رييس کل بانک مرکزي:
رييس کل بانک مرکزي لزوم توجه به اطلاع رساني شفاف، به موقع و روشنگر را نياز روز نظام بانکي و بانک مرکزي خواند و گفت: شبکه بانکي از انتقادات سازنده استقبال مي‌کند، ليکن برخي با اغراض سياسي و نظرهاي غيرکارشناسي، دستاوردهاي بانک مرکزي و بانک‌ها را تخطئه مي‌کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، ولي اله سيف که ديروز در جمع مديران عامل بانک‌ها در بانک مرکزي سخن مي‌گفت، با اشاره به نقش اساسي نظام بانکي در اقتصاد کشور و بانک محور بودن فعاليت‌هاي اقتصادي تصريح کرد: با توجه به سهم گسترده بازار پول و بانک محور بودن اقتصاد، ايجاب مي‌کند بانک‌ها در تخصيص بهينه تسهيلات، دقت لازم را داشته باشند و در اعطاي آن به بنگاه‌هاي توليدي، به اصل بهره‌وري و توان بازپرداخت تسهيلات اعطايي توجه جدي داشته باشند. وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع رونق بازار مسکن اشاره و تصريح کرد: در بازار مسکن شاهد رونق معاملات هستيم، ليکن اين بخش به حمايت بيشتر نظام بانکي و تزريق تسهيلات با دقت نظر و لحاظ کردن تمام جوانب نيازمند است، البته بايد يادآور شد که خوشبختانه بانک مسکن در اين زمينه اقدامات مناسبي را انجام داده است.
سيف حجم تسهيلات اعطايي در 10 ماهه سال جاري را بالغ بر 427 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اين رقم نسبت به سال گذشته 43.4 درصد رشد داشته است؛ البته همه اين مبلغ تسهيلات جديد نيست و بخشي از آن به تجديد تسهيلات قبلي و تقسيط مطالبات غيرجاري مربوط مي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به عدم تعادل‌هاي «درآمد – هزينه» و «دارايي– بدهي»در نظام بانکي اشاره و تصريح کرد: نظام بانکي به دليل وجود اين عدم تعادل‌ها وضعيت نامطلوبي دارد و لازم است بانک‌ها با برنامه‌ريزي‌هاي مناسب، رويه‌هاي خود را اصلاح کنند چرا که در غير اين صورت هر روز شاهد ضرر و زيان‌هاي بيشتر و شرايط بدتري درنظام بانکي خواهيم بود. رييس کل بانک مرکزي لزوم توجه به اطلاع رساني شفاف، به موقع و روشنگر را نياز روز نظام بانکي و بانک مرکزي خواند و گفت: عده‌اي در جامعه با بصيرت و آگاهي، به منظور اصلاح امور از شبکه بانکي انتقاد مي‌کنند و شبکه بانکي نيز با حسن نيت به انتقادها توجه و در مسير اصلاح رويه‌ها گام برمي‌دارد ليکن در مقابل، برخي با اغراض سياسي و نظرهاي غيرکارشناسي دستاوردهاي بانک مرکزي و بانک‌ها را تخطئه مي‌کنند، در اين ميان نقش واحدهاي اطلاع رساني و روابط عمومي‌بانک‌ها با هدف واکنش سريع به منظور رفع ابهام‌ها بسيار حائز اهميت است که خوشبختانه با هماهنگي و اقدامات شوراي اطلاع رساني و تبليغات نظام بانکي، شاهد اقدامات مثبتي هستيم. سيف با اشاره به مزاياي بازار بين بانکي در شرايط بانک محور بودن اقتصاد کشور گفت: با توجه به محدوديت‌هاي بازار سرمايه، بانک‌ها بايد با ايجاد بازار ثانويه براي خود نقش فعالي در اين حوزه ايفا کنند و بانک مرکزي نيز با طراحي و راه‌اندازي سامانه مناسب در اين زمينه از فعاليت بانک‌ها در بازار بين بانکي حمايت خواهد کرد.
رييس کل بانک مرکزي با اشاره به برخي انتقادها در زمينه فعاليت بانک‌ها در ارتباط با عمليات بانکداري بدون ربا تاکيد کرد: در بحث بانکداري بدون ربا شاهد حجم انتقادات و گلايه‌هاي فراواني هستيم که اين انتقادات عمدتا ناشي از دو علت «کم کاري و عدم دقت نظام بانکي در برخي موارد» و «فضا سازي توسط بدهکاران بانک‌ها » است. در اين زمينه شبکه بانکي لازم است با تبيين صحيح موضوع و روشنگري در خصوص شبهات مطرح شده، از اقدامات خويش به نحو مناسب دفاع کند. سيف با اشاره به انتشار آمار رشد اقتصادي کشور ظرف يکي دو روز آينده تصريح کرد: آمار رشد اقتصادي در سه‌ماهه سوم سال جاري نشان از آثار مثبت اقتصادي در کشور دارد؛ چراکه در سه ماهه سوم سال جاري به رشد مناسبي با احتساب نفت و بدون احتساب آن دست يافتيم. همچنين در اين مدت رشد خوبي در بخش صنعت محقق شده که همه اين آمار و ارقام حاکي از نمايان شدن اثرات مثبت و جهت‌گيري‌هاي مثبت نظام بانکي است. رييس کل بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه تسهيلات بايد به فعاليت‌هايي اعطا شود که منتج به خلق ارزش شود گفت: اعطاي تسهيلات به فعاليت‌هاي اقتصادي مبهم و صرفاً به دليل دارا بودن وثايق از سوي مشتري داراي توجيه نيست، در اين باره بايد از نگاه سنتي دوري جست و تلاش کرد از اعطاي تسهيلاتي که منجر به مطالبات معوق مي‌شود جلوگيري کرد.

