سقوط بازار سهام لندن
به دنبال اعلام برگزاري انتخابات زودهنگام در انگليس ، بازار بورس لندن با پايين‌ترين روز کاري خود از زمان راي گيري برگزيت روبرو شد. به گزارش گاردين به دنبال اعلام اين خبر توسط ترزا مي‌نخست وزير انگليس ارزش پوند افزايش يافت. اما در معاملات بورس 45 ميليارد پوند از ارزش سهام‌هاي شرکت‌هاي انگليسي کاهش يافت. اکثر بازارهاي بورس اروپايي به سخنان ترزا مي، نخست وزير بريتانيا مبني بر درخواست برگزاري انتخابات پارلماني پيش از موعد واکنش منفي نشان دادند.ارزش سهام در پايان کار روز سه شنبه بازار بورس لندن افتي معادل ۲.۴۶ درصد داشته است. اين کاهش ارزش سهام در بازار بورس فرانکفورت ۰.۹ درصد گزارش شده است. سرمايه گذاران اروپايي نسبت به نتيجه انتخابات زود هنگام در بريتانيا ترديد دارند. هدف نخست وزير بريتانيا رسيدن به موقعيت و پشتوانه اي قوي در مذاکرات مربوط به برکسيت است. نخست وزير بريتانيا اميدوار است که بتواند با کسب کرسي‌هاي بيشتر در پارلمان در مسير خروج از اتحاديه اروپا دولت را تقويت کند. با اين حال احتمال مي‌رود که با مشارکت گسترده مخالفان برگزيت خانم مي‌نتيجه اي عکس کسب کند.

امضاي دستور خريد کالاي آمريکايي  
رئيس‌جمهور آمريکا با امضاي قانون " خريد کالاهاي آمريکايي و استخدام آمريکايي"، ادعا کرد که به يکي ديگر از وعده‌هاي انتخاباتي خود در زمينه حمايت از جامعه‌امريکا عمل کرده است.به گزارش فايننشال تايمز، رئيس‌جمهوري آمريکا دستور بازنگري تشديد محدوديت‌هاي موقت در برنامه ويزاها را به آژانس‌هاي فدرال داده است تا به اين وسيله کارگران فوق‌ماهر را وارد کشور کنند.به گفته ترامپ در گذشته مواردي از "سوءاستفاده و تقلب" صورت گرفته است و از اين پس قرار است که صدور ويزاي "اچ-۱بي" براي نيروي کار ماهر بر اساس معيارهاي سخت‌گيرانه‌تري انجام شود. ترامپ خواسته است که اين ويزا تنها به "بهترين"‌ها داده شود و هيچگاه از آن به منظور جايگزين کردن يک خارجي به جاي يک آمريکايي استفاده نشود.

ژاپن آماده جنگ احتمالي با کره شمالي
شينزو آبه نخست وزير ژاپن گفته است که کشورش در حال طراحي برنامه اي است که بر اساس آن براي هرگونه درگيري نظامي‌در شبه جزيره کره و ريزش موج پناهجويان آماده باشد. وي گفت که دولت ژاپن پيش بيني مي‌کند در صورت بروز جنگ با کره شمالي سيل پناهجويان راهي کشورهاي منطقه از جمله ژاپن خواهند شد.آمريکا به تازگي در سخناني تحريک آميز، اعلام کرد که همه گزينه‌ها از جمله حمله نظامي‌به کره شمالي روي ميز است و اين موضوع باعث نگراني‌هاي فزاينده کشورهاي منطقه از جمله ژاپن، چين و کره جنوبي شده است.دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در اين باره گفته که صبر راهبردي کشورش در قبال کره شمالي به پايان رسيده و پبونگ بانگ نيز به‌امريکا هشدار داده در صورت حمله با واکنش سختي مواجه خواهد شد. به گزارش ژاپن تودي شرايط نگران کننده موجود باعث شده تا مسائل مرتبط با پناهندگان، ساخت پناهگاه‌هايي براي آوارگان جنگي و حفاظت از اتباع خارجي از جمله موضوعات مهمي‌باشد که «آبه» مي‌گويد پارلمان و دولت در حال کار روي آنها هستند.

