احمد مسجدجامعي مطرح كرد
گروه اجتماعي: بيش از سه ماه از وقوع حادثه پلاسكو در پايتخت مي‌گذرد. در اين مدت بارها بحث درباره حادثه خيابان جمهوري مورد توجه رسانه‌ها و شخصيت‌ها قرار گرفته و هر گروهي به دنبال پاسخي براي آن بوده است.
اواسط فروردين ماه بود كه كميته فني بررسي حادثه پلاسكو گزارش خود را در حضور رئيس‌جمهوري ارائه كرد و پس از آن در يك نشست خبري درباره آن صحبت شد. هفته گذشته نيز يكي از اعضاي كميته بررسي حادثه پلاسكو در صحن شوراي شهر بخش‌هايي از اين گزارش را ارائه كرد. با اين حال طي روزهاي گذشته اعضاي شوراي شهر بارها اعلام كرده‌اند كه نحوه تهيه اين گزارش توسط كميته ملي بررسي حادثه پلاسكو ابهامات زيادي داشته و به نوعي است كه مقصر اصلي اين حادثه شناسايي نمي‌شود. در همين حال احمد مسجدجامعي، عضو شوراي شهر تهران مي‌گويد: با وجود گزارش کميته فني پلاسکو، هنوز هم جاي خالي کميته حقيقت‌ياب احساس مي‌شود و بايد اين کميته شکل گيرد.
مسجدجامعي در گفتگو با ايسنا، با اشاره به گزارش کميته فني حادثه پلاسکو گفت: گزارش کميته فني مديريت شهري در مواردي با گزارش کميته ملي پلاسکو همپوشاني دارد اما گزارش دولت درخصوص حادثه پلاسکو منصفانه و اخلاقي‌تر بود چراکه در گزارش اوليۀ دولت نواقص سازمان‌هاي دولتي مورد پذيرش قرار گرفته‌اما در پاسخ‌ها و گزارش‌هاي ارائه شده به شورا در جلسات مختلف که از سوي مديران شهرداري و گروه‌هاي کارشناسي بيان شد انگار همه تقصيرها متوجه دولت و شهروندان است. وي ادامه داد: هنوز هم جاي خالي کميته حقيقت‌ياب احساس مي‌شود تا با در اختيار گرفتن همۀ اين منابع به شناسايي بهتر و بيشتر موضوع و شناخت مقصران و متخلفان پرداخته و از تکرار حوادث مشابه جلوگيري کند چراکه يادمان باشد که افکار عمومي‌تا روشن شدن ابعاد اين فاجعه آن را در ذهن مي‌سپارند و اگر پاسخ مناسبي نيابد از اعتماد ملي کاسته مي‌شود. از نظر من پاسخ‌ها و گزارش‌هاي ارائه شده در شورا نه تنها به پرسش‌هاي شهروندان پاسخ نداد بلکه بر ابهامات افزود.
اين عضو شوراي شهر با بيان اينکه در جلسه اخير شورا اجازه بيان نکته نظرات به دليل ضيق وقت داده نشد گفت: بسياري از بندهاي گزارش پلاسكو جاي بحث جدي دارد و با وجود آنکه ساعت‌ها کار پژوهشي انجام شده‌اما به نظر مي‌رسد که تمامي‌اطلاعات در اختيار کارشناسان قرار نگرفته يا بخش‌هايي از اطلاعاتي که در اختيار آنها قرار گرفته، درست نبوده است و خواسته و ناخواسته تنظيم آن جانبدارانه است. وي گفت: مثلا در گزارش آمده است که براي اطفاي حريق در هر طبقه پلاسکو 485 متر مکعب آب به طور مستقيم لازم بود که انتقال آب از سطح زمين تا ارتفاع 40 متري با تجهيزات فعلي غير ممکن بوده است و بر همين اساس با توجه به‌امکانات موجود استراتژي خنک نگه داشتن ساختمان در دستور کار قرار مي‌گيرد و حال جاي سوال است که چرا شهرداري بودجۀ آتش نشاني را در اختيار آن مجموعه قرار نداده، به گونه‌اي که ما شاهديم 198 ميليارد تومان از اعتبارات آتش نشاني از محل اخذ عوارض دو درصد پرداخت نشده است و چرايي اين مسئله هنوز در ابهام قرار دارد.
