فرآیند ‌ سياست‌هاي پولي و تجاري برای سال 96 نشان می‌دهد؛
در روزهاي گذشته يکي از خبرگزاري‌ها گزارشي با عنوان «صندوق بين‌المللي پول هشدار داد افت رشد اقتصادي ايران به نصف در سال 96/ تورم 2 رقمي‌باز مي‌گردد » منتشر و برخي ديگر از رسانه‌ها آن را بازنشر کردند، در گزارش مورد اشاره از پيش‌بيني‌هاي ارايه شده در آخرين گزارش «چشم‌انداز اقتصاد جهان» صندوق بين‌المللي پول (آوريل 2017) در خصوص اقتصاد ايران استفاده شده است. با توجه به نحوه انعکاس پيش‌بيني‌هاي مزبور در گزارش، توضيحاتي به شرح زير براي تنوير افکار عمومي‌ارايه مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، صندوق‌بين‌المللي پول همه ساله هيأت‌هاي کارشناسي خود را به کشورهاي مختلف اعزام مي‌کند و بر اساس اطلاعات جمع‌آوري شده، گزارش‌هايي را در خصوص آخرين تحولات اقتصادي کشورهاي عضو و پيش‌بيني برخي متغيرهاي مهم اقتصادي آنها ارايه مي‌کند. در همين چارچوب، هيأت کارشناسي صندوق ‌بين‌المللي پول در آذرماه سال گذشته به ايران سفر کرد و گزارش آن نهاد در خصوص تحولات اقتصاد ايران در اسفند ماه سال 1395 منتشر شد که در آن با اتخاذ برخي فروض و بهره‌گيري از روش‌هاي کمي، برآوردهايي از طيف گسترده‌اي از متغيرهاي کلان اقتصادي نيز ارائه شده است. پيش‌بيني‌هاي ارايه شده در گزارش مزبور عيناً در گزارش «چشم‌انداز اقتصاد جهان» صندوق بين‌المللي پول (آوريل 2017) درج شده که همين اطلاعات دستمايه گزارش برخي خبرگزاري‌ها نيز بوده است. در گزارش‌ ياد شده رشد اقتصادي و نرخ تورم ايران در سال 1396 به ترتيب معادل 3.3 و 11.2 درصد پيش‌بيني شده است. لازم به ذکر است که اولاً پيش‌بيني‌هاي مذکور با فرض ادامه روند موجود و بدون لحاظ سناريوهاي سياست‌گذاري تهيه‌ شده‌اند و ثانياً مطابق با توضيح مندرج در متن گزارش صندوق،‌ برآوردها و پيش‌بيني‌ها ارايه شده براساس اطلاعات موجود تا 14 دسامبر 2016 (24 آذر 1395) صورت گرفته است. با توجه به تاخير زماني ارايه‌امارها و داده‌هاي اقتصادي، اطلاعات مورد استفاده در گزارش مزبور عمدتاً در برگيرنده تحولات شش ماهه سال 1395 بوده است. بنابراين مدت زمان زيادي از مبناي آماري گزارش مزبور مي‌گذرد و در اين دوره علاوه بر تغيير سال پايه، تحولات مثبت بيشتري در شاخص‌هاي کلان اقتصادي مشاهده شده است. به احتمال زياد صندوق بين‌المللي پول نيز با دسترسي به داده‌ها و آمار‌هاي جديد، پيش‌بيني‌هاي خود از متغيرهاي اقتصادي کشور را مورد بازنگري ‌قرار خواهد داد. به عنوان مثال، يکي از مهمترين تحولات به حوزه نفت و گاز مربوط مي‌شود؛ به گونه‌اي که صندوق بين‌المللي پول رشد اقتصادي سال 1395 را با برآورد رو به