افزايش فشار به نمايندگان براي تفحص از شهرداري
يک نماينده اصلاح‌طلب تهران در مجلس با اشاره به آغاز فشارهايي براي جلوگيري از تصويب طرح تفحص از شهرداري تهران در صحن علني مجلس گفت: لابي‌گري‌هاي وسيعي که درحال انجام است، از يکسو و فشار سنگيني که براي مخالفت با اين تفحص به جريان افتاده، اين شائبه را ايجاد مي‌کند که اگر واقعاً روحيه پاسخگويي نزد شهرداري تهران وجود دارد، چرا از اين تفحص نگران هستند.عليرضا رحيمي‌در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: بر اين اساس، مسائل مربوط به واگذاري املاک عمومي‌پايتخت به‌عنوان يکي از محورهاي سه‌گانه تفحص از شهرداري تهران آن‌چنان مورد بررسي قرار نگرفت و باتوجه به اين‌که اين بررسي ابعاد اين موضوع در آخرين مرحله در دستور کار کميسيون قرار گرفت.

دولت پيگير شکايت از برخي نمايندگان
معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت:مواردي در مورد شکايت دولت از نمايندگان وجود دارد که معاونت حقوقي پيگير آن است.دولت از ابزارهاي قانوني خود استفاده مي‌کند اما اينکه چقدر مورد توجه و رسيدگي قرار گيرد در صلاحيت دولت نيست.حسينعلي اميري در گفت‌وگو با ايلنا، در مورد نطق کريمي‌قدوسي عليه دولت و اينکه گفته شده دولت در رابطه با اين هجمه‌هاي منعفلانه عمل مي‌کند تاکيد کرد: دولت از ابزارهاي قانوني خود استفاده مي‌کند. ابزاري که دارد اين است که به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان اين موارد را اعلام کند که معاونت حقوقي دولت اين کار را انجام مي‌دهد. در مواردي هم دولت ناچار است که از طريق معاونت حقوقي در دستگاه قضايي طرح شکايت کند.

گزينه‌هاي اصولگرايان عمدتا سوخته هستند
نائب رئيس فراکسيون مستقلين مجلس گفت: گزينه‌هاي معرفي شده از سوي اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري عمدتا نيروهاي سوخته هستند.غلامعلي جعفرزاده در گفت‌وگو با ايسنا گفت: بهترين گزينه براي رياست جمهوري دور آينده نيز آقاي روحاني است، اما براي اينکه انتخابات يکطرفه نباشد، خوب است که اصولگرايان هم کانديداي خود را معرفي کنند. وي گفت: اصولگرايان بايد از گذشته خود درس بگيرند و در اين دور از انتخابات به وحدت برسند، من با معرفي کانديداي پوششي از سوي اصلاح طلبان که اين روزها مطرح مي‌شود نيز مخالفم، زيرا به نظرم آقاي روحاني استحقاق اين را دارد که به تنهايي وارد عرصه شود.


کدخدايي عنوان کرد
سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينکه کسي از شوراي نگهبان ترس ندارد، عنوان کرد: هر کسي هر چه دل تنگش مي‌خواهد بگويد. به گزارش ايسنا، عباسعلي کدخدايي در آخرين نشست خبري شوراي نگهبان در سال 95 در ابتدا گزارشي اجمالي از عملکرد شوراي نگهبان ارائه داد و گفت: از تاريخ يکم فروردين سال 95 تا 21 اسفندماه، 93 مصوبه از سوي مجلس واصل شده که 61 مورد لايحه و 32 مورد طرح بوده است.
