همچنان به دنبال افزايش سهم زنان هستيم
عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: در اين انتخابات تلاش کرده‌ايم تا با در نظر گرفتن جايگاه‌هايي براي زنان در ستادهاي انتخاباتي به افزايش حضور آن‌ها در عرصه‌هاي مختلف کشور کمک کنيم.به گزارش ايسنا الهه کولايي گفت: در اين انتخابات وارد جريان سازي جنسيتي شديم تا زنان در همه کانون‌هاي تصميم گيري و تصميم سازي فعال باشند. معاونان زنان تشکيل داديم و در هر کميته‌اي خواستار حضور آن‌ها شديم. ما اميدواريم با اين تمهيدات شرايط براي تحقق مطالبات زنان فراهم شود.وي گفت: با توجه به گسترش شبکه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي طرح هر فرد يک ستاد حتما اجرا مي‌شود. ما با اين طرح مي‌خواهيم مطالبات دست نيافته زنان و همه مردم کشور را متوجه شويم.

ايران پس از برجام مديران عاقل ميخواهد
يک عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌گفت که ايران پس از برجام به مديران عاقل در امتداد انديشه‌امام (ره)، سياست‌هاي رهبري، اعتدال‌هاشمي‌و نجابت خاتمي‌نياز دارد.به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام احمد مازني گفت: به دولت يازدهم به خاطر آواربرداري از ويرانه ناشي از سوء تدبير داخلي و سوء نيت خارجي خداقوت مي‌گويم؛ دولت آينده بايد امتداد دولت تدبير و اميد و ادامه عقلانيت و البته ترکيبي از دانش، تجربه و جواني باشد.وي افزود: ايران پس از برجام سرزمين آماده اي است که براي کاشت، داشت و برداشت به مديران عاقل نياز دارد؛ مديراني در امتداد انديشه‌امام (ره)، سياست‌هاي رهبري، اعتدال‌هاشمي‌و نجابت خاتمي. البته ملت ايران رفيق نيمه راه نيست.

رسيدگي به تخلفات در فضاي مجازي
سخنگوي وزارت کشور درباره گزارش‌هاي دريافتي از تخلفات انتخاباتي افزود: اين گزارش‌ها هم از مراجع داراي صلاحيت در امر انتخابات و هم از سوي مردمي‌براي به ما رسيده است. در کنار اين موضوع، نظارت بر فضاي رسانه‌اي و مجازي داريم و مواردي که با تذکر قابل حل باشد تذکر داده شده و مي‌شود و مواردي که به پيگيري قضايي نياز داشته باشد با همکاري ستاد پيشگيري از جرايم و وقوع تخلفات انتخاباتي در قوه قضاييه داريم، موارد را منعکس مي‌کنيم تا مر قانون در تمامي‌مراحل رعايت شود.به گزارش ايسنا، سيد سلمان ساماني گفت: رسانه‌ها نبايد عليه نامزدها مطلبي بنويسند و بايد در شرايط برابر برنامه نامزدها را معرفي کنند.




رهبر انقلاب با اشاره به وعده‌هاي انتخاباتي:
رهبر معظم انقلاب در ديدار با مسئولان، سفيران کشورهاي اسلامي‌و اقشار مردم فرمودند: ملت با حضور در انتخابات پيشِ رو، دشمنان اسلام و ايران را مأيوس خواهد کرد ضمن اينکه لازم است نامزدهاي محترم به مردم قول دهند براي پيشرفت کشور و باز کردن گره‌ها، نگاهشان به خارج از مرزها نخواهد بود.
به گزارش ايرنا ، در عيد پرشکوه مبعث پيامبر خاتم حضرت محمد مصطفي(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار مسئولان نظام، قشرهاي مختلف مردم و سفيران کشورهاي اسلامي، بعثت را برنامه اي نوراني، جاودانه و تحول آفرين براي همه جوامع بشري خواندند و با اشاره به ضرورت ايستادگي برگرفته از تعاليم اسلام در مقابل دشمنان و زورگويان جهاني، افزودند: ملت با حضور در انتخابات پيشِ رو، دشمنان اسلام و ايران را مأيوس خواهد کرد ضمن اينکه لازم است نامزدهاي محترم به مردم قول دهند براي پيشرفت کشور و باز کردن گره‌ها، نگاهشان به خارج از مرزها نخواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريک عيد سعيد مبعث به ملت عزيز ايران و همه مسلمانان جهان خاطرنشان کردند: بعثت رسول خاتم در دنياي غرق در تاريکي و جهل و ظلم و غرور رخ داد و پيامبر گرامي‌اسلام با دعوت به نور يعني تشکيل حکومتي متکي بر عدل و انصاف و وحدت و ايستادگي در مقابل ظلم، نشان داد برنامه بعثت در همه جوامع بشري و در همه دورانها، قابل تحقق و اجراست و مي‌تواند زيرساخت تشکيل عظيم‌ترين تمدن بشري قرار گيرد.
