سقف تورم مسکن در سال جاري 20درصد خواهد بود
مديرعلمي‌طرح جامع مسکن با بيان اينکه سقف تورم مسکن در سال جاري نهايتا 20 درصد خواهد بود، گفت: بخش عمده اي از آمار خانه‌هاي خالي در تهران متعلق به خانه‌هاي نيمه کاره و بدون زيرساخت منطقه 22 است.
به گزارش تجارت , فردين يزداني با بيان اينکه وجود 2.5 ميليون واحد مسکوني خالي از سکنه در کشور يک بحث کلان ملي است و تنها به اقتصاد بازار مسکن برنمي‌گردد ، گفت: توزيع ساخت در طرح جامع کلانشهري مانند تهران ديده نشده‌اما در اين باره آسيب‌شناسي انجام شده است.
وي ادامه داد: ساخت واحدهاي لوکس در مناطق شمالي تهران در يک بازه زماني انجام شد و حباب قيمتي در اين واحدها شکل گرفت و امروز سرمايه کشورمان در اين واحدها منجمد شده است.يزداني با اشاره به وجود 490 هزار واحد مسکوني خالي از سکنه در استان تهران اظهار داشت: اين واحدهاي خالي را مي‌توان به دو دسته تقسيم کرد، يک دسته واحدهاي مسکوني گران در مناطق شمالي شهر تهران هستند که قيمت‌هاي نجومي‌با متري 20 ميليون تومان دارند و تنها براي عده‌اي خاص ساخته شده‌اند.مدير عملي طرح جامع مسکن افزود: بخش ديگر به واحدهاي مسکوني خالي در تهران مربوط به مي‌شود به واحدهاي مسکوني منطقه 22 که به صورت فله‌اي ساخته شده‌اند و فاقد زيرساخت‌هايي مانند آب و برق و گاز هستند.وي ادامه داد: البته نبايد فراموش کنيم که اين آمار 490 هزار واحد متعلق به استان تهران است و شامل ويلاهاي ساخته شده در مناطق خوش آب و هواي تهران مانند لواسان و دماوند و ... مي‌شود.يزداني با بيان اينکه البته در آمار اعلام شده از ميزان واحدهاي خالي از سکنه اغراق شده است، گفت: اينکه ميزان خانه‌هاي خالي در کشورمان به ويژه در کلانشهرها افزايش پيدا کرده غيرقابل انکار است اما شاخص آمارگيري از تعداد خانه‌هاي خالي هم دقيق نيست. به طور مثال بسياري از اين خانه‌ها، خانه‌هاي دوم محسوب مي‌شوند و برخي از اين واحدها هم براي مدت زمان کوتاهي خالي از سکنه باشند.
مدير علمي‌طرح جامع مسکن با اشاره به به کارگيري ابزاري مانند ماليات براي ورود واحدهاي خالي به بازار مسکن گفت: اين که اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي ابزاري باشد براي کاهش اين آمار سياست درستي است اما نمي‌توان انتظار داشت که تمام واحدهاي خالي از سکنه وارد بازار شوند.وي افزود: چرا که تعدادي از اين واحدها در داخل شهر واقع نيستند و تعدادي هم جزء واحدهاي لوکس محسوب مي‌شوند بنا بر اين با نياز واقعي بازار مسکن فاصله زيادي دارند.يزداني همچنين با اشاره به وضعيت بازار مسکن در سال جاري اظهار داشت: پيش بيني‌ها حاکي از اين است که نيمه اول امسال مسکن وارد فاز رونق مي‌شود اما به طور قطع شاهد جهش قيمتي نخواهيم بود. وي با بيان اين که سقف افزايش قيمت مسکن در سال جاري 20 درصد خواهد بود، گفت: هنوز هم با تورم‌هاي دوره‌اي رونق در سال‌هاي گذشته بسيار فاصله داريم به طوري که تورم مسکن در دوره رونق سال 91 ، چيزي حدود 60 درصد و در رونق سال 86 به 45 درصد رسيد.مدير علمي‌طرح جامع مسکن ادامه داد: همچنين تورم بخش مسکن در رونق سال 82 بيش از 35 درصد بود و در رونق سال 76 به 40 درصد رسيده بود بنا بر اين تورم نهايتا 20 درصدي در سال جاري هنوز با تورم‌هاي دوره‌هاي قبل بسيار فاصله دارد.
