معاون سازمان ميراث فرهنگي از ادعاي بنياد مستضعفان انتقاد کرد؛
گروه اجتماعي: پس از چندسال سكوت مجددا موضوع مالكيت كاخ‌هاي سعدآباد و نياوران با حاشيه‌هاي خاص خود به سرخط خبرها بازگشته است. موضوع مالكيت كاخ سعدآباد و نياوران و اختلاف ميان بنياد مستضعفان و سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي حالا تبديل به چالشي ميان اين دو نهاد شده است.
راي دادگاه بدوي در سال 92 مالكيت اين دو مجموعه را به بنياد مستضعفان واگذار كرده بود، اتفاقي كه هنوز هم مسئولان سازمان ميراث فرهنگي با آن مخالفت كرده و مجموعه‌هاي سعدآباد و نياوران را بخش‌هاي جدا نشدني از تاريخ و ميراث پايتخت مي‌دانند.
سال‌هاست كه مالکيت دو کاخ سعدآباد و نياوران محل مناقشه ميان بنياد مستضفعان و سازمان ميراث فرهنگي بوده است. هر يک از اين دو نهاد براساس برخي مستندات ادعاي مالکيت اين کاخ‌ها را دارند اما در تازه‌ترين اتفاق دادگاه بدوي راي به نفع بنياد مستضعفان و مالکيت آن بر اين دو کاخ داده است. بنياد مستضعفان و سازمان ميراث فرهنگي چند سالي است که بر سر مالکيت بر دو کاخ سعدآباد و نياوران مناقشه دارند. اصل دعوا بر سر تقاضاي دولت مبني بر اصلاح سند مالکيت سعدآباد و برخي ديگر از مجموعه‌ها اتفاق افتاده است. تا قبل از تقاضاي دولت براي دريافت سند مالکيت سعدآباد به نام دولت، بنياد مستضعفان اگرچه سند مالکيت سعدآباد را در دست داشته، اما ادعايي در اين زمينه نمي‌کرده است اما بعد از تقاضاي دولت براي اصلاح سند مالکيت اين مجموعه، مقامات بنياد هم به تکاپو افتادند تا ملکي که سال 63 به نام آنها به ثبت رسيده را از دولت پس بگيرند.
دعواي بنياد مستضعفان و سازمان ميراث فرهنگي بر سر ماليکت اين دو کاخ از سال ۱۳۸۷ و در زماني که حميد بقايي ـ رييس وقت آن سازمان از طريق مدير وقت مجموعه سعدآباد، خواستار ابطال اسناد مالکيت بنياد بر آن کاخ شد، بالا گرفت که آن زمان بنياد مستضعفان با تشکيل پرونده‌اي در دادگاه انقلاب اسلامي، خواستار تعيين تکليف بر ادعاي مالکيت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بر آن دو مجموعه شد.
در هر حال روشن است که سازمان ميراث فرهنگي متولي نگهداري از ميراث تاريخي کشور است. هرچند که سازمان ميراث فرهنگي به‌عنوان متولي نگهداري از آثار تاريخي تشکيل شد و بايد همه آنچه که مربوط به ميراث ايران است، در اختيار اين سازمان قرار گيرد اما برخي از نهادها و بنيادها مانند بنياد مستضعفان داعيه نگهداري از ميراث ايران را موازي با سازمان متولي آن دارند بر همين اساس سعي مي‌کنند هر از چند گاهي شانس خود را براي به دست آوردن اين املاک امتحان کنند. بنياد مستضعفان نيز از اين قاعده مشتثني نيست و با روي کار آمدن تيم مديريتي جديد در سازمان ميراث فرهنگي بار ديگر اين موضوع را پيگيري کرده است.
پيش از اين قاسم سعيدي، معاون حقوقي بنياد مستضعفان گفته بود: «بنياد مستضعفان قصد تجميع املاک خود را داشت و از سازمان ميراث فرهنگي به دليل اين‌که از واگذاري اين دو کاخ استنکاف مي‌کرد، شکايت کرد و دادخواستي را به دادگاه بدوي ارائه داد. دادگاه هم در اين زمينه رأي را به نفع بنياد مستضعفان صادر کرد. مديريت دو کاخ بر عهده سازمان ميراث فرهنگي است، اما بايد مشخص شود که اين دو کاخ و زمين‌ها و بناهاي اطرافش در مالکيت بنياد مستضفعان است نه آن سازمان.»