وي ادامه داد: از 93 مورد مصوبه 48 مورد در مرحله اول عدم مغايرت با شرع و قانون اساسي آن اعلام شد. ‌24 مورد ايرداتي داشته که با چند مرحله رفت و برگشت ميان مجلس و شوراي نگهبان نسبت به آن اعلام نظر شد. 20 مورد هم هنوز بين مجلس و شوراي نگهبان در دست بررسي است. سخنگوي شوراي نگهبان خاطرنشان کرد: تلاش داريم در مورد لايحه بودجه در اين هفته نتيجه را اعلام کنيم. 6 مورد اساسنامه از سوي دولت نيز داشتيم. 3 مورد عدم مغايرت آنها اعلام شده و 3 مورد هم ايراد داشته است. 58 مورد نامه ديوان عدالت اداري واصل شده که در مجموع 62 مورد توسط فقها اعلام نظر شده و دو مورد هم استفساريه شرعي از سوي فقهاي شوراي نگهبان اعلام نظر شده است. وي در ادامه درباره لايحه برنامه پنج‌ ساله ششم توسعه گفت: ايرادات بندهاي 1، 2، 4 و 7 سابق شوراي نگهبان با عنايت به اينکه اصلاحي به عمل نيامده، کماکان به قوت خود باقي است که البته مجلس هم به اين موارد اصرار دارد و در آخر اين موضوع بايد در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد بررسي قرار گيرد. کدخدايي در پاسخ به اينکه در جريان بررسي تبصره يک ماده 38 برنامه ششم موضوع سقف حقوق، رئيس مجلس درباره منتقدان مصوبه قبلي گفته بود جرأت ندارند از ترس رد صلاحيت به شوراي نگهبان چيزي بگويند و ناسزا را به مجلس مي‌گويند نظر شما در اين‌باره چيست؟ پاسخ داد: شوراي نگهبان که ترس ندارد، کسي از شوراي نگهبان نمي‌ترسد. اين‌ همه افراد درباره شوراي نگهبان صحبت مي‌کنند. براي مثال همين سخنان رييس محترم مجلس، پس کسي از شوراي نگهبان ترس ندارد. وي در پاسخ به اينکه عده‌اي تبليغات زودهنگام را آغاز کرده‌اند، رويکرد شوراي نگهبان نسبت به اين موضوع چيست، گفت: شوراي نگهبان به وظايف قانوني خود عمل مي‌کند، اين موارد رصد مي‌شود و دستگاه‌هاي اجرايي و نيروي انتظامي‌نسبت به اين موارد تکاليف قانوني خود را انجام مي‌دهند.
کدخدايي در پاسخ به اينکه اخيراً آيت‌الله جنتي در اجلاس سراسري خبرگان از انتخابات شوراها به عنوان مصيبت بزرگ ياد کرده‌اند و دليل آن هم تعداد زياد ثبت‌نام کنندگان است، آيا براي بهبود اين روند شوراي نگهبان در انتخابات شوراها دخالتي نمي‌کند؟ پاسخ داد: شوراي نگهبان در بحث شوراهاي شهر ورود ندارد، قانون اساسي چنين اختياري را به شوراي نگهبان نداده است. فرمايشات ايشان به عنوان جايگاه دبير شوراي نگهبان نبوده بلکه به عنوان رئيس خبرگان بوده که نسبت به موضوعي نگراني خود را ابراز کرده‌اند. شوراي نگهبان نسبت به انتخابات شوراها نه ادعا، نه فرصت و نه‌امکانات لازم براي نظارت را دارد. خبرنگاري از کدخدايي پرسيد آيا شوراي نگهبان به افرادي که تبليغات زودهنگام انجام مي‌دهند تذکر مي‌دهد يا خير؟ که وي پاسخ داد: خير، شوراي نگهبان در زمان بررسي صلاحيت‌ها اعلام نظر مي‌کند. سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اينکه شما گفته‌ايد که اي کاش وزير اطلاعات دولت احمدي نژاد در جلسه بررسي صلاحيت آقاي‌هاشمي‌حضور نداشت، در اين‌باره توضيح دهيد، گفت: منظور من اين بود که اي کاش اين اتفاق نمي‌افتاد که رسانه‌ها اينقدر به آن بپردازند و هر بار نسبت به آن سئوال کنند. طبق قانون ما از مراجع استعلام مي‌کنيم و نظر آنها را مي‌شنويم و اين موضوع در تمام موارد انجام مي‌شود. خبرنگاري خطاب به کدخدايي پرسيد عده‌اي با قاطعيت مي‌گويند که ما در انتخابات ثبت‌نام مي‌کنيم و رد صلاحيت هم نمي‌شويم، نظر شما در اين‌باره چيست و کدخدايي گفت: هر اظهار نظري در اين‌باره قبل از اظهار نظر شوراي نگهبان فاقد اعتبار قانوني است. سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه درباره مجادله با آقاي مطهري درباره ايرادات مجمع تشخيص مصلحت نظام توضيح دهيد، پاسخ داد: مجادله نبوده، سوال‌تان را اصلاح کنيد. ما مجادله نداشته‌ايم. نظر قانوني اعلام کرده‌ايم، اين موضوع از گذشته هم تکرار شده، هر کسي هم نسبت به آن نظري دارد به مراجع قانوني مراجعه کند تا قانون را تغيير دهد. روند اجراي قانون با بيان يک نفر تغيير نمي‌کند. در آنجايي که قانون داريم به افرادي که قانون را مورد توجه ندارند، تذکر دهيم.