سازمان ملل حمله به کاروان شيعيان جنايت جنگي خواند
بنا به اعلام سازمان ملل متحد حمله انتحاري روز شنبه به کاروان شيعيان در سوريه به احتمال زياد «جنايت جنگي» محسوب مي‌شود.به گفته ديده بان حقوق بشر سوريه ۶۸ تَن از ۱۲۶ فرد کشته شده در اين حمله کودک بوده‌اند. بسياري از کودکاني که در اين حمله مجروح شده‌اند به يک بيمارستان صحرايي در استان ادلب انتقال يافته‌اند. روپرت کولويل، سخنگوي کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل مي‌گويد: «اين حمله اي است که به احتمال بسيار زياد جنايت جنگي محسوب مي‌شود. در اين مرحله نمي‌توانيم از چگونگي انجام اين حمله و يا مسئولان آن سخن بگوييم. با اين حال کارکنان ما در منطقه از اين حادثه تصاويري مشاهده کرده‌اند که نشان مي‌دهد کودکان در آستانه انفجار اطراف فردي که بين آنها آب نبات پخش مي‌کرده است، جمع شده بودند.»از سوي ديگر بسياري از غير نظاميان ساکن مناطق تحت کنترل گروه داعش در نزديکي شهر رقه روز سه شنبه محل سکونت خود را ترک کردند. فرار غيرنظاميان ساکن اين مناطق همزمان با ادامه نبرد بين نيروهاي کُرد و اعضاي داعش صورت مي‌گيرد.ائتلاف نيروهاي دموکراتيک سوريه پس از درگيري با داعش از شرق و غرب موفق به پيشروي به سمت شهر طبقه در استان رقه شده‌اند.

سرکرده داعش دستگير شد
رسانه‌هاي روسي از دستگيري ابوبکر البغدادي سرکرده گروه تروريستي داعش در هنگام فرار از عراق خبر دادند در حاليکه تائيد يا تکذيبي رسمي‌در اين باره انتشار نيافته است. رسانه‌هاي روسي ازجمله روزنامه رسمي‌راسيسکايا گازتا و شبکه تلويزيوني لايف نيوز اعلام کردند: ابوبکر البغدادي هنگام تلاش براي عبور از مرز عراق و سوريه دستگير شد.در گزارش اين رسانه‌ها به نقل از رسانه‌هاي عربي و حيتم ابوسعيد رئيس اداره اطلاعات کميته‌امنيت و اطلاعات سازمان ملل گفته شد: سرکرده داعش در حاليکه تلاش مي‌کرد از محاصره خارج شده و به سوريه بگريزد، دستگير شده است.رسانه‌هاي روسي خاطرنشان کردند: البغدادي اکنون در حبس بسر مي‌برد.در همين حال پايگاه اينترنتي روسي «قفقاز امروز» به نقل از منابع آگاه نوشت: البغدادي توسط نيروهاي روسي و ارتش سوريه دستگير شده است.هنوز وزارت خارجه روسيه در باره دستگيري ابوبکر البغدادي سرکرده گروه داعش اظهار نظري نکرده است.روز گذشته نيز در موصل يکي از دستياران قفقازي البغدادي به نام حسب الله قفقازي در جريان تيزاندازي افراد ناشناس کشته شد.از سوي ديگر پس از انتشار خبري طي سه روز گذشته در سايت‌هاي اينترنتي عراق و منطقه مبني بر دستگيري ابوبکر البغدادي توسط روس‌ها، فرماندهان نيروهاي الحشدالشعبي در اين کشور به خبرنگار ايرنا گفتند اين ادعا صحت ندارد.