مسجدجامعي با بيان اينکه براساس اين گزارش به دليل همجواري پلاسکو با ساختمان‌هاي اطراف امکان عمليات و اطفاي حريق به صورت گسترده و همه جانبه وجود نداشته گفت: اين در حاليست که پلاسکو در کنار دو خيابان عريض قرار داشته، حال تصور کنيد اگر اتفاقي مشابه در برج‌هاي بلندمرتبه‌اي که در کوچه‌هاي 10 - 12 متري مجوز داده‌ايد رخ دهد، چه بايد کرد؟ وي افزود: مشکل ديگر مديريت شهري آنجاست که به مديريت بحران و آتش‌نشاني به مانند يک فرزند ناخواسته نگاه مي‌کنند و ميلياردها تومان بودجه آتش‌نشاني و مديريت بحران را تخصيص نمي‌دهند و به تصحيح ساختارهاي ناقص و انجام آموزش‌هاي لازم براي آنها نمي‌پردازند و هرجا که بد عمل مي‌شود، دم از ضعف فرهنگي شهروندان مي‌زنند. از ديد مديريت شهري در اين حادثه هم دولت و هم شهروندان به دلايل مختلف از جمله ضعف فرهنگي مقصرند و البته بر ساحت آنها گردي نمي‌نشيند. اين عضو شوراي شهر در مورد گزارش کميته ملي و کميته فني پلاسکو در خصوص تخليه ديرهنگام آتش نشانان از ساختمان گفت: 31 دقيقه قبل از ريزش ساختمان دستور تخليه صادر شده‌اما دو شائبه وجود دارد يا اينکه دستور تخليه صادر شده را شخص ديگري نقض کرده و دستور ماندن داده است که اين خود نشانۀ ضعف مديريت است و شائبه ديگر اين است که وسايل ارتباطي به‌اندازۀ کافي وجود نداشته است و دستور تخليه به عده‌اي نرسيده است، که اين هم نشانه‌اي ديگر از ضعف مديريت است. مسجدجامعي در پايان با بيان اينکه اين گزارش پاسخي به انبوه پرسش‌هاي شهروندان نداشت، گفت: اميدوارم در گزارش‌هاي تکميلي نظرات نمايندگان مردم در شورا و پاسخ به سوالات آنها واضح‌تر ديده شود.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه قانون بيمه رايگان 20 سال قبل تصويب شده بود، گفت: با گذشته سه سال و هشت ماه از دولت يازدهم، اين قانون به مرحله اجرا درآمد و در مجموع 11 ميليون نفر به‌طور رايگان بيمه شدند.
 به گزارش ايرنا، سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي‌اظهار داشت: بسياري از کساني که دفترچه بيمه گرفته بودند، توان مالي براي مراجعه به بيمارستان دولتي و امکان پرداخت حق بيمه را نداشتند، که با عملياتي شدن قانون مذکور اين امر محقق شد.
وي ادامه داد: اکنون با گذشت سه سال و هشت ماه از شروع کار دولت يازدهم، يکي از اولويت‌هاي دولت توجه به خدمات سلامت است که در طرحي با عنوان 'تحول سلامت' در هيات وزيران تصويب شد.
 وزير بهداشت با بيان اينکه حاصل اين مصوبه کاهش پرداخت مردم و دغدغه آنها در مراجعه به مراکز درماني بود، ادامه داد: همچنين دولت هزاران هزار ميليارد تومان به ويژه براي حاشيه نشينان و روستاها در مواردي که نياز به بهداشت و يا درمان داشتند،‌ در اين مدت پرداخت کرده است. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پايان تصريح کرد:‌ در مدت سه سال و هشت ماه که از دولت يازدهم مي‌گذرد، بيش از دو هزار ميليارد تومان تجهيزات در بيمارستان‌ها توزيع شده که تمامي‌اين تجهيزات از شرکت‌هاي دانش بنيان داخلي و در راستاي تقويت بنيه اين شرکت‌ها خريداري شده است.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: اگر روند فروش خاک در جزيره هرمز ادامه داشته باشد تا چند سال آينده اين جزيره هم به يک ناکجاآباد تبديل خواهد شد که خيلي ارزش خاصي ندارد.
