روزنامه مکزيکي «ريفورما» نوشته است که اقدامات و مواضع رئيس‌جمهور جديد آمريکا موجب شده تا کساني که دوستان بالقوه وي به شمار مي‌آمدند، نسبت به اقدامات وي اظهار نگراني کنند.نشريه مکزيکي «ريفورما» نوشته است در حالي که نزديک به دو ماه از آغاز به کار دولت جديد آمريکا مي‌گذرد، مواضع «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا موجب شده تا اختلاف نظرهايي ميان او و دوستان بالقوه‌اش از جمله روسيه به وجود آيد.در اين گزارش آمده است:پنج هفته پس از اينکه «دونالد ترامپ» رياست جمهوري امريکا را به دست گرفته، به نظر مي‌رسد نزديک‌ترين دوستانش به وي پشت کرده‌اند. اظهارات رئيس جمهور در مورد لغو احتمالي توافق موشکي «استارت» با روسيه خشم نمايندگان دولت «ولاديمر پوتين» را برانگيخت. از سوي ديگر سرويس‌هاي اطلاعاتي ايالات متحده که اعضاي آن بايد ازمدافعان سرسخت دولت ترامپ باشند، هر روز به طور فزاينده‌اي از رئيس دولت فاصله مي‌گيرند.
بازگشت جنگ سرد؟
تهديد رئيس جمهور ترامپ براي افزايش توان اتمي‌آمريکا و تبديل جايگاه دوم اين کشور به عنوان قدرت اتمي‌اول، که مانند هشداري براي روسيه بود بار ديگر صحبت جنگ سرد را به دنبال داشته است. «لئونيد اسلوتسکي» رئيس کميته‌امور بين الملل دوماي روسيه اظهار داشت: «اگر واشنگتن در مسير اتمي‌نيز سلطه‌گري را پيش بگيرد به ناچار مسابقه تسليحاتي سر گرفته خواهد شد و دنيا رو به جنگ سرد خواهد رفت. اين درست مثل يک فاجعه براي تمدن جهاني است.»براساس گزارش «صندوق پلاوشرز» که يک گروه ضد سلاح اتمي‌است، روسيه در حال حاضر داراي هفت هزار و سيصد کلاهک اتمي‌و ايالات متحده شش هزار و نهصد و هفتاد کلاهک دارد. اظهارات ترامپ اين سوء ظن را در پي دارد که آيا رئيس جمهور آمريکا در حال برنامه‌ريزي براي لغو قرارداد «استارت جديد» يا استقرار کلاهک‌هاي اتمي‌است؟پيمان کاهش تسليحات اتمي‌دوجانبه بين ايالات متحده و روسيه هر دو کشور را به کاهش زرادخانه خود به يک سوم يعني هر کشور حداکثر 1550 کلاهک، متعهد کرد.اگرچه اين قرارداد تنها شامل اين دو کشور مي‌شود اما اهميت بسياري دارد زيرا اين دو کشور 90 درصد زرادخانه‌هاي اتمي‌جهان را در اختيار دارند.
نخست وزير رژيم صهيونيستي با بيان اينکه اين رژيم مي‌تواند روابطش با کشورهاي عربي را عادي‌سازي کند، گفت: ترغيب دولت جديد آمريکا به تغيير رويکرد عليه ايران، روش اسرائيل براي مقابله با تهران است.
«بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه اعلام کرد که اين رژيم مي‌تواند روابطش با کشورهاي عربي را به حالت عادي برگرداند اگر عاقلانه عمل کند.نتانياهو طي سخنراني در کميته‌امور خارجي و نظامي‌پارلمان رژيم صهيونيستي «کنست» با ادعاي اينکه اسرائيل قوي‌ترين دولت در خاورميانه است، گفت: «و بايد از اين وضعيت خود بعنوان يک اهرم فشار استفاده کند. اسرائيل مي‌تواند از طريق درک منافع منطقه‌اي، روابط خود با کشورهاي عربي را بدست آورد.»به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وي تاکيد کرد ائتلاف منطقه‌اي که فقط به يک منظور، آنهم براي مقابله با ايران شکل گرفته است، مي‌تواند درب‌هايي را به‌سوي عادي‌سازي روابط اسرائيل با کشورهاي همسايه بگشايد.نخست وزير رژيم صهيونيستي افزود: «بنظر من، اگر ما خردمندانه عمل کنيم، مي‌تواند به ما در عادي‌سازي روابط با کشورهاي منطقه و گشودن دالان‌هاي ديپلماتيک جديد ميان ما و فلسطينيان کمک کند.»نتانياهو از بسته حمايتي نظامي‌38 ميليارد دلاري آمريکا بعنوان «عاملي در افزايش قدرت اسرائيل» نام برده و گفت: «اين کمک پايدار به ارتش اسرائيل و ديگر سرويس‌هاي مسلح آن اجازه خواهد تا از جديدترين و پيچيده‌ترين فناوري‌هاي دنيا بهره ببرد.»
نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌اجراي تعهدات برجامي‌سايرطرف‌ها را رضايتبخش ندانست ومخالفت کشورمان را نسبت به درج اطلاعات پادماني محرمانه درگزارش آژانس به بهانه شفافيت اعلام کرد
رضا نجفي سفيرونماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌روزچهارشنبه درخصوص اجراي برجام درنشست مارس شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌طي سخناني ازدبيرخانه آژانس بابت تلاش‌هاي آن درزمينه نظارت وراستي‌آزمايي برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)درجمهوري اسلامي‌ايران قدرداني کرد.وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي‌ايران ازهمان روزاجرايي شدن برجام تعهدات خويش تحت مفاد آن را محترم شمرده وگزارش‌هاي آژانس درباره راستي‌آزمايي ونظارت برجام درايران گواهي روشن بروجود چنين تعهدي است، اظهارداشت:اکنون بيش ازيک سال ازاجراي برجام سپري مي‌شود ودرحالي که ايران به اجراي کامل سهم خويش از اين توافق که موردنظارت وراستي‌آزمايي آژانس قرارداشته ادامه داده‌،اجراي تعهدات ساير طرف‌هاي برجام همچنان رضايتبخش نيست.نجفي اضافه کرد:همان‌گونه که ازابتداي مذاکرات برجام واجراي آن تأکيد کرده‌ايم اجراي متقابل وکامل تعهدات ازسوي همه طرف‌ها، شامل کشورهاي1+5،اساس اصلي برجام وبخش بنيادين توافق براي ماندگاري آن به شمارمي‌رود.
تحليلگر سرشناس جهان عرب بر اين باور است که از زمان تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب توسط عربستان و قطر تا کنون بسياري از مسائل به سود دمشق تغيير کرده و تنها چيزي که لايتغير مانده، ذهنيت اين کشورهاست.
 به گزارش فارس، «ابراهيم الجعفري» وزير خارجه عراق چندي پيش درخواست بازگشت سوريه به اتحاديه عرب را مطرح کرد.«احمد أبو الغيط» دبير کل اتحادي عرب به اين مسئله واکنش خوبي نشان نداد و اعلام کرد که «اکنون زمان مناسبي براي اين بازگشت نيست».«عبدالباري عطوان» تحليلگر برجسته جهان عرب با انتشار يادداشتي در وبگاه خبري «رأي اليوم» به اين واکنش انتقاد و تأکيد کرد، زماني که سوريه در سازمان ملل و همه سازمانهاي بين المللي عضويت داشته و در جلسات آن مشارکت دارد، اکنون شايسته نيست که عضويتش در اتحاديه عرب در تعليق باشد. ضمن آنکه، کشورهايي که در پس تعليق عضويت اين کشور قرار دارند، در نقشه [سياسي] اصلا وجود ندارند و فقط تحت الحمايه انگلستان هستند.عطوان با تأکيد بر اينکه اظهارات ابو الغيط دبير کل اتحاديه را درک نميکند، ادامه داد، کشورهايي که در راستاي تعليق عضويت سوريه گام برداشتند و با اين اعتقاد که دولت سوريه به زودي سرنگون ميشود، ميلياردها [دلار] و هزاران تن سلاح وارد سوريه کردند، اکنون تمامي‌نقشه‌هاي آنان نقش بر آب شده است. نکته جالب اينکه اين کمپين را در اتحاديه عرب وزراي خارجه عربستان و قطر رهبري ميکردند.
افشاگري‌های ويکي‌ليکس ادامه دارد:
وب‌سايت افشاگر «ويکي‌ليکس» آنچه را که بزرگترين بسته اسناد محرمانه در خصوص سيا ناميده است را منتشر کرد.اين اسناد نشان مي‌دهد که سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا يا همان سيا از طريق آلوده کردن تلويزيون‌ها و گوشي‌هاي هوشمند به بدافزارها، اقدام به جاسوسي از کاربران مي‌کند.
