در راستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري صورت می‌گیرد؛
با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري، شبکه بانکي کشور در سال جاري بيش از پيش بر بهبود روند اشتغال و افزايش توليد کشور تمرکز و مطابق سال‌هاي گذشته براي بهبود شاخص‌هاي اقتصاد و توليد داخلي در کشور تلاش مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، دکتر ولي اله سيف در ديدار نوروزي مديران عامل و اعضاي هيئت مديره بانک‌ها و موسسات اعتباري با اشاره به نام گذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري با عنوان «اقتصاد مقاومتي، توليد-اشتغال» ابراز اميدواري کرد در سال جاري با همكاري و مشاركت شبكه بانكي بتوانيم اهداف مدنظر نظام را عملياتي كنيم و با تلاش هرچه بيشتر در راستاي ارايه خدمت به مردم شريف ايران اسلامي‌گام برداريم. همچنين اميدواريم با توجه به رهنمودهاي اشاره شده در بيانات مقام معظم رهبري با تخصيص بهينه منابع محدود نظام بانكي بتوانيم در نيل به اين اهداف توفيق حاصل كنيم. سيف، عملکرد نظام بانکي را در اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط، مثبت عنوان كرد و گفت: در ابتداي سال گذشته تصميم بر آن شد كه با هدف رونق اقتصادي، تسهيلاتي به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط اعطا شود و در اين زمينه، نظام بانكي تمام تلاش خود را براي تحقق اين امر به كار گرفت. در همين راستا كارگروه‌هاي استاني تسهيل و رفع موانع توليد تشکيل و سفرهاي استاني انجام شد که در پايان سال بيش از 17 هزار ميليارد تومان تسهيلات به حدود 24 هزار بنگاه کوچک و متوسط اعطا شد. با اين حال نظام بانکي بايد رويکرد حمايتي خود را نسبت به بنگاه‌هاي کوچك و متوسط حفظ كند و در عين حال بايد در فعاليت‌هاي روزمره خود به دنبال خلق ارزش باشد.
رييس کل بانک مرکزي درخصوص برخي سوء برداشت‌ها در مورد ميزان تسهيلات اعطايي توسط شبکه بانکي به بخش توليد در سال گذشته عنوان کرد: برخي به اشتباه، مبلغ 16 هزار ميليارد تومان اعطا شده به واحدهاي کوچک و متوسط را به عنوان تنها تسهيلات اختصاص يافته توسط شبکه بانکي به بخش توليد مطرح مي‌کنند اين در حالي است که علاوه بر اين مبلغ، شبکه بانکي طي 11 ماهه سال 1395 بيش از 477 هزار ميليارد تومان به بخش‌هاي اقتصادي تسهيلات پرداخت کرده که از اين ميان حدود 64 درصد آن به تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي اختصاص پيدا کرده است. رييس شوراي پول و اعتبار با اشاره به برخي كاستي‌ها و مشكلات پيش روي نظام بانكي، اظهار كرد: نظام بانكي با مشكلاتي روبروست که در صورت‌هاي مالي اين بنگاه‌ها نيز مشهود است. در اين ميان يكي از مهم‌ترين اصلاحاتي كه بايد مدنظر نظام بانكي قرار گيرد، اصلاح عدم تعادل‌ها در «درآمد ـ هزينه» و «دارايي ـ بدهي» است. تحقق اين دو نيازمند انضباط و انسجام لازم و نيز برنامه ريزي مناسب است. همچنين اين قبيل اصلاحات همراهي مديران عامل، هيات مديره و سهامداران بانک‌ها را مي‌طلبد. بر اين اساس اميدوارم که سال جاري، سال اصلاح نظام بانکي با همراهي و همکاري مسئولان نظام بانکي و ساير دستگاه‌ها باشد. رييس کل بانک مرکزي سال 1396 را سالي حساس و ويژه خواند و گفت: باتوجه به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري در سال جاري، امسال سال حساسي براي نظام بانکي و آينده اقتصاد کشور است.
رييس شوراي پول و اعتبار با بيان اينکه در سال جاري جلسات با تک تک بانک‌ها و موسسات اعتباري کشور با انسجام بيشتري انجام خواهد شد گفت: در سال جاري تلاش مي‌کنيم جلسات با هر يک از بانک‌ها با نظم و فشردگي بيشتري انجام شود و بر اين اساس با تعيين زمان بندي لازم براي هر يک از بانک‌ها اقدام جداگانه اي براي هر يک از بانک‌ها انجام شود.
سيف با بيان اينکه نظام نوين نظارت آماده بهره برداري است، تصريح کرد: باتوجه به برنامه ريز‌هاي انجام شده، هم اکنون امکان جديدي براي نظارت اثربخش و کم هزينه فراهم شده است که البته بايد بخش عمده اين امر با همکاري بانک‌ها عملياتي شود. در مدل نوين نظارتي، بانک‌ها به بانک‌هاي کم ريسک و پرريسک تقسيم بندي مي‌شوند و بر اين اساس نظارت و کنترل مورد نياز بر آنها اعمال مي‌شود. سيف در ادامه از رونمايي وب سايت جديد بانک مرکزي در روز دوشنبه هفته جاري خبر داد و گفت: يکي از الزامات روز دنيا، روزآمدي و افشاي حداقلي اطلاعات بر روي وب سايت‌هاست. در حال حاضر وب سايت بانک مرکزي بازآرايي شده و بر اين اساس نظام بانکي نيز بايد تلاش کند حداقلي از اطلاعات را به ويژه در بخش نظارت بر روي وب سايت خود قرار دهد.
رييس کل بانک مرکزي با بيان اينکه نظام بانکي نياز به بازدهي معقول دارد عنوان کرد: استمرار زيان دهي در فعاليت‌ها معقول به نظر نمي‌رسد و نبايد زيان فعاليت‌ها از طريق فروش دارايي‌ها جبران شود. وي با اشاره به تجربيات صنعت بانکداري در جهان عنوان کرد: براي رفع اين موارد و سوددهي در فعاليت‌هاي روزمره بانک‌ها مي‌توان از تجربيات باثبات و قابل قبول بين المللي استفاده کرد. يکي از بهترين راهکارها در اين زمينه تأمين هزينه‌هاي جاري از طريق کارمزد خدمات است. در حال حاضر حجم عظيمي‌از فعاليت بانکداري الکترونيک در کشور ما رايگان است و بايد به دنبال حفظ و نگهداري اين نظام از طريق دريافت کارمزد باشيم. علاوه بر اين استفاده افراطي از اين خدمات بدون کارمزد منجر به استهلاک مي‌شود اما با دريافت کارمزد مي‌توان «هزينه – درآمد» را متعادل کرد. با اين حال اين قبيل خدمات بايد با نرخي معقول به شهروندان ارايه شود. رييس كل بانك مركزي با اشاره به انتساب اظهار نظري از سوي وي درباره رابطه بين پرداخت نرخ سود بالا و ورشكستگي بانك، گفت: جاي تعجب است كه بخش كوچكي از متن مصاحبه تبييني و تحليلي با يك نشريه در زمان قبل، بدون حفظ امانت و دقت لازم و با حذف قيود، به خبري تبديل مي‌شود كه مي‌تواند در فضاي جامعه التهاب ايجاد كند. سيف توضيح داد: در آن گفت وگوي پايان سال بيان شد كه «ممكن است» يكي از دلايل پرداخت نرخ سود بالا توسط بانك‌ها، زمان خريدن براي جلوگيري از ورشكستگي باشد. طبيعتا دلايل و عوامل ديگري نيز در اين مسير، وجود دارد. حال بخش خبر تلويزيون به عنوان نتيجه قطعي اعلام کرده است كه هر كس سود بالا پرداخت مي‌كند، در حال ورشكستگي است.
وي افزود: بانك مركزي با اعمال نظارت موثرتر بر صورت‌هاي مالي بانك‌ها و موسسات اعتباري مجاز، سلامت و پايداري مالي آنها را كنترل مي‌كند و از اين بابت جاي نگراني نيست.