معصومه ابتکار در گفتگو با ايلنا در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه شما پيش از اين موضوع قاچاق خاک در جزيره هرمز را تاييد کرده بوديد، اما دبير شوراي هماهنگي مبارزه با قاچاق کالا در استان هرمزگان اين موضوع را تکذيب کرده، گفت: بحث من اين است که هرمز يک جزيره ارزشمند است و جاذبه‌هاي زيست‌محيطي و طبيعي فوق‌العاده‌اي دارد. حيف است که اين جزيره به موضوع فروش خاک دچار شود.
وي ادامه داد: بحث من بيشتر در مورد فروش خاک بود نه قاچاق خاک. اين مسئله که خاک هرمز به فروش مي‌رسد، غيرقابل انکار است. صحبت من اين بود که اين مسئله بايد تحت نظارت و با ضوابط و دقت انجام شود.
 اين جزيره يک مکان فوق‌العاده و زيبا است، آن هم به لحاظ خاک‌هاي رنگيني که دارد. رييس سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: ما به‌عنوان نگاه زيست‌محيطي با تاکيد بر اينکه بايد ذخاير ايران را حفظ کنيم، معتقديم راه‌هاي بهتري براي درآمدزايي در جزيره هرمز وجود دارد. اگر روند فروش خاک در اين جزيره ادامه داشته باشد تا چند سال آينده اين جزيره هم به يک ناکجاآباد تبديل خواهد شد که خيلي ارزش خاصي ندارد.

مديركل صدا وسيما استان البرز:
صدا وسيما نقش پل ارتباطي سازمانهاي خدمات رسان با مردم رابعهده دارد.مديركل صدا وسيماي مركز البرز درنشست مشترك با مدير عامل آبفاي البرز با اعلام اين مطلب اظهار داشت:سقايي مسئوليت ووظيفه سنگيني است كه بردوش مديران وكاركنان آبفا قرار دارد واز اين نظر داراي جايگاهي ويژه درسطح جامعه هستيد وبطور قطع اجرمعنوي آنرا نيز خواهيد برد.
رامك ادامه داد: عملكرد آبفا نمودي چشمگير دارد وصدا وسيما نيز همچون گذشته كه تعامل مثبت وسازنده اي با آبفا داشته،آماده انعكاس فعاليتهاي آب وفاضلاب به مخاطبان استان است.وي با اشاره به لزوم تشويق مشتركاني كه مصرف آبشان پايين است،تصريح كرد: خوشبختانه آب آشاميدني كيفيت بالايي دارد و ماتلاش مي‌كنيم بنحوي مناسب اين موضوع را به جامعه منعكس نماييم تا اطمينان خاطر شهروندان تامين شود.مهندس رضايي فر مديرعامل شركت آبفاي شهري استان البرز نيز با ارايه ي گزارشي از اقدامات آبفا درطول 3 سال دولت يازدهم ونيز برنامه‌هاي سال 1396 درپايان بخاطر تلاش در خور توجه صدا وسيما وخبرنگاران اين مركز لوح تقدير وهدايايي به ايشان اهدا نمود.خاطرنشان مي‌شود دراين نشست معاونان وتعدادي از خبرنگاران صدا وسيماي استان و معاونان آبفاي البرز نيز حضور داشتند.

