آخرين گزارش از وضعيت فعالیت انتخاباتی اعضاي فعلي شوراي شهر تهران
گروه اجتماعي: روز گذشته تکليف افراد تاييد صلاحيت شده براي شرکت در انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا مشخص شد.
از ساعت‌ها قبل با ارسال پيامک به نامزدهايي که صلاحيت آنها تاييد شده بود اطلاع‌رساني صورت مي‌گرفت و آنطور که مسئولان وزارت کشور اعلام کرده‌اند طي 24 قرار است نامه‌هاي کتبي از پست به اطلاع افراد برسد. اين مهلت 24 ساعته روز گذشته به اتمام رسيد و براساس خبرهاي منتشر شده هرچند تعداد رد صلاحيت شده‌ها نسبت به مجموع ثبت‌نام کننده‌ها عدد قابل توجهي نيست اما شنيده‌ها حاکي از آن است که تعدادي از اعضاي کنوني شوراي شهر پايتخت نيز در ميان افرادي هستند که صلاحيت آنها تاييد نشده است. همين موضوع موجب شد تا روز گذشته برخي از اعضاي شوراي شهر نسبت به آن واکنش نشان دادند.
نتيجه رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا اعلام شد و طي آن پيامک تاييد صلاحيت به داوطلبان ارسال شد، پيامکي که در شهر تهران به برخي از اعضاي شوراي چهارم نرسيده است.
پيامک تاييد صلاحيت حضور در انتخابات شوراي شهر پنجم براي کانديدا ارسال شد و با اينکه برخي از اعضاي شوراي شهر در کانالهايشان يا صفحات اينستاگرامسشان با انتشار پيامک تاييد صلاحيت، حضور رسميشان در انتخابات شوراي پنجم اعلام کردند اما برخي اعضا درمقابل سکوت اختيار کرده و در اين ميان اخبار غيررسمي‌گسترده‌اي درخصوص رد صلاحيت اعضاي فعلي شوراي شهر تهران منتشر شد که خبرنگار ايسنا در تماس با اعضاي شوراي شهر درخصوص تاييد يا رد صلاحيت آنها سوال پرسيد که در اين ميان مهدي چمران، غلامرضا انصاري، محمدمهدي تندگويان، احمدحکيمي‌پور، محمد سالاري، محسن پيرهادي، محسن سرخو، محمد حقاني، پرويز سروري، علي صابري، احمد مسجدجامعي، مجتبي شاکري، اقبال شاکري، ابوالفضل قناعتي، فاطمه دانشور و عبدالمقيم ناصحي، دريافت پيامک که تاييد صلاحيت از سوي فرمانداري را تاييد کردند.
در همين حال علي صابري ضمن تاييد، "تاييد صلاحيتش" براي حضور در انتخابات شوراي پنجم به ايسنا گفت: البته پيامک تاييد صلاحيت به من نرسيده است اما طي تماس با فرمانداري به من اعلام شد که نام شما در قسمت تاييد صلاحيت‌ها قرار دارد و حتي دليوري پيامک تاييد صلاحيت شما در سامانه ثبت شده است. مجتبي شاکري نيزي با بيان اينکه صلاحيتم در انتخابات شوراي پنجم ثبت شده است گفت: با اينحال پيامک تاييد صلاحيت بنده ناقص آمده‌اما از آنجاييکه تنها براي تاييد شدگان پيامک ارسال مي‌شود اين پيامک ناقص به منزله تاييديه فرمانداري است.
