رقابت در انتخابات بدون برنامه معنا ندارد
دبيرکل حزب اسلامي‌کار با بيان اين که رقابت درانتخابات بدون داشتن و ارائه برنامه بي معناست گفت: رقابت بين کانديداها در واقع بايد رقابت بين برنامه‌هاي آنها باشد تا در نهايت مردم بتوانند براساس آن رأي بدهند.
حسين کمالي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: اينکه ما افرادي را نشناسيم و ندانيم که قرار است چه بکنند و صرفاً براساس قيافه يا شکل و شمايل به کسي رأي بدهيم کار بسيار عاميانه و ساده انگارانه‌اي است.وي گفت: هر کانديدايي که وعده‌اي مي‌دهد توجه داشته باشد که درجامعه قابل اجرا هست يا نيست؟ البته برخي ممکن است فکر کنند مي‌توانند به وعده‌هايي که مي‌دهند عمل کنند اما بعداً نتوانند آن را انجام دهند.

ليست‌هاي متعدد اصولگرايان براي شوراها
عضو سابق شوراي شهر تهران گفت: قرائن و شواهد نشان‌ ميدهد که احتمال تعدد ليست اصولگرايان و ديگر احزاب و گروه‌ها وجود دارد اما تنها راهي که يک گروه را موفق مي‌کند حفظ اتحاد و وحدت در کلام و تصميم‌گيري است.اميررضا واعظ آشتياني در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: يکي از شاخصه‌هايي که موجب مي‌شود انتخابات با اقبال عمومي‌مواجه شود اين است که همه گروه‌هاي سياسي افرادي را معرفي کنند که عملکرد مديريتي و اقتصادي آن‌ها باعث شود مردم براي شرکت در انتخابات رغبت داشته باشند.او ادامه داد: گروه‌هاي سياسي بهتر است افرادي را انتخاب کنند که نه گمنام باشند و نه افرادي باشند که به اصطلاح امروز از شهرت فراواني برخوردار هستند اما مردم به آن‌ها رغبتي ندارند.

ليست نهايي اصلاح‌طلبان تا ۱۰ ارديبهشت
عضو شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان از نهايي شدن ليست اصلاح‌طلبان براي شوراي شهر تا ۱۰ ارديبهشت خبر داد و گفت: در حال حاضر براي افرادي که فرم درخواست حضور در ليست اصلاح‌طلبان را تکميل و ارسال کردند، کميته ارزيابي شکل گرفته که در حال امتيازدهي به کانديداها براساس شاخص‌هايي هستند که در آئين‌نامه شوراي عالي ذکر شده است. افشين حبيب‌زاده در گفت‌وگو با تسنيم، درباره آخرين وضعيت ليست اصلاح‌طلبان براي شوراي شهر تهران، افزود: بعد از اين امتيازدهي، تعداد مشخصي از افرادي که در اولويت‌هاي بالاتر قرار مي‌گيرند به هيئت رئيسه شوراي عالي سياست‌گذاري ارائه مي‌شود. هيئت رئيسه با در نظر گرفتن همه شرايط حدود 2 برابر تعداد کرسي‌هاي شوراي شهر را معين و به شوراي عالي سياست‌گذاري معرفي مي‌کند.



رييس جمهور از تراکم فروشي انتقاد کرد:
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه ساختمان‌ها بايد محل آرامش مردم باشد نه ابزار سودآوري گفت: پيدا کردن منابع مشروع و سالم درآمدي براي شهرها ضروري است و دولت آماده همکاري و تهيه لوايح لازم است.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در پنجمين اجلاس بين المللي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي‌گفت: تامين هزينه‌هاي شهر از مسيرهاي نادرست مانند تراکم فروشي، فروش حقوق مردم و نسل‌هاست. رييس‌ جمهور با تأکيد بر اينکه با بيان اهميت جستجوي راههاي ايجاد درآمد مشروع براي شهرها، اظهارداشت: اگر شهرها و شهرداري‌ها نيازمند منابع درآمدي هستند، بايستي به فکر منابع درآمدي سالم براي اداره آنها بود و دولت آماده است با تهيه لوايح لازم براي شهرداري‌ها و اداره شهرها از طريق منابع مشروع اقدام کند.
