رئيس فروم بين المللي بانکداران فرانکفورت خبر داد؛
رئيس فروم بين المللي بانکداران فرانکفورت با تاکيد بر ضرورت تقويت بانک‌هاي ايراني مستقر در اروپا، گفت:‌ نشست بانکي و تجاري ايران - اروپا مهمترين سکو براي بانک‌ها و شرکت‌هاي اروپايي و ايراني است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده پولي و بانکي، نادر مالکي درباره چهارمين همايش تجاري و بانکي ايران - اروپا در تهران، افزود: در نوامبر 2015 براي نخستين بار توانستيم همايش تجاري و بانکي ايران - اروپا را تحت عنوان اوليه "همايش تجاري ايران - اروپا" برگزار کنيم. تحريم‌ها هنوز وجود داشتند اما در آستانه لغو شدن بودند. از اين رو علاقمندان به ايران، نمايندگان بانک‌ها، تجار، دانشگاهيان و سياستمداران با اشتياق آخرين دستاوردهاي توسعه ايران را دنبال مي‌کردند.وي ادامه داد: نخستين نشست تجاري ايران - اروپا به خصوص به دليل ارايه‌ايده‌هاي نخست چگونگي برقراري روابط آلمان، اروپا و ايران، نحوه‌امضاي قراردادهاي تجاري، چگونگي تأمين مالي پروژه‌هاي تجاري، چگونگي يافتن شرکاي تجاري و ايجاد سرمايه گذاري‌هاي مشترک از سوي دکتر ولي الله سيف رييس کل بانک مرکزي، رويداد بسيار موفقي بود. در آن زمان مخاطبان اروپايي بسيار کنجکاو و علاقمند به اين مسائل بودند و از طرفي هيچگونه اطلاعاتي از نحوه انجام فعاليت‌هاي تجاري در ايران نداشتند. به همين دليل اين نشست قطعا درهاي ايران را به سوي بسياري از شرکت کنندگان باز کرد.رئيس فروم بين المللي بانکداران فرانکفورت گفت:‌ دومين همايش بانکي و تجاري ايران اروپا در مارس 2016 و بلافاصله بعد از لغو بيشتر تحريم‌ها برگزار شد. اين بهترين زمان براي برگزاري همايش بود و طرف‌هاي اروپايي علاقه زيادي براي شرکت در آن داشتند و اشتياق فراواني در خصوص ايجاد روابط بين اروپا، آلمان و ايران وجود داشت.
 به گفته مالکي، در آن زمان مهمترين موضوع اتصال دوباره سيستم بانکي ايران به سيستم بانکي بين لملل بود. اما متاسفانه اين موضوع از مارس 2016 تا کنون همچنان حل نشده باقي مانده است به طوريکه شرکت‌هاي اروپايي و ايراني با وجود تمايلي که براي آغاز روابط ، تجاري خود دارند اما نمي‌دانند چگونه وام دريافت کرده و پروژه‌هاي خود را تأمين مالي کنند. بانک‌هاي اروپا همچنين نگران مجازات سنگين از سوي آمريکا در صورت همکاري با شرکت‌ها و بانک‌هاي ايراني هستند. وي ادامه داد: دويچه بانک و بانک بي ان پي پاريباس به همين دليل مجبور به پرداخت جرايم سنگين شده‌اند و از آن زمان تا کنون ديگر بانک‌هاي اروپا نسبت به رابطه با ايران ترديد دارند. اين وضعيت اکنون با روي کار آمدن رييس جمهوري جديد آمريکا دشوارتر هم شده است. رئيس فروم بين المللي بانکداران فرانکفورت گفت:‌ به نظر من اين مسئله در مقياس بزرگتري، مهمترين مانع بانک‌ها و شرکت‌هاي اروپايي براي رابطه با ايران است. علاقه به حضور در ايران و برقراري روابط تجاري با ايران همچنان وجود دارد اما در حال حاضر بايد صبر کرد. من مطمئن هستم که ما دليل خوبي براي خوشبيني داريم چراکه در روز 19 آوريل يکي از روزنامه‌هاي اصلي آلمان خبري را منتشر کرد مبني بر اينکه رکس تيلرسون وزير امور خارجه‌امريکا در نامه اي به پل رايان سخنگوي کنگره اين کشور يادآور شده است که ايران تا کنون به تمامي‌تعهدات هسته اي خود عمل کرده و آمريکا در حال بررسي لغو کامل تحريم‌ها عليه ايران است. من مطمئن هستم که اين نشانه و دليل خوبي براي خوش بيني نسبت به آينده است. مالکي در پايان گفت: به اعتقاد من، نشست بانکي و تجاري ايران - اروپا مهمترين سکو براي بانک‌ها و شرکت‌هاي اروپايي و ايراني است. مطمئن هستم با توجه به ارتباطات بسياري که داريم، ايران شريکي منحصر به فرد و مناسب براي آلمان و اروپا هست و خواهد بود. همانطور که گفتم هر دو طرف بايد صبور باشند و به تلاش‌هاي خود ادامه بدهند. علاوه بر اين، نقش ايران و همچنين آمريکا در منطقه را هم نبايد ناديده گرفت. حتي اگر هيچ پيشرفتي هم صورت نگيرد، همه ما بايد صبور باشيم و سعي کنيم به نيازهاي شرکاي خود پاسخ بدهيم.