به گزارش خبرگزاري‌ها اسامي‌حبيب کاشاني،‌هادي ساعي، حسين رضازاده، الهه راستگو، مرتضي طلايي، احمد دنيامالي، عليرضا دبير، عباس جديدي و مختاباد در شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان اعضاي ردصلاحيت شده در انتخابات پنجم مطرح شده است. خبرنگار ايسنا در تماسي با اين اعضا به بررسي صحت و سقم اين اخبار و ادعاها پرداخته است.‌هادي ساعي در گفتگو با ايسنا ضمن رد اين شايعات گفت: پيامک تاييد صلاحيت شب گذشته براي من ارسال شده است. احمد دنيامالي نيز در پيامکي اعلام کرد: پيام تاييد صلاحيت برايم پيامک شده است. عليرضا دبير نيز در گفتگو با ايسنا عنوان کرد که استعلام‌هاي چهارگانه‌اش از وزارت اطلاعات، ثبت، قوه قضائيه و ناجا مثبت بوده و حتي نظر هيات اجرايي مثبت بوده ولي نمي‌داند علت رد صلاحيت وي چه بوده است. او همچنين گفت: من دوتابعيتي نيستم که بخواهند به اين بهانه صلاحيتم را رد کنند.
در اين ميان تنها مرتضي طلايي نايب رئيس شوراي چهارم تهران طي اطلاعيه اي با اعلام رد صلاحيتش اعلام کرد: "طي شب و روز گذشته در فضاي مجازي اخباري منتشر و اعلام شده که صلاحيت تعدادي از اعضاي فعلي شوراي اسلامي‌شهر تهران از جمله بنده احراز نشده است .
اگرچه بر اساس اطلاع قبلي ، تاييد نهادهاي نظارتي و مراجع چهارگانه و همچنين هيئت اجرايي انتخابات در مورد اينجانب صورت گرفته‌اما ظاهرا هيئت نظارت شهر تهران اقدام به اتخاذ چنين تصميمي‌نموده است .
البته موضوع هنوز به صورت رسمي‌به بنده اطلاع داده نشده‌اما آنچه شائبه برانگيز ، تعجب آور و غير منصفانه است ، حجم سنگين اطلاع رساني اين خبر طي شب گذشته بود که‌اميدوارم دستگاههاي مسوول در امر برگزاري انتخابات ساده از کنار آن نگذرند .
 بديهي است اينجانب به عنوان يک شهروند از تمامي‌حقوق قانوني خود براي پيگيري موضوع از طريق مجاري رسمي‌استفاده خواهم کرد و اميدوارم اين انتخابات همچون هميشه در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) و ائمه هدي (ع) به بهترين شکل ممکن برگزار شود."
واکنش چمران به رد صلاحيت‌ اعضاي فعلي شوراي شهر
رييس شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: اين رد صلاحيت‌ها شائبه دخالت خط فکر سياسي را تقويت مي‌کند که در نهايت موجب خدشه وارد آمدن به اعتماد مردم نسبت به نهاد عمومي‌خواهد شد. مهدي چمران با اشاره به رد صلاحيت برخي از اعضاي شوراي اسلامي‌شهر تهران، گفت: وقتي نظارت را بر عهده دستگاهي مي‌گذارند يک اعتماد عمومي‌نسبت به دستگاه عمومي‌وجود دارد که بيطرفانه کار قضاوت را انجام دهد. کار هيات نظارت بر شورا، تأييد صلاحيت نيست؛ بلکه اينگونه است که افرادي را که از طريق استعلام از مراجع چهارگانه داراي پرونده‌هاي قضايي باشند را رد کنند.
حتي دوستان اصلاح طلب هم مي‌گفتند انتخابات شورا نمي‌بايست چنين ساز و کاري داشته باشد و هر کسي بايد بتواند شرکت کند. وي ادامه داد: در چنين فضايي افرادي که شخصيت‌هاي شناخته شده و مورد اعتماد مردم هستند را رد صلاحيت مي‌کنند و افرادي که داراي پرونده‌هاي مفتوح قضايي هستند تاييد مي‌کنند.
