محسن‌هاشمي با انتقاد از وضعیت مطالعات فنی در شهرداری تهران:
گروه اجتماعي: روز گذشته فرهنگسراي انديشه ميزبان چهره‌هاي مطرح مديريت شهري كه در يك نقطه اشتراك داشتند، انتقاد از توسعه شهر تهران بدون الگوي مناسب. حدود نيم قرن از تهيه و اجراي طرح‌هاي توسعه شهري تهران مي‌گذرد.
 به اعتقاد كارشناسان حالا ارزيابي طرح‌هاي توسعه شهري و شناسايي عوامل موثر بر تحقق‌پذيري آنها در يک بررسي يکپارچه با همفکري صاحبنظران حوزه شهرسازي و مديريت شهري ضرورت دارد. در همين حال روز گذشته همايش "طرح‌هاي توسعه شهري از ايده تا عمل" در راستاي هم‌انديشي در ابعاد مختلف تهيه، اجرا، پايش و نظارت طرح‌هاي توسعه شهري با تاکيد بر تجربه تهران پرداخته شد، همايشي كه يكي از اهداف آن بررسي نظام برنامه‌ريزي شهري و تحقق‌پذيري طرح‌هاي توسعه شهري بود.
شوراها قدرت لازم براي نظارت ندارند
روز گذشته عضو کميسيون سلامت شوراي شهر از عدم برنامه توسعه تهران گلايه کرد. احمد مسجدجامعي در همايش «طرح‌هاي توسعه شهري از ايده تا عمل» که به همت کميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران برگزار شد، با بيان اينکه توسعه تهران الگويي نداشته، گفت: متاسفانه در اين بي‌برنامگي توسعه، شهر تهران اصالت خود را تقريبا از دست داده و مسوولان طي سال‌هاي اخير به‌جاي آنکه از ظرفيت‌هاي ويژه اين شهر استفاده کنند آن را به سمت نابودي سوق داده‌اند. وي با بيان اينکه شهر تهران به پشتوانه تاريخچه و پيشينه خود يک شهر مدني است که بايد به مدنيت آن احترام گذاشت، گفت: تنها 20 درصد از طرح‌هاي جامع اجرايي شده و اسناد بالادستي اين شهر رعايت نشده است.
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه شوراها قدرت لازم براي نظارت ندارند، گفت: در قانون شوراها شاهد مقاومت دولت هستيم به گونه‌اي که هربار قانون شوراها به مجلس رفت، از اختياراتش کاسته شد و دولت نيز مايل نيست که بخشي از اختياراتش را در اختيار پارلمان‌هاي محلي قرار دهد و اين مقاومت در همه دولت‌ها ديده شده، حتي در دولت احمدي‌نژاد که خودش محصول شورا و شهرداري بود نيز اين مقاومت بيشتر از قبل بود و تنها مديريت کتابخانه‌ها را به مديريت شهري دادند که بعد هم آن را پس گرفتند! مسجدجامعي با بيان اينکه‌امکان نظارت در شوراي شهر تهران وجود ندارد، گفت: عملا شورا امکان نظارت ندارد، چراکه ما تنها مي‌توانيم به شهرداري تذکر داده و يا از او سوال بپرسيم اما اگر قانع هم نشديم، راهي نداريم.
مترو يادگار آيت‌الله‌هاشمي‌براي تهران
روز گذشته همچنين محسن‌هاشمي، معاون توسعه دانشگاه آزاد با بيان اينکه آيت‌آلله‌هاشمي‌رفسنجاني دو دوره در سمت نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي‌نقش زيادي ايفا کردند، گفت: يکي از مسائل مثال‌زدني، مترو است که بعضا کساني نسبت به پروژه‌هاي اينچنيني ايراد مي‌گرفتند و اين پروژه‌ها خوابيده بود اما آيت‌الله‌هاشمي‌براي مترو تهران خطبه خواندند و در جلسه هيات دولت شرکت و از اين پروژه دفاع کردند و حالا خوشبختانه درصدد اين هستيم که 7 خط مترو را در اختيار شهروندان قرار دهيم. وي با بيان اينکه بايد به دنبال حل مشکلات تهران باشيم چراکه تهران به الگوي مابقي شهرها بدل شده، گفت: بايد مواظب مابقي شهرها باشيم تا در آينده مشکلات تهران گريبان شهرهاي ديگر را نگيرد.
