توافق هسته‌اي، اقتصاد ايران را احيا کرد
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي ابراز عقيده کرد که توافق هسته‌اي اقتصاد ايران را احيا کرد و به آن بهبود بخشيد.به گزارش ايلنا، بنيامين نتانياهو در گفت‌وگو با «فاکس‌نيوز» آمريکا، گفت:توافق هسته‌اي وضعيت اقتصادي ايران را به صورت چشمگيري بهبود بخشيده است. نتانياهو گفت: «به موجب اين توافق، اقتصاد ايران احيا شد و بهبود يافت و در حال حاضر، (ايراني‌ها) صدها ميليارد را بازپس گرفتند و با اين پول‌ها مي‌توانند سلاح و تجهيزات بيشتري را خريداري کنند. آنها پس از امضاي توافق هسته‌اي، به سرعت قراردادهاي تسليحاتي با روسيه‌امضا کردند و ميلياردها دلار سرمايه‌گذاري کردند.» نتانياهو روابط اسرائيل با روسيه را عالي خواند و گفت: «ما روابط بسيار خوبي با روسيه به‌ويژه با پوتين (رئيس‌جمهوري روسيه) داريم.»

اعتراض مرتضي طلايي به رد صلاحيت
يک نامزد اصولگراي انتخابات شوراي شهر تهران بعد از رد صلاحيت بيانيه‌اي صادر کرد. به گزارش ايلنا در قسمتي از بيانيه مرتضي طلايي آمده است: طي شب و روز گذشته در فضاي مجازي اخباري منتشر و اعلام شده که صلاحيت تعدادي از اعضاي فعلي شوراي اسلامي‌شهر تهران از جمله بنده احراز نشده است. اگرچه بر اساس اطلاع قبلي، تاييد نهادهاي نظارتي و مراجع چهارگانه و همچنين هيئت اجرايي انتخابات در مورد اينجانب صورت گرفته‌اما ظاهرا هيئت نظارت شهر تهران اقدام به اتخاذ چنين تصميمي‌نموده است. موضوع هنوز به صورت رسمي‌به بنده اطلاع داده نشده‌اما اينجانب به عنوان يک شهروند از تمامي‌حقوق قانوني خود براي پيگيري موضوع از طريق مجاري رسمي‌استفاده خواهم کرد.

برگزاري تجمع و ميتينگ‌ انتخاباتي با مجوز
فرمانده ناجا برگزاري هرگونه تجمع وميتينگ را نيازمند اخذ مجوز دانست و تاکيد کرد: در صورت برگزاري هر گونه ميتينگ بدون مجوز، پليس بر اساس قانون اقدام خواهد کرد.به گزارش ايسنا، حسين اشتري گفت: نيروي انتظامي‌با بکارگيري 300 هزار نيرو در تمامي‌استان‌ها آمادگي دارد تا انتخاباتي امن با همکاري مردم و دستگاه‌هاي ذيربط برگزار کند.فرمانده ناجا گفت: در صورت برگزاري هرگونه ميتينگ بدون مجوز پليس، بر اساس قانون اقدام مي‌کنيم.وي گفت: خوشبختانه پس از اعلام اسامي‌نامزدهاي حائز صلاحيت براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري هيچ مورد امنيتي در کشور گزارش نشد.اشتري افزود: البته بر اساس مجوز قضايي، آمادگي داشتيم با تخلفات برخورد کنيم که خوشبختانه هيچ موردي گزارش نشد.



نامزدهای جناح مخالف دولت به نفع هم کنار نمی‌روند
کورش شرفشاهي - درحالي که شش نامزد رياست جمهوري که به تاييد شوراي نگهبان رسيده‌اند، مي‌بايست فعاليتهاي انتخاباتي خود را آغاز کنند، هنوز بحثي از اتحاد در بين اصولگرايان به چشم نمي‌خورد.