 رييس شوراي اسلامي‌شهر تهران، گفت: چنين رفتاري اين شائبه را به وجود مي‌آورد که نکند خط فکر سياسي سبب اين رد شدن‌ها شده که اگر اينگونه باشد بر اعتماد عمومي‌از يک نهاد مهم نظير مجلس شوراي اسلامي‌خدشه وارد خواهد شد. چمران با بيان اينکه نمايندگان درباره رد صلاحيت شدگان تجديدنظر کنند، گفت: بايد هر چه سريعتر به اين موضوع رسيدگي شود؛ چرا که در غير اينصورت انتخابات يکطرفه خواهد بود و انتخابات يکطرفه هم نافي مشارکت همگاني است. با اين اقدام ميزان مشارکت عمومي‌کاهش مي‌يابد و مشکلات ديگري پيش خواهد آمد.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينکه کليه خاک‌هاي اطراف تهران آلوده هستند، از مصرف بي رويه سم و کود در اراضي کشاورزي انتقاد کرد و گفت: اين سموم به سفره غذايي مردم نيز منتقل مي‌شوند.
سعيد متصدي در همايش روز زمين پاک با اشاره به اينکه شعار امسال روز جهاني زمين پاک «همه با هم به سوي زمين پاک» است، گفت: مهمترين موضوع مورد توجه در اين شعار، تلاش همگاني است تا در حوزه محيط زيست به نتايج مطلوب برسيم. در اين زمينه اقدامات مطلوبي نيز داشته‌ايم اما آنچنان که انتظار داريم به نتيجه نمي‌رسيم. به همين دليل بايد موضوع با هم بودن را بيشتر مورد توجه قرار و سطح مشارکت براي حل مشکلات محيط زيست را افزايش دهيم.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه ايران سالانه ۱۶ ميليون تن فرسايش خاک دارد،گفت: اين ميزان فرسايش خاک بسيار فراتر از ميانگين جهاني است. در اين شرايط حتي اگر بهترين آب را به زمين‌هاي کشاورزي تزريق کنيم، باز هم محصول ناسالم خواهد بود، چون خاک آلوده است. اين وضعيت به خاطر مصرف بي‌رويه کود و سم به وجود آمده است و در شرايط حاضر شاهد ظهور اين مواد در سفره غذايي مردم نيز هستيم. متصدي با بيان اينکه از سال ۱۳۴۶ مطابق قانون بايد باقيمانده سموم و کود در محصولات غذايي مورد آزمايش و پايش قرار بگيرند،تصريح کرد: طبق اين قانون بايد به سمت کاهش مصرف سم و کود حرکت کنيم؛ اين در حاليست که متاسفانه در حال حاضر به سم و کود يارانه نيز مي‌دهيم. وي با انتقاد از تراکم‌فروشي اظهارکرد: تلاش مي‌کنيم که شهرهاي پاک داشته باشيم اما تراکم فروشي داريم و روستاها را ويران مي‌کنيم تا شهرها را آباد کنيم. در اين شرايط شهرها بدون برنامه گسترش مي‌يابند بنابراين شهري که بي هيچ برنامه‌اي توسعه يابد. هيچ وقت محيط زيستي نخواهد شد.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه با اشاره به اينکه کليه خاک‌هاي اطراف تهران آلوده هستند گفت: سازمان حفاظت محيط زيست طي سال‌هاي گذشته در اين زمينه فعاليت‌هايي داشته است، ارائه لايحه خاک از سوي سازمان محيط زيست و دولت به مجلس شوراي اسلامي‌از جمله مهمترين اقدامات است که‌اميدواريم در مجلس بعد پس از بررسي لايحه هواي پاک و لايحه حفاظت تالاب‌ها به بررسي لايحه خاک برسد. متصدي با تاکيد بر اينکه تبديل لايحه خاک به قانون حفاظت از خاک يک اقدام ارزنده براي جمهوري اسلامي‌ايران و دولت يازدهم خواهد بود، اظهار کرد: از طريق اين لايحه مي‌توانيم مديريت صحيح خاک و مقابله با آلودگي‌هاي خاک را دنبال کنيم. اين لايحه باعث مي‌شود نگاهي جامع و قانونمند در اين حوزه شکل بگيرد.