ايشان با تأکيد بر نياز عميق بشريت امروز به برنامه بعثت، شناخت افکار عمومي‌جهان را از معني و مفهوم بعثت بسيار مهم برشمردند و افزودند: بعد از تشکيل جمهوري اسلامي‌که رشحه اي از رشحات حکومت نبوي در آن جلوه کرد، دشمنان جوامع بشري، خصومت و مبارزه با منشأ اين حرکت عظيم يعني اسلام را در دستور کار جدي قرار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي «توانايي بي بديل اسلام در رشد و شکوفايي جوامع انساني»، «ظرفيت شکل دهي به تمدن توأمان مادي و معنوي» و نيز «قدرت اسلام در مقابله با ظلم و تعدي» را از دلايل اصلي دشمني مستکبران با دين مبين اسلام برشمردند.
ايشان افزودند: تشکيل گروههاي تروريستي به نام اسلام و تفرقه انگيزي ميان کشورهاي اسلامي‌از جمله در عراق و سوريه و بحرين و يمن از توطئه‌هاي امريکاي ظالم و رژيم خبيث صهيونيستي براي مقابله با اسلام است.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته ظالمان جهاني با جمهوري اسلامي‌بيشتر از ديگر کشورهاي مسلمان دشمنند اما مشکل اصلي آنها اصلِ اسلام است و اين واقعيت را بايد همه مسلمانان درک کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي درک علت دشمني مستکبران با اسلام را وظيفه مسئولان کشورهاي اسلامي‌خواندند و افزودند: دولتهاي اسلامي‌بايد بفهمند که هدف امريکا از همراهي با يک کشور اسلامي‌و دشمني با يک کشور ديگر، جلوگيري از وحدت جهان اسلام و مانع تراشي بر سر راه درک مشترک مسلمانان از منافع جوامع اسلامي‌است.
رهبر انقلاب با ابراز تأسف از توفيق سياستهاي تفرقه افکنانه‌امريکاييها در منطقه افزودند: غارتگران دستشان در جيب برخي کشورهاي منطقه است و براي ادامه اين کار، سعي مي‌کنند جمهوري اسلامي‌يا ايران يا تشيع را دشمن آنها جلوه دهند اما همه بايد اين نکته را درک کنيم که اتحاد و ايستادگي در مقابل زورگويان، راه پيشرفت جهان اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اي، عزم و اراده ملت ايران را در مقابله با زورگويي‌ها، اختلال ناپذير و قاطع خواندند و خاطر نشان کردند: همه ملت، جوانان و مردم انقلابي و مؤمن در مقابل مستکبران ايستاده‌اند و در هر کشوري، اين ايستادگي بر گرفته از بعثت پيامبر محقق شود، دشمنان هيچ تعرض و هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.
رهبر انقلاب اسلامي، «ايمان و اتحاد و حضور در صحنه» ملت را عامل شجاعت و ايستادگي جمهوري اسلامي‌برشمردند و تأکيد کردند: شرکت در انتخابات پيشِ رو از مظاهر مهم حضور پر طراوت مردم در صحنه است.
ايشان با اشاره به ابعاد مختلف انتخابات افزودند: شرکت در انتخابات در نظام اسلامي، وظيفه مردم و تبلور «شأن و حق و قدرت» آنان در شکل دهي به رأس اجرايي حکومت است، ضمن اينکه ايستادگي يکپارچه ملت، جسارت دشمن و توانايي تحرک و تعرض را از او سلب مي‌کند.