مديرعامل بانک ملت:
مراسم معارفه قبل از عرضه سهام شرکت به پرداخت ملت با حضور مديران ارشد بانک ملت و جمعي از سرمايه گذاران ، کارگزاران ،فعالان و سهامداران بورس برگزار شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار مديرعامل بانک ملت در اين مراسم با اعلام اين نکته که در فاز نخست قرار است ۱۰ درصد سهام شرکت به پرداخت در بازار سرمايه عرضه شود، گفت: اين شرکت از شرکت‌هاي وزين پرداخت در کشور است که جايگاه نخست را در کشور و خاورميانه به خود اختصاص داده است.
دکتر اخلاقي تاکيد کرد: مجموعه‌هاي برون مرزي نيز به محض آگاهي از تصميم بانک ملت براي عرضه سهام شرکت به پرداخت، براي خريد اين سهام، اعلام آمادگي کرده‌اند.
وي با اشاره به تاريخچه ورود فناوري به نظام بانکداري کشور، اظهار داشت: شروع بحث بانکداري الکترونيک در کشور به ۴۵ سال قبل بر مي‌گردد که اين روند بعد از انقلاب هم در اوايل دهه ۷۰ با توسعه استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد در اين حوزه ادامه پيدا کرد.
دکتر اخلاقي، توسعه ابزارهاي نوين پرداخت به ويژه پايانه‌هاي فروشگاهي را مربوط به اوايل دهه ۸۰ خواند و افزود: با توجه به همت جمعي نظام بانکي در يک دوره ۱۰ ساله، بانک‌ها توانستند به صورت گسترده استفاده از ابزارهاي نوين بانکداري الکترونيک را در داخل کشور ترويج دهند که اين موضوع مورد استقبال مردم نيز قرار گرفت و بخش زيادي از هزينه‌هاي مالي تبادلات کاهش يافت.
مديرعامل بانک ملت با اشاره به اين نکته که‌امروز انجام فعاليت‌هاي بانکي بدون ابزارهاي نوين بانکداري، قابل تصور نيست، يادآور شد: بانک ملت هم همزمان با اين تغييرات، همواره در تلاش بوده است تا به عنوان يک بانک تاثيرگذار و پيشرو، خود را مطرح کند و از آخرين دستاوردهاي عرصه بانکداري براي ارائه خدمات به مردم، به نحو بهينه استفاده کند.
وي به تاسيس شرکت به پرداخت ملت در سال ۸۴ اشاره کرد و گفت: اين شرکت از بدو تاسيس تاکنون امکانات قابل توجهي را در اختيار بانک ملت و صاحبان کسب و کار قرار داده است که از جمله آنها نصب و راه‌اندازي بيش از ۸۴۰ هزار کارتخوان فروشگاهي و اختصاص بيش از ۲۳ درصد تعداد تراکنش‌ها و ۳۲ درصد مبالغ تراکنش‌هاي انجام شده در نظام بانکي از طريق اين دستگاه‌ها است.