به ميزباني پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد انجام شد؛
مسئول خدمات ورزش شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد از برگزاري يک دوره مسابقه چهار جانبه کشتي آزاد و فرنگي به مناسبت ايام مبارک ماه رجب و گراميداشت ياد و نام سيد کشتي خراسان مرحوم سيد جعفر موسوي به ميزباني اين مجتمع گازي خبرداد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، محمد جواد راسخي با اعلام اين خبر افزود: اين مسابقات با نواي مرشدان استاد مشمول و استاد جهان ديده درسالن ايثار شهرک گاز آغاز و پس از سه دور مسابقه در رشته کشتي فرنگي پيگيري شد.وي تصريح کرد: پس از برگزاري مسابقات و رقابت کشتي گيران، در نهايت تيم‌هاي پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد با ۱۱۱ امتياز، مدرسه کشتي برادران نادري خادم مشهد با ۹۹ امتياز، هيات کشتي شهرستان فريمان با ۹۷ امتياز و تيم اورنگ طبرستان مشهد با ۲۵ امتياز به ترتيب در رتبه‌هاي اول تا چهارم دست يافتند.راسخي در خصوص رشته کشتي آزاد نيز گفت: در اين رشته کشتي گيران پس از يک رقابت سخت و نفس گير در مقابل حريفان خود به پيروزي رسيدند و تيم‌هاي باشگاه بهاران خراسان با ۱۵۲ امتياز، مدرسه کشتي سيد جعفر موسوي مشهد با ۱۴۹ امتياز، تيم شهرستان تايباد با ۱۴۷ امتياز و تيم پالايشگاه گازشهيد‌هاشمي‌نژاد سرخس با ۱۳۶ امتياز در جايگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان در حاشيه بازديد اهالي رسانه‌ها از عمليات مقابله با ريزگردها در عرصه‌هاي بياباني ، احمد رئيس زاده قائم مقام اداره کل در جمع خبرنگاران گفت: مبلغ 30 ميليارد تومان منهاي بخش کانال جهت نهالکاري تا اين زمان تخصيص داده شده است و براي اينکه به اين حجم کار برسيم يک ستاد مرکزي تشکيل شده که اين ستاد کار را به چند قسمت جزيي تري تقسيم کرده است.
 احمد رئيس زاده بيابان کرد: چنانچه از بعد کلي به موضوع نگاه شود خواهيم ديد که ما سه هزار هکتار زمين در اختيار پيمانکاران بومي‌و محلي و 4 هزار هکتار نيز در اختيار سازمان بسيج سازندگي جهت نهال کاري قرار داده‌ايم . قائم مقام اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان افزود: سه هزار هکتار که در اختيار پيمانکاران بومي‌و محلي است داراي 26 کارگاه مي‌باشد و اين در حالي است که چهار هزار هکتاري که در اختيار سپاه است نيزداراي 19 جبهه کاري است که در هر مقطع يک مهندس ناظر دارد . رئيس زاده در ادامه تاکيد کرد: ما به دنبال کميت نيستيم نظر ما اين است که اگر 10 هکتار کار کنيم و اين 10 هکتار سبز باشد بهتر از اين است که هزار هکتار کار کنيم گفتني است خبرنگاران از عرصه‌هاي نهالکاري شده در مناطق حفيره آلبوبالد ، حنيطه 3 و منطقه شيعمط بازديد کردند .
در سال 95 از محل اعتبارات استاني و ملي بيش از 105 ميليارد تومان اعتبار براي پروژه‌هاي آبرساني روستايي اختصاص يافت.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خوزستان با بيان اين مطلب افزود: در سال 95 افزون بر هزار و پنجاه ميليارد ريال اعتبارات ملي و استاني براي بهبود وضعيت کمي‌و کيفي آب شرب روستاها و آبرساني به روستاهاي فاقد آب شرب استان خوزستان تخصيص داده شد.