در مطالعات پروژه‌هاي شهري با مردم صادق باشيم
مديرعامل سابق شرکت مترو تهران با بيان اينکه متوسط عمر شهرداران دو سال بود اما قاليباف رکورد عمر شهرداران را دارد، گفت: مي‌بينيم که مشکلات بارگذاري در شهر روز به روز افزايش مي‌يابد و علي‌رغم سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي که صورت گرفته، جاي زندگي براي مردم سخت‌تر شده و در شرايطي هستيم که بايد به سمت خردجمعي و آرامش در تصميم‌گيري برسيم و نبايد بدون مطالعه کافي تصميم‌گيري کنيم.‌هاشمي‌با بيان اينکه نبايد مطالعات صوري باشد و براي پروژه‌ها مطالعات مشخص ترتيب دهيم، گفت: خرد جمعي، آرامش در تصميم‌گيري، درآمد پايدار که منجر به توسعه پايدار مي‌شود، ديگر ويژگي‌هايي است که بايد در مديريت شهر به آن توجه شود. وي با بيان اينکه عدم خودکفايي در شهرداري‌ها يکي از عمده مشکلات کلانشهرها است، گفت: وقتي درآمد ناشي از مازاد تراکم يا بارگذاري غيراصولي باشد، شهر دچار مشکل مي‌شود و حتي مطالعات پايه نيز جوابگوي ما نيست که متاسفانه شاهد هستيم طرح‌هاي توسعه‌اي در تهران بخصوص در حوزه حمل و نقل بيشتر بر پايه سعي و خطا است.
عظيم‌ترين پروژه‌ احياي بافت‌ فرسوده
معاون توسعه دانشگاه آزاد با اشاره به تاثيرات بافت فرسوده در شهر گفت: بافت فرسوده مشکلات زيادي ايجاد مي‌کند که بايد بافت‌ها را با اجراي طرح‌هاي شهري بارگذاري جديد کنيم.‌هاشمي‌با بيان اينکه 90 درصد سرمايه‌گذاري‌ها در حوزه ساخت و ساز شهر تهران در جاهايي انجام شده که نبايد باشد و اين مساله سبب بهم‌ريختن طرح‌هاي شهري شده است. وي با بيان اينکه در دانشگاه آزاد بحث تجميع ساختمان‌هاي اين دانشگاه وجود دارد، گفت: ما در تهران 80 ساختمان پراکنده داريم و قرار شد در مرکز تهران با فروش ساختمان‌هايمان بارگذاري داشته باشيم و سايت دانشگاهي تهران مرکز را داير کنيم که مطالعات اين موضوع انجام شده و چند منطقه نيز پيشنهاد شده و اميدواريم با خريد بافت‌هاي فرسوده ساختمان‌هاي دانشگاهي را آنجا داير کنيم و اگر شهرداري کمک کند، مي‌توانيم اين مهم را محقق کنيم. مديرعامل سابق شرکت مترو تهران افزود: اين پروژه يکي از عظيم‌ترين پروژه‌هاي احياي بافت‌هاي شهري است.
80 درصد اهداف طرح جامع شهر تهران محقق نشده
رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شورای شهر تهران از عدم تحقق 80 درصدي اهداف طرح جامع و تفصيلي خبر داد. محمد سالاري روز گذشته در همايش توسعه شهري از ايده تا عمل، گفت: متاسفانه حوزه شهرسازي و معماري در مديريت شهري مغفول مانده بود و در شوراي شهر چهارم يکي از کميسيون‌هايي که ايجاد شد، کميسيون شهرسازي بود. وي با بيان اينکه طرح تفصيلي و جامع به‌عنوان قانون اساسي يک شهر است اما مغفول مانده، گفت: 3700 هکتار بافت فرسوده و 14 هزار هکتار بافت ناپايدار در شهر تهران داريم که از سوي ديگر ساختمان‌هاي زيادي بر روي گسل‌هاي مختلف زلزله بنا شده که با يک زلزله خفيف به‌طور کامل منهدم مي‌شود. رييس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان اينکه 80 درصد برنامه و اهداف طرح جامع و تفصيلي اجرايي نشده که همه اين قصور متوجه شهرداري نيز نيست، گفت: متاسفانه در دولت‌ها و شهرداري، مديران به دنبال اجراي کارهاي سخت‌افزاري همچون ساخت پل، تونل و... که در چشم مردم است
هستند.