جلسات شوراي عالي و مجمع عمومي‌ساليانه هيأت خدمات مالي اسلامي‌(IFSB) با حضور نمايندگان بانک مرکزي ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار در مالزي برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، براساس تصميمات سي‌امين جلسه شوراي عالي IFSB که در حکم هيأت مديره آن است،‌ يکي ديگر از استانداردهاي مهم آن سازمان در زمينه بازار سرمايه تحت عنوان «الزامات افشا و شفافيت در ابزارهاي بازار سرمايه اسلامي» تأييد و مقرر شد به عنوان نوزدهمين استاندارد IFSB به صورت عمومي‌منتشر شود. همچنين در اين جلسه، حسابرس مستقل جديد IFSB تعيين و قرار شد براي تصويب و تاييد نهايي به مجمع عمومي‌پيشنهاد شود.
لازم به ذکر است با توجه به خاتمه دوره مسئوليت آقاي جاسم احمد دبيرکل فعلي که از سال 2011 مسئوليت دبيرکلي آن سازمان را بر عهده داشت، مقرر شد با محوريت رييس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران به عنوان رييس دوره اي IFSB در سال 2017 مجددا از طريق اعلام مراتب به تمام اعضاي شورا براي معرفي کانديدا و متعاقبا مصاحبه با افراد معرفي شده در کميته مصاحبه و گزينش که يکي از اعضاي آن نيز نماينده بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران است، تشريفات انتخاب دبيرکل تکرار شده و نتيجه در اجلاس آتي شوراي عالي براي تصميم گيري نهايي ارايه شود. در اين جلسه دکتر کميجاني به نمايندگي از طرف رييس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران به عنوان رييس IFSB در سال 2017، از تلاش‌ها و زحمات آقاي جاسم احمد قدرداني کرد.
صورت‌هاي مالي حسابرسي شده سازمان در سال2016 ميلادي نيز در اين جلسه مطرح و پس از تاييد، ‌مقرر شد در جلسه مجمع عمومي‌IFSB ارايه و تصويب شود. در سي امين جلسه شوراي عالي هيئت خدمات مالي اسلامي، گزارش عملکرد IFSB در راستاي برنامه استراتژيک آن سازمان از حيث مواردي چون تعداد استانداردها و اسناد منتشره، کمک‌هاي فني به اعضا، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي، اجراي استانداردهاي منتشره در کشورهاي عضو و نتايج سنجش ميزان رضايت‌مندي اعضا از عملکرد IFSB مطرح، تاييد و مقرر شد اين گزارش در جلسه مجمع عمومي‌ارايه شود. شايان ذکر است اجلاس آتي شوراي عالي که در ماه دسامبر سال جاري ميلادي برگزار مي‌شود مجددا در کشور مالزي و به رياست رييس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران تشکيل خواهد شد. در پانزدهمين جلسه مجمع عمومي‌ساليانه IFSB نيز تصميمات متخذه در شوراي عالي در خصوص صورت‌هاي مالي سازمان در سال 2016، حسابرس مستقل، گزارش عملکرد سازمان بر مبناي برنامه استراتژيک آن مطرح و تأييد نهايي شد. ضمن آن که از خدمات و تلاش‌هاي دبيرکلIFSB در جلسه مجمع نيز تجليل شد.

