کامل برداشت اما مي‌توانيم بگوييم برجام اين تکانه‌ها را به حداقل خود رساند.
دليل اينکه ما بايد به اقتصاد مقاومتي نه به عنوان يک شعار، بلکه به عنوان يک واقعيت بپردازيم؛ اين است که‌امروزه جنک واقعي در حوزه اقتصاد است.
کمالوندي با بيان اينکه ظرفيت نظام آن گونه نيست که دشمنان ما بتوانند مسايل خود را از حوزه نظامي‌حل کنند، ابراز داشت: داستان ما چيزي شبيه روسيه است؛ امروز دشمنان روسيه مي‌خواهند به خاطر اشغال اوکراين با روسيه برخورد کنند، اما چاره‌اي جز اعمال تحريم اقتصادي عليه روسيه ندارند.  اين مقام عالي‌رتبه در سازمان انرژي اتمي‌گفت: اگر ما در جهان امروز به دنبال اين هستيم که تغييرات و اصلاحاتي ايجاد کنيم قطعا زير فشار خواهيم بود و بيشتر از همه اقتصاد ما زير فشار خواهد بود؛ به همين دليل بايد اقتصاد ما اقتصادي مقاوم باشد.
نماينده دائم ايران در آژانس انرژي اتمي‌ايران با بيان اينکه‌امريکا تنها با انجام کامل تعهدات خود مي‌تواند از ' اجراي سفت و سخت برجام ' سخن گويد، تاکيد کرد: اقدام متقابل و اجراي کامل تعهدات طرف‌هاي مقابل بنياني حياتي براي پايداري برجام است.
به گزارش ايرنا، رضا نجفي در جريان برگزاري نشست فصلي مارس شوراي حکام، با اشاره به تداوم اجراي برجام از سوي ايران که براي چندمين بار مورد تاييد آژانس قرار گرفته است، گفت: اجراي تعهدات ساير طرفهاي برجام همچنان رضايت بخش نيست.
نماينده کشورمان تاکيد کرد: اقدام متقابل و اجراي کامل تعهدات طرف‌هاي مقابل بنيان حياتي و عنصر اساسي پايداري برجام بشمار مي‌رود. وي گفت: آمريکا مي‌تواند از اجراي سفت و سخت برجام صحبت کند، اگر و فقط اگر به تعهدات خود ذيل برجام بطور کامل عمل کند.
 نماينده کشورمان ادامه داد: ايران به اجراي تعهدات خود ادامه مي‌دهد و در عين حال هوشيارانه اجراي تعهدات ساير طرف‌هاي برجام را زير نظر دارد. نجفي افزود: برجام بر رفع جامع همه تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و کليه تحريم‌هاي مرتبط هسته اي يکجانبه و چندجانبه تصريح دارد.
وي گفت: کشورهاي 1+5، در اجراي برجام با حسن نيت و در فضايي سازنده، بر اساس احترام متقابل و با پرهيز از هرگونه اقدام ناسازگار با متن، روح و قصد برجام که اجراي موفق آن را تضعيف کند، مسئوليت روشني بر عهده دارند. نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌در ادامه افزود: گزارش اخير مديرکل آژانس به روشني نشان مي‌دهد که اقدامات مرتبط هسته اي بطور کامل از سوي ايران انجام شده‌اند.
وي همچنين ضمن تاکيد بر مخالفت قاطع کشورمان با درج اطلاعات پادماني محرمانه در گزارشات آژانس و ضرورت حفاظت از اينگونه اطلاعات از سوي آژانس توضيحاتي در زمينه عرضه آب سنگين توليدي کشورمان به بازارهاي جهاني و همچنين تعاريف مورنظر کشورمان در زمينه ذخاير و موجودي اورانيوم کمتر غني شده ارائه داد.
 نجفي در خاتمه سخنراني خود به ادعاهاي نماينده رژيم صهيونيستي پاسخ داد و گفت: رژيمي‌که بر روي دهها کلاهک هسته اي جاخوش کرده ، تاسيسات هسته اي مخفيانه و خارج از پادمانش در حال کار هستند و مذبوحانه براي ممانعت از انعقاد برجام از هيچ تلاشي فروگذار نکرد، اکنون در مورد برجام اظهار نگراني مي‌کند که‌امري مضحک است. وي اضافه کرد: اين رژيم نمي‌تواند با اينگونه ادعاها بر برنامه سلاح‌هاي هسته اي غيرقانوني اش که خطري واقعي براي صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي است سرپوش بگذارد.