افراد پاک‌دست بايد وارد شوراي شهر شوند
شهردار تهران در سال‌هاي 78 الي 80 با بيان اينکه بلا بر سر سند چشم‌انداز تهران آمده، گفت: براساس اين سند تهران بايد جزء يکي از سه شهر مهم آسيايي مي‌بود اما اساسا 10 سال از اين سند گذشته و حتي نيمي‌از مسير را نيز طي نکرديم. مرتضي الويري افزود: در سند چشم‌انداز 20 ساله شهر تهران، پايتخت بايد در سال 1404 به شهري با هويت، دانش‌پايه، سرسبز، امن و مقاوم در برابر آسيب‌ها، پايدار و منسجم، روان و با عملکرد ملي، جهاني و داراي اقتصاد مدرني تبديل شود. شهردار اسبق تهران با بيان اينکه يکي از چالش اساسي شهرداري‌ها سرفصل درآمدهزينه‌ها است که با چالش مواجه است، گفت: در انتخابات پيش رو شوراي شهر تهران بايد مردم را دعوت کنيم که به افراد متخصص که تجربه لازم را در زمينه مسائل شهري دارند، انتخاب کنند و همچنين افرادي که پاک‌دست هستند، بايد به پارلمان محلي وارد شوند چراکه بعضا مديران در معرض خريده شدن هستند و اين آفت، شورا و مجلس را تهديد مي‌کند.
101 ساختمان بلندمرتبه در معرض گسل‌هاي تهران
پيروز حناچي، معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و مسکن نيز روز گذشته گفت: اولين طرح جامع مربوط به اواخر دهه 40 است که خروجي آن طراحي شبکه معابر فعلي، طراحي 22 منطقه و مشخص کردن حريم تهران تا سال 47 است که چيز زيادي از آن طرح باقي نمانده است. معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و مسکن گفت: قرار بود هر اقدامي‌در شهر تهران را با سند بالادستي مطابقت دهيم و متاسفانه پايش دقيقي صورت نگرفته و با اينکه شهر تهران از جمله کلانشهرهايي است که سرمايه‌گذاري خوبي در حوزه زيرساخت‌هاي اطلاعاتي صورت گرفته‌اما اگر اين اطلاعات در دسترس نباشد، قدرت تصميم‌گيري نخواهيم داشت. حناچي مصداق برخي اقدامات کميسيون ماده 5 را "خروج از ريل" خواند و گفت: کميسيون ماده 5 وظيفه منعطف کردن طرح‌ها و رفع موانع اجرايي را برعهده دارد و در دوره‌هايي از ريل خارج شده است. حناچي با بيان اينکه تقريبا در پايين خيابان انقلاب ساختمان بلندمرتبه نداريم، گفت: 101 ساختمان بلندمرتبه در معرض خطر مستقيم گسل‌هاي شناخته شده تهران هستند که اين مساله نه فقط در تهران بلکه در شهرهاي اطراف تهران همچون مشاء و... اتفاق افتاده و گويا در يک برهه سوئيچ مانيتورينگ کشور را خاموش کرده‌اند.

رئيس اتاق بازرگاني مازندران:
رئيس اتاق بازرگاني مازندران گفت: با وجود محدوديت‌ها و ضعف زيرساخت‌هاي صادراتي، مازندران توانست صادرات کالاي توليدي خود را به خارج از کشور حدود 20 درصد رشد دهد.