 روحاني با تسليت سالروز شهادت امام موسي بن جعفر(ع) و طلب توفيق از پيامبر(ص) و خاندان رسالت و ائمه هدي(ع)، اظهار داشت: در دنياي امروز موضوع مديريت شهري و اداره زندگي مردم، بويژه در يک شهر بزرگ، جزو مديريت‌هاي سخت و پيچيده است. رييس‌ جمهور با اشاره به اينکه تمدن‌هاي بزرگ بشري معمولاً در کنار شهرها بوجود آمده و علم و فناوري و تمدن در شهرهاي بزرگ ظهور و بروز پيدا کرده است، گفت: براي درک و فهم تمدن اسلامي، بهترين راه آن است که بعد از مطالعه کتب و آثار گذشتگان به آثار باقيمانده معماري در شهرهاي مهم اسلامي‌و تمدني که از مشرق زمين، شبه جزيره هندوستان، ساحل مديترانه و شمال آفريقا و کشورهاي مهم خاورميانه از جمله کشور بزرگ ايران نگاه کنيم. روحاني خاطر نشان کرد: آثار تمدني در شهرهاي بزرگ و نوع معماري‌ و ساختمان‌هاي بزرگ اين شهرها از مهندسي، ابتکارات، دوستي و برادري ميان مردم و استفاده درست از طبيعت در گذشته با انسان سخن مي‌گويند.
وي گفت: در آثار بزرگ تمدني در کشورهاي مختلف جهان و از جمله کشورهاي اسلامي، ريشه معماري شهرها و ساختمان‌ها از فرهنگ و اعتقادات مردم نشأت مي‌گيرد و مساجد، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي به عنوان مرکزيت شهرها، قبل از محله‌هاي مسکوني مردم، مد نظر بوده است.
رييس‌ جمهور با تأکيد بر اينکه متأسفانه در بسياري از اهداف بلند شهرسازي فاصله ايجاد شده و به مسايل فرهنگي و حتي حريم خصوصي و شرايط اجتماعي مردم، کم‌توجهي مي‌شود، گفت: تأمين درآمدهاي شهري از منابع نادرست و فروختن فضايي که به مردم تعلق دارد و در اختيار گذاشتن تراکم عظيم در اختيار يک سرمايه‌داري که مي‌تواند همه خانه‌هاي آن محل و اطراف را تحت تأثير قرار دهد، نه تنها از لحاظ فرهنگي و ديني، حتي از لحاظ آرامش و زيبايي بصري نيز صحيح نيست. روحاني افزود: آيا بايد براي تأمين درآمد شهري، حقوق مردم بدون اجازه آنها فروخته شود؟ و براي حقوق شهري و زندگي و رفاه مردم، ارزش کاملي قايل نبود؟
 روحاني اضافه کرد: در ظاهر پارک و محل تفريحي براي رفاه و اوقات فراغت مردم ايجاد مي‌شود، اما مهم‌تر از تأسيس اين پارک اين است که پول آن از کجا تهيه شده است. اگر باغات شهرها، تغيير کاربري داده شده و با پول آن، پارک ايجاد شده باشد، آيا اين مي‌تواند اقدامي‌به نفع مردم، باشد؟ رييس‌ جمهور تصريح کرد: بدترين تأمين درآمد براي شهرها و شهرداري‌ها، فروختن حقوق مردم، فضاهاي سالم شهري و نابود کردن باغ‌ها و درختان کهنسال است و اين بدتر از آن است که نفت را فروخته و از پول آن براي حقوق کارمندان استفاده شود.  روحاني خاطر نشان کرد: اگر نفت به عنوان يک حق بين نسلي محسوب مي‌شود و بايد پول آن سرمايه‌گذاري شود، فضاهاي شهري، کوه‌ها، مراتع، درياچه‌ها و تالاب‌ها هم جزو منابع بين نسلي هستند. رييس‌ جمهور گفت: همانطور که حق نداريم ساختمان‌هايي که مربوط به ميراث فرهنگي است ويران کرده و به فروش برسانيم تا به جاي آن آثار باستاني، برجي بپا شود، اين حق را هم نداريم که محيط زيست و باغات زيباي اطراف شهرها را تخريب کنيم. روحاني با اشاره به اينکه دولت آماده تهيه لوايح براي اداره شهرها از طريق منابع مشروع است، گفت: نبايد آينده شهرها و راحتي مردم را از بين ببريم. اگر قرار است تراکم بفروشيم تا براي شهر تونل، بزرگراه و پل درست کنيم اين فايده‌اي ندارد، چرا که در نتيجه همين فروش تراکم، جمعيت محلات و شهر افزايش مي‌يابد و همان بزرگراه و خياباني که از پول تراکم ساخته شده است تبديل به پارکينگي بزرگ مي‌شود و مشکل ترافيک نيز حل نمي‌شود.