ايلام - مدير عامل شرکت گاز ايلام گفت: از زمان آغاز بکار دولت يازدهم تاکنون 12 شهر و 186 روستاي اين استان به شبکه گاز سراسري متصل شده‌اند.عباس شمس اللهي اظهار کرد: با گاز رساني به اين تعداد شهر و روستا در اين مدت (اواسط سال 92 تاکنون) 51 هزار مورد اشتراک (36 هزار شهري و 15 هزار روستايي)، 31 هزار و 300 انشعاب، يک هزار و 348 کيلومتر شبکه توزيع و 383 کيلومتر خطوط انتقال گاز در اين استان انجام شده است.
وي از راه‌اندازي 97 ايستگاه تقليل فشار گاز در دولت تدبير و اميد در اين استان خبر داد و افزود: اين در حاليست که در ادوار گذشته (10 سال قبل) تعداد دستگاه‌هاي سي جي اس (ايستگاه تقليل) در استان ايلام 58 مورد بوده است. مديرعامل شرکت گاز ايلام تاکيد کرد: در اين مدت (اواسط سال 92 تاکنون) 34 هزار و 260 خانوار شهري و 18 هزار و 820 خانوار روستايي در مناطق مختلف اين استان تحت پوشش شبکه گاز رساني قرار گرفته‌اند. شمس اللهي با بيان اينکه گازرساني به روستاها در اولويت برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد است، يادآور شد: ضريب نفوذ شبکه گاز به جمعيت روستايي در اين استان هم اکنون 65 درصد است. وي ضريب نفوذ شبکه گاز در جمعيت شهري استان را 98 درصد اعلام کرد و گفت: متوسط ضريب نفوذ گاز در کشور 70 درصد است که اين استان در اين شاخص هم در بخش روستايي و هم در بخش شهري از ميانگين کشوري بالاتر است. شمس اللهي اضافه کرد: تنها سه شهر ماژين در شهرستان دره شهر و ميمه و پهله در حوزه استحفاظي شهرستان دهلران از نعمت گاز بي بهره هستند که عمليات گازرساني به اين شهرها با بيش از يک هزار و 977 خانوار توسط شرکت گاز استان ايلام در دست اقدام است.از زمان آغاز بکار دولت يازدهم تاکنون بيش از 50 هزار خانوار شهري و روستايي در سطح استان ايلام تحت پوشش شبکه گاز رساني قرار گرفتند. هم اکنون ضريب نفوذ شبکه گاز به جمعيت شهري استان ايلام 98 درصد و در مناطق شهري روستايي 65 درصد است.

سرپرست فوريت‌هاي پزشکي مراکز درماني ستادي و ورزشگاه‌ها در مديريت HSE شرکت ملي حفاري ايران گفت: اولويت نخست برنامه‌هاي سال 96 اين واحد بر محور ارتقاء سطح آگاهي‌هاي عمومي‌کارکنان در موضوع سلامت از طريق آموزش تمرکز دارد.
مژگان فتحي در توضيح بيشتر در اين باره افزود: ارتقاء سلامت کارکنان در مناطق عملياتي و موقعيت‌هاي استقرار دکل‌هاي حفاري و حوزه ستادي با بهره وري و بهبود فرآيند کار ارتباط مستقيم دارد.وي اظهار کرد: تجربه برگزاري دوره‌هاي آموزشي حين خدمت با همکاري اداره‌اموزش و تجهيز نيروي انساني شرکت در مبحث سلامت، آشنايي با بيماري‌ها و راه‌هاي پيشگيري، در زمينه آگاهي بخشي به همکاران بسيار اثرگذار بوده و مورد استقبال آنان قرار گرفته است.فتحي با بيان اينکه سياستگذاري مديريت HSE در بخش فوريت‌هاي پزشکي شرکت ، سلامت و اقدامات پيشگيرانه و تامين نيازهاي دارويي است، گفت: در سال 95 در جهت تامين اقلام دارويي مورد نياز اقدامات موثري صورت گرفت اما در مقابل، مصرف صحيح دارو و نقش تغذيه در سلامت در درمانگاه‌هاي پايگاه‌هاي فوريت‌هاي پزشکي و ستادي مورد اهتمام ويژه قرار داشت.