اعتراضات خشونت‌آميز در برزيل
در پي اقدامات رئيس‌جمهوري برزيل درخصوص لايحه اصلاحات بازنشستگي که به کنگره رفت، اعتراضات گسترده‌اي شکل گرفت که نهايتا منجر شد تا معترضان خشمگين از اتحاديه‌هاي پليس به کنگره حمله کنند.به گزارش خبرگزاري رويترز، ميشل تامر،‌ رئيس‌جمهوري برزيل که به سختي تقلا مي‌کند يک لايحه اصلاح قوانين بازنشستگي را به تصويب برساند، سه‌شنبه‌امتيازات جديدي داد اما اين هم نتوانست مانع اعتراض معترضان خشمگين شود. برخي قانونگذاران هم با پيشنهادات جديد ميشل تامر مخالف هستند. از سوي ديگر، ترديدهايي هم ميان سرمايه‌گذاران ايجاد شده درباره اينکه برزيل چگونه مي‌خواهد به هدف اصلي که کم کردن کسري بودجه هنگفت است،‌ برسد.روز سه‌شنبه پس از افشاي پيشنهادات جديد تامر، اتحاديه‌هاي معترض پليس با گاردهاي ضد شورش کنگره درگير شدند و اين نيروها براي متفرق کردن معترضان از مقابل درهاي کنگره از گاز اشک‌آور و نارنجک بي‌حسي استفاده کردند. اين اعتراضات عمق نارضايتي مردم از اصلاحاتي را نشان مي‌دهد که هسته‌ برنامه رياضتي ميشل تامر است و به گفته او، هدفش نجات اقتصاد برزيل از عميق‌ترين رکود است.در همين حال، وزير دارايي برزيل تاکيد کرده که تغييرات در لايحه اصلي مورد انتظار دولت بود و انتظار ندارد که اصلاحات ديگري اعمال شود و اين لايحه به همين شکل به کنگره خواهد رفت.

انتقال غيرقانوني ارز از مالزي به کره شمالي
وزارت کشور و مقامات مالزي با کمک بانک مرکزي اين کشور درباره انتقال مبالغ زيادي ارز از کوالالامپور به کره شمالي تحقيقاتي را آغاز کرده‌اند.به گزارش يورونيوز، مالزي براي حفظ موقعيت خود بعنوان يکي از قطب‌هاي تجاري مالي در اين رابطه تحقيقات وسيعي مي‌کند. وزارت کشور از بانک مرکزي خواسته تا سوء استفاده احتمالي از سيستم بانکي کشور در اين راه بدقت بررسي شود. به گزارش خبرگزاري رويترز فردي بنام ادوارد‌هان هون از طريق شرکت خود بنام «ام کي پي» طي بيست سال حجم بالايي از ارز به کره شمالي انتقال داده است.کيم جونگ نام برادر ناتني کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي سيزدهم ماه فوريه در فرودگاه بين المللي کوالالامپور با گازي سمي‌بشکلي عجيب به قتل رسيد. اين قتل روابط دو کشور را دچار تنش کرده است.
رئيس‌جمهور چين از طرح تغيير ساختار ارتش کشورش به منظور تبديل آن به يک نيروي کوچکتر با قابليت‌هاي عملياتي مشترک بهبود يافته خبر داد.
 به گزارش خبرگزاري رويترز، اين اصلاحات انجام شده در ارتش چين با محوريت يک ساختار جديد و فشرده متشکل از 84 واحد نظامي‌انجام شده و در راستاي تلاش‌هاي سال‌هاي اخير شي جينپينگ، رئيس‌جمهور چين با هدف مدرنيزه کردن ارتش کشورش با تاکيد بر قابليت‌هاي جديد در حوزه‌هايي مثل جنگ سايبري، الکترونيک و اطلاعاتي انجام مي‌شود.شي جينپينگ به عنوان رئيس کميسيون نظامي‌مرکزي کشورش همچنين فرمانده کل نيروهاي مسلح چين محسوب مي‌شود.براساس گزارش خبرگزاري رسمي‌شينهواي چين، شي جينپينگ در اظهاراتي خطاب به فرماندهان اين واحدهاي جديد در مقر ارتش آزادي خلق در شهر پکن گفته است: اين طرح تاثيري عميق و چشمگير در ايجاد يک ارتش در کلاس جهاني دارد.براساس گزارش رسانه‌هاي چين 84 واحد جديد در ارتش اين کشور در سطح لشکرهاي ترکيبي بوده و معناي آن اين است که فرماندهان آنها در سطح ژنرال و دريادار هستند.روزنامه رسمي‌چاينا ديلي گزارش داد که نيروهاي اين واحدها از طريق سازماندهي مجدد نيروهاي موجود تامين خواهد شد زيرا ارتش چين همچنان طرحش براي کاهش 300 هزار سرباز خود را که در اواخر سال 2015 از سوي شي جينپينگ اعلام شد، به پيش مي‌برد.
سازمان ملل اعلام کرد که به دقت پيگير وضعيت بيش از ۱۰۰۰ اسير فلسطيني اعتصاب کننده در بند زندان‌هاي رژيم صهيونيستي است.