رييس‌ جمهور با بيان اينکه اگر بناست براي حل مسايل شهري اقدام کنيم، بايد اقدامي‌جامع و همه جانبه را مدنظر قرار دهيم، افزود: برخي مشکلات زيست‌محيطي و شهري پيچيدگي‌هايي دارد که رفع آنها، نيازمند زمان طولاني‌تري است. اما بخشي از مشکلات محيطي و شهري، هست که مي‌شود آنها را در زمان کوتاه‌تري حل و فصل کرد.
روحاني اظهار داشت: وقتي نيروگاه‌هاي ما در کنار شهرها و با نفت کوره کار مي‌کنند، وقتي خودروهاي فرسوده در شهرها تردد مي‌کنند، وقتي کيفيت گازوييل و بنزين مصرفي خودروها و سوخت مورد استفاده براي گرم کردن خانه‌ها باعث آلودگي محيط شهري و محيط زيست مي‌شوند، اين مشکلات را مي‌توان در مدت کوتاه‌تري حل و فصل کرد.
وي گفت: بايد در زمينه مسايل زيست محيطي سرمايه‌گذاري کنيم و يکي از آسانترين و پرسودترين راه‌هاي سرمايه‌گذاري اين است که از سرمايه همان سوخت نابجايي که از آن براي وضعيت جديد در خودروها، استفاده مي‌شود براي سالم‌سازي شهرها، استفاده کنيم.
روحاني با اشاره به اينکه معتقدم اجراي پروژه‌هاي بزرگ و مهم در شهرهاي بزرگ بايد با رأي و نظر مردم، اجرا شود، اظهارداشت: درست است که مسايل عادي و معمولي به طور معمول براساس قوانين و مقررات موجود اداره مي‌شوند اما اينکه اجراي مشکل ترافيک در يک شهر، از طريق ساخت پل و بزرگراه باشد يا ساخت مترو، بهتر است با رأي و نظر مردم، تعيين شود.
رييس‌ جمهور تصريح کرد: با نظر مردم و مديريت يکپارچه و هم‌افزايي دستگاه‌ها بهتر و راحت‌تر مي‌توانيم شهرهاي بزرگ را اداره کرده و اهداف توسعه بلندمدت شهرها را محقق کنيم و درآمد لازم را براي مردم ايجاد کرده، فاصله طبقاتي را در شهرها کم کنيم و حاشيه نشيني را از بين ببريم. رييس‌ جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به در پيش بودن انتخابات شوراها و با ابراز خوشحالي از اينکه، اداره‌کنندگان شهرها و روستاهاي کشورمان در شوراها از سوي مردم برگزيده مي‌شوند، گفت: آراء مردم در انتخاب آعضاي شوراها، مي‌تواند تأثير چشم‌گيري در نحوه اداره شهرها و اعمال نظرات آنها در اين رابطه از طريق نمايندگانشان داشته باشد.

عارف توافق هسته اي را موفقيت بزرگ تمام ارکان نظام دانست:
رييس فراکسيون اميد مجلس از رييس جمهور درخواست کرد با استفاده از جايگاه قانوني خود و با رايزني با ارکان نظام، زمينه رفع حصر و برطرف شدن محدوديت‌هاي موجود را فراهم کند.
به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در اولين نطق ميان دستور در مجلس دهم گفت: نظام جمهوري اسلامي‌ايران از چنان اقتدار، ثبات و پشتيباني مردمي‌برخوردار است که هرگونه حصر، ايجاد محدوديت و ممنوع التصويري دلسوزان و ياران انقلاب درشان اين نظام نيست و باعث ايجاد هزينه‌هاي غيرضروري و جبران ناپذير شده و مي‌شود.