درهمين حال محمدحسن طالبيان، معاون ميراث‌فرهنگي کشور به دنبال اظهارات تازه بنياد مستضعفان درباره مالکيت اين بنياد بر کاخ‌موزه‌هاي نياوران و سعدآباد و حکم دادگاهي که از آن سخن گفته، اظهار کرد: کاخ‌موزه‌هاي سعدآباد و نياوران در دوران پهلوي به وزارت دربار تعلق داشته و با هزينه بيت‌المال احداث شده است، بنابراين جزو اموال خاندان پهلوي به‌حساب نمي‌آيد و جزو بيت‌المال است و به استناد فرمان حضرت امام خميني (ره) مورخ 13 اسفند ماه 57، مالکيت اين دو کاخ بر عهده دولت است. وي يادآور شد: براساس ماده يک لايحه قانوني مصوب شوراي انقلاب به تاريخ 23 فروردين ماه سال 59، کليه کاخ‌ها ازجمله نياوران و سعدآباد با محوطه و تأسيسات آن‌ها براي ايجاد موزه در اختيار وزارت فرهنگ و آموزش عالي وقت قرار گرفت. ضمن اين‌که بر اساس ماده ۲ همين لايحه تمام اشياي عتيقه براي حفظ و نگهداري در موزه‌ها تحويل وزارت فرهنگ و آموزش عالي (سازمان ميراث‌فرهنگي) مي‌شود و از سال ۱۳۵۹ تاکنون تمامي‌مجموعه موزه‌هاي موصوف در حال ارائه خدمات به عموم است.
طالبيان افزود: براساس بند ۵ مصوبه هيأت وزيران مورخ 2 آذر ماه 60 متضمن قانون تشکيل سازمان ميراث‌فرهنگي، کاخ‌هاي نياوران و سعدآباد يکي از واحدهاي تابعه اين سازمان است. معاون ميراث فرهنگي تأکيد کرد: آنچه مهم است اين است که سعدآباد و نياوران يک لايه از تاريخ معاصر تهران است و حفاظت، نگهداري، مرمت و معرفي اين لايه از تاريخ بر عهده سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به‌عنوان سازمان تخصصي در اين حوزه نهاده شده است. وي، معماري دو کاخ‌موزه سعدآباد و نياوران را بخش تفکيک‌ناپذيري از هويت تهران قديم و جديد دانست و گفت: مجموعه منحصربه‌فردي از معماري تاريخي و معماري معاصر در تهران وجود دارد که بخش مهمي‌از اين مجموعه شامل معماري منحصربه‌فرد در نياوران و سعدآباد است که آثار هنرمندان و معماران برتر و صاحب‌نام است و اگر قرار باشد در آينده پرونده‌اي به‌منظور ثبت‌جهاني معماري معاصر تهران تهيه شود آثار معماري سعدآباد و نياوران از اهميت ويژه‌اي برخوردار هستند. طالبيان اظهار کرد: سازمان ميراث‌فرهنگي به لحاظ قانوني خود را ملزم به حفاظت و صيانت از اين دو اثر تاريخي مي‌داند و با توجه به ظرفيت فرهنگي اين دو کاخ‌موزه و همچنين با توجه به اين‌که سعدآباد و نياوران دو پهنه سبز تهران محسوب مي‌شوند و بايد حفاظت و نگهداري از اين دو مجموعه در اختيار دستگاه تخصصي متولي امور ميراث‌فرهنگي و تاريخي، يعني سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري واگذار شود. او يادآور شد: در تمام دنيا مديريت کاخ‌موزه‌ها بر عهده سازمان‌هاي تخصصي است، ضمن اين‌که تجربه نشان مي‌دهد هر فضاي فرهنگي که از نظر مالکيت بلاتکليف مانده ضرر ديده است که به‌‎عنوان مثال مي‌توان به کاخ مرواريد و باغ رامسر اشاره کرد. معاون ميراث فرهنگي کشور گفت: برخلاف برخي از نهادها، نگاه سازمان ميراث‌فرهنگي به مجموعه موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها نه تنها نگاه اقتصادي نيست، بلکه يک نگاه فرهنگي است که در حقيقت منافع ملي را در بر مي‌گيرد و مطمئن هستم که بنياد مستضعفان در اين موضوع پراهميت، منافع ملي را مد نظر قرار مي‌دهد. طالبيان بيان کرد: علاوه بر اين نبايد فراموش کنيم اين دو کاخ‌موزه به‌عنوان ميراث تاريخي و ملي ايران متعلق به تمام ايرانيان است و بنابراين سازمان ميراث‌فرهنگي به‌عنوان متولي اصلي حفظ و حراست از آثار تاريخي کشور خود را ملزم به حراست ويژه از اين دو اثر ملي کشور مي‌داند و براي حفظ اين مجموعه‌هاي بسيار مهم تمام تلاش حقوقي و اجرايي خود را به کار خواهد بست.
سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: 40 درصد وعده‌ها براي جبران خسارت به کسبه و حادثه ديدگان پلاسکو محقق شده است.
رضا تقي‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرين گزارش حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: گزارش‌هاي فني و کارشناسي کميته فني و حقوقي که شورا براي بررسي حادثه پلاسکو تعيين کرده بود، آماده شده و روز گذشته به علت اينکه کل اعضا آن را نديده بودند تنها گزارش کميته رفاهي و رسيدگي به آسيب ديدگان مورد بررسي اعضا قرار گرفت و بررسي بخش دوم به جلسه هفته آينده شورا موکول شد. وي درخصوص ميزان اجرايي شدن وعده‌هايي که به آسيب ديدگان حادثه پلاسکو داده شده بود، گفت: قول‌هايي از طرف دولت، مالک و بنياد مستضعفان داده شد و براساس گزارش‌ها 200 واحد کسبه در محل تعيين شده ساکن شده‌اند و جابجايي برخي هم قبل از سال جديد شروع شد، در جمع بندي کلي بخشي از تعهدات انجام شده و برخي در پيچ و خم بروکراتيک گير کرده است و دولت و ساير نهادها بايد به وعده‌هاي خود عمل کنند. تقي پور اضافه کرد: تعهدات نه کم انجام شده و نه کافي بوده، به همين دليل مي‌توان گفت چيزي در حدود 40 درصد تعهدات به مرحله اجرا رسيده و باقي آن‌ها نيز انجام خواهد شد.
 تقي‌پور تصميم گيري در شرايط بحران را بسيار پيچيده دانست و تاکيد کرد: بحران، شرايطي عادي نيست که بتوان تصميمات را با استاندارد گرفت و فرماندهي يعني تصميمات لحظه اي و بررسي کارشناسي در خصوص امکانات شهرداري نشان مي‌دهد که تصميمات تا چه حد درست بوده است.

به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب منطقه اي گلستان، مدير عامل اين شرکت در ديدار با فرماندار شهرستان مينودشت ضمن تبريک سال نو وعرض خدا قوت به جهت حضور در ايام تعطيل وپيگيري ثبت نام براي انتخابات پيش رو، اظهار کرد: از جمله پروژه‌هاي مهم شرکت آب منطقه اي گلستان،احداث سد‌هاي نرماب، شبکه قره سو – زرين گل است که سد نرماب به عنوان يکي از بزرگترين پروژه‌هاي استان با قوت در حال انجام است.
مهندس علي نظري ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌هاي اين فرمانداري در سال گذشته در حفظ و صيانت از منابع آبي خاطر نشان کرد: رويکرد ما در بخش آب شرب استفاده از آب‌هاي سطحي است و يکي از اهداف اجراي سدهاي در حال احداث همين موضوع است.اسرافيل وزيري فرماندار مينودشت نيز در اين ديدار با تشکر از عملکرد مناسب شرکت آب منطقه اي که موجب رضايت مندي مردم در اين شهرستان را فراهم آورده است، گفت: در سد نرماب هيچ دغدغه اي نداريم و مطمئن هستيم با بهره برداري از اين سد انقلابي در اقتصاد و صنعت استان رخ مي‌دهد.مدير عامل شرکت آب منطقه اي استان در ديدار با فرماندار گاليکش نيز ضمن تبريک سال نو وتشکر از تعامل مناسب اين فرمانداري در سال گذشته با شرکت آب منطقه اي استان اظهار کرد: با فرهنگ سازي مناسب وبرگزاري جلسات شوراي حفاظت از منابع آب و پيگيري‌هاي مناسب سال گذشته از حفر بسياري از چاه‌هاي غير مجاز و تخلفات در بخش آب گرفته شد و اين نشان از به ثمر نشستن تلاش‌ها است.مهندس نظري تصريح کرد: ما موظف به اطلاع رساني و آگاهي بخشي به مردم هستيم و مردم اگر به ما اعتماد کنند، موفقيت ما حتمي‌است.وي افزود: خوشبختانه بخشي از آب سد نرماب براي آب شرب اين شهرستان در نظر گرفته شده است و اميدوار هستيم با اين اقدام، بخشي از مشکلات آب شهرستان مرتفع شود.حسن خسروي فرماندار گاليکش نيز در اين ديار با توجه به محدوديت‌هاي استفاده از منابع آب زيرزميني و کم بهره بودن شهرستان از ذخاير آب سطحي خواهان توجه ويژه در بخش آب شهرستان گرديد.وي تصريح کرد: اين شهرستان سال گذشته عملکرد خوبي در جلوگيري از کشت محصول شالي داشته است.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي مازندران خبر داد:
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران از اجراي طرح ضربتي "راهداري محوري "در سطح راه‌هاي اصلي و شرياني اين استان با بسيج كليه‌امكانات و نيروهاي راهداري اين اداره كل خبر داد.