سيد باقر فتاحي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در جلسه تکريم و معارفه مديريت امور بازرسي گفت: بازرسي و نظارت جزء ارکان اصلي مديريت بانک‌ها و موسسات مالي به شمارمي‌آيد.
عضوهيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در جلسه معارفه سعيدمعادي سرپرست مديريت امور بازرسي و تکريم محمد ذوالفقاري مدير اسبق بازرسي با اشاره به عملکرد مثبت و روبه‌جلوي امور بازرسي در سال گذشته و آرزوي تداوم و پيشرفت هرچه بيشتر بانک در تمام حوزه‌ها خاطرنشان کرد: راه‌اندازي سيستم بازرسي الکترونيک و کسب مقام نخست در بين سازمان‌هاي زيرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درزمينه  بازرسي، ازجمله افتخارات و حرکت‌هاي روبه‌جلوي اين امور بوده است. فتاحي با اشاره به اينکه فعاليت بانک توسعه تعاون در سال گذشته در حوزه ارز رشد قابل‌ملاحظه‌اي داشته است، ضمن تأکيد بر اهميت آموزش در اين زمينه افزود: آموزش نيروي انساني و اطلاع‌رساني به هنگام در خصوص برخي تخلفات مي‌تواند از بروز عواقب منفي ناشي از آن‌که به دليل ناآگاهي صورت مي‌گيرد پيشگيري نمايد و همچنين از گسترش آن‌ها جلوگيري نمايد.
در ادامه معادي سرپرست مديريت امور بازرسي بابيان اين مطلب که يک بازرس بايد به‌دوراز حب و بغض و با سعه‌صدرودر کمال آرامش کار رسيدگي را انجام دهد افزود: براي تصميم، تشخيص لازم است و براي تشخيص درست علم و تفکر نيازمند است چراکه قلم بازرسين با آينده شغلي افراد در ارتباط مي‌باشد و نظارت بر خوداولين حرکتي است که بازرسين بايد انجام دهند. ذوالفقاري مدير فعلي امورمالي و مدير اسبق بازرسي نيز در اين جلسه بابيان برنامه‌هاي صورت گرفته در اين امور موفقيت‌هاي کسب‌شده را مرهون همکاري و همدلي همه همکاران در امور بازرسي دانست.