خبرنگار ديگري با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت که براي اولين بار نسبت به سياست‌هاي کلي ايراد گرفته شده که کدخدايي گفت: اين موضوع را همين الان توضيح دادم. براي اولين بار نبوده، از سال 78 وقتي سياست‌ها تصويب شد، شورا ايراداتي گرفته بود و مجلس هم اصلاح مي‌کرد و سال 92 به بعد هم آيين‌نامه نظارت بر سياست‌هاي کلي تصويب و به تأييد مقام معظم رهبري رسيد که شوراي نگهبان ايرادات مجمع را به مجلس اعلام کند. خبرنگاري بار ديگر نسبت به اين گفته کدخدايي که اي کاش وزير اطلاعات دولت احمدي نژاد در جلسه بررسي صلاحيت‌هاشمي‌حضور پيدا نمي‌کرد سئوال پرسيد که سخنگوي شوراي نگهبان گفت: ما گفتيم اي کاش حضور پيدا نمي‌کردند تا به اين ميزان رسانه‌ها به آن نمي‌پرداختند. به قول دوستان پشت دوربين گفتيم که اينقدر فلاش‌بک نکنيد و بازگشت به گذشته نداشته باشيد. کدخدايي درباره آخرين وضعيت موضوع رجل سياسي گفت: موضوع رجل سياسي در دستور کار است، اميدواريم اين کار به زودي انجام شود. سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اينکه عده‌اي با قوت به تبليغات در شبکه‌هاي مجازي پرداخته‌اند،‌ آيا شوراي نگهبان اين مباحث را رصد مي‌کند يا خير؟ پاسخ داد: تا اندازه‌اي که‌امکانات باشد وظيفه خود را انجام مي‌دهد، ولي نيازمند قانوني جامع مخصوصاً نسبت به موضوع تبليغات هستيم و اميدواريم مجلس زودتر اين موضوع را رسيدگي کند که اختيارات نهادهاي نظارتي مبتني بر امکانات تبليغاتي زمان باشد.

محمدجواد ظريف:
وزير خارجه کشورمان تاکيد کرد: اگر حضور مردم در سال ۱۳۹۲ نبود هيچ وقت غربي‌ها پاي ميز مذاکره نمي‌آمدند برخي به غلط فکر مي‌کنند ايران بعد از سال ۹۲ پاي ميز آمد بلکه ما هميشه‌اماده مذاکره بوديم اين غربي‌ها بودند که فهميدند تحريم‌ها مردم را از حاکميت جدا نمي‌کند.
به گزارش ايلنا، محمدجواد ظريف در مراسم رونمايي از پرتال وزارت خارجه گفت: حوزه ديپلماسي عمومي‌يکي از ضروري‌ترين و دشوارترين حوزه‌هاست حوزه‌اي که به شدت در حال تحول است و هر روز شرايط ويژه‌اي دارد. اطلاع رساني از انحصار خارج شده است نمي‌شود اين روزها از امپراتوري‌هاي رسانه‌اي حرف زد هر فردي از گوشه خانه مي‌تواند يک پيام را به جهان مخابره کند و فقط توان در پردازش و ارائه اخبار مي‌تواند تضمين‌کننده موفقيت يا عدم موفقيت اين کار باشد.