علوي در ديدار رهبران اقليت‌هاي مذهبي و سياسي ايران:
وزير اطلاعات با انتقاد از برخي اتهامات واهي عليه جمهوري اسلامي‌ايران در خصوص اقليت ستيزي و عدم رعايت حقوق اقليت‌هاي ديني گفت: از اينکه اقليت‌هاي ديني در کشور آرامش داشته و ابراز رضايت مي‌کنند براي ما يک ارزش ديني است.
حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي در ديدار رهبران اقليت‌هاي مذهبي و سياسي ايران به تبيين نگاه ظرافتمندانه اسلام نسبت به اقليت‌هاي ديني و جامعه شهروندي مسلمانان پرداخته و پس از تأکيد بر نقش موثر نمايندگان سياسي اقليت‌هاي ديني در مجلس شوراي اسلامي‌در ايجاد تعامل ميان جوامع مسيحي ايران با ارگان‌هاي دولتي، نقش رهبران مذهبي مسيحيان ايران در انتشار واقعيات موجود کشور در مجامع بين‌المللي را مثمر ثمر دانست.
او گفت: اسلام آرامش همگان را مي‌خواهد و ارتباط ميان اديان مختلف با مسلمانان در جامعه اسلامي، وظيفه اسلامي‌و شيعي ماست. آنچنانکه دين اسلام و مکتب تشيع تکليف کرده است. وزير اطلاعات با مقايسه نمايندگان ارمني و آشوري در مجلس شوراي اسلامي‌که به لحاظ قومي‌تفکيک شده‌اند با ساير مجالس و پارلمان‌هاي کشورهاي ديگر، اين ويژگي را منحصراً از الطاف نظام مقدس جمهوري اسلامي‌نسبت به شهروندان غيرمسلمان خود دانست و افزود: اين مهم باعث مي‌شود که اقليت‌هاي ديني احساس تعلق بيشتري نسبت به کشور و ميهن خود داشته باشند.
علوي با انتقاد از برخي اتهامات واهي عليه جمهوري اسلامي‌ايران در خصوص اقليت‌ستيزي و عدم رعايت حقوق اقليت‌هاي ديني ابراز داشت: اگر از نگاه قانوني با يک نفر مسيحي در قبال تخطي صورت گرفته برخورد مي‌شود، دليل بر عدم آزادي مذهبي يا دشمني ميان اسلام و مسيحيت نيست.
وزير اطلاعات ضمن تقدير و تشکر از دفاع رهبران سياسي و مذهبي اقليت‌هاي ديني در مقابل هجمه‌هاي وارده بر جمهوري اسلامي‌ايران افزود: از اينکه در دفاع از حق خود کوتاه نيامديد و با زبان خود بيانگر حقايق واقعي داخل کشور بوده‌ايد تشکر مي‌کنم چرا که شما از مظلوم دفاع و حقيقت را بيان کرده‌ايد.

مدير دوتابعيتي اداري نداريم
وزير دادگستري گفت: مدير دوتابعيتي اداري نداريم و چندليستي که اعلام شده مربوط به شرکت‌ها و در دست بررسي است. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي در نشست شوراي اداري استان بوشهر، گفت: امروز توسعه صنعتي در کشور به بالاي 10.5 درصد رسيده است.وي خاطرنشان کرد: با همت دولت تدبير و اميد و با سرمايه گذاري 17 هزار ميليارد تومان، 22 تا 23 هزار واحد صنعتي غيرفعال در کشور فعال شدند.وزير دادگستري اظهار کرد: امسال در عرصه اقتصادي به نرخ رشد بالاي 7.5 و بدون نفت به پنج درصد رسيده‌ايم و تورم همچنان تک رقمي‌است.پورمحمدي بيان کرد: با همه اين پيشرفت‌ها با وجود ايجاد سالي 700 هزار شغل در مقابل 500 هزار بيکار، همچنان اشتغال مهمترين مشکل کشور به شمار مي‌رود.وي افزود: در دولت تدبير و اميد 22 ميليون و 700 هزار شغل ايجاد شده، اين در حاليست که نرخ بيکاري از 11.5 به 12.7 درصد رسيده است. وزير دادگستري گفت: امروز شعار توليد و مصرف داخلي را با صداي بلند سر مي‌دهيم.

