رييس کل بانک مرکزي در مراسم جشنواره نقد صنعت بانکداري؛
رييس کل بانک مرکزي در مراسم اختتاميه دومين جشنواره تخصصي رسانه اي نقد صنعت بانکداري، نقد منصفانه را دليلي براي ارتقاي بانکداري کشور دانست و گفت: در فضاي امروز بايد با نقادي درست، نظام بانکي را به سمت اصلاح هدايت کرد. شايد پيش نياز تحقق اين هدف، جهت گيري به سمت تعديل توقعات از نظام بانکي است.
 نظام بانکي همواره با انواع توقعات مواجه است منتها وقتي اين توقعات را تحليل کنيم مي‌بينيم برخي از آنها به جاست اما برخي ديگر، توقعاتي نيستند که نظام بانکي بتواند آنها را پاسخ دهد.
به گزارش روزنامه تجارت، ولي اله سيف در اين جشنواره که عصر چهارشنبه در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد، ضمن تشکر از بانک اقتصاد نوين براي برگزاري دو دوره اين جشنواره، با تاکيد بر لزوم استقبال نظام بانکي کشور از نقد و استفاده از آن درجهت اعتلاي خدمت رساني به مردم گفت: برگزاري اين جشنواره‌ها، فضاي مناسبي را براي شناخت و اشراف بر مسائل و مشکلات ايجاد مي‌کند و نظام بانکي با بهره گيري از نکات مطرح شده در نقدهاي رسانه اي مي‌تواند راهکارهاي مناسب را درجهت تامين نظرات ذينفعان نظام بانکي پيدا کند.
رييس کل بانک مرکزي با بيان اينکه مخاطبان نظام بانکي اقشار خاصي از جامعه نيستند، بلکه تمام افراد جامعه به نحوي با بانک‌ها در ارتباطند، تاکيد کرد: بنابراين انعکاس نظرات و ارايه راهکارها و انعکاس منصفانه نقاط ضعف، فضاي مناسبي را براي اتخاذ تصميم‌هاي مطلوب درخصوص ارتقاي خدمات بانکي و افزايش کارايي و بهره وري بانک‌ها ايجاد مي‌کند.
سيف تصريح کرد: نقد، زماني مي‌تواند تاثير درستي داشته باشد که منصفانه باشد و با اهداف و اغراض ديگري مخلوط نشود. اگر نقد از منظر سياسي نشات گرفته باشد، اعتقاد مخاطب را ضعيف مي‌کند و اثربخشي خود را از دست مي‌دهد. نقد منصفانه نيز زماني صورت مي‌گيرد که نقدکننده، اشراف کاملي بر پديده و نهاد مورد نقد خود داشته باشد. رييس شوراي پول و اعتبار با اشاره به اينکه نظام بانکي ما شرايط ويژه‌اي را سپري مي‌کند و در کنار نقاط ضعفي که وجود دارد نبايد نقاط قوت موجود را ناديده گرفت، خاطرنشان کرد: شايد در شرايط امروز، نظام بانکي از برخي ابعاد در تنگنا قرار گرفته باشد اما نبايد نقاط منفي بزرگنمايي شوند و لازم است علت بروز آنها را شناسايي کرد؛ خدمات نظام بانکي در اقتصاد بسيار تاثيرگذار است و حرکت‌هاي مثبتي که در طول خدمت دولت يازدهم انجام شده، نظام بانکي نقش بسيار سازنده و اثرگذاري در آنها داشته است؛ دستاوردهاي تورمي، رشد اقتصادي و پيشرفت‌هايي که در زمينه اقتصادي حاصل شده و آرامش موجود در اقتصاد و بازارها از جمله اين اقدامات است. اين در شرايطي است که بانک‌ها در ظرفيت کامل، کارايي ندارند و بخش زيادي از دارايي‌هاي نظام بانکي، دارايي منجمد است. رييس کل بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه ما در تلاشيم دارايي‌هاي منجمد را به چرخه اقتصادي بازگردانيم و کارايي نظام بانکي را افزايش دهيم، گفت: اگر بتوانيم قدرت اعطاي تسهيلات در نظام بانکي را افزايش دهيم نقش مضاعف فعاليت‌ها و تحرک نظام بانکي را در اقتصاد مي‌بينيم. همان طور که در سال 1395 اقدام بزرگ نظام بانکي هدف گيري به سمت بنگاه‌هاي کوچک و متوسط بود چرا که مي‌تواند بيشترين تاثير را بر زمينه اشتغال و رشد اقتصادي و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود توليدي داشته باشد. اما در حال حاضر به دليل محدوديت‌هايي که در اعطاي تسهيلات در نظام بانکي وجود دارد ما بايد بيشتر احساس مسئوليت کنيم تا از منابع محدود استفاده بهينه کنيم و به سمت اهدافي هدايت کنيم که مي‌تواند بيشترين تاثير را در رشد اقتصادي و اشتغال در کشور داشته باشد. به گفته سيف، در حال حاضر ميزان تسهيلات اعطايي به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، بيش از ميزان هدف گذاري شده 16 هزار ميليارد توماني بوده و تاکنون 16 هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات توسط شبکه بانکي در اختيار بيش از 22 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط قرار گرفته است. رييس کل بانک مرکزي از انتشار گزارش کامل رشد اقتصادي در سه ماهه سوم سال جاري و 9 ماهه در هفته آينده خبر داد و گفت: در اين گزارش، نتايج آثار مثبت جهت گيري‌هاي نظام بانکي مشخص مي‌شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت:
با تسهيلات بانك صنعت و معدن شركت‌هاي اسرار پوياي شرق و داروسازي طاها با حضور محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت ، معدن و تجارت به بهره برداري رسيدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، نعمت زاده در اين مراسم ، افتتاح واحد‌هاي توليدي در نقاط مختلف كشور را نشان دهنده عزم دولت در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي توصيف كرد كه بانك صنعت و معدن نقش موثر و فعالي در اين زمينه ايفا مي‌كند. وي ايجاد توسعه متوازن صنعتي در كشور و افزايش ميزان اشتغال و رفع بيكاري را از اهداف دولت تدبير و اميد برشمرد و همكاري بانك‌هاي كشور و بويژه بانك صنعت و معدن را در قالب طرح رونق توليد براي رفع مشكلات واحدهاي توليدي و حفظ اشتغال موجود ارزنده توصيف كرد.
شركت اسرار پوياي شرق كه حدود ٦٠ ميليارد ريال از بانك صنعت و معدن تسهيلات دريافت كرده است يراق آلات درب و پنجره توليد مي‌كند و براي ٦٥ نفر اشتغال مستقيم ايجاد كرده است. شركت داروسازي طه نيز با حدود ٧٧٣ هزار يورو تسهيلات ارزي، ٤٥ ميليارد ريال تسهيلات داخلي، ٥١ ميليارد ريال تسهيلات سرمايه درگردش و ٤٠ ميليارد ريال تسهيلات تكميلي بانك صنعت و معدن مراحل اجرايي خود را پشت سرگذاشته و ماده موثر دارو توليدمي‌كند.