ظريف خاطرنشان کرد: اين امروز نمي‌شود مانع نشر حرف کسي شد. ما که معمولا در حوزه انحصاري قبلي تبليغات دست پايين را داشتيم و مانع رساندن پيام ما مي‌شدند امروز اين مانع را نداريم و در صورتي که کار خوبي انجام دهيم و هم محتوا هم بسته‌بندي کار خوبي باشد، مي‌توانيم پيام‌مان را برسانيم.
او با تاکيد بر اينکه چالش ديگر در حوزه ديپلماسي عمومي‌و روابط عمومي‌چالش ناممکن بودن انتخاب مخاطب است، گفت: شما در دنياي کنوني هر صحبتي کنيد به يمن رسانه‌ها و مهم‌تر از آن به دليل وجود فضاي مجازي در فاصله کمتر از يک دقيقه و يک ساعت ابعاد جهاني به خود مي‌گيرد و ديگر نمي‌شود تصميم گرفت فقط در اين محيط دوستان يا تعدادي از همکاران وزارت خارجه و رسانه حرف مي‌زنيم بايد توجه داشته باشيم با افرادي در روستاهاي ايران و کساني که در محافل قدرت در دنيا تصميم‌سازي مي‌کنند، صحبت مي‌کنيم.
ظريف يادآور شد: اين دشواري در انتخاب مخاطب به عنوان يکي از مهم‌ترين واقعيت‌هايي است که نظام بين‌الملل را متحول کرده است. کشورها ديگر نمي‌توانند براي خود سياست‌هايي وضع کنند بدون اينکه با عکس‌العمل گسترده جهاني روبه رو شود.
وزير امور خارجه عنوان کرد: من تاکيد دارم که مجموعه اين دو تحول براي ايران که از ابتداي انقلاب مهمترين ويژگي‌اش داشتن پيام بوده مهم است و اگر به سند چشم‌انداز هم نگاه کنيد يکي از ويژگي‌هاي ما الهام بخشي براي جهان است، و اين به بعدي براي قدرت ملي و نفوذ تبديل شده است. ظريف خاطرنشان کرد: يکي از منابع قدرت ملي اين است که ما حرفي براي گفتن داريم و در سياست‌هايمان استقلال داريم و به شرق و غرب وابسته نيستيم اين به اين معني نيست که ما مخالف غرب و شرق هستيم، بلکه يعني براي تصميم‌ها به آنها نگاه نمي‌کنيم ما براي اين فرصت ويژه‌اي که داريم مرهون حضور و فداکاري مردم و مقاومت آنهايي هستيم که به ما نشان دادند، ايستادگي و مقاومت مي‌کنند و اين قدرت را به نمايندگان‌شان در حوزه رسانه و ديپلماسي مي‌دهند که با افتخار در صحنه بين‌المللي حضور داشته باشند و اين عامل قدرت و نفوذ باشد. او افزود: شرايط ايران را با کشور ديگري که مقايسه کنيد خواهيد دانست که ما شرايط بي‌نظيري داريم اما اينکه آيا استفاده مي‌کنيم يا نه به ميزان طراحي و برنامه‌ريزي ما براي استفاده از آن و فرصت بهينه بستگي دارد اميدواريم در سال جديد که مردم با حضور در پاي صندوق‌هاي راي بار ديگر مردم‌سالاري اسلامي‌را به رخ جهان بکشند. رهبري از همه مردم خواستند که پاي صندوق راي حاضر شوند و اختلافات پاي صندوق راي با صندوق راي تمام مي‌شود و صندوق راي مشخص‌کننده ديدگاهي است که از سوي مردم مقبوليت دارند اين نکته مهمي‌است که رهبري فرمودند هر کسي هرچقدر با ديدگاه دولت مخالف است، اما پاي صندوق حاضر شود. ظريف با بيان اينکه نکته دوم در فرمايش رهبري حق الناس بودن راي است، گفت: ما در آستانه سالي هستيم که مردم با حضورشان به حاکميت و دولت اقتدار مي‌دهند.اگر حضور مردم در سال ۱۳۹۲ نبود هيچ وقت غربي‌ها پاي ميز مذاکره نمي‌آمدند برخي به غلط فکر مي‌کنند ايران بعد از سال ۹۲ پاي ميز آمد بلکه ما هميشه‌اماده مذاکره بوديم اين غربي‌ها بودند که فهميدند تحريم‌ها مردم را از حاکميت جدا نمي‌کند البته حتما اثر اقتصادي داشت اما در رسيدن به اهدافش شکست خورد.