نماينده تهران در مجلس افزود: از رييس جمهور محترم مي‌خواهم با استفاده از جايگاه قانوني خود و با استفاده از تجربيات گذشته، با رايزني با ارکان نظام، اطمينان لازم را فراهم نموده که با رفع حصر و برطرف شدن محدوديت‌هاي موجود، نه تنها تهديدي متوجه‌امنيت و آرامش کشور نخواهد شد، بلکه تلخي حوادث گذشته با شيريني تفاهم و همدلي جايگزين مي‌گردد.
وي گفت: اقتصادي که به دنبال اشتغال و توليد است، از دولتمردان خود انتظار امنيت، ثبات و ديپلماسي تعاملي با دنيا را دارد تا به دور از سياست‌هاي هيجاني و با تداوم رويکرد عزت مندانه با دنيا و با پرهيز از اتخاذ سياست‌هاي تنش زا، سرمايه گذاري داخلي و خارجي را افزايش دهد.
عارف برجام را موفقيت بزرگ تمام ارکان نظام عنوان کرد و گفت: از تخريب آن و همچنين از معرفي آن به عنوان تنها نسخه شفابخش بايد پرهيز شود و با تدابير خردمندانه مورد رصد و مديريت قرار گيرد.مردم، نخبگان و فعالان اقتصادي کشورمان خواستار توافق هسته‌اي بودند تا بتوانند در امنيت، صلح و آرامش به رشد و رونق اقتصادي دست يابند. اکنون در آستانه انتخابات رياست جمهوري، اين مهم نبايد به بهانه کشمکش‌هاي انتخاباتي، مورد خدشه و تهديد قرار گيرد.
رييس فراکسيون اميد برقراري مجدد عقلانيت، تدبير و آرامش در منظومه قوه مجريه توسط دولت يازدهم را قابل تقدير عنوان کرد و گفت: دستاوردهاي دولت يازدهم از جمله رشد اقتصادي، مهار تورم و طرح تحول سلامت قابل تقدير است. تخريب دستاوردهاي ارزشمند دولت ، جفاست و با منافع ملي در تضاد است. اما در عين حال تداوم رکود و افزايش حجم نقدينگي، عدم تعادل بين منابع و مصارف بودجه عمومي‌و ديگر مشکلات اقتصادي همچنان فعالين اقتصادي و مردم را رنج مي‌دهد.
 وي تصريح کرد: لازم است دولت آينده با رأي قاطع مردم بر مسند اداره کشور قرار گيرد تا با قدرت بر مشکلات مزمن و ساختاري به جا مانده از گذشته، فائق آيد.
رييس شوراي عالي سياستگذاري انتخابات اصلاح‌طلبان با بيان اينکه در انتخابات پيش رو، از تحقق اجماع نسبي بين دوستان جبهه اصول گرايان استقبال مي‌کنيم، اضافه کرد: اميدوارم با حضور قدرتمند هر دو جبهه اصلي سياسي کشور در صحنه انتخابات ، شور و نشاط، و مشارکت بالا را شاهد باشيم.
وي با بيان اينکه رئيس جمهور آينده بايد با تشکيل کابينه کارآمد و جوان، روند رو به رشد چهارسال گذشته را تسريع و به مطالبات جوانان و اقشار مردم پاسخ مناسب دهد، گفت: از شوراي محترم نگهبان، هيئت‌هاي اجرايي و نظارت، وزارت کشور، رسانه ملي و ديگر تريبون‌هاي عمومي‌مي‌خواهم با رعايت حق الناس، بي طرفي و مُر قانون به مردم در تحقق حماسه ديگري در ۲۹ ارديبهشت کمک کنند.
عارف يادآور شد: از فعالان حزبي و سياسي و ستادهاي انتخاباتي نامزدهاي محترم ، استدعا دارم با رعايت اخلاق، ضمن تبليغ نامزدها و برنامه‌ها و ويژگي‌هاي ايشان، از تخريب يکديگر و دستاوردهاي نظام پرهيز نمايند و با تکريم رقيب، شور و نشاط انتخاباتي را فراهم آورند.
