تالار محصولات صنعتي و معدني متنوع شد 
تالار صادراتي بورس کالاي ايران در روز دوشنبه عرضه 5 هزار و 550 تن قير ، 3 هزار تن وکيوم باتوم و 500 تن لوب کات را تجربه کرد.
به نقل از بورس کالا، تالار محصولات صنعتي و معدني بورس کالاي ايران روز دوشنبه 28 فروردين ماه ميزبان عرضه 60 تن مس مفتول، 100 تن بيلت، 700 تن شمش هزار پوندي آلومينيوم، 9 کيلوگرم شمش طلا، 2 هزار و 200 تن ورق گرم c و 2 هزار و 200 تن ورق گرم b بود.
تالار فرآورده‌هاي نفتي و پتروشيمي‌بورس کالاي ايران نيز عرضه 84 هزار و 37 تن قير، وکيوم باتوم، لوب کات و PVC را تجربه کرد.

نخستين پيش‌بيني «حفاري» در سال 96 
شرکت حفاري شمال پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 96 را با سرمايه ثبت شده 2 هزار و 605 ميليارد و 405 ميليون ريال به صورت حسابرسي شده اعلام کرد.
شرکت حفاري شمال نخستين پيش بيني سود هر سهم سال مالي 96 را مبلغ 374 ريال اعلام کرد که نسبت به EPS سال گذشته معادل 2 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.
" حفاري" سود خالص در سال مالي منتهي به 29 اسفند 96، را مبلغ 974 ميليارد و 84 ميليون ريال برآورد کرده است. سود خالص اين شرکت در سال مالي منتهي به 30 اسفند 95، مبلغ 995 ميليارد و 996 ميليون ريال اعلام شده است.

صورت‌هاي مالي 12 ماهه «دتوليد» 
شرکت داروسازي توليد دارو اطلاعات و صورت‌هاي ماليدوره 12 ماهه منتهي به 30 اسفند ماه 1395 را با سرمايه 300 ميليارد ريال، به صورت حسابرسي نشده منتشر کرد.
به گزارش سنا، شرکت داروسازي توليد دارو ايران در دوره 12 ماهه نخست سال مالي منتهي به 30 اسفند ماه 1395، مبلغ 300 ميليارد و 164 ميليون ريال سود خالص شناسايي کرد و بر اين اساس به هر سهم مبلغ يک هزار و يک ريال سود اختصاص داد؛ که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل 14 درصد کاهش را نشان مي‌دهد.
" دتوليد" سود انباشته پايان دوره را مبلغ 306 هزار و 741 ميليارد و 692 ميليون ريال اعلام کرد.



با انتشار جزئيات توسط مديرعامل بورس تهران:
مديرعامل بورس تهران از برنامه‌ريزي براي انتشار اوراق ارزي خبر داد و گفت: ۲۰ نوع اوراق بدهي جديد در بورس تهران امسال عرضه مي‌شود.
حسن قاليباف اصل در نشست خبري ديروز خود با خبرنگاران گفت: سال قبل جمع‌بندي ما اين بود که فروش اوراق ارزي در بازار صورت گيرد اما مشکلاتي بر سر اين موضوع وجود داشت؛ به نحوي که ريتينگ ارز يکي از موانع اصلي بود و البته مجوز از نهاد بازار مالي را نيز طلب مي‌کرد به همين دليل کار به کندي پيش رفت اما مذاکرات جدي با بانک مسقط انجام گرفته و آنها نيز با ۱۰ شرکت بزرگ بورس جلسه برگزار کردند ضمن اينکه مذاکراتي را نيز با سازمان برنامه و بودجه داشتند که‌اميدواريم اين موضوع به سرانجام برسد.
وي ادامه داد: وقتي اوراق ارزي منتشر شود، ريسک ارزي ندارد و اگر اين اوراق به دلار انتشار يابد، تنها نرخ هزينه آن، دلاري است و هزينه تأمين مالي شرکت‌ها را به شدت کاهش مي‌يابد که‌اميدواريم امسال اين موضوع به نتيجه برسد.
