معاون اقتصادي بانک مرکزي از رشد 7/15 درصدی در فصل سوم سال خبر داد؛
رشد توليد ناخالص داخلي روند مستمر بهبود را طي کرده به طوري که اين رقم در فصل اول سال جاري به قيمت‌هاي ثابت سال 1390، معادل 7.4 درصد است. رشد اقتصادي در فصل دوم به 11.9 درصد رسيده و اين نرخ در فصل سوم به 15.7 درصد افزايش پيدا کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، معاون اقتصادي اين بانک با اعلام اينکه رشد اقتصادي بدون احتساب نفت در سه ماهه سوم 4.6 درصد و در 9 ماهه سال جاري 1.9 درصد است افزود: رشد توليد ناخالص داخلي بدون نفت نيز روند صعودي داشته به طوري که اين رقم در فصل اول سال جاري منفي 1.5 درصد است که در فصل دوم به مثبت 2.8 درصد رسيده و در سه ماهه سوم به 4.6 درصد ارتقا پيدا کرده است.
پيمان قرباني افزود: در 9 ماهه اول سال جاري، بخش صنعت به رشد 5.8 درصدي دست يافته است. همچنين سهم بخش کشاورزي در اين رقم، 4.2 درصد است. بايد اين نکته را مدنظر داشت که تحريک اقتصادي ناشي از سياست‌هاي اقتصادي بانک مرکزي و نظام بانکي و هدايت منابع به سمت سرمايه در گردش در حوزه صنعت بسيار مطلوب بوده است و اميدواريم رشد اقتصادي در بخش غيرنفتي همچنان افزايش يابد.
معاون اقتصادي بانک مرکزي، بخش نفت را پيشران رشد اقتصادي کشور خواند و گفت: 65.4 درصد از کل رشد اقتصادي کشور در 9 ماهه سال جاري، ناشي از دستاوردهاي اين بخش است. البته اين امر به دليل باز پس گيري سهم ايران در توليد و فروش جهاني نفت در دوران پسابرجام بوده است و مي‌توان گفت که بسياري از حفره‌هاي ايجاد شده در اقتصاد ناشي از تحريم‌ها به نحو مطلوبي برطرف شده است.
وي با اشاره به روند نرخ تورم گفت: تورم نقطه به نقطه از بالاي 45 درصد به طور مستمر و در 3 سال گذشته به زير 10 درصد کاهش يافته و تورم مصرف کننده نيز از بالاي 40 درصد به 8.7 رسيده است. امسال پس از 25 سال مي‌توانيم به تورم تک رقمي‌دست يابيم. همچنين تورم توليدکننده در سطح مناسب 4.5 درصد قرار گرفته و تورم نقطه به نقطه اين شاخص به 8.9 درصد افزايش يافته است. اين افزايش امري مثبت است و دليل آن را نيز مي‌توان دربهبود شرايط در بخش ساخت و ساز جستجو کرد چراکه سال گذشته اين بخش با رکود مواجه بود و اکنون اين افزايش ناشي از افزايش تقاضا و خروج از رکود است.
قرباني شرايط اقتصادي ابتداي دولت يازدهم را پيچيده و دشوار خواند و تصريح کرد: در ابتداي دولت يازدهم شاهد افزايش شتابان تورم و نيز رشد منفي سرمايه گذاري بوديم و اقتضائات ايجاب مي‌کرد که در ابتدا روند فزاينده تورم و نوسانات و تلاطم بازار ارز را کنترل کنيم. همچنين تلاش کرديم، رشد نقدينگي را از 30 درصد در آغاز کار دولت يازدهم به 22.3 درصد در سال 1393 کاهش داديم و سهم ضريب فزاينده را در آن افزايش دهيم. قرباني با بيان اينکه شوک برون زاي منفي قيمت نفت از اوايل سال 1393 فعاليت‌هاي اقتصادي را تحت تأثير قرار داد گفت: در اين مدت تمرکز و تلاش بانک مرکزي بر صيانت از ثبات بازار ارز و کاهش تورم بود تا اين گونه به بخش واقعي اقتصاد کمک کند. همچنين بانک مرکزي با مساعدت نظام بانکي سياست‌هاي خروج از رکود را به کار گرفت که موجب افزايش پايه پولي و نقدينگي در کشور شد.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر حجم نقدينگي در پايان دي ماه سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزايش يافته است و به 1196 هزار ميليارد تومان رسيده است. پايه پولي کشور نيز در پايان دي ماه سال 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل 17.3 درصد و ضريب فزاينده 7.4 درصد رشد داشته است. درصدديم با تقويت انضباط پولي و مالي کشور از رشد فزاينده نقدينگي، جلوگيري و دستاورد تورمي‌دولت را حفظ کنيم.