انحصارطلبان با گفت‌وگو مخالفند
يک مدرس حوزه علميه با تاکيد بر اينکه اختلافات را بايد کنار بگذاريم گفت: تفاهم و انسجام ملي بحث تازه اي نيست امام و رهبري بارها بر اين موضوع تاکيد کردند و در شرايط کنوني جهان ما نياز به يک همدلي و همراهي داريم.حجت السلام محسن غرويان در گفت و گو با ايلنا، درباره ضرورت ايجاد گفت‌وگوي ملي گفت: تفاهم و يا وحدت ملي مسئله‌اي است که خود امام و مقام معظم رهبري که بر روي آن تاکيد داشتند، اين امر ريشه در قرآن دارد و بارها به مسلمان توصيه شده است که در کارها وحدت داشته باشيد.او با تاکيد بر اينکه افراد نخبه و رجالي که باور قلبي به ايجاد تفاهم و انسجام ملي دارند، بايد به جريان ورود کنند گفت: با عقل جمعي مي‌توان کارها را پيش برد. افراطيون به دليل برخي انديشه‌هاي انحصار طلبانه و مباني تئوريکي تفکراتشان، با هر گفت‌وگويي براي حل مسائل و آرامش در کشور مخالفت مي‌کنند اما اصولگرايان معتدل و عقلاي اصولگرايان نه تنها از اين بحث استقبال مي‌کنند، بلکه حتي در اين راستا نيز گام‌هايي خواهند برداشت.او گفت: بايد واکنش‌هاي ما متناسب با کنش‌هاي سياسي در اجتماعات بين المللي باشد، امروز ترامپ با يک تفکر خاص که دشمني با ايران بارزترين آن است به روي کار آمده است. مي‌بينيم که او از مشاورين و اطرافيان خود مشورت مي‌گيرد و با اجماع تصميم مي‌گيرد ما نيز بايد از اين روش استفاده کنيم و به دنبال تعامل و تفاهم باشيم.

۳۰ اسفند ماه تعطيل رسمي‌است
سخنگوي دولت درخصوص تعطيل بودن ۳۰ اسفند گفت: با تصميم هيات دولت ۳۰ اسفند تعطيل رسمي‌است.محمدباقر نوبخت افزود: به تمام ادارات ابلاغ شده که اگر کارمندي از روز شنبه تقاضاي مرخصي کرد، با آن موافقت شود.رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مصوبه دولت درخصوص مسکن مهر اظهار داشت: دولت مصوب کرد که ۱۵۰ ميليارد تومان براي تکميل مسکن مهر در نظر گرفته شود تا اين پروژه در طول دولت يازدهم به اتمام برسد.

انتقال 28 زنداني ايراني از ارمنستان به کشور
سفير ايران در ارمنستان با بيان اين‌که «ارمنستان مي‌تواند پل ارتباطي ايران با جهان بيرون باشد»، گفت: يکي از زمينه‌هايي که در اين بحث مي‌تواند مورد توجه قرار گيرد توليد محصولات گلخانه‌اي است.به گزارش ايسنا، سيدکاظم سجادي به سفر 250 هزار ايراني به ارمنستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به لغو رواديد ميان دو کشور پيش‌بيني مي‌شود اين رقم به 350 هزار نفر در پايان سال جاري برسد.وي افزود: البته در تلاش هستيم تا اين مراوده دو سويه شود و ايران نيز از حضور گردشگران ارمنستان بهره ببرد.سجادي از انتقال 28 زنداني ايراني از ارمنستان به کشور خبر داد و گفت: تعداد زندانيان ايراني در ارمنستان به 40 نفر مي‎رسيد که عمده آنان به دليل مواد مخدر دستگير شده بودند.