 به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران ، مهندس احمد آفرين محمدزاده ضمن اعلام اين مطلب افزود: از آنجا كه حفظ و نگهداري از راههاي موجود يكي از وظايف ذاتي و اصلي اين اداره کل بوده ، از اين رو با آغاز فصل بهار و تردد ميليوني گردشگر و مسافر به اين استان و بالا رفتن حجم ترافيك در سطح محورها در كنار عمليات راهداري جاري و مستمر خود در سطح محورها اقدام به اجراي طرح ضربتي "راهداري محوري" با بسيج كليه‌امكانات و نيروهاي راهدار خود نمود. وي در ادامه تصريح كرد : طرح مذكور به صورت تيمي‌در اكيپ‌هاي مجهز و كارآمد در محورهاي اصلي استان در دو باند رفت و برگشت به عمليات جاري راهداري مي‌پردازند. مهندس محمدزاده از اجراي طرح راهداري محوري در آينده اي نزديك در سطح محورهاي شرياني استان از جمله محور هراز ، سوادكوه و كناره خبرداد و عنوان كرد : به زودي طرح ضربتي راهداري محوري در محورهاي شرياني استان در قالب پاكسازي و زيبا سازي حريم راه‌ها ، شستشو و ترميم تابلوها و علائم ، منظر آرايي و زيبا سازي مبلمان جاده اي ، شانه سازي ، روکش آسفالت و لكه گيري رويه راه ،تخليه قنوها ، برم‌ها ، بارمرده گالري‌ها و سردهانه تونل‌ها ، شانه سازي ، حذف اختلاف سطح ، ريزش برداري و ساماندهي حريم با استقرار چند اكيپ ويژه به اجرا درمي‌آيد. مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اجراي اين طرح ضربتي را در مازندران بسيار حياتي و مهم برشمرد و افزود : اميدواريم با تلاش و كوشش مضاعف راهداران و رعايت كليه قوانين و مقررات توسط كاربران جاده اي ، محورهاي ايمن و روان در سطح محورهاي ارتباطي اين استان ولايت مدار داشته باشيم. روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان مازندران.
بيژن قاسمي‌مديرکل روابط عمومي‌و امور بين الملل توانير از تلاشهاي صادقانه مهندس قاسم شهابي و مجموعه تحت مديريت آن در سال گذشته بويژه در مديريت بحران‌ها تشکرو قدرداني کرد .
در قسمتي از اين پيام آمده است : سرماي کم سابقه و بارش‌هاي سنگين برف و باران و بروز طوفان و سيل و .... خرابي و آسيب‌هاي جدي به تاسيسات و شبکه‌هاي برق وارد ساخت به طوري که حجم و گستردگي خرابي‌ها مي‌توانست به يک بحران در امر خدمت رساني و تامين برق مردم منجر شود . خوشبختانه تلاش مجدانه و اهتمام مدبرانه جنابعالي و همکاران آن شرکت در رفع خرابي تاسيسات آسيب ديده ، تامين برق مشترکان و تعامل با رسانه‌هاي گروهي بويژه صداو سيما و نشريات محلي استاني در زمينه انعکاس ، انتشار و تبيين برنامه‌هاي صنعت برق آن منطقه براي مردم در اين شرايط ويژه ، رضايتمندي مردم و مسئولان را به همراه داشته است . جا دارد از حسن تدبير و زحمات جنابعالي و مساعي همکاران سخت کوش آن شرکت بويژه همکارانم در روابط عمومي‌شرکت توزيع برق مازندران تشکر و قدرداني نمايم .