به نقل از ايستانيوز، مديرعامل بورس تهران افزود: يکي از روش‌هايي که مي‌تواند هزينه تأمين مالي را در کشور کاهش دهد، همين انتشار اوراق مشارکت ارزي است که سال گذشته گزارش امکان‌سنجي آن تهيه و به سازمان بورس و وزارت اقتصاد ارائه شده است. قاليباف اصل گفت: سال قبل پذيرش و عضويت مجدد بورس تهران در فدراسيون جهاني بورس‌ها نهايي شد که‌اميدواريم به سرانجام برسد، ضمن اينکه‌امسال ۲۰ اوراق بدهي را در بورس تهران عرضه خواهيم کرد که اوراق مشارکت و صکوک را هم شامل مي‌شود.
وي تصريح کرد: ارزش معاملات بورس تهران در سال ۹۵ به ۶۴ هزار ميليارد تومان رسيد در حالي که سال قبل از آن اين رقم ۵۶ هزار ميليارد تومان به ثبت رسيد که حکايت از رشد چهار درصدي دارد؛ ضمن اينکه در اين بازار فعاليت حقيقي‌ها زياد بود و ۵۰ درصد معاملات به شرکت‌هاي حقيقي و ۵۰ درصد ديگر به شرکت‌هاي حقوقي اختصاص داشت. مديرعامل بورس تهران اظهار کرد: عليرغم اينکه درصد مالکيت سهامداران حقيقي ۲۰ درصد است، ولي فعاليت آنها برابر با معامله‌گران حقوقي است. وي افزود: بازار بدهي سال گذشته از رشد مناسبي برخوردار بوده به نحوي که ارزش معاملات بازار بدهي به ۹۳۰۰ ميليارد تومان در سال گذشته رسيد در حالي که سال قبل از آن، اين رقم ۸۷۰۰ ميليارد تومان ثبت شده بود. قاليباف اصل ادامه داد: در انتهاي سال، ارزش بازار بدهي در بورس تهران به ۱۰ هزار ميليارد تومان رسيد که از رشد ۸ درصدي برخوردار بوده است؛ اين در حالي است که راه‌اندازي معاملات آپشن در سال قبل سبب اتفاقات خوبي در بازار بورس شد، به نحوي که از آذر ماه سال گذشته تا انتهاي سال قبل، چهار دارايي پايه بر روي معاملات آپشن تعريف شد که بر اين اساس ۳۰ هزار ميليارد تومان قرارداد در همين سه ماه در بورس تهران معامله شد. وي خاطرنشان کرد: سال ۹۵، سال شروع معاملات آپشن بود و اکنون برنامه توسعه اين ابزار را در دستور کار داريم، به نحوي که دارايي پايه را به ۲۰ برسانيم و دسترسي آنلاين را به بازار اختيار معامله اضافه نماييم. مديرعامل بورس تهران گفت: در حوزه پذيرش نيز سال گذشته ۲۰ جلسه هيأت پذيرش برگزار شده و ۲۳ شرکت در بورس پذيرفته شده‌اند ضمن اينکه ۳۰ درصد کل معاملات سال گذشته برخط بوده و معامله‌گران برخط فعاليت‌هاي زيادي داشتند؛ همچنين اعطاي کدهاي معامله نيز ۲۰ درصد رشد داشت. قاليباف اصل افزود: سال قبل شرکت‌هاي بورسي ۱۶ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان افزايش سرمايه داشتند و اگرچه سال قبل از آن اين افزايش سرمايه ۱۸ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان به ثبت رسيده بود، اما توقف برخي نمادها عليرغم صدور مجوز تا سقف ۲۲ هزار ميليارد تومان کاهش يافت. وي تصريح کرد: ۱۰۵ شرکت کارگزاري عضو بورس هستند و در بورس تهران، ۱۶۱۷ ايستگاه کاري وجود دارد که در کنار اين تعداد ايستگاه‌هاي معاملاتي، ۱۲۲ تالار در تهران و ۱۵۲ تالار در شهرستان‌ها فعال هستند.