او گفت: اين واقعيت غربي‌ها را پاي ميز آورد و باعث شد نماينده‌هاي مردم ايران در مذاکره با اقتدار صحبت کنند و در برابر شش کشور بزرگ ديدگاه‌هاي خود را به نتيجه برسانند. من اميدوارم امروز که برخي دوباره صحبت از نوع ديگري از برخورد با مردم مي‌کنند بار ديگر مردم بتوانند اين پيام محکم و خلل‌ناپذير را به همه بدهند. کساني که با ما سر سازش ندارند و نداشتند اين پيام را ارسال کردند که بايد با اين مردم صرفا با زبان تکريم صحبت کنند نه تهديد. ما در وزارت خارجه و دوستان در رسانه وظيفه مهمي‌داريم تا اين عامل پر قدرت استقلال و نفوذ ايران را جامه عمل بپوشانيم و مردم را با تقويت اميد به آينده براي تعيين سرنوشت خودشان مشتاق‌تر کنيم.

دختر آيت الله‌هاشمي‌با تاکيد بر اينکه درباره رفتار اصولگرايان در اين انتخابات خيلي نمي‌توان صحبت کرد گفت: تلاش‌هاي اصولگرايان زياد موفقيت‌آميز به نظر نمي‌آيد. در جمنا نيز همه اصولگرايان حضور ندارند، بخش مهمي‌از اصولگرايان هستند قسمتي از تفرقه‌هاي موجود در اين جريان به آنها برمي‌گردد و اکنون به اين جبهه نپيوستند.
  فائزه‌هاشمي‌در گفت‌وگو با ايسنا با تاکيد بر ينکه در انتخابات‌هاي اخير به خصوص انتخابات ۹۲ و ۹۴، آقاي‌هاشمي‌روي وحدت اصلاح طلبان تاکيد داشتند و نهايتا همين وحدت باعث پيروزي شد گفت: آقاي‌هاشمي‌نيز تلاش مي‌کردند که فضا همراه با شخصيت‌هاي موثر ديگر مانند آقاي خاتمي، حسن آقا و آقاي ناطق نوري و سران اصلاحات به سمت اين وحدت هدايت شود. در حال حاضر نيز فوت آقاي‌هاشمي‌بايد اصلاح طلبان را تقويت کند يا حداقل اين فکر را در آنها ايجاد کند که آرمان‌ها، تفکرات و مشي آقاي‌هاشمي‌به خصوص در انتخابات را ادامه دهند. فائزه‌هاشمي‌با تاکيد بر اينکه به هر حال اختلاف طبيعي است و اگر اختلافاتي هم وجود دارد بايد به اين سمت برويم که چالش‌ها برطرف شود گفت: بايد با وحدت قوي‌تر و بهتر در انتخابات‌هاي پيش رو ظاهر شويم، رمز و راز پيروزي اصلاح طلبان همين است. اصلاح‌طلبان بايد بدانند که وحدت، پيام آقاي‌هاشمي‌بوده، فوت آقاي‌هاشمي‌نيز موجي را ايجاد کرد که نهايتا به نفع جريان اصلاحات شد و آن خلاء را پر کرد. اکنون نيز بايد با تقويت وحدت، خلاء فوت ايشان را پر کنيم. نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي‌با تاکيد بر اينکه آقاي‌هاشمي‌بر ايجاد وحدت و رياست جمهوري آقاي روحاني تاکيد داشتند گفت: البته انجام گفت‌وگو با آقاي روحاني مطرح بود که اگر اصلاح طلبان، مردم، خط مشي‌ها و سياست در اين دوره زير سوال است، با آقاي روحاني گفت‌وگويي انجام شود تا به مشي هماهنگي با هم برسيم و اينطور نباشد که اصلاح‌طلبان در هر شرايطي از آقاي روحاني حمايت کنند. البته اين حمايت صورت مي‌گيرد اما انتظار اين است که گفت‌وگوي سازنده اي انجام گيرد تا خلاء‌ها و مشکلات اين دوره چهارساله و انتقادات اصلاح‌طلبان مورد ارزيابي قرار گيرد و روش بهتر و درست تري براي دور دوم پيش بيني شود.