‌هادي قديمي، عضو هيات مديره بانک ايران زمين در مراسم رونمايي از پويش محيط زيستي «همين يک زمين» گفت: هيات مديره بانک ايران زمين به اين اصل اعتقاد دارد که يکي از وظايف اصلي اش به عنوان يک بنگاه اقتصادي، حفاظت از محيط زيست است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين؛‌هادي قديمي‌عضو هيات مديره بانک ايران زمين روز شنبه در مراسم رونمايي از کمپين «همين يک زمين» که در محل سازمان جنگل‌ها برگزار شد در جمع خبرنگاران حوزه منابع طبيعي و محيط زيست گفت:: بانک ايران زمين حدود يکسال است که حوزه مسئوليت اجتماعي خود را محيط زيست و حفاظت از آن تعريف کرده است؛ بنابراين تمامي‌مراسم‌ها، همايش‌ها و اقداماتي که در حوزه مسئوليت اجتماعي انجام مي‌دهد، با تمرکز بر بحث محيط زيست است.
وي افزود: هيات مديره بانک ايران زمين به اين اصل اعتقاد دارد، که يکي از وظايفش به عنوان يک بنگاه اقتصادي حفاظت از محيط زيست است.
قديمي‌با اشاره به برگزاري دومين دوره پويش همين يک زمين گفت: فلسفه اين پويش پاکسازي محيط زيست و تلاش براي آگاه سازي و افزايش حساسيت همه گروه‌هاي مردمي‌به بحث آلودگي محيط زيست است. در ادامه سيد محمد حسين استاد مدير روابط عمومي‌بانک ايران زمين گفت: بانک ايران زمين از بدو تاسيس تمام تلاش خود را براي حفاظت از محيط زيست با تعريف ابزارها و شاخص‌هاي مختلفي انجام داده است.

مدير امور شعب بانک توسعه صادرات ايران در گفت و گو با اگزيم نيوز به ريسک‌هاي اصلي در حوزه بانکداري را بررسي و راهکارهاي کنترل اين ريسک را معرفي کرد. وي معتقد است: سيستم بانکي مي‌تواند با مديريت مناسب منابع و مصارف، زمينه‌ساز رشد و توسعه اقتصادي شود.
بـه علت عدم وجود بازارهاي مالي توسعه‌يافته در اين کشورها، سيستم بانکي نقش عمده‌اي را در راستاي تامين منابع مالي مورد نياز فعاليت‌هاي اقتصادي ايفا مي‌کند. همچنين با توجه به ارتباط تنگاتنگ سيستم مالي و بانکي با متغيرهاي کلان اقتصادي، بي‌ثباتي و عملکرد نامطلوب آن نيز مي‌تواند موجب ايجاد اختلال در شاخص‌هاي اقتصادي به ويژه توليد و رشد اقتصادي شده و در نهايت وجود هرگونه چالش، کل اقتصاد کشـور را تحـت تاثير قـرار خواهد داد.
حبيب احمدي کارشناس بانکداري و مدير امور شعب بانک توسعه صادرات ايران ادامه داد : به منظور بررسي وضعيت سيستم بانکي کشور لازم است به شرايط ساختاري اين صنعت توجه ويژه‌اي شود زيرا ساختار دولتي يا خصوصي هر بانک و نوع مالکيت آن مي‌تواند بر نحوه عملکرد آن تاثير مهمي‌داشته باشد. وي در ادامه به تشريح وضعيت سيستم بانکي کشور در بخش‌هاي دولتي و خصوصي از سال ۱۳۹۰پرداخت و گفت: توجه به ترکيب سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري در سبد بدهي‌هاي بانک‌ها از اهميت ويژه‌اي در راستاي جذب منابع برخوردار است. ترکيب نوع سپرده‌ها و کوتاه يا بلندمدت بودن آن‌ها در مديريت نقدينگي بانک‌ها مي‌تواند مشکل ساز باشد.