مديرعامل بانک توسعه تعاون گفت: توسعه شعب ارزي و افزايش کيفيت خدمات ارزي از اولويت‌هاي بانک در سال جاري به شمار مي‌آيد.
حجت اله مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه بررسي عملکرد سال 95 امور بين‌الملل و ابلاغ برنامه‌هاي اين امور در سال جاري بابيان مطلب فوق افزود.افزايش ارتباط با بانک‌هاي خارجي و توسعه روابط کارگزاري همچنين افزايش ارتباط با شعب ارزي در استان‌ها و بحث بازاريابي ارزي ازجمله مواردي است که بايد آن را مدنظر قراردادمهديان با اشاره به پتانسيل‌هاي موجود حوزه ارز در برخي از استان‌ها افزود: بحث آموزشي و برگزاري دوره‌هاي مرتبط ارزي براي نيروي انساني مي‌تواند بسيار راه گشا باشد.همچنين استفاده از ظرفيت‌هاي صندوق توسعه ملي در جهت افزايش درآمدهاي ارزي از اولويت‌هاي قابل‌ذکر مي‌باشد.رئيس هيئت‌مديره بابيان اين مطلب که حجم معاملات ارزي در سال 96 بايد دو برابر گردد، افزود: توسعه فعاليت در حوزه‌هاي ضمانت‌نامه‌ها و افزايش تعامل با شرکت صرافي زنجيره خدمات بانک را کامل خواهد کرد.
در ادامه نجفي عضو هيئت‌مديره بانک با اشاره به اينکه حرکت اوليه بايد از شعب اتفاق بيفتد بر تبيين يک‌رويه دقيق در جهت اقداماتي که بايد در شعب صورت گيرد تأکيد کرد و افزود: استفاده از تجارب شعبي که در حوزه ارز فعاليت بهتري دارند و اشتراک تجربيات با ساير شعب و استان‌ها مي‌تواند شرايط رو به جلويي را در اين حوزه ايجاد نمايد.
مدير عامل بانک رفاه طي پيامي‌فرخنده سالروز بعثت نبي مکرم اسلام ، حضرت ختمي‌مرتبت ، حضرت محمد (ص) و عيد سعيد مبعث را تبريک گفت.