قرباني با اشاره به افزايش حجم تسهيلات پرداختي در 11 ماهه سال 1395 گفت: در يازده ماهه سال 1395 حجم تسهيلات پرداختي توسط شبکه بانکي به 477.6 هزار ميليارد تومان رسيده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 37.1 درصد رشد داشته است. از اين رقم، سهم سرمايه در گردش 63.7 درصد و سهم بخش صنعت از سرمايه در گردش 81.8 درصد است. رشد در پرداخت تسهيلات به دليل تحقق اهداف مدنظر بانک مرکزي و نيز اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و ساير تحولات در بخش صنعت است.
قدرداني مديرعامل مجتمع توليدي
 آهن اسفنجي ايساتيس از بانک صنعت و معدن
محسن رمضاني فر مديرعامل مجتمع توليدي آهن اسفنجي ايساتيس در نامه اي براي محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت ، معدن و تجارت از عملكرد بانك صنعت و معدن در اجراي طرح اين شركت قدرداني كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن رمضاني فرد در اين نامه آورده است : بدون ترديد نقش بانك صنعت و معدن به عنوان پشتيبان و متولي حوزه صنعت و معدن كشور در دهه گذشته را نمي‌توان ناديده گرفت . وي افزود: طرح توليدي شمش آلياژي اين شركت در كوتاه‌ترين زمان ممكن در آن بانك به تصويب رسيده و تخصيص ارز مربوط نيز از صندوق توسعه ملي انجام پذيرفته است. طرح توليد شمش آلياژي اين شركت با بهره مندي از 76 ميليون دلارتسهيلات بانك صنعت و معدن در شهرستان مهريز استان يزد به اجرا در مي‌آيد. با راه‌اندازي اين شركت كه سالانه 700 هزار تن فولاد آلياژي و سوپر آلياژي توليد خواهد كرد براي 460 نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي‌شود . گفتني است بانك صنعت و معدن به عنوان پيشگام تامين مالي طرح‌هاي فولادي كشور تاكنون باتامين 3هزار ميليون يورو براي اين طرح‌ها، 8 هزار و 656 امكان اشتغال مستقيم ايجاد كرده است.

تقدير از فرزندان شاهد و ايثارگر بانک دي
فرزندان شاهد و ايثارگر شاغل در بانک دي در مراسمي‌با حضور سرپرست و معاونان بانک تقدير شدند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک دي، اين مراسم که به مناسبت 22 اسفند و گراميداشت سالروز تاسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار شد، عليرضا عاطفي فرـ سرپرست بانک دي ـ با اشاره به تقدس مقام شهيد گفت: خرسنديم که فرهنگ شهادت و ايثار در کشور روز به روز هويداتر مي‌شود و شاهد هستيم که فرزندان شهداي گرانقدر براي دفاع از انقلاب اسلامي‌در مقابل هر ناملايمتي و اجحاف در حق اين نظام، ايستادگي مي‌کنند و حوادثي مانند 9 دي را رقم مي‌زنند. وي تصريح کرد: فرزندان شاهد و ايثارگر بازوان تنومند نظام در کنار مقام معظم رهبري هستند و ايستاده‌اند تا اين انقلاب را به سرمنزل خود که انقلاب مهدي موعود است، برسانند. عاطفي فر از بکارگيري اعضاي خانواده مکرم شهدا در بانک ارزشي دي ابراز رضايت کرد و گفت: جاي شکر است که با حضور اين افراد در بانک دي شاهد کمترين نارضايتي ذي‌نفعان از عملکرد بانک در سراسر کشور هستيم.