رهبر انقلاب اسلامي، سياستهاي مشترک و تهديد آميز همه مسئولان گذشته و حال آمريکا را در مخالفت با ملت ايران، نشانه نيت خباثت آلود مسئولان همه جريان‌هاي سياسي اين کشور دانستند و افزودند: امريکايي‌ها در همه زمانها براي ضربه زدن به ايران هر کاري مي‌توانستند انجام داده‌اند اما همه بدانند هر کسي عليه ملت ايران تعرض کند، بدون ترديد، به ضرر خودش تمام مي‌شود چرا که عکس العمل ملت ايران در مقابل اين حرکت، مستحکم خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، آينده مردم ايران را به فضل الهي، و در پرتو ايمان و ايستادگي ملت، بهتر از گذشته خواندند و تأکيد کردند: بايد اين «ايمان، اتحاد، ايستادگي و حضور در صحنه» را حفظ کرد و با استفاده از توانايي‌ها و ظرفيتهاي داخلي و برنامه ريزي عاقلانه، ساخت دروني نظام را چنان مستحکم کرد که دشمن از توطئه‌هايش مأيوس شود و دست از دشمني بردارد.
رهبر انقلاب در پايان سخنانشان از نامزدهاي انتخابات خواستند در تبليغات و برنامه‌هايشان به مردم يک قول دهند: قول بدهند که براي پيشرفت کشور، توسعه اقتصادي و باز کردن گره‌ها، به بيرون از مرزها، نگاه نخواهند کرد بلکه به توانايي‌هاي ملت و ظرفيتهاي کشور چشم مي‌دوزند.

رييس‌ قوه قضاييه خطاب به کانديداها:
رئيس قوه قضاييه با تأکيد مجدد بر لزوم رعايت اصول اخلاقي در رقابت‌هاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، از همه کانديداها خواست که از دادن وعده‌هاي خلاف واقعيت و بي‌اساس و همچنين تخريب رقبا خودداري کنند.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله‌املي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي گفت: متأسفانه فضاي زندگي ما عوض شده و از در و ديوار عالم، اشتغال و کثرت مي‌بارد. علاوه بر اشتغالات دنياي گذشته در حال حاضر فضاي مجازي، رسانه‌ها و ماهواره‌ها نيز به آن افزوده شده است که همگي موجب غفلت‌اند.
وي با تقدير از تلاش‌هاي اخير شوراي نگهبان گفت: از شوراي نگهبان که حسب وظيفه قانوني خود کار بررسي صلاحيت‌هاي داوطلبان کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري را انجام دادند و در فرصت قانوني اقدام به انتشار اسامي‌افراد واجد صلاحيت کردند تشکر مي‌کنيم.
آملي لاريجاني افزود: بررسي صلاحيت‌ها با توجه به مشکلي که در قانون انتخابات وجود دارد و موجب مي‌شود افراد پرشماري اقدام به ثبت نام کنند کار دشواري است؛ خصوصاً در مورد افرادي که حضورشان با برخي حواشي همراه باشد که خوشبختانه شوراي نگهبان با دقت و تلاش فراوان، کار بررسي صلاحيت‌ها را انجام داد و اميدواريم که مشکل نحوه ثبت نام نيز با تلاش مجلس شوراي اسلامي‌و شوراي نگهبان برطرف شود.
وي با بيان اين‌که «راه براي برگزاري انتخاباتي در تراز جمهوري اسلامي‌و در چارچوب موازين قانوني باز است»، خاطرنشان کرد: همانگونه که بارها بيان شده، تفاوت نظام جمهوري اسلامي‌با ساير نظام‌هاي سياسي دنيا در محور بودن ارزشها و اصول اخلاقي است. در همين راستا نامزدها بايد توجه داشته باشند که به هيچ عنوان اقدام به تخريب رقبا نکنند و علاوه براين در دادن وعده‌هاي انتخاباتي هم تجاوز از واقعيت نداشته باشند زيرا چنين کاري موجب مي‌شود که وعده‌هاي بي‌پايه و اساس بيان شود و اين خود يک نقطه ضعف براي کانديداها به شمار مي‌آيد.وي با بيان اين‌که «وعده‌هاي خلاف واقعيت به نوعي مي‌تواند فرد را از عدالت ساقط کند»، تصريح کرد: عدم اهانت و عدم تخريب از مهمترين نکاتي است که بايد مورد توجه کانديداها قرار گيرد البته انتقاد به برخي روش‌ها مانعي ندارد منتها نقد نبايد رنگ و بوي تخريب و توهين به خود بگيرد.