بانک اقتصادنوين؛ جايزه برترين بانک در شبکه‌هاي اجتماعي جشنواره "بانک محبوب من" را کسب کردبانک اقتصادنوين در سومين جشنواره سالانه "بانک محبوب من"، جايزه برترين بانک در شبکه‌هاي اجتماعي جشنواره بانک محبوب من را کسب کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در مراسم اختتاميه اين جشنواره که در دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد، بانک اقتصادنوين در نظرسنجي‌هاي صورت گرفته از مشتريان بانک‌ها در اين بخش به عنوان بانک برتر معرفي شد.
گفتني است، "جشنواره بانک محبوب من" با هدف تعيين محبوب‌ترين بانک‌ها از نظر مشتريان شبکه بانکي از "اول دي ماه تا 6 بهمن ماه (به مدت 36 روز) برگزار شد و طي آن بيش از 50 هزار مشتري بانکي با امتيازدهي به بانک موردعلاقه‌شان، بانک‌هاي محبوب را انتخاب کردند.
بانک اقتصادنوين با توجه به گسترش رو به رشد کاربران ابزارهاي نوين ارتباطي و شبکه‌هاي اجتماعي در طي سال‌هاي اخير حضور موثري در اين بخش داشته و اين حضور موثر به گونه‌اي بوده که مورد توجه مخاطبان و مشتريان شبکه بانکي قرار گرفته به طوري که اين توجه موجب شد بانک اقتصادنوين در اين بخش جشنواره "بانک محبوب من" به عنوان
بانک برتر معرفي شود.

رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي‌شهر شيراز گفت: استفاده از فاينانس بانک شهر در تحرک پروژه‌هاي عمراني شهرداري شيراز در سال 95 بسيار موثر بوده به نحوي که هيچ يک از پروژه‌هاي شهرداري متوقف نشده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، رضا محمديان با بيان اين مطلب افزود: امسال درآمد شهرداري شيراز از طريق عوارض به دليل رکود در بازار ساخت و ساز بسيار کاهش يافته بود، اما با استفاده از فاينانس بانک شهر، هيچ يک از پروژه‌هاي شهرداري شيراز متوقف نشد. وي به تصويب مصوبه‌اي در شوراي اسلامي‌شهر شيراز مبني بر استفاده شهرداري اين شهر از فاينانس بانک شهر اشاره کرد و افزود: بنا بر اين مصوبه قرار شد در مدت دو سال، 13 هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات توسط بانک شهر در اختيار شهرداري شيراز قرار گيرد به نحوي که 70 درصد آن به صورت تهاتر عوارض و املاک و 30 درصد به صورت نقدي به بانک بازگردانده شود. رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي‌شهر شيراز تصريح کرد: 70 درصد تسهيلاتي که بايد در قالب تهاتر عوارض و املاک به بانک عودت شود در واقع املاک شهرداري است که با کارشناسي هيات ارزياب در ازاي پولي که از بانک شهر در قالب تسهيلات در اختيار شهرداري قرار مي‌گيرد به بانک شهر واگذار شود و 30 درصد نيز بودجه سنواتي شهرداري است و بايد به عنوان بازپرداخت وام، استفاده شود. محمديان خاطرنشان کرد: اين رويکرد و استفاده از فاينانس بانک شهر در چند سال گذشته به ويژه‌امسال که درآمد شهرداري شيراز از طريق عوارض به دليل رکود در بازار ساخت و ساز بسيار کاهش يافته بود در تحرک پروژه‌هاي عمراني شهرداري شيراز بسيار موثر بود و سبب شد هيچ يک از پروژه‌هاي شهرداري متوقف نشود.

عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌اقدام بانک مسکن مبني بر تک‌رقمي‌کردن نرخ سود تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن يکم را يک «پيش‌الگو» براي خودداري بانک‌هاي دولتي از اتخاذ مشي سوداگرانه توصيف کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن،فرج ا... رجبي با اشاره به اينکه بانک مسکن به عنوان يک بانک تخصصي روند صحيحي را براي رسيدن به نقطه مطلوب طي کرده و کاهش نرخ سود تسهيلات مسکن بخشي از همين روند است، اظهار کرد: از خرداد ماه سال گذشته تاکنون نرخ سود تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن يکم طي سه مرحله به ۹.۵ درصد رسيده است.
وي با بيان اينکه بانک عامل بخش مسکن با توجه به اينکه ماهيت دولتي دارد، بايد با درک ضرورت‌هاي توسعه صنعت ساختمان از ظرفيت‌هاي دولت براي رونق ساخت‌وساز بهره بگيرد، افزود: با توجه به اينکه بخش مسکن ظرفيت لازم براي فعال کردن بخش‌هاي مختلف اقتصادي را دارد، رونق ساخت‌وساز مي‌تواند به سامان يافتن اقتصاد ملي نيز بيانجامد و صنايع مختلف را از رکود خارج
 کند.
رجبي با اشاره به اينکه علاوه بر تسهيلات خريد مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن يکم و اوراق تسهيلات، پرداخت تسهيلات در بافت‌هاي فرسوده و نيز تسهيلات ساخت مسکن نيز نقش مهمي‌در تحرک بازار مسکن دارد، گفت: بررسي عملکرد بانک مسکن در سال جاري حاکي است، سياست پرداخت تسهيلات خرد و جزئي به سازنده‌هاي مسکن نيز به خوبي دنبال شده و شايد اين بانک جزو معدود بانک‌هايي است که مشتريان آن از خدمات و تسهيلاتي که دريافت مي‌کنند، رضايت دارند.

همايش يک روزه بررسي عملکرد اداره‌امورشعب گلستان با حضور برات کريمي‌عضو هيات مديره بانک ملي ايران به همراه مديران و مسئولان اداره‌امورشعب، معاونان شعب و روساي دواير صندوق و سپرده‌ها برگزار شد .
 کريمي‌با اشاره به نزديکي سال نو بر لزوم مغتنم شمردن فرصت خدمت به خلق به عنوان يک نعمت الهي و گره‌گشايي از مشکلات مردم تاکيد کرده و افزود: به لطف خداوند ودر سايه اعتماد روزافزون مردم که صاحبان اصلي و سهامداران واقعي بانک ملي ايران هستند، شرايط اين موسسه عظيم اقتصادي از هر حيث در وضعيت مطلوبي قرار دارد.  عضو هيات مديره، رعايت اخلاق حرفه اي در تعاملات با مشتريان و حتي بدهکاران را ضروري دانست و اظهار داشت: در مقوله وصول مطالبات غيرجاري بايد با داشتن نگاه مثبت و با رويکرد مساعدت به مشتريان و متناسب با ظرفيت و پتانسيل هر منطقه عمل نمود.  کريمي‌رعايت اخلاق حرفه اي را باعث افزايش اعتماد مشتريان و ارائه تصوير مثبت از سازمان به جامعه خواند و گفت: اخلاق حرفه‌اي بايد به شکل رفتار سازماني در بين همه کارکنان نهادينه شود و نمود يابد که در اين صورت،نشاط و اقبال عمومي‌،سودآوري براي سازمان و رونق و توسعه اقتصادي را در پي خواهد داشت.

سرپرست مديريت شعب آذربايجان غربي با تأکيد برجذب منابع ارزان‌قيمت گفت: در شرايط کنوني ارائه خدمات موردنظر مشتريان ضامن موفقيت ثامن است.
عليرضا طليسچي در جلسه اتاق فکر آذربايجان غربي گفت: بانکداري امروز تبديل به نيازسنجي مشتريان و ارائه طرح‌هاي جديد، بکر و خدمات مبتني بر آن شده، به‌نحوي‌که اين رويکرد ضامن موفقيت و حرکت روبه‌جلوي آنها شده است. وي بر خلق طرح‌هاي تسهيلاتي جديد براي جذب بيشتر منابع تأکيد داشت و اضافه کرد: بانک‌ها و مؤسساتي موفق‌ترند که بتوانند براي مشتريان و جامعه يک نياز جديد ايجاد کنند. طليسچي همچنين در جمع روساي شعب آذربايجان غربي وصول مطالبات را شامل کل مطالبات اعم از فروش اقساطي و ديگر طرح‌هاي تسهيلات دانست. وي با تأکيد بر تقسيم‌کار در پيگيري مطالبات، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد زيرمجموعه و اخذ گزارش از نحوه وصول مطالبات، رصد و کنترل پيگيري مطالبات از اولويت‌هاي کاري روساي شعب است. طليسچي با يادآوري اينکه پيگيري مطالبات فقط براي ارقام درشت و وام‌هاي مشارکتي نيست، افزود: توان سنجي صحيح مشتريان و اخذ وثايق معتبر از بهترين روش‌هاي پيشگيري از ايجاد مطالبات است.

