رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از فازهای گازی مطرح کرد؛
حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهوري گفت: فازهاي پارس جنوبي سکوهاي پرش ايران به سمت پيشرفتي است که مورد انتظار ملت بزرگ ايران است .
به گزارش ايرنا رئيس جمهوري در آئين بهره برداري رسمي‌از فازهاي 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبي در تماس تلفني با مديران اين پروژه‌ها در سکوهاي نفتي مستقر در دريا افزود: دست مريزاد به شما مي‌گويم که اين افتخارات را براي ما در معرض نمايش ديد جهانيان قرار داديد.
رئيس جمهوري يادآورشد: امروز شاهد افتتاح بزرگترين سرمايه گذاري در صنعت نفت، گار و پتروشيمي‌به دست مديران، جوانان و طراحان ايراني هستيم.
رئيس جمهوري با اشاره به اينکه ما روزهاي بزرگي در تاريخ کشورمان داشته‌ايم افزود:بزرگترين هدف ما آن است که ايران را به نقطه اوجي برسانيم که همه ايرانيان در تاريخ در انتظار آن بوده‌اند .
وي گفت:درهشت سال دفاع مقدس به فکر پيشرفت صنعت دفاع کشور براي قدرت سرزمين مقدسمان بوديم.
روحاني افزود: آن روز که من ديدم اقتصاد دانان کشور توانستند تورم 45درصدي را تک رقمي‌کنند آن روز، روز افتخار نه براي دولت و اقتصاد دانان بلکه براي ملت ايران بود.
وي تصريح کرد: آن روز که شاهد بوديم رشد کشوربعد از 12 سال انتظار براي اولين بار از هشت درصد عبور کرد روز افتخار بود.وي افزود: آن روز که توانستيم در مقابل شش قدرت بزرگ دنيا حرف ملت ايران را به کرسي بنشانيم و بعد از دعاي شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان پيروزي بزرگ را در سايه دعاي مردم و رهبري رهبرمعظم انقلاب، فداکاري و قدرت ديپلماسي شاهد آن پيروزي بوديم روز افتخار ما بود.
رئيس جمهوري گفت: آن روز که طرح تحول سلامت در ايران به ثمر نشست و مردم در بيمارستانها مجبور نبودند براي پرداخت پول بيماري، طلاي همسران و فرش زيرپايشان را بفروشند و روزي که ديدم روستائيان، حاشيه نشينان و همه ايرانيان زير پوشش بيمه درماني قرار گرفتند آن روز، روز فخر ما بود.
وي تصريح کرد: امروز نيز با بهره برداري از فازهاي 17،18، 20، 21 و 19 روز تحقق اقتصاد مقاومتي ايران و افتخار ديگري رقم خورد.روحاني اضافه کرد: صنعت نفت و مديران نفت ما در سال 95 و 96 براي ما روزهاي پرافتخاري را آفريدند.
وي افزود: آن روزي که ظرف چند ماه مديران نفتي توانستند قدرت صادرات نفت خام و ميعانات را به دو برابر افزايش دهند، آن روزي که مديران نفت ما و وزير نفت ما در اوپک توانست حق غصب شده ملت ايران را بازپس بگيرد و ما توانستيم حقمان را بگيريم و توليد نفتمان را همزمان با کاهش ديگر توليد کنندگان نفت به مرز قبل از تحريم برسانيم افتخاري بزرگ براي ملت ايران بود.روحاني گفت: امروز که بعنوان روز ماندگار صنعت نفت و گاز کشور ما است در يک روز پنج فاز و يک فاز که معادل دو فاز است در واقع شش فاز پارس جنوبي افتتاح و بهره برداري مي‌شود.وي يادآور شد: همزمان بابهره برداري از طرحهاي ياد شده برداشت از لايه نفتي پارس جنوبي نيز امروز آغاز مي‌شود و همچنين چند طرح پتروشيمي‌اين منطقه نيز بهره برداري خواهد شد.وي افزود: اينکه ايران قدرتمند ما در يک روز سرمايه گذاري بيش از 20 ميليارد دلار را افتتاح و بهره برداري مي‌کند بعنوان يک روز به ياد ماندني براي تاريخ صنعت نفت کشور ما خواهد بود.روحاني گفت: عزت ما در سايه اقتصاد مقاومتي، در سايه موفقيت ما در صحنه‌هاي مختلف، امنيت بزرگ، آرامش، صداي بلند آزادي ملت ايران و ان شاالله مشارکت بزرگ ملت ايران در 29 ارديبهشت در سرزمين ايران و پيشرفت به دست ايرانيان عزيز در همه زمينه‌هاست.