سرپرست فوريت‌هاي پزشکي مراکز درماني ستادي و ورزشگاه‌ها در مديريت HSE شرکت در پيوند با اين مطلب افزود: در اين ارتباط اقدام به تشکيل کميته بهينه سازي مصرف دارو در اين مديريت شد که هرماه يک بار تشکيل و دستور العمل‌ها و هشدارهاي دارويي ارائه شده از سوي سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي را به نحو مقتضي براي آگاهي کارکنان اطلاع رساني مي‌کند. وي با اشاره به اينکه در اين خصوص همچنين نحوه اثر بخشي بهتر داروها و عوارض جانبي مصرف بي رويه آن به مراجعه کنندگان به مراکز درماني شرکت ارائه گرديد، اظهار کرد: با توجه به کاربست بيش از 70 دستگاه حفاري در مناطق عملياتي و استقرار مراکز فوريت‌هاي در دکل‌هاي حفاري و نيز چهار درمانگاه در ساختمان‌هاي اداري، روزآمد سازي تجهيزات، نيازهاي درماني و تامين اقلام دارويي در دستور کار قرار دارد.فتحي به استقرار تيم‌هاي فوريت‌هاي پزشکي هنگام برگزاري مسابقات و تمرينات ورزشي در مجموعه‌هاي ورزشي و اردوها اشاره و گفت: آشنايي کارکنان امور ورزش با آموزش کمک‌هاي اوليه از جمله برنامه‌هاي اين واحد است که تلاش شده اين مهم به نحو مناسب در تعامل با باشگاه فرهنگي ورزشي شرکت تحقق يابد.

معاون اجرايي سپاه استان اردبيل:
معاون اجرايي سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبيل گفت: آمار تلفات کنوني جنگ نرم در جامعه نگران کننده‌تر از جنگ سخت در جبهه‌هاي حق عليه باطل است و اين آمار روزبه روز رو به افزايش است.
سرهنگ پاسدار شفيع حسيني در نشست خبري راهيان نور دانش‌آموزي، دانشجويي و محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جنگ نرم که از سوي دشمنان طراحي و توليد شده است با هجمه مختلف فرهنگي و تربيتي و اخلاقي افکار و منش، رفتار و گفتار، اعتقادات مذهبي و ملي و .. جامعه را هدف اصلي خود گرفتند که بيشترين قربانيان اين جنگ نرم را جوانان و نوجوانان ما در جامعه به وجود آوردند.
وي با ابزار تأسف از دستگاه‌هاي فرهنگي و دولتي در مقابله با جنگ نرم و فرهنگ سازي و فعاليت‌هاي فرهنگي و اقتصادي در جامعه بيان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در تمامي‌سخنراني‌هاي خود به دو عرصه مهم و حساس کنوني جامعه در امر جنگ نرم و اقتصاد مقاومتي اشاره داشتند و بارها به مسؤولان نيز خطاب زدند که مراقب اهداف دشمنان در جنگ نرم و اقتصاد باشيد که متأسفانه آنچه که بايد در اين عرصه‌ها عمل و تلاش مي‌کرديم در جامعه محقق نشده است.معاون اجرايي سپاه حضرت عباس (ع ) استان اردبيل از آمارهاي خيره کننده طلاق و کشف مواد مخدر و اعتياد در بين جوانان امروزي خبر داد و افزود: تمامي‌اين آمارها نشأت گرفته از اقتصاد ضعيف، فرهنگ ناصحيح غرب‌گرايي و جنگ نرم است که موجب شده است تا اين آمارها در جامعه روز به روز بيشتر
 شود. حسيني فرهنگ را يکي از ضرورت‌هاي جامعه کنوني ما دانست و افزود: دولت و مسؤولان آنچه که بايد انجام مي‌دادند در اينباره نکردند و بيشتر ازاين بايد به فکر آينده جوانان و فرهنگ جامعه باشند.معاون اجرايي سپاه حضرت عباس (ع ) استان اردبيل با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه تلاش کردن جهاد نيست و زماني جهاد محسوب مي‌شود که در ميدان جنگ با دشمن مبارزه مي‌کنيم تصريح کرد: ازنگاه رهبري فرماندهان جنگ نرم اساتيد دانشگاهي هستند و اين اساتيد دانشگاهي مي‌توانند با ورود به عرصه جبهه جنگ نرم و با همکاري نهادهاي فرهنگي و دولت با دشمن مبارزه کنند.