رييس موسسه توسعه و تحقيقات اقتصادي دانشگاه تهران از تاثير مثبت افزايش سرمايه بانک مسکن در بالا رفتن ميزان اطمينان متقاضيان تسهيلات در بازار مسکن خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن، تيمور رحماني با بيان اين مطلب گفت:افزايش سرمايه بانک مسکن به ۸ هزار ميليارد تومان که در روزهاي پاياني سال ۹۵ با مجوز بانک مرکزي ميسر شد منجر به افزايش توان اعطاي تسهيلات اين بانک به متقاضيان خريد وساخت مسکن مي‌شود و از اين جهت مي‌توان اين اقدام را عاملي اطمينان بخش در جهت افزايش کمک به قدرت خريد متقاضيان مصرفي در بازار مسکن دانست.
وي با اشاره به تاثير مثبت ساير اقدامات بانک مسکن طي دو سال گذشته به خصوص افزايش سقف تسهيلات خريد وساخت آپارتمان‌هاي مسکوني افزود:هر چند اقدامات دو سال اخير بانک مسکن به ويژه افزايش سقف تسهيلات خريد وساخت ملک و تنوع بخشي به ابزارها و نهادهاي پولي و مالي براي پوشش بخشي از هزينه تامين مسکن در شهرهاي مختلف کشور اثرات مطلوب و غير قابل انکار خود را بر بازار مسکن در پي داشته است اما افزايش سرمايه بانک مسکن اقدام ديگري است که مي‌توان از آن به عنوان مکمل اقدامات گذشته اين بانک در حمايت از هر دو سمت عرضه و تقاضاي ملک نام برد. رحماني گفت:در واقع بانک مسکن به عنوان نهاد اعطاي فاينانس به متقاضيان خريد و ساخت مسکن در کشور که نقش موثري را در پوشش بخشي از هزينه خريد آپارتمان و واحد مسکوني به طبقات متوسط وپايين تر درآمدي ايفا مي‌کند با اين اقدام به نوعي اطمينان متقاضيان آتي خريد مسکن را به‌امکان استفاده از تسهيلات در دوره‌هاي پيش رو افزايش داده است.

مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران از پرداخت تسهيلات بلاعوض به ۳۰۰ خانواده از زلزله زدگان استان خراسان رضوي خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، اکبري در اين خصوص بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي تبيين شده، وظيفه خود مي‌داند که به رفع مشكلاتي كه براي آسيب ديدگان زلزله خراسان رضوي پيش آمده كمك كند.وي ادامه داد: مديرشعب استان خراسان رضوي اين بانک پس از وقوع اين حادثه ماموريت پيدا کرد تا با حضور در ستاد مديريت بحران استان، آمادگي بانک قرض الحسنه مهر ايران، در کنار ساير ارگان‌ها و دستگاه‌ها براي كمك به زلزله زدگان را اعلام نمايد.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران افزود: اين بانک براي کمک به آسيب ديدگان، دو نوع تسهيلات در نظر گرفته است كه يكي اعطاي وام قرض الحسنه با نرخ پايين و ديگري پرداخت تسهيلات بلاعوض به منظور تامين اوليه براي شروع بازسازي به اين اقشار مي‌باشد. مرتضي اکبري تصريح کرد: در اين راستا با تصويب هيات مديره بانک، تعداد ۳۰۰ فقره تسهيلات قرض الحسنه ۴۰ ميليون ريالي با نرخ کارمزد چهار درصد، جمعاً به مبلغ ۱۲ ميليارد ريال، به آسيب ديدگان پرداخت خواهد شد.وي خاطر نشان کرد: همچنين بانک قرض الحسنه مهر ايران پرداخت تعداد ۳۰۰ فقره تسهيلات ۵ ميليون ريالي بلاعوض، جمعا به مبلغ ۱۵۰۰ ميليون ريال را، در دستور کار خود دارد تا بتوان از اين طريق بخشي از مشکلات و آسيب‌هاي رخ داده را پوشش داد. اکبري بيان داشت: ستاد مديريت بحران استان خراسان رضوي وظيفه شناسايي و معرفي اين افراد به بانک قرض الحسنه مهر ايران را بر عهده دارد و بلافاصله پس از اعلام، اين تسهيلات در اختيار نيازمندان واجد شرايط قرار خواهد گرفت.

ارائه خدمات به مشتريان از طريق سامانه ساتنا در بانک سينا در تمام ايام سال 95 استمرار داشت و با محدوديت و قطعي از سوي بانک مرکزي همراه نشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در حالي که برخي بانک‌ها طي سال 95 با محدوديت مبادلات در اين سامانه از سوي بانک مرکزي مواجه شدند اما با اجراي سياست‌هاي صحيح مديريتي و انضباط مالي، بانک سينا با هيچ گونه محدوديتي در ارائه خدمات ساتنا به مشتريان روبه رو نشد، ضمن آنکه تا روزهاي پاياني سال نيز نسبت به تامين تسهيلات مورد نياز مشتريان به ويژه مشتريان حقوقي نيز اقدام نمود. گفتني است سامانه ساتنا مرکز اصلي مبادلات بين بانکي به شمار مي‌رود و تمام تسويه‌هاي بين بانکي از جمله بازار بين بانکي در اين سامانه انجام مي‌پذيرد. استفاده از اين سامانه به دليل سرعت انتقال وجه و همچنين امنيت بالا باعث شده که مشتريان خصوصا مشتريان حقوقي اکثر مبادلات روزانه خود را از طريق اين سامانه انجام دهند. مشتريان در مبادلات خود در بازارهاي مالي، صرافي‌ها و نظير آن نيز ترجيحا از اين سامانه استفاده مي‌کنند. خزائن بانکها هم جهت دريافت اسکناس و ايران چک صرفا از اين طريق امکان مبادله داشته ضمن آنکه مبادلات بازار بين بانکي که سهم عمده اي در مديريت نقدينگي بانکها دارد در اين سامانه انجام مي‌شود.
بانک مرکزي در سال گذشته جهت اجراي سياست‌هاي انضباطي خود در موارد متعددي از اين سامانه استفاده نمود و بانک‌هايي که در مديريت منابع و مصارف با مشکل روبرو بودند را از طريق ايجاد محدوديت در سامانه ساتنا کنترل نمود که البته اين رويه در سال جاري نيز ادامه دارد.