تبعات جبران ناپذير اقدامات غيرحرفه‌اي آمريکا
ناوسالار‌هاشمي‌با اشاره به اقدام غيرحرفه اي اخير ناو آمريکايي در خليج فارس تأکيد کرد: اينگونه اقدامات مي‌تواند تبعات جبران ناپذيري به دنبال داشته باشد.به گزارش ايسنا، در پي انتشار خبر نادرستي از قول يک مقام امريکايي پيرامون ناو  "usns invincible" ، ناوسالار سوم پاسدار مهدي‌هاشمي‌فرمانده ناو تيپ رزمي‌۱۱۲ ذوالفقار منطقه يکم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌گفت: به دنبال حضور نامشروع شناورهاي مربوط به قدرتهاي فرامنطقه اي در خليج فارس و تنگه هرمز، يک فروند ناو امريکايي از ناوگروه‌امريکايي و انگليسي که در حال عبور از ترافيک زون تنگه هرمز بود، از مسير بين المللي خارج و به سمت شناورهاي حاضر نيروي دريايي سپاه در منطقه تغيير مسير داد و در اقدامي‌غيرحرفه اي و حرکت توأم با اخطار تا مسافت ۵۵۰ متري نزديک شناورهاي ما شد.وي با بيان اينکه "تا هنگامي‌که ناوهاي امريکايي و انگليسي قوانين تردد در آبراه‌هاي بين المللي را به صورت حرفه اي و دقيق رعايت نکنند، ارتکاب اينگونه اقدامات از سوي آنها ادامه خواهد داشت گفت: قرائن نشان مي‌دهد آنها علاقه مند هستند منطقه در وضعيت خطرناک قرار داشته باشد و دروغگويي اخير مقام امريکايي و تصويرسازي غيرواقعي او از اتفاق اخير با تاکتيک فرافکني و فرار رو به جلو مؤيد همين موضوع است.

برخورد با افشاکنندگان گزارش‌هاي سازمان بازرسي
سازمان بازرسي کل کشور اطلاعيه اي به منظور تاکيد بر برخورد با انتشار و افشاي غيرقانوني گزارش‌هاي سازمان بازرسي کل کشور و اسناد به آنها عليه اشخاص و مقامات، منتشر کرد. در اين اطلاعيه‌امده است: با توجه به اينکه اخيراً مشاهده مي‌شود برخي بدون رعايت موازين قانوني با استناد به گزارش‌هاي محرمانه‌ي سازمان بازرسي کل کشور مبادرت به طرح مطالبي عليه اشخاص حقيقي يا حقوقي و مقامات و مسئولان کشوري در رسانه‌ها مي‌کنند و موجبات مخدوش نمودن افکار عمومي‌و ورود لطمه به حقوق اشخاص را فراهم مي‌آورند، ضرورت تشخيص داده شد به‌منظور جلوگيري از ادامه‌ي اين روند نادرست و آثار زيان‌بار اجتماعي آن متذکّر شود که بر اساس قانون سازمان بازرسي کل کشور و آيين‌نامه‌ي اجرايي آن، اسناد و مدارک و اظهارات موجود در سوابق و پرونده‌هاي در جريان بازرسي، پيش از بررسي و طي تشريفات قانوني و اظهارنظر مقامات مسئول در اين سازمان مطلقاً قابليت استناد و يا انتشار ندارد و گزارش‌هاي نهايي و قطعي نيز به‌موجب بند ج و د ماده 2 قانون تشکيل سازمان بازرسي تنها به مقامات يادشده در اين مقررات اعلام مي‌گردد تا آن‌ها در چارچوب قانون به تکاليف خود در قبال گزارش ارسالي عمل کنند. ازاين‌رو هرگونه بهره‌برداري از گزارش‌هاي اين سازمان خصوصاً افشاء و انتشار آن خارج از موازين و ترتيبات يادشده غيرقانوني محسوب مي‌گردد و برابر ماده 648 قانون مجازات اسلامي‌و در مواردي مطابق ماده 2 قانون مجازات انتشار و افشاء اسناد محرمانه و سرّي دولتي قابل پيگرد مي‌باشد.