اين اسناد مي‌گويد که سيا به صورت مخفيانه، دوربين و ميکروفون تجهيزات الکترونيکي را فعال مي‌کند و حتي نرم‌افزار‌هاي واتس‌اپ و تلگرام هم در معرض جاسوسي قرار دارند.
ويکي ليکس امروز ۸۷۶۱ سند سازمان سيا را که ابعاد تازه‌اي از روش‌هاي جاسوسي اين نهاد را روشن مي‌کنند، منتشر کرد.
اين اسناد که با کد «ير زيرو» (Year Zero) منتشر شده‌اند، اولين سري از مجموعه‌اي بزرگتر با کد «والت ۷» هستند.
وب‌سايت ويکي‌ليکس در بيانيه‌اي اعلام کرد که «سال صفر»، جزئياتي درباره برنامه سيا در هک کردن مخفيانه در سطح جهان را فاش مي‌کند.
اين اقدامات سيا شامل نفوذ به محصولات شرکت‌هايي چون «آيفون اپل»، «اندرويد گوگل» و «ويندوز مايکروسافت» و حتي تلويزيون‌هاي سامسونگ است و اين تجهيزات و سيستم‌هاي عامل را به ابزاري براي شنود و کنترل افراد بدل کرده است.
اوايل روز سه‌شنبه، ويکي‌ليکس در يک پيام توييتري افشاي اين اسناد را اعلام کرد و ادامه داد که اين اسناد از يک شبکه‌اي درون مرکز اطلاعات سايبري سيا در «لانگلي» ايالت ويرجينيا به دست آمده است.
سيا از سال ۲۰۰۱ در رقابت با آژانس امنيت ملي آمريکا يک واحد هکري راه‌اندازي کرده که بر اساس آمار سال ۲۰۱۶، اکنون بيش از ۵۰۰۰ عضو داشته و بيش از هزار سامانه جاسوسي، تروجان، ويروس و ديگر بدافزارهاي مخرب را توليد کرده است.
اين اسناد پس از آن به دست آمده که سيا کنترل خود بر شماري از ابزارها، ويروس‌ها، تروجان‌ها و بدافزارهاي طراحي‌شده براي جاسوسي را از دست داده و اين کدها به دست شماري از مقامات اطلاعاتي سابق افتاده است.به نوشته ويکي‌ليکس، هکرها و افرادي که به اين کدهاي نرم‌افزاري دست يافته‌اند، اکنون ممکن است امکان جاسوسي از افراد را به دست آورده باشند.
آلوده کردن تلويزيون‌هاي هوشمند سامسونگ
يکي از ابزارهاي ساخته‌شده با مشارکت ام‌آي۵ انگلستان، پس از نفوذ به تلويزيون‌هاي هوشمند سامسونگ، عملا اين دستگاه‌ها را به وسيله شنود بدل مي‌کند. در اين حالت، هرچند تلويزيون به ظاهر خاموش است، اما در واقع تلويزيون در حالت «خاموشي ساختگي» قرار گرفته و مکالمات داخل اتاق را ضبط مي‌کند و آنها را از طريق اينترنت به يک سرور مخفي سيا ارسال مي‌کند.
نفوذ به سامانه ناوبري خودروها
از اکتبر 2014، سيا به دنبال آلوده کردن سامانه‌هاي کنترل وسائط نقليه که در خودروها و کاميون‌هاي مدرن استفاده مي‌شود، بود.هدف از اين کار مشخص نيست، اما اين کار به سيا اجازه مي‌دهد بدون آنکه کسي متوجه شود، کنترل خودرو را به دست گرفته و در صورت نياز با تصادفي ساختگي سرنشينان را از بين ببرد.
نفوذ به سيستم‌هاي عامل رايانه‌ها
سيا همچنين تلاش قابل توجهي را صورت داد تا کاربران ويندوز مايکروسافت را با استفاده از بدافزارهاي خود آلوده و کنترل کند. بسياري از اين بدافزارها از طريق نرم‌افزارهاي ضبط شده روي سي دي يا دي‌وي‌دي، دستگاه‌هاي «يو اس بي» و سيستم‌هايي براي مخفي کردن اطلاعات در تصاوير و يا در فضاهاي مخفي ديسک‌ها سيستم‌عامل‌ها را آلوده مي‌کند.سيا از اين طريق حملات بدافزاري خودکار را روي چندين سيستم عامل انجام مي‌دهد و از اين طريق مي‌تواند سيستم‌عامل‌هاي ويندوز، مک او اس 10، سيستم عامل سولاريس، لينوکس و ... را به سرعت آلوده کرده و تحت کنترل درآورد.