وي با بيان اين‌که «متأسفانه برخي از دولتمردان سابق و لاحق واقعيتي به نام شبيخون فرهنگي را نمي‌پذيرند»، عدم توجه به اين واقعيت را موجب نرسيدن به برخي اهداف نظام دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه مسئولان بدرستي دقت کنند اين هجمه عظيم فرهنگي و تبليغاتي را که از طريق فضاي مجازي، رسانه‌ها، محصولات فرهنگي و ماهواره‌ها صورت مي‌گيرد را مشاهده خواهند کرد. گام برداشتن در مسير اعتلاي فرهنگ جامعه، امري است که بر عهده همه مسئولان و مردم قرار دارد و البته حوزه و دانشگاه و دلسوزان نظام نيز در اين مسير وظيفه سنگيني برعهده دارند.
رئيس ستاد انتخاباتي روحاني:
رئيس ستاد انتخاباتي روحاني تاکيد کرد: دولت بيش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتي نيمه فعال را فعال کرد و بيش از هشت هزار واحد صنعتي ايجاد شد که ۷۰۰ هزار شغل به وجود آمد. البته اينها کافي نيست ولي ما از قعر يک دره به کف رسيده‌ايم و حالا بايد به سمت بالا بسازيم. قطار در مسير صحيحي است و امروز بايد سرعتش را بيشتر کنيم.
عده اي درخت را ازريشه بريده‌اند و حالا بخشي از آن سر بر آورده مي‌گويند چرا ميوه ندارد.محمد شريعتمداري در همايش ستاد فرهنگيان حسن روحاني در هتل ارم تهران گفت: تجربه نشان داده که رهبري و رئيس‌جمهور مقتدر در کنار مردم مي‌توانند به کشور کمک کنند و وجود يک دولت مقتدر مي‌تواند از اضمحلال نظام جلوگيري کند.به گزارش ايسنا، با يادآوري اقدامات دولت‌هاي مختلف در کشور اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس دولت مقتدري داشتيم که يکي از دلايل موفقيت کشورمان در جنگ بود و بعد از دوران جنگ دولت آقاي‌هاشمي‌خدمات زيادي به اين کشور کرد و پايه‌هايي که بارها توسط دشمن بمباران شده بود بازسازي شد و بعد از ساختن زيربناها دولت در اختيار دولت بعدي قرار گرفت.وزير بازرگاني دولت خاتمي‌اضافه کرد:‌ در اواخر دولت آقاي خاتمي‌با اطلاعات غلطي که منافقين کور دل دادند مسئله هسته‌اي باعث دشمني با ما شد که در آن زمان با عقل و تدبير اين کار مديريت شد ولي در دولت احمدي‌نژاد به حرف خردمندان گوش نکردند و در نتيجه پرونده ايران به شوراي امنيت رفت و در ذيل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار گرفت.وي با بيان اينکه در آن دوران عزت ملت ايران به ذلت تبديل شد، ادامه داد: براي انتقال وجه بازرگانان پول را در جوراب خود و يا در کيف‌هايشان جاسازي مي‌کردند. اخراج دانشجويان از دانشگاه‌هاي خارجي، بلوکه شدن پول‌هاي ايران، ‌تعطيلي کارخانه‌ها به خاطر نبود قطعات، بحران واردات دارو و ... بخشي از اتفاقات آن زمان است. مجموعه صادرات نفت ما به تدريج با تحريم کم مي‌شد و به يک ميليون و ۱۰۰ هزار بشکه رسيد.شريعت‌مداري اضافه کرد:‌ مي‌گفتند تحريم را دور مي‌زنيم ولي همين کار باعث مي‌شد که ديگران کلاه سرمان بگذارند. ما بايد حافظه تاريخي خود را زنده نگه داريم. تورم ۴۶ درصدي رشد منفي اقتصادي در دو سال متوالي و بهم خوردن ثبات در بازار حاصل آن اشتباه است. رئيس‌جمهور پا به دانشگاه مي‌نگذاشتند شانزده آذر تعطيل بود. اساتيد به عنوانين مختلف بازنشسته و دانشجوها ستاره دار مي‌شدند و در آموزش و پرورش به خاطر اعتراضات صنفي براي معلمان محدوديت ايجاد مي‌کردند.