وي تصريح کرد: افتخار ما اين است که‌امروز مي‌بينيم در يک ميدان مشترک که همسايه ما از همين ميدان استفاده و بهره برداري مي‌کند از ميزان بهره برداري او داريم سبقت مي‌جوئيم خود يک افتخار است.
وي تصريح کرد: اينکه در آغاز به کار اين دولت توليد و ظرفيت ما 240ميليون مترمکعب گاز در روز بود و امروز بعد از سه سال و نيم توليد و ظرفيت ما با افزايش بيش از دو و سه تا چهاردهمي‌برابر به 575ميليون مترمکعب رسيده است به معني اين است که ما مي‌توانيم.وي افزود: اگر با هم باشيم، وحدت داشته باشيم و دست به دست هم دهيم ما مي‌توانيم.
روحاني اظهارکرد:ما مي‌توانيم عزت، پيشرفت،آرامش دوباره، موفقيت و اقتصاد دانش بنيان و حرکت به سمت قله‌هاي پيشرفت را به ارمغان آوريم و به دنبال مسائل جزيي و پيش پا افتاده نرويم.وي تاکيد کرد:ملت ايران ملت فرهنگ، عشق به قرآن، عشق پيامب رو اهل بيت (ع) و داراي اخلاق است نگذاريم فضاي ما با دروغ، تهمت، باگفتن سخن خلاف، آلوده شود.
روحاني افزود: افتخار ما راستگويي، شفافيت، احترام به حقوق يکديگر و بزرگانمان است.
وي تصريح کرد: ديديم روزي که به بهشتي توهين کردند و سالها بعد شرمنده بودند،به‌هاشمي‌رفسنجاني توهين کردند و امروز بعد از پرواز روح او به آسمانها شرمنده هستند.
رئيس جمهوري بااشاره به اينکه نگذاريم در برابر افتخارات کشورمان و بزرگان کشورمان شرمنده باشيم افزود: تازه اين شرمندگي دنيا است و شرمندگي قيامت بيشتر و بدتر است.
وي بدون نام بردن از فرد خاصي گفت: برادر، در کنار هم، دستگيرهم و با مردم با صداقت سخن بگوييم.
روحاني افزود: ملت ما صلح، آرامش ، پيشرفت، امنيت و عزت بلند مي‌خواهد.
وي با بيان اينکه ما مي‌توانيم به همه اين اهداف برسيم گفت: ما انقلاب نکرده بوديم که رو در روي هم باشيم، همديگر را تخريب کنيم و براي مواد غذايي دستمان به سوي بيرون دراز باشد.رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه به فکر خودکفايي در گندم، گاز، نفت گاز و گازوئيل و بنزين بوديم بدون اشاره به طرح خاصي يادآورشد: درهفته‌هاي آينده در زمينه بنزين نيز محقق مي‌شود و با اين طرح همه انتظارات اين ملت برآورده مي‌شود.روحاني افزود: در زمينه ارتباط با دنيا ايران را بعنوان کريدور شمال – جنوب و شرق و غرب قرار داده‌ايم.
رئيس جمهوري تصريح کرد: ما در همه زمينه‌ها شامل آب، محيط زيست، برق، عمران شهري و روستايي و گازرساني توفيقات خوبي داشتيم و بايد در زمينه علم، دانش و فناوري که به حمد الله‌امسال در ميان 25 کشور بزرگ دنيا رتبه اول علمي‌را کسب کرده‌ايم و در بعد فرهنگي، اجتماعي نيز بايد گامهاي جدي را برداريم.
رئيس جمهوري گفت: اما هرکجا پيشرفتي شاهد هستيم بايد براي پيشرفت آن منطقه نيز تلاش شود.