مديرعامل بورس تهران در ادامه به‌امضاي توافقنامه‌هايي ميان شرکت بورس تهران با بورس استانبول اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۲ تفاهمنامه سال گذشته با بورس‌هاي دنيا از جمله يونان، ترکيه و مونيخ منعقد شده است، ضمن اينکه‌اميدواريم بتوانيم پذيرش شرکت‌هاي خارجي را در بورس داشته باشيم.

دبيرکل کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري مطرح کرد:
آزمون تحليلگري خبره مالي و سرمايه گذاري به دليل تحريم‌هايي که در گذشته وضع شده بود در ايران برگزار نمي‌شد؛ اما دبيرکل کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري مي‌گويد در سال 2017 ميلادي اين آزمون‌ در ايران برگزار خواهد شد.
به نقل از ايسنا، سعيد اسلامي‌بيدگلي در نشست خبري عصر امروز در حاشيه برگزاري نمايشگاه بورس، بانک و بيمه گفت: کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي بالادستي تصميم‌گيري‌ همواره تلاش کرده تا با رفع مغايرت‌ها تبعات برخي تصميم‌هاي اشتباه را به تصميم‌سازان کشور گوشزد کند. وي افزود: کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري در حالي اواخر سال گذشته پيرو موضوع توقف نماد بانک‌ها و اصلاح صورت‌هاي مالي آنها اقدام به نامه‌نگاري با رئيس کل بانک مرکزي کرد که در مورد برنامه ششم توسعه نيز در نامه‌اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي‌نسبت به حذف دو رديف بودجه‌اي درباره شرکت‌هاي تامين سرمايه و موضوع سهامداران بانک‌ها که پيشنهادهايي ارائه داد که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت.
اسلامي‌بيدگلي با بيان اينکه بازبيني دوباره اصلاح ماده 241 قانون تجارت در دستور کار کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري است، گفت: اقدام‌هايي براي پيگيري اين موضوع صورت گرفته، اما هنوز به پاسخ‌هاي کافي دست نيافته
است.
 او در ادامه با اشاره به دستاوردهاي کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري، گفت: عضويت در کميسيون بازار سرمايه اتاق بازرگاني و در عين حال برگزاري آموزش‌هاي عمومي‌و فرهنگ‌سازي با کمک سازمان بورس به جهت شفافيت عمومي‌از جمله اقدام‌هاي کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري بوده است.
وي ابراز اميدواري کرد: در سال 2017 ميلادي آزمون‌هاي CFA از سوي کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري در ايران برگزار شود. وي در پاسخ به سوالي درباره نماد‌هاي متوقف بورسي، گفت: اگر شرکتي اطلاعات نمي‌دهد نبايد نمادش متوقف شود بلکه بايد اقداماتي مثل افزايش سرمايه سرمايه متوقف شود. بستن نماد تنبيه سهامدار خرد است. ساماندهي به اين موضوع در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته است.

عضو سابق اتاق بازرگاني ايران:
عضو سابق اتاق بازرگاني ايران وضعيت بانکي،‌ مالي و بازار سرمايه در دولت يازدهم را ارزيابي و تصريح کرد که بانک‌ها در زمينه پرداخت تسهيلات در بخش صنعت عملکرد مثبتي داشته‌اند اما بازار سرمايه نتوانست در کليت اقتصاد اثرات مثبتي بگذارد.