درويشعلي کريمي‌اظهار کرد: طي 4 سال اخير اعتبار هزينه شده در پروژه‌هاي آبرساني روستايي خوزستان 2 هزار 487 ميليارد ريال بوده است.وي با اشاره به ميزان بهره مندي روستاهاي استان خوزستان از آب شرب سالم و پايدرا طي 4 سال اخير گفت: تعداد 575 روستا با جمعيتي بالغ بر 319 هزار و 676 نفر از آب شرب سالم و پايدار بهره مند شدند که سبب شد تا شاخص بهره مندي از آب شرب در روستاهاي خوزستان به 01/66 درصد ارتقا پيدا کند.
گفتني است تا پيش از اين اقدامات شاخص بهره مندي در خوزستان 58 درصد بوده است.کريمي‌يادآور شد: تا سال 1391 تعداد تانکرهاي سيار براي آبرساني به روستاهاي فاقد آب شرب خوزستان 135 دستگاه بود که با اقدامات انجام شده در سطح روستاهاي استان براي آبرساني اين تعداد به 88 دستگاه کاهش پيدا کرد.
بوشهر- خبرنگار تجارت : مجتمع گاز پارس جنوبي با همکاري مرکز فن‌بازار ملي ايران دومين نشست تخصصي بهره‌برداري از توانمندي‌هاي داخلي در صنعت گاز را در عسلويه برگزار مي‌کند.
به گزارش روابط عمومي‌مجتمع گاز پارس جنوبي، در ادامه فعاليت‌هاي عملياتي در خصوص توسعه فناوري در صنعت گاز و با توجه به برگزاري موفقيت‌آميز نخستين نشست بهره‌برداري از توانمندي‌هاي داخلي در صنعت گاز در مهرماه سال 94، اين شرکت با همکاري مرکز فن‌بازار ملي ايران دومين نشست تخصصي در صنعت گاز را با حضور و مشارکت شرکت‌هاي دانش‌بنيان برگزار مي‌کند.طي اين رويداد، 40 شرکت دانش‌بنيان داخلي در حوزه‌هاي اکتشاف، استخراج، انتقال و کنترل در صنعت گاز، اقدام به معرفي محصولات و فناوري‌هاي خود به شرکت‌ها و متخصصين صنعت گاز مي‌کنند.در اين رويداد ۳ روزه که طي روزهاي ۲۸ الي ۳۰ فروردين ماه در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي برگزار مي‌شود، پالايشگاه‌ها، مجموعه‌هاي پتروشيمي، شرکت‌هاي بزرگ فعال در صنعت گاز و شرکت‌هاي تابعه شرکت ملي گاز به عنوان بهره برداران اصلي حضور خواهند داشت.در حاشيه نشست مذکور، نمايشگاهي جهت معرفي اين محصولات برپا خواهد شد و برنامه رونمايي از چند فناوري جديد بومي‌در صنعت گاز و همچنين افتتاح فن بازار تخصصي صنعت گاز نيز انجام خواهد شد.
مديرکل راه و شهرسازي استان ايلام گفت: همکاري ادارات در تکميل پروژه راه ايلام - مهران ضروري است .
به گزارش  روابط عمومي‌اداره کل راه و شهرسازي استان ايلام، سيد کمال الدين ميرجعفريان اظهار داشت: پيگيري روند اجراي پروژه‌هاي چهار خطه محور ايلام به مهران (محور اربعين) در بازديد و نشست مديران و مسئولان اداره کل راه و شهرسازي استان و ساير دستگاه‌هاي مربوطه با پيمانکاران و مشاوران پروژه‌هاي مذکوردر دستور کار قرار دارد.مديرکل راه و شهرسازي استان ايلام ضمن برشمردن اهميت مرز مهران و ميزان صادرات کالا از اين مرز علاوه بر تردد خيل عظيم زائران عتبات عاليات افزود: امروز محور ايلام به مهران و مرز بين‌المللي مهران براي تمام کشور شناخته شده و داراي اهميت است و اين مهم مسؤوليت ما در قبال توسعه اين محور را مضاعف مي‌کند.