فعال کردن دوربين‌ها و ميکروفون‌هاي تلفن‌هاي همراه
اين گزارش همچنين مي‌افزايد که واحد دستگاههاي تلفن همراه سيا چندين حمله براي هک کردن از راه دور و کنترل تلفن‌هاي هوشمند مراکز شناخته شده انجام داده است.تلفن‌هايي که با اين بدافزارهاي سيا آلوده مي‌شوند، به نوعي فرمان دريافت مي‌کنند تا موقعيت مکاني کاربران، ارتباطات صوتي و متني آنها را براي سيا ارسال کنند و همچنين به صورت مخفيانه دوربين‌ها و ميکروفون‌هاي تلفن‌هاي مذکور را فعال مي‌کند.
برنامه‌هاي واتس‌ اپ و تلگرام در معرض جاسوسي
ويکي‌ليکس در بخشي از گزارش خود نوشت که بدافزارهاي موجود به سيا اجازه مي‌دهد که رمز‌گذاري برنامه‌هاي واتس اپ، سيگنال، تلگرام، ويبو، کانفايد و کلاکمن را از طريق هک تلفن‌هاي هوشمند دور بزند و اطلاعات صوتي و متني را قبل از آنکه رمز‌گذاري استفاده شود، جمع‌آوري کند.اين گزارش در ادامه افزود که برنامه‌هاي جنگ سايبري، خطر جدي اشاعه را به همراه دارد و تسليحات سايبري به گونه‌اي است که کنترل آنها دشوار است و گرچه اشاعه هسته‌اي با هزينه‌هاي بالا کنترل شده است اما کنترل تسليحات سايبري بسيار دشوار است.
کنسولگري آمريکا در فرانکفورت آلمان، پايگاه مخفي جاسوسي سيا
به نوشته ويکي‌ليکس، سيا علاوه بر مرکز ويرجينيا، از کنسولگري آمريکا در فرانکفورت آلمان به عنوان پايگاهي مخفي براي انجام فعاليت‌هاي سايبري عليه اهداف مدنظر در اروپا، خاورميانه و آفريقا استفاده مي‌کند.
هکرهاي سيا که خارج از کنسولگري فرانکفورت (مرکز اطلاعات سايبري اروپا) فعاليت مي‌کنند، گذرنامه‌هاي ديپلماتيک دارند و در پوشش وزارت خارجه‌امريکا فعاليت مي‌کنند.
به اين ترتيب هکرهاي سيا بدون اينکه تحت کنترل‌هاي مرزي قرار بگيرند به 25 کشور اروپايي که عضو منطقه شنگن هستند از جمله فرانسه، ايتاليا و سوئيس رفت و آمد داشته‌اند.برخي از روش‌هاي حملات الکترونيکي سيا براي نفوذ فيزيکي طراحي شده است.
از اين طريق نفوذ در شبکه‌هاي سايبري با امنيت بالا حتي در زماني که به اينترنت متصل نيستند صورت مي‌گيرد، درست همانند پايگاه داده سوابق پليس.
 در اين موارد، يک افسر سيا، عامل اطلاعاتي و يا افسر اطلاعاتي مي‌تواند به صورت فيزيکي وارد محل هدف مورد نظر شود. حمله کننده‌ يک دستگاه «يو اس بي» در اختيار دارد که حاوي بدافزاري است که براي سيا و براي اين هدف خاص طراحي شده است.
يو اس بي به دستگاه رايانه موجود متصل مي‌شود و بدافزار مورد نظر وارد کامپيوتر مي‌شود. حمله‌کننده سپس اطلاعات را به درون دستگاه قابل حمل وارد مي‌کند. براي مثال، جاسوس سيا در ظاهر گويا يک فايل ويدئويي را پخش مي‌کند و يا اسلايدهاي يک ارائه را در نرم افزار پرزي مرور مي‌کند و يا حتي در حال بازي است و يا در حال اسکن رايانه براي پيدا کردن ويروس‌ها با برنامه‌هاي آنتي ويروس جعلي نظير «کسپراسکاي»، «مک‌آفي» و «سوفوس» است. اما در حالي که اين نرم افزار جعلي روي مانيتور در حال اجرا شدن است، سيستم اصلي بدافزار به طور خودکار رايانه را آلوده کرده و به زير و رو کردن آن مشغول مي‌شود.