 به گزارش ايسنا، عبدالله مهاجر در نشست خبري با اصحاب رسانه در ساري تصريح کرد: در صادرات موفق نخواهيم شد مگر آنکه پايه‌هاي صادراتي قوي داشته باشيم و براي ورود به بازارهاي اورآسيا بايد زيرساخت‌هاي مناسبي براي صادرات ايجاد کنيم تا بتوانيم با رقبا، رقابت کنيم. مهاجر، حقوق گمرکي در مقصد و گراني حمل و نقل کالا از بنادر مازندران را دليل اصلي تمايل بازرگانان استان براي صادرات کالاهايشان از طريق ديگر استان‌ها دانست و يادآورشد: هم اکنون نرخ حمل هر کانتينر کالا از بنادر مازندران به بنادر روسيه از جمله آستاراخان حدود 6000 دلار است در حالي که در استان گيلان حدود 3000 دلار تمام مي‌شود. رئيس اتاق بازرگاني مازندران با اشاره به اينکه تا پايان بهمن ماه‌امسال ۸۶۷ گواهي مبدا در استان صادر شد، ميزان کالاي صادراتي را براساس اين گواهي صادر شده، ۴۷۰ هزار تن برشمرد. وي تصريح کرد: در سال جاري ۲۸۳ کارت حقوقي تمديد و صادر شد که ۲۳۴ کارت حقيقي است. مهاجر افزود: حقوق گمرکي از جمله دغدغه‌هاي فراروي صادرکنندگان است که با رفع ضعف‌هاي زيرساختي از جمله متعادل شدن حقوق گمرکي براي صادرات، مازندران مي‌تواند سال آينده صادرات را به يک ميليارد دلار برساند. رئيس اتاق بازرگاني مازندران در ادامه گفت: بندرآمير آباد به دليل داشتن زيرساخت‌ها و اراضي مورد نياز براي ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز، بهترين نقطه براي راه‌اندازي منطقه آزاد است. وي خاطرنشان کرد: در سال جاري دولت براي حمايت از صادرات مرکبات براي هر کيلوگرم صادرات اين محصول براي تجار مازندراني حدود 5000 ريال مشوق در نظر گرفت. همين موضوع سبب شد با وجود سرماي آذر ماه و يخ زدگي بخشي از محصولات، صادرات مرکبات مازندران نسبت به سال قبل افزايش يابد.
سهل آبادي رييس اتاق بازرگاني اصفهان:
گردهمايي سالانه اعضاي اتاق بازرگاني اصفهان با حضور مشاور اقتصادي رييس جمهور ،استاندار اصفهان،شهردار و هيات نمايندگان اتاق و فعالان اقتصادي در سالن همايش‌هاي بين‌المللي اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد.
 سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي رييس اتاق بازرگاني اصفهان در ابتداي اين مراسم در رابطه با فعاليت اتاق بازرگاني اصفهان در دوره جاري هيات نمايندگان گفت: به‌واسطه انسجام بين هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، در حال حاضر 11 کميسيون فعال در اتاق بازرگاني انجام‌وظيفه مي‌کند که 62 کميته دارد و بيش از 800 نفر اين کميته‌ها را پوشش مي‌دهند.رييس اتاق بازرگاني اصفهان از برگزاري 240 همايش در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: در همين سال دو کميته جوانان و بانوان در اتاق ايجاد شد که اين دو کميته براي اولين بار در کشور در اتاق اصفهان شروع به کارکرد.
سهل‌آبادي همچنين به برگزاري جلسات شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي اشاره داشت و گفت: در سال 95، 10 جلسه شوراي گفت‌وگو و دو جلسه به‌صورت فوق‌العاده تشکيل شد که از اين جهت، استان اصفهان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.وي افزود: با پيگيري‌هاي صورت گرفته و موافقت مديرکل دارايي استان اصفهان، 100 درصد جرايم مراجعه‌کنندگان مالياتي با پرداخت بدهي نقدي، بخشيده شد.محمود اسلاميان نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان هم در اين همايش با اشاره سوابق تاريخي اصفهان گفت: اصفهان همواره در تاريخ پرافتخار ايران به‌عنوان محور هر جريان شناخته مي‌شود و نمونه بارز آن در دوران مشروطه ،ملي شدن صنعت نفت،انقلاب اسلامي‌و دوران دفاع مقدس قابل‌مشاهده است .مسعود نيلي مشاور اقتصادي رييس جمهور نيز در اين گردهمايي گفت: نبايد آمارهاي اقتصادي را صرفا باديد سياسي و جناح‌بندي سياسي تحليل کرد و اين مسائل براي همه کشورها وجود دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران-ساري ، در ابتداي جلسه آقاي مهندس دادخواه مسئول روابط عمومي‌و مشاور مديرکل ضمن خير مقدم به اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه ، از همکاري و تعامل آنها با اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران-ساري و حساسيت آنها به مقوله منابع طبيعي در مدت سال 95 ، تشکر و قدرداني نمود.
 مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران-ساري در نشست فوق و در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي گفت:گردشگري بدون فراهم کردن زيرساخت‌ها، تنها تخريب منابع طبيعي را بدنبال خواهد داشت. دکتر ستار بابايي کفاکي افزود:در مديريت جنگلها نبايد جزيره اي عمل کنيم و بايد مديريت واحد را براي اين بخش درنظر بگيريم. ايشان با اشاره به اينکه نبايد نگاه اقتصادي به منابع طبيعي داشته باشيم، اضافه کرد: در عرصه‌هايي که طرحهاي جنگلداري داريم، اقدامات خوبي صورت گرفته است. مديرکل منابع طبيعي مازندران منطقه ساري با بيان اينکه ۱۶۰۰ هکتار جنگلکاري طي دو سال گذشته صورت گرفته است، يادآور شد: زراعت چوب در سطح ۲۰۰ هکتار در زمين‌هاي پايين دست و بالادست در دست اجراست. مديرکل منابع طبيعي مازندران منطقه ساري با بيان اينکه در حال حاضر مجوز معدن در استان صادر نمي‌شود، ادامه داد: واگذاري معادن را بسيار محدود کرديم و در صورت نيازهاي ضروري، تنها بر اساس قانون مجوز صادر مي‌شود. مديرکل منابع طبيعي مازندران منطقه ساري از صدور ۴۲۶ مجوز معدن در استان خبر داد و گفت: تنها ۱۴۲ معدن فعال هستند و پروانه مابقي معادن در بنگاه‌ها در حال خريد و فروش است. مديرکل منابع طبيعي مازندران منطقه ساري يادآور شد: آفت شب پره سطح ۷۸ هکتار از جنگل‌هاي استان را درگير کرد و در ۳۷ هکتار نيز اقدامات کنترلي صورت گرفته است. دکتر بابايي اين آفت را غيربومي‌خواند و يادآورشد: آفت شب پره شمشاد داراي ۵ نسل بوده و مبارزه با آن کار دشوراري است. مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران ـ منطقه ساري از توزيع چهار ميليون اصله نهال رايگان و لزوم افزايش مشارکت مردم در ترويج درختکاري نيز خبر داد. دکتر ستار بابايي کفاکي در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: توزيع نهال در هفته درختکاري موجب توسعه است و تاکنون بيش از 600هزار اصله نهال توزيع شد. ايشان بيان کرد: جنگلبانان به عنوان محافظان حفظ منابع طبيعي به عنوان ضابط قضايي با هر نوع قاچاق در عرصه‌هاي ملي منابع طبيعي مبارزه مي‌کنند. دکتر بابايي افزود: امسال در هفته منابع طبيعي با شعار هميار طبيعت باشيم فعاليت‌ها به علاقمندان منابع طبيعي معرفي مي‌شود.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس مطرح کرد:
بوشهر- خبرنگار تجارت  : مهدي يوسفي فرمانده ارشد HSE،پدافند غير عامل و مديريت بحران منطقه ويژه پارس با بيان اين که رزمايش نشت مواد شيميايي و گاز ترش به عنوان اقتدار با هدف سنجش آمادگي واحدهاي ايمني و عملياتي و ديگر سازمان‌هاي مرتبط در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس امروز برگزار شد، گفت: نتايج بدست آمده از اين رزمايش در جلسه اي با حضور مسئولان اچ اس ايي صنعت نفت و کميته بحران منطقه با هدف شناسايي نقاط ضعف مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرد. مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در گفتگو با خبرنگار سايت منطقه ويژه پارس با يادآوري اين که طي سال جاري 5 رزمايش در سطح کلان در منطقه براي ايجاد آمادگي با آتش سوزي، سيل و ... برگزار شده است، گفت: تاکنون در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس هيچ رزمايشي در سطح کلان در زمينه نشت مواد شيميايي و گاز ترش اجرا نشده بود. يوسفي اجراي مانورها و رزمايشهاي ايمني آتش نشاني را يکي از راهکارهاي افزايش و حفظ آمادگي نيروهاي امدادي در منطقه دانست و گفت: با توجه به‌امادگي ايجاد شده در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در سيل اخير کمترين خسارت به تاسيسات و زيرساختهاي اين منطقه وارد شد و ما شاهد استمرار توليد گاز در اين منطقه بوديم. فرمانده ارشد HSEپدافند غير عامل و مديريت بحران منطقه ويژه پارس افزود: در رزمايش نشت مواد شيميايي و گاز ترش اقتدار با سناريو نشت گاز ترش در خط تغذيه پالايشگاه چهار عمليات امداد و نجات 30 مسدوم فرضي با در نظر گرفتن جهت وزش باد شروع شد، خوشبختانه مسئولان منطقه نيز در کمترين زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند که اين امر حکايت از آمادگي نهاد‌هاي مربوطه در منطقه است.