ميرجعفريان با تقدير از شرکت‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي به جهت همکاري با اين اداره کل در جابه جايي خطوط انتقال برق و گاز و فيبر نوري ادامه همکاري اين دستگاه‌ها را تا پايان عمليات اجرايي اين پروژه را خواستار و از پليس راه نيز به جهت حفظ ايمني مسير تشکر کرد.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه از ثبت شش ميليون و 904 هزار تردد در جاده‌هاي استان در نوروز امسال خبر داد.
بهمن خسرواني در خصوص جابجايي مسافران با ناوگان مسافربري استان در نوروز سال جاري گفت: طبق آمار، تعداد سفر و مسافر خارج شده از استان از تاريخ 25 اسفندماه 95 تا پانزدهم فرودين‌ماه سال جاري در مجموع درون استاني و برون استاني، 218 هزار و 313 مسافر و اين تعداد مسافر توسط 1982 سفر جابجا شده‌اند.وي افزود: از مجموع مسافران، 113 هزار و 775 مسافر در سفرهاي درون استاني و 104 هزار و 538 مسافر در سفرهاي برون استاني جابجا شدند.خسرواني تصريح کرد: از مجموع مسافران درون استاني، 1هزار و 488 مسافر توسط اتوبوس، 87 هزار و 674 مسافر توسط ميني بوس و 24 هزار و 613 مسافر توسط خودروهاي سواري کرايه جابجا شدند. که بيشترين جابجايي‌هاي درون استاني به ترتيب مربوط به کرمانشاه با 53هزار و352 مسافر،اسلام آباد غرب 18هزار و 553 مسافر،سرپل ذهاب 9هزار و 480 مسافر مي‌باشد.همچنين اظهار داشتند: از مجموع مسافران برون استاني، 69هزار و 103 مسافر توسط اتوبوس، 21 هزار و 498 مسافر توسط ميني بوس و 13 هزار و 937 مسافر توسط خودروهاي سواري کرايه جابجا شدند. که بيشترين جابجايي‌هاي برون استاني به ترتيب مربوط به کرمانشاه با 81هزار و960 مسافر،سنقر 5هزار و 854 مسافر،کنگاور 3هزار و 842 مسافر مي‌باشد.مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه همچنين از ثبت شش ميليون و 904 هزار تردد در جاده‌هاي استان در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: از اين ميزان تردد، 691 هزار تردد مربوط به خودروهاي سنگين و شش ميليون و 213 هزار تردد مربوط به خودروهاي سبک است.خسرواني با بيان اينکه بيشترين تردد وسيله نقليه در محورهاي کرمانشاه- بيستون با 382 هزار 945 تردد و کمترين تردد وسيله نقليه در محورهاي سرپل ذهاب- قصرشيرين با 11 هزار و 720 تردد بوده است، گفت: بيشترين درصد تردد وسايل نقليه سنگين در اين ايام تعطيلات در محورهاي سرپل‌ذهاب- قصرشيرين با 97 درصد و محور قصرشيرين- سرپل ذهاب با 28 درصد تردد بوده است.مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه با اشاره به اينکه بيشترين تعداد وسيله نقليه سنگين در محورهاي کرمانشاه- بيستون با 46 هزار 465 تردد و کمترين تعداد وسيله نقليه سنگين در محورهاي سرمست- گيلانغرب با 1213 تردد بوده است، گفت: بيشترين متوسط تردد ساعتي وسايل نقليه در محور کرمانشاه – بيستون با رقم 1232 و کمترين آن در محور سرپل‌ذهاب – قصرشيرين بوده است.