معاون برنامه ريزي و تحقيقات شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: ظرفيت منصوبه توليد نيروي برق استان خوزستان برابر 13196 مگاوات ساعت مي‌باشد که از اين تعداد ظرفيت منصوبه در بخش آبي برابر 8169 مگاوات و در بخش حرارتي 5027 مگاوات است که با توجه به نياز شبکه سراسري و همچنين برنامه تعميرات واحدهاي توليدي،کل توليد برق استان در سال 95 برابر34225 گيگاوات ساعت بود.
مهراد بلادي موسوي افزود: سهم نيروگاههاي برق آبي از ابتداي سال تا پايان اسفند ماه سال گذشته برابر 12289 گيگاوات ساعت معادل 36 درصد و سهم نيروگاههاي حرارتي و سيکل ترکيبي برابر 21936 گيگاوات ساعت معادل 64 درصد کل انرژي توليدي بوده است .بلادي موسوي همچنين افزود : نيروگاههاي حرارتي وگازي استان شامل رامين، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و فجر هستند که در سال گذشته 21936 گيگاوات ساعت توليد داشته‌اند که از اين ميزان 50 درصد توسط بخش دولتي (نيروگاه رامين و ماهشهر) و 50 درصد توسط نيروگاههاي بخش خصوصي توليد و به شبکه تحويل گرديده است.وي اظهارداشت: نيروگاههاي حرارتي و گازي استان در اين دوره به طور متوسط در هر روز بيش از 59 گيگاوات ساعت برق توليد و به شبکه تحويل داده‌اند.معاون برنامه ريزي و تحقيقات شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت : همچنين پيک بار سال 95 در ساعت 15 روز 24/5/1395 دردماي 50 درجه سانتيگراد برابر 7858 مگاوات بوده که نسبت به پيک بار در مدت مشابه سال قبل يعني 7521 مگاوات، افزايشي حدود 5/4 درصد داشته است.وي ادامه داد: ضمناً انرژي مصرفي در سال95 برابر 34927 گيگاوات ساعت بوده که نشان دهنده رشد حدود7/1 درصدي مصرف انرژي نسبت به مدت مشابه در سال قبل مي‌باشد.بلادي موسوي با تقدير و تشکر از مردم شهيد پرور خوزستان بابت همکاري در مديريت مصرف انرژي الکتريکي طي ساليان اخير گفت : به منظور تامين انرژي الکتريکي مطمئن براي کليه مشترکين و تامين رفاه عمومي‌ضروري است تا استفاده بهينه از انرژي الکتريکي توسط تمامي‌اقشار جامعه به طور جدي مَد نظر قرار گيرد.وي افزود: گرچه شرکت برق منطقه اي خوزستان تمهيدات لازم جهت تامين برق مطمئن و پايدار را براي کليه مشترکين درتمامي‌فصول سال فراهم نموده‌اما به منظور افزايش قابليت اطمينان شبکه و استفاده بهينه از انرژي الکتريکي که يکي از مهمترين منابع ملي کشور محسوب مي‌شود ضرورت مديريت مصرف برق و جابجايي مصارف غير ضروري از ساعات اوج مصرف ساعت ( 18الي 21) به ساير ساعات شبانه روز، توسط کليه مصرف کنندگان امري لازم و ضروري است. .