سعيد محمدزاده مديرعامل شرکت راه‌آهن از آغاز عمليات اجرايي برقي سازي راه‌آهن تهران ـ مشهد و گرمسار ـ اينچه‌برون در اوايل سال جاري خبر داد.
به گزارش تجارت، سعيد محمدزاده بيان داشت: پس از برجام شاهد گشايش‌هاي متعددي در حوزه حمل‌ونقل ريلي هستيم که شاخص‌ترين آن به طور حتم آغاز عمليات اجرايي پروژه‌هاي برقي کردن راه‌آهن تهران ـ مشهد و گرمسار ـ اينچه برون در اوايل سال ۹۶ خواهد بود. همچنين استفاده از مدل‌هاي تامين مالي براي تامين نيازهاي راه‌آهن و همکاري‌هاي بين‌المللي، ارتباط شرکت‌هاي داخلي و خارجي نيز ديگر تاثيرات برجام بر اين شق حمل‌ونقل بوده است.
مديرعامل شرکت راه‌آهن تصريح کرد: از سال ۹۲ بر حسب تأکيد مقام معظم رهبري مبني بر تلاش در راستاي انتقال بار از جاده بر روي ريل، راه‌آهن به کاهش سهم حق دسترسي خود از حمل‌ونقل ريلي پرداخته است.
وي افزود: هم اکنون حق دسترسي شرکت راه‌آهن در حمل‌ونقل ريلي به صفر و در بخش باري از بالاي ۴۵ درصد به زير ۲۲ درصد رسيده است که شرکت راه‌آهن از لحاظ درآمد با مشکلات جدي مواجه شده است اما هدف ما هموار کردن مسير براي حضور بخش خصوصي است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به برنامه‌هاي توسعه‌اي کشور بيان داشت: تا کمتر از ۵ سال آينده، حمل بار در حوزه صنايع معدني و فولاد به ۲۱۰ هزار تن خواهد رسيد و اگر زمينه براي حضور اين حجم بار بر روي ريل فراهم نشود به‌طورقطع در حوزه سوخت با حجم انبوهي از مصرف سوخت مواجه خواهيم شد که شديداً مخالف مسئله اقتصاد مقاومتي است.
مديرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه گفت: همچنين در خصوص ميزان خسارات وارده به زيربناها به‌طور حتم با معضل جدي روبرو خواهيم شد و علاوه بر اين در زمينه‌ايمني راه‌ها با مشکل جدي روبرو خواهيم شد.
محمدزاده خاطرنشان کرد: پيش‌بيني شده، تا کمتر از ۸ سال آينده حجم ترانزيت عبوري از ايران به ۱۰۰ ميليون تن خواهد رسيد. از اين رو بايد در حوزه حمل‌ونقل به‌طور حتم تلاش‌هاي گسترده‌اي به‌منظور افزايش سهم حمل‌ونقل ريلي نسبت به جاده‌اي صورت گيرد تا در راستاي اقتصاد مقاومتي بيشترين خدمت به مردم انجام شود.
گفتني است، راه آهن تهران ـ مشهد پرترافيک‌ترين راه‌آهن مسافري کشور با طولي برابر ۹۲۶ کيلومتر از شهر تهران آغاز و با گذشتن از گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود و نيشابور به مشهد مي‌رسد. حداکثر سرعت سير در اين مسير ۱۶۰ کيلومتر بر ساعت بوده که پس از برقي کردن به ۲۰۰ کيلومتر در ساعت افزايش خواهد يافت. طبق برآوردها اين راه‌آهن در سال ۱۴۱۰ بايد جوابگوي ۳۳ ميليون نفر مسافر و ترافيک باري ۱۰ ميليون تن در سال باشد که اين خط را در زمره ۱۰ خط پرترافيک جهان قرار خواهد داد.
شايان ذکر است در بهمن ماه سال ۹۵ طبق مصوبه هيئت وزيران در اجراي تبصره (۳۸) الحاقي قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور براي تسهيلات قرارداد طرح‌ برقي کردن راه‌آهن گرمسار - اينچه برون يک ميليارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱) يورو در نظر گرفته شد.
نخستين هواپيما از ۸۰ فروند هواپيمايي که ايران اير با بوئينگ بر سر خريد آنها به توافق رسيده، تا يک ماه آينده به ايران مي‌آيد؛ اين هواپيما، مرجوعي ترکيش اير است.