گيلان_فرحي؛ طرح مطالعاتي هويت بخشي و بازپيرايي منظر پارک شهر مشهور به باغ محتشم که يکي از باغ‌هاي قديمي‌و تاريخي شهر رشت است در شهرداري منطقه دو با همکاري مشاورين متخصص تهيه گرديده و مقدمات اجرايي آن با ساماندهي و بهسازي منظر حاشيه رودخانه آغاز گرديده است .
 تلاش براي حفظ و احياي هويت تاريخي باغ محتشم و فراهم آوردن شرايط استفاده از فضاهاي متنوع اين پارک که پايگاه مردمي‌و تاريخچه ديرين آن در خاطرات همه شهروندان بالاخص سالخوردگان شهر رشت وجود دارد در بازپيرايي پارک مورد توجه قرار گرفته است . در حال حاضر با توجه به تغييرات کاربري و تغييرات پيش آمده در بخش‌هاي مختلف پارک شهر در سالهاي اخير که منجر به مشکلات عديده اي نظير آب گرفتگي و ماندآبي شدن بستر‌هاي کاشت ، شيوع بيماري برگ نارون در بين درختان و.... گرديده است به همين منظور در طرح بازپيرايي و هويت بخشي باغ محتشم برنامه‌هاي اجرايي زه کشي و بازبيني در طراحي سيستم آبياري و نيز بازپيرايي شبکه معابر و طراحي کاشت گونه‌هاي مناسب بومي‌و درختچه‌هاي بومي‌در دستور کار تيم مطالعاتي قرار گرفته است که مناسب با برنامه زمانبندي در طول سال جاري شاهد اجراي بخش‌هاي مختلف آن خواهيم بود .لازم به توضيح است در نظر است با ارائه طرح‌هاي نور پردازي ، بهسازي و طراحي مبلمان پارک شرايط براي استفاده شهروندان ، با حفظ ايمني و آسايش فراهم گردد .

بوشهر- خبرنگار تجارت : مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: طي 12 ماهه پارسال صادرات کالاهاي غير نفتي از منطقه ويژه پارس به بيش از 14 ميليارد دلار رسيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني منطقه ويژه پارس، مهدي يوسفي اظهار داشت: پارسال در مجموع 34 ميليون و 195 هزار و 965 تن کالا به ارزش 14 ميليارد و 917 ميليون و 850 هزار و 349 دلار از گمرک منطقه ويژه پارس صادر شده است که از نظر وزني داراي افزايش 41 درصدي و از نظر ارزش دلاري داراي افزايش 22 درصدي است. وي بيان کرد: ميزان صادرات غيرنفتي طي اين مدت 16 ميليون و 680 هزار و 780 تن به ارزش هفت ميليارد و 906 ميليون و 603 هزار و 778 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حيث وزن 26 درصد و از لحاظ ارزش 8 درصد رشدرا نشان مي‌دهد.مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس افزود: طي 12 ماهه پارسال 17 ميليون و 515 هزار و 185 تن ميعانات گازي به ارزش هفت ميليارد و 011 ميليون و 246هزار و 571 دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزني 59 درصد و از نظر ارزشي 43 درصد افزايش يافت است. يوسفي همچنين با اشاره به صادرات منطقه ويژه پارس در اسفند ماه پارسال گفت : در مجموع طي اسفند ماه سال گذشته سه هزار و 181 تن محصولات کالاهاي غير نفتي و ميعانات گازي به ارزش يک ميليارد و 331 ميليون و 067 هزار و 400 دلار از منطقه صادر شده است. وي گفت: يک ميليون و 573 هزار و 065 تن ميعانات گازي به ارزش 617ميليون و 081 هزار و 936 دلار طي اسفندماه پارسال صادر شده که از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 43 و 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال 94 افزايش يافته است.مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، ميزان صادرات غيرنفتي منطقه در اسفندماه پارسال را يک ميليون و 608هزار و 304تن به ارزش 713 ميليون و 985 هزار و 464 دلار عنوان کرد و اظهار داشت: صادرات غيرنفتي در اسفند ماه سال گذشته از نظر وزني 32 و از لحاظ ارزش 15درصد رشد داشته است. وي بيان کرد: در مجموع طي اسفند سال گذشته سه ميليون و 181هزار و 369 تن کالا به ارزش يک ميليارد و 331 ميليون و 067 هزار دلار از منطقه ويژه پارس صادر شده است که داراي افزايش 37 درصدي به لحاظ وزني و 25 درصدي به لحاظ ارزش ريالي نسبت به اسفند ماه سال گذشته داشته است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني منطقه ويژه پارس، مهمترين کالاها و محصولات غير نفتي صادراتي که از منطقه ويژه پارس صادر مي‌شود به ترتيب دي اتيلن گلايکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازايلين، مونو و تري اتيلن گلايکول، هوي‌اند، پلي اتيلن سبک و سنگين، ميعانات گازي، سيمان و متانول است که به 29 کشور مختلف صادر مي‌شود.