تدوين نظام حقوقي جديد فرهنگيان
وزيرآموزش و پرورش با بيان اينکه احکام برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را موظف به تهيه نظام حقوق کرده، گفت: کارگروهي در حال تدوين نظام حقوقي جديد در شأن معلمان است تا دغدغه فرهنگيان در اين زمينه برطرف شود. به گزارش ايسنا، فخرالدين دانش آشتياني با بيان اينکه نبايد به معلمان مانند سايرکارمندان دولت نگاه شود، تصريح کرد: معلم يک فرهيخته، متفکر و متخصص است که نياز به ضوابط حقوقي مجزا دارد. وي با تاکيد بر اينکه در سياست‌هاي جديد به دنبال کوچک کردن ساختار ستادي در استان‌ها وکاهش تصدي‌گري هستيم، خاطرنشان کرد: مشکل امروز آموزش و پرورش ما مقاطع و تعداد سال‌هاي تحصيلي نيست بلکه هر تغييري در اين نهاد مهم بايد با تامين زيرساخت‌هاي آن صورت گيرد. دانش آشتياني گفت: بودجه‌اموزش و پرورش در مدت سه سال گذشته سه برابر شده و به 300 هزار ميليارد ريال رسيده در حالي که پيش از اين بودجه‌اموزش و پرورش به 160 هزار ميليارد ريال مي‌رسيد.

معتادان متجاهر 12 شهر جمع‌آوري مي‌شوند
رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: اکنون اقدام به جمع‌آوري معتاد متجاهر در 12 شهر -که معتاد متجاهر بيشتري دارند- کرده‌ايم. به گزارش ايرنا، انوشيروان محسني بندپي بدون اشاره به اسامي‌اين شهرها، تصريح کرد: تاکنون در تهران يک هزار و 80 معتاد متجاهر پذيرش شده‌اند. وي تاکيد کرد: درخصوص معتادان متجاهر با ديد جديدي به آنان نگاه مي‌کنيم و الگوي دادگاه درمان مدار براي معتادان متجاهر در 6 استان شامل تهران، البرز، سيستان و بلوچستان، گيلان ، يزد و قزوين اجرا مي‌شود. رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: براي اين کار چهار تيم غربالگري، ارجاع و استقرار فعاليت دارند و معتادان متجاهر را به مراکز تشکل‌هاي مردم نهاد ارجاع مي‌دهند. محسني بندپي گفت: افزايش مستمري مددجويان نيز سال‌ها بود که تغييري پيدا نمي‌کرد و اين مستمري‌ها به ازاي هر خانواده تک نفره 53 هزار تومان، خانواده سه نفره 70 هزار تومان و خانوار سه نفر به بالا يکصد هزار تومان بود که با توجه به تورم حتي نمي‌توان گفت اين رقم حداقل است.

ايران جزو ۱۵ کشور اول انتشار گازهاي گلخانه‌اي
رييس مرکز ملي هوا و تغيير اقليم اعلام کرد: ايران جزو ۱۵ کشور اول انتشار گازهاي گلخانه‌اي در جهان است. به گزارش مهر، علي اصغر رجبي گفت: جهان تا سال ۲۱۰۰ ظرفيت انتشار دو هزار و ۹۰۰ گيگا تن کربن را دارد اما تاکنون هزار و ۹۰۰ گيگاتن آن در فضا منتشر شده و فقط ظرفيت حدود هزار گيگاتن ديگر باقي مانده است. وي افزود: سهم امريکا در اين ميزان انتشار ۲۹ درصد است يعني به نسبت جمعيت و ميزان انتشار بيش از ۲۴ درصد بيشتر از سهم خود انتشار داده است. اتحاديه اروپا ۴۵ درصد کربن انتشار داده و به نسبت جمعيت و ميزان انتشار بيش از ۳۱ درصد بيشتر از سهم خود کربن منتشر کرده است. سهم تمام کشورهاي در حال توسعه، ۲۶ درصد است و آنها از اين فضاي هزار و ۹۰۰ گيگاتن انتشار کربن ۵۰ درصد طلبکار هستند. رجبي تأکيد کرد: ايران جزو ۱۵ کشور اول انتشار گازهاي گلخانه اي در جهان است اما اين انتشار با درآمد ناخالص ملي هماهنگي ندارد.