به گزارش تجارت، وزارت خزانه داري آمريکا (اوفک) مجوز فروش ۱۸۰ فروند هواپيماي ايرباس و بوئينگ به ايران را تائيد کرد و بر اين اساس نخستين فروند هواپيماي بوئينگ ۷۷۷ از هواپيماهاي خريداري شده از سوي ايران اير تا يک ماه آينده وارد ناوگان هواپيمايي شرکت هما خواهد شد. قرارداد خريد هواپيما از بوئينگ، شامل ۸۰ فروند انواع هواپيماهاي مسافري کوتاه برد، ميان برد و بلندبرد است که اين هواپيما (۷۷۷) جزء هواپيماهاي بلندبرد محسوب مي‌شود.
نخستين فروند بوئينگ ۷۷۷ که قرار است بزودي به ايران تحويل داده شود، مرجوعي از شرکت ترکيش ايرلاين (شرکت هواپيمايي دولتي ترکيه) است که پس از انصراف اين شرکت از خريد آن، شرکت بوئينگ آن را به ايران تحويل خواهد داد.
در همين ارتباط، اصغر فخريه کاشان، قائم مقام وزير راه و شهرسازي در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تائيد اين خبر، گفت: اين هواپيما که داراي مجوز فروش از اوفک (OFAC) ـ دفتر دارايي‌هاي خارجي خزانه داري کل آمريکا ـ است، تا يک ماه آينده وارد ناوگان هوايي ايران اير مي‌شود.قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور بازرگاني بين المللي با تأکيد بر اين که شرکت بوئينگ براي فروش همه ۸۰ فروند هواپيمايي که ايران اير سفارش داده، توانسته از اوفک مجوز بگيرد، افزود: اين هواپيما که به زودي وارد آسمان ايران مي‌شود، هواپيمايي است که شرکت ترکيش ايرلاين از خريد آن انصراف داده است.
وي در مورد علت مرجوعي بودن اين هواپيما اظهار کرد: نبايد از لفظ مرجوعي براي خريد و فروش هواپيماهاي نو استفاده کرد. درواقع در عبارت «مرجوعي» نوعي بدفهمي‌براي مخاطب وجود دارد و رسانه‌ها به اشتباه اين واژه را به کار مي‌برند که سبب مي‌شود مخاطب فکر کند «پس مانده» کشورهاي ديگر به ايران فروخته شده است. حال آنکه چنين نيست.
اين مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازي تصريح کرد: سيستم خريد و فروش هواپيما در دنيا، شبيه روشي است که در ايران خودرو به مشتريان فروخته مي‌شود؛ خودروساز پس از کسب آپشن‌هاي مورد نظر خريدار، به او وعده تحويل خودرو در چند ماه آينده را مي‌دهد اما بسيار اتفاق مي‌افتد که خريدار پيش از سررسيد، تقاضاي استمهال زمان تحويل خودرو به دليل نداشتن منابع مالي يا هر دليل ديگري را دارد. در خصوص هواپيماي بوئينگ ۷۷۷ نيز همين اتفاق افتاده و ترکيش ايرلاين که در نوبت تحويل آن تا يک ماه آينده بوده، به دلايلي از تحويل گرفتن آن انصراف داده است.
فخريه کاشان ادامه داد: پس از انصراف ترکيه از خريد اين هواپيما، بوئينگ به ما پيشنهاد داد که با توجه به اينکه وعده تحويل نخستين بوئينگ ايران اير، در ۲۰۱۸ است، چنين هواپيمايي با اين مشخصات وجود دارد که مي‌توانيم آن را به ايران اير تحويل دهيم. در حال حاضر نيز کارشناسان شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران (هما) در حال بررسي چندصد صفحه مشخصات اين هواپيما هستند که در صورتي که با آب و هوا و ميزان نياز حمل و نقل هوايي ايران سازگار باشد، آن را تحويل مي‌گيريم.
وي با بيان اينکه در صورت هماهنگ بودن آپشن‌هاي اين هواپيما با نياز ايران اير، اين هواپيما ظرف يک ماه آينده تحويل مقامات کشورمان خواهد شد، خاطرنشان کرد: اما در صورتي که بخواهيم تغييراتي در ويژگي‌هاي داخلي آن مانند تعداد صندلي‌ها يا سيستم آشپزخانه تهيه غذاي سرد و گرم هواپيما ايجاد کنيم، تحويل آن به دو ماه آينده موکول مي‌شود.