وي يادآور شد: اينکه در عسلويه، نخل تقي و کنگان امروز شاهد ميزباني مردم بوشهر براي صنعت گاز، نفت و پتروشيمي‌کشور هستيم بايد از محصول اين پيشرفت مردم اين استان و به ويژه اين منطقه استفاده و بهره برداري بهينه کنند.
وي ادامه داد: بايد بيشترين استفاده از مشاغلي که در اين منطقه ايجاد مي‌شود مردم بومي‌اين استان و اين منطقه نيز بتوانند استفاده کنند.رئيس جمهوري را در اين سفر محمد جواد ظريف وزير امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، فخرالدين دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش، سورنا ستاري معاون علمي‌و فناوري و نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهوري همراهي مي‌کنند.

رييس مجلس شوراي اسلامي؛
رييس مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به برخي انتقادات نسبت به نام‌نويسي تعداد زيادي از مردم عادي در انتخابات رياست جمهوري گفت که مجلس پيش از اين قانوني را براي تفسير رجل سياسي و مدير و مدبر بودن کانديداهاي اين انتخابات تصويب کرده بود اما مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفت.
به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود با اشاره به در پيش داشتن انتخابات رياست جمهوري، شوراها و ميان دوره‌اي مجلس اعلام کرد: خوشبختانه در مسير کار تا اينجا مشکلي نداشتيم و نام‌نويسي‌ها در انتخابات شوراها انجام شد که تقريباً به قاعده هم بود و هيات‌هاي اجرايي رسيدگي کردند و هيات‌هاي نظارت در حال فعاليت هستند.
رييس قوه مقننه يادآور شد:‌مجلس هم با توجه به وظيفه نظارتي خود در اين انتخابات موضوع را با جديت دنبال مي‌کند. در مورد انتخابات ميان دوره اي مجلس هم ثبت نام‌ها انجام شد و مسير کار طي مي‌شود.
نماينده قم در مجلس به نام‌نويسي بيش از ۱۶۰۰ نفر در انتخابات رياست جمهوري اشاره کرد و گفت: اين امر از جهتي خوب است که مردم احساس مي‌کنند وظيفه‌شان است و حضور پيدا مي‌کنند. در قانون اساسي شرايطي براي کانديداهاي رياست جمهوري تعيين شده و علاوه بر ايراني‌الاصل بودن و متدين بودن چند ويژگي تعيين شده، يکي اينکه مدير و مدبر باشد و ديگر اينکه جزء رجال سياسي و مذهبي باشد.
لاريجاني اعلام کرد: در ادوار گذشته تقريباً اين مساله را داشتيم، اين روزها مي‌بينم کراراً اين بحث در رسانه‌ها مي‌شود که چرا قانون در اين زمينه مشخص نکرده و حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي هم بياناتي داشتند که چرا طوري شده که گاه افرادي براي انتخابات رياست جمهوري ثبت‌نام مي‌کنند که مي‌دانند شرايط را ندارند، اما براي هيجان آن وارد مي‌شوند که اين وهن کار رياست جمهوري است.
او با بيان اين‌که مشکل مربوط به مجلس نيست، ادامه داد: در اين زمينه قانون تصويب کرديم که فرد چه ويژگي‌هاي بايد داشته باشد که بتوان او را مدير و مدبر دانست يا اينکه سوابق اجرايي‌اش چه باشد يا چه افرادي او را تاييد کنند که نشان دهد او مدير و مدبر است و اگر در بخش خصوصي بود، بايد چه شرايطي داشته باشد و رجل سياسي و مذهبي مفهومش چيست.
رييس مجلس شوراي اسلامي‌خاطرنشان کرد: اين قانون در مجلس قبل تصويب شد و به شوراي نگهبان ارجاع شد، اما شورا آن را رد کرد. استدلالشان اين بود که اين تشخيص برعهده شوراي نگهبان است و حتي آيت‌الله جنتي به من گفتند همه اين را قبول دارم، اما اين‌را به صورت آئين‌نامه در شوراي نگهبان تصويب مي‌کنيم چون شوراي نگهبان بنابر قانون اساسي مسئول اين کار است اما اين کار را هم انجام
ندادند.
