افزایش سفارش تلفن های گالکسی اس 8
مقامات کمپانی سامسونگ می گویند سفارشات دریافتی برای مدل جدید تلفنهای همراه این شرکت بنام گالاکسی اس ۸ بالاتر از نسل اس ۷ این دستگاههای هوشمند بوده است. به گزارش دیجیتال ژورنال، در دو روز گذشته شرکت سامسونگ 550 هزار گوشی تلفن هوشمند را به فروش رفته است.سیستمی در این مدلها تعبیه شده که از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می کند. رییس بخش تولید تلفنهای همراه شرکت سامسونگ می گوید: «بعنوان یک مسئول می توانم به مشتریان این اطمینان را بدهم که گالاکسی اس ۸ هیچ مشکل ایمنی نخواهد داشت. بدون هیچ ترسی می توان از آنها استفاده کرد. تدابیری برای استفاده از باطری های دارای کیفیت بالا اجرا شده است. نه تنها موقعیت و کیفیت شرکتهای سازنده باطری بلکه کمپانی های فروشنده آن نیز بررسی می شود.»رسوایی آتش گرفتن برخی مدلهای گالاکسی نوت ۷ در حین شارژ موجب شده اکنون شرکت سامسونگ به معیارهای ایمنی و کیفیت بسیار بالای تلفنهای همراه خود توجه بیشتری داشته باشد.گالاکسی اس ۸ در تاریخ ۲۱ آوریل وارد بازارهای ایالات متحده آمریکا، کانادا و کره جنوبی می شود.

شورش نمایندگان انگلیس علیه ترزا می
نمایندگان حزب محافظه کار منتقد دولت ترزا می درباره مهاجرت است. به گزارش ایندیپندنت، نخست وزیر انگلستان با شورش نمایندگان مجلس عوام روبرو شده که خواستار برداشتن محدودیت برای ورود دانشجویان خارجی هستند که به عنوان مهاجر محسوب شدند.ترزا می تحت فشار شدید تعداد زیادی از وزرای کابینه نیز هست. نمایندگان حزب محافظه کار نسبت به موضع  ترزا می درباره قراردادن دانشجویان خارجی به عنوان مهاجران بلقوه در طولانی مدت ناراضی هستند و خواستار توقف این طبقه بندی است. بسیاری از نمایندگان نگران این شورش و لرزش قایق حزب هستند. اما انتظار می رود تعداد نمایندگان مخالف با دولت روبه افزایش است. موضوع مهاجرت یکی از موارد اصلی سیاست های دولت ترزا می پس از برگزیت است.

افزایش تنش میان هند و پاکستان
هند در واکنش به صدور حکم اعدام 'کلبوشان یادو' شهروند هندی متهم به جاسوسی در پاکستان،مذاکرات امنیت دریایی با پاکستان که قرار بود دوشنبه هفته آینده برگزار شود را به حالت تعلیق در آورد. وزارت دفاع هند روز شنبه در پیامی رسمی به پاکستان اعلام کرد هند آمادگی میزبانی مذاکرات امنیت دریایی مشترک را ندارد.هند و پاکستان در 27 مارس (هفتم فروردین)برای برگزاری مذاکرات دو جانبه امنیت دریایی با هدف بهبود روابط که در طول یک سال گذشته پس از حمله شبه نظامیان به 'اوری' در شمال کشمیر و کشته شدن 19 نیروی امنیتی هند دچار تنش شدید شده بود به توافق رسیدند.صدور حکم اعدام 'کلبوشان یاداو' شهروند هندی متهم به جاسوسی در پاکستان روابط دهلی نو و اسلام اباد را وارد مرحله جدیدی از تنش کرده است.ارتش پاکستان هفته گذشته از صدور حکم اعدام 'کلبوشن یادو' تبعه هندی متهم به جاسوسی در پاکستان خبر داد و اعلام کرد حکم اعدام این تبعه هندی توسط ژنرال 'قمر جاوید باجوا' تایید شده است.تایید حکم های صادره از سوی دادگاه نظامی پاکستان توسط فرمانده ارتش این کشور، به مفهوم نهایی بودن آن حکم تلقی می شود.پاکستان مدعی است 'کلبوشن یادو' یکی از افسران نیروی دریایی هند روز 13 اسفند 1394 در منطقه 'ماشکیل' در ایالت بلوچستان درحالی که قصد جاسوسی و خرابکاری علیه پاکستان داشت، دستگیر شد.اسلام آباد مدعی است 'یادو' در بازجویی ها، اعتراف کرده که از سوی سرویس اطلاعاتی هند (RAW) مامور جاسوسی و انجام فعالیت های خرابکاران در پاکستان شده است.