یک ميليون و ۳۰۰ هزار بيسواد مطلق داريم
رييس سازمان نهضت سوادآموزي از وجود ۱ ميليون و ۳۰۰ هزار بيسواد مطلق در کشور خبر داد. علي باقرزاده، رييس سازمان نهضت سوادآموزي در گفتگو با ايلنا، با اعلام اينکه حدود ۱ ميليون و ۳۰۰ هزار بيسواد مطلق ايراني داريم، اظهار داشت: بخشي از اين بيسوادها، آموزش ناپذير هستند و به عنوان بيسواد محسوب مي‌شوند. اينکه ممکن است؛ بين آمار بيسوادي که ما اعلام مي‌کنيم و آمار سرشماري، تفاوتي وجود داشته باشد به مسئله‌اموزش ناپذيرها برمي‌گردد. وي افزود: اين افراد آموزش ناپذير دچار اختلالات ذهني خيلي حاد هستند و بهره هوشي کم و اختلالات شديد عصبي دارند و عملا نمي‌توانيم براي آنها برنامه‌اموزشي داشته باشيم. رييس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به اينکه در سال ۹۵ در شهر تهران، ۱۰ هزار نفر را تحت پوشش برديم که اگر آمار را آناليز کنيم، عمدتا مربوط به مناطق خيلي خاص و سکونتگاه‌هاي غيررسمي‌تهران است، گفت: در شهرستان‌هاي تهران نيز ۱۷ هزار نفر تحت پوشش برديم که عمدتا مربوط به شهرستان‌هاي پاکدشت، ورامين، کهريزک و اطراف رباط کريم و مناطق خاص است.

خداحافظي با پل «گيشا» تا پاييز
معاون فني عمراني شهرداري تهران از برچيده شدن پل رو گذر گيشا تا پايان شهريورماه خبر داد. عليرضا جاويد در گفتگو با ايسنا، در مورد سرانجام برچيده شدن پل فلزي گيشا با بيان اينکه عمر مفيد بهره برداري از اين پل رو به اتمام است و در زمان ساخت نيز به صورت موقت براي عبور و مرور شهروندان ايجاد شده بود، گفت: اين پل موقت براساس بار و مختصات ترافيکي سالهاي قبل ساخته شده بود و در حال حاضر نمي‌تواند به اين حجم خودروها پاسخ دهد و کشش اين حجم تردد را ندارد. وي با بيان اينکه تا پايان شهريور ماه اين پل جمع آوري و به جاي آن زير گذري که در حال ساخت است فعاليت مي‌کند، گفت: مطالعات لازم براي انجام اين کار انجام شده است و در حال حاضر عمليات براي تکميل زيرگذر در حال انجام است. جاويد گفت: شش پل فلزي اعم از پل کريم‌خان، پل حافظ، چوبي، آزمايش و... در تهران وجود دارد که کارشناسان معاونت فني و عمراني تک به تک اين پل‌ها را از نظر ميزان عمر مفيد و بهره وري بررسي مي‌کنند.

بازگشت هواي پايتخت به وضعيت ناسالم
معاون پايش و نظارت اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران گفت: وضعيت کيفي هواي تهران با شاخص کيفي 114 در وضعيت ناسالم براي گروه‌هاي حساس است. محمد رستگاري معاون پايش و نظارت اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: براساس آخرين اطلاعات ايستگاه‌هاي سنجش کيفيت هواي تهران، وضعيت کيفي هواي تهران در 24 ساعت گذشته منتهي به روز گذشته 22 فروردين ماه در وضعيت ناسالم براي گروه‌هاي حساس است. وي افزود: در اين بازه زماني وضعيت آلاينده مونوکسيدکربن: پاک(43)، ازن: پاک(31)، دي اکسيد نيتروژن: سالم(76)، دي‌اکسيد‌گوگرد: پاک(21)، ذرات‌معلق با قطر کمتر از 10 ميکرون: سالم(81)، ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 ميکرون( 114) ناسالم براي گروه‌هاي حساس است.