قدرداني از اقدامات موثر بانک شهر
در حمايت از محيط زيست
عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به موفقيت بانک شهر در ارائه خدمات الکترونيک، اين خدمات را در زندگي شهروندان و به ويژه درحمايت از محيط زيست قابل قدرداني دانست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مجيد کيان پور، عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به روند رو به رشد بانک شهر در سال‌هاي اخير، گفت: هرقدر تلاش کنيم که ارتباطات حضوري در سيستم بانکي کاهش يابد، هم در وقت صرفه جويي مي‌شود و هم گام‌هاي اساسي در زمينه حذف آلودگي‌هاي زيست محيطي و کاغذ از چرخه ارائه خدمات برداشته مي‌شود و اين موضوع مهمي‌است که بانک شهر آن را به اجرا در آورده است. کيان پور تصريح کرد: بانک شهر اين فضا را آماده کرده است که هر شهروندي بتواند در محيط خانه خود در 10 الي 15 دقيقه فعاليت‌هاي بانکي خود را انجام دهد و از تردد بي دليل و غيرضروري در شهر پرهيز کند. اين عضو مجلس شوراي اسلامي‌خاطر نشان کرد: با توجه به نياز شهرها به حمايت مالي بانک شهر از فعاليت‌هاي عمراني، لازم است که بانک شهر فراتر از وضعيت کنوني نيز حرکت کند، از همين رو مي‌بايست همانطور که هم اکنون نيز در حوزه خدمات بانکي الکترونيک موفق است، تعامل خود را با شبکه‌هاي خدماتي که به صورت آنلاين خدمات ارائه مي‌دهند، افزايش دهد.

برگزاري آيين قدرداني از کارکنان روابط عمومي‌بانک کشاورزي با حضور مديرعامل
مديرعامل بانک کشاورزي در آيين قدرداني از کارکنان روابط عمومي‌، اين بخش را شاخصه مهم و تابلوي اين بانک دانست و از زحمات نيروهاي متخصص و مجرب اين حوزه قدرداني کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، آيين قدرداني از کارکنان روابط عمومي‌بانک کشاورزي روز سه شنبه 24 اسفند با حضور دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل، مسعود زحمتکش مديرامور حوزه مديريت، رضا لياقت ورز رئيس اداره کل روابط عمومي‌و همکاري‌هاي بين الملل و کارکنان حوزه روابط عمومي‌بانک کشاورزي برگزار شد. بر اساس اين گزارش، دکتر شهيدزاده در اين جلسه ضمن اثرگذار خواندن فعاليت‌هاي روابط عمومي‌در معرفي خدمات ، فعاليت‌ها و اقدامات بانک کشاورزي ، بهبود تعاملات درون سازماني و برون سازماني و ارتقاي کيفيت خدمت رساني و رضايتمندي مشتريان اين بانک، کارکنان روابط عمومي‌در سطح کشور را نيروهايي متخصص ، مجرب و خلاق دانست و از آن‌ها قدرداني کرد.

بانک قوامين در ايام نوروز
آماده خدمات رساني به مشتريان است
70 شعبه بانک قوامين در روزهاي 2 و 3 فروردين ماه 1396 آماده خدمات رساني به مشتريان مي‌باشد. به گزارش روابط عمومي‌بانک قوامين 7 شعبه در مديريت غرب و شرق تهران و 63 شعبه در مديريت استانهاي کشور طي 2 روز از ساعت 9 الي 12 آماده خدمات رساني به مشتريان مي‌باشد.