متن پيام دکتر محمد علي سهماني به شرح زير است: بسمه تعالي فرخنده سالروز بعثت نبي مکرم اسلام ، حضرت ختمي‌مرتبت ، رسول بشارت ، مهرباني و نوعدوستي حضرت محمد (ص) و عيد سعيد مبعث را به مردم شريف ايران تبريک عرض مي‌کنم . "مبعث" ، سرآغاز تجلي انوار ملکوتي اسلام و تکامل آن در سرزمين حجاز و آغازي بر پايان جهل و گمراهي و بت پرستي است ؛ آن هنگام که پيامبر عظيم الشان اسلام در تکميل رسالت عظيمي‌که بر عهده دارد ، دين خود را آشکار مي‌سازد و از پيروانش مي‌خواهد در لبيک به فرمان خداوند متعال، بر جهل و بت پرستي بشورند و براي رهايي از قيد و بندهاي دنيوي به دامان پاک اسلام پناه آورند . مبعث ، سنگيني بار رسالت را به خوبي مي‌نماياند ، کافي است فضاي غبار آلود مکه و حجاز را تصوير کنيم آنجا که رسول خدا بايد در نزاع با بت پرستي و خرافه پرستي ، از مراتب ، خصايص و فضايل دين خود و آييني پرده بردارد که يکسر با سنت و سلوک مشرکين قريش و اذناب آن و خاستگاه فکري آنان در تباين و تضاد است . اين روز ، يادآور از خودگذشتگي نزديکان و صحابه پرشور و فداکاري است که در رکاب پيامبر خود سختي‌ها و ناملايمات بسياري تحمل مي‌کنند و از جان و مال خود مي‌گذرند، اما پا پس نمي‌کشند.مبعث سرآغاز تکامل دين است و آنچه‌امروز در پي گذشت قرن‌ها از حادثه بزرگ 27 ماه مبارک رجب شاهد آن هستيم ، بلوغ و تکامل دين مبين اسلام در پهنه گيتي است که انسان‌هاي آزاده جهان براي رهايي از کجي‌ها و ناملايمات و تکوين شخصيتي و معرفتي خود به آن پناه آورده‌اند . وظيفه همه ماست اين روزها که دين مبين اسلام بيش از همه اعصار گذشته از سوي دشمنان قسم خورده و پيروان کج انديش و بي خرد آن در خطر است و تهديد مي‌شود ، در جهت حراست و صيانت از آن، با اعمال و رفتار درست و ايماني کوشا باشيم و اميدوارم به عنوان يک مسلمان بتوانيم به سهم خود نقشي در بالندگي روزافزون آن ايفا کنيم.

عليرضا پويان شاد، مديرعامل و عضو هيات مديره بانک سرمايه، به طور سرزده از شعبه مرکزي بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مديرعامل و عضو هيات مديره اين بانک به طور سرزده در شعبه مرکزي حضور يافت و ضمن ديدار با يکايک همکاران اين شعبه، به صورت رو در رو با آنها به گفت و گو پرداخت.اين گزارش مي‌افزايد در اين ديدار دوستانه، پويان شاد ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف شعبه مرکزي، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور به همکاران جوان شعبه بيان نمود و همکاران شعبه نيز نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادهاي خود را پيرامون مسائل شعبه با وي در ميان گذاشتند.گفتني است پويان شاد هفته گذشته به طور رسمي‌فعاليت خود را در بانک سرمايه آغاز نموده است و اين ديدار و ديدارهاي آتي به منظور آشنايي هر چه بيشتر با همکاران بانک از نزديک و نيز بررسي مستقيم روند انجام امور در شعب صورت مي‌پذيرد.
طرح‌هاي بهشت كوير آريانا و پايا پلاستيك پليمر در سفر رئيس جمهوري به قزوين و با تسهيلات بانك صنعت و معدن به بهره برداري رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن شركت بهشت كوير آريانا كه با تخصيص ٥ ميليون و ٧٠٠ هزار يورو تسهيلات ارزي و ٣٠ ميليارد ريال تسهيلات داخلي اين بانك بهره برداري شده است سالانه ١٥ هزار و ٣٠٠ تن لوله كامپوزيت GRPتوليد ميكند و براي ٧٠ نفر شغل ايجاد كرده است.شركت پايا پلاستيك پليمر نيز كه لفاف‌هاي چند لايه بسته بندي توليد و چاپ مي‌كند بيش از ٦ ميليون و ٢٠٠ هزار يورو تسهيلات ارزي و ١٠٠ ميليارد ريال تسهيلات ريالي از بانك صنعت و معدن دريافت كرده است.
گفتني است صنايع كوچك و متوسط استان قزوين تاكنون مبلغ ٥٦٧ميليارد ريال تسهيلات در قالب طرح رونق توليد از بانك صنعت و معدن دريافت كرده‌اند.

محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت باحجت الاسلام و المسلمين رباني رئيس مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه کشور ديدار و گفتگو کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، حجت الاسلام و المسلمين رباني با تقدير از مديرعامل و مجموعه بانک قرض الحسنه رسالت براي ترويج سنت قرض الحسنه، آمادگي خود را در جهت تعاملات گسترده تر مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه کشور با اين بانک بيان کرد.در ادامه محمدحسين حسين زاده با اشاره به عملکرد بانک قرض الحسنه رسالت در سال گذشته، افزايش تعداد مشتريان، تعداد تراکنش بانک و استقبال مردم از قرض الحسنه گفت: بانکداري اجتماعي، همياري وکار آفريني اجتماعي رويکردهاي اصلي بانک در سال جديد به شمار مي‌روند.مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکيد براهميت کسب و کارهاي خرد در جامعه، آماري از اقدامات انجام شده بانک به عنوان معين اقتصاد مقاومتي گلباف ارائه داد.

دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه با اهداي لوح سپاس از دکترمرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي قدرداني کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، دکتر نوبخت روز شنبه دوم ارديبهشت در جريان همايش سراسري روساي شعب بانک کشاورزي که در بابلسر برگزار شد، با اهداي لوح سپاس از مديريت فاخر و ارزنده دکتر شهيدزاده و تلاش و زحمات هيأت مديره بانک و همکاران بانک کشاورزي در سراسر کشور در حمايت جدي از بخش کشاورزي قدرداني کرد.در پي، متن اين لوح را مشاهده مي‌فرماييد.
جناب آقاي دکتر شهيدزاده مدير عامل محترم بانک کشاورزي سلام عليکم مديريت فاخر و ارزنده جنابعالي و هيأت مديره محترم آن بانک در همکاري با سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 1395 زمينه‌ساز حمايت جدي از بخش کشاورزي و به خصوص کشاورزان ارجمند گرديد، کمک به تأمين مالي خريد گندم، تامين مالي و کمک به افزايش ضريب خوداتکايي محصولات راهبردي کشاورزي، کمک به تجهيز و نوسازي ناوگان ماشيني بخش کشاورزي، کمک به تامين داخلي نهاده‌هاي مورد نياز بخش کشاورزي، کمک به تامين مالي ايجاد واحدهاي گلخانه‌اي و پرورش ماهيان در قفس و ايجاد شبکه‌هاي آبياري و زهکشي و تأمين آب شرب روستاها از جمله اقدامات درخور تمجيد آن بانک مي‌باشد.بدين وسيله با تقديم اين لوح تقدير مراتب قدرداني و سپاسگزاري خود را نسبت به جنابعالي، هيأت مديره و همکاران محترم در سراسر کشور اظهار مي‌دارم و از خداوند بزرگ توفيق و عزت شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌و مردم شريف ايران به ويژه کشاورزان معزز و پر تلاش کشور مسئلت مي‌نمايم. محمدباقر نوبخت: معاون رييس جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه کشور

مهدي جهانگيري رييس گروه مالي گردشگري گفت: اقتصاد ايران در حال پيوستن با اقتصاد جهاني است و در اين شرايط اگر با معيار‌ها و استاندار‌هاي اقتصاد جهاني خود را منطبق نسازد محکوم به شکست خواهد بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل گروه مالي گردشگري ، وي که در جمع فعالان صنعت شوينده ،آرايشي و بهداشتي سخن مي‌گفت افزود: در اين صنعت با توجه به رشد مناسبي که طي چند سال اخير حاصل شده پتانسيل بالايي براي حضور در بازارهاي جهاني مشاهده مي‌شود. اما اگر نتوانيم خود را با استاندارد‌هاي جهاني منطبق کنيم در بلند مدت جايگاه خود را در بازار‌هاي جهاني از دست خواهيم داد.
جهانگيري خاطر نشان کرد: مسلما همراه شدن با اقتصاد جهاني نيازمند استفاده از تکنولوژي روز دنيا و تجربيات مدل‌هاي موفق اقتصادي در اين زمينه است . اين نکته يعني استفاده از تکنولوژي روز دنيا و بومي‌کردن آن در منويات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي نيز مشهود و بارز است.