جاسوسی آمریکا از سیستم بانکی سوئیفت
جدیدترین اسناد منتشر شده گروه هکری Shadow Brokers نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا از شبکه تبادل بانکی سوئیفت، همه نسخه های ویندوز و بانک‌های خاورمیانه‌ای جاسوسی می‌کند. هکرهای یاد شده از هشت ماه قبل تا به حال اطلاعات طبقه بندی شده متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا را افشا کرده اند و حالا آنها اسنادی را افشا کرده اند که نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا به عمق زیرساخت های شبکه تبادل پولی و بانکی در منطقه خاورمیانه نفوذ کرده است. انتشار این اسناد می تواند رسوایی جدیدی را برای این سازمان جاسوسی و کاخ سفید به وجود آورد. 300 مگابایت اسنادی که توسط Shadow Brokers در اینترنت منتشر شد نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا بدون محدودیت یا مشکل خاصی در شبکه تبادل بانکی سوئیفت نفوذ کرده و از جمله EastNets را هک کرده است. EastNets نام شرکتی در دوبی است که بر پرداخت ها و تبادلات بانکی در سوئیفت نظارت می کند. در میان اسناد افشا شده فهرستی از رایانه های هک شده یا مورد نفوذ قرار گرفته وجود دارد که متعلق به موسسات مالی و اعتباری در قطر، دوبی، ابوظبی، سوریه، یمن و فلسطین هستند.پیش از این هکرها با نفوذ به شبکه تبادل بانکی سوئیفت موفق به سرقت 81 میلیون دلار پول از بانک مرکزی بنگلادش شده بودند و این اقدام و اقدامات هکری مشابه به دولت کره شمایلی نسبت داده شده بود. اما با توجه به اسناد تازه افشا شده می توان فهمید که نفوذ به سوئیفت و مختل کردن آن کار دولت امریکاست و نه دولت های متخاصم با آن. East net در واکنش به اسناد تازه افشا شده هک شدن خود را تکذیب کرده و افزوده که هیچ شواهدی در این زمینه وجود ندارد. اما فهرست موسسات هک شده توسط دولت آمریکا این ادعا را زیر سوال می برد. از جمله این موسسات می توان به بانک سرمایه گذاری اول قطر، شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی عربی بحرین، بورس کالا و طلای دوبی، بانک بین المللی تضامنی، بانک اسلامی نور، شرکت پتروشیمی کویت، شرکت مخابراتی قطر اشاره کرد. به نظر می رسد آژانس امنیت ملی آمریکا از طریق نفوذ به این شبکه های تبادل بانکی به دنبال جمع آوری اطلاعاتی در مورد فعالیت های گروه های شبه نظامی تندرو و برخی تروریست ها و نیروهای مسلح افراطی بوده است. اما آژانس امنیت ملی آمریکا علاوه بر سوئیفت از تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز نیز جاسوسی می کند و برای این کار از حفره های امنیتی متعدد موجود در سیستم عامل یاد شده استفاده می کند. در اسناد افشا شده بیش از 20 آسیب پذیری که مورد سواستفاده قرار گرفته اند فاش شده و بر مبنای 15 مورد از آنها ابزار هکری طراحی شده است. براساس این اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا با دسترسی به سامانه پیام‌رسان بین‌بانکی شبکه «سوئیفت»، گردش‌های پولی بین بانکهای برخی از کشورهای غرب آسیا (خاورمیانه) و آمریکای لاتین را رصد کرده است.