مديرعامل بانک رفاه گفت: رشد اقتصادي 7 درصدي براي اقتصاد کشور و دولت يازدهم يک دستاورد بزرگ است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، دکتر محمد علي سهماني در جمع مديران عالي بانک رفاه و در تشريح عملکرد اقتصادي دولت در سال 95، با بيان اين مطلب افزود: با سياست‌هايي که توسط دولت در حوزه نقدينگي صورت گرفت، تورم افسار گسيخته کشور يک رقمي‌شد. دکتر سهماني با اشاره به اقدامات دولت براي مهار بحران رکود تورمي‌گفت: دولت يازدهم طي سال‌هاي اخير عملکرد بسيار مطلوبي در تزريق نقدينگي به بنگاه‌هاي زود بازده و خروج از رکود تورمي‌داشته است. علاوه بر رشد توليد ناخالص ملي خوشبختانه تورم به نحو مطلوبي کنترل شده است. اين دستاورد بي ترديد باعث تقويت سطح کيفيت زندگي مردم خواهد شد. دکترسهماني کنترل نوسانات نرخ ارز را ديگر دستاوردهاي دولت يازدهم عنوان کرد و اظهار داشت: دولت يازدهم مديريت خوبي در کنترل نوسانات نرخ ارز داشته است. اين نوسانات ارتباط بسيار زيادي با شبکه بانکي دارند که خوشبختانه طي روزهاي اخير بدون نوسان بوده است. مديرعامل بانک رفاه همچنين رشد حوزه بورس و سرمايه گذاري و همچنين بازگشايي نماد برخي از بانک‌هاي بورسي را ديگر دستاورد دولت يازدهم دانست و اظهار داشت: اين شاخص‌ها طي سال 96 شرايط پر رونق تري نسبت به سال 95 را تجربه خواهند کرد.