 کاظم دوست حسيني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: به طور کلي وضعيت بازار سرمايه با معيار شاخص‌هاي سهام سنجيده مي‌شود که در حال حاضر شرايط مطلوبي ندارد و سهام‌داران و سرمايه‌گذاران از وضعيت بازار و شاخص‌ها رضايت ندارند.  وي ادامه داد: از طرف ديگر شفافيت و بحث رگولاتوري که انتظار مي‌رفت در بازار سرمايه و بورس شکل بگيرد، اتفاق نيفتاد و نتايج قابل قبولي در اين زمينه بدست نيامد. اين کارشناس امور بانکي تصريح کرد: در زمينه پذيرش استانداردهاي بين المللي در بازار سرمايه بسيار دير اقدام شد براي همين آن طوري که انتظار مي‌رفت بازار سرمايه ما نتوانست در کليت اقتصاد نقش آفرين باشد و در مجموع هدايت سرمايه به سمت شرکت‌ها اتفاق نيفتاد و دلالاني هم که در بخش سهام سود مي‌بردند در سال‌هاي گذشته ادامه داشت؛ هر چند ديگر آن سودهاي کلان را نمي‌بردند. مشاور بانک توسعه صادرات در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره وضعيت نظام بانکي و مالي در دولت يازدهم گفت: در ابتداي امر دولت با نرخ سود ۲۰ درصد به دنبال اين بود که منابع پولي مردم را به سمت بانک‌ها ببرد و روي اين منابع کنترل داشته باشد اما بانک‌ها را مشکلاتي نيز همراه کرد که وقتي قرار بود ۲۰ درصد براي سود سپرده پرداخت شود بايد به مبالغ بالاتري سود تسهيلات دريافت مي‌شد. اين استاد دانشگاه ادامه داد: در مرحله بعد کاهش سود بانکي اتفاق افتاد که در کمتر از دو سال متاسفانه با شيب تندي نرخ سود سپرده به ۱۵ درصد کاهش پيدا کرد و نرخ سود تسهيلات هم به ۱۸ درصد رسيد.

بازارهاي سهام آسيا در شرايطي که به دليل استمرار نگراني‌ها نسبت به تنش‌ها در کره شمالي ريسک‌گريزي سرمايه‌گذاران افزايش پيدا کرده است، با کاهش روبرو شدند. به نقل از ايسنا، تنش‌هاي منطقه‌اي، بازارهاي آسيايي را که روز دوشنبه به دليل تعطيلات شاهد حجم اندک معاملات هستند، در التهاب نگه داشته و دارايي‌هاي امن شامل اوراق خزانه‌امريکا و ين ژاپن با افزايش تنش‌ها پيرامون کره‌شمالي مورد حمايت قرار گرفتند. در حالي که بازارهاي استراليا، نيوزيلند و هنگ کنگ به دليل تعطيلات عيد پاک تعطيل بودند، ساير بازارهاي بزرگ منطقه شامل چين و ژاپن فعاليت داشتند. شاخص ام اس سي آي بازارهاي سهام آسيا- اقيانوسيه به جز ژاپن ۰.۱ درصد اُفت کرد در حالي که شاخص نيک‌کي ژاپن حداکثر ۰.۶ درصد کاهش يافت و به پايين‌ترين سطح در پنج ماه گذشته رسيد با اين همه اين شاخص موفق شد با وجود قوي شدن ارزش ين و يک شروع ضعيف، تا پايان معاملات ۰.۱ درصد رشد کند. شاخص کسپي کره جنوبي ۰.