کاهش محبوبیت ترامپ به 39 درصد
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که با تشدید تنش های سیاسی در جهان، میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همچنان پایین و بر روی رقم 39 درصد است.  طبق این نتایج که در پایگاه اینترنتی The Marist Institute منتشر شده است، 85 درصد از دمکرات ها، 70 درصد از افراد مستقل و 64 درصد از جمهوری خواهان بر این باورند که تنش ها در سراسر جهان تشدید شده است.در نظرسنجی ماه گذشته که این موسسه انجام داد میزان محبوبیت ترامپ 38 درصد به ثبت رسید و این نتایج نشان می دهد که با توجه به دیدگاه آمریکایی ها درباره افزایش تنش ها درمنطقه، تغییر چندانی در میزان محبوبیت ترامپ رخ نداده است.بر اساس این گزارش، 49 درصد از پاسخ دهندگان نارضایتی خود را از عملکرد ترامپ ابراز کرده و 12 درصد گفته اند که به عملکرد وی اطمینان ندارند. 40 درصد از آمریکایی ها می گویند تصمیمات ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جایگاه کشور را در عرصه جهانی تقویت کرده که نسبت به 35 درصد ماه گذشته افزایش نشان می دهد. اما 49 درصد معتقدند که رئیس جمهوری جایگاه کشور را در عرصه بین المللی تضعیف کرده است. 79 از جمهوری خواهان معتقدند که رئیس جمهوری نقش آمریکا را در جهان تقویت کرده است. اما فقط 13 درصد از دمکرات ها و 35 درصد از افراد مستقل با این نظر موافقند. این نتایج که در بازه زمانی 11 تا 12 آوریل (23-22 فروردین) و با ضریب خطای 3 درصد از بین هزار و 69 نفر از افراد بزرگسال انجام شده است، نتیجه گرفت که 80 درصد از جمهوری خواهان و تنها 12 درصد از دمکرات ها رئیس جمهور جدیدشان را تایید می کنند.

نگرانی نسبت به نتیجه همه پرسی قانون اساسی ترکیه شدت گرفت؛
گروه بین الملل - روز یکشنبه رای دهندگان ترک درباره گسترش سطح قدرت رئیس جمهور تصمیم می گیرند. اردوغان به دنبال کودتای نافرجام در اخراج 130 هزار کارمند و بازداشت 45 هزار نفر اعمال نظر داشته است.
به گزارش نیویورک تایمز طرفداران اردوغان این  همه پرسی تغییر در قانون اساسی را پاسخی ضروری به آشوب در ترکیه می دانند.درمقابل منتقدان اردوغان تاکیید دارند که او سعی دارد از آشوب به نفع خود برای کسب قدرت بیشتر استفاده کند.بعد از هفته‌ها برگزاری کمپین‌های پر شور "آری" و "نه" درباره تغییرات قانون اساسی، ترکیه شاهد رفراندوم سرنوشت‌ساز خود خواهد بود. این در حالی است که ناظران سازمان امنیت و همکاریهای اروپا در آخرین گزارشهای خود از نبود آزادی برای کارزارهای «نه به اصلاح قانون اساسی» خبر داده اند. در این گزارش آمده است که فعالیت طرفداران رای «نه» دارای ممنوعیت ها و موانعی بوده و مخالفان در مواردی با برخورد پلیس روبرو شده اند. با وجود اینکه نظرسنجی ها نشان دهنده پیروزی حامیان رای «آری» با اکثریتی اندک هستند اما مولفه هایی چون رای حزب ناسیونالیست «حرکت ملی» و نتایج شمارش آرای اتباع خارج از ترکیه در نتیجه همه پرسی تاثیر گذار خواهد بود.در این همه‌پرسی نزدیک به ۵۵ میلیون شهروند ترکیه واجد شرایط رای دادن هستند. به گزارش حریت، در حالی که اعضای حزب مردم جمهوری‌خواه و حزب دموکراتیک خلق طرفدار کردها مخالفت خود را با این اصلاحات در قانون اساسی اعلام کرده‌اند، در اواخر ماه ژانویه سال جاری پارلمان ترکیه این تغییرات را با رای ۳۳۹ نفر از اعضای حزب عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی گرا تصویب کرد.