نماينده تهران با بيان اينکه نشاط سياسي که مدنظر مقام معظم رهبري است، نيازمند حضور فعال جوانان و دانشجويان است گفت: تداوم فضاي امنيتي دانشگاه‌ها نگران کننده و غيرقابل قبول است. وزراي مربوطه، بايد انتظارات به حقِ دانشگاهيان را در رفع فضاي امنيتي برآورده نمايند. جوانان، دانشجويان و رسانه‌ها بايد در فعاليت‌هاي قانون‌مند خود، امنيت خاطر داشته باشند. بايد بستر حضور سياسي و اجتماعي جوانان فراهم باشد. دولت آينده بايد درهاي خود را به روي جوانان شايسته باز کند. بايد نوسازي دولت و بازسازي ساختارها با تکيه بر جوان گرايي و شايسته سالاري محقق گردد.
وي با بيان اينکه دسترسي آزاد به اطلاعات حقي عمومي‌است، تصريح کرد: اين مهم بايد به صورت يک اصل پذيرفته شده در جمهوري اسلامي‌ايران درآيد و هر سه قوه و نيز نهادهاي خارج از سه قوه بايد به حقِ جريانِ آزاد اطلاعات، احترام بگذارند و تمکين کنند.عارف با بيان اينکه عدم دخالت نظاميان در رقابت‌هاي سياسي، علاوه بر تقويت اعتبار تلاش گران اين حوزه، با ايجاد شور و نشاط بيشتر در عرصه باشکوه انتخابات، اقتدار ملي کشور را بيش از پيش تقويت مي‌کند، اظهار کرد: رسيدن به ليست واحد در انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهرهاي بزرگ کشور، به عنوان جهت گيري اساسي اصلاح طلبان و با ساز و کار تعيين شده و شفاف، با تاکيد بر معرفي نامزدهاي پاکدست، شايسته و متخصص براي ايفاي نقش در پارلمان‌هاي شهري و محلي، با دقت و جديت مورد عمل قرار خواهد گرفت.رييس شوراي عالي سياست‌گذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان با بيان اينکه اين مجلس و دولت آينده بايد بسترساز اميد، آرامش و رونق اقتصادي، مبارزه با فساد و آسيب‌هاي اجتماعي، تحقق اقتصاد مقاومتي و توانمندسازي توليد ملي، توسعه اشتغال، خصوصي سازي و کاهش تصدي گري نهادهاي حاکميتي در اقتصاد، و توجه ويژه به بحران کم آبي و مسائل محيط زيستي باشند، گفت: معيشت و منزلت مردم از مهمترين مسائل کشور است که بايد با تکيه بر عقلانيت، آرامش، خردگرايي، همگرايي و اخلاق در اولويت برنامه‌هاي آتي کشور قرار گيرد.
دادستان کل کشور گفت:ضوابط استفاده از رسانه‌های مکتوب در کمسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.به گزارش میزان، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در رابطه با مصوبات کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات گفت: هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند از یک کاندیدای خاص حمایت کند، نحوه نشر خبر و تیتر باید به گونه ای باشد که تبلیغ تلقی نشود.منتظری در باره پوشش مناظره ها گفت: با توجه به اینکه خاطرات خوبی از مناظرات زنده وجود نداشت مقرر شد که مناظره ها به صورت ضبط شده پخش شود؛ اما وقتی دیدیم افکار عمومی به دنبال پخش زنده است و خود کاندیداها نیز متقاضی این بودند، جواب مثبت به این خواسته داده شد.