۴ درصد رشد کرد. در سئول سرمايه‌گذاران موفق شدند ميان نگراني‌ها نسبت به همسايه خود و اين اميدواري که کره جنوبي ديگر از سوي آمريکا به عنوان دستکاري کننده ارزي معرفي نخواهد شد، تعادل ايجاد کنند. با اين همه کره جنوبي، تايوان و چين همگي در فهرست مانيتورينگ وزارت خزانه‌داري آمريکا هستند. شاخص شانگهاي کامپوزيت ۱.۳ درصد اُفت کرد و بازارها در آسياي جنوب شرقي هم اکثرا در سطح پايين‌تري قرار گرفتند. بازارهاي سهام آمريکا روز جمعه تعطيل بودند و روز پنج شنبه تحت تاثير سقوط سهام بخش انرژي، براي سومين روز متوالي کاهش پيدا کردند. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، به ميزان ۰.۷ درصد عقب نشيني کرد. داوجونز اينداستريال اوريج ۰.۷ درصد و نزدک کامپوزيت ۰.۵ درصد کاهش يافت. بر اساس گزارش فايننشيال تايمز، کره شمالي همچنان يکي از موضوعات مورد توجه بازار باقي مانده است. مايک پنس معاون رئيس‌جمهور آمريکا يک تور آسيايي به چهار کشور را آغاز کرده و در ابتدا از کره جنوبي ديدار کرد. وي به يک پايگاه نظامي‌آمريکايي در اين کشور رفت و درباره تعهد غيرقابل تزلزل نسبت به کره جنوبي صحبت کرد. اظهارات وي به دنبال برگزاري رژه نظامي‌روز شنبه در کره شمالي که شامل چند موشک جديد بود و همچنين آزمايش موشکي ناموفق اين کشور در روز يکشنبه، انجام گرفت. مقامات آمريکايي به اين کشور هشدار داده‌اند در صورت آزمايش هسته‌اي، با اقدامات ديگر روبرو خواهد شد. چين هم بار ديگر توجهات بازارها را به خود جلب کرد. اين کشور اخيرا از تهديد آمريکا براي معرفي پکن به عنوان دستکاري کننده ارزي خلاصي يافته و اين امر، احتمال تنش‌ها در مذاکرات تجاري ميان دو اقتصاد بزرگ جهان را کمتر خواهد کرد.
عضو هيئت مديره کانون کارگزاران مي‌گويد اگر در سال جاري قوانين دست و پاگير برداشته شود، اتفاق‌هايي مانند افزايش نرخ خوراک پتروشيمي‌ها به يک باره در بازار سرمايه رخ ندهد و نتايج برجام به بار بنشيند سال ۱۳۹۶ سال خوبي براي فعالان بورس خواهد بود.
در حاشيه برگزاري نمايشگاه بورس، بانک و بيمه حميدرضا مهرآور در نشستي خبري، گفت: سال گذشته دولت به دليل اين که مي‌خواست يک سري از مخارج مالي را تامين کند اوراق بدهي را رونق داد و اين او را به يک رقيب جدي براي بازار سهام تبديل کرد در نتيجه مردم سهامشان را فروختند و اوراق بدهي خريدند و بازار سهام رشد نکرد. مديرعامل کارگزاري بانک سامان ادامه داد: ما انتظار داريم که در سال ۱۳۹۶ قوانين و مقرراتي بلند مدت وضع شود. اين طور نباشد که نرخ خوراک را از ۳ سنت به يکباره به ۱۳ سنت افزايش دهند. اينطور نباشد که بانک مرکزي به يکباره استانداردي مثل IFRS را مطرح کند و بانک‌هايي که سال‌ها سودآور بودند را متلاطم کند. وي افزود: اگر اين اتفاقات غيرمنتظره نيفتد و نتايج برجام به بار بنشيند سال ۱۳۹۶ را بسيار خوب ارزيابي مي‌کنيم. مقرراتي که دست و پا گير بودند مي‌توانند حذف شوند.