با تصويب هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران، فرصتي ويژه براي بدهکاران اين بانک جهت بهره‌مندي از بخشودگي جرايم تاخير فراهم آمد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، بر اساس اين مصوبه، کليه بدهکاران تسهيلاتي بانک قرض الحسنه مهر ايران که بدهي آنان در سرفصل مطالبات غير جاري مي‌باشد (اعم از سررسيد گذشته، معوق و مشکوک الوصول)، در صورت واريز نقدي اصل و کارمزد متعلقه توسط مشتريان و تسويه کامل بدهي تا تاريخ 29/12/95 از مزاياي بخشودگي کليه جرايم متعلقه بهره مند مي‌گردند.
از اين رو، به اطلاع مشتريان گرامي‌مي‌رساند فرصت فوق در راستاي تكريم و رضايت حداكثري مشتريان اين بانك ايجاد شده و فقط در مهلت قانوني مقرر داراي اعتبار است. لذا مشتريان و افرادي كه تا كنون نسبت به بازپرداخت بدهي‌هاي خود اقدام ننموده‌اند، مي‌توانند از اين فرصت طلايي براي بهره مندي از بخشودگي مذكور حداكثر استفاده را به عمل آورند.

رتبه نخست بانک صنعت و معدن در اعطاي تسهيلات رونق توليد به صنايع مازندران
بانك صنعت و معدن رتبه نخست را در پرداخت تسهيلات به صنايع كوچك و متوسط استان مازندران در قالب تسهيلات بسته حمايتي رونق توليد به دست آورد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن اين بانك بيش از يكهزار ميليارد ريال تسهيلات در قالب طرح ياد شده به ١٠٦ واحد صنعتي كوچك و متوسط استان مازندران پرداخت كرده است. اين بانك در مجموع مبلغ ٢٠ هزار ميليارد ريال تسهيلات را به منظور تحقق اقتصاد مقاومتي و در قالب طرح رونق توليد- كه توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت طراحي و با همكاري نظام بانكي كشور به اجرا درآمده- در اختيار يك هزار و ٣٢٢ طرح صنعتي در سراسر كشور قرار داده است.

عرضه ۸۰ ميليون سهم بانک خاورميانه
امروز ۸۰ ميليون سهم بانک خاورميانه توسط يک سهامدار حقوقي روانه ميز فروش مي‌شود. بانک خاورميانه که با سرمايه 500 ميليارد توماني در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد و طي هفته گذشته با رشد قيمت سهام از 220 به 248 تومان ، يکي از سهام مقبول گروه بانکي بود، امروز با عرضه 80 ميليون سهم معادل 1.6 درصد روبرو است.  در اين جريان ، شرکت مديريت سرمايه آتيه خواهان، اين تعداد سهام را به قيمت پايه هر سهم 250 تومان و به ارزش 20 ميليارد تومان و به صورت نقد روانه ميز فروش کرد.

خدمات متنوع بانك صادرات ايران براي دارندگان كارت‌هاي شتابي
دارندگان کارت‌هاي شتابي با مراجعه به شعب بانک صادرات ايران در سراسر کشور از خدمات برداشت و انتقال وجه برخوردار شدند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک به منظور افزايش سطح دسترسي هموطنان به خدمات بانكي امكاني را فراهم كرده است كه بر اساس آن دارندگان کارت‌هاي شتابي از طريق pin pad (پايانه مستقر در شعب) مي‌توانند تا سقف مبلغ 5 ميليون ريال از حساب خود برداشت كنند. همچنين دارندگان کارت‌هاي شتابي مي‌توانند ضمن مراجعه به بيش از 2600 شعبه و باجه اين بانک در اقصي نقاط کشور نسبت به انتقال وجه تا سقف مبلغ 150 ميليون ريال اقدام کنند.

فعال سازي خدمات USSD بانک تجارت از طريق سامانه پيوند
با راه‌اندازي امکان ثبت اطلاعات تجارت کارت در سامانه پيوند، امنيت تراکنش‌هاي مبتني برUSSD افزايش يافت .  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت ، از اين پس کليه دارندگان تجارت کارت که متقاضي استفاده از خدمات بانکي مبتني بر USSD هستند، با ثبت و اتصال شماره تلفن همراه و شماره کارت خود در سامانه پيوند ،امکان استفاده از خدمات امن USSD را خواهند داشت . کاربران مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي بانک تجارت به نشاني www.tejaratbank.ir از مسير خدمات اينترنتي کارت به سامانه پيوند دسترسي پيداکرده و با وارد کردن شماره 16 رقمي‌تجارت کارت ، رمز دوم اينترنتي ، تاريخ انقضا ، CVV2 و شماره تلفن همراه خود در اين سامانه عمليات فعال سازي خدمات USSD را تکميل کنند.