منتظری اظهار کرد: علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که اگر در استان ها کاندیداها بخواهند از فضای فیزیکی دستگاه های دولتی استفاده کنند، مجاز هستند که البته این موضوع باید با ضوابط و مقررات آن دستگاه همخوانی داشته باشد.وی در رابطه با رصد فضای مجازی در ایام انتخابات گفت: به صورت 24 ساعته فضای مجازی رصد می شود و حتی در این هفته یا هفته اینده از نرم افزاهایی استفاده می کنیم که رصد کردن را تقویت می کند.دادستان کل کشور گفت: برای ما متاسفانه قطعی است که دشمن از طریق فضای مجازی برنامه ریزی کرده و به انحای مختلف انتخابات را زیر سئوال می برد و مطالب کذب را منتشر می کند. در طول هفته چند هزار کانال و شبکه های اینچنینی را فیلتر می کنیم ولی مشکل با شبکه هایی است که سرور آن در خارج از کشور است.دادستان کل کشور در رابطه با فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام ادامه داد: مایل نیستیم که یکسری امکانات و یا احیانا چیزهایی که قابل استفاده عموم است محدود شود ولی به چند نکته باید اشاره کنم. برای ما در سراسر کشور آنچه که خیلی مهم است بحث امنیت کشور است. در منطقه ای زندگی می کنیم که چهار طرف کشورمان آتش جنگ و خونریزی و جنایت همه را به وحشت انداخته ولی کشور ما آرام است و امنیت ارزشمندی دارد که آسان به دست نیامده و هزینه های زیادی را نظام و مردم متحمل شده اند.وی تصریح کرد: شبکه های خارجی از این فضا حداکثر استفاده را برای ضربه زدن به نظام به کار می بندند. سیستم تماس صوتی که به وجود آمد بررسی شد و بررسی ها به این صورت بود که تمام دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی عنوان کردند که این سیستم به دلایلی خلاف امنیت کشور است بنابراین مقرر شد که در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود که  در آنجا نیز به دلایلی تصمیمی بر بسته شدن آن گرفته نشد. لذا تصمیم گرفته شد که حداقل تا نکات امنیتی از لحاظ فنی صورت گیرد اجازه ندهیم به سلامت انتخاباتمان از این طریق خدشه وارد شود. منتظری در پاسخ به سئوالی مبنی بر هزینه های انتخابات و شفاف سازی منابع داوطلبان و تعریف پول کثیف در انتخابات گفت: پولی که به ناحق به دست آمده و به ناحق استفاده می شود پول کثیف است.
جهانگيري براي دفاع از دولت در عرصه بماند
دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي گفت: وقتي در جناح سياسي رقيب، چندين نامزد وارد عرصه انتخابات شده‌اند، حضور آقاي جهانگيري مي‌تواند کمک‌کننده باشد. او بايد تا روزهاي آخر در ميدان باقي بماند و از دولت تدبير و اميد و عملکرد آن، دفاع کند.علي يونسي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره ابلاغيه اخير دبير شوراي نگهبان مبني بر عدم مجوز ورود اقليت‌هاي ديني در انتخابات شوراهاي شهر و روستا با بيان اين که اين ابلاغيه خارج از حوزه مسئوليت آيت الله جنتي صورت گرفته است، گفت: وظيفه شوراي نگهبان تفسير قانون اساسي است، نه قوانين عادي که دولت هم بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي، به آن عمل مي‌کند.او ادامه داد: پاسخ دولت، در اين مورد نيز همان است که رييس مجلس داده‌اند و شوراها مکلف هستند که به قانون مصوب ابلاغي عمل کنند و ثبت نام اقليت‌هاي ديني هم بر اساس همان قانون بلامانع است.وزير اطلاعات دولت اصلاحات در مورد راي به روحاني در ميان اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي گفت: اقليت‌هاي ديني و مذهبي هميشه خواستار اين بوده‌اند که توجه به خواسته‌هايشان تحقق عملي يابد. پيش‌بيني مي‌شود در انتخابات پيش رو بدون هيچ تبليغاتي اقليت‌هاي قومي‌و مذهبي به کانديداهايي اقبال نشان دهند که توجه بيشتري به حقوق شهروندي داشته باشند نه به کساني که مخالف آن هستند.

دولت روحاني  موجب ثبات و آرامش
رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري گفت: درست است که در کشور مشکلات متعددي وجود دارد اما در مقابل نيز ثبات و آرامش داريم و دغدغه نداريم.حجت الاسلام سيدرضا اکرمي‌در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به عملکرد 4 ساله دولت تدبير و اميد، اظهار داشت: در سال 92 دولت را در شرايطي تحويل گرفتيم که نه ثبات داشتيم، نه آرامش و حتي قيمت‌ها نيز ثبات نداشت، ولي بر خلاف آن چه که قبلا وجود داشت امروز آرامش و ثبات در کشور حاکم شده است.وي تصريح کرد: درست است که در کشور مشکلات متعددي از جمله گراني، بيکاري، اعتياد و ... وجود دارد، اما در مقابل نيز ثبات و آرامش داريم و دغدغه نداريم.رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري با بيان اينکه اگر به بازار مراجعه کنيد، مشاهده خواهيد کرد که در سال 92 اگر قرار بود دارو و يا وسايل پزشکي و... را تهيه کنيم، مردم با مشکل روبرو بودند، گفت:در حال حاضر هيچ مشکلي براي آنها وجود ندارد و مي‌توانند بدون کوچک‌ترين مشکلي آن را تهيه کنند.حجت‌الاسلام اکرمي‌به طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: ممکن است بيماران مشکلات داشته باشند و هزينه‌ها براي آنها زياد، اما ديگر در راهرو بيمارستان اسکان داده نمي‌شوند.