نايب رييس اتاق بازرگاني تهران در ادامه در خصوص اقدامات اتاق در زمينه حمايت از بخش خصوصي تاکيد کرد: ما در اتاق تمام مطالبات بخش خصوصي را به دولت منتقل کرديم و به عنوان نماينده بخش خصوصي تمام توان خود را براي رفع مشکلات بخش خصوصي به کار مي‌بنديم. اتاق بازرگاني با توجه به تشکل محور بودن سهم قابل توجهي از اقتصاد کشور را در اختيار دارد و اين موضوع بايد باعث شود تا مشکلات اساسي اعضا توسط اتاق بازرگاني به شکل مناسب رفع گردد.
مديرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کيش از همکاران بانک توسعه صادرات به خاطر حمايت و پشتيباني در حوزه تامين مالي قدرداني کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، علي دهاقين مديرعامل اين شرکت با ارسال نامه اي خطاب به دکتر علي صالح آبادي نوشته است: اين شرکت در سالي که گذشت با حمايت‌هاي آن بانک محترم و تخصيص تسهيلات ارزي و ريالي به موفقيت صادرات بيش از 326هزار تن شمش فولادي و آهن اسفنجي که معادل 109 ميليون دلار است، نائل آمد.
وي در ادامه افزوده است: با مزيت مکان کارخانه که در بندر عباس ودرکنار آبهاي خليج فارس واقع شده و در راستاي اهداف متعالي آن بانک محترم، اين شرکت فروش را برمحور صادرات بنيان نهاده است.براساس اين گزارش ، بانک توسعه صادرات راي طرح توسعه واحد فولادسازي شرکت فولاد کاوه جنوب کيش در بخش صنعت و معدن 131 ميليون و 459 هزار و 281 يورو و 2301 ميليارد ريال اعتبار اختصاص داد.نرخ سود اين تسهيلات 6 درصد و به صورت 4 سال مشارکت و 4 سال نيز دوره بازپرداخت در نظر گرفته شده است. همچنين محل پرداخت تسهيلات طرح توسعه واحد فولادسازي شرکت فولاد کاوه جنوب کيش نيز صندوق توسعه ملي است.اين طرح در قالب مشارکت مدني بوده و نوع عقود اسلامي‌به کار گرفته شده براي اجراي آن نيز فروش اقساطي است. با توجه به موقعيت ممتاز محل اجراي طرح، پيش بيني مي‌شود که بيش از 50 درصد توليد جهت فروش صادراتي تخصيص يابد.
دارندگان سهام عدالت مي‌توانند با معرفي شماره شباي حساب خود در بانک ايران زمين از سود سهام يادشده بهره‌مند شوند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين: دارندگان سهام عدالت مي‌توانند با معرفي شماره شباي حساب خود در بانک ايران زمين از سود سهام عدالت بهره‌مند شوند.مشتريان گرامي‌بانک مي‌توانند با مراجعه به شعب، خودپردازها، وب سايت بانک به نشاني www.izbank.ir و تماس با مرکز ارتباط با مشتريان به شماره ۲۴۸۰۹ و ارسال عدد ۲ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵کد شباي حساب خود در بانک ايران زمين را دريافت و در سامانه سهام عدالت ثبت نمايند.لازم به ذکر است، با توجه به گستردگي شعب بانک ايران زمين متقاضيان دريافت سود سهام عدالت که تاکنون حسابي در هيچ يک از بانک‌هاي کشور ندارند نيز با مراجعه به شعب بانک و افتتاح حساب مي‌توانند از اين خدمت بانک استفاده کنند.
امکان دريافت شماره شباي حساب الکترونيکي به منظور درج در سامانه سهام عدالت به منظور واريز سود سهام عدالت در سايت و شعب بانک دي ميسر است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک دي، امکان دريافت شماره شباي حساب الکترونيکي به منظور درج در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir
 از طريق کليه شعب بانک دي امکان پذير است. بر اين اساس هموطنان گرامي‌مي‌توانند به منظور دريافت شماره شباي حساب الکترونيکي خود به سايت بانک دي به نشاني
www.day24.ir و يا در ساعت اداري به کليه شعب بانک دي در سراسر کشور مراجعه نمايند.

زمان ثبت‌نام دانشجويان و طلاب براي دريافت بن‌کارت خريد کتاب در سي‌‌امين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران تمديد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مهلت ثبت‌نام دانشجويان و طلاب متقاضي دريافت بن‌کارت خريد کتاب تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۵ ارديبهشت‌ماه تمديد شد.