اگر این اصلاحات قانون اساسی در رفراندوم تصویب شود در این صورت رئیس‌جمهور قادر خواهد بود که روابط خود را با حزب سیاسی‌اش حفظ کند. براساس این تغییرات پست نخست وزیری حذف می‌شود و رئیس‌جمهور با در دست داشتن اختیارات اجرایی بیشتر می‌تواند احکامی را صادر کند. همچنین این تغییرات این اختیار را به رئیس‌جمهور می‌دهد که دستوراتی را درباره وضعیت فوق‌العاده و انتصاب مسئولان کشور صادر کند. در واقع رئیس‌جمهور این اختیار را خواهد داشت که وضعیت فوق‌العاده را بدون نیاز به تصویب کابینه صادر کند و پیش‌نویس بودجه را که تاکنون یکی از وظایف پارلمان بود، ارائه کند. هم چنین بسته اصلاحات قانون اساسی ترکیه شامل قوانینی می‌شود که ساختار دو بدنه قضائی مهم در این کشور  یعنی دادگاه قانون اساسی و شورای عالی قضات و دادستان‌ها را مورد هدف قرار خواهد داد. بر اساس این تغییرات، اعضای شورای عالی قضات و دادستانها از ۲۰ نفر به ۱۳ نفر کاهش خواهند یافت که ۴ نفر از آنها به صورت مستقیم از سوی رئیس‌جمهور انتخاب شده و تنها ۷ نفر از آنها را پارلمان انتخاب خواهد کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که وزیر دادگستری و معاونش نیز به طور طبیعی عضو این شورا خواهند بود.از سوی دیگر  در پی این تغییرات احتمالی، دادگاه قانون اساسی که شامل ۱۵ قاضی است، ۱۲ نفر آنها توسط رئیس‌جمهور انتخاب شده و تنها ۳ نفر از اعضای آن توسط پارلمان برگزیده خواهند شد. این در حالی است که یکی از وظایف دادگاه قانون اساسی این است که در صورتی که پارلمان با کسب دو سوم آراء به استیضاح رئیس‌جمهور رای دهد، دادگاه قانون اساسی این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهد.به طور کلی انتظار می‌رود در همه پرسی شاهد حضور گسترده‌ای از مردم ترکیه باشیم. در این رای گیری ۱.۲ میلیون نفر از جوانان ترکیه برای اولین بار برای رای دهی واجد شرایط خواهند بود. شورای عالی انتخابات اعلام کرده است که ۱۶۷ هزار و ۱۴۰ صندوق رای برای رای دهندگان تهیه شده و همچنین ۴۶۱ صندوق دیگر نیز برای زندان‌های این کشور فراهم شده است. روند رای دهی در مناطق شرق و جنوب شرقی ترکیه یک ساعت زودتر از زمان رسمی آغاز شده و همچنین یک ساعت دیرتر به پایان خواهد رسید. دلیل این امر درگیری‌های موجود میان نیروهای امنیتی ترکیه و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است.دولت اهمیت ویژه‌ای به امنیت رفراندوم می‌دهد. در همین راستا نزدیک به ۲۵۱ هزار و ۷۸۸ مامور پلیس و ۱۲۸ هزار و ۴۵۵ مامور ژاندارمری برای تضمین امنیت رای گیری‌ها حضور خواهند یافت.همچنین نزدیک به ۱۷ هزار پلیس و نیروهای ارتش نیز از نواحی مهم در کشور حفاظت خواهند کرد. علاوه بر نیروهای امنیتی و پلیس، ۵۱ هزار و ۱۴۸ نفر از نیروهای گارد امنیتی و ۱۸ هزار و ۶۷۵ نفر از نیروهای داوطلب در ۲۶ شهر ترکیه نیز به هنگام برگزاری رفراندوم حضور خواهند داشت.از سوی دیگر  برای حفظ امنیت صندوق‌های رای دوربین‌هایی در محل‌های رای گیری نصب شده است که این دوربین‌ها توسط یک مرکز به خصوص از طریق ویدئو کنفرانس مورد نظارت قرار خواهد گرفت.