حوادث اصلي‌ترين دليل فوت کودکان ايراني
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: دوره بيماريهاي عفوني براي مرگ کودکان به پايان رسيده است و هم اکنون حوادث اصلي‌ترين دليل فوت کودکان در ايران است. به گزارش ايرنا، محمد آقاجاني با اشاره به اينکه حوادث يکي از چالش‌هاي نظام جهاني است، گفت: هر ساله حوادث سبب مرگ و معلوليت ميليون‌ها نفر در سراسر جهان مي‌شود و حجم زيادي از منابع مالي و انساني را به خود اختصاص مي‌دهد. وي با بيان اين که بسياري از افراد که در اين حوادث دچار خسارت مي‌شوند را جوانان تشکيل مي‌دهند، گفت: اين موضوع سبب توجه بيشتر سياستگذاران براي کاهش خسارات شده است. آقاجاني در خصوص اقداماتي که تاکنون وزارت بهداشت در اين خصوص انجام داده است، گفت: تدوين نقشه خطرپذيري در حوزه سلامت کشور يکي از اين موارد است. وي در اين خصوص توضيح داد: در اين نرم افزار نوع خطرات و بلاياي هر نقطه اي از کشور مشخص شده است.

ميانگين حقوق فرهنگيان
 به 2 ميليون و 200 هزار تومان رسيد

معاون حقوقي و امور مجلس وزير آموزش و پرورش گفت: ميانگين حقوق فرهنگيان از يک ميليون و 200 هزار تومان در سال 92 به 2 ميليون و 200 هزار تومان در سال 96 رسيده است. به گزارش فارس، يوسف نجفي معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به نيابت از فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش با حضور در مناطق سيل‌زده آذربايجان شرقي ضمن ابراز همدردي و ابلاغ پيام تسليت احمدي دانش آشتياني به خانواده‌هاي داغدار و آسيب ديده سيل اخير، اظهار داشت: با اعتبار اختصاص داده شده، مشکلات مدارس سيل‌زده در کمترين زمان ممکن حل خواهد شد. وي تصريح کرد: مأموريت اصلي دستگاه تعليم و تربيت کشور، بحث پرورش استعدادهاي بالقوه و به فعليت رساندن آن در کلاس‌هاي درسي است. نجفي با اشاره به اينکه تکريم مقام و شأن فرهنگيان در دولت تدبير و اميد بيشتر از گذشته بوده است، افزود: در اين راستا با تلاش مجموعه وزارت آموزش و پرورش، ميانگين حقوق فرهنگيان از يک ميليون و 200 هزار تومان در سال 92 به 2 ميليون و 200 هزار تومان در سال 96 رسيده است.

همراه اول تعرفه ترافيک داخلي را ۵۰ درصد کاهش داد
همراه اول تعرفه ترافيک داخلي سايت‌هاي پرمراجعه ايراني را نيم بها کرد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سيار ايران، در راستاي اجراي سياست‌ها و اهداف شبکه ملي اطلاعات و با هدف رونق محتواي فاخر ايراني و توسعه کسب و کارهاي بومي، همراه اول تعرفه اينترنت همراه مشترکين خود در سايت‌هاي پر مراجعه داخلي را به ميزان ۵۰ درصد کاهش داد. است اين کاهش تعرفه که شامل کاهش ۵۰ درصدي «تعرفه آزاد» اينترنت همراه مشترکين در ۲۱۰ سايت پرمراجعه ايراني (بر اساس اعلام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي) مي‌شود، از روز ۲۹ فروردين ۹۶ اجرايي شده است. مشترکين همراه اول جهت کسب اطلاعات بيشتر در اين خصوص و مشاهده اسامي‌و IP سايت‌ها مي‌توانند به پرتال همراه اول به نشاني www.mci.ir مراجعه کنند.

سامانه‌هاي 1818 و 2000 به روز رساني مي‌شود
به منظور ارتقاء سرور، سامانه‌هاي 1818 و 2000 در تاريخ 3 ارديبهشت ماه با اختلال همراه است.