معاون اول قوه قضاييه گفت: در شرايط کنوني که اقتصاد ما در شرايط خاص قرار دارد فعالان اقتصادي و بخش خصوصي مشخص کنند چگونه مي‌توانيم از نظر قضايي به آنها کمک کنيم.
 به گزارش صدا و سيما، حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي، در جلسه صبحانه کاري اتاق بازرگاني ايران گفت:‌ در برخي موارد مديرعامل يک بانک به صورت دستوري و بدون تخصص کافي منصوب مي‌شود و در آينده مجبور است بسياري از خدمات و تسهيلات را به صورت دستوري پرداخت کند که در نتيجه منجر به تشکيل پرونده‌ اقتصادي کلان و بحران اجتماعي در جامعه مي‌شود. معاون اول و سخنگوي قوه قضاييه افزود:‌ پرونده اي وجود دارد که شعبه يک بانک ۳ هزار ميليارد تومان ال سي غير واقعي داشته است که منجر به تشکيل پرونده تخلف اقتصادي بزرگي شده است؛ در اين ميان بسياري از افرادي که درحال حاضر پرونده‌هاي تخلف اقتصادي بزرگي در قوه قضاييه دارند نتيجه اقدامات و تخلف‌هاي يک گروه و عوامل متعدد است که تمام مشکلات در نهايت بر سر يک نفر آوار و اسم يک نفر به عنوان متخلف اعلام مي‌شود. محسني اژه‌اي عنوان کرد: قوه قضاييه قبول دارد که اين شخص خاصي است و بايد به‌اندازه تخلف خود مجازات شود اما ما از بخش خصوصي مي‌خواهيم که در جهت حل اينگونه مشکلات و حل و فصل مشکلات افراد خاطي اقتصادي کمک کنند. وي بيان کرد: من دو سوال از بخش خصوصي دارم و سوال اول اين است که در شرايط خاص فعلي چگونه مي‌توان از منظر قضايي به بخش خصوصي کمک کرد و همچنين از طرف اتاق بازرگاني و فعالان اقتصادي چه کمکي به پرونده اي قضائي مي‌تواند بشود؟  اژه اي افزود: رشد و توسعه اقتصادي کشور مي‌تواند بر مسائل اقتصادي، امنيتي و اجتماعي کشور تاثير گذار باشد، زيرا دشمن به دنبال اين است که به جاي جنگ نظامي، براي تاثيرگذاري بيشتر بر روابط نظام، انقلاب و مردم و مسائل اقتصادي تاثير بگذارد و با اين ابزار قصد جدايي مردم از نظام و انقلاب را دارد؛ از نگاه اسلام تلاش و فعاليت اقتصادي، حرمت دارد و اگر محدوديتي براي فعاليت اقتصادي وجود دارد، سقفي براي آن تعيين نشده است. از نظر قانون اساسي و مقام معظم رهبري و ساير مسئولين نظام نيز جايگاه فعاليت اقتصادي مشخص و شفاف است.