مهلت فروش اوراق گواهي سپرده مدت دار بانک رفاه تمديد شد
مهلت فروش اوراق گواهي سپرده سرمايه گذاري يکساله بانک رفاه تا 25 اسفندماه سالجاري تمديد شد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، مدت زمان فروش اوراق گواهي سپرده مدت دار ويژه سرمايه گذاري عام مرحله يازدهم بانک رفاه با تاريخ انتشار 7/12/95، از تاريخ 21/12/95 لغايت 25/12/95 به مدت 5 روز کاري مطابق شرايط انتشار اوراق مذکور تمديد شد. تمامي‌هموطنان عزيز مي‌توانند تا پايان وقت اداري روز چهار شنبه مورخ 25/12/95 با مراجعه به هريک از شعب بانک رفاه در سراسر کشور نسبت به خريداري اوراق فوق اقدام کنند. نرخ سود علي الحساب اين اوراق سالانه 15.5درصد بوده و سود اوراق به صورت ماهانه از طريق شعب بانک پرداخت خواهد شد.

500 هزار تومان سقف برداشت ازخودپرداز‌هاي بانک سپه در ايام نوروز
با مجوز بانک مرکزي در روزهاي پاياني سال و در ايام نوروز سقف برداشت از خودپردازهاي بانک سپه تا 500 هزار تومان افزايش يافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه: با توجه به نزديک شدن به ايام پاياني سال و عيد نوروز از تاريخ20/12/95 الي 15/1/96 برداشت وجه نقد از خودپردازهاي بانک سپه تا سقف 500 هزار تومان افزايش يافت.

يازدهمين شماره ماهنامه شميم کوثر منتشر شد
در يازدهمين شماره ماهنامه شميم کوثر گزيده مهمترين سخنان دکتر عيسي رضايي مدير عامل موسسه اعتباري کوثر در سال95 را به تفصيل مي‌خوانيم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ در اين شماره ماهنامه شميم کوثر گفتگويي با جواد فهيمي‌پور قائم مقام مديرعامل و رئيس شوراي سياستگذاري نشريه شميم کوثر انجام شده است که به روند انتشار ماهنامه و موارد مرتبط پرداخته شده است. بر اساس اين گزارش، نگاهي کوتاه به رويدادها و موفقيت‌هاي کوثر در سال 95، عيدانه، معرفي شعب کشيک نوروزي، نوروز، عيد ايراني در ساير کشورها و آداب و رسوم و آئين‌هاي مردم ايران در نوروز باستاني از ديگر مطالب خواندني ويژه نامه نوروزي شميم کوثر است. اين گزارش مي‌افزايد: در بخش ارائه مقالات به داده کاوي، ضرورت انجام آن و ارزيابي تأثير ارزش ويژه و نام و نشان تجاري بانکها بر تبليغات شفاهي مشتريان اشاره شده است.

درخواست استاندار البرز از معاون اول رئيس جمهور براي قدرداني از بانک کشاورزي
استاندار البرز با ارسال نامه اي به دکتر اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور ، خواستار قدرداني از بانک کشاورزي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، سيد حميد طهائي در اين نامه اقدامات بانک کشاورزي در استان البرز را در راستاي تاکيد مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي و همچنين اجراي سياست‌هاي رفع موانع توليد و رونق اقتصادي دولت تدبير و اميد ، شايسته قدرداني دانست .  بر اساس اين گزارش ، وي همچنين در اين نامه با اشاره به خدمات بانک کشاورزي در پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي اقتصادي کوچک و متوسط، تامين اعتبار طرح‌هاي نيمه تمام و پروژه‌هاي شاخص کشاورزي و دامپروري ، عنوان کرد اين بانک در ايجاد اشتغال و راه‌اندازي واحدهاي بخش کشاورزي و رونق توليد در استان البرز سهم به سزايي داشته است.