به نظر شما یک کارآفرین موفق چه کسی است؟ افراد بسیاری در دنیا هستند که با نام کارآفرین های موفق، مانند بیل گیتس، زوکربرگ و یا استیو جابز، معروف شده اند. اما حقیقتا چه چیزی باعث می شود که فردی تبدیل به یک کارآفرین موفق شود؟ در اینفوگرافی زیر ویژگی های یک کارآفرین موفق ذکر شده است.

تا حل شدن پرونده باشگاه‌هاي ايراني در فيفا؛
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: جذب بازيکنان خارجي با کيفيت و بي‌کيفيت تا حل شدن پرونده‌هاي باشگاه‌هاي ايراني در فيفا ممنوع شد.
به نقل از فارس، مهدي تاج اظهار داشت: با توجه به اينکه پرونده‌هاي متعددي که باشگاه‌هاي ايراني در فيفا دارند. تصميم گرفتيم بازيکن خارجي با کيفيت و بي کيفيت تا حل شدن مشکلات پرونده‌هاي باشگاه‌هاي ايراني در فيفا جذب نشود. بحث تيم‌هاي بدهکاري که به فيفا بدهي ندارند اما در داخل کشور باشگاه بدهکارند. تاکيد شد که 25 درصد بدهي‌هاي اين باشگاه‌ها پرداخت شود و اين روند ادامه پيدا خواهد کرد تا بدهي باشگاه‌هاي ايراني به صفر برسد.
وي افزود: در حال حاضر به جز دو باشگاه تمامي‌باشگاه‌هاي ليگ برتر بدهکار هستند و نمي‌توان ليگ را با دو تيم برگزار کرد به همين دليل با تصويب هيات رئيسه قرار است با يک شيب ملايمي‌بدهي باشگاه‌ها پرداخت شود. يعني اگر تيمي‌16 ميليارد تومان يا 20 ميليارد تومان هزينه جذب بازيکن مي‌دهد بايد يک سوم اين مبلغ را بابت پرداخت بدهي گذشته اش بپردازد.رئيس فدراسيون فوتبال در مورد صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني روسيه و اينکه برنامه اي براي صعود از گروه در اين رقابت‌ها داريد، گفت: جلسه‌هاي که خودم با کي روش داشتم. اين است که خودمان را براي صعود به مرحله بعد آماده مي‌کنيم. يک بازي قبل از بازي با ازبکستان مسابقه دوستانه داريم. بعد از بازي با ازبکستان سمت و سوي ما به جام جهاني است و کي روش در حال برنامه ريزي بازي‌هاي دوستانه اي است که به نفع مان در جام جهاني باشد. انشالله بعد از شکست ازبکستان خودمان را براي حضور در جام جهاني آماده مي‌کنيم. به همين دليل بازي‌هاي تدارکاتي مان به اين سمت وسو دارد. مي‌خواهيم از گروه مان در جام جهاني صعود کنيم. تيم ملي جوانان ما بعد از 16 سال به جام جهاني صعود کرده و اميدواريم از مرحله اول به دوم صعود کندو تلاش مي‌کنيم تيم ملي نوجوانان هم صعود کند. وضعيت تيم ملي فوتسال و فوتبال ساحلي مان هم خوب است.
تاج در مورد قيمت بليت هزار توماني طبقه دوم ورزشگاه آزادي گفت: امروز با افتخاري صحبت داشتم. ايشان به من تلفن کرد و گفت چنين طرحي دارد. شوراي تامين نظرش اين است که رايگان کردن بازي‌ها ممنوع است و فدراسيون فوتبال هم اين مساله را به همه تيم‌ها ابلاغ کرده است و هزار تومان هم عدد قابل ملاحظه اي نيست. ممکن است خدايي نکرده مشکل پيدا کنيم مثل بازي‌هاي قبل.در اين مورد به باشگاه استقلال هم تذکر داديم. استقلال تلاش مي‌کند با برنامه ريزي که دارد ورزشگاه آزادي پر شود و اين حق طبيعي باشگاه است اما نه اينکه تماشاگر سرريز شود. بليت فروشي در بازي استقلال و الاهلي انجام مي‌شود. مزيت ما همين تعداد تماشاگر زياد است اما نه اينکه تماشاگران مجبور به بازگشت از ورزشگاه شوند.
رئيس فدراسيون فوتبال در مورد جرايم احتمالي فيفا عليه ايران و اينکه شايعه شده بازي ايران و ازبکستان بدون تماشاگر انجام شود گفت: اين‌ها شايعه است و چيزي به ما ابلاغ نشده و بعيد هم مي‌دانم چيزي هم ابلاغ شود. ولي جرايم مالي که فيفا براي مان در نظر گرفته اعمال خواهد شد. ديديد که پرتاب يک ترقه چقدر جريمه دارد. در بازي پرسپوليس و پديده بازهم تماشاگران ترقه پرتاب کردند. در بازي با چين اصلا ممکن بود از حضور در جام جهاني محروم شويم. کافي بود داور بازي را نيمه تمام اعلام کند. بازي 3 بر صفر مي‌شد و بازي بعدي هم معلوم نبود چه اتفاقي رخ مي‌داد. بايد جلوي اين مساله ايستاد. جرايم مالي فيفا سنگين است و براي يک بازي ممکن است از 150 تا 200 هزار دلار جريمه شويم که با اين مبلغ مي‌توانيم اردو برگزار کنيم. اوضاع مالي فدراسيون هم مناسب نيست و بايد مراقبت لازم را انجام بدهيم.
سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري گفت: پس از المپيک ريو هدفمان پشتوانه‌سازي بوده، اين برنامه‌ريزي موفقيت در مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان در آمريکا، بازي‌هاي آسيايي اندونزي و بعد از آن المپيک 2020 را به همراه خواهد داشت.
به نقل از فدراسيون وزنه‌برداري، سجاد انوشيرواني سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان درباره مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا و بازي‌هاي کشورهاي اسلامي‌گفت: پس از پايان المپيک ريو، قصد داريم براي المپيک 2020 توکيو، پشتوانه‌سازي کنيم. بايد به جوانترها ميدان بدهيم، بنابراين تيم جواني را راهي مسابقات قهرماني آسيا و بازي‌هاي کشورهاي اسلامي‌خواهيم کرد.
وي ادامه داد:‌ جوانگرايي ريسک بالايي دارد، اما فارغ از کسب نتيجه در اين مسابقات، وزنه‌برداران جوان تيم ملي نيز تجربه حضور در ميادين بين‌المللي را پيدا مي‌کنند. اگر اين نفرات در نخستين تجربه خود موفق به مدال آوري شوند، وزنه‌برداري کشورمان از اين پشتوانه‌ها در آينده استفاده خواهد کرد.
انوشيرواني در خصوص برنامه‌ريزي 4 ساله فدراسيون وزنه‌برداري تصريح کرد: پس از المپيک ريو، برنامه چهار ساله جديدي داريم تا در رقابت‌هاي مهم پيش رو به بهترين نتيجه دست پيدا کنيم؛ موفقيت در رقابت‌هاي قهرماني جهان و المپيک براي ما از اهميت بيشتري برخوردار است. اين برنامه ريزي 4 ساله موفقيت در مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان در آذرماه سال جاري به ميزباني آمريکا، بازي‌هاي آسيايي 2018 اندونزي و بعد از آن المپيک 2020 خواهد بود.
سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان در خصوص اينکه نفرات شاخص تيم ملي وزنه‌برداري در اردو حضور ندارند، يادآور شد: تيم ملي وزنه‌برداري در رقابت‌هاي کشورهاي اسلامي‌و قهرماني آسيا از ستاره‌‌هاي خود بهره نخواهد برد. قهرمانان کشورمان هيچ گاه تمرينات خود را تعطيل نمي‌کنند و به‌صورت اختصاصي در حال تمرين هستند.نايب قهرمان المپيک2012 لندن درباره حل مشکلات اردوها تاکيد کرد: هم اکنون فدراسيون وزنه‌برداري براي برپايي اردوي تيم‌هاي ملي (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) بودجه بالايي را هزينه‌ مي‌کند. همچنين از طرح‌هاي مختلفي که دارد بايد پشتيباني کند. بايد هيأت‌هاي وزنه‌برداري استان‌هاي کشور از نظر مالي رسيدگي شوند. از اين رو پرداخت‌هاي مالي به فدراسيون فشار مي‌آورد، اما من مطمئنم ظرف روزهاي آينده شرايط اردوها ايده‌آل مي‌شود؛ اگر چه انتظار ما اين است که از وزنه‌برداري حمايت ويژه‌اي شود.وي ادامه داد: تقاضاي من از مديران وزارت ورزش و کميته ملي المپيک اين است که همواره حقايق را مدنظر قرار دهند. در المپيک ريو اگر حق بهداد سليمي‌خورده نمي‌شد، وزنه‌برداري 3 مدال طلا مي‌گرفت و بيش از پيش به کاروان ورزشي ايران کمک مي‌کرد. اين عملکرد فوق‌العاده بايد ديده شود. ما سال‌‌هاست که به ورزش‌هاي پايه مثل شنا، دووميداني و ژيمناستيک بودجه‌هاي خوبي مي‌دهيم، اما موفقيت‌هاي آنها تا چه‌اندازه بوده است؟ چرا وزنه‌برداري بايد در رديف هشتم يا نهم رديف بودجه قرار بگيرد. من که سال‌هاست در وزنه‌برداري هستم معتقدم اگر مي‌خواهند به شنا و ديگر رشته‌‌هاي پايه بودجه بيشتري اختصاص دهند نبايد حق وزنه‌برداري، کشتي و تکواندو که مدال‌هاي با ارزشي براي ايران در المپيک و بازي‌هاي آسيايي گرفته‌اند را ناديده بگيرند. هرچه قدر دلشان مي‌خواهند به هر رشته‌اي بودجه دهند، اما از سهم ما کاسته نشود.سرمربي تيم ملي درباره اينکه چه زماني سعيد علي حسيني مي‌تواند در اردوهاي تيم ملي حضور پيدا کند، عنوان کرد: محروميت علي‌حسيني آبان ماه‌امسال به پايان مي‌رسد و طبق قوانين فدراسيون جهاني او از 6 ماه قبل از پايان دوران محروميتش مي‌تواند در اردوها و مسابقات داخلي شرکت کند.