جديدترين روش‌هاي تامين مالي پروژه‌هاي شهري
رئيس گروه تحقيقات اقتصادي انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران با اشاره به ابزارهاي تامين مالي پروژه‌هاي شهري گفت: در اين مورد مي‌توان بازار صکوک و اوراق قرضه را نام برد که البته ابزارهايي با بازدهي متغير است و همچنين در مورد ابزارهاي با بازدهي ثابت نيز راهکارهايي با رعايت اسلامي‌و ابزارهاي متعارف وجود دارد. وي با اشاره به دغدغه اصلي شهرها گفت:در کشورهاي توسعه يافته شاهد استقلال و اختيارات وسيع شهرداري‌ها هستيم و اين درحالي است که در کشورهاي در حال توسعه دغدغه اصلي شهرداري‌ها عدم استقلال و اختيارات کافي است. جلالي فراهاني با اشاره به منابع درآمدي شهرداري‌ها و تقسيم آن به منابع پايدار و ناپايدار ادامه داد: منابع پايدار نشان از استقلال و افزايش اختيارات شهرداري است و با هدف امکان دريافت ماليات و افزايش سهم درآمدهاي ثابت انجام مي‌شود اما در مورد منابع ناپايدار مي‌توان آنها را به دو بخش بازار پول و سرمايه تقسيم کرد . وي با اشاره به گفته رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي‌شهر تهران مبني بر اينکه تامين مالي پروژه‌هاي شهري يکي از مهمترين چالشهاي پيش روي شهرداري‌ها است، گفت: روش‌هاي رايج و مورد استفاده شهرداري‌ها در حال حاضر به 3 دسته تقسيم مي‌شود. جلالي ادامه داد: مشارکت بخش‌هاي عمومي‌خصوصي، استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در بازار پول و سرمايه و روش‌هاي نوين تامين مالي مانند گرفتن ماليات و عوارض از ارزش افزوده ناشي از اجراي طرح‌هاي عمراني شهري از جمله اين روش‌ها است که البته روش‌هاي نوين به دليل محدوديت اختيارات پيش روي شهرداري‌ها در ايران در حال حاضر از قابليت اجرايي و کاربردي کمتري برخوردار است. جلالي با بيان اينکه افزايش تقاضا براي کالاهاي عمومي‌و امکانات رفاهي به دليل گسترش شهرها و برجسته شدن نقش آنها را امروزه شاهد هستيم گفت: از همين رو لزوم تامين مالي پروژه‌هاي شهري با روش‌هاي متنوع در راستاي ارائه خدمات و امکانات با کيفيت بهتر به شهروندان روز به روز اهميت خود را بيش از پيش نمايان مي‌کنند. وي مجددا متذکر شد: نياز به تامين مالي و درآمدهاي ناپايدار مهمترين دغدغه شهرداري‌ها با توجه به افزايش تقاضاست که اين امر نياز به درآمدهاي ناپايدار به استفاده از ابزارهاي تامين مالي از قبيل انواع صکوک ، اوراق مشارکت و صندوق‌هاي سرمايه گذاري متناسب با پروژه‌ها را سبب شده است.

کسب مقام اول خدمات رساني در بين شرکت‌هاي آب و فاضلاب کشور توسط شرکت آبفای ايلام
به گزارش روابط عمومي‌شرکت آبفار ايلام مهندس جانبازمشاور وزير نيروو مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اهدا لوحي از مهندس تيموري مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستاي استان ايلام در ارائه خدمات به جامعه شريف روستايي استان تقدير بعمل اورد، در اين ارزيابي انجام شده توسط وزارت نيرو،آب و فاضلاب روستايي استان ايلام در بين کليه شرکت‌هاي کشور در جايگاه اول معرفي و با اهدا لوحي که به‌امضائ وزيرمحترم نيرورسيده تقدير گرديد.در قسمتي از اين لوح امده است:بدينوسيله از تلاش‌هاي ارزنده مديران و کارکنان آن شرکت در تحقق اهداف و برنامه‌هاي راهبردي وزارت نيرو قدر داني نموده و توفيق روز افزون در ارتقاي کمي‌و کيفي خدمات رساني به مردم شريف کشورمان رااز خداوند متعال خواستارم.