مديرعامل موسسه اعتباري ثامن با تأکيد بر رتبه بندي مشتريان در پرداخت تسهيلات گفت: جذب منابع خرد از مشتريان و شرکت‌ها در اولويت قرار گيرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن، محمدابراهيم پورزرندي در بازديد از شعب تهران و بيان مطلب فوق افزود: بايد رتبه‌بندي اعتباري مشتريان با توجه به پرونده‌هاي تسهيلاتي در دستور کار باشد.
وي تصريح کرد: رتبه‌بندي مشتريان يکي از ضروريات ارائه تسهيلات است تا تسهيلات پرداختي تبديل به مطالبات نشود.
پورزرندي تأکيد کرد: روساي شعب بايد به نياز مشتريان هر منطقه جغرافيايي و اقتصادي توجه کنند.
وي اضافه کرد: با توجه به بافت هر منطقه، استعداد شعب دريکي از عوامل سپرده‌گذاري يا ارائه تسهيلات خرد و کلان بيشتر است، با برنامه‌ريزي و خزانه‌داري نوين مي‌توان توازن را در سطح شبکه برقرار و امتيازات آن را در درجه‌بندي شعب لحاظ کرد.
پورزرندي اظهار کرد: روساي شعب موظف‌اند با شناسايي مشتريان کلان شرکتي و تجاري و مطالعه رفتار، ميزان منابع، مصارف و معوقات ساير بانک‌ها و مؤسسات هم‌جوار با شعبه، تمرکز بيشتري براي جذب مشتريان داشته باشند.

مدير روابط عمومي‌بانک شهر در سيزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي‌برتر کشور به عنوان مدير برتر روابط عمومي‌معرفي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، سيزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي‌ايران با محوريت "روابط عمومي‌دانش محور و مديريت محتوا" با حضور کارشناسان ، متخصصان و اساتيد اين رشته در سالن همايش‌هاي بين المللي المپيک برگزار شد. در اين همايش، دکتر فرشاد فخيمي‌مدير مرکز ارتباطات و روابط عمومي، به دليل توجه عملي و عميق به رويکردهاي علمي‌و دانش محور در همه زمينه‌هاي روابط عمومي‌و در جهت ارتقاي اهداف سازماني، به عنوان مدير برگزيده روابط عمومي‌ايران از سوي اين کنفرانس معرفي و مدال روابط عمومي‌برتر کشور به وي اهدا شد. همچنين رئيس مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر موفق به دريافت اعتبار نامه رهبران اقتصادي کشورهاي اسلامي‌شد. در راستاي بيانات رهبري در خصوص ضرورت اتخاذ رويکرد مديريت جهادي در همه عرصه‌ها و تاکيدات راهبردي رئيس جمهور در اين خصوص، مجمع جهاني رهبران اقتصادي کشورهاي اسلامي‌با رويکرد چابکسازي بنگاه‌هاي اقتصادي جهان اسلام برگزار شد. اين مجمع با حضور صاحبنظران و کارشناسان از کشورهاي مختلف در جهان اسلام و نيز منتخباني از جمهوري اسلامي‌ايران با هدف شناسايي و تقدير از رهبران اقتصادي کشورهاي اسلامي‌و دولتمرداني که در حمايت از بنگاه‌هاي اقتصادي مؤثر بوده‌اند، برگزار و از از مديران سازمان‌هاي چابک در کشورهاي اسلامي‌قدرداني شد. بر اين اساس، در اين مراسم، دکتر فرشاد فخيمي‌اعتبار نامه مجمع جهاني رهبران اقتصادي کشورهاي اسلامي‌را دريافت کرد.

مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با اعلام دلايل عدول بانک‌ها از اجراي نرخ مصوب شوراي پول و اعتبار در روز‌هاي پاياني سال جاري ، گفت:‌ سال آينده سال سخت نظام بانکي و اقتصاد کشور خواهد بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دکترعيسي رضايي درباره وضعيت نرخ سود پرداختي بانک‌ها و دلايل عدول بانک‌ها از نرخ‌هاي مصوب شوراي پول و اعتبار، افزود: هرچه به سمت پايان سال نزديک مي‌شويم علي رغم مصرف زياد منابع بانک‌ها، تقاضا براي نقدينگي افزايش مي‌يابد و اين شرايط باعث افزايش نرخ سود سپرده‌ها در بانک‌ها شده است.
دکتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر گفت: همچنين برخي از بانک‌ها مصارف غير مجاز و بيش از حد استاندارد دارند و اين امر ميل بانک‌ها را براي افزايش نرخ سود افزايش داده  است.
نايب رئيس هيئت مديره موسسه اعتباري کوثر در ادامه درباره تاثير صندوق سپرده بانک‌ها در افزايش نرخ سود بانکي اظهارداشت: فعاليت اين صندوق‌ها بر افزايش نرخ سود اعلامي‌بانک‌ها تاثير گذار نيست اما در شرايطي که خودروسازان با انتشار اوراق مشارکت با نرخ سود 27، 28 درصدي صادر مي‌کنند و يا شرکت‌هاي دولتي اوراق بدهي در بورس با سودهاي 22 درصدي که با احتساب معافيت مالياتي به نرخ 30 درصدي مي‌رسد، نمي‌توان انتظار داشت که بانک‌ها به نرخ 15 درصدي پايبند باشند.

مديرعامل بانک قوامين گفت: سند تحول بنيادين بانک براي رسيدن به نقطه مطلوب در مسير واقعي قرار دارد و تلاش و پشتکار همکاران در راستاي رسيدن به اهداف مورد نظر قابل ستايش است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از بانک قوامين ، دکتر غلامحسن تقي نتاج در نشست شوراي عالي تحول بانک قوامين با بيان اين مطلب افزود: تاکنون و پس از گذشت حدود هشت ماه از ابلاغ سند تحول بنيادين بانک قوامين شاهد به ثمر نشستن برخي اقدامات طلايي در سند تحول بوديم که اين امر جز با همت ، تلاش وپشتکار همکارانمان در تمامي‌زير مجموعه‌هاي بانک امکان پذير نبود.  وي با اشاره به برخي خلأ‌ها در روند اجرايي سند تحول متذکر شد: وجود چنين خلأهايي در چنين پروژه‌هاي بنياديني غير قابل انکار است و بعضا چنين مواردي به چشم مي‌خورد که رفع آن هم افزايي بيشتر مديران و همکاران در بخش‌هاي مرتبط را مي‌طلبد. مديرعامل بانک قوامين با طلايي خواندن زمان در برهه کنوني و شرايط کشور خاطر نشان کرد: زمان به سرعت در حال گذر است و بايد تمامي‌پروژه‌هاي تعريف شده در زمان مشخص خود به سر منزل مقصود رسانده شود چراکه در غير اين صورت ضرر وارد شده به بانک قابل جبران نخواهد بود . دکتر حميدرضا نجف پور قائم مقام مدير عامل بانک گفت: اين کمبودها را به مصداق حديث شريف العبد يدبر والله يقدر با انجام برنامه ريزي عاقلانه و اجراي عاشقانه اقدامات راهبردي و با بهره مندي از همت و تلاش مضاعف مديران و همکاران جبران کرده‌ايم.

کارگاه‌اموزشي تربيت مدرس اقتصادمقاومتي با حمايت بانک انصار و مشارکت دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام و دانشگاه خوارزمي‌در مرکز علمي‌آموزشي نور برگزار شد .
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و تبليغات،کارگاه‌اموزشي تربيت مدرس اقتصادمقاومتي با مشارکت دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، دانشگاه خوارزمي‌و شوراي عالي راهبري اقتصادمقاومتي بانک انصار برگزار شد. هدف از برگزاري اين کارگاه‌ها، تربيت مدرس جهت آموزش و گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي مي‌باشد و در سال 96 نيز ادامه خواهد يافت . اين گزارش مي‌افزايد که در اين کارگاه، تعدادي از اعضاي هيئت علمي‌دانشگاه خوارزمي‌در رشته‌هاي مديريت و اقتصاد توسط خانم دکتر خلعتبري، دکتر مجتبي خالصي ودکتر ابوالحسني با مباني مديريتي و اقتصادي اقتصادمقاومتي آشنايي بيشتري پيدا کردند. لازم به ذکر است؛ بانک انصار آمادگي همکاري با کليه دانشگاه‌هاي کشور جهت تحقق سياست‌هاي کلي اقتصادمقاومتي را دارد و از تحقيقات و پايان نامه‌هاي دانشگاهي در زمينه اقتصادمقاومتي(گرايش پول و بانک) حمايت خواهد کرد.