بر اين اساس، دانشجويان متقاضي دريافت بن‌کارت خريد کتاب مي‌توانند با مراجعه به سايت Tibf.ir نسبت به ثبت‌نام و پرداخت سهم خود براي دريافت بن‌کارت خريد کتاب در نمايشگاه کتاب تهران اقدام کنند.
متقاضيان پس از ثبت ‌نام و تأييد هويت و پرداخت سهم دانشجو به صورت اينترنتي، براي دريافت بن کارت بايد صرفاً به شعبي که در زمان ثبت نام انتخاب کردند و يا پيشخوان‌هاي شهرنت بانک شهر مراجعه کنند.
همچنين هر دانشجو مجاز به دريافت يک بن کارت کتاب است و بن کارت‌ها فقط در مدت برگزاري نمايشگاه اعتبار داشته و از طريق دستگاه‌هاي کارتخوان داخل غرفه ناشران قابل استفاده است.
بر اين اساس، زمان توزيع بن کارت‌ها براي دانشجويان از 7 ارديبهشت، براي دانش آموزان استان تهران از 9 ارديبهشت و براي اساتيد نيز به تدريج از 10 ارديبهشت
 خواهد بود.
بانك صادرات ايران از نهمين اتوبانك خود رونمايي كرد
بانک صادرات ايران در راستاي افزايش دسترسي هموطنان به خدمات نوين بانکي، از نهمين دستگاه اتوبانک خود در استان خراسان شمالي رونمايي کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانك به منظور افزايش دسترسي هموطنان به خدمات نوين بانكي، ترويج و توسعه ابزارهاي پرداخت را در دستور كار قرار داده و با هدف تعميم و گستره خدمات نوين در اقصي نقاط كشور نسبت به راه‌اندازي و تجهيز اتوبانك در استان خراسان شمالي اقدام كرده است. بر اساس اين گزارش، سازه دستگاه‌هاي اتوبانک صادرات ايران كه در ابتداي محور بجنورد به گرگان راه‌اندازي شده است، به شيوه اي حرفه اي طراحي و امکان بهره مندي از خدمات اتوبانک را همزمان براي ٢ دستگاه خودرو سواري فراهم مي‌کند. دستگاه‌هاي اتو بانک به ويژه استفاده از خدمات بانکي را براي معلولان، جانبازان و افراد کم توان که پياده شدن از اتومبيل و وسيله نقليه براي استفاده از خدمات براي آنان دشوار است، بسيار آسان کرده است. از ديگر مزيت‌هاي دستگاه‌هاي اتوبانک مي‌توان به « جلوگيري از اتلاف زمان براي پيدا کردن محل پارک اتومبيل براي کاربر» و کاهش ترافيک در بزرگراهها و جاده‌ها و ايستگاه‌هاي بين راهي»،« افزايش ضريب امنيت جابجايي وجه نقد» و « کاهش زمان انجام امور بانکي» اشاره کرد.

عملکرد مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ايران در استان خوزستان
نظر به تحقق بخش عمده اي از اهداف درنظر گرفته شده براي مديريت شعب استان خوزستان در سال ۱۳۹۵ و همچنين تقدير از شعب پيشرو در زمينه جذب منابع و کاهش مطالبات بانکي، شعب برتر اين استان در دو شاخص رشد منابع و کاهش مطالبات مشخص و معرفي گرديد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، يکي از اصلي‌ترين اهداف بانک قرض الحسنه مهر ايران جذب منابع پايدار قرض الحسنه و تخصيص مناسب اين منابع در ميان آحاد جامعه مي‌باشد و اين امر زماني محقق مي‌گردد که عزم جدي در ميان تمام اركان بانك براي رسيدن به اين هدف وجود داشته باشد؛ لذا به لطف خداوند منان و با توجه به اهميت اين موضوع و تلاش‌هاي صورت گرفته توسط همكاران ساعي مديريت شعب استان خوزستان، در سال ۱۳۹۵ شاهد رشد چشمگيري در زمينه جذب منابع پايدار، كنترل و كاهش مطالبات بانكي بوده‌ايم. با عملکرد مطلوب و اقدامات موثر کارکنان صف و ستاد بانک در استان خوزستان، اين مديريت توانسته است به موفقيتي بيش از اهداف تعيين شده براي سال ۹۵ در حوزه‌هاي جذب منابع و وصول مطالبات دست يابد.