 به عنوان مثال حجم مبنا و محدوديتي که براي معاملات کارگزار‌ها وجود دارد و باز و بسته شدن طولاني مدت نمادها مي‌توانند حذف شوند. مهرآور درباره سامانه معاملاتي سامان پيشتاز نيز، گفت: بعد از ورود شاپور محمدي به عنوان رئيس سازمان بورس يکي از بزرگترين اتفاق‌هايي که افتاد اين بود که او اجازه داد شرکت‌هاي کارگزاري با کمک oms‌هاي خودشان، سامانه معاملاتي براي کاربران آنلاين اختصاصي خود را داشته باشند و هر کارگزاري بتواند عمليات شرکت کارگزاري خود را متناسب با سليقه خود طراحي و به مشتري‌هاي خود معرفي کند. اين عضو هئيت مديره کانون کارگزاران ادامه داد: بسياري از مشتري‌ها هميشه مي‌خواستند وقتي تحليل مي‌کنند کليه اطلاعات تحليلي در اختيارشان باشد از جمله اين تحليل‌ها، تحليل‌هاي تکنيکي و بنيادي هستند. نياز مشتري اين بود که تمام اطلاعات را روي يک صفحه داشته باشد و با اين نرم افزار توانستيم اين موضوع را براي سهامداران محقق کنيم. مهرآور افزود: امکاناتي که نرم افزار‌ها در اختيار مي‌گذارند مخصوصا نرم افزارهاي تکنيکالي، محدود است آنها حداکثر ۱۰ اسيلاتور را برمي‌گزينند، ما بيشتر اسيلاتور‌هايي که کاربردهاي فراواني دارند را در اين نرم افزار جمع کرده‌ايم. وي تشريح کرد: قبلاً ساعت معاملات هميشه چند ثانيه‌اي با ساعاتي که ما داشتيم فرق مي‌کرد در حال حاضر اين نرم افزار ساعت دارد که با ساعت کامپيوتر بورس که از سپرده گذاري تنظيم مي‌شود قابل انطباق است و سفارش‌ها به موقع ثبت مي‌شوند.

در حاشيه فاينکس2017؛
شرکت کارگزاري بانک پاسارگاد همزمان با برگزاري دهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه- فاينکس2017، نرم‌افزار جديد معاملات بر خط «پاسارگاد تريدر» را رونمايي کرد.
به نقل از سنا، اين شرکت در ارايه خدمات به روز مبتني بر فناوري‌هاي نوين پرداخته است تا دسترسي سريع، آسان و مطمين را براي سرمايه‎گذاران به سيستم معاملاتي فراهم کند.
سيستم «پاسارگاد تريدر» نسخه جديدي از سامانه معاملات بر خط است که فضايي کارآمد را براي کاربرد معامله‌گران ايجاده کرده تا به واسطه چيدمان مطلوب داده‎ها در آن دغدغه مديريت زمان را در لحظات حياتي بازار از بين ببرد.
از ويژگي‏ها آن مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
-دسترسي به تقويم معاملاتي با يک نگاه
-حذف گروهي سفارش‎هاي فعال
-مشاهده هم‎زمان سود و زيان لحظه‎اي پرتفوي، براساس قيمت پاياني و آخرين قيمت معامله
-اطلاع در تمامي‌بخش‎هاي سيستم از آخرين تغييرات نمادهاي پرتفوي و برگزيده‎ها
-ثبت سفارس به ميزان چند برابر آستانه حجم يک نماد صرفا با يک درخواست
-اعلام لحظه‎اي اطلاعيه‏هاي جديد کدال بر روي نمادهاي پرتفوي
-مشاهده نمادهاي ديده‌بان بازار به تفکيک صنعت
-مشاهده وضعيت کلي بازار از طريق نقشه بازار
-مشاهده حجم و تعداد معاملات هر نماد به تفکيک معامله‏گران حقيقي و حقوقي
-قابليت لينک به اطلاعات هر نماد در سايت مديريت فناوري بورس اوراق بهادار و کدال
-برخورداري از پرتفوي اختصاصي به منظور نمايش اطلاعات مربوط به سفارش‎ها و معامله‌هاي روزانه از جمله ميانگين قيمت خريد و فروش
-قابليت تقسيم سفارش به معناي ارسال آن با حجم بيشتر از سقف در نظر گرفته شده تنها با يک کليک
همچنين اين شرکت سهولت ثبت‌نام و دريافت کد معاملاتي متقاضيان را در نظر گرفته و براي نخستين‌بار در سيستم بانکداري و کارگزاري کشور، متقاضيان مي‌توانند با افتتاح سپرده ويژه معاملات آنلاين سهام، با بهره‌مندي از سامانه بانکداري مجازي بانک پاسارگاد در سيستم معاملات آنلاين کارگزاري بانک پاسارگاد ثبت‌نام و از نرم‌افزار جديد اين سيستم استفاده کنند.
دهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه( فاينکس۲۰۱۷) تا ۲۹ فروردين در نمايشگاه بين المللي تهران داير خواهد بود.