اگرچه شوراي نگهبان در تصميمي‌متعادل سعي کرد سه نفر از جناح چپ و سه نفر نيز از جناح راست براي رقابت تاييد شوند تا تعادل در بين دو طرف رعايت شود، اما با اين تصميم سعي کرد به صورت غير مستيم با اتفاقي که در سال 92 رخ داده بود، مقابله کند. در سال 92 عارف به نفع روحاني کناره گيري کرد تا آراي اعتدال در يک سبد جمع شود و در مقابل اصولگرايان که حاضر نشده بودند به تعهد خود پايبند بمانند، آرايشان در سبدهاي گوناگون ريخته شد و در نهاي حجت الاسلام حسن روحاني پيروز انتخابات شد. از آنجا که‌امکان اتحاد بين اصولگرايان وجود ندارد، در اين دوره نيز سه اصولگراي حاضر در انتخابات همچنان از خودشان مي‌گويند و گويا خبر ندارند که يک صندلي بيشتر وجود ندارد
احتمال کناره‌گيري رييسي به نفع ميرسليم
اما اظهارات جالبي از گوشه و کنار شنيده مي‌شود به نوعي که نايب رئيس شوراي مرکزي حزب موتلفه گفت: اين احتمال وجود دارد که رييسي به نفع ميرسليم کناره‌گيري کند.اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با ايلنا و در پاسخ به اينکه با توجه به رد صلاحيت گزينه‌هاي جمنا و باقي ماندن قاليباف، آيا ساير اصولگرايان از قاليباف حمايت مي‌کنند؟ گفت: رييسي هم از جمله گزينه‌هاي مورد حمايت جمنا است.او در پاسخ به اين سوال که رئيسي اعلام کرده مستقل آمده و جزو جمنا نيست، افزود :جبهه مردمي‌از رييسي حمايت مي‌کند و وضعيت جمنا مشخص است. در حال حاضر با توجه به حضور قاليباف و رييسي در عرصه انتخابات از اين دو کانديدا حمايت خواهد کرد و موتلفه هم از ميرسليم حمايت مي‌کند.عضو شوراي مرکزي موتلفه گفت: همين‌طور پيش مي‌رويم تا در مناظرات نظر عمومي‌مردم مشخص شود و بر اساس بررسي‌ها به نتيجه نهايي برسيم.بادامچيان درباره اينکه آيا ممکن است ميرسليم به نفع رييسي کناره گيري کند؟ تاکيد کرد: اين احتمال هم وجود دارد که رييسي به نفع ميرسليم کناره گيري کند.بادامچيان درباره ضرورت پخش زنده مناظرات انتخاباتي گفت:صدا و سيما براي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري مناظراتي گذاشته است اما اينکه‌بيان مي‌شود مناظرات زنده پخش نمي‌شود اشتباه است لذا بايد به طور حتم اين مناظرات پخش زنده شود. اوبا بيان اينکه مناظرهايي را که بعد از پايان مناظره کم و زياد کنند فايده ندارد, اظهار داشت: صدا و سيما براين نظر محکم است و کميسيون وزارت کشور هم نبايد قبول کند و در آستانه انتخابات هم به ضرر آقاي روحاني است.