پايين توليد و صادرات نفت در حدود 6.6 درصد پيش‌بيني نموده است. در حالي که با توجه به تحولات نه ماهه سال 1395 (رشد اقتصادي نه ماهه 11.6 درصد)، انتظار مي‌رود رشد اقتصادي سال 1395 در سطوح دورقمي‌تحقق يابد که حدوداً دو برابر رقم پيش‌بيني صندوق است. موضوع بسيار مهمتر آن است که اقتصاد ايران در سال 1395 تحولاتي فراتر از انتظارات را تجربه کرد و شاهد آن نيز وضعيت باثبات عمده بازارها و روند رو به بهبود متغيرهاي کلان اقتصادي است. علي‌رغم بروز نشانه‌هاي مثبت در اغلب بخش‌هاي اقتصاد، رشد دورقمي‌سال 1395 متاثر از افزايش قابل ملاحظه توليد و صادرات نفت بوده و انتظار نمي‌رود چنين رشدي در سال‌هاي آينده نيز تجربه شود. بر اين اساس، با توجه به اينکه تجربه رشد دورقمي‌سال 1395 به واسطه سهم بالاي گروه نفت بوده است، اين رشد نمي‌تواند مبناي مقايسه رشد اقتصادي سال 1396 باشد. در هر صورت حتي با نصف شدن نرخ رشد اقتصادي در سال 1396 نسبت به سال قبل، عملکرد رشد در سطح مناسب و قابل دفاعي حاصل خواهد شد که در مقايسه با عملکرد بسياري از اقتصادهاي جهان و منطقه در سطح مناسبي ارزيابي مي‌شود.
دکتر مجيد قاسمي‌مديرعامل بانک‌پاسارگاد، موفق به دريافت نشان عالي لياقت و مديريت نوآورانه Grand Officer اتحاديه اروپا، از سوي سازمان جهاني مديريت اينوا (INNOVA)، به‌دليل پياده‌سازي الگوهاي کلان مديريت نوآورانه شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک‌ پاسارگاد، اين نشان به دليل فعاليت‌هاي نوآورانه و تحسين‌برانگيز بانک‌پاسارگاد در حوزه‌هاي مختلف، به مديرعامل بانک‌پاسارگاد اعطا شد. بر اساس اعلام اين سازمان، فعاليت‌هاي نوآورانه بانک‌پاسارگاد، يکي از نقاط تمايز اين بانک با ساير بانک‌هاي داخلي و حتي در خاورميانه است. پيشتازي بانک‌پاسارگاد در حوزه تکريم مشتري، يکي از نقاط قوت اين بانک است. به‌طوريکه مي‌توان گفت بانک‌پاسارگاد از اولين بانک‌هايي بوده‌است که رفتار محترمانه و تکريم مشتري را در سيستم بانکي کشور عرضه کرده‌است و پس از آن شاهد بوديم که ساير بانک‌ها نيز از آن الگوبرداري کردند. در حقيقت اين بانک به‌نوعي فرهنگ بانکداري را در کشور تغيير داد.ارايه خدمات و محصولاتي مانند سيستم نوبت‌دهي هوشمند از طريق پيامک، خدمات بانکداري مجازي، امکان ورود به موبايل‌بانک با اثر انگشت، نرم‌افزار بانکداري همراه، نسخه ساعت‌هاي هوشمند و ... از ديگر خدمات و محصولات نوآورانه ‌بانک‌پاسارگاد است. مجموعه اين خدمات سبب شده‌است طبق آمار بانک‌مرکزي، بيش از 96درصد از تراکنش‌هاي بانک‌پاسارگاد به صورت مجازي و از طريق بانکداري الکترونيک انجام شود که خود رکوردي در بين بانک‌ها محسوب مي‌شود.