وي خاطر نشان کرد: کشتي‌ها امکان حرکت نداشتند و با پرچم کشورهاي ديگر تردد مي‌کرديم و پول هنگفتي براي اين کار مي‌داديم. هيچ شرکت بيمه اي کشتي‌هاي ما را بيمه نمي‌کرد. وزير خارجه ما در فرودگاه‌ها معطل مي‌کردند و حتي بعضي کشورهاي آفريقايي که به آن‌ها کمک بلاعوض مي‌داديم اين کمک را از ما قبول نمي‌کردند چرا که مي‌ترسيدند اروپايي‌ها و آمريکايي‌ها برايشان مشکل ايجاد کنند.رئيس ستاد انتخاباتي روحاني افزود:‌ امام (ره) باعث شد که هر چهار سال يکبار راي بدهيم و با همه زرنگي‌هايي که به خرج مي‌دهيم پاي صندوق‌ها، راي بدهيم و در اتاق شيشه‌اي زندگي کنيم. خدا رحمت کند مرحوم حسن حبيبي که باعث شد امکان نداشته باشد چيزي را از مردم مخفي کنيم و خدا رحمت مرحوم‌هاشمي‌را که اتفاقات سال ۹۲ را رقم زد.وي ادامه داد: ما نفهميديم آقاي‌هاشمي‌چرا وارد صحنه شد. در آن زمان من به آقاي روحاني گفتم کانديدا شود که به من گفت شرايط سخت است و کانديدا نمي‌شود. اما بعد آقاي‌هاشمي‌و ناطق به اصرار به او گفتند که به صحنه بيايد. بعد از آن هم آقاي‌هاشمي‌آمد و البته شوراي نگهبان با آن تصميم بزرگ و ارزشمند خود يکي از اساتيد انقلاب ما را رد صلاحيت کرد و با رد صلاحيت‌هاشمي‌انگشت اشاره او به سمت آقاي روحاني چرخيد.شريعتمداري اضافه کرد:‌ در آن زمان اصلاح‌طلبان همه در صحنه پشت آقاي عارف بودند ولي تصميم خردورزانه بزرگ فرزانه ما آقاي خاتمي‌باعث همراهي بي نظير و ارزشمند آقاي عارف با آقاي روحاني و کنار رفتن او شد و صحنه اي به وجود آورد که روحاني کانديداي جامعه غير از اصولگراها شد و حضورش در مناظره‌ها و سابقه درخشاني که داشت باعث شد اتفاقات سال ۹۲ رقم بخورد.

اتحاديه اروپا اختصاص داد:
رئيس سازمان انرژي اتمي‌با بيان اين که اتحاديه اروپا 5 ميليون دلار براي افزايش ايمني هسته اي در کشور اختصاص داده است گفت:‌ اگر ترامپ قانون تحريم‌ها را مجددا تعليق نکند، نقض صريح برجام اتفاق افتاده است.به گزارش ايرنا علي اکبر صالحي ، با تاکيد بر ابراز رضايت رييس جمهوري از دستاوردها و نحوه برگزاري اين آئين اظهار داشت: دستاوردهاي هسته اي و کيفيت برگزاري جشن نشان داد که صنعت هسته اي همچنان پيش مي‌رود و حرف و حديث‌ها از رکود و توقف در اين مورد نابجاست.
وي گفت: در اولين سال بعد از اجرايي شدن برجام، نمايش نشاط، حرکت و فعاليت در صنعت هسته اي نشانگر اين حقيقت است که منويات حضرت آقا کاملاً مد نظر قرار گرفته است و صنعت هسته اي همچنان به پيش مي‌تازد.صالحي با تقدير از زحمات و تلاش‌هاي عوامل مديريتي و اجرايي مراسم ملي سالروز فناوري هسته اي، افزود: هدف ما در صنعت هسته اي هيچگاه رفتن به مقاصد غير صلح آميز نبوده است.رييس سازمان انرژي اتمي‌با انتقاد از نگراني‌هايي که برخي افراد بي اطلاع در مردم بوجود مي‌آورند به محدوديت‌هاي کشور در حوزه معادن اورانيوم و لزوم استانداردسازي بين المللي دستاوردها از جمله سوخت هسته اي پرداخت و گفت: يکسال از برجام گذشته است. برويد ببينيد آقاي ترامپ الان در مورد برجام چه مي‌گويد از جمله اينکه گفته به فکر اين هستيم که چگونه برجام را بدون عواقب بين المللي کنار بگذاريم. اما در مقابل خيلي از کشورها اعلام کرده‌اند اگر يکطرفه تصميم بگيريد، ما با شما همراهي نمي‌کنيم.وي افزود: الان آقاي ترامپ فرياد مي‌زند و معلوم نيست چه تصميمي‌مي‌خواهد بگيرد. او بايد 29 ارديبهشت قانون تحريم‌ها را مجددا تعليق کند. اگر اين کار را نکند، نقض صريح برجام اتفاق افتاده و همگان بر اين مسئله اتفاق نظر دارند.