وزراي احمدي‌نژاد از رئيسي حکم گرفتند
نکته جالبي که در ستادهاي رييسي به چشم مي‌خورد، حضور گسترده جبهه پايداري در صدر اين ستاد است. جالبتر اينکه وزراي احمدي نژاد نيز مورد وثوق رييسي قرار دارند. پس از آنکه بارها از افراد گوناگون براي رياست ستاد رييسي نام برده شد و اين افراد تکذيب يا تاييد نشدند، در جدي‌ترين اعلام نظر وزير مسکن دولت احمدي‌نژاد به رياست ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام رييسي منصوب شد. به گزارش ايلنا، در متن حکم حجت‌الاسلام رييسي براي علي‌نيکزاد آمده است: با عنايت به سوابق، تجارب ارزشمند، شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي علمي‌و اجرايي جنابعالي، بدينوسيله به عنوان رئيس ستاد انتخاباتي اينجانب منصوب مي‌شويد.از شما و همه‌ي همراهان عزيز فعال در ستادها انتظار دارم با اتخاذ رويکردها و سياست‌هاي ذيل نمونه‌اي از فعاليت انتخاباتي سالم، مردمي‌و الگو را پايه‌ريزي و سازماندهي نمائيد: پايبندي به اصول اخلاق اسلامي‌و رعايت قانون در تمامي‌مراحل انتخابات، تبيين و بسط گفتمان کار و کرامت در فضاي عمومي‌جامعه، استفاده فراگير از نيروهاي مؤمن، بانشاط، توانمند، جوان و خوش‌نام مردمي، تلاش جهت ايجاد وحدت گفتماني و عملي ميان همه دل‌بستگان به نظام فارغ از اختلاف سليقه‌ها، حفظ آرامش و پرهيز از تنش و هرگونه سياه‌نمايي و تخريب نامزدهاي ديگر، استفاده از نظرات و رهنمودهاي علما، فرهيختگان و نخبگان علمي، فرهنگي ملي و استاني، مراقبت جدي بر عدم استفاده از بيت‌المال و اموال عمومي، پرهيز از اسراف و تبذير در تبليغات انتخاباتي و استفاده از روش‌هاي نوين، ابتکاري و کم‌هزينه، حفظ و رعايت احترام، کرامت و حقوق مردم در تمامي‌اقدامات و برنامه‌هاي انتخاباتي، استفاده از فرصت فعاليت انتخاباتي بعنوان عملي عبادي، مخلصانه و تعالي‌بخش براي فعالين و اعضاي ستادها.اميد است سرانجام کار، رضايت خداوند متعال و گره‌گشايي از مشکلات مردم باشد؛ توفيق شما را در اين مسير از حضرت حق خواستارم. همچنين، سيدمسعود ميرکاظمي، وزير اسبق بازرگاني و نفت نيز به عنوان رئيس کميته طرح و برنامه ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام رئيسي، فعاليت خود را در ستاد اين کانديداي رياست جمهوري آغاز کرد.
ستادهاي مردمي‌ميرسليم فعال شد
اين در حالي است که رئيس ستاد انتخاباتي نامزد حزب موتلفه اسلامي‌گفت: ما در ستاد انتخابات ميرسليم حمايت از آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي‌و تبعيت از فرمايشات رهبرانقلاب را در اولويت فعاليت‌هاي انتخاباتي خود قرار داده‌ايم. محمدعلي اماني رئيس ستاد انتخاباتي نامزد حزب موتلفه اسلامي‌با اشاره به آغاز بکار اين ستاد در سراسر کشور اعلام کرد: تمامي‌ستادهاي مردمي‌انتخاباتي سيد مصطفي ميرسليم در استانها و شهرستانهاي سراسر کشور با شعار «راستي و درستي» فعال شده است.اماني اولويت ستاد انتخابات سيد مصطفي ميرسليم را برگزاري انتخاباتي پرشور همراه با مشارکتي فعال از سوي آحاد مردم عنوان کرد و گفت: اين ستاد رقابتي سالم، آرام، قانونمند و در چارچوب نظام مقدس جمهوري اسلامي‌و منويات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و هرگونه تخريب کانديداهاي رقيب و هوادارانشان را خلاف سياست‌ها و مشي حزب موتلفه اسلامي‌مي‌داند.رئيس ستاد انتخابات نامزد حزب موتلفه اسلامي‌با بيان اينکه هدف نهايي رقابت‌هاي انتخاباتي بايد تقويت نظام و تحکيم مباني انقلاب اسلامي‌باشد، گفت: ما در ستاد انتخابات مهندس ميرسليم حمايت از آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي‌و تبعيت از فرمايشات حضرت آيت الله خامنه‌اي را در اولويت فعاليت‌هاي تشکيلاتي و سياسي خود قرار داده‌ايم. جالبتر اينکه‌اماني با اعلام شماره حساب ستاد انتخاباتي ميرسليم جهت دريافت کمک‌هاي مردمي‌تقاضاي همراهي کرد.