شوراي شهر خواستار بررسي وضعيت قاليباف
14 عضو شوراي اسلامي‌شهر تهران در نامه اي به وزير کشور خواستار بررسي وضعيت مرخصي شهردار تهران و همچنين فعاليت‌هاي تبليغاتي وي براي انتخابات رياست جمهوري شدند.به گزارش ايرنا، در اين نامه که از طريق کانال تلگرامي‌احمد مسجدجامعي منتشر شده، بر بررسي وضعيت استعفاء يا مرخصي معاونان و مديران شهردار تهران که مشغول فعاليت‌هاي تبليغاتي در ستاد انتخابات شهردار(محمدباقر قاليباف) هستند، تاکيد شده است.امضا کنندگان اين نامه همچنين خواستار بررسي نحوه و يا عدم استفاده از امکانات شهرداري تهران به ويژه موسسه همشهري براي فعاليت‌هاي تبليغاتي محمدباقر قاليباف شده‌اند.اين نامه را احمد مسجدجامعي، احمد حکيمي‌پور، محمد سالاري، الهه راستگو، محسن سرخو، غلامرضا انصاري، محمدمهدي تندگويان، علي صابري، اسماعيل دوستي، محمد حقاني، فاطمه دانشور، رحمت اله حافظي، ولي الله شجاع پوريان و‌هادي ساعي امضا کرده‌اند.

آراي مردم تعيين كننده است
رئيس قوه قضاييه گفت: امنيت كشور امنيتي مثال زدني در منطقه است و به فضل جهاد دستگاه‌هاي مربوطه‌امروز امنيت در کشور ما پايدار است.به گزارش ميزان، آيت الله‌املي لاريجاني در اختتاميه بيست و دومين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا گفت: امنيت كشور امنيتي مثال زدني در منطقه است و با وجود اينكه كشورهاي سلطه در كشورهاي همسايه براي ايجاد ناامني اهتمام دارند ولي امنيت در كشورمان پايدار است. وي با اشاره به چالش‌هاي پيش‌روي نظام‌هاي ليبرال - دمکراسي گفت: در نظام جمهوري اسلامي‌آراي مردم تعيين كننده است و خدمت در چنين حكومتي كه اساس آن توحيد است با خدمت در نظام‌هاي ديگر فرق دارد، شما ديديد كه در تبليغات رياست جمهوري آمريكا اخلاق و ارزش‌هاي اخلاقي قرباني شد.آملي لاريجاني گفت: جمهوري اسلامي‌براي همه ما فضاي جديدي براي تنفس ايجاد كرده و بستري را براي تعالي كساني كه در اين سرزمين زندگي مي‌كنند فراهم كرده است. وي خطاب به فرماندهان ناجا گفت: بين شما و آن نيروي مسلحي که در آمريکا به او فرمان مي‌دهند که يک جنايتي را انجام دهد فرق وجود دارد.  رئيس دستگاه قضا افزود: انصاف اين است که بگوييم جمهوري اسلامي‌ايران براي همه ما يک فضاي جديد براي تنفس کردن ايجاد کرده و يک بستر براي سبک زندگي جديد مهيا ساخته است. وي بيان کرد: اگر در گوشه و کنار هم مشکلي وجود دارد قصور ازخود ماست؛ چون نظام بستر را براي تعالي و رشد فراهم کرده است. آملي لاريجاني با انتقاد از رفتار دوگانه برخي کشورها گفت: بسياري از حکومتها ادعاي حمايت از مردم فلسطين را داشته‌اند؛ اما در خفا با رژيم اسرائيل ارتباط برقرار مي‌کنند.