يک عضو حزب اتحاد ملت درباره اين که بقايي با احمدي نژاد در برخي مراسم حضور پيدا مي‌کنند گفت: جريان احمدي نژاد در تلاش است تا نزديک‌ترين و شبيه‌ترين فرد را در اين انتخابات شرکت دهند. حضور يک نامزد از سوي جبهه احمدي نژاد در انتخابات سال ۹۶ مرزبندي‌هايي را در ميان جريان اصولگرايي مشخص مي‌کند که به نظر مي‌رسد هدف اصلي مشخص کردن همين مرز است.آذر منصوري در گفت‌و‌گو با ايلنا با اشاره به اين که احمدنژاد و يارانش با اعلام نامزدي بقايي مي‌خواهند با اصولگرايان وارد گفتمان شوند گفت:‌ اين طيف در تلاشند براي رقابت با جريان اصلاحات در مناظرات مسائلي را مطرح کنند، چه بسا محددويتي در اين طيف وجود نداشته باشد.

 با نزديک شدن به انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، بسياري از چهره‌ها و شخصيتها اعلام آمادگي براي رياست جمهوري کردند که سيدعزت الله ضرغامي‌رييس پيشين صدا و سيما يکي از اين افراد است.ضرغامي‌در اينستاگرام خود نوشت: با انگيزه اصلاح مديريت کلان کشور و پاسخ به مطالبات شرافتمندانه مردم و حل مشکلات آنان، دعوت جبهه مردمي‌انقلاب، براي حضور در انتخابات رياست جمهوري 96 را پذيرفتم و پاي بندي به عقل و تصميم جمعي آنان را لازمه موفقيت مي‌دانم.دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ، پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا و نخستين ميان دوره اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌29 ارديبهشت 96 برگزار مي‌شود.

شنيده‌ها حاکي ازآن است که عليرضا منادي سفيدان نماينده پيشين دودوره مجلس شوراي اسلامي‌ازتبريزنامزد انتخابات رياست‌جمهوري مي‌شود.تعداد کثيري از دانشگاهيان، فرهنگيان و احزاب سياسي درمحافل دانشگاهي و فرهنگي خواهان نامزدي عليرضا منادي سفيدان نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي‌تبريز در انتخابات رياست جمهوري شده‌اند.گفتني است وي که درهيات رئيسه مجالس هشتم ونهم و رئيس فراکسيون دانشگاهيان مجلس نهم عضويت داشته، ازنظر سياسي هميشه مستقل بوده است. منادي سفيدان درانتخابات مجلس دهم نيزبه صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شد وازتبريزرأي آورد.او استاد تمام دانشگاه علوم پزشکي تهران است.