او يادآور شد: در رسانه‌ها مي‌گويند چرا قانون وجود ندارد،‌ ما که قانون را تصويب کرديم البته من ملاحظه‌اي در اين زمينه دارم. اين که شوراي نگهبان براي خود آئين نامه‌اي داشته باشد معنايش اين نيست که در بيرون نفاذ داشته باشد، اگر بخواهد در بيرون نفاذ داشته باشد مجلس بايد قانون تصويب کند. به هر حال ما کارمان را انجام داديم. اگر هم اکنون که اين بحث مطرح شده شوراي نگهبان قبول کند، همان قانوني را که فرستاديم را تاييد کند و اگر ايرادي دارد به مجلس بدهد تا مجلس آن را اصلاح کند و به شوراي نگهبان بفرستد.
رييس قوه مقننه اضافه کرد: اصحاب رسانه و صاحب‌نظران بدانند که مجلس اين موضوع را کاملاً حس کرده، برايش چاره‌انديشي کرده و چارچوب قرار داده و قانون تصويب کرده است، اما تشخيص شوراي نگهبان رد اين مصوبه بود، لذا ما نبايد پاسخگو باشيم. حالا من خواهش مي‌کنم عزيزان ما در شوراي نگهبان بار ديگر به اين موضوع توجه کنند. اگر متوجه اين مساله هستند و ملاحظاتي در اين مصوبه دارند بگويند که اين مساله حل شود و در سالهاي بعد دچار اين موضوع نباشيم.

حسين مرعشي:
يک عضو هيئت رئيسه شوراي عالي انتخاباتي اصلاح طلبان نحوه تصميم گيري براي کانديداتوري اسحاق جهانگيري را شرح داد.
حسين مرعشي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به نام نويسي اسحاق جهانگيري در انتخابات رياست جمهوري گفت: پس از بحث‌هاي فراوان در شوراي عالي انتخاباتي اصلاح طلبان آقاي دکتر روحاني به اتفاق آراء به عنوان کانديداي اصلاح طلبان براي انتخابات رياست جمهوري تعيين شد که در همان جلسه اعضاي شوراي عالي معتقد بودند که بايد از ظرفيت انتخابات براي معرفي چهره‌هاي اصلاح طلب نيز استفاده شود.
وي ادامه داد: تاکيد بر آن بود که در کنار آقاي روحاني چهره‌هاي اصلاح طلبي نيز حضور داشته باشند تا هم از ظرفيت انتخابات براي معرفي چهره‌ها و شخصيت‌هاي اصلاح طلب استفاده شود و هم صداي اصلاح طلبان انعکاس وسيع تري داشته باشد. از طرفي با هر نوع خطري که بخواهد بن بستي ايجاد کند، مقابله شود.
اين فعال سياسي اصلاح طلب افزود: شوراي عالي اين اختيار را به هيئت رئيسه داد و در جلسات هيئت رئيسه 5 نفر از شخصيت‌هاي اصلاح طلب به عنوان افراد مناسب براي حضور در انتخابات تعيين شدند. اين 5 نفر آقايان جهانگيري، ظريف، زنگنه، بي طرف و ملک زاده بودند.
مرعشي گفت: سايرين خودشان آمادگي نداشتند و آقاي روحاني و آقاي خاتمي‌در رفت و برگشت اطلاعات تاکيد داشتند که فردي حتما در صحنه باشد تا اين مسير را با اطمينان پشت سر بگذاريم.
وي با بيان اينکه اين ليست با بزرگان اصلاح طلب خارج از شوراي عالي مانند علماي روحانيون مبارز نيز به مشورت گذاشته شد، افزود: در اين رابطه به طور خاص با آقايان خاتمي، موسوي خوئيني‌ها و نوري صحبت شد و در همه موارد تاکيد بر اين بود که پس از صلاحديد آقاي روحاني رئيس جمهور محترم اقدام شود.