نوسان اقتصادی در ترکیه
با توجه به نزدیک شدن زمان همه‌پرسی در ترکیه، احتمالا این کشور با دوره جدیدی از نوسان‌های اقتصادی مواجه خواهد شد. براساس این همه‌پرسی شهروندان ترکیه به حضور یا نبود نخست وزیر در سیستم اداره کشور رای خواهند داد، اما این رای‌گیری در شرایط فعلی تنها تعیین‌کننده معادلات سیاسی برای این کشور و سیستم اداره آن نیست، بلکه می‌تواند به نوعی مستقیما بر اقتصاد آن نیز تاثیرگذار باشد. این در حالی است که براساس اصول اقتصادی بازارها زیاد به انجام همه‌پرسی‌ها علاقه‌ای نداشته و معمولا صاحبان سرمایه به شرایطی باثبات و آرام تاکید دارند که این روند در شرایط فعلی ترکیه دیده نمی‌شود. نکته قابل توجه درباره نتایج اقتصادی همه‌پرسی ترکیه این است که در شرایط فعلی و تغییرات سیاسی سراسر جهان بخصوص ریاست دونالد ترامپ بر کاخ سفید، آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخابات در آلمان و فرانسه، روابط اقتصادی میان ترکیه و اتحادیه اروپا به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری خود رو به تیرگی گذاشته و صاحبان سرمایه زیاد از آینده ابراز امیدواری نمی‌کنند.
تیره شدن روابط ترکیه و اتحادیه اروپا
وزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد، کشورش در صورتی که اتحادیه اروپا پاسخی مثبت به مساله آزاد کردن روادید برای سفر اتباع ترکیه ندهد می‌تواند در همه توافق‌هایش بر سر مقابله با ورود پناهجویان با این بلوک بازبینی کرده و یا آنها را معلق سازد. به گزارش سایت شبکه الجزیره، دولت ترکیه از اوایل سال ۲۰۱۶ موافقت کرد تا در ازای آزاد شدن روادید برای سفر اتباع ترکیه به اروپا به مقابله با موج ورود مهاجران به این قاره از خاکش کمک کند.با این حال چندی بعد بروکسل اعلام کرد که ابتدا می‌خواهد آنکارا قوانین مبارزه با تروریسمش را که بیش از حد گسترده است، اصلاح کند.مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: این توافق مربوط به مقابله با پناهجویان و مهاجران و آزادسازی روادید به صورت یک بسته ارائه شدند. اگر ما از اتحادیه اروپا پاسخی منفی دریافت کنیم این حق را داریم که همه این توافقات را مورد بازبینی یا تعویق قرار بدهیم. اتحادیه اروپا باید به مردم کشورمان آزادی روادید را که شایسته آنهاست، بدهد. ترکیه قلب امنیت اروپاست. این در حالی است که روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا در آستانه همه پرسی یکشنبه درباره اصلاحات قانون اساسی ترکیه تیره‌تر شده و ترکیه پیش از این نیز نسبت به در خطر بودن توافقش با این بلوک هشدار داده است.اردوغان همچنین پیش از این گفته بود که ممکن است یک همه پرسی بر سر تدوام مذاکرات کشورش برای پیوستن به اتحادیه اروپا برگزار کند. پیروزی اردوغان در همه پرسی روز یکشنبه می‌تواند باعث تقویت موضع داخلی او به منظور تعاملش با اتحادیه اروپا شود.

نیروهای دموکراتیک سوریه در راستای گام برداشتن بر مسیر آزادسازی رقه پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش توانستند وارد شهر الطبقه در نزدیکی شهر رقه شوند.