به گزارش شبکه الجزيره، استفان دوجاريک، سخنگوي دبيرکل سازمان ملل تاکيد کرد: از وضعيت اسيران فلسطيني که دست به اعتصاب غذا زده‌اند در زندان‌هاي اسرائيل به طور کامل آگاهيم و به دقت تحولات آنها را دنبال مي‌کنيم.دوجاريک از همه گروه‌ها خواست حداکثر خويشتن‌داري را از خود نشان دهند.وي افزود که سازمان‌هاي بين‌المللي از همان ابتدا خواستار برخورد انساني با اسيران در هر جايي شده‌اند. دوجاريک در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمينه دليل عدم اظهارنظر نيکلاي ملادينف، هماهنگ کننده ويژه سازمان ملل در روند صلح خاورميانه درباره اسيران اعتصاب کننده فلسطيني گفت: ملادينف به دقت مسائل مربوط به اسيران اعتصاب کننده را دنبال مي‌کند. اين در حالي است که بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي اسيران فلسطيني را قاتل خواند.در اين راستا نيروهاي اشغالگر قدس راهپيمايي همبستگي با اسيران اعتصاب غذا کننده در کرانه باختري، نوار غزه و قدس را سرکوب کردند.شاهدان گفتند که نيروهاي اشغالگر براي متفرق کردن فلسطيني‌ها در جريان راهپيمايي رام الله در کرانه باختري از گاز اشک آور استفاده کردند. شماري از فلسطيني‌ها نيز در اعتراض به شرايط زندانيان در غزه تظاهرات کردند.
با ورود عمليات موصل به ماه هفتم خود کميسيون امنيت و دفاع در استانداري نينوا اعلام کرد که نيروهاي امنيتي توانسته‌اند بيش از ۷۵ درصد از مساحت غرب موصل را آزاد کنند و آنها طرح جديدي را در جنگ عليه داعش جهت آزادسازي محله‌ها و مناطق باقي مانده از موصل در پيش گرفته‌اند.
هاشم البريفکاني، عضو کميسيون امنيت و دفاع در استانداري نينوا در مصاحبه با الشرق الاوسط درخصوص درصد مناطق آزاد شده در غرب موصل از زمان آغاز عمليات در ۱۹ فوريه گذشته تا به اين لحظه گفت: نيروهاي امنيتي ظرف دو روز گذشته پيشرفت ميداني چشمگيري را در غرب موصل به ويژه در محور غربي بخش قديمي‌موصل حاصل کرده‌اند.نيروهاي امنيتي در حال حاضر در نزديکي مسجد النوري هستند و توانسته‌اند به منطقه قبر البنت (يکي از آثار تاريخي موصل) و ورزشگاه و ورودي شمالي منطقه الفاروق برسند و نيروهاي ديگر نيز در حال پيشروي به سمت بيمارستان جمهوري هستند و در دو محله التنک و الاصلاح الزارعي نيز پيشروي‌هايي از سوي نيروهاي مبارزه با تروريسم حاصل شده است.البريفکاني خاطرنشان کرد: عمليات نظامي‌در موصل نه تنها متوقف نشده است بلکه نيروهاي امنيتي طرح خود را در جنگ عليه داعش براي آزادسازي محله‌هاي باقي مانده در اين شهر تغيير داده‌اند و بيش از ۷۵ درصد مساحت غرب موصل آزاد شده است.وي افزود: تنها هشت محله از غرب موصل باقي مانده است که با آزادسازي آنها، نيروهاي عراقي موصل را به صورت کامل تحت کنترل خود درمي‌آورند.

با دستور تمديد تعليق تحريم‌ها رقم خورد؛
گروه بين الملل - دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا با تاييد پايبندي ايران به تعهدات خود در برجام، تعليق تحريم‌هاي هسته اي را براي يک دوره 90 روزه ديگر تمديد کرد. رئيس‌جمهور آمريکا دستور داده است تا يک بررسي ميان سازماني تحت رهبري شوراي امنيت ملي براي بازبيني برنامه جامع اقدام مشترک و تاثير رفع تحريم‌هاي ايران بر منافع امنيتي آمريکا انجام شود.