قاليباف همچنان جدي است
از سوي ديگر محمد باقر قاليباف که سالهاست سوداي رياست جمهوري در سر دارد، اين دوره نيز توانست نظر شوراي نگهبان را جلب کند و بتواند به عنوان گزينه ديگر رياست جمهوري در اين دوره از انتخابات فعاليت کند. وي که قرار بوده از سوي جمنا حمايت شود و تابع تصميمات اين تشکل گسترده اصولگرايي باشد، هنوز معلوم نيست چه مي‌کند. اما تشکيل ستادهاي انتخاباتي قاليباف بيانگر آن است که قصد کناره گيري ندارد و تا پايان باقي خواهد ماند. اما قاليباف بايد نگران روزي باشد که همچون محسن رضايي، نقش گرم کردن تنور انتخابات را دارد ونبايد اميدي به پيروزي داشته باشد. اما هنوز زود است در اين رابطه تصميم گيري شود و بايد منتظر ماند و ديد که رييسي به نفع قاليباف يا ميرسليم کنار مي‌رود يا اتفاق ديگري رخ خواهد داد يا هر سه نفر با سوداي رياست جمهوري واردعرصه انتخابات مي‌شوند.

وزير کشور با اشاره به تماس مستقيم رييس جمهور:
وزير کشور با اعلام اينکه 4 نفر از 5 عضو کميسيون تبليغات انتخابات به پخش ضبط شده مناظره‌هاي تلويزيوني رأي دادند، گفت: رييس جمهور 2 بار در تماس مستيقم با من به لغو پخش زنده مناظره‌ها اعتراض کرد .
به گزارش ايسنا، عبدالرضا رحماني‌فضلي در جمع خبرنگاران درباره شايعات مطرح شده مبني بر اينکه احمدي‌نژاد ممنوع التصوير شده است گفت: شوراي امنيت کشور هيچ مصوبه‌اي درباره ممنوع‌التصويري محمود احمدي‌نژاد نداشته و اخبار منتشرشده در اين خصوص کذب است. وي با اشاره به موضوع انتخابات اظهارکرد: آمادگي کامل داريم تا امسال نيز انتخاباتي آرام برگزار کنيم.وزير کشور با بيان اينکه انتخاب فرد دوم سياسي کشور و نخستين فرد اجرايي کشور و همزماني آن با انتخابات شوراي شهر اهميت موضوع را دو چندان مي‌کند ادامه داد: انتخابات حتما بابد در امنيت کامل برگزار شود و ما قاطعانه با جريان‌هايي که بخواهند امنيت عمومي‌را خدشه دار کنند برخورد خواهيم کرد.رحماني فضلي افزود: از شش ماه قبل، دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و فضاي انتخاباتي را رصد کرده و لذا با هر تخلفي برخورد خواهيم کرد.