به گزارش خبرگزاری "هاوار"، نیروهای دموکراتیک سوریه توانست به مسافت ۱.۵ کیلومتر به سمت شهر الطبقه پیشروی کنند.بعد از درگیری‌های شدید میان تروریست‌های داعش و نیروهای کرد سوری، این نیروها توانستند وارد نخستین محله از محله‌های شهر الطبقه از محور غرب و شرق شوند.نیروهای دموکراتیک سوریه توانستند طی این عملیات ۱۰ تن از تروریست‌ها را از پای درآورند و به مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات دست یابند. ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از این نیروها در این عملیات حمایت می‌کند. بر اساس این گزارش، عناصر مسلح گروه مذکور که از شبه نظامیان کرد (پ ی د) و هم پیمانان عرب، ترکمن و سریانی آنها تشکیل شده و از پشتیبانی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا برخوردار است، از نیمه شب گذشته ورود به الطبقه (الثوره) را آغاز کردند و تاکنون موفق شده اند بیش از 1/5 کیلومتر در داخل این شهر پیشروی کنند.این در حالی است که درگیری شدید میان نیروهای دمکراتیک سوریه و تروریست های داعش در الطبقه که در همان محله ورودی این شهر کشته شدند 10 تروریست و دو شبه نظامی را در پی داشته، همچنان ادامه دارد و هواپیماهای ائتلاف از این نیروهای پشتیبانی می کنند.
مسکو میزبان دور دیگری از گفت‌و‌گوهای صلح درباره افغانستان با حضور نمایندگانی از افغانستان، ایران، چین، پاکستان، هند و چند کشور آسیای میانه شد.
در این نشست از گروه طالبان خواسته شد تا از فعالیت‌های نظامی خود دست بردارند و برای حل و فصل بحران افغانستان با دولت افغانستان داخل مذاکرات مستقیم شود. هدف از برگزاری این نشست "ادامه تلاش‌های منطقه‌ای برای تأمین صلح و امنیت در افغانستان" خوانده شده است.در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که شرکت‌کنندگان این نشست تأکید کردند که بحران افغانستان هیچ راه حل نظامی نداشته و جنگ باید از طریق راه‌های سیاسی حل و فصل شود.در نشستی که جمعه در مسکو برگزار شد، دیپلمات‌های ارشد از کشورهای افغانستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کردند.آمریکا با وجود دعوت مسکو، در این کنفرانس شرکت نکرد. کاخ سفید می‌گوید که روسیه با دخالت دادن طالبان در گفت‌وگوهای صلح به این گروه نظامی مشروعیتی می‌بخشد که شایستگی آن را ندارد.وزارت خارجه روسیه در باره نگرانی‌های مقام‌های آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از گروه طالبان واکنش نشان داده و گفته که هدف از تماس دولت روسیه با طالبان "مشروعیت" بخشیدن به این گروه نیست بلکه به دلیل وجه اشتراک در مواضعشان نسبت به گروه داعش است.
کره شمالی تهدید کرد که حمله احتمالی اتمی آمریکا را با پاسخی مناسب تلافی خواهد کرد. چو ریونگ هائه، مقام دوم کره شمالی می‌گوید، کشورش آماده است "جنگی کامل را با جنگی کامل پاسخ دهد."
  چو ریونگ هائه، دومین مقام بلندپایه در کره شمالی در یک سخنرانی در پیونگ‌یانگ که توسط تلویزیون دولتی این کشور پخش شد،  خطاب به آمریکا گفت: «ما آماده‌ایم، به هر حمله هسته‌ای با یک حمله اتمی به روش خودمان پاسخ گوییم.»او این سخنان را کمی پیش از شروع یک رژه بزرگ نظامی اظهار کرد که به مناسبت فرا رسیدن صدوپنجمین زادروز کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی برگزار شد.این رژه در حضور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و نوه بنیانگذار و دیگر مقام‌های ارشد این کشور انجام ‌می‌شود. سربازانی که در این رژه شرکت می‌کنند راه میدان بزرگ مرکزی پایتخت کشور را در پیش خواهند گرفت. در جهان این نگرانی بالا گرفته که کیم جونگ اون در زادروز بنیانگذار کره شمالی دست به یک آزمایش اتمی تازه بزند. کارشناسان آمریکا می‌گویند، تصاویر ماهواره‌ای فعالیت‌های مشکوکی در منطقه پونگیری که محل اصلی آزمایش‌های هسته‌ای این کشور است را نشان می‌دهند. ه گزارش تلویزیون مرکزی چین، دولت این کشور قصد دارد پروازهای بین پکن و پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی را از روز دوشنبه ۱۷ آوریل به حال تعلیق در آورد.