به گزارش آسوشيتدپرس، رئيس جمهوري آمريکا بايد هر 90 روز يکبار دستور تعليق تحريم‌هايي که اجراي آنها به موجب برجام متوقف شده است را صادر کند. در 14 ژوئيه 2015، ايران و گروه 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان)، برجام را به‌امضا درآوردند و طبق آن قرار شد تا در قبال کاهش فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، تحريم‌هاي مرتبط با برنامه هسته‌اي تهران لغوشود.
باراک اوباما رئيس جمهوري پيشين در آخرين روز فعاليت خود در سمت رياست جمهوري، تحريم‌ها را در يک بازه حداکثري تعليق کرده بود.دونالد ترامپ در آخرين روز تعليق اين فرمان را تمديدکرد تا بازنگري بيشتر برآن انجام شود. دونالد ترامپ به کنگره اطلاع داده است که ايران از مفاد توافق هسته‌اي ايران و 1+5 (آمريکا، انگليس،‌فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) تبعيت کرده است. به گزارش رويترز، هنوز مشخص نشده که بازنگري برجام چقدر به طول انجامد. در جريان کمپين تبليغاتي انتخابات2016 رياست جمهوري آمريکا دونالد ترامپ يکي از منتقدان توافق هسته‌اي ايران و 1+5 بود و بارها از آن به عنوان يک توافق بد ياد کرده بود.
تصديق تبعيت ايران از برجام که مي‌بايست هر 90 روز به کنگره ارسال شود، در واقع اولين مورد از اين نوع تأييديه‌اي است که دولت ترامپ آن را صادر کرده است. اين تاييده چرخشي درموضع دولت ترامپ درباره ايران خواهد بود. ماه گذشته جيمز ماتيس وزير دفاع آمريکا مدعي شده بود که ايران حامي‌تروريسم است و از گروه‌هايي چون حزب الله در لبنان حمايت مي‌کند.
موضع ماتيس درباره ايران در سفر اخير وي به عربستان سعودي نيز بار ديگر خود را نشان داد. وزير دفاع آمريکا در اولين سفرش به عربستان ضمن مدعي شدنش به دخالت ايران در درگيري‌هاي يمن اعلام کرد، آمريکا براي حل فوري درگيري‌هاي يمن در جهت انجام مذاکرات زير نظر مستقيم سازمان ملل حرکت‌ مي‌کند.
 به گزارش شبکه خبري روسيا اليوم،‌ جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا که در اولين ايستگاه از سفرش به منطقه خاورميانه وارد رياض شد، مدعي دخالت ايران در درگيري‌هاي يمن شده و بر لزوم توقف حمايت‌هاي نظامي‌ايران از گروه انصارالله يمن تاکيد کرد. وزير دفاع آمريکا به سوالي درباره احتمال افزايش حمايت‌هاي کشورش از ائتلاف عربي ضد يمن به رهبري عربستان پاسخي نداد و تنها با ابراز اميدواري نسبت به تحکيم و گسترش روابط دو کشور در اين سفر گفت: هدف ما در برابر اين درگيري، مذاکره بر سر آن با نظارت سازمان ملل جهت دستيابي به راه‌حلي سياسي در اسرع وقت است.
وزير خارجه‌امريکا: ايران به تعهداتش عمل کرده است
تمديد تاييد تعليق تحريم‌ها آمريکا عليه ايران توسط رکس تيلرسون در نامه اي به رياست مجلس نمايندگان آمريکا اعلام شد.  وزيرخارجه‌امريکا در اين نامه متذکر شده که ايران به تعهدات خود بر اساس برجام عمل کرده است. رکس تيلرسون، وزير خارجه‌امريکا در نامه‌اي به پل رايان، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا اعلام کرده است که ايران تا تاريخ ۱۸ آوريل (۲۹ فروردين) به تعهدات خود در توافق هسته‌اي عمل کرده و رفع تحريم‌ها هم‌چنان برجاي خود باقي خواهد ماند. تيلرسون در اين نامه که روي وب سايت وزارت امور خارجه‌امريکا قرار گرفته است، آورده است: اين نامه تصديق مي‌کند که شروط بند 135 قانون انرژي اتمي‌مصوبه 1954 مطابق با اصلاحيه آن، شامل اصلاحيه قانون، بازبيني توافق هسته‌اي با ايران، مصوبه 2015 که در 22 مه 2015 به اجرا رسيد از 18 آوريل 2018 کماکان اجرا مي‌شود.  تيلرسون در اين نامه هم‌چنين مدعي شده است که ايران با استفاده از امکانات و روش‌هاي مختلف همچنان از "حاميان اصلي تروريسم" به شمار مي‌رود.او در عين حال گفته است که شوراي امنيت ملي به دستور ترامپ عهده‌دار پيشبرد بررسي برجام شده است تا روشن گردد آيا تعليق تحريم‌هاي ايران، براي تامين منافع امنيت ملي آمريکا حياتي است يا نه. در آخرين گزارش وزارت خارجه ايران که ابتداي همين هفته منتشر شد، آمده است که تحريم‌هايي که به خاطر فعاليت‌هاي هسته‌اي عليه جمهوري اسلامي‌وضع شدند مربوط به "حوزه نفت و گاز، حوزه حمل و نقل و حوزه بانکي و مالي، و حوزه‌هاي فرعي نيز شامل آب و برق، صنعت و تجارت، بهداشت و درمان، کشاورزي و..." بودند و "بخش اعظم" آنها رفع شده‌اند.