توديع و معارفه مدير جديد امور  شعب گلستان بانک مسکن
طي مراسمي‌با حضور عضو هيأت مديره، مشاور مديرعامل و مدير امور حراست، مشاور مديرعامل در امور منابع انساني، مدير امور استانها و مناطق و رييس اداره کل امور شعب استانها، مدير جديد شعب گلستان معرفي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌مديريت گلستان، در اين مراسم که برخي از مسوولان استاني، روساي شعب استان، کارکنان مديريت و همکاران بازنشسته حضور داشتند، طي حکمي‌از سوي دکتر بت‌شکن مديرعامل و رييس هيأت مديره بانک، محمد غفوريان به سمت مدير جديد شعب گلستان معرفي و از زحمات احمد پاک‌نيت مدير شعب سابق اين استان قدرداني شد. در اين مراسم جعفر آقاملايي عضو هيأت مديره بانک طي سخناني از دوران خدمت خود در مديريت شعب گلستان در سمت مدير شعب به عنوان يکي از بهترين دوران‌هاي خدمت خود در سال‌هاي گذشته ياد کرد و گفت: سال ۱۳۹۶ که با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده است سالي مبارک و مايه خير و برکت خواهد بود.
عضو هيات مديره با تشکر و قدرداني از تلاش‌ها و زحمات احمد پاک‌نيت مدير سابق شعب استان طي دوران خدمت وي، مدير جديد شعب استان را به عنوان يکي از نيروهاي کارآمد، باتجربه و آگاه و مسلط به‌امور خواند و ابراز اميدواري کرد تا با تعامل و همکاري تمامي‌کارکنان مديريت و شعب شاهد رشد و موفقيت‌هاي بيشتر استان گلستان باشيم. در ادامه مراسم، محمد غفوريان مدير جديد شعب استان با تشکر از تلاش‌ها و زحمات احمد پاک‌نيت مدير سابق شعب، معاونان و تمامي‌کارکنان استان گفت: يکي از سازمان‌هايي که شعار سال ۹۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» را محقق کرد بانک مسکن است که نشان از عملکرد درست و اثرگذار مجموعه بانک دارد. همچنين در ادامه اين مراسم، احمد پاک‌نيت مدير سابق شعب گلستان گفت: وظيفه و تکليف خود مي‌دانم که از زحمات تمامي‌کارکنان، پيشکسوتان و مديراني که از گذشته با دلسوزي و تلاش صادقانه اساس و مبناي مديريت را به شايستگي پايه‌ريزي کردند، تقدير و تشکر کنم.

توسعه زيرساختهاي IT راهبرد کلان بانک مهر اقتصاد
معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در بازديد از اداره‌امور شعب غرب استان تهران گفت: با توجه به راهبرد كلان بانك مهر اقتصاد براي توسعه زيربنايي در بخش‌هاي گوناگون از جمله فناوري اطلاعات سعي مي‌کنيم به نوبه خود سطح تعاملات و خدمت رساني را براي صاحبان سرمايه و مشتريان افزايش دهيم.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد غرب استان تهران؛ سيد مهدي حسيني_ معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات_ در مسير ارزيابي فعاليت‌هاي بخش‌هاي گوناگون با محمد قضايي_ رئيس اداره‌امور شعب غرب استان تهران_ ديدار و گفتگو كرد.  حسيني در اين ديدار از تعامل بين اداره‌امور شعب غرب استان تهران و معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات قدرداني کرد و اظهار داشت: با توجه به راهبرد كلان بانك مهر اقتصاد براي توسعه زيربنايي در بخش‌هاي گوناگون از جمله فناوري اطلاعات سعي مي‌کنيم به نوبه خود سطح تعاملات و خدمت رساني را براي صاحبان سرمايه و مشتريان افزايش داده و بستر ارتباطي و اطلاعاتي لازم براي خدمت رساني بيشتر به مخاطبان را فراهم نمائيم.