رييس جمهور در تشريح عملکرد دولت در سال جاري:
رئيس‌جمهور با اعلام اينکه سال 95 سال بسياري از گشايش‌ها بود، اظهار اميدواري کرد که در سال 96 اين گشايش‌ها ادامه پيدا کند.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در حاشيه آخرين جلسه هيئت دولت در سال 95 در جمع خبرنگاران گفت: امسال خداوند به ما امنيتي ارزاني کرد که توانستيم قدم‌هايي با حمايت و کمک مردم برداريم. روحاني با اشاره به دستاوردهاي دولت در سال 95 گفت: امسال با خودکفايي در گندم، تحولات در زمينه انرژي، توليدات نفت و گاز و صادرات نفت خام و ميعانات گازي توانستيم عقب‌ماندگي‌هاي گذشته را پشت سر بگذاريم. ما در توليد گاز، مواد غذايي و کشاورزي رشد خوبي داشتيم و در حمل و نقل ريلي،‌ جاده‌اي و ناوگان هوايي قدم‌هايي به پيش برداشتيم. در زمينه منابع آبي، سدها و نيروگاه‌هاي جديدي اضافه کرديم و در مجموع در زمينه زيرساخت‌هاي اقتصادي و توليد حرکت مثبتي داشتيم.روحاني افزود: سالي که گذرانديم سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل بود که برنامه‌ريزي‌ها و طرح‌هاي بلند و کوتاه‌مدتي که در اين زمينه انجام شده گزارش داده خواهد شد. اتکاي ما به نفت کمتر و به ماليات بيشتر شده و صادرات به واردات فزوني گرفته و قدم‌هاي خوبي در رشد برداشته‌ايم. در صادرات نفت جايگاه گذشته‌ را به دست آورديم و در حمل و نقل مي‌توانيم مشکلات را پشت سر بگذاريم. وي افزود: در بخش نفت قدم‌هاي اوليه برداشته شده و در بخش بانکي گشايش‌ها امسال نسبت به پارسال بيشتر شده است . اينها نشانه اين است که در اقتصاد مقاومتي اقدامات خوبي داشته‌ايم. البته اقتصاد مقاومتي اختصاص به سال 95 ندارد و به عنوان يک سياست کلي پيش رويمان و يک برنامه هميشگي است تا به اهدافمان دست پيدا کنيم. رئيس جمهور با اشاره به‌امنيت موجود در جامعه خاطرنشان کرد: امسال در امنيت و آرامش که هدف مهمي‌براي دولت و نظام ما بوده توانستيم کشور را از معضلاتي که منطقه گرفتار آن است مصون بداريم. نيروهاي امنيتي و نظامي‌تلاش زيادي کردند و به آنها دست مريزاد مي‌گوييم و اين راه را براي امنيت بيشتر ادامه مي‌دهيم.وي بيان کرد. در مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي قدم‌هاي خوبي برداشته شده است. معاون اجتماعي وزارت کشور به سازمان تبديل شد.شوراي اجتماعي به رياست رئيس جمهور هم شروع به کار کرد و آمارها نشان مي‌دهد موفقيت‌هاي خوبي در اين زمينه داشتيم. گرچه هنوز راه زيادي در پيش داريم. روحاني اظهار اميدواري کرد که سال آينده سال پر خير و برکتي براي مردم ايران باشد و گفت: سالي که در پيش داريم سال نکويي است که با ميلاد حضرت فاطمه (س) آغاز مي‌شود. حضرت فاطمه (س) سبک زندگي را به ما آموخته و مبارزه با انحرافات را نشان مي‌دهد. از طرفي زندگي ايشان نشان مي‌دهد که يک بانوي جوان چطور مي‌تواند به چنين منزلتي برسد. بايد به همه مادران و زنان به خاطر روز زن و مادر تبريک بگوييم.وي اضافه کرد: ما بايد بتوانيم در زمينه خدمات بانوان موفقيت‌هايي به دست بياوريم. دولت قدم‌هاي خوبي در اين زمينه برداشته و بانوان ما همپاي مردان در زمينه‌هاي علمي‌و فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي حرکت مي‌کنند. تبعيض‌هاي جنسيتي از قرن‌هاي پيش وجود داشته که بايد جبران شود. بانوان در اين سال‌ها در مديريت بوده‌اند که حضورشان بايد بيشتر شود و از وظايف دولت اين است که اين گام را ادامه دهد.
رئيس جمهور با تاکيد بر اهميت صله رحم در عيد نوروز گفت: صله رحم موجب غرابت بين انسان‌ها مي‌شود. اميدواريم سال جديد سال دوستي و برادري باشد و کينه‌ها را کنار بگذاريم و به فکر تفرقه، انشقاق و مسائل جناحي نبوده و دنبال منافع و مصالح ملي، امنيت ملي و وحدت و برابري باشيم.
روحاني تأکيد کرد: در عيد نوروز بايد اخلاق، رفتار و روابطمان را نو کنيم. سال جديد بايد سال انسجام بيشتر اجتماعي باشد زيرا ما با وحدت، اتحاد و همبستگي مي‌توانيم به اهداف بلند خود دست پيدا کنيم.رئيس دولت يازدهم گفت:‌ بايد در تعطيلات نوروز مراقب محيط زيست باشيم و اين سال را با رفتار خوب با محيط زيست آغاز کنيم. در سال گذشته مشکلاتي به دليل عدم احتياط و عدم مراقبت از قانون رخ داد که پديده ريزگردها در استان خوزستان و سيل و سرما در استان‌هاي ديگر نمونه آن بود.
وزير امور خارجه گفت: بايد در نگرش همه جانبه به سياست خارجي، کشورهاي همسايه و مسلمان و کشورهايي که داراي ديدگاه مشابه و همسو هستند، در رفت و آمدهاي سياسي ما مدنظر قرار گيرد. به گزارش ايرنا، محمدجواد ظريف در جمع خبرنگاران افزود: بيش از سفرهاي من، هيات‌هاي مختلف عالي رتبه سياسي به ايران آمدند.
 بيش از 84 سفر هيات سياسي به ايران را داشته‌ايم و تعداد زيادي از هيات‌هاي اقتصادي به کشورمان آمدند و در مجموع سال پرکاري براي سياست خارجي کشورمان بود. وزير خارجه مهمترين موضوعاتي که سياست خارجي در سال گذشته با آن روبرو بود را اجراي برجام دانست و تصريح کرد: همانطور که بارها گفته شده ما براي اجراي برجام زمان زيادي را صرف کرده‌ايم به دليل اينکه اين واقعيت وجود داشت که بدعهدي‌هاي آمريکا براي ما قابل پيش بيني بود. وي خاطر نشان کرد: ضرورت ايجاد مي‌کرد که براي گرفتن حق و هريک از حقوقمان که بر روي کاغذ آنها را گرفته بوديم و با اجرايي شدن برجام، آمريکايي‌ها روي کاغذ انجام داده بودند، اقدام و فشار بياوريم و در صحنه ديپلماتيک حضور داشته باشيم. ظريف اظهار داشت: بطور مثال ديديم که 9 ماه طول کشيد که‌امريکايي‌ها را به اين نقطه برسانيم که مجوز فروش هواپيما به ايران صادر کنند و همين مقدار شايد کمتر يا بيشتر طول کشيد که تضمين بيمه‌هاي ما بتوانند از سقف لازم برخوردار باشند. وي در خصوص هدف بلند مدت يا ميان مدتي سال 95 که انجام نشده باشد گفت: مهمترين اولويت ما روابط با همسايگان بوده و در حوزه روابط با همسايگان به دليل سياست‌هاي غلط رژيم سعودي نتوانستيم آنقدر که تمايل داشتيم و دوست داريم که با همه همسايگانمان از جمله دولت سعودي ارتباطات مثبت و سازنده اي داشته باشيم. رييس دستگاه ديپلماسي پيام پايان سال خود به مردم ايران را اينگونه بيان کرد: من واقعا معتقدم سال آينده سال بسيار حساسي براي مردم ما خواهد بود ، آنچه که باعث شد غربي‌ها به پاي ميز مذاکره بيايند و مجبور به تن دادن به خواسته‌هاي مردم شدند يعني هم برنامه هسته اي مان را حفظ کنيم و هم سانتريفيوژهاي ما بچرخد و هم معضلي که براي اقتصاد ما ايجاد کرده بودند، يک به يک رفع شود، مرهون حضور مردم در انتخابات سال 92 هستيم.
وي خاطر نشان کرد: امسال نيز اميدواريم که مردم و نخبگان سياسي با انسجام و هوشياري به سمت انتخابات رياست جمهوري بروند و با حضور گسترده و افتخار آفرين يکبار ديگر امنيت کشور را تضمين کنند.