در مراسم اختتاميه دوازدهمين دوره مسابقات بين المللي ربوکاپ آزاد ايران ٢٠١٧ که با حضور دكتر عراقچي معاون امور حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه برگزار شد با اعطا تنديس ويژه از بانک صادرات ايران تقدير به عمل آمد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، دوازدهمين دوره مسابقات بين المللي ربوکاپ ايران ٢٠١٧ به عنوان بزرگترين رويداد رباتيک غرب آسيا كه از سوي کميته‌هاي ربوکاپ جمهوري اسلامي‌ايران و دانشگاه آزاد اسلامي‌از تاريخ ١٥ الي ١٨ فروردين ماه در محل دائمي‌نمايشگاههاي بين المللي تهران برگزار شد به پاس رويکرد و اقدامات موثر بانک صادرات ايران در زمينه توسعه، ترويج علم و دانش و فعاليت شرکت‌هاي دانش بنيان با اعطاي تنديس ويژه از اين بانك تقدير شد.  اين گزارش مي‌افزايد در اين دوره از مسابقات تيم‌هاي از كشورهاي: آمريکا، المان، هند، ژاپن، چين، سنگاپور، کره جنوبي، هلند، انگلستان، پاکستان، پرو، مكزيك و ترکيه و تيم‌هاي قدرتمندي از ايران حضور داشتند و با يكديگر به رقابت پرداختند. شايان توجه است اين بانک درگذشته نيز از پروژه ساخت خودروي‌هاوين ٢ که با انرژي خورشيدي کار مي‌کند حمايت به عمل آورد که در مسابقات دانشگاه ميشيگان آمريکا به موفقيت چشمگيري دست يافت و عنوان بهترين تيم خارجي مسابقات را از آن خود کرد.

با پيوستن ديجي بانک پارسيان به شمــاره( # 701 *) به سامانه پيوند بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران ،آرامش و اطمينان مشتريان در استفاده از خدمات بانکداري الکترونيک مبتني بر سرويس ussd افزايش يافت.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، بر اساس دستور بانک مرکزي اين اقدام به منظور ارتقاي سطح امنيت کانال USSD براي تراکنش‌هاي مالي همه مشتريان بانک که قصد استفاده از سامانه USSD را دارند صورت پذيرفته است.
به همين منظور از دارندگان کارت‌هاي بانکي بانک پارسيان دعوت مي‌شود با مراجعه به آدرس : پورتال بانک پارسيان> بانکداري الکترونيک> بانکداري تلفن و تلفن همراه > سامانه پيوند، براي ثبت شماره کارتهاي خود اقدام نمايند.
 شايان ذکر است؛ ديجــي بانــک پارســيان، به شـمـاره # 701 * ارائــه خدمــات بانکــي بــر بســتر ussd مي‌باشــد، کــه آســان‌ترين و سريع‌ترين روش دسترسي به خدمات بانک مي‌باشد. اين خدمات بر روي تمامي‌گوشــي‌هاي همراه، بدون نياز به نصب نرم افزار مخصــوص قابل اجرا بــوده و تنها با ديدن تصويرآنتن بر روي گوشي، قابل دسترس است. براي اســتفاده از اين خدمت نيــاز به رمــز ورود نبوده و تنها بــراي انتقال وجه، رمز دوم همراه بانک نياز اســت. بــراي بهره برداري از ديجــي بانــک در حــوزه کارت بانکي، اســتفاده از سرويس کارتــي، هيچ رمــزي جز اطلاعات کارت مورد نياز نمي‌باشد.

سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران با اشاره به اقدامات بانک شهر در ايام نوروز، ارائه خدمات مناسب را عامل رضايت شهروندان از خدمات اين بانک دانست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، رضا تقي پور با بيان اين مطلب گفت: مسئولان بانک شهر در ايام تعطيلات نوروز تلاش کردند به صورت ۲۴ ساعته به شهروندان خدمات ارائه دهند که اين تلاش و همت شبانه روزي جاي تقدير و تشکر دارد. سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به اهميت فعاليت بانک شهر به ويژه در حوزه بانکداري الکترونيک، تصريح کرد: در ايام تعطيل هيچ‌گونه شکايتي از خدمات بانک شهر گزارش نشده است و شهروندان از خدمات اين بانک رضايت داشته‌اند که همين موضوع، حاکي از پشتيباني قدرتمند و ارائه خدمات مناسب به شهروندان بوده است.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: ارائه خدمات ۲۴ ساعته به شهروندان، آن‌هم در شرايطي که ساير بانک‌ها تلاش دارند خدمات مشابهي ارائه دهند، کار بسيار سختي است که بانک شهر توانست در ايام نوروز به خوبي آن را به سرانجام برساند.

چاپ بيش از 200 ميليون برگ تعرفه انتخاباتي در شرکت چاپ و نشر بانک ملي
دبير ستاد انتخابات کشور ابراز داشت: فرايند چاپ تعرفه‌هاي انتخابات رياست جمهوري، شوراها و ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي‌در شرکت چاپ و نشر بانک ملي ايران که يکي از چاپخانه‌هاي برتر کشور است و اسناد بهادار در آن چاپ مي‌شود، تحت نظارت کامل هيأت‌هاي نظارت شوراي نگهبان، مجلس شوراي اسلامي‌و وزارت کشور صورت مي‌گيرد.  پورعلي مطلق که در يک کنفرانس مطبوعاتي در محل شرکت چاپ و نشر بانک ملي ايران سخن مي‌گفت، افزود: بيش از 200 ميليون برگ تعرفه مربوط به سه انتخابات رياست جمهوري، شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا و ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي‌در سال 1396، در اين چاپخانه به چاپ رسيده و براساس برنامه زمان‌بندي شده به استان‌هاي مختلف ارسال خواهد شد.  وي با اشاره به وجود بيش از 10 پارامتر امنيتي موجود در تعرفه‌هاي انتخابات که قابل جعل نيست، ابراز اميدواري کرد تمامي‌اقدامات لازم درخصوص تهيه و توزيع اقلام انتخابات در راستاي برگزاري انتخاباتي سالم و پرشور صورت پذيرد.

بانک صنعت و معدن
پيشرو  در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي

بانك صنعت و معدن تا 19 فروردين ماه جاري مبلغ 2 هزار و 90 ميليارد تومان تسهيلات در راستاي طرح رونق توليد و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتي به صنايع كوچك و متوسط كشور پرداخت كرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، مبلغ ياد شده به يكهزار و 410 واحد صنعتي در 31 استان كشور پرداخت شده و زمينه بهبود فرايند توليد واحد‌هاي صنعتي و تحرك اقتصادي در صنايع كشور را فراهم آورده است. بنا به اين گزارش ، استان‌هاي اصفهان ، تهران و قم در دريافت اين دسته تسهيلات از ساير استان‌ها پيشي گرفته‌اند. گفتني است بانك صنعت و معدن با توجه به سايز كوچك و دارا بودن تعداد محدودي از شعب و پرسنل ، تا كنون توانسته است موقعيت ويژه اي را در ميان بانك‌هاي كشور از نظر ميزان تسهيلات پرداختي در قالب اين طرح كسب كند.