کاهش 19 درصدي نزاع و درگيري در کشور
مديرکل دفتر امور آسيب‌هاي اجتماعي وزارت رفاه با اشاره به اينکه در دولت تدبير بدليل توجه ويژه‌اي که به مقوله کنترل و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي صورت گرفته و به دليل ورود دغدغه مندانه رهبري نظام به اين مقوله در برخي حوزه‌ها و شاخص‌هاي اجتماعي شاهد بهبود وضعيت هستيم، اظهار کرد: ميزان نزاع منجر به معاينه در کشور در سال 1394 نسبت به سال 1391 کاهش 8.6 درصدي را نشان مي‌دهد. روزبه کردوني در گفتگو با ايسنا گفت: براساس گزارش پزشکي قانوني ميزان معاينات نزاع در سال 1394 در کشور، 716 مورد به ازاي هر صد هزار نفر بوده، که اين ميزان نسبت به سال 1391 که812 در هر صد هزار نفر بوده است در حدود 9 درصد کاهش را نشان مي‌دهد. وي با تاکيد بر اينکه گزارش‌هاي منتشر شده از سوي نيروي انتظامي‌هم مويد کاهش ميزان نزاع در کشور است عنوان کرد: براي نمونه سخنگوي نيروي انتظامي‌نيز تاييد کرده نزاع و درگيري‌ها در کشور در 9 ماه اول سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبلش کاهش 19 درصدي داشته است.

تحميل يک ميليون مستمري بگير
 به تامين اجتماعي

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با عنوان اين مطلب که بيش از يک ميليون مستمري بگير به اين سازمان تحميل شده، گفت: بار مالي آن تنها در سال ٩٤ حدود ٨٠٠ ميليارد تومان بود که ادامه دارد. به گزارش مهر، سيدتقي نوربخش با اشاره به اينکه در سال گذشته بيش از ٦٥ هزار ميليارد تومان تجهيز منابع در سازمان تأمين اجتماعي انجام شده، افزود: براي ايفاي تعهدات بيش از ٥٢ هزار ميليارد تومان منابع حق بيمه در سازمان تجهيز شد که ٢٣ در صد بيش از سال ٩٤ بود. مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در ادامه با مقايسه وضعيت افزايش مستمري‌هاي بازنشستگان تأمين اجتماعي، گفت: از سال ٨٥ تا زمان استقرار دولت يازدهم در تمام سال‌ها نرخ تورم بالاتر از نرخ افزايش حقوق بازنشستگان بود البته در دولت قبل فقط در سال ٨٨ که سال انتخابات بود، ميزان افزايش حقوق بازنشستگان بالاتر از نرخ تورم بود. نوربخش ادامه داد: در دولت دکتر روحاني در تمام سال‌ها نرخ افزايش حقوق بازنشستگان بالاتر از تورم بوده است.

هشدار براي ساخت‌وساز در
حاشيه رود دره‌هاي پايتخت

رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: ساخت و سازهايي که در مسير رود دره‌ها انجام شده اگر اتفاقي از جمله سيل رخ دهد نگران کننده است. محمد حقاني در گفتگو با پانا، با اشاره پيش‌بيني وقوع سيل در تهران اظهار داشت: بارها گفته‌ام که در تهران زيرساخت وجود ندارد و اگر از زيرساخت‌هاي حمل و نقل بگذريم، پايتخت در مقابل سيل نيز شهر بي‌دفاعي است. وي با انتقاد از تغيير کاربري رود دره‌هاي تهران گفت: اکثر رود دره‌ها با تغيير کاربري روبرو شدند و در طبيعت اين رود دره‌ها دست‌کاري کرده‌اند. وي تصريح کرد: همچنين شرکت خاکريز آب، 25 سال پيش طرح جمع‌آوري آب‌هاي سطحي را آغاز کرد و کانال‌هاي زيادي احداث شد اما گفته مي‌شود که اين طرح 18 سال ديگر نيز طول مي‌کشد‌.