صالحي به تشريح رفتارهاي لجام گسيخته‌امريکا در سطح بين الملل از جمله حضور نظامي‌در عراق و حمله به سوريه به بهانه تسليحات شيميايي پرداخت و گفت: جالب است سوريه خلع سلاح شيميايي شده بود. وقتي کشوري خلع سلاح مي‌شود، سازمان منع تسليحات شيميايي (Opcw )اطلاعات کامل آنها را مي‌گيرد و به آنها Certificate مي‌دهد. حالا آمريکا از رفتن گروه حقيقت ياب به سوريه ممانعت مي‌کند.
معاون رييس جمهوري با اشاره به تاثير مثبت برجام بر کشور اظهار کرد: درست است صد در صد آنچه که ملت علاقه مند به گرفتن آن بودند اتفاق نيفتاد. اما نمي‌شود وارد مذاکره اي بشويد که دو طرف دارد و شما هرچه بخواهيد بگيريد.

موافقت رهبري با تخفيف مجازات محکومانموافقت رهبري با تخفيف مجازات محکومان
در آستانه مبعث پيامبر عظيم‌الشان اسلام حضرت ختمي‌مرتبت محمد مصطفي صلي‌الله‌عليه‌ وآله‌وسلم، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌با پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات ۵۹۳ نفر از محکومانِ محاکم عمومي‌و انقلاب، سازمان تعزيرات حکومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت کردند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله‌املي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به مناسبت فرا رسيدن مبعث نبي مکرم اسلام حضرت محمد صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم طي نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي‌پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات ۵۹۳ نفر از محکومان را که در کميسيون مربوط واجد شرايط لازم تشخيص داده شده‌اند ارائه کرده بود، که مورد موافقت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قرار گرفت.

تکثير شناسنامه مربوط به 10 سال قبل است
رييس پليس فتاي ناجا توضيحاتي درباره فيلم منتشرشده در فضاي مجازي مبني بر تکثير تعداد زيادي شناسنامه، ارائه کرد. کمال‌هاديان‌فر در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: از مدتي قبل فيلمي‌در فضاي مجازي منتشر شده که در آن تعدادي شناسنامه در حال کپي و تکثير شدن است که بلافاصله بررسي‌ها انجام و مشخص که اين فيلم مربوط به بيش از 10 سال قبل است که همان موقع با عاملان آن که در يکي از شهرهاي حاشيه تهران بود برخورد شده است.رييس پليس فتاي ناجا با بيان اينکه شبکه‌ها و گروه‌هاي معاند به دنبال القاي تشکيک در سلامت انتخابات هستند افزود: اين اقدامات نيز در همين راستا انجام مي‌شود اما شهروندان بايد بدانند که راي‌گيري براساس کد ملي انجام شده و همان موقع که فرد راي مي‌دهد، کد ملي‌اش در سامانه ثبت شده و ديگر امکان راي دادن برايش وجود نخواهد داشت. اين اتوماسيون آنلاين بوده و اطلاعات آن در تمامي‌شعب اخذ راي موجود است.وي تاکيد کرد که پليس بر فضاي مجازي نظارت داشته و با تخلفات و اقدامات مخرب قطعا برخورد خواهد شد.