استفاده از امکانات فضاي مجازي در انتخابات
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: امکاناتي که در عرصه فضاي مجازي ايجاد شده مي‌تواند به صورت برابر در خدمت تبليغات انتخاباتي نامزدها قرار گيرد. محمود واعظي در گفت و گو با ايرنا افزود: در دنياي امروز کشورها هزينه‌هاي گزاف گذشته براي تبليغات در قالب چاپ بنر، بروشور، روزنامه و از اين قبيل را نمي‌پردازند.وي اظهار کرد: در کشور ما هم بايد امکانات ايجاد شده در عرصه فضاي مجازي در خدمت انتخابات قرار گيرد تا فرصت برابر و ارزان براي همه فراهم گردد.وي گفت: امروز بستر بسيار خوبي براي اين امر در شبکه ملي اطلاعات ايجاد شده که نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنها مي‌توانند از اين فضا استفاده صحيح انجام دهند.واعظي افزود: دستگاه‌هاي مرتبط اعم از نيروهاي انتظامي‌و قضايي نيز مي‌توانند بر اين فضا کنترل و نظارت لازم را اعمال کنند.وي اظهار کرد: کميته اي نيز در مرکز ملي فضاي مجازي تشکيل شده که فعاليت‌هاي انتخاباتي را رصد مي‌کند.

مقابل دشمنان آهنگ وحدت سر مي‌دهيم
رئيس شاخه جوانان حزب اسلامي‌کار گفت: با وجود عقايد و افکار مختلفي که درون نظام وجود دارد،مقابل دشمنان با صداي واحد و هماهنگ آهنگ وحدت سر مي‌دهيم. پيام مجرد در گفت‌وگو با ايسنا، با استناد به سخنان رهبري مبني بر ضرورت پرهيز از بروز ضعف‌هاي داخلي مقابل دشمنان، اظهار کرد: بر اساس يکي از اصول استراتژيک جنگي، جنگنده به دنبال نقاط ضعف دشمنش مي‌گردد تا از همان ناحيه به او آسيب برساند. هيج منطقي حکم نمي‌کند که مقابل دشمنان خودمان ضعف‌هايمان را فرياد بزنيم و به آن‌ها راه شکستمان را نشان دهيم. وي ادامه داد: نقطه مقابل اين شرايط زماني است که با وجود عقايد و افکار مختلف درون نظام ، با صداي واحد و هماهنگ ، مقابل دشمن آهنگ وحدت سر مي‌دهيم . اين موضوع نشان دهنده وحدت ملي ملت ايران است.اين فعال سياسي تصريح کرد: ضرورت وحدت ملي را بارها در مواجهه با دشمنان ديده‌ايم . طي سي و چند سال گذشته به ما ثابت شده که هر اندازه در داخل کشور مشکل و اختلاف وجود داشته باشد اما به دليل وحدتي که داريم دشمنان نتوانسته‌اند آسيبي به ما برسانند.

محکوميت تشديد حملات هوايي در يمن
سخنگوي وزارت امور خارجه حملات هواپيماهاي عربستان سعودي به بازاري در منطقه الحديده يمن که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادي از شهروندان بيگناه يمني شد را شديدا محکوم کرد.به گزارش ايسنا، بهرام قاسمي‌با ابراز همدري با بازماندگان قربانيان اين تجاوز افزود: تشديد حملات به مناطق مسکوني و اهداف غيرنظامي‌و جلوگيري از دسترسي سازمان‌ها و نهادهاي مسئول بين المللي در امر امداد رساني، نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه است و بجاست سازمان ملل متحد و ديگر نهادهاي بين‌المللي مسئولانه به موضوع کشتار غيرنظاميان يمني در حملات هوايي رسيدگي کرده و همه تلاش و همت خود را براي توقف فوري اينگونه حملات و اتخاذ تدابير و اقدامات لازم براي حفاظت از سلامت و امنيت غيرنظاميان به ويژه زنان و کودکان به کار گيرند.

رونمايي از تمبر يادبود آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني
تمبر يادبود آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات رونمايي شد.به گزارش ايلنا، در پس زمينه اين تمبر عکس اميرکبير منقش شده است .در اين مراسم همچنين محسن و فاطمه‌هاشمي‌و فيروزآبادي رئيس مرکز ملي فضاي مجازي نيز حضور دارند.نخستين تمبرياد بود آيت الله‌هاشمي‌به صورت قاب شده به عفت مرعشي اهدا شد.