وي با اين که برگزاري انتخابات هدف نيست، بلکه شيوه‌اي است براي رسيدن به اهداف بالاتر اظهار کرد: ما حکومت جمهوري اسلامي‌را حکومتي ديني مي‌دانيم که موجب سعادت مردم مي‌شود.وي با اشاره به اهميت انتشار اخبار در آستانه انتخابات گفت: انتخابات مسئله بسيار مهم و سرنوشت‌سازي است و همانطور که مقام معظم رهبري و رئيس‌جمهور بارها تاکيد کردند بايد به صورت قانوني و کاملا سالم برگزار شود به همين دليل نقش رسانه‌ها در اين امر بسيار مهم است و هر نوشته و تحليلي مي‌تواند در فضاي عمومي‌انتخابات اثر گذار باشد. به همين دليل از رسانه‌ها مي‌خواهم که ضمن حفظ امانت و اصول خبررساني، از بيان حدس که باعث رنجش افکار عمومي‌و کاهش مشارکت مردم در انتخابات مي‌شود خودداري کنند.وزير کشور در مورد مسائل پيرامون پخش زنده مناظرات انتخاباتي گفت: موضوع پخش مناظره‌هاي ضبط شده از سوي کميسيون تبليغات مطرح شده و در افکار عمومي‌و رسانه‌ها واکنش‌هاي بسياري داشت ولي من اين سوال را مي‌خواهم از شما و همه رسانه‌ها و مردم بپرسم که در مناظره‌هاي آزاد و زنده چه حرف و مطلبي قابل بيان است که در مناظره‌هاي ضبط شده قابل گفتن نيست؟! تنها نگراني آن است که عده‌اي بخواهند مواردي را سانسور کنند و از مناظر ه‌ها دربياورند که براي چنين مواقعي پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شده و ناظران و نماينده‌هاي کانديداها حضور خواهند داشت و هيچکس نمي‌تواند به جز مواردي که مصداق تهمت، خلاف و برهم زننده شئونات است، موضوعي را از مناظره‌ها خارج کند.رحماني فضلي در پاسخ به اين که پخش مناظره‌هاي ضبط شده از جذابيت مناظرات خواهد کاست، گفت: من قبول دارم که جذابيت برنامه‌هاي زنده بيش از برنامه‌هاي ضبط شده است، اما بايد بدانيد که در حوزه‌امنيت عمومي‌در جلسه مذکور استدلال‌هايي مطرح شد که منجر به اين تصميم‌گيري شد که 4 نفر از 5 عضو اين کميسيون به پخش ضبط شده مناظره‌هاي تلويزيوني رأي دادند.وي اضافه کرد: نکته‌اي که بايد به آن توجه داشت آن است که در برنامه‌هاي زنده هر حرفي که زده شود ديگر قابل مديريت نيست و ما در سال 88 هزينه‌هاي بسياري را بابت اين حرف‌ها پرداخت کرديم که آثار آن و کدورت‌هاي آن سال همچنان باقي است.وي در پاسخ به اين که آيا با رييس جمهور در اين زمينه مشورتي کرده يا خير گفت: من در اين زمينه هيچ‌مشورتي با آقاي روحاني نداشتم.
وزير کشور با انتقاد از رفتار برخي رسانه‌ها در واکنش به اين تصميم ستاد انتخابات کشور گفت: من خوشحالم که رسانه‌ها در موضوعات مختلف کشور وارد مي‌شوند و نظرات خود را مطرح مي‌کنند و حتي انتقاد نيز انجام مي‌دهند ولي متاسفانه برخي رسانه‌ها به جاي انتشار مسائل کارشناسي، به صورت سياسي با موضوع برخورد کردند و عنوان کردند که اين تصميم، تصميم رحماني فضلي وزارت کشور است حتي برخي ديگر عنوان کردند که اين تصميم با نظر رئيس‌جمهور و از طريق من گرفته شده در حالي که صادقانه عنوان مي‌کنم در اين موضوع هيچ مشورت و همفکري با رئيس‌جمهور نداشتم و حتي پس از اعلام اين مصوبه رئيس‌جمهور نخستين‌ کسي بود که نسبت به آن معترض شد و نه تنها در شيراز بلکه 2 بار در تماس مستقيم با خودم اعتراض خودش را به اين تصميم ابراز کرد.و اما نماینده حجت‌الاسلام حسن روحانی در کمیسیون نظارت بر تبلیغات صداوسیما گفت:‌ جلسه این کمیسیون با حضور نمایندگان پنج تن از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در دفتر معاونت سیاسی صداوسیما برگزار شد.حسام‌الدین آشنا در گفت‌و‌گو با تسنیم، افزود:‌ در این جلسه هماهنگی‌های لازم میان نمایندگان کاندیداهای انتخابات و صداوسیما و کمیسیون نظارت بر تبلیغات صدا وسیما انجام شد.حسام الدین آشنا تصریح کرد:‌ نظر اکثریت نمایندگان کاندیداها نظرشون بر پخش زنده مناظره‌ها بود.وی خاطرنشان کرد:‌ تصمیم‌گیری به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری واگذار شد و جلسه کمیسیون هم امشب تشکیل می‌شود. این در حالی است که تا لحظه تنظیم این خبر، نتیجه جلسه اعلام نشده بود.

دبيرکل سابق انجمن اسلامي‌مدرسين دانشگاه‌ها درخصوص ديدار اخير خود و حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نيا با مقام معظم رهبري گفت: پس از حوادث تلخ انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۸، احساس مي‌شد که ميان طبقات سياسي و اجتماعي از يکسو و همچنين جريان‌هاي اصلاح‌طلب و مسئولان عالي‌رتبه نظام از سوي ديگر اختلافات و سوءتفاهماتي شکل گرفته است که به سود نظام و کشور نبود.
 حجت‌الاسلام محسن رهامي‌در گفت‌وگو با ايلنا افزود: لازم بود که براي کاهش اختلافات، از بين بردن سوءتفاهمات، تلطيف فضاي سياسي کشور و افزايش انسجام و همبستگي در ميان جريان‌ها و نيروهاي وفادار به نظام و انقلاب و امام (ره) و رهبري، همچنين پيدا کردن راه‌حل مسائل رخ‌داده پس از انتخابات سال ۸۸، از جمله رفع حصر و همچنين رفع محدوديت ممنوع‌التصويري آقاي خاتمي، رئيس دولت اصلاحات اين ديدارها را در يکي دوسال اخير، انجام دهيم.
 اين عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان گفت: بنده با مجموعه و بدنه جريان اصلاح‌طلبي از جمله کساني که نقش پررنگ تري، در جريان اصلاحات دارند، مانند آقايان سيدمحمد خاتمي، سيدهادي خامنه‌اي، دبيران کل تعدادي از احزاب، نمايندگان کنوني مجلس، نمايندگان ادوار مجلس، علما و فضلاي حوزه علميه و همچنين بعضي از مراجع مانند حضرات آيات صانعي و موسوي اردبيلي(ره)، مشورت‌ها و رايزني‌هايي در گذشته داشته‌ام و جمع‌بندي‌ و حاصل اين مشورت‌ها و رايزني‌ها را به اطلاع رهبر انقلاب رساندم.
 رهامي‌با تاکيد بر اينکه رهبر انقلاب در اين ديدار با حوصله و گشاده‌رويي مسائل مطرح شده از سوي ما را گوش کردند افزود: ما از مقام معظم رهبري تقاضا کرديم که ديدارها با ايشان تداوم پيدا کند که ايشان نسبت به اين مسئله استقبال کردند و با آن موافقت کردند و ابراز علاقه‌مندي کردند که اين ديدارها در فرصت‌هاي کوتاه‌تري انجام شود و در اين مدت نيز گزارش‌هايي به صورت کتبي براي ايشان ارسال کنيم.
رئيس بنياد بين‌المللي صلح همچنين يادآور شد: با توجه به سفرهايي که من در يکي، دو سال اخير به حدود ۲۲ استان مختلف کشور داشته‌ام، در اين ديدار گزارش‌هايي از مشکلات و مسائل اين استان‌ها که در طول اين سفرها خصوصا در استان‌هاي مرزي غرب، جنوب‌غرب و جنوب‌شرق مشاهده کردم و نگراني‌هايي که از سوي علما به ويژه علماي اهل سنت و مسئولان محلي، بيان شده بود را به مقام معظم رهبري
 تقديم کردم.

سايت‌ها و کانال‌هاي جعلي نامزدهاي انتخاباتي
رئيس اداره تشخيص جرائم سايبري پليس فتا ناجا گفت: با توسعه شبکه‌هاي اجتماعي و راه‌اندازي گروه‌هاي حمايتي در زمان انتخابات شاهد ايجاد صفحاتي به نام برخي از کانديدها و افراد معروف و شناخته شده در فضاي مجازي هستيم که بعضاَ اين صفحات متعلق به اين افراد نيست و فقط به نام آنها درست شده و فعاليت مي‌کنند. فعاليت‌هايي که از سوي اين افراد دنبال مي‌شود، گاهاً فعاليت‌هاي سودجويانه و در برخي موارد با انگيزه‌هاي مالي و با درخواست کمک از کاربران و بدون اطلاع اين افراد مطرح خواهد شد.به گزارش ايسنا، سرگرد حميد کياني افزود: کاربران و هموطنان بايد مراقب فعاليت اين افراد باشند و در عضويت يا فعاليت و تبليغات پيرامون صفحات جعلي نامزدها و مقامات دولتي و حکومتي و چهره‌هاي معروف مورد علاقه خود و کمپين‌هاي انتخاباتي بيشترين مراقبت را داشته باشند تا در دام مجرمان سايبري گرفتار نشوند.کياني گفت: افرادي که در فضاي مجازي به نام اشخاص حقيقي يا حقوقي مثل نامزدهاي انتخاباتي و نمايندگان مجلس و غيره، بدون اطلاع آنها و اخذ مجوزهاي مربوطه، سايت يا کانال درست مي‌کنند با طرح شکايت فردي که صفحه به وي منتسب شده مورد پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

خانه-موزه آيت‌الله‌هاشمي‌تأسيس مي‌شود
فرزند آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني گفت: با تصويب هيئت وزيران، محل سکونت آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني به خانه – موزه تبديل مي‌شود تا مردم بتوانند از نزديک واقعيت زندگي ايشان را ببينند.محسن‌هاشمي‌در گفت‌وگو با ايسنا افزود: محل سکونت آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني، متعلق به دولت بود که به دستور امام خميني(ره)، پس از ترور پدرم در سال 1358 در مجاورت حسينيه جماران جهت حفظ امنيت ايشان به محل سکونت آيت‌الله‌هاشمي‌اختصاص يافت و اجاره آن به دولت پرداخت مي‌شد. وصي آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: پس از رحلت پدرم با تصويب هيئت وزيران، اين محل قرار است به خانه - موزه تبديل شود و موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) با هماهنگي دفتر نشر معارف انقلاب امکان بازديد مردم را از محل سکونت آيت‌الله‌هاشمي‌فراهم آوردند. هاشمي‌با بيان اينکه با تصميم خانواده مقرر شده تا اثاث و لوازم زندگي پدرم، دست‌نخورده در اين محل باقي بماند، گفت: مي‌خواهيم مردم از نزديک واقعيت زندگي آيت‌الله‌هاشمي‌را ببينند تا شايد اين اقدام موجب شود که مخالفان‌هاشمي، پس از تخريب‌هاي طولاني ومتهم کردن ايشان به اشرافي‌گري متوجه نادرستي اقدامات خود شوند.

وعده‌هاي غيرعملي کانديداها نخ‌نما شده است
يک نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي‌گفت: چهار دهه از انقلاب مي‌گذرد و نظام هم تعهداتي نسبت به ايجاد اشتغال و رفاه داشته‌اما هر چه جلوتر مي‌رويم اين موضوعات به يکديگر گره مي‌خورد و با اين روش‌هاي انتخاباتي و تهمت زدن‌ها هم حل نمي‌شود و به نظر مي‌رسد که بايد شمشيرهاي سياسي را غلاف کرده و تغيير رويه دهيم.حسين اميري خامکاني در گفت‌وگو با ايسنا گفت: به نظر مي‌رسد بايد به سمت تحزب رفته و احزاب را تقويت کنيم. دير هم نيست مي‌توانيم از همين دوره انتخابات شروع کنيم. آن دسته از جناح‌هايي که مجموعه‌اي از احزاب شناسنامه‌دار هستند مي‌توانند اقتصاد کشور را موشکافانه بررسي کرده و راه‌حل ارائه دهند و نهايتا کانديداهاي خود را با برنامه به مردم معرفي کنند.