مخربان دولت، اقتدار نظام را هدف گرفته‌اند
رئيس ستاد حسن روحاني گفت: برخي از منتقدان دولت تدبير و اميد براي تخريب عملکرد مثبت روحاني در چهار سال گذشته، اقتدار نظام را زير سئوال مي‌برند.به گزارش ايرنا ، محسن نريمان افزود: دولت تدبير و اميد با به نتيجه رساندن برجام، قدرت‌هاي بزرگ جهاني را به زانو درآورد و اين اقتدار نظام جمهوري اسلامي‌امروز با بداخلاقي منتقدان دولت تدبير و اميد تخريب مي‌شود.وي ادامه داد: اين در حاليست که اين موفقيت دولت در سايه حمايت مقام معظم رهبري و مردم رقم خورد ه است و بايد از آن براي پيشرفت کشور بويژه در حوزه اقتصادي استفاده شود.نريمان، از رقابت سالم انتخاباتي بين نامزدهاي رياست جمهوري استقبال کرد و اظهار داشت: همه نامزدهاي انتخاباتي بايد به جاي تخريب عملکرد مثبت دولت تدبير و اميد، برنامه خود را براي اداره کشور به مردم ارائه کنند.وي، کاهش نرخ تورم را از موفقيت‌هاي دولت يازدهم در حوزه اقتصاد دانست و اضافه کرد: دولت آواربرداري خوبي از اقتصاد مخرب برجاي مانده از دولت نهم و دهم انجام داد و بايد فرصتي ديگر به اين دولت داده شود تا بتواند برنامه خود را در اين حوزه به پايان برساند.نريمان گفت: سياه نمايي عملکرد دولت تدبير و اميد توسط مخالفان و برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به دليل بي اطلاعي آنها از دستاوردهاي دولت تدبير و اميد است.رئيس ستاد روحاني در مازندران مهم‌ترين مشکل دولت يازدهم را ضعف اطلاع رساني و در اختيار نداشتن رسانه دانست و گفت: اين دو عامل سبب شده تا دستاوردهاي دولت بدرستي براي مردم بازگو نشود و هواداران دولت بايد اين ضعف را در روزهاي آينده جبران کنند.نريمان، برنامه ستاد انتخابات روحاني را براي جبران ضعف اطلاع رساني و همراهي نکردن رسانه‌هاي تاثير گذار با دولت، اجراي طرح ' هر هوادار يک رسانه ' عنوان کرد.

محسن‌هاشمي
‌رئيس شوراي مرکزي کارگزاران
در اولين جلسه دور جديد شوراي مرکزي حزب کارگزاران سازندگي ايران محسن‌هاشمي‌به عنوان رئيس شوراي مرکزي انتخاب و غلامحسين کرباسچي براي دو سال ديگر به عنوان دبير کل ابقاء شد.به گزارش ايسنا ، در اين جلسه همچنين يدلله طاهرنژاد به عنوان نائب رئيس و فرزانه پرکار و علي جمالي به عنوان منشي‌هاي هيأت رئيسه شورا انتخاب شدند.همچنين سيد حسين مرعشي به عنوان سخنگوي اين حزب انتخاب شد.

اجازه نمي‌دهيم گذشته تکرار شود
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد: اجازه نمي‌دهيم کابوس گذشته تکرار شود.به گزارش ايسنا، فاطمه سعيدي گفت: معلمان خادمان و خائنان را خوبي مي‌شناسند و اجازه سواستفاده را به هيچ‌کس نمي‌دهند.وي ادامه داد: راه ما تداوم خدمتگذاري است و نمي‌گذاريم کابوس گذشته تکرار شود. من نه به عنوان نماينده مجلس و عضو يک جناح، بلکه به عنوان يک معلم اعلام مي‌کنم که در ۲۹ ارديبهشت راي خود را به نفع دکتر روحاني به صندوق خواهم انداخت.
در آستانه مبعث پيامبر عظيم‌الشان اسلام حضرت ختمي‌مرتبت محمد مصطفي صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌با پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات ۵۹۳ نفر از محکومانِ محاکم عمومي‌و انقلاب، سازمان تعزيرات حکومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت کردند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله‌املي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به مناسبت فرا رسيدن مبعث نبي مکرم اسلام حضرت محمد صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم طي نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي‌پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات ۵۹۳ نفر از محکومان را که در کميسيون مربوط واجد شرايط لازم تشخيص داده شده‌اند ارائه کرده بود، که مورد موافقت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قرار گرفت.

تکثير شناسنامه مربوط به 10 سال قبل است
رييس پليس فتاي ناجا توضيحاتي درباره فيلم منتشرشده در فضاي مجازي مبني بر تکثير تعداد زيادي شناسنامه، ارائه کرد. کمال‌هاديان‌فر در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: از مدتي قبل فيلمي‌در فضاي مجازي منتشر شده که در آن تعدادي شناسنامه در حال کپي و تکثير شدن است که بلافاصله بررسي‌ها انجام و مشخص که اين فيلم مربوط به بيش از 10 سال قبل است که همان موقع با عاملان آن که در يکي از شهرهاي حاشيه تهران بود برخورد شده است.رييس پليس فتاي ناجا با بيان اينکه شبکه‌ها و گروه‌هاي معاند به دنبال القاي تشکيک در سلامت انتخابات هستند افزود: اين اقدامات نيز در همين راستا انجام مي‌شود اما شهروندان بايد بدانند که راي‌گيري براساس کد ملي انجام شده و همان موقع که فرد راي مي‌دهد، کد ملي‌اش در سامانه ثبت شده و ديگر امکان راي دادن برايش وجود نخواهد داشت. اين اتوماسيون آنلاين بوده و اطلاعات آن در تمامي‌شعب اخذ راي موجود است.وي تاکيد کرد که پليس بر فضاي مجازي نظارت داشته و با تخلفات و اقدامات مخرب قطعا برخورد خواهد شد.