روحاني در انتخابات پيروز مي‌شود
معاون حقوقي رئيس جمهور به تحليل شرايط پيش روي رييس دولت يازدهم در انتخابات96 پرداخت و درباره برخي اظهارات نسبت به يک دوره اي شدن دولت حسن روحاني گفت: با شناختي که از جامعه دارد معتقد است که روحاني در مرحله نخست انتخابات 96 با راي خوب پيشگام خواهد شد. مجيد انصاري درباره تشديد حملات و تخريب‌ها عليه دولت و شخص رئيس جمهور در آستانه انتخابات سال 96 به پيش بيني‌هاي خود از تشديد اين حملات اشاره و خاطر نشان کرد: پيش بيني ما اين است که جريان تخريب‌گر براي تخريب شخص آقاي روحاني و دولت ايشان تدارک وسيعي ديده است.وي در تشريح عملکرد حقوقي دولت برجام را مهمترين دستاورد حقوقي دولت عنوان و اظهار کرد: از نظر من پيروزي دربرجام و کار حقوقي اين مذاکرات به مراتب بسيار بزرگتر از ملي شدن صنعت نفت در دوره دکتر مصدق است. پس از فروشستن غبارهاي نامهرباني که پس از برجام ايجاد شده‌اند، پيروزي حقوقي برجام در تاريخ ماندگار خواهد شد.

حميد رسايي در اصفهان هم رد صلاحيت شد
هيات اجرايي حوزه انتخابيه اصفهان، صلاحيت حميد رسايي را رد کرد.يک منبع آگاه در گفت‌وگو با ايلنا گفت: هيات اجرايي اولين دوره انتخابات ميان‌دوره‌اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌حوزه انتخابيه، حجت‌الاسلام حميد رسايي را رد صلاحيت کرد.اين در حالي است که حميد رسايي نماينده اصولگراي مجلس نهم که در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌از حوزه انتخابيه تهران نيز نام‌نويسي کرده و رد صلاحيت شده بود، پس از آنکه مينو خالقي منتخب سوم حوزه انتخابيه اصفهان از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شد، براي انتخابات ميان‌دوره‌اي از حوزه انتخابيه اصفهان ثبت‌نام کرد.

اقتصاد مقاومتي ، راه‌حلي شفابخش
رييس دفتر رييس جمهور گفت: سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي راه‌حل‌هاي شفابخشي را ارائه مي‌کند. از اين رو اولويت ما در سال آينده دنبال کردن سياست‌هاي اقتصادي مقاومتي است.به گزارش ايلنا، محمد نهاونديان گفت: در سالجاري شاهد يک رشد بسيار مطلوب بوده‌ايم. همه خانوارها و فعالاني که دراين بخش‌ها بوده‌اند به طور ملموس آن را لمس کرده‌اند که اکثر آن از باب درآمدهاي نفتي بوده که نسبت به گذشته قابل قياس نبوده است. در بخشي از زمينه‌ها مردم منتفع بوده‌اند. مانند بخش سلامت که رضايتمندي را مي‌توان در اعماق روستاها و سايرشهرهاي غير از پايتخت احساس کرد. رييس دفتر رييس جمهور گفت: عزت ملي و استغناء کشور با مثبت شدن طراز تجاري که آرزوي ديرين همه دولتمردان بود محقق شد. مي‌دانيد که استقلال سياسي ضامني مانند استقلال اقتصادي مي‌خواهد. اميدوارم زماني برسد که صادرات غير نفتي ما بيشتر از صادرات نفتي باشد.   او ادامه داد: امسال شاهد بوديم که به دنبال سال گذشته از باب کار ريشه‌اي در اصلاح ساختار اقتصاد اقدامات خوبي صورت گرفت. سياست اقتصاد مقاومتي يک انسجام ايجاد کرده که ما بتوانيم توليد ملي را تربيت کنيم.