عضو هيات مديره شرکت عمران شهرهاي جديد:
عضو هيات مديره شرکت عمران شهرهاي جديد با بيان اينکه در آينده نزديک شاهد افتتاح‌هايي در مسکن مهر فازهاي ۵ و ۹ جديد شهر پرديس خواهيم بود، گفت: شايد بعضي پيمانکاران زياده خواه باشند، ولي ما بايد متناسب با پيشرفت پروژه وام ۱۰ ميليون توماني را پرداخت کنيم.
حبيب اله طاهرخاني در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: طي هفته‌هاي اخير در شهر جديد پرديس خوشبختانه يک مرحله حياتي را طي کرديم. در مراحل قبل نتوانسته بوديم در برخي فازها افتتاح داشته باشيم، ولي اواخر سال گذشته در فازهاي ۸ و ۹ قديم شاهد افتتاح بوديم.وي افزود: حسن اين افتتاح‌ها اين است که نشان مي‌دهد همه مشکلات زيرساختي که اصلي‌ترين مساله مسکن مهر پرديس محسوب مي‌شود مرتفع شده و به نوعي چشم انداز خوبي ترسيم شده است.عضو هيات مديره شرکت عمران شهرهاي جديد با بيان اينکه فرآيند افتتاح‌هاي پي در پي در پرديس ادامه مي‌يابد، تصريح کرد: تامين آب، برق و گاز فاز ۸ انجام شده و پيشرفت بلوک‌هاي ساختماني هم به طور متوسط ۷۰-۸۰ درصد است. در فازهاي ۵ و ۹ جديد نيز در آينده نزديک افتتاح خواهيم داشت. برنامه ريزي شرکت عمران اين است که در شش ماهه ابتداي سال ۱۳۹۶ عمده افتتاح‌هاي مسکن مهر در شهرهاي جديد انجام شود. بجز مواردي که داراي معارض است، فکر مي‌کنم بيش از ۶۰ درصد واحدها در آينده نزديک افتتاح شود.طاهرخاني درباره همکاري بانک مسکن در پرداخت وام ۱۰ ميليون توماني گفت: براي کليه واحدها تشکيل پرونده شده و فرآيند بانکي طي شده است. براي تعدادي از پيمانکاران که پيشرفت مناسبي داشتند پرداختها در حال انجام است و متناسب با پيشرفت کار هم بانک مسکن تسهيلات را پرداخت مي‌کند.وي صحبتهايي مبني بر اينکه وام به صورت قطره چکاني به پروژه‌هاي مسکن مهر پرديس پرداخت مي‌شود را رد کرد و گفت: تاکيد اصلي ما و بانک مسکن اين است که متناسب با پيشرفت کار، تسهيلات پرداخت شود. قراردادهاي متمم بسته شده، ولي به اين معنا نيست که تا قرارداد بسته شد پول را آزاد کنيم. بايد پيمانکاران پيشرفت داشته باشند صورت وضعيت ارايه دهند. هيچ صورت وضعيتي نبوده که توسط ما تاييد شده باشد و بانک از پرداخت تسهيلات آن خودداري کند.عضو هيات مديره شهرهاي جديد با بيان اينکه ممکن است بعضي پيمانکاران زياده خواه باشند، افزود: ما مسووليتي داريم که به ازاي اين ۱۰ ميليون تومان بخشي از واحدها را آماده کنيم تا چشم انداز مثبتي داشته باشيم. به همين دليل نبايد با تسامح وساده انگاري، وامها را آزاد کنيم بلکه بايد پروژه‌ها توسط شرکت عمران تاييد شود.طاهرخاني، همکاري بانک مسکن در پرداخت وام ۱۰ ميليون توماني را خوب توصيف کرد و گفت: بانک مسکن سعي کرده موانعي که بعضا در تشکيل پرونده بوده را حل کند و حتي فرآيند را تسهيل کردند اما موضوع مهم است که پيمانکاران کار کنند. سياست ما نيز اين است. متاسفانه بعضي از پيمانکاران تمايل ندارند وارد مرحله نازک کاري شوند، ولي همکاران ما در پرديس موضوعات را مرحله بندي مي‌کنند که حتما به ازاي اين ۱۰ ميليون تومان واحدهاي آماده تحويل بگيرند. سپس واحدها را به متقاضيان تحويل مي‌دهند، مابه التفاوت را مي‌گيرند و به پيمانکاران مي‌دهند.وي اظهار کرد: مردم مقداري معطل شدند ولي وقتي ما واحدها را آماده مي‌کنيم به تدريج اعتماد مي‌کنند و سهم آورده خود را پرداخت مي‌کنند.