 با اين حال تحريم‌هايي که با ادعاي وضع حقوق بشر عليه ايران وضع شده‌اند، هفته گذشته افزايش يافته‌اند و به گفته استيون منوچين، وزير خزانه داري آمريکا در آينده نيز تشديد خواهند شد.
کاخ سفيد يک ماه پيش در روز ۱۶ مارس بر لزوم "اجراي سخت" توافق جامع اتمي‌ميان ايران و قدرت‌هاي جهاني تاکيد کرده بود. پيش از آن، دونالد ترامپ بارها برجام را يکي از "بدترين توافقات بين‌المللي" توصيف کرده بود. به دنبال توافق تاريخي هسته اي ايران با کشورهاي گروه 1+5 ، تحريم‌هاي بين المللي عليه ايران برداشته شد. براساس اين قرارداد ايران متعهد به حفظ ميزان خاصي در غني سازي اورانيوم و کاهش اورانيوم خود در طول پانزده سال شد.
با انجام اين توافق هسته اي تحريم‌هاي بين المللي عليه صادرات نفت ايران و همچنين فعاليت‌هاي مالي برداشته شدند.ايران همواره تاکيد کرده است که استفاده از انرژي هسته اي براي مصارف شهري است و هرگونه ادعا درباره ساخت تسليحات هسته اي را رد کرده است. تمديد تعليق تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران توسط دولت ترامپ تاييدي بر نظر ناظران بين المللي درباره متعهد بودن ايران به مفاد اين توافق است.در عين حال کارشناسان معتقدند دولت ترامپ به دنبال يافتن راه ديگري براي اعمال فشار عليه ايران است.رژيم صهيونيستي يکي از مخالفان اصلي اين توافق اکنون با اميد به روي کار آمدن دولت ترامپ سعي در اعمال نفوذ در سياستگذاريهاي واشنگتن را دارد.درعين حال نقض برجام توسط ايالات متحده به معني برهم زدن تمامي‌مفاد امضا شده ميان دولت اوباما ، چين ، روسيه و شرکاي اروپايي و مخالفت با متحدان قديمي‌واشنگتن محسوب مي‌شد.
ترامپ در کمپين خود از پاره کردن اين توافق صحبت کرده بود درآن زمان ترامپ از جزئيات برنامه‌هاي آتي خود حرفي نزده بود. موضع ترامپ درباره ايران در زمان آزمايش موشکي ايران خود را نشان داد.اما بازهم جزئيات رويکرد دولت ترامپ درباره ايران نامشخص بود.درآن زمان مقامات آمريکايي اعلام کردند که آزمايش موشکي ايران ناقض مفاد توافق هسته اي ايران با گروه 1+5 نخواهد بود. ترامپ پس از رسيدن به رئيس جمهوري شهروندان ايران را جزو فرمان منع ورود 7 کشور مسلمان شد.  در اين ميان تلاش‌هاي نمايندگان کنگره به رياست پل رايان همواره با هدف فشار به دولت براي خروج از توافق هسته اي بوده است.پيشتر نمايندگان کنگره از دولت ترامپ خواسته بودند که اجازه فروش هواپيماهاي شرکت بوئيينگ به ايران را لغو کند. امري که هنوز از سوي دولت ترامپ بررسي نشده است.