به گزارش روابط عمومي‌مخابرات منطقه تهران، با اجراي عمليات توسعه و بروز رساني دوره جاري سامانه‌هاي 1818 و 2000 در روز يکشنبه سوم ارديبهشت ماه در برخي ساعات دچار اختال مي‌شود.

آغاز اصلاح انشعابات فرسوده آب
 در شهرستان قدس در سال 96

مدير امور آبفاي شهرستان قدس از اصلاح وتعويض ١١٠مورد از انشعابات آب شرب از ابتداي سال جديد تاکنون در شهرستان قدس خبر داد.علي کيواني- شهرقدس، رضواني گفت : با توجه به برنامه ريزي‌هاي بعمل آمده جهت کاهش حوادث و شکستگي‌ها و به تبع آن جلوگيري از هدررفت آب، اصلاح ١١٠مورد از انشعابات فرسوده واقع در شهرستان قدس در کوچه‌ها و خيابانها ي امامزاده، سهراب سپهري، شهداي زنده دل، نهال در دستور کار قرار گرفت .رضواني ادامه داد: در سال گذشته‌امور آبفاي شهرستان قدس جهت جلوگيري از هدر رفت آب ونيز خدمات دهي مناسب تر به شهروندان محترم اقدام به اصلاح وتعويض حدود ٢هزار مورد از انشعابات فرسوده وقديمي‌اقدام نمود، لذا اين روند در سال جديد با جديت ادامه خواهد داشت .

دستگيري كلاهبردار
 3 ميليارد و 600 ميليون ريالي در گرگان

گروه استان‌ها- گلستان- فرمانده انتظامي‌استان از دستگيري فردي که تحت عنوان خريد و فروش نقد و اقساط خودرو اقدام به كلاهبرداري سه ميليارد و 600 ميليون ريالي از شهروندان گرگاني كرده بود خبر داد.سردار "علي اكبر جاويدان" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: اواخر اسفند ماه سال گذشته پرونده اي تحت عنوان كلاهبرداري يك شركت ليزينگ خودرو از شهروندان گرگاني به اداره جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ارجاع داده شد.وي گفت: در بررسي‌هاي مقدماتي مشخص شد فردي با ثبت شركتي در گرگان به صورت نقد و اقساط اقدام به فروش انواع خودرو با شرايط ويژه و پيش پرداخت كم مي‌كند.اين مقام ارشد انتظامي‌استان گفت: متهم با دريافت پيش پرداخت به مبلغ 100 ميليون ريال و الباقي با دريافت 6 فقره چك از مشتريان به آنها قول تامين خودروي مورد نظر را مي‌داد.سردار جاويدان ادامه داد: تعدادي از شهروندان نيز به منظور خريد خودرو ارزان قيمت و شرايط ليزينگي با پرداخت مبلغ مورد نظر به شركت مذكور مراجعه و در ادامه به دليل عدم تامين خودرو در موعد مقرر از وي در مراجع قضائي شكايت كردند.وي افزود: در همين راستا اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي به دليل مراجعه تعداد زيادي از شاکيان و پيگيري از طريق دادسراي عمومي‌و انقلاب مركز استان نسبت به دستگيري فرد كلاهبردار اقدام كرد.فرمانده انتظامي‌گلستان تصريح كرد: فرد كلاهبردار که با بستن دفتر محل كار خود از محل متواري شده بود سر انجام با تلاش ماموران دستگير شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌اراک
 به ديدار کتابداران رفت

علي اکبر احمدي سرپرست اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي به همراه جمعي از کارشناسان به ديدار کتابداران شهرستان اراک رفت. به گزارش روابط عمومي‌اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي، علي اکبر احمدي در اين ديدارها ضمن تبريک سال نو و آرزوي موفقيت براي تمامي‌کتابداران استان مرکزي گفت: اميدوارم کتابداران کتابخانه‌هاي عمومي‌در سال 96 با برنامه‌ريزي دقيق‌ و همت مضاعف، در راستاي پويايي کتابخانه‌هاي عمومي‌قدم بردارند.