مخربان دولت، اقتدار نظام را هدف گرفته‌اند
رئيس ستاد حسن روحاني گفت: برخي از منتقدان دولت تدبير و اميد براي تخريب عملکرد مثبت روحاني در چهار سال گذشته، اقتدار نظام را زير سئوال مي‌برند.به گزارش ايرنا ، محسن نريمان افزود: دولت تدبير و اميد با به نتيجه رساندن برجام، قدرت‌هاي بزرگ جهاني را به زانو درآورد و اين اقتدار نظام جمهوري اسلامي‌امروز با بداخلاقي منتقدان دولت تدبير و اميد تخريب مي‌شود.وي ادامه داد: اين در حاليست که اين موفقيت دولت در سايه حمايت مقام معظم رهبري و مردم رقم خورد ه است و بايد از آن براي پيشرفت کشور بويژه در حوزه اقتصادي استفاده شود.نريمان، از رقابت سالم انتخاباتي بين نامزدهاي رياست جمهوري استقبال کرد و اظهار داشت: همه نامزدهاي انتخاباتي بايد به جاي تخريب عملکرد مثبت دولت تدبير و اميد، برنامه خود را براي اداره کشور به مردم ارائه کنند.وي، کاهش نرخ تورم را از موفقيت‌هاي دولت يازدهم در حوزه اقتصاد دانست و اضافه کرد: دولت آواربرداري خوبي از اقتصاد مخرب برجاي مانده از دولت نهم و دهم انجام داد و بايد فرصتي ديگر به اين دولت داده شود تا بتواند برنامه خود را در اين حوزه به پايان برساند.نريمان گفت: سياه نمايي عملکرد دولت تدبير و اميد توسط مخالفان و برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به دليل بي اطلاعي آنها از دستاوردهاي دولت تدبير و اميد است.رئيس ستاد روحاني در مازندران مهم‌ترين مشکل دولت يازدهم را ضعف اطلاع رساني و در اختيار نداشتن رسانه دانست و گفت: اين دو عامل سبب شده تا دستاوردهاي دولت بدرستي براي مردم بازگو نشود و هواداران دولت بايد اين ضعف را در روزهاي آينده جبران کنند.نريمان، برنامه ستاد انتخابات روحاني را براي جبران ضعف اطلاع رساني و همراهي نکردن رسانه‌هاي تاثير گذار با دولت، اجراي طرح ' هر هوادار يک رسانه ' عنوان کرد.

محسن‌هاشمي‌رئيس شوراي مرکزي کارگزاران
در اولين جلسه دور جديد شوراي مرکزي حزب کارگزاران سازندگي ايران محسن‌هاشمي‌به عنوان رئيس شوراي مرکزي انتخاب و غلامحسين کرباسچي براي دو سال ديگر به عنوان دبير کل ابقاء شد.به گزارش ايسنا ، در اين جلسه همچنين يدلله طاهرنژاد به عنوان نائب رئيس و فرزانه پرکار و علي جمالي به عنوان منشي‌هاي هيأت رئيسه شورا انتخاب شدند.همچنين سيد حسين مرعشي به عنوان سخنگوي اين حزب انتخاب شد.

اجازه نمي‌دهيم گذشته تکرار شود
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد: اجازه نمي‌دهيم کابوس گذشته تکرار شود.به گزارش ايسنا، فاطمه سعيدي گفت: معلمان خادمان و خائنان را خوبي مي‌شناسند و اجازه سواستفاده را به هيچ‌کس نمي‌دهند.وي ادامه داد: راه ما تداوم خدمتگذاري است و نمي‌گذاريم کابوس گذشته تکرار شود. من نه به عنوان نماينده مجلس و عضو يک جناح، بلکه به عنوان يک معلم اعلام مي‌کنم که در ۲۹ ارديبهشت راي خود را به نفع دکتر روحاني به صندوق خواهم انداخت.