انتقاد، لجن مال کردن يا تملق و چاپلوسي
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: متاسفانه در کشور ما نقد و انتقاد دو حالت دارد، يا لجن مال کردن است يا دچار تملق و چاپلوسي مي‌شويم، در حالي که نقد منصفانه بين اين دو قرار مي‌گيرد. کسي که بخواهد در مجلس نقد کند بايد نقدش منصفانه باشد.به گزارش ايسنا، علي مطهري به اهميت مقوله مشورت اشاره کرد و گفت: نقد منصفانه مساله مهمي‌است و يکي از کارهاي همه مجالس نقد است. نقد بسيار مثبت و مفيد است، اما بايد معناي درست آن را بدانيم. نقد در لغت يعني تعيين عيار طلا و نقادي يعني جدا کردن خالصي‌ها از ناخالصي‌ها. بنابراين نقد واقعي زماني اتفاق مي‌افتد که نقاط قوت و ضعف يک امر را همزمان بررسي کند.وي بر ضرورت قانونمندي تاکيد کرد و گفت: اگر ملاک را قانون قرار ندهيم، انضباط مالي کشور از بين مي‌رود و همه چيز دچار آسيب خواهد شد، علاوه بر اين نمايندگان مجلس دانش آموزي بايد بياموزند نگاه کلان داشته باشند. ممکن است دانش آموزي از منطقه‌امده باشد و در هنگام تصويب اسناد تنها به نقد منطقه اش بينديشد اما بايد ديد چه چيزي به نفع کل کشور است.

بازار و بانک عاري از ربا و نزول باشد
دادستان کل کشور با تاکيد بر اينکه قرآن بايد در زندگي ما ملموس، مشهود و محسوس باشد، گفت: زندگي قرآني يعني اينکه بايدها و نبايدهاي قرآن را در زندگي پياده کنيد. حجت الاسلام و المسلمين منتظري با تاکيد بر اين که در بازار و بانک‌هاي جامعه‌اي که قرآن در آن حاکم است ربا و نزول نيست، گفت: متاسفانه عملکردهايي که‌امروز در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و سياسي داريم هرگز نبايد به عنوان شاخص يک ملت اسلامي‌و قرآني شاخته شود. وي با بيان اينکه آيا عملکردي که در بانک‌ها و بازار ايران است قرآني است؟ به حضور خود در يک محفل بانکي اشاره کرد و افزود: بنده در اين محفل بانکي گفتم که شما نمي‌توانيد در برابر آنچه که قرآن به ما امر و نهي کرده است آثار و تبعات اوامر الهي را در زندگي بزداييد. مگر مي‌شود مسئله نزول و رباخواري که خداوند متعال در قرآن کريم به عنوان اعلان جنگ با خدا معرفي کرده در جامعه قرآني وجود داشته باشد.دادستان کل کشور تاکيد کرد: چرا بايد مسئولان امر و دست اندرکاران سيستم بانکي و نظام گردش پول در کشور برنامه‌هايشان را به گونه‌اي دقيق تنظيم نکنند که بوي نزول و نزول خواري و ربا خواري از عمليات بانکي به مشام نرسد.حجت الاسلام و المسلمين منتظري با انتقاد از مغفول ماندن اقتصاد مقاومتي خاطرنشان کرد: البته صد درصد نمي‌گوييم همه بانک‌ها نزول است ولي بسياري از آن‌ها بلاترديد نزول دارند و آيا جامعه اسلامي‌اجازه مي‌دهد اقتصادش بر پايه نزول خواري باشد، درحالي که راه نجات کشور اين است که بازار داد و ستد آن مبتني بر اقتصاد مقاومتي که مورد تاکيد مقام معظم رهبري است، باشد.وي عمليات بانکي را مبتني بر يک الگوي غلط که از غرب گرفته شده دانست و گفت: بانک را با محتواي غير شرعي و حرام آن براي ما به ارث گذاشته‌اند، 38 سال از انقلاب مي‌گذرد و ما هنوز نتوانستم گرد ننگين نزول خواري و رباخواري را از سيستم بانکي بزداييم که در اين زمينه مسئولين اقتصادي و بانک‌ها بايد پاسخگو باشند.