اين عضو هيئت رئيسه شوراي عالي انتخاباتي اصلاح طلبان گفت: در جلسه اي نيز جمعي متشکل از من، آقاي موسوي لاري و آقاي کمالي و بعضي ديگر از اعضاي هيئت رئيسه در اين رابطه صحبت شد و ديروز هم ما سه نفر طي جلسه اي با آقاي روحاني به طور مفصل مباحث را مطرح کرديم و از آن ليست پيشنهادي اصلاح طلبان، آقاي روحاني، آقاي جهانگيري را مناسب دانستند و ايشان نيز بنا به خواست شوراي عالي اصلاح طلبان، شخصيت‌هاي بزرگي مانند آقاي خاتمي، آقاي موسوي خوئيني‌ها، آقاي نوري، آقاي عارف و نهايتا با تائيد آقاي حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کردند.
مرعشي گفت: تمام امکانات ما به صورت متحد براي پيروزي جبهه اصلاحات و اعتداليون در کشور بسيج است و با وحدت کامل اين مسير مشترک را پيش مي‌بريم.
وي افزود: اين موضوع عصر ديروز نهايي شد و آقاي جهانگيري نيز براي ثبت نام به وزارت کشور رفت. در عين حال اين موضوع جزو آخرين توصيه‌هاي مرحوم آيت الله‌هاشمي‌بود که خوشبختانه با وحدت جبهه اصلاحات و با هماهنگي رئيس جمهور محقق شد و بايد گفت که آيت الله‌هاشمي‌پيش از فوت خود از آقاي جهانگيري به عنوان چنين گزينه اي اسم
مي‌بردند.
وزارت اطلاعات به جريان سياسي وابسته نيست
وزير اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات در انجام تکاليف و وظايف محوله تمايلات جناحي، قومي‌و سياسي را دخالت نمي‌دهند و بطور صرف براساس موازين شرع مقدس اسلام و در چارچوب قانون با رعايت اخلاق اسلامي‌در تامين امنيت جامعه نقش آفريني مي‌کنند.به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيدمحمود علوي افزود: افراد و تشکلي‌هايي که به اصل نظام و ولايت فقيه معتقد بوده و آنها را قبول دارند با سلايق گوناگون در جمهوري اسلامي‌مجاز به فعاليت سياسي و اجتماعي هستند، هرچند که ممکن است در مسايل فرعي اختلاف نظرهايي بين افراد و گروهها وجود داشته باشد که وزارت اطلاعات با توجه به جايگاه خود در اين امور دخالت نمي‌کند.وزير اطلاعات با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب در پيام نوروزي خود که فرمودند در سال 1395 مردم ايران امنيت پايدار را تجربه کردند، اين فرمايشات را يک عيدي بزرگ و ارزشمند ازسوي حضرت آيت الله خامنه اي به تامين کنندگان امنيت در کشور ازجمله سپاه ؛ ارتش ، بسيج ، سربازان گمنام ، نيروي انتظامي‌، قوه قضائيه ، شوراي عالي امنيت ملي و ستاد کل نيروهاي مسلح دانست و تاکيد کرد که در راه حفظ امنيت اين مرز و بوم با اطاعت از رهنمودهاي معظم له‌امسال آماده تر از پارسال انجام وظيفه خواهيم کرد.علوي گفت: نام وزارت اطلاعات همان اندازه که براي مردم شريف و انقلابي ايران يادآور آرامش، امنيت ، مهرباني و محبت است به همان ميزان در دل دشمنان اين مرز و بوم هراس ايجاد مي‌کند چراکه ذره اي به دشمناني که قصد ايجاد ناامني و برهم زدن آرامش جامعه را داشته باشند اجازه فعاليت نداده و نخواهد داد.

ضعف قانون و تحزب علت نابه‌ساماني‌ها
سخنگوي فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌گفت: با اشاره به بررسي عملکرد کميته‌هاي تخصصي اين فراکسيون در جلسه هيات رييسه، خواستار فعال‌تر شدن اين کميته‌ها شد. بهرام پارسايي در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به بحث و بررسي ثبت نام‌ها در انتخابات رياست جمهوري نيز گفت: در اين زمينه هم بحث و تبادل نظرهايي صورت گرفت. وي گفت: اميدواريم با توجه به اين که دولت لايحه قانون جامع انتخابات را در دست اقدام دارد، خلاء‌ها در اين زمينه نيز برطرف شود. اگرچه معتقديم علاوه بر ضرورت اصلاح قانون، نبود تحزب نيز از عوامل بي‌ساماني در ثبت‌نام‌ها است.