عضو هيات مديره شرکت عمران شهرهاي شهرهاي جديد درخصوص مشکل تامين آب پرديس گفت: تامين آب پرديس از ابتدا براي افق طرح جامع اوليه بود که جمعيت آن بسيار کمتر پيش بيني شده بود اما بارگذاري جديد باعث شد که با مساله تامين آب جمعيت حداقل ۴۰۰ هزار نفري مواجه شويم. در اين زمينه مذاکرات متعددي با وزارت نيرو انجام شده و چشم انداز مثبت است. با همکاري شرکت عمران و وزارت نيرو تامين اعتبار سازمان برنامه صورت مي‌گيرد و شاهد خط انتقال جديد آب به شهر جديد پرديس خواهيم بود.به گفته طاهرخاني، از طريق آبهاي در رو پشت سد لار براي شهر جديد پرديس يک خط انتقال انجام مي‌شود و انشاءالله هنگامي‌که شهر به مرحله جمعيت پذيري برسد مشکل آب نيز حل خواهد شد.
پنجمين نمايشگاه حمل و نقل ريلي
 ۲۵ ارديبهشت در تهران برگزار مي‌شود

پنجمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و صنعت ريلي کشور از ۲۵ تا ۲۸ ارديبهشت ماه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران به مدت چهار روز برگزار مي‌شود
به گزارش تجارت، در اين نمايشگاه که در حاشيه پنجمين کنفرانس بين المللي پيشرفت‌هاي اخير در مهندسي راه آهن و در سالن همايش‌هاي ميلاد نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي‌شود، آخرين دستاوردهاي حوزه راه آهن و صنعت حمل و نقل ريلي در حوزه‌هاي توليد ريل و انواع واگن و همچنين خدمات حمل و نقل و شرکت‌هاي فعال به مخاطبان نمايش داده مي‌شود.
اين نمايشگاه که به همت دفتر منطقه اي راه آهن‌هاي خاورميانه (UIC) برگزار مي‌شود، مورد حمايت شرکت راه آهن جمهوري اسلامي‌ايران، وزارت راه و شهرسازي و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.به گفته مقامات برگزاري اين نمايشگاه، هدف از برپايي نمايشگاه حمل و نقل و صنعت ريلي، «صدور فراخوان ساخت و توليد تجهيزات مورد نياز شرکت‌هاي راه آهن، مترو و شرکت‌هاي حمل و نقل ريلي»، «برگزاري جلسات پرسش و پاسخ با حضور مديران و مسئولان صنعت ريلي کشور»، «اطلاع رساني و رونمايي از آخرين دستاورهاي حوزه حمل و نقل ريلي و صنايع وابسته» و «مشارکت در جذب سرمايه گذاري» اعلام شده است.همچنين شرکت‌هاي خارجي حاضر در اين نمايشگاه از کشورهايي همچون روسيه، آلمان، چين، ايتاليا، سوئد، ترکيه، جمهوري چک، هند و اسلواکي هستند که به ارائه فعاليت‌ها، محصولات و خدمات خود در حوزه حمل و نقل ريلي مي‌پردازند.

سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي
 عمران و ساختمان برگزار مي‌شود

عضو هيات رئيسه اتاق تعاون ايران از برگزاري سيزدهمين نمايشگاه بين المللي عمران و ساختمان از ۱۲ تا ۱۵ ارديبهشت ماه سال جاري توسط اتاق تعاون ايران خبر داد.
به گزارش تجارت، سيد محمد کريمي‌گفت: اتاق تعاون ايران براي پنجمين سال متوالي برگزار کننده يکي از بزرگترين نمايشگاه‌هاي تخصصي در سطح کشور است.
وي ادامه داد: نمايشگاه بين المللي عمران و ساختمان کيش از ۱۲ تا ۱۵ ارديبهشت و با حضور شرکت‌هاي معتبر داخلي و خارجي در مرکز نمايشگاه‌هاي بين المللي کيش برگزار مي‌شود.سرپرست امور نمايشگاهي اتاق تعاون ايران با اشاره به برنامه‌هاي اين نمايشگاه افزود: نمايشگاه بين‌المللي عمران و ساختمان کيش با حضور مقام‌هاي عالي رتبه کشور افتتاح خواهد شد.کريمي‌ادامه داد: برگزاري همايش و کارگاه‌هاي تخصصي در حاشيه نمايشگاه از ديگر برنامه‌هاي نمايشگاه‌امسال است. همچنين در نمايشگاه‌امسال طي مراسمي‌از شرکت‌هاي توليدي برتر در حوزه صنعت ساختمان تقدير به عمل خواهد آمد.