ارائه خدمات بيمه تجارت‌نو در باجه‌هاي منتخب شهري و روستائي پست‌بانک
 براساس تفاهم منعقده بين پست‌بانک‌ايران و بيمه تجارت‌نو، خدمات بيمه عمر و سرمايه‌گذاري از طريق باجه‌هاي خدمات بانکي منتخب شهري و روستائي اين بانک به هموطنان ارائه مي‌شود.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: بنابر اعلام اداره کل بازاريابي و تجهيز منابع؛ ارائه خدمات مذکور در راستاي فعاليت‌هاي اين بانک و به‌منظور توسعه بيمه‌هاي روستائي و ترويج فرهنگ استفاده از بيمه در ميان تمامي‌اقشار جامعه و با رعايت ضوابط و مقررات شورايعالي بيمه و بيمه ‌مرکزي انجام مي‌شود.  بنابراين گزارش: هموطنان مي‌توانند با مراجعه به باجه‌هاي اين بانک نسبت به اخذ بيمه‌هاي مذکور اقدام نمايند. گفتني است: درحال حاضر پست‌بانک‌ايران16درصد از سهام بيمه تجارت‌نو را دراختيار دارد که در آينده‌اي نزديک ساير خدمات بيمه‌اي رايج نيز در اين باجه‌ها ارائه خواهد شد.

ساعت کار شعب بانک آينده
در نيمه نخست سال 1396 اعلام شد

ساعت کار شعب بانک آينده در شش‌ماهه نخست سال‌جاري اعلام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک آينده، ساعت کار شعب اين بانک در نيمه اول سال 1396 در شهرهاي تهران، کرج، اصفهان، شيراز، مشهد، تبريز، کاشان و بويين‌زهرا در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 16:30 خواهد بود، در روزهاي پنج‌شنبه نيز ساعت کار شعب بانک آينده در اين شهرها از ساعت 7:15 تا 13:15 است. بر اساس اين گزارش، ساعت کار شعب بانک آينده در ساير شهرستان‌ها در نوبت صبح در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 14:00 و در نوبت عصر از ساعت 17:15 تا 18:45 خواهد بود. در روزهاي پنج‌شنبه نيز ساعت کار شعب بانک آينده در ساير شهرستان‌ها از ساعت 7:15 تا ساعت 13:15 است. هم‌چنين شعبه کيش در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 15:30 و در روز پنج‌شنبه از ساعت 7:15 تا 12:30 آماده ارائه خدمات به مشتريان مي‌باشد. شايان ذکر است؛ مشتريان گرامي‌مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيش‌تر با مرکز ارتباط بانک آينده (27663200-021) تماس حاصل فرمايند.

اعلام ساعات کار
موسسه اعتباري کوثر در سال 96

ساعت کار ستاد و شعب استان‌ها و شعبه مستقل مرکزي موسسه اعتباري کوثر در سال 1396 اعلام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ ساعات کار ستاد استانها، شعب و شعبه مستقل مرکزي به شرح ذيل مي‌باشد. الف) ساعت کار ستاد استان‌ها شنبه الي چهارشنبه – صبح – ساعت: 7:30 /  شنبه الي چهارشنبه – عصر – ساعت: 15:00- پنجشنبه - صبح – ساعت: 7:30  / پنجشنبه - عصر – ساعت: 14:00- ب) ساعت کار شعبه مستقل مرکزي شنبه الي چهارشنبه – صبح  ساعت: 08:00 /   شنبه الي چهارشنبه – عصر – ساعت: 16:00 پنجشنبه - صبح – ساعت: 08:00 / پنجشنبه - عصر – ساعت: 13:00- ج) ساعت کار شعب شنبه الي چهارشنبه – صبح – ساعت: 7:30 /  شنبه الي چهارشنبه – عصر – ساعت: 13:30- پنجشنبه - صبح – ساعت: 7:30  / پنجشنبه - عصر – ساعت: 12:30- بر اساس اين گزارش؛ استانهايي که داراي باجه عصر مي‌باشند 2 ساعت به فعاليت روزانه آنها افزود شده است، همچنين باجه عصر استانهاي آذربايجان شرقي از ساعت 16الي 18، کرمان از ساعت 16:30 الي 18:30 و يزد از ساعت 17 الي 19 به مشتريان محترم ارائه خدمت مي‌کنند.