آمار رد صلاحيت‌هاي انتخابات شوراها بالا نيست
رييس هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا با تاکيد بر اينکه در مجموع آمار ردصلاحيت‌ها بالا نيست گفت: هيات‌هاي اجرايي در شهرستان‌ها به‌طور متوسط نزديک به ۹ درصد کل داوطلبان را رد صلاحيت کرده‌اند و در روستاها نيز اين رقم کمتر از يک درصد است که البته همه اين گزارش‌ها در هيات اجرايي مجدداً مورد بررسي قرار مي‌گيرد.محمد محمودي شاه‌نشين در گفت‌وگو با ايلنا گفت: همه اخبار بر اساس گمانه‌زني است و تا اين لحظه هيچ‌يک از داوطلبان از پرونده خود مطلع نشده‌اند. وي گفت: کار بررسي صلاحيت‌ها ازسوي هيات‌هاي نظارت آغاز شده و اين درحالي است که صلاحيت همه کساني که در هيات‌هاي اجرايي تاييد يا رد شده‌اند، مجدداً در هيات‌هاي نظارت مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
مصوبه رجل سياسي خاک مي‌خورد
نماينده تهران در مجلس گفت: اگر مجلس در مورد تعريف رجل سياسي قانوني تصويب کرده چرا پيگيري انجام نشده تا مجمع تشخيص مصلحت نظام موضوع را به جريان بيندازد.به گزارش ايرنا، مصطفي کواکبيان در اخطار قانون اساسي گفت: اگر مجلس در اين مورد قانوني تصويب کرده؛ چرا پيگيري انجام نشده است.وي با بيان اين که‌ مصوبه‌اي درباره موضوع مذکور به مجمع تشخيص مصلحت نظام فرستاده شده است، گفت: هشت سال است اين مصوبه گرد و خاک مي‌خورد، با توجه به اين که مجلس در رأس امور است بايد مصوبه مذکور در مجمع به جريان بيفتد تا آنچه که اتفاق افتاده وهن نظام نشود که يک لشگر بخواهند تقاضاي رئيس جمهوري شدن داشته باشند.

استفاده نامشروع آمريکا از بمب غيرمتعارف
دبير شوراي عالي امنيت ملي، استفاده‌امريکا از بمب‌هاي بزرگ و غيرمتعارف در افغانستان را نامشروع دانست و گفت: بمباران مردم و کشورها هرگز نمي‌تواند تقويت کننده‌امنيت ملي اين کشور باشد.به گزارش ايرنا، علي شمخاني گفت: اقدامات يکجانبه و ضد امنيت منطقه اي آمريکا و برخي کشورهاي همپيمان آن نيز مقوم گروه‌هاي تروريستي در منطقه بوده و راه حل‌هاي سياسي پايان بحران را ناکام مي‌گذارد.دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: خطر تروريسم و ريشه‌هاي آن از جمله‌انديشه تکفيري که توسط برخي کشورهاي منطقه ترويج مي‌شود، تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانع از رشد و پيشرفت کشورهاي اسلامي‌مي‌شود.

بالاخره شوراي نگهبان قصور خود را پذيرفت
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: در تعريف جزئيات رجل سياسي همه قصور داشته‌ايم و اميدواريم بعد از انتخابات 96 دولت و مجلس در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند. به گزارش ايرنا، عباسعلي کدخدايي در خصوص انتقاد از ثبت نام جمع کثيري از مردم در انتخابات رياست جمهوري گفت: در گذشته که دوستان مجلس اقداماتي انجام دادند از نظر شوراي نگهبان تداخل در وظايف اين شورا بوده و اعضا با آن مخالفت کردند. ما در دور گذشته انتخابات آئين نامه اي را مورد بررسي و تصويب کرده بوديم و اين آئين نامه به عنوان دستور العملي مبنا قرار گرفته و در اين دوره هم بر اساس همين آئين نامه بررسي صلاحيت‌ها را آغاز کرده‌ايم.