ديدارمديرامورشعبه آبفار شهرستان دهلران با نماينده ولي فقيه و امام جمعه دهلران
به گزارش روابط عمومي‌و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام، در اين نشست ابتدا مهندس چابک ضمن ابراز رضايت و خشنودي به جهت ديدار با امام جمعه شهرستان، گزارشي از فعاليت‌هاي آب و فاضلاب شعبه شهرستان و پروژه‌هاي آبرساني در دست اقدام منجمله پروژه وحدت ،انقلاب ، عين صوله و سادات دانشگردر سطح شهرستان ارائه و اعلام نمود عليرغم تمام محدوديت‌ها، پروژه‌هاي آب و فاضلاب در سطح شهرستان از پيشرفت فيزيکي خوبي برخوردار هستند .وي اظهار داشت: در بحث کيفيت آب، با توجه به پايش‌ها و کنترل‌هاي مداوم توسط همکاران و دستگاهاي نظارتي در سطح روستاها و اينکه شاخص استاندارد 95 درصد ميباشد آب شرب روستاها ي سطح شهرستان از99.5 درصد مطلوبيت ميکروبي وشيميايي برخوردار هستند .چابک در ادامه، خدمت رساني به مردم را از افتخارات مجموعه شرکت آبفاردانست و افزود: رضايت مندي مردم از اهداف اساسي شرکت محسوب مي‌شود و اميدواريم با تلاش شبانه روزي در جهت تامين و توزيع آب اين مسئله را به اثبات برسانيم.مهندس چابک در پايان تاکيد کرد: با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص نامگذاري امسال به نام «اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال» امور آبفار در سطح شهرستان تمام توان خود را بکار خواهد گرفت و سعي و تلاشمان بر اين است که در ارائه خدمات به توليد کنندگان و طرحهاي اشتغالزا در حوزه کاري خود بستري روان ومناسب فراهم کنيم .در اين ديدار حجت السلام و المسلمين موسوي نماينده ولي فقيه درشهرستان و امام جمعه دهلران به بيان اهميت آب در قرآن مجيد و احاديث مذهبي پرداخت و ضرورت مديريت مصرف در شهرستان را خواستار شد.

مديرکل تعاون کار گلستان:
 هفته کار و کارگر فرصتي براي ارج نهادن به تلاشگران عرصه اقتصاد

مازندراني مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعي گلستان هفته کار و کارگر را فرصتي مناسب براي ارج نهادن به جايگاه کار و مقام ارزشمند کارگران به عنوان تلاشگران عرصه اقتصاد کشور عنوان کرد.به گزارش روابط عمومي‌اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي گلستان، دکتر سعيد مازندراني در دومين جلسه ستاد بزرگداشت هفته کار و کاگر با اشاره به پيش رو بودن هفته کاروکاگر (5الي11 ارديبهشت) گفت: هفته کار و کارگر فرصت مناسبي براي ارج نهادن به جايگاه کار و مقام ارزشمند کارگران به عنوان تلاشگران عرصه اقتصاد کشور است.وي افزود: اهميت دادن به کار وتوليد و تکريم کارگر ايراني به عنوان يک ارزش و يک وظيفه عمومي‌است و هفته کاروکاگر زماني براي يادآوري اين ارزش‌هاست.دکتر مازندراني تاکيد کرد: استفاده از توليدات داخلي، حمايت از کارگر ايراني است که برعهده همه آحاد جامعه است و ما نيز با گراميداشت اين ايام تلاش خواهيم کرد تا گوشه اي از زحمات آنان را قدرداني کنيم.وي تصريح کرد:توجه به کارگران نبايد منحصر به هفته کارگر باشد و همه دستگاه‌ها، تشکلات و سازمان‌ها در جهت حل مشکلات جامعه کارگري بايد تلاش کنند.مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعي گلستان با اشاره به دو رويداد مهم سياسي در کشور در ارديبهشت ماه، خاطرنشان کرد: مردم ما به بلوغ فکري رسيده‌اند و خودشان بهترين انتخاب را انجام خواهند داد و وظيفه ما فقط تلاش براي حضور گسترده مردم در انتخابات است.وي افزود: حضور مردم بزرگترين گزينه روي ميز ملت در برابر بدخواهان و دشمنان اين کشور و نظام است و باعث مي‌شود تمام معادلاتشان تغيير کند.