نخستين مرحله از همايش سراسري روساي شعب بانک کشاورزي با حضور دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور،دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيئت مديره و مديرعامل اين بانک، استاندار مازندران، امام جمعه بابلسر اعضاي هيئت مديره، مشاوران مديرعامل،مديران امور،روساي ادارات مرکزي بانک کشاورزي و روساي شعب اين بانک از سراسر کشور،دوم ارديبهشت ماه سال جاري در بابلسر برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، نخستين روز از مرحله اول همايش دکتر نوبخت طي سخناني با ابراز خرسندي از حضور در جمع کارکنان اين بانک به عنوان نماينده دولت از همکاري صميمانه،نقش و سهمي‌که در توسعه اقتصادي کشور دارند تشکر وقدرداني کرد.
وي ضمن تشريح عملکرد تيم اقتصادي دولت براي خروج از رکود و تورم، بخش کشاورزي را يکي از محور‌هاي اصلي اقتصاد مقاومتي به لحاظ تأمين امنيت غذايي کشور معرفي و خاطر نشان کرد بانک کشاورزي در رشد و توسعه اين بخش سهم به سزايي دارد.
معاون رئيس جمهور در خاتمه سخنانش، با اهداي لوح به دکتر مرتضي شهيدزاده مديرعامل بانک کشاورزي، از تلاش‌ها و اقدامات وي و مجموعه کارکنان اين بانک تشکر و قدرداني کرد.
دکترحسين زاده مديرعامل بانک ملي ايران با دکترسالاري استانداربوشهر ديدار و پيرامون مسايل بانکي و توسعه اي اين استان گفت و گو کردند.
حسين زاده در اين جلسه به مزيت‌هاي اقتصادي ومنطقه اي استان بوشهر اشاره کرده و افزود:اين منطقه از لحاظ دسترسي آسان به خليج فارس،صنايع دريايي،حوزه گردشگري،صنعت نفت،گاز و پتروشيمي،حمل ونقل دريايي وصنعت شيلات داراي مزيت‌هاي خوب و قابل توجهي است لذا با استفاده ازمنابع تخصيصي صندوق توسعه ملي و بهره برداري از اولويتي که براي مناطق محروم در نظر گرفته شده است،مي‌توانيم به اشتغال و توليد و کمک به توسعه در اين استان ،فعاليت‌هاي خوبي داشته باشيم. دکتر سالاري استاندار بوشهر باطرح برخي از مسائل و مشکلات بانکي واحدهاي صنعتي و توليدي در اين استان با دکترحسين زاده به تبادل نظر پرداخته و خواستار کاهش نرخ سود تسهيلات براي کمک به راه‌اندازي بيشتر طرح‌هاي توليدي در استان شد. مديرعامل بانک ملي ايران را دراين ديدار برات کريمي‌عضو هيات مديره همراهي مي‌کرد. ريگي زادگان رئيس اداره‌امور شعب اين استان نيز در اين ديدار حضور داشته و گزارش کوتاهي از عملکرد بانک ملي ايران در اين استان ارائه کرد.همچنين دکترحسين زاده درجمع صميمي‌همکاران بوشهري حضور يافته وبا آنان ديدار وگفت وگو کرد.
علي اشرف‌افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: اين بانك در زمينه تأمين مالي پروژه‌هاي زيربنايي ، بويژه بخش‌هاي نيروگاهي، خطوط ريلي و صنايع هوايي از پتانسيل بالايي برخوردار است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، افخمي‌كه در ديدار مائوراب كومار سفير هند در كشورمان سخن مي‌گفت افزود: در چهار سال گذشته هفت طرح نيروگاهي با استفاده از يكهزار و ٢١٥ ميليون دلار تسهيلات بانك صنعت و معدن به بهره‏برداري رسيده است.
وي تصريح كرد:در همين مدت تعداد ٣ طرح پتروشيمي‌كاويان، لرستان و مهاباد با تسهيلات بانك صنعت و معدن به بهره برداري رسيده ، چهار طرح پتروشيمي‌مسجد سليمان، ايلام، هنگام و بوشهر در حال اجرا بوده و تسهيلات طرح آديش جنوبي نيز به تصويب رسيده است.مديرعامل بانك صنعت در ادامه تصريح كرد :تامين مالي ٥٠ درصد از ظرفيت توليد فولاد كشور توسط بانك صنعت و معدن صورت گرفته و در حال حاضر يازده طرح فولادي با تسهيلات بانك صنعت و معدن در كشور در حال اجراست .افخمي‌ضمن اشاره به فعال بودن اعتبار اسنادي مربوط به پروژه قطار سريع السير تهران – قم – اصفهان افزود مذاكره با بانك‌هاي چيني، اروپايي و روسي جهت اخذ خطوط اعتباري بلند مدت براي تأمين مالي پروژه‌هاي ملّي و زيربنايي در حال انجام است.در ادامه اين ديدارسفير كشور هند پروژه چابهار كه تفاهم نامه آن بين صندوق توسعه صادرات هند و سازمان بنادر و دريانوردي كشورمان منعقد شده و بانك صنعت و معدن به عنوان بانك عامل اين پروژه‌ها به ارزش تقريبي ١٥٠ ميليون دلار معرفي شده است را براي كشورش حائز اهميت دانست.
مدير امور فناوري اطلاعات بانک شهر با اشاره به پيش بيني صدور400 هزار بن کارت براي متقاضيان در سي‌امين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران، از امکان استفاده از تکنولوژي NFC براي نخستين بار در اين نمايشگاه خبر داد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، ميثم نمازي با اشاره به تعداد و انواع بن کارت‌هايي که‌امسال در نمايشگاه کتاب صادر مي‌شود، گفت: در سي امين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران، حدود 400 هزار بن کارت شامل بن کارت دانشجويان و طلاب، بن کارت دانش آموزان،بن کارت اساتيد و همچنين بن کارت سازمان‌ها صادر و توزيع خواهد شد.
 وي با بيان اين‌که متقاضيان براي ثبت نام مي‌بايست به سايت bon.tibf.irمراجعه کنند، افزود: متفاضيان دريافت بن کارت از 31 فروردين تا 7 ارديبهشت فرصت دارند تا براي ثبت نام به اين سايت مراجعه کنند، که اين زمان‌بندي براي دانشجويان از ۳۱ فروردين تا ۳ ارديبهشت، براي دانش آموزان تهراني از ۲ تا ۵ ارديبهشت و براي اساتيد از ۵ تا ۷ ارديبهشت خواهد بود. نمازي افزود: با استفاده از اين بن کارت‌ها، امکان خريد از پايانه‌هاي نصب شده در غرفه‌هاي ناشران در سراسرمحل نمايشگاه، به صورت خريد با کارت بانکي و همچنين تکنولوژي NFC وجود دارد. وي امکان بهره‌مندي از تکنولوژيNFC را مهم‌ترين ويژگي در اين نمايشگاه دانست و افزود: امکان استفاده از اين تکنولوژي امسال براي اولين بار فراهم شده است، همچنين با توجه به برقراري ارتباط آنلاين بين سايت ارشاد و سيستم توزيع بن کارت بانک، امکان ثبت نام در سايت ارشاد و دريافت کارت از طريق شعب و يا شهرنت‌هاي بانک، بدون وقفه ايجاد شده است. همچنين بيش از 120 دستگاه اعم از خودپرداز، وب کيوسک، خوددريافت، ريسايکلر، خودبانک و صراف الکترونيک جهت ارائه خدمت به هم ميهنان ، در محل نمايشگاه پيش بيني شده که بخشي از دستگاه‌ها هم اکنون نصب و راه‌اندازي شده و بقيه در حال ارسال، نصب و راه‌اندازي است.
مديرعامل بانک مسکن از تأسيس مرکز توسعه کسب وکارآفريني بانک خبر داد و عنوان کرد: در اين طرح قرار است با جوانان صاحب ايده در حوزه‌هاي مالي، بانکي و مسکن وارد تعامل شده و از آنان حمايت کنيم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرنگار بانک مسکن ، دکتر محمد‌هاشم‌ بت‌شکن، مديرعامل بانک مسکن در حاشيه بازديد از غرفه شرکت کارگزاري بانک در نمايشگاه بين المللي «بورس، بانک و بيمه»، گفت: هدفم از بازديد نمايشگاه بين المللي «بورس، بانک و بيمه»، آشنايي با فين‌تِک‌‌هاي مستقر در غرفه‌ فرابورس ايران بود.وي با اشاره به ابتکار جديد بانک مسکن در زمينه تعامل با استارت‌آپ‌ها توضيح داد: در راستاي شعار سال جديد با عنوان «اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال»، بانک مسکن در صدد است تا مرکز بزرگ توسعه کسب ‌وکارآفريني را تأسيس کند.بت‌شکن با بيان اينکه بخش‌هاي مالي، بانکي و مسکن و ساختمان اشتغال زيادي را ايجاد مي‌کنند افزود: بر همين اساس مي‌خواهيم اين مرکز را با تکيه بر صنايع دانش‌بنيان راه‌اندازي و تاسيس کنيم.مديرعامل بانک مسکن با تأکيد بر پيوند حوزه‌هاي بانک، IT و صنعت ساخت‌و‌ساز خاطرنشان ساخت: استارت‌آپ‌ها در عرصه نرم افزارها و محصولات بانکي و تکنولوژي‌هاي جديد ساخت و ساز مي‌توانند کمک بزرگي به اقتصاد کشور کنند.وي با بيان اينکه کساني که علاقه‌مند هستند و ايده‌اي در حوزه‌هاي‌ مذکور دارند مي‌توانند با بانک مسکن تعامل داشته باشند عنوان کرد: با توجه به اينکه تازه مي‌خواهيم اين مرکز را تاسيس کنيم، هنوز فراخواني منتشر نشده ولي چارچوب کلي آن، در اولين جلسه‌امسال هيئت مديره تصويب شد.بت‌شکن افزود: در روز جاري مي‌خواهيم ساختماني از بانک را بازديد کنيم تا براي تاسيس اين مرکز، تجهيز کرده و در اختيار کارآفرينان قرار دهيم.مديرعامل بانک مسکن گفت: قرار است افراد، ايده‌هاي خود را به اين مرکز آورده تا بعد از عبور از فيلترها، وارد مرحله اجرايي شوند.وي خاطرنشان ساخت: مذاکره اي با دانشگاه علامه طباطبايي انجام داده‌ايم تا بخش فين‌تک‌ خود را به بانک مسکن واگذار کنند و دانشجوياني که در حوزه‌هاي مالي مشغول به تحصيل هستند، جذب اين مرکز شده و نرم افزارهاي مالي و بانکي تهيه کنند و البته در فاز بعدي، قطعا با دانشگاه‌هاي صنعتي و فارغ‌التحصيلان مهندسي عمران وارد مي‌شويم تا ايده‌هاي جديد خود را به اين مرکز ارائه دهند.

چهارمين همايش تجاري و بانکي ايران - اروپا در حالي ۹ و ۱۰ ارديبهشت ماه سال جاري توسط پژوهشکده پولي و بانکي با همکاري گروه مالکي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا وسيما برگزار مي‌شود که علاوه بر پنل‌هاي بانکي، دو پنل تخصصي نيز در اين همايش برگزار مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده پولي و بانکي، بر همين اساس در کنار پنل‌هاي بانکي دو پنل ويژه در حوزه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در زمينه راه و شهرسازي با حضور عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه نفت با حضور علي کاردر مديرعامل شرکت ملي نفت ايران و طرف‌هاي خارجي برگزار خواهد شد. همچنين در اين همايش علاوه بر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه، محمد نهاونديان رييس دفتر رييس جمهوري نيز مهمان ويژه خواهد بود.همچنين علاقه‌مندان به شرکت در همايـش لازم اسـت از طريق
 وب‌سايت www.conf.mbri.ac.ir/bfie. مراحل ثبت‌نام خود را تکميل کنند.

به مناسبت گراميداشت روز جهاني زمين پاک جمعي از مديران وکارکنان بانک قرض الحسنه رسالت ستاد مرکزي تهران،ستاد اجرايي مرکز و استان البرز پيرامون مسووليت اجتماعي اين بانک، طبيعت را از زباله پاکسازي کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، کارکنان اين بانک با شعار زمين پاک، آسمان آبي و با مشارکت بازار اعضا در بوستان چيتگر حضور يافته وبه سهم خود بخشي از طبيعت را عاري از زباله کردند.
همچنين خانواده بانک قرض الحسنه رسالت در بسياري از استان‌ها در روز زمين پاک، زمين را ارج نهاده و با همتي همگاني، منطقه اي ازشهر را در نظر گرفته و پاکسازي از زباله کردند.بر اساس اين گزارش بانک قرض الحسنه رسالت پيرامون ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود و ارج نهادن به هواي پاک،در برنامه‌هاي از جمله پويش سه شنبه‌هاي بدون خودرو در اصفهان حضور يافته است.
نسخه جديد همراه بانک سينا با باقابليت‌هاي جديد و جلوه‌هاي گرافيکي جذاب براي دارندگان کارت‌هاي شتابي و با امکانات بيشتر براي دارندگان سپرده در بانک سينا به بهره برداري رسيده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در نسخه از همراه بانک سينا که ويژه گوشي‌هاي اندرويد تهيه شده، کاربري نرم افزار جهت مشتريان بسيار آسانتر و دسترسي سريع به قابليت‌هاي نرم افزار براي انجام بهينه خدمات مورد نياز فراهم شده است.
در جهت افزايش امنيت، اين نرم افزار کاربردي پس از نصب از طريق پيامک فعال سازي مي‌گردد. ورود به نرم افزار همراه بانک سينا نيز علاوه بر استفاده از رمز، براي دستگاه‌هايي که قابليت شناسايي اثر انگشت دارند، نيز به راحتي و آساني با امنيت بيشتر امکانپذير است. با استفاده از همراه بانک سينا خدمات متنوعي را مي‌توان در کوتاهترين زمان و در هر ساعت از شبانه روز انجام داد.
محمد شرفشاهي معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت اقتصاد و دارايي و محسن انصاري قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران با اهداي لوح سپاس، از زحمات و تلاش‌هاي مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي ارائه خدمات شايسته و ارزشمند به ايثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدا و همچنين اهتمام در شناسايي نيازمندان واقعي جامعه به منظور رفع احتياجات ضروري آنان با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي و ايجاد اشتغال و حمايت از کارآفريني تشکر و قدرداني نمودند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، در بخشي از اين تقديرنامه‌امده است: شکوه‌ايمان و قامت پرصلابت امروز ايران اسلامي، ميراث آزادگي‌ها و جانفشاني‌هاي شهداء و ايثارگران معظم است. آنان که از برکت نفوس روحاني و حضور آسماني شان نهال انقلاب بالنده گرديد.اکنون که جنابعالي به عنوان يادگاران و ميراث داران فرهنگ غني و اصيل ايثار و شهادت پرچمدار و مروج روحيه ايثار و فداکاري در نظام پولي و سرمايه اي کشور هستيد و رسالت عظيم توسعه بانكي و اقتصادي را در نظام جمهوري اسلامي‌ايران بردوش مي‌كشيد، بر خود مي‌باليم و آرزوي توفيق روز افزون را از خداوند متعال مسئلت داريم.
بانک کارآفرين در راستاي تکميل سبد محصولات بانکداري نوين، دو محصول جديد در حوزه بانكداري الكترونيكي ارائه کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، در راستاي تکميل سبد محصولات بانکداري نوين، پوشش نيازهاي مرتبط با کسب و کارهاي اصناف مختلف و مشتريان بانک، تسهيل ارائه خدمات پرداخت براي مشتريان و توجه ويژه به نياز مشتريان گرامي، دو محصول پايانه فروش سيار نسل جديد M-POS و همچنين پايانه فروش PDA-POS به سبد محصولات بانکداري الکترونيک اين بانک اضافه شد.
بر اساس اين گزارش دستگاه پايانه فروش سيار نسل جديد (Mobile POS) کارتخوان فروشگاهي است که توسط بانک کارآفرين با هدف ارائه خدمات نوين در حوزه بانکداري الکترونيک و پرداخت به مشتريان ارائه مي‌شود. اين نوع از پايانه فروش سيار از طريق اتصال به تلفن همراه هوشمند يا تبلت پذيرنده انجام تراکنش بانکي را براي پذيرندگان امکانپذير مي‌کند.
دستگاه پايانه فروش سيار نسل جديد (PDA-POS) نيز محصول ديگري از بانک کارآفرين است که مجهز به سيستم عامل اندرويد بوده و در حقيقت يک رايانه کوچک شخصي و قابل حمل است که قابليت اتصال به اينترنت و شبکه‌هاي داخلي از طريق GPRS و WIFI را دارد.
بازديد سرزده مديرعامل بانک سرمايه
 از شعبه بلوار ناهيد

عليرضا پويان شاد، مديرعامل بانک سرمايه به طور سرزده از شعبه بلوار ناهيد بازديد نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد مديرعامل اين بانک در ديداري سرزده از شعبه بلوار ناهيد با همکاران اين شعبه در خصوص وضعيت شعبه در جذب و تخصيص منابع به گفت و گو پرداخت.
شايان ذکر است همکاران شعبه بلوار ناهيد نيز در اين گفت و گوي دوستانه به طرح نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادهاي خود پيرامون مسائل شعبه پرداختند.
گفتني است پويان شاد هفته گذشته به طور رسمي‌فعاليت خود را در بانک سرمايه آغاز نموده است و اين ديدارها به منظور آشنايي بيشتر با همکاران و بررسي روند انجام امور در شعب صورت مي‌پذيرد.

اهداي لوح تقدير به شرکت
کارگزاري بانک توسعه صادرات

در دومين مراسم تجليل از فعالترين نهادهاي مالي در دهمين نمايشگاه بانک، بورس و بيمه از شرکت کارگزاري بانک توسعه صادرات تجليل شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات ، در اين مراسم همچنين با معرفي" صندوق سرمايه گذاري توسعه پست بانک" به عنوان فعالترين صندوق سرمايه گذاري مختلط نام برده و از آن تقدير شد.
کارگزاري بانک توسعه صادرات امسال، در دهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه که (۲۶ تا ۲۹ فروردين) ماه برگزار گرديد، در کنار بيش از 350 شرکت ديگر نيز حضوري پررنگ رقم زده بود.
کارگزاري بانک توسعه صادرات در اين نمايشگاه اقدام به رونمايي از سايت تخصصي باشگاه مشتريان، معرفي سامانه معاملاتي نوين و ارايه طرح‌هاي تشويقي متنوع، جوايز ويژه و برنامه‌هاي گسترده در قالب طرح بهار باشگاه مشتريان کرد.

مجمع عمومي‌عادي ساليانه
شرکت سمگا برگزار شد

مجمع عمومي‌عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران-سمگا(سهامي‌عام)، با حضور مهدي جهانگيري، رييس گروه مالي گردشگري، مديران ارشد و سهامداران اين شرکت برگزار شد. به گزارش روابط عمومي‌و امور بين الملل گروه مالي گردشگري، در جريان اين نشست، «محمدرضا علوب»، مديرعامل شرکت سمگا، گزارش هيئت مديره را در خصوص فعاليت‌هاي شرکت در سال مالي گذشته به ويژه در حوزه صنعت گردشگري ارائه داد و بعد از گزارش بازرس قانوني، تصميمات اجرايي و ملاحظات قانوني سال مالي جديد و تعيين سود مورد تصويب قرار گرفت.
همچنين در جريان برگزاري مجمع عمومي‌عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت سمگا، مقرر شد انتخاب اعضاي جديد هيئت مديره مبتني بر راي گيري کتبي صورت گيرد.

طراحي و توليد محصولات ويژه از
 برنامه‌هاي اصلي بانک توسعه تعاون

فتاحي عضو هيات مديره بانک توسعه تعاون گفت: طراحي محصولات ويژه جهت تعاونيها و تدوين نظام برنامه ريزي از جمله برنامه‌هاي اصلي بانک در سال جاري به شمار مي‌آيد.سيد باقر فتاحي عضو هيات مديره بانک توسعه تعاون در کميته برنامه ريزي و بررسي عملکرد سال 95 و تدوين برنامه‌هاي سال 96 امور طرح و برنامه با بيان اين مطلب خاطر نشان کرد: تهيه برنامه ريزي مشخص نقشه راه را براي بانک مشخص مي‌کند و بايد همه به صورت منسجم در يک راستا و براي رسيدن به اهداف تعيين شده حرکت کنند .
فتاحي با بيان اين مطلب که چابکي و سبکي در همه بخش‌هاي بانک بايد محسوس باشد خاطر نشان کرد : اصلاح رويه‌هاي زائد و دستور العمل‌هايي براي افزايش چابکي بانک بايد مد نظر قرار گيرد .وي افزود: الکترونيکي نمودن قرار دادها ،تشکيل کميته جبران خدمت ،تدوين برنامه در جهت ارزيابي عملکرد شعب استانها از جمله مواردي است که‌امورطرح و برنامه در سال 96 پيگيري نمايد، همچنين در ادامه جلسه حسنخاني مشاور مدير عامل با تاکيد بر اهميت بحث نظارت در افزايش کيفيت کار گفت: پروژه ي کار سنجي براي محاسبه ي عملکرد با  پرداخت‌ها ،همچنين مکانيزه کردن کليه کار مزد‌ها ،اجراي پروژه رضايت سنجي مشتريان و همچنين ايجاد رويه‌ها و دستورالعملهاي راه‌اندازي بانکداري مشارکتي از جمله موارد مهم قابل پيگيري مي‌باشد .

عملکرد مناسب بانک مهر اقتصاد
 در تحقق شاخص‌هاي اقتصاد مقاومتي

مدير کل بازرسي و حسابرسي بانک مهر اقتصاد در بازديد از اداره‌امور شعب شرق استان تهران اظهار کرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد بانک مهر اقتصاد در عرصه اقتصاد مقاومتي عملکرد مناسبي داشته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران؛ محسن منشوري_ مدير کل بازرسي و حسابرسي بانک _ در اين بازديد هدف اصلي اين اداره کل را نظارت، کنترل، ارتقاي سلامت اداري و مالي و افزايش بهره وري بانک عنوان کرد و اظهار داشت: در بنگاه‌هاي اقتصادي به ويژه موسسات پولي و بانکي، توجه به سلامت مالي و اداري بسيار حائز اهميت است چرا که بي توجهي به اين امر موجب بي انضباطي مالي و رشد فساد و در نتيجه بي اعتمادي به اين موسسات مي‌شود و آنها را با مخاطرات بزرگي روبرو مي‌کند.وي با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبري، بيان داشت: مديريت نقدينگي، تخصيص بهينه منابع، گسترش بانكداري الكترونيك و ساماندهي مطالبات معوق مهم‌ترين نقش‌ بانك‌ها در راستاي تحقق سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي است که به ياري خداوند متعال و تلاش همکاران، بانک مهر اقتصاد در تمامي‌اين عرصه‌ها عملکرد خوبي از خود نشان داده است.