وزير ترکيه‌اي از روزنامه آلماني شکايت مي‌کند
وزير اقتصاد ترکيه اعلام کرد که ازروزنامه بيلد آلمان به دليل توهين به مقامات ترکيه‌اي شکايت خواهد کرد.به گزارش فارس، «نيهت زيبکري» وزير اقتصاد ترکيه اعلام کرد که از روزنامه «بيلد» آلمان به دليل توهين به «رجب طيب اردوغان»رئيس‌جمهور ترکيه و ديگر وزراي دولت کشورش شکايت خواهد کرد.خبرگزاري آناتولي با اعلام اين خبر افزود که زيبکري درصفحه وزارت اقتصاد ترکيه نوشت: «روزنامه بيلد از اقدامات غيردموکراتيک دولت ترکيه حمايت مي‌کند واين اقدامات شامل مخالفت با تبليغات انتخاباتي سياستمداران ترکيه‌اي درآلمان است. بيلد ازعبارات توهين‌آميزي براي رئيس جمهورووزرا استفاده مي‌کند.»اين مقام ترکيه‌اي به مطلبي که دربيلد منتشر شده بود اشاره کرد که در آن اردوغان به موشي که درکانال‌ها زندگي مي‌کند وصداي مردم را نمي‌شنود تشبيه شده بود.

سنا در حال تدوين بسته تحريمي‌جديد  عليه ايران
سناتورهاي آمريکايي به المانيتور گفتند در حال تدوين بسته تحريمي‌جديد عليه ايران هستند.به گزارش فارس، پايگاه «المانيتور» روز سه‌شنبه از تلاش نمايندگاني از هر دو حزب آمريکا براي تدوين يک بسته تحريمي‌تازه عليه ايران خبر داده و نوشته است که سناتورهاي ارشد مي‌گويند به نهايي کردن اين بسته نزديک شده‌اند.«باب کورکر» رئيس کميته روابط خارجي سنا روز دوشنبه گفت جمهوري‌خواهان بعد از ماه‌ها مذاکره داخلي با دموکرات‌هاي سنا، از جمله «بن کاردين» و «باب منندز» احتمال توافق بر سر بسته تحريمي‌افزايش يافته است. اين دو سناتور دموکرات هرچند که به توافق هسته‌اي رأي منفي داده‌اند، اما حمايت خود از تحريم‌هاي تازه را به ادامه اجراي برجام منوط کرده‌اند.کاردين در اين رابطه به المانيتور گفته است که نتيجه رايزني‌ها در کميته روابط خارجي نبايد ناقض توافق هسته‌اي باشد.وي گفت: «مي‌خواهيم اطمينان يابيم که اين [تحريم‌ها] توافق هسته‌اي ايران را نقض نمي‌کند. مي‌خواهيم اين تحريم‌ها با اقدامات شرارت‌آميز ايران همخوان باشد. فعلا داريم روي اين مسئله کار مي‌کنيم، اما هنوز نهايي نشده است.»کورکر روز دوشنبه در بيانيه‌اي که در واکنش به گزارش‌هاي منتشر شده در مورد تست دو موشک بالستيک توسط ايران منتشر شد، به توافق دو حزبي بر سر اعمال تحريم‌هاي تازه عليه جمهوري اسلامي‌اشاره کرد.

نشانه‌هايي ازاحتمال بهبود روابط ايران وعربستان
تحليلگر پايگاه «هيل» نوشته است که تحولات منطقه‌اي وجهاني موجب شده تا ايران و عربستان به سمت بهبود روابط دوجانبه متمايل شوند.به گزارش فارس، پايگاه «هيل» روزسه‌شنبه در يادداشتي به قلم «يوئل گوزانسکي» نوشته است که تحولات منطقه و جهان موجب شده تا ايران و عربستان گام‌هايي به سمت بهبود روابط بردارند.اين عضو موسسه «هوور» دانشگاه «استنفورد» از جمله به سفر منطقه‌اي اخير «حسن روحاني» رئيس‌جمهور ايران، توافق طرفين بر سر ميزان توليد نفت در «اوپک» و همچنين مذاکرات اخير بر سر از سر گيري اعزام زوار ايراني به مراسم حج اشاره کرده است.گوزانسکي نوشته است که اين نشانه‌ها حاکي از آن است که «ايران و عربستان سعودي براي رسيدن به يک وضعيت منطقه‌اي ماناتر، تلاش مي‌کنند.»وي با بيان اينکه به نظر مي‌رسد اين روند از چندي قبل آغاز شده، نوشته است: «مجموعه‌اي از تحولات منطقه‌اي و جهاني عربستان سعودي و ايران را به بررسي آغاز گفت‌وگو متمايل کرده‌اند.»تحليلگر پايگاه هيل قدرت گرفتن «نيروهاي وفادار به ايران در عراق، سوريه» و همچنين لبنان را مايه نگراني عربستان خوانده و مي‌نويسد: «علاوه بر اين، ناکامي‌عربستان سعودي در دستيابي به اهدافش در يمن، آن هم بعد از حدود دو سال جنگ، بر تصميم‌گيري اين کشور اثر گذاشته است.»