سامانه پرداخت الکترونيکي عوارض (ETC) با ورود به پنجمين سال فعاليت خود،حوزه ارايه خدمات خود را به عوارضي سه بزرگراه کشور گسترش داد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن، اين بانک به عنوان بازوي اجرايي وزارت راه و شهرسازي و سازمان راهداري کل کشور، تنها ارائه کننده خدمات پرداخت الکترونيک عوارض جاده اي است. سامانه پرداخت الکترونکي عوارض (ETC) به عنوان يکي از موفق‌ترين پروژه‌هاي مشترک بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازي به زودي وارد پنجمين سال عمر فعاليت خود مي‌شود. براساس اين گزارش،تا کنون در محل عوارضي سه بزرگراه تهران – قم، تهران – پرديس و اهواز – بندر امام خميني (ره)، لاين‌هاي پرداخت الکترونيکي عوارض تعبيه شده است که مسافران مي‌توانند با عبور از اين لاين‌ها، خود را از دردسرهاي پرداخت نقدي آسوده کنند. مسعود ايزدي مدير روابط عمومي‌بانک مسکن در اين خصوص گفت:با توجه به اينکه با داشتن برچسب مربوط به سامانه پرداخت الکترونيکي عوارض (ETC) نيازي به توقف در محل عوارضي جاده اي نيست، اين سامانه مي‌تواند در سه زمينه کاهش «مصرف سوخت» و در نتيجه «کاهش آلودگي هوا»، «جلوگيري از تصادفات» و «کاهش ترافيک» موثر واقع شود.
نشست مشترک مديريت شعب استان اصفهان و شهردار منطقه 3 اين استان با هدف بررسي مسائل و مشکلات شهري شعب اين بانک برگزارشد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: در ابتداي جلسه کارگر شهردار منطقه ۳ اصفهان ضمن عرض خير مقدم به مديران استاني بانک ايران زمين در استان اصفهان اظهار داشت: فراهم کردن امکانات و تجهيزات و تامين نياز‌هاي زندگي شهري از اهم وظايف شهرداري‌هاست و اميدواريم خدمات خوبي را براي شهروندان انجام دهيم. محمدرضاسبزواري مديرشعب استان اصفهان در ادامه با تشريح عملکرد خدمات بانک ايران زمين به خصوص در حوزه بانکداري الکترونيک و دريافت عوارض کسب و مشاغل از بانک‌ها، عوارض ساليانه، عوارض افتتاح و بهاء خدمات براي بانک‌ها به نکاتي اشاره کرد و گفت: بانک‌ها نماد خدمت صادقه به مردم فهيم هستند.

بانک سينا در راستاي اجراي سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي، کمک به بنگاههاي اقتصادي و رفع موانع توليد، با تصويب هيات مديره، نسبت به بخشودگي جرائم ديرکرد تسهيلات در صورت تسويه بدهي مشتريان به صورت يکجا تا پايان سال 1395 اقدام مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، اين بانک به منظور مشارکت در ارتقاي نظام مالي کشور و کمک به اشتغال زايي؛ جرايم ديرکرد تمامي‌مشترياني که نسبت به تسويه بدهي خود تا پايان سال 95 به صورت يکجا اقدام نمايند را مورد بخشودگي قرار
مي‌دهد. بر اساس اين مصوبه، کليه بدهکاران تسهيلات بانک سينا مي‌توانند با مراجعه به شعب این بانک و پرداخت بدهي خود از بخشودگي جريمه ديرکرد برخوردار
شوند.

بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي ارتقاي سلامت و توسعه ورزش در کشور و هم افزايي ظرفيت‌هاي قهرماني و کمک به رشد امکانات و ارتقاي توانمندي‌هاي ورزش‌هاي رزمي‌کشور، حامي‌مسابقات جام جهاني کيک بوکسينگ 2017 تهران شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، مسابقات جام جهاني کيک بوکسينگ(WKN) براي نخستين‌بار در تاريخ۲۰ اسفندماه به ميزباني تهران و در مجموعه فرهنگي ورزشي پيام برگزار مي‌شود. اين دوره از مسابقات نخستين رويداد بين المللي کيک بوکسينگ است که ترويج آن در ايران انجام خواهد شد و مسئوليت سازماندهي آن بر عهده شاخه ايراني WKN يعني IKNN و حميدرضا حجازي خواهد بود. سرداور اين رويداد آتسوشي اوناري داور مشهور ژاپني است که سال‌ها مسابقات بزرگ و حساس K-1 را قضاوت کرده و کريس کريستودولو قبرسي نظارت مسابقات بين المللي را بر عهده دارد. محمد حسين دروديان (ايران)، اصغر حسيني (افغانستان)، کريستوفر روتين (مالت)، اريک انسينگا (کامرون)، ايلان دوراند (فرانسه)، ماتيا پديو (ايتاليا)، آندرياس چارتيو (قبرس) و تسويوشي‌هارونو (ژاپن) از فايترهاي بخش جام جهاني کيک بوکسينگ WKN مي‌باشند.
در اين دوره از مسابقات سينا کريميان (ايران) با نيل آکونيو (آلمان) در دسته سوپر کروزر ويت، وحيد مهدوي (ايران) با دنيس لامانِک (اسلواکي) دسته نيمه سنگين وزن، محمد مرادي (ايران) با سورافون چوبون (تايلند) در وزن 75 کيلو گرم و ارمين ابراهيم پور (ايران) با پيراپونگ چنچوم (لائوس) در وزن 80 کيلو گرم با يکديگر مبارزه خواهند نمود.
بانک پاسارگاد امکانات بانکداري مجازي خود را افزايش داد
بانک‌پاسارگاد در راستاي رفاه حال مشتريان و سهولت دسترسي به خدمات بانکي از طريق بانکداري مجازي، امکانات جديدي فراهم کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي ‌بانک‌پاسارگاد، اين بانک در اقدامي‌ديگر امکان انتقال وجه مستمر کارت به کارت همچنين امکان انتقال وجه کارت به کارت به‌صورت گروهي را فراهم کرد. پيش از اين انتقال وجه مستمر از طريق حساب بانک‌پاسارگاد به ساير حساب‌ها و همچنين انتقال وجه گروهي سپرده به سپرده در اينترنت‌بانک‌پاسارگاد در اختيار مشتريان گرامي‌بود. در همين راستا بانک‌پاسارگاد بهره‌مندي از سامانه همراه بانک پاسارگاد (موبايل بانک) را در ساعت‌هاي هوشمند داراي سيستم عامل اندرويد (Android Wear) فراهم کرد. در اين خدمت مشتريان با نصب سامانه همراه بانک ‌پاسارگاد، قادر خواهند بود به‌صورت خودکار از اين خدمت بهره‌مند شوند. اين بانک در اقدامي‌ديگر امکان انتقال وجه به‌صورت ساتنا را در سامانه همراه بانک پاسارگاد (موبايل بانک) فراهم کرد.

افزايش سقف برداشت از خودپردازهاي بانک تجارت
بانک تجارت از افزايش سقف برداشت روزانه وجه نقد از دستگاه‌هاي خودپرداز اين بانک در ايام پايان سال و نوروز خبرداد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، با توجه به فرارسيدن تعطيلات سال نو و افزايش حجم تراکنش‌هاي مالي و با هدف سرويس دهي مناسب به مشتريان، سقف برداشت روزانه وجه نقد از دستگاه‌هاي خودپرداز بانک تجارت به مبلغ پنج ميليون ريال افزايش يافت. برهمين اساس، دارندگان تجارت کارت بانک تجارت مي‌توانند از تاريخ 20اسفندماه سال جاري تا 15 فروردين ماه سال 1396 تا سقف روزانه -پنج ميليون ريال از خودپردازهاي بانک تجارت وجه نقد دريافت کنند.

باجه شعبه مرکزي در صرافي توسعه صادرات گشايش يافت
باجه شعبه مرکزي در محل شرکت صرافي توسعه صادرات با حضور مسوولان اگزيم بانک ايران گشايش يافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، در اين مراسم آقاي مرتضي ذکاوت ضمن تشکر از افتتاح و راه‌اندازي باجه بانک در محل شرکت صرافي توسعه صادرات ضرورت ارائه خدمات جديد و با کيفيت در برنامه‌هاي بانک را يادآور شد. عضو هيات مديره بانک بر لزوم برنامه‌ريزي بهتر براي تقويت کمي‌و کيفي نيروهاي انساني شعب بانک تاکيد ، و به منظور ارايه خدمات مطلوب به مشتريان اظهار اميدواري کرد که نيروي انساني شعب از لحاظ کمي‌و کيفي تقويت شوند. حبيب احمدي مديرامور شعب و بازارابي بانک توسعه صادرات نيز ضمن تشکر از حضور عضو هيات مديره و مديران بانک گفت: راه‌اندازي باجه صرافي موجب افزايش کيفي و سرعت خدمات به مشتريان ارزي شعب و صرافي شده و افزايش رضايتمندي آنان را به دنبال خواهد داشت.

سقف برداشت ازخودپردازهاي سامان افزايش يافت
بانک سامان همزمان با فرارسيدن سال جديد، سقف برداشت پول نقد ازخودپردازهاي خود را تا 5 ميليون ريال در روز افزايش داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، مديريت بانکداري الکترونيک اعلام کرد: باتوجه به افزايش تقاضا براي پول نقد در روزهاي پاياني سال و تعطيلات سال جديد، سقف برداشت از خودپردازهاي بانک سامان براي دارندگان کارت‌هاي دبيت سامان تا 15 فروردين 96، به 5 ميليون ريال در روز افزايش پيدا مي‌کند. گفتني است، مرکزسامان ارتباط به شماره 6422-021 در تمام ساعات شبانه‌روز، آماده پاسخ‌گويي و ارائه خدمات لازم به مشتريان است.

تعهد بدهکاران کلان بانک سرمايه به بازگرداندن مطالبات اين بانک
جبار کوچکي نژاد، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، در مصاحبه اي از تعهد بدهکاران کلان بانک سرمايه به بازپرداخت مطالبات اين بانک خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، جبار کوچکي نژاد که اين مطلب را ضمن تشريح مصوبات مجلس شوراي اسلامي‌در حوزه‌اموزش ‌و پرورش براي سال ۹۶ بيان مي‌داشت، افزود: افرادي که وام‌هاي کلان از بانک سرمايه دريافت کرده‌اند، بازداشت و متعهد شدند تا بدهي خود را صفر کنند. شايان ذکر است در ماه‌هاي گذشته اقدام قاطع حقوقي بانک سرمايه بدهکاران کلان اين بانک را به شدت تحت فشار گذاشته و حتي به بازداشت چند تن از آن‌ها انجاميده است.

توزيع اسکناس نو در ۱۲ شعبه منتخب بانک ملت  در تهران و البرز
 بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران تعداد ۱۲ شعبه بانک ملت در شهر تهران و البرز را جهت توزيع اسکناس نو انتخاب کرد.  به گزارش روابط عمومي‌بانک ملت، توزيع اسکناس نو در شعب منتخب اين بانک روز يکشنبه ۲۲ اسفندماه شروع خواهد شد و به مدت پنج روز تا روز پنج شنبه ۲۶ اسفندماه سال جاري ادامه خواهد داشت. زمان توزيع اسکناس نو در شعب منتخب بانک ملت، از ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه صبح تا ۱۲ ظهر در نظر گرفته شده است.

مراسم کلنگ زني هتل بافت برگزار شد
مراسم کلنگ زني و آغاز به ساخت هتل بافت، برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در اين مراسم که «عليرضا رزم حسيني»، استاندار کرمان، «مهدي جهانگيري»، رييس گروه مالي گردشگري، «خسرو خواجه حسني»، مديرعامل بانک گردشگري و جمعي از مسئولين و مردم محلي حضور داشتند، ساخت هتل بافت با حمايت گروه مالي گردشگري و بانک گردشگري به صورت رسمي‌در دستور کار قرار گرفت.  بر اساس اين گزارش، ساخت هتل بافت با هدف توسعه صنعت گردشگري و اقتصاد منطقه و در راستاي اقتصاد مقاومتي صورت مي‌گيرد. گروه مالي گردشگري به عنوان بزرگترين هلدينگ بخش خصوصي در صنعت گردشگري، اقدامات زيادي در راستاي ايجاد زيرساخت‌هاي مهم اين صنعت انجام داده است.