سد های«زاگرس» و «سليمانشاه» سرريزشد
 مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان کرمانشاه از سرريز دو سد "زاگرس" و "سليمانشاه" پس از بارندگي‌هاي اخير خبر داد و گفت: هم اکنون حدود 86 درصد ظرفيت سدهاي در دست بهره‌برداري استان پر است. کياست اميريان با اشاره به بارندگي‌هاي مناسب سال جاري اظهار کرد: توزيع زماني و مکاني مناسب بارش‌هاي استان باعث شده وضعيت ذخيره آب بسياري از سدهاي استان مطلوب باشد.وي ادامه داد: هم اکنون از ظرفيت 830 ميليون مترمکعبي هفت سد در دست بهره‌برداري استان کرمانشاه، حدود 715 ميليون مترمکعب آن پر است که معادل 86 درصد ظرفيت سدهاي استان است.مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان کرمانشاه افزود: اين بارش‌هاي مناسب باعث شد دو سد زاگرس و سليمانشاه نيز در وضعيت سرريز قرار گيرند.اميريان همچنين ادامه داد: تمام ذخيره آب پشت سدهاي استان مربوط به بارندگي امسال نيست و بخشي نيز ناشي از مديريت مصرف آب و آورد رودخانه‌ها در سال گذشته بوده است. وي ميانگين بارش‌هاي سال زراعي جاري استان(از ابتداي مهرماه تاکنون) را نيز حدود 368 ميلي‌متر اعلام کرد که نسبت به بلندمدت هفت درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است.

جهاد كشاورزي كرمانشاه،  دستگاه برتر شد
بر اساس ارزيابي اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان کرمانشاه؛ سازمان جهاد کشاورزي اين استان به عنوان يکي از دستگاههاي برتر در ثبت اشتغال ايجادي در سامانه ملي رصد معرفي گرديد.مهندس داود ياوري مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي اين استان در مراسم اهداي لوح تقدير گفت: با توجه به پيگيري‌ها و تلاش‌هاي سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه، خصوصا معاونت برنامه ريزي و امور اقتصادي اين سازمان در توسعه کسب و کار، ايجاد اشتغال در بخش کشاورزي و تعامل مناسب با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي، اين سازمان به عنوان يکي از دستگاههاي برتر استان کرمانشاه در زمينه ثبت اشتغال ايجادي در سامانه ملي رصد معرفي گرديد.در ادامه دکتر خسرو شهبازي رئيس سازمان جهادکشاورزي استان کرمانشاه با اشاره به اهميت ونقش ويژه بخش کشاورزي در سالي که از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به نام اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده است، تصريح کرد: اين سازمان در سال 96 نيز همچون سنوات گذشته و با حساسيت بيشتر از تمام فرصت‌ها و پتانسيل‌هاي بخش کشاورزي براي ايجاد اشتغال استفاده خواهد شد.شهبازي افزود: ظرفيتهاي بسيار زيادي در زمينه توليد محصولات کشاورزي، خصوصا صنايع تبديلي و تکميلي براي ايجاد اشتغال وجود دارد که کارآفرينان مي‌توانند از اين پتانسيلها استفاده کرده و مجموعه جهادکشاورزي نيز از هرگونه فعاليتي که به افزايش اشتغال کمک کند حمايت خواهد کرد.وي با تقدير از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي که زحمت ارزيابي عملکرد دستگاههاي اجرايي در ايجاد اشتغال را متقبل شده‌اند، بر آمادگي سازمان جهادکشاورزي استان کرمانشاه براي همکاري بيشتر در زمينه کارآفريني تاکيدکرد.گفتني است در ادامه اين ديدار و پس از اهداي لوح تقدير به رئيس سازمان جهادکشاورزي استان کرمانشاه به دليل تلاش سازنده و همکاري گسترده مجموعه جهادکشاورزي در کسب رتبه برتر استان با اهداي لوح تقدير از مهندس علي چاله چاله معاونت برنامه ريزي و امور اقتصادي، مهندس وحيد محمدپور مدير امور سرمايه گذاري و کارشناسان مديريت سرمايه گذاري اين سازمان نيز قدرداني گرديد.