مجوزدولت سوريه به دولت عراق
نخست‌وزريرعراق درشهر «سليمانيه» تأکيد کرد که اين کشور بدون ترديد مواضع تروريست‌‌ها را در کشورهاي همجوار، هدف قرار خواهد داد.به گزارش فارس، «حيدر العبادي» نخست‌وزير عراق که در شهر «سليمانيه» در منطقه کردستان به سر مي‌برد، در نشست دانشگاه‌امريکايي سليمانيه حضور يافت.بنا بر اعلام شبکه روداوو، العبادي در اين نشست با تأکيد بر اينکه اعتماد پيشمرگه و نيروهاي عراقي به يکديگر بازگشته است؛ افزود: تلاش خواهيم کرد تا درباره مناطق مورد اختلاف به توافق برسيم.او در ادامه گفت: براي هدف قرار دادن تروريست‌ها در کشورهاي همجوار ترديد نخواهيم کرد و دولت سوريه اين اجازه را به ما داده است که تروريست‌ها را در هر نقطه از اين کشور مورد هدف قرار دهيم.فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق تأکيد کرد: نيروهاي عراقي و پيشمرگه علي رغم بي اعتمادي که به يکديگر دارند، براي اولين در کنار هم در موصل جنگيدند و اکنون در کنار همديگر مي‌خورند و مي‌آشامند و زندگي مي‌کنند و نه تنها در سطح فرماندهان بلکه در سطح پادگان‌ها نيز بين دو طرف اعتماد برقرار شده است و ما بسيار به وحدت نزديک هستيم. او در اين باره افزود: از تمام نيروهاي امنيتي مي‌خواهم که خود را وابسته به حزب يا مذهب ندانند و لازم است تا يک کُرد، نيروهاي امنيتي را حامي‌خود بداند.العبادي همچنين گفت که ميزان خسارتي که داعش به زيرساخت‌هاي عراق وارد کرده است 35 ميليارد دلار است.

"ژوزف عون" فرمانده ارتش لبنان شد
کابينه لبنان ژوزف عون را به عنوان فرمانده ارتش لبنان تعيين کرد.به گزارش ايسنا، به نقل از سايت النشره، کابينه لبنان در جلسه خود در کاخ بعبدا که به رياست ميشل عون، رئيس جمهوري لبنان برگزار شد، رتبه نظامي‌سرتيپ ژوزف عون را ارتقا داد و وي را به عنوان فرمانده ارتش لبنان تعيين کرد.عون فرماندهي تيپ نهم در منطقه عرسال در مرز با سوريه را برعهده داشت. او در بسياري از دوره‌هاي آموزشي خارجي و داخلي حضور داشته که از جمله آن دوره‌هاي آموزشي در سوريه و ايالات متحده بوده است. عون همچنين در دو دوره پياده نظامي‌در ۱۹۸۸ و ۱۹۹۵ و يک دوره برنامه مبارزه با تروريسم در ۲۰۰۸ -۲۰۰۹ در آمريکا و دو دوره صاعقه در ۱۹۹۶ حضور داشته و فرمانده گردان در سوريه در ۲۰۰۲ -۲۰۰۳ بوده است.او متولد شهرک العيشيه در جنوب لبنان است. انتخاب او در چارچوب انتصاب‌هاي نظامي‌است که دولت روزچهارشنبه انجام خواهد داد. النشره گزارش داد که توافقي بر سر تعيين سعيد فواز به عنوان رئيس اداره مرکزي نيروهاي امنيتي وجود دارد. سعيد فواز در حال حاضر رئيس شعبه‌امنيت نظامي‌در بخش اطلاعات نيروهاي امنيتي لبنان است.