راه‌اندازي قطار حومه‌اي
 "تهران-ورامين-پيشوا-گرمسار"

مدير پروژه قطارهاي حومه اي از راه‌اندازي قطار حومه اي تهران-ورامين-پيشوا-گرمسار" از تاريخ ۲۰ فروردين ۹۶ خبرداد. مهدي قمري نژاد در گفت و گو با ايسنا، با اعلام اين خبر گفت: قطار حومه‌اي تهران- ورامين- پيشوا- گرمسار روزانه ۱۴ سير تردد خواهد داشت که از تاريخ ۲۰ فروردين ماه سال جاري اين تعداد در دو سير تهران - گرمسار و ۱۲ سير در مسير تهران -پيشوا تردد دارند.وي افزود: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته جابجايي مسافران دراين مسير از طريق ايستگاه‌هاي تهران، ري، ورامين، پيشوا و گرمسار و توقفگاه‌هاي قرچک و باقرآباد انجام مي‌شود.به گفته مدير پروژه قطارهاي حومه‌اي، حرکت قطار حومه‌اي تهران -گرمسار، از گرمسار ساعت ۶ صبح و از تهران ۱۸:۴۰ عصر از تاريخ ۲۰ فروردين حرکت مي‌کند.قيمت بليط قطارهاي تهران -گرمسار ۳ هزار تومان خواهد بود.

اصلاح 31 نقطه حادثه خيز
در سال و ساخت 10 پل روستايي

مديرعامل انجمن خيرين راه و ترابري از هدف ‌گذاري اين انجمن براي شناسايي نقاط حادثه‌خيز در راه‌هاي کشور خبرداد و گفت: انجمن در نظر دارد ساليانه 31 نقطه حادثه خيز را اصلاح و 10 پل فلزي در نقاط صعب العبور روستايي احدث کند.
به گزارش تجارت از پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، ولي فهيمي‌روز گذشته افزود: علاوه بر اين در نظر داريم ساليانه حدود 350 کيلومتر راه را در روستاها و مناطق محروم کشور بهسازي يا آسفالت کنيم.
وي با بيان اين که اساس کار انجمن در روستاهاي کشور استان‌هاي کمتر توسعه يافته است گفت: از ديگر اهداف اين انجمن تسطيح ساليانه حدود 600 کيلومتر از راه‌هاي ناهموار روستايي، جمع آوري پل‌هاي خرپايي و يا بيلي موجود در محل‌هايي که کاربردي ندارند و انتقال آنها به محل‌هاي مورد نياز و اصلاح طرح هندسي راه‌هاي روستايي در جهت کاهش حوادث رانندگي در اين راه‌ها است.فهيمي‌گفت: براي رسيدن به اين اهداف به بيش از 60 ميليارد ريال اعتبار نياز داريم که براي تامين اين منابع تلاش شده ضمن فعال ‌سازي خيرين زمينه را براي صدور حداقل 1500 تن قير رايگان در اجراي 350 کيلومتر آسفالت راه‌هاي روستايي فراهم کنيم.مديرعامل انجمن خيرين راه و ترابري افزود: 50 پروژه راهسازي را در روستاها و مناطق محروم در اولويت اجرا قرار داده‌ايم که براي آنها مبلغ 500 ميليارد ريال هزينه برآورد شده است.
وي در معرفي مهم‌ترين پروژه‌هاي اجرا شده توسط انجمن خيرين راه و ترابري از سال 93 تاکنون يادآورشد: تاکنون توانسته‌ايم با مشارکت خيرين راهساز900 کيلومتر راه روستايي را در روستاهاي مازندران، کرمان، زنجان، فارس، البرز و فارس آسفالت کنيم. همچنين 22 دستگاه پل در روستاهاي استان‌هاي لرستان، گلستان و چهارمحال و بختياري احداث شده، پنج نقطه حادثه‌خيز در محورهاي استان مرکزي اصلاح شده و 14 کيلومتر راه روستايي در استان گيلان ساخته شده و چند راه مواصلاتي روستاهاي هشتگرد در استان البرز تعريض شده است.
انجمن خيرين راه و ترابري در نظر دارد بدون استفاده از منابع دولتي و با استفاده از کمک‌هاي خيرين راهساز، بخشي از راه‌هاي مورد نياز کشور